abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195757862
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Grapperhaus heeft toch heul geen plofkop?

Ik heb trouwens heel lang gedacht dat deze man voorzitter van horeca Nederland was. Denk vooral vanwege zijn postuur :@
Heb net ff plaatje van hem opgezocht, maar dat valt inderdaad wel mee! :@
Weinig scherp vandaag.... }:|
pi_195757869
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Die Hugo lijkt toch ook met de dag meer hier op het :D [ afbeelding ]
:D
pi_195757872
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Medische mondmaskers werken, ja, maar die moeten voor medisch personeel bewaard blijven die ze veel harder nodig hebben.
Ik kan er echt niet bij waarom de wereld massaal vast houdt aan deze vorm van schijnveiligeheid. Overal ter wereld blijkt keer op keer dat het gewoon niet werkt.
We worden gewoon opgezadeld met een advies om maar een niet-werkend imitatiemasker rond te lopen.
pi_195757877
Dit is waarom ik zo van het internet houd: als ik naar afbeeldingen van Grapperhaus zoek, dan is een van de eerste hits 'Grapperhaus maar dan met een 20% kleiner gezicht". Of komt dat door mijn filterbubble?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:57:05 #205
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195757878
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb ze in de supermarkt niet gezien. Sterker nog, ons wordt vooral aangeraden om juist geen medisch masker te dragen.
Je begrijpt hopelijk waarom kabinet nog steeds het narratief gebruikt dat mensen op openbare binnenlocaties een niet-medisch masker moeten dragen?

Er is al vele maanden een enorm overschat aan FFP1- en FFP2-maskers. In principe kan elke Nederlander er 1 dragen en hem ook voldoende vaak verwisselen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Medische mondmaskers werken, ja, maar die moeten voor medisch personeel bewaard blijven die ze veel harder nodig hebben.
Nee, FFP1 en 2 zijn er dus genoeg. Waar jij het over hebt zijn de FFP3-maskers die niet bedoeld zijn voor consumentengebruik.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2020 01:02:50 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195757881
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik kan er echt niet bij waarom de wereld massaal vast houdt aan deze vorm van schijnveiligeheid. Overal ter wereld blijkt keer op keer dat het gewoon niet werkt.
We worden gewoon opgezadeld met een advies om maar een niet-werkend imitatiemasker rond te lopen.
Ik ben er ook geen groot voorstander van, maar niemand heeft beloofd dat het zaligmakend zou zijn en alle maatregelen overbodig zouden maken he?!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:57:44 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757882
quote:

[..]

Ook Hugo weet dat het niet werkt. We worden finaal voor de gek gehouden met die dingen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:57:56 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195757885
quote:
6s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is waarom ik zo van het internet houd: als ik naar afbeeldingen van Grapperhaus zoek, dan is een van de eerste hits 'Grapperhaus maar dan met een 20% kleiner gezicht". Of komt dat door mijn filterbubble?

[ afbeelding ]
Ik zag net exact hetzelfde, heerlijk _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195757889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk waarom kabinet nog steeds het narratief gebruikt dat mensen op openbare binnenlocaties een niet-medisch masker moeten dragen?

Er is al vele maanden een enorm overschat aan FFP1-maskers. In principe kan elke Nederlander er 1 dragen en hem ook voldoende vaak verwisselen.
[..]

Nee, FFP1 is er dus genoeg. Waar jij het over hebt zijn chirurgische maskers (FFP2) die niet bedoeld zijn voor consumentengebruik.

Nee ik begrijp het niet. Hopelijk kun jij het me uitleggen.
pi_195757893
quote:

[ afbeelding ]
Woehahahhaa! _O-
Dat is zo ongeveer zoals hij in mijn herinnering lag! _O-
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:59:21 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195757897
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ook Hugo weet dat het niet werkt. We worden finaal voor de gek gehouden met die dingen.
Het helpt transmissie heus wel wat tegen gaan

Het is géén wondermiddel nee, dat zegt ook niemand toch?

Een virus is gewoon een rottig iets wat supermakkelijk verspreidt
  woensdag 21 oktober 2020 @ 00:59:36 #212
473584 Gretzl
pi_195757899
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee ik begrijp het niet. Hopelijk kun jij het me uitleggen.
quote:
Mondneusmaskers: dit moet je weten
FFP1, FFP2, chirurgische mondneusmaskers: ze bestaan in allerlei soorten en maten en hebben allemaal een andere functie. Wat zijn ook alweer de verschillen en hoe gebruik je zo’n masker op de juiste manier?

29

foto: ANP
Per isolatievorm worden verschillende beschermingsmiddelen gebruikt. Zo zijn er verschillende typen mondneusmaskers. Bij aerogene isolatie draag je een FFP2 mondneusmasker; bij druppelisolatie een FFP1 mondneusmasker (officieel heten deze ademhalingsbeschermingsmaskers). We zetten de verschillen op een rij.

Wat is het verschil tussen FFP1-, FFP2-, en FFP3-mondneusmaskers?

FFP staat voor Filtering Facepiece Particle; ofwel: een gezichtsmasker dat deeltjes filtert. Het toegevoegde getal (FFP 1, 2 of 3) drukt uit hoe sterk de ingeademde lucht wordt gefilterd. Hoe hoger het getal, hoe meer bescherming. In de zorg wordt vooral gebruik gemaakt van FFP1- en FFP2-maskers. De maskers hebben de opschriften FFP1 (minimaal 80% van de deeltjes wordt tegengehouden), FFP2 (94%) of FFP3 (99%). Ook hebben de maskers een CE-markering. De maskers worden getoetst op basis van de norm NEN-EN 149 +A1 en moeten voldoen aan de Europese Verordening Persoonlijke beschermingsmiddelen (EC 2016/425). De Inspectie SZW houdt toezicht op deze persoonlijke beschermingsmiddelen als ze voor professionals zijn bestemd.

FFP1-mondneusmasker

‘Een FFP1 masker draag je als er grote druppels vrijkomen bij praten, hoesten en dergelijke’, verduidelijkt Tessa Lauret, infectiedeskundige in het Amsterdam UMC in dit artikel over isolatieverpleging. ‘Denk aan luchtweginfecties of influenza. Doordat deze druppels relatief zwaar zijn, blijven ze minder lang door de lucht zweven en worden ze over een minder grote afstand verspreid.’

FFP2-mondneusmasker

‘Een FFP2 masker draag je onder meer bij de behandeling van patiënten met (een verdenking op) tbc’, licht Lauret toe. ‘De kleine druppels bij tbc kunnen op grotere afstand van de bron nog iemand besmetten.’

Chirurgische mondneusmaskers

Chirurgische mondmaskers (type I, II en IIR) zijn medische hulpmiddelen die je draagt tijdens het verzorgen en behandelen van patiënten en cliënten. Een chirurgisch mondneusmasker heeft als doel om de uitgeademde lucht te filteren en de omgeving van de drager te beschermen tegen druppels die ontstaan bij spreken, hoesten en niezen. Het is niet geschikt als ademhalingsbeschermingsmasker zoals de FFP1- en FFP2-mondneusmaskers.

Type I maskers bieden de laagste mate van bescherming en worden dus alleen gebruikt bij een laag risico. Type 1 mondmaskers hebben een BFE (bacterie filter efficiency) van minimaal 95% en zijn niet spatresistent. Type II maskers hebben een BFE van minstens 98% en zijn eveneens niet spatresistent.

Type IIR maskers werken twee kanten op. Het RIVM adviseert type IIR mondmaskers te gebruiken bij algemene zorghandelingen, ook bij patiënten die besmet zijn met het coronavirus. Toch zijn ze minder effectief voor de bescherming van de zorgverlener tegen virussen van buitenaf. Dat komt doordat de chirurgische maskers minder strak aansluiten op het gezicht van de gebruiker dan FFP-mondmaskers. Daardoor kunnen toch deeltjes uit de lucht via de zijkanten van het masker toch naar binnen komen (Bron: IGJ).

Je kunt aan het mondneusmasker zelf niet zien welk type het is. Om vergissingen te voorkomen wordt in instellingen vaak maar één type gebruikt: Type IIR.

Op de verpakking moet staan dat het om een mondmasker voor medisch gebruik gaat. Er staat een CE-markering op. De maskers worden getoetst op basis van de norm NEN-EN 14683 en moeten voldoen aan de Europese richtlijn voor medische hulpmiddelen (Richtlijn 93/42/EEG of Verordening (EU) 2017/745).

Niet-medische mondmaskers voor iedereen, om anderen te beschermen

Dit zijn de maskers die vanaf 1 juni gebruikt moeten worden in het openbaar vervoer. Deze maskers hebben geen officiële aanduidingen. Behalve de mededeling dat ze alleen bedoeld zijn voor civiel gebruik (dus niet voor persoonlijke bescherming of medische doeleinden).

Ook staat er geen CE-markering of medische claim op de verpakking of een tekst die verwijst naar een norm. Voor deze maskers gelden geen wettelijke eisen over de kwaliteit en de bescherming die ze bieden. Een niet-medisch mondkapje beschermt niet jouzelf, maar kan de mensen rondom jou beschermen als je het zorgvuldig draagt en gebruikt. Meer informatie over niet medische mondmaskers op de website van de Inspectie.

Aandachtspunten bij het gebruik

Uiteraard hebben mondneusmaskers alleen bij correct gebruik het gewenste effect. Vanzelfsprekend moet het masker goed aansluiten. Je moet het masker aanbrengen voordat je de ruimte betreedt waarin de besmette patiënt zich bevindt. Vervang het masker op tijd, de WIP-richtlijn adviseert om de gebruiksaanwijzing van de fabrikant te volgen. Je moet het masker eerder vervangen als het ademhalen zwaar wordt of als het masker vochtig wordt. Je mag een masker niet om de hals dragen en daarna opnieuw gebruiken; binnen- en buitenkant kan besmet raken bij het opnieuw opzetten. Pas direct na het afzetten van het masker handhygiëne toe.

Een mondneusmasker met een ventiel beschermt minder goed dan een masker zonder ventiel. Wel is een masker met ventiel comfortabeler als je het langere tijd moet dragen.
https://www.nursing.nl/mondneusmaskers-dit-moet-je-weten/

quote:
Persoonlijke beschermingsmiddelen voor werknemers die werken met schadelijke stoffen, om zichzelf te beschermen
FFP2
De FFP-mondneusmaskers (FFP1, FFP2 en FFP3) zijn persoonlijke beschermingsmiddelen. Deze maskers beschermen de gebruiker tegen het inademen van allerlei schadelijke stoffen (ook virussen) die via de lucht verspreid kunnen worden. Deze mondneusmaskers moeten volledig op het gezicht aansluiten.

De FFP-klasse geeft aan hoe goed het masker filtert bij het inademen van schadelijke stoffen. De maskers hebben de opschriften FFP1 (minimaal 80% van de deeltjes wordt tegengehouden), FFP2 (94%) of FFP3 (99%). Ook hebben de maskers een CE-markering. De maskers worden getoetst op basis van de norm NEN-EN 149 +A1 en moeten voldoen aan de Europese Verordening Persoonlijke beschermingsmiddelen (EC 2016/425).

De Inspectie SZW houdt toezicht op deze persoonlijke beschermingsmiddelen als ze voor professionals zijn bestemd.
https://www.igj.nl/actuee(...)erschillende-soorten
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195757904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ben er ook geen groot voorstander van, maar niemand heeft belooft dat het zaligmakend zou zijn en alle maatregelen overbodig zouden maken he?!
Ik snap waar je heen wilt maar dan kunnen we net zo goed allemaal een felgele pet gaan dragen om elkaar attent te maken op het feit dat er een pandemie gaande is.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:02:49 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ben er ook geen groot voorstander van, maar niemand heeft beloofd dat het zaligmakend zou zijn en alle maatregelen overbodig zouden maken he?!
Als Rutte en consorten morgen zeggen dat we op één been hinkelend door de supermarkt moeten omdat dat de verspreiding van het virus tegengaat, doe je dat dan ook?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:03:28 #215
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757920
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik snap waar je heen wilt maar dan kunnen we net zo goed allemaal een felgele pet gaan dragen om elkaar attent te maken op het feit dat er een pandemie gaande is.
Juist. Aan die schijnveiligheid hebben we niets.
pi_195757923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als Rutte en consorten morgen zeggen dat we op één been hinkelend door de supermarkt moeten omdat dat de verspreiding van het virus tegengaat, doe je dat dan ook?
Alleen als het een dringend advies is.
pi_195757925
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja zeg, en dan wil de 'roverheid' je de kop indrukken zekers! :( ;)
Ik denk dat het misschien helpt tegen de viral-load die je binnen krijgt en dat je er anderen wat mee beschermt. Maar dat gele petje erbij kan misschien geen kwaad. Zal es ff een mailtje aan wagen. :D
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:04:29 #218
473584 Gretzl
pi_195757927
quote:

[..]

Mondmaskers zijn niet een heilige silver bullet die als enige maatregel alle verspreiding/besmettingen kunnen verkopen. Het is wel een kosten-effectief middel waarmee enige verspreiding voorkomen kan worden en waarmee de virale load die mensen gemiddeld binnenkrijgen wordt beperkt.

Dat is niet hetzelfde als de fabeltjes die je nu roeptoetert over schijnveiligheid en niet-werkend :{w
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:05:04 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757930
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Het helpt transmissie heus wel wat tegen gaan

Het is géén wondermiddel nee, dat zegt ook niemand toch?

Een virus is gewoon een rottig iets wat supermakkelijk verspreidt
Pak het dan fatsoenlijk aan als het zo'n rottig iets is.
pi_195757936
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:02 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Geen groot voorstander maakt me nog geen tegenstander he? ;)
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:06:08 #222
473584 Gretzl
pi_195757944
quote:

[ afbeelding ]
_O- _O-

Ken je deze fictieve draad over Nederland anno 2042 ook?

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2020 01:12:06 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:07:04 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Mondmaskers zijn niet een heilige silver bullet die als enige maatregel alle verspreiding/besmettingen kunnen verkopen. Het is wel een kosten-effectief middel waarmee enige verspreiding voorkomen kan worden en waarmee de virale load die mensen gemiddeld binnenkrijgen wordt beperkt.

Dat is niet hetzelfde als de fabeltjes die je nu bezigt over schijnveiligheid en niet-werkend :{w
/

"Deskundigen zeggen ons, dat voegt niets toe"
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:07:15 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195757950
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Pak het dan fatsoenlijk aan als het zo'n rottig iets is.
Fatsoenlijk is wel extra lastig met iets wat nieuw en zo ingrijpend en ontwrichtend is :P

Het is een mega ingewikkeld iets, op alle vlakken. Gezondheid, economisch, psychologisch, maatschappelijk, bestuurlijk, etc :+
pi_195757959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde als de fabeltjes die je nu bezigt over schijnveiligheid en niet-werkend :{w
/
Fabeltjes? Niet-medische mondmaskers doen gewoon helemaal niets meer dan grote druppels bij hoesten en niezen tegenhouden. Ik hoop dat jij net als ik zo beschaafd opgevoed bent dat je nooit hoest en niest zonder voorheen je hand, nu je elleboog te gebruiken.

Alles daarbuiten is gewoon schijnveiligheid en symboolpolitiek.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:09:23 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757963
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Fatsoenlijk is wel extra lastig met iets wat nieuw en zo ingrijpend en ontwrichtend is :P

Het is een mega ingewikkeld iets, op alle vlakken. Gezondheid, economisch, psychologisch, maatschappelijk, bestuurlijk, etc :+
Dus dan laten we het volk maar en masse alle winkels in vliegen. De mondkapjes zullen ons wel redden.
pi_195757971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus dan laten we het volk maar en masse alle winkels in vliegen. De mondkapjes zullen ons wel redden.
Ben jij permanent boos of ontspan je toch nog wel als je slaapt? :{
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:12:54 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757981
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben jij permanent boos of ontspan je toch nog wel als je slaapt? :{
Nee joh, ik ben enkel realistisch. Maar ook ik heb vandaag nog met gezonde tegenzin zo'n ding gedragen.
Wel, zoals eerder gezegd, een FFP2 die tenminste werkt.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:13:13 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195757983
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

_O- _O-

[ twitter ]
Net mijn man wakker gelachen, dank :D _O- _O_
pi_195757988
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Net mijn man wakker gelachen, dank :D _O- _O_
Nooit slapende mannen wakker maken! :D
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:15:02 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195757989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:06 schreef Gretzl het volgende:

[..]

_O- _O-

[ twitter ]
Die is wel redelijk geniaal ja _O-
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:15:56 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195757994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nooit slapende mannen wakker maken! :D
Tuurlijk wel :P

Nu hier ook luiken dicht

Morgen de dagcijfers omlaag hoop ik ^O^
pi_195758002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee joh, ik ben enkel realistisch. Maar ook ik heb vandaag nog met gezonde tegenzin zo'n ding gedragen.
Wel, zoals eerder gezegd, een FFP2 die tenminste werkt.
Snap het, vind ik ook het hiaat in het verhaal. Anderzijds zijn er zoveel verschillende dat ik me niet kan voorstellen dat er ook zijn die wel werken en misschien wel beter.
Sinds corona ontdekt dat er hele sites zijn die speciaal opgericht zijn voor mensen die voorbereid willen zijn op rampen in de breedste zin van het woord. 8)7 Vermoed dat er daar toch wel een paar knutselaars zitten die beter beschermd zijn dan doktoren! :Y
pi_195758005
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Tuurlijk wel :P

Nu hier ook luiken dicht

Morgen de dagcijfers omlaag hoop ik ^O^
Slaap lekker :W
pi_195758014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:18 schreef Mammietje het volgende:

Sinds corona ontdekt dat er hele sites zijn die speciaal opgericht zijn voor mensen die voorbereid willen zijn op rampen in de breedste zin van het woord. 8)7 Vermoed dat er daar toch wel een paar knutselaars zitten die beter beschermd zijn dan doktoren! :Y
Ik heb me zelf helaas op de verkeerde ramp voorbereid. Zit ik dan met m'n transistorradio. Nou ja, het kan nog.
pi_195758024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb me zelf helaas op de verkeerde ramp voorbereid. Zit ik dan met m'n transistorradio. Nou ja, het kan nog.
:D
Ik zit goed op de bovenverdieping in ieder geval! ^O^ :D
Laten we die er maar niet bij doen. :N
pi_195758042
quote:

[..]

Je hebt hopelijk wel een survival pakket in je atoomvrije schuilkelder?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:30:37 #238
473584 Gretzl
pi_195758049
quote:

[..]

Haha, in dat geval kan je misschien ook lachen om dit satirische stuk: De Watersnoodramp: een reconstructie :D

Korte preview:
quote:
Er moeten talloze doden zijn, maar niemand weet hoeveel, want er wordt alleen in de reddingsboten geteld. Het kabinet snijdt kritiek de pas af door een verhoging van de productiecapaciteit van zandzakken aan te kondigen. Dat doen ze daarna iedere week, zonder die zakken ooit te maken, laat staan gebruiken. Daarvan zakt namelijk het water, en dat is niet "intelligent leren zwemmen".

Wat ministers wel doen, is wekelijks in de Kamer uitleggen dat hoog water maar twee letters verschilt van droog water. En dat je ook indamt als je een halve dijk bouwt. Kamerleden zien de ingewikkelde grafieken vol fouten en verzekeren hun achterban dat droge voeten aanstaande zijn. Reddingsboten zitten ondertussen nog steeds zonder reddingsvesten. Logisch, want juist reddingswerkers moeten snel leren zwemmen, in het algemene belang.
pi_195758055
Speaking of rampen.

De VS raamt nu dat ze al over de 500.000 doden door covid zitten, de oversterfte in de VS word nu door het CDC gegeven als 299.000 boven het normale nivo, dat gevoegd bij het officieele dodental komt dan boven de 500.000 uit.

https://www.washingtonpos(...)a580836ed_story.html

Zo bezien doen we het in Nederland heel erg goed ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2020 01:33:15 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:35:36 #240
473584 Gretzl
pi_195758066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
Speaking of rampen.

De VS raamt nu dat ze al over de 500.000 doden door covid zitten, de oversterfte in de VS word nu door het CDC gegeven als 299.000 boven het normale nivo, dat gevoegd bij het officieele dodental komt dan boven de 500.000 uit.

Een corona-oversterfte van 500.000 mensen (VS) vs. 11.718 (Nederland). Wie rekent even uit wat de mortaliteit dan per capita is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2020 01:41:31 ]
pi_195758073
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:35 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een oversterfte van 500.000 mensen (VS) vs. 11.718 (Nederland). Wie rekent even uit wat de mortaliteit dan per capita is?
Nee. Goed lezen. 300.000 extra oversterfte tijdens de covid epidemie boven op de officieele 200.000+ geregistreede doden door covid. Totaal 500.000

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2020 01:37:14 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:38:59 #242
473584 Gretzl
pi_195758079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Goed lezen. 300.000 extra oversterfte tijdens de covid epidemie boven op de officieele 200.000+ geregistreede doden door covid. Totaal 500.000
Ja, dat zeg ik :) In de VS zijn dan naar schatting 500k Amerikanen aan corona overleden. In Nederland zijn dat naar schattig nu 11.718, alle oversterfte meegerekend die door corona verklaard kan worden.

Voor Nederland betekent dit 67,81 coronadoden op 100.000 inwoners.
Voor de VS betekent dit 152,36 coronadoden op 100.000 inwoners.

Kunnen we inderdaad duidelijk stellen dat de epidemie in de de Verenigde Staten nog veel harder (factor >2) heeft toegeslagen onder de kwetsbaarste bevolking.

In de officiële JHU-ranglijst zou de VS met stip op 1 komen te staan met deze mortality rate.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gretzl op 21-10-2020 01:44:23 ]
  woensdag 21 oktober 2020 @ 01:43:59 #244
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195758092
Maar dat is ook niet zo gek.

Heb vaak roadtrips gemaakt door de VS en je waant je soms in een derde wereldland.

Bijna iedereen eet ongezond en is veel te dik. En heel veel Amerikanen hebben onderliggende gezondheidsaandoeningen die nooit zijn aangepakt, omdat John en Jane dat simpelweg niet kunnen betalen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195758152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 00:57 schreef Gretzl het volgende:
Er is al vele maanden een enorm overschot aan FFP1- en FFP2-maskers. In principe kan elke Nederlander er 1 dragen en hem ook voldoende vaak verwisselen.

Officieel zijn ze voor eenmaal gebruik maar stel dat je ze nog 2x kunt hergebruiken zoals RIVM zegt, heb je er nog steeds 5 miljoen per dag nodig. Voor alleen Nederland.

Is dat mogelijk?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 02:08:40 #246
473584 Gretzl
pi_195758173
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 02:03 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Officieel zijn ze voor eenmaal gebruik maar stel dat je ze nog 2x kunt hergebruiken zoals RIVM zegt, heb je er nog steeds 5 miljoen per dag nodig. Voor alleen Nederland.

Is dat mogelijk?
Zeker is dat mogelijk, want dit soort maskers koste vrijwel niks meer en in Oost-Azië worden ze aan de lopende band geproduceerd (er is daar een enorm overschot)
twitter

Kost echt geen drol als je bedenkt hoeveel potentiële economische van nieuwe ontwrichtende lockdownachtige-maatregelen je ermee kunt voorkomen. Als de rest van de strategie ook klopt, want met allee mond-neusmaskers geraken we er natuurlijk niet.
pi_195758959
quote:
Speaking of rampen.

Je kan oversterfte niet simpelweg optellen bij de officiële covid doden he. Die laatsten zitten al inbegrepen in het eerste getal.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195759252
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 01:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan niet. Oversterfte gaat uit van het totaal van alle sterftes. Oftewel de 200.000 geregistreerde coronadoden zijn er eerder zo'n 300.000 maar geen 500.000 doden.
pi_195759464
quote:
Speaking of rampen.

Wat. Dat kan je niet bij elkaar optellen :')
pi_195759538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 02:03 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Is dat mogelijk?
Dat kan geproduceerd worden. Of mensen het er ook voor over hebben, da's een tweede eigenlijk. Mensen moeten er dan toch 'n paar tientjes per maand aan uit gaan geven.
pi_195759590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan geproduceerd worden. Of mensen het er ook voor over hebben, da's een tweede eigenlijk. Mensen moeten er dan toch 'n paar tientjes per maand aan uit gaan geven.
Ik weet niet hoe realistisch dat is. Ik vond dit artikel over die FFP2 maskers die door Auping enzo gemaakt zijn: https://www.destentor.nl/(...)gelooflijk~aad9a0a8/

quote:
Een andere component voor het Aupingmasker is de stof die normaal gebruikt wordt om instrumentarium voor operaties steriel in te verpakken. ,,Materiaal dat voor handen is bij Schaafsma Paper Groep. Met de grondstof die nu in Nederland aanwezig is, kunnen we 4 miljoen stuks leveren,” hebben de bedenkers becijferd.
Als dit nog actueel is, is de grondstof de beperkende factor om iedereen FFP maskers te laten dragen.
pi_195759594
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat sowieso. Beter hard en kort ingrijpen. Dan dat ellenlange dooretteren met die halfzachte maatregelen.
Dat valt wel mee, want zolang er geen "eindoplossing" is blijft het toch dooretteren.
pi_195759634
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe realistisch dat is. Ik vond dit artikel over die FFP2 maskers die door Auping enzo gemaakt zijn: https://www.destentor.nl/(...)gelooflijk~aad9a0a8/
[..]

Als dit nog actueel is, is de grondstof de beperkende factor om iedereen FFP maskers te laten dragen.
Ik denk dat veel mensen geen geld uit gaan geven om een paar keer per dag het masker te kunnen vervangen. Je ziet nu ook mensen 'n verfrommeld maskertje uit hun achterzak halen als ze de winkel binnen stappen.
pi_195759676
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen geen geld uit gaan geven om een paar keer per dag het masker te kunnen vervangen. Je ziet nu ook mensen 'n verfrommeld maskertje uit hun achterzak halen als ze de winkel binnen stappen.
Dat ook inderdaad. Stel even zoals in dit topic wel ‘s voorbij komt dat ze FFP willen verplichten, daar is gewoon niet genoeg voor, even los van het financiële aspect. Dat lijkt me wel een logische reden voor niet-medisch etc, want je wilt wel dat in de zorg voldoende voorraad blijft van de wel werkende.
pi_195759688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Stel even zoals in dit topic wel ‘s voorbij komt dat ze FFP willen verplichten, daar is gewoon niet genoeg voor, even los van het financiële aspect. Dat lijkt me wel een logische reden voor niet-medisch etc, want je wilt wel dat in de zorg voldoende voorraad blijft van de wel werkende.
Als je iets verplicht, dan zou ik in elk geval iets verplichten dat werkt. Anders kun je mensen net zo goed vragen om 'n sjaal voor hun mond te doen of zo.
pi_195759696
Ah. Joh. De vakbonden geven aan dat er helemaal niet gecontroleerd kan worden op strengere corona maatregelen.

Goed nieuws deze morgen https://www.ad.nl/binnenl(...)en-illusie~ae593fec/
pi_195759762
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Gaat je anders zo een tientje per dag aan maskers kosten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195759815
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat is toch logisch? Gaat je anders zo een tientje per dag aan maskers kosten
Het helpt dan niks meer. En ja, niet iedereen kan voor ¤ 100 of meer per maand maskers kopen.

Maakt de maatregel wel weer tot een symbolische maatregel.
pi_195759847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 07:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het helpt dan niks meer. En ja, niet iedereen kan voor ¤ 100 of meer per maand maskers kopen.

Maakt de maatregel wel weer tot een symbolische maatregel.
Ik heb 3 kinderen. Dat zou me per dag (voor en na ieder lesuur) meer dan 24 maskers per dag alleen al voor de kinderen zijn. Het is goed met ze! :')
pi_195759868
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:02 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb 3 kinderen. Dat zou me per dag (voor en na ieder lesuur) meer dan 24 maskers per dag alleen al voor de kinderen zijn. Het is goed met ze! :')
En men kan al niet handhaven op de mondkapjesplicht, laat staan op of iedereen z'n maskers wel tijdig vervangt. Ik was er niet op tegen, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik de maatregel vind.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:05:55 #261
22565 asco
Los in deze tent
pi_195759871
411 opnames in een dag in België.

https://www.hln.be/dossie(...)ziekenhuis~a4ac613b/
pi_195759957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

En men kan al niet handhaven op de mondkapjesplicht, laat staan op of iedereen z'n maskers wel tijdig vervangt. Ik was er niet op tegen, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik de maatregel vind.
Ik maak me geen moment druk om handhaving. Ik zou graag aan de richtlijnen voldoen, zeker met die scholen. Maar hoeveel van die dingen moet ik dan aanschaffen om het praktisch haalbaar te maken? Dat kan toch niet?
pi_195759964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:05 schreef asco het volgende:

Ik hoop dat wij niet zover hoeven komen... :X
pi_195759986
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik maak me geen moment druk om handhaving. Ik zou graag aan de richtlijnen voldoen, zeker met die scholen. Maar hoeveel van die dingen moet ik dan aanschaffen om het praktisch haalbaar te maken? Dat kan toch niet?
Geen idee of dat kan, ik kan niet in je portemonnee kijken. Als zo'n ding 3 uur werkt, dan heb je er (als je geregeld buiten de deur komt), toch wel 'n stuk of 3-4 nodig per dag.

Voor veel mensen zal dat ten koste gaan van andere dingen. De vraag is of mensen dat offer willen maken. Ik denk dat het aantal mensen dat vaak genoeg mondkapjes verwisselt beperkt is.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:26:37 #265
22565 asco
Los in deze tent
pi_195760018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geen idee of dat kan, ik kan niet in je portemonnee kijken. Als zo'n ding 3 uur werkt, dan heb je er (als je geregeld buiten de deur komt), toch wel 'n stuk of 3-4 nodig per dag.

Voor veel mensen zal dat ten koste gaan van andere dingen. De vraag is of mensen dat offer willen maken. Ik denk dat het aantal mensen dat vaak genoeg mondkapjes verwisselt beperkt is.
Er was eens een onderzoek in frankrijk dat het ~100/130 euro per maand zou kosten voor een gezin.
Daar is er ook een financiële tegemoetkoming.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:32:09 #267
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195760062
quote:

[..]

Stel je ook even de afvalberg voor als al die kinderen en pubertjes zo'n pak maskers per dag gaan verbruiken _O-
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:38:39 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195760127
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:05 schreef asco het volgende:

Sodeju.
Hoeveel reguliere ziekenhuisbedden zijn er eigenlijk in totaal in België?
En hoeveel IC bedden?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195760142
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik hoop dat wij niet zover hoeven komen... :X
Ben normaal geen doemdenker, maar ik vrees dat dat hier ook gaat gebeuren.
pi_195760165
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Stel je ook even de afvalberg voor als al die kinderen en pubertjes zo'n pak maskers per dag gaan verbruiken _O-
sjezus ja..... :X

het enige wat je kan doen is herbruikbare-mondkapjes

https://stoffenmondkapjes(...)t-mondkapje-wasbaar/
pi_195760168
Zondag eind vd middag bij mijn zusje en haar huisgenoot geweest, gisteren bericht gehad dat de huisgenoot in ieder geval positief is (na voorrangstest) zou ik nu al getest kunnen worden?
pi_195760170
quote:
Kijk zo doet mijn werkgever ook. Meteen naar particulier sneltestgebeuren bij symptomen. Als het niks is kan je gewoon weer meteen aan de slag.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:51:02 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195760217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

sjezus ja..... :X

het enige wat je kan doen is herbruikbare-mondkapjes

https://stoffenmondkapjes(...)t-mondkapje-wasbaar/
We wisselen hier af simpelweg omdat we onze klauwen niet overal op kunnen leggen dus wat we los kunnen krijgen voor een normale prijs gebruiken we hier. We zijn niet arm maar het is niet dat het geld hier tegen de plinten op klotst natuurlijk.
pi_195760218
twitter

Fingers crossed
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195760229
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef byah het volgende:
Zondag eind vd middag bij mijn zusje en haar huisgenoot geweest, gisteren bericht gehad dat de huisgenoot in ieder geval positief is (na voorrangstest) zou ik nu al getest kunnen worden?
Nee. Als je geen klachten hebt niet.
Althans, in theorie.

Als jij je graag wil laten testen kan dat natuurlijk.

Niet dat het veel uitmaakt aangezien je toch 10 dagen in quarantaine moet.
  Redactie Games woensdag 21 oktober 2020 @ 08:52:26 #276
181272 crew  Noppie2000
pi_195760234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:44 schreef byah het volgende:
Je kan getest worden, heeft alleen 0 nut.
pi_195760242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

We wisselen hier af simpelweg omdat we onze klauwen niet overal op kunnen leggen dus wat we los kunnen krijgen voor een normale prijs gebruiken we hier. We zijn niet arm maar het is niet dat het geld hier tegen de plinten op klotst natuurlijk.
snap ik...
pi_195760291
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Er was eens een onderzoek in frankrijk dat het ~100/130 euro per maand zou kosten voor een gezin.
Daar is er ook een financiële tegemoetkoming.
Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Sommige mensen kunnen dat simpelweg niet betalen en andere mensen zullen er geen andere dingen voor op willen offeren.

Financiële tegemoetkoming kan, maar dan heb je nog geen enkele garantie dat mensen dat geld dan besteden aan mondkapjes en ze juist gebruiken.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 08:59:30 #279
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195760322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Sommige mensen kunnen dat simpelweg niet betalen en andere mensen zullen er geen andere dingen voor op willen offeren.

Financiële tegemoetkoming kan, maar dan heb je nog geen enkele garantie dat mensen dat geld dan besteden aan mondkapjes en ze juist gebruiken.
Hoe proportioneel is het om zoveel geld als maatschappij uit te geven wat in een best case scenario enkel een buitengewoon gericht effect oplevert.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195760334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Waarom niet? Gaat me er vooral om of ik zelf mijn directe omgeving kan besmetten
pi_195760361
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe proportioneel is het om zoveel geld als maatschappij uit te geven wat in een best case scenario enkel een buitengewoon gericht effect oplevert.
Als het veel meer kost dan oplevert, dan moet je het niet doen. Zeker niet als de opbrengst echt vrij laag is. En dat is het vermoedelijk wel als mensen vooral niet-werkende mondkapjes op hebben.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:02:54 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195760373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef byah het volgende:

[..]

Waarom niet? Gaat me er vooral om of ik zelf mijn directe omgeving kan besmetten
Je moet toch in quarantaine nu vanwege contact met een besmet persoon. En je hebt ook nog een incubatietijd van gemiddeld 6 dagen
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 09:05:24 #283
5428 crew  miss_sly
pi_195760399
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:00 schreef byah het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal nog iets als je nu test, zonder dat je klachten hebt. Dat betekent dat je dan nu niet besmettelijk bent, maar dat kun je overmorgen alsnog worden. Dus in quarantaine gaan en n de gaten houden of jenklachten ontwikkelt. Als dat gebeurt, laat je je testen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:08:12 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195760425
Als ik dit soort dingen lees vraag ik mij af hoeveel mensen inderdaad in quarantaine gaan. Er zijn zelfs mensen met klachten die getest zijn die naar de supermarkt gaan.
pi_195760458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:08 schreef Momo het volgende:
Als ik dit soort dingen lees vraag ik mij af hoeveel mensen inderdaad in quarantaine gaan. Er zijn zelfs mensen met klachten die getest zijn die naar de supermarkt gaan.
Wat ik om me heen hoor is het effect van meer testen / sneltesten ook: "Ja ik ben vorige week nog getest, heb nu wel een kuchje/verkoudheid maar was X dagen geleden negatief.."

Ook een bepaald soort van schijnveiligheid dus omdat mensen zich onaantastbaar voelen als ze eenmaal een test hebben gehad.
pi_195760478
Zo'n wegwerpmondkapje, als je die 5 min draagt in een winkel ga je em toch niet gelijk weggooien?
Gewoon wel een levensduur van x aantal uur.
pi_195760486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat ik om me heen hoor is het effect van meer testen / sneltesten ook: "Ja ik ben vorige week nog getest, heb nu wel een kuchje/verkoudheid maar was X dagen geleden negatief.."

Ook een bepaald soort van schijnveiligheid dus omdat mensen zich onaantastbaar voelen als ze eenmaal een test hebben gehad.
Ja, "anders moet ik me elke week laten testen"
pi_195760489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal nog iets als je nu test, zonder dat je klachten hebt. Dat betekent dat je dan nu niet besmettelijk bent, maar dat kun je overmorgen alsnog worden. Dus in quarantaine gaan en n de gaten houden of jenklachten ontwikkelt. Als dat gebeurt, laat je je testen.
Dit dus. Zo moeilijk is het niet.

Quarantaine en als je klachten krijgt, testen.

Als je nu negatief test wil dat niet zeggen dat je over 3 dagen negatief test. En dus is de kans zeker aanwezig dat je, zelfs met een negatieve test nu, je directe omgeving kan besmetten.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:16:57 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195760509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

De maatregel is dan ook niet ingevoerd omdat het nut heeft, maar omdat er steeds nadrukkelijker om de maatregel gevraagd werd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195760519
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De maatregel is dan ook niet ingevoerd omdat het nut heeft, maar omdat er steeds nadrukkelijker om de maatregel gevraagd werd.
Dat vind ik 'n bijzonder slecht argument om zo'n maatregel in te voeren.

Maar het past wel in de lijn van dramatisch paniekvoetbal van deze regering.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:20:04 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195760546
quote:
Ik ken een aantal middelbare scholieren met klachten en positieve getest die gewoon naar school gaan (tentamenweek) omdat de school weigert ze het tentamen op een later tijdstip te laten doen.

In één geval zelfs zodanig dat het zou betekenen dat het jaar over moest en mensen dus ook even bij mogen lappen voor de studiefinanciering.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195760556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik ken een aantal middelbare scholieren met klachten en positieve getest die gewoon naar school gaan (tentamenweek) omdat de school weigert ze het tentamen op een later tijdstip te laten doen.

In één geval zelfs zodanig dat het zou betekenen dat het jaar over moest en mensen dus ook even bij mogen lappen voor de studiefinanciering.
Ja, dan snap ik dat ze gaan. Schandalig van de school.
pi_195760565
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

De test werkt dus niet tijdens de incubatietijd?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:21:57 #294
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195760566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, dan snap ik dat ze gaan. Schandalig van de school.
En het is niet één school, het zijn er meer die het zo doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:23:24 #295
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195760593
quote:
Vorige week was toch naar buiten gebracht dat zo'n 20% van de besmette mensen gewoon nog naar buiten/werk/winkel ging en dat van de mensen met klachten (maar nog niet getest) zo'n 70% gewoon naar buiten/werk/winkel ging.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:24:16 #296
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195760605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dit dus. Zo moeilijk is het niet.

Quarantaine en als je klachten krijgt, testen.

Als je nu negatief test wil dat niet zeggen dat je over 3 dagen negatief test. En dus is de kans zeker aanwezig dat je, zelfs met een negatieve test nu, je directe omgeving kan besmetten.
Het is niet moeilijk om te snappen, maar in de praktijk werkt het zo dat je dus bij elke verkoudheid opnieuw dat circus van het testen door moet. Dat is nu gelukkig wat beter aan het gaan, maar nog steeds ben je een paar dagen uit de running. Ondertussen moet je je baas tevreden houden, loopt het gezin door en moet iedereen ook weldoorvoed en schoon zijn. Dan kan ik me best voorstellen dat na de vijfde snotneus of kriebelkeel iemand denkt van "Schijt, ben net getest, zal daar nog wel bij horen."

Wat dat betreft zijn er ook mensen die weten dat ze de volgende keer dat ze hun baas moeten vertellen dat ze niet kunnen komen helemaal niet meer hoeven te komen. Of wat gaat een alleenstaande moeder doen zonder netwerk maar met een dreumes wanneer de melk echt op is? Er zijn echt mensen die zelf niks meer kunnen verzinnen op een gegeven moment en dan naar buiten kijken, hele gezinnen door de winkelstraat zien gaan en denken "Ach wat, kan wel even..."
  woensdag 21 oktober 2020 @ 09:24:43 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195760611
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Vorige week was toch naar buiten gebracht dat zo'n 20% van de besmette mensen gewoon nog naar buiten/werk/winkel ging en dat van de mensen met klachten (maar nog niet getest) zo'n 70% gewoon naar buiten/werk/winkel ging.
Dat soort dingen is wel een verschil met Aziatische landen...
pi_195760662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:24 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om te snappen, maar in de praktijk werkt het zo dat je dus bij elke verkoudheid opnieuw dat circus van het testen door moet. Dat is nu gelukkig wat beter aan het gaan, maar nog steeds ben je een paar dagen uit de running. Ondertussen moet je je baas tevreden houden, loopt het gezin door en moet iedereen ook weldoorvoed en schoon zijn. Dan kan ik me best voorstellen dat na de vijfde snotneus of kriebelkeel iemand denkt van "Schijt, ben net getest, zal daar nog wel bij horen."

Wat dat betreft zijn er ook mensen die weten dat ze de volgende keer dat ze hun baas moeten vertellen dat ze niet kunnen komen helemaal niet meer hoeven te komen. Of wat gaat een alleenstaande moeder doen zonder netwerk maar met een dreumes wanneer de melk echt op is? Er zijn echt mensen die zelf niks meer kunnen verzinnen op een gegeven moment en dan naar buiten kijken, hele gezinnen door de winkelstraat zien gaan en denken "Ach wat, kan wel even..."
Het gaat hier om iemand die contact heeft gehad met een positief getest persoon. Jouw reactie gaat daar niet over.

En je trekt het wel echt in extremen zeg. Je baan verliezen als je weer een keer laat testen? Serieus?
pi_195760674
Ik denk dat het wel meer dan 20% zijn die schijt hebben aan quarantaine. Er valt niet op te controleren.
pi_195760710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, "anders moet ik me elke week laten testen"
Het werkt wel zo. Mensen zijn het gedoe er omheen beu en mochten ze onverhoopt positief getest worden zit je zo 1,5 - 2 weken thuis (vanaf moment van aanvragen test). Heel menselijk om die afweging te maken, maar daarmee is en blijf het lastig om dus echt een forse daling in te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')