abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:01:18 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195756429
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:
pi_195756439
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Studeren zelf kan ook online (niet prima maar het lukt). Maar kennis maken met een nieuwe omgeving (in de breedste zin, medestudenten, docenten, formele en informele informatiestromen, de gang van zake, etc.) niet. En dat is het probleem voor deze groep, de overstap van school naar studeren is al groot. Nu wordt het alleen nog maar lastiger.

En daarmee vergroot je overigens ook de kansenongelijkheid, maar dat terzijde.
We kunnen het wel wat scherper stellen hoor. Online is gewoon minder fijn dan rl contact. Sterker nog, je wordt er dus ongelukkig van.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195756445
@Tijn Pics? :)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:05:04 #4
408813 crew  trein2000
pi_195756498
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

We kunnen het wel wat scherper stellen hoor. Online is gewoon minder fijn dan rl contact. Sterker nog, je wordt er dus ongelukkig van.
Minder fijn vind ik geen argument. We hebben te maken met een pandemie. Iedereen moet een beetje water bij de wijn doen.

Maar ik stel wel vast dat er van bepaalde hele specifieke groepen wel heel veel wordt gevraagd en ik vraag me af of dat wel in verhouding is. Zeker nu het toch behoorlijk langer gaat duren dan in eerst instantie gedacht (of wellicht vooral gehoopt)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195756524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Minder fijn vind ik geen argument. We hebben te maken met een pandemie. Iedereen moet een beetje water bij de wijn doen.

Maar ik stel wel vast dat er van bepaalde hele specifieke groepen wel heel veel wordt gevraagd en ik vraag me af of dat wel in verhouding is. Zeker nu het toch behoorlijk langer gaat duren dan in eerst instantie gedacht (of wellicht vooral gehoopt)
Klopt, en ook los van onderwijs zijn er wel meer zaken waar zij op moeten inleveren. Minder werkgelegenheid, afnemende baan perspectieven na afstuderen, etc.

Echt alles wordt in het werk gesteld om ziek/oud door deze crisis te loodsen maar jongeren/jongvolwassen kunnen de #%}^+} krijgen. Echt walgelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 20-10-2020 23:08:07 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:08:45 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_195756559
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Mooi praktijkvoorbeeld weer. Dit is echt iets waar we met z’n alleen veel meer oog voor moeten hebben.

Deze lockdown nu is nodig omdat we het uit de hand hebben laten lopen. Maar als we weer gaan versoepelen is dit volgens mij wel een van de groepen die meer aandacht moeten krijgen.
Wat Hans van Tellingen allemaal op internet zet mag je rustig met een aantal korreltjes zout nemen. Die heeft ze niet allemaal op een rijtje... en omdat er een paar maanden een middelbare scholier/student even wat aanpassingen moet doen in haar leven betekent het nog niet dat een hele generatie kapot gaat. Als dit 5 jaar doorgaat praten we weer verder
pi_195756568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik maak het momenteel van dichtbij mee. En ik ontken zeker niet dat er hard gewerkt wordt. Maar de uitkomsten zijn gewoon sub-optimaal. En ik red me wel en veruit de meeste andere hogerejaars ook. Maar deze specifieke groep zit wel echt in de verdrukking hoor. Daar moeten “we” volgens mij iets mee.
Ik maak het ook van dichtbij mee. Het zijn namelijk mijn directe collega's die werken aan zo'n storing. Ze maken al sinds het begin van de crisis vele overuren om ervoor te zorgen dat de benodigde IT-infrastructuur beschikbaar is voor online onderwijs en toetsing. Projecten waar normaliter jaren over wordt gedaan worden in maanden of zelfs weken doorlopen, met inachtneming van de in het kader van de AVG verscherpte regels. Er worden bovendien bakken extra geld hiervoor vrijgemaakt. Tussendoor stort er ook nog eens een kade in op de plek waar cruciale kabels lopen.

Niemand krijgt een lintje voor deze extra inzet- maakt ook niet uit, men doet het allemaal graag. Maar de ouders van studenten zouden hier best wel eens bij stil mogen staan in plaats van via Twitter hun gram te halen. En de studenten die hun collegegeld graag terug willen ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195756576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Minder fijn vind ik geen argument. We hebben te maken met een pandemie. Iedereen moet een beetje water bij de wijn doen.

Maar ik stel wel vast dat er van bepaalde hele specifieke groepen wel heel veel wordt gevraagd en ik vraag me af of dat wel in verhouding is. Zeker nu het toch behoorlijk langer gaat duren dan in eerst instantie gedacht (of ht vooral gehoopt)
Het antwoord is dus nee. Bizar hoe weinig hierover gepraat of gedebatteerd wordt. In plaats daarvan voeren we ellenlange discussies over irrelevante zijsporen als mondkapjes.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:09:47 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756582
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, en ook los van onderwijs zijn er wel meer zaken waar zij op moeten inleveren. Minder werkgelegenheid, afnemende baan perspectieven na afstuderen, etc.

Echt alles wordt in het werk gesteld om ziek/oud door deze crisis te loodsen maar jongeren/jongvolwassen kunnen de #%}^+} krijgen. Echt walgelijk.
Kijk nou, een centraal topic speciaal voor je laatste klacht: COR / Bejaarden moeten de schade dragen #1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:10:43 #10
408813 crew  trein2000
pi_195756598
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, en ook los van onderwijs zijn er wel meer zaken waar zij op moeten inleveren. Minder werkgelegenheid, afnemende baan perspectieven na afstuderen, etc.

Echt alles wordt in het werk gesteld om ziek/oud door deze crisis te loodsen maar jongeren/jongvolwassen kunnen de #%}^+} krijgen. Echt walgelijk.
Nou zo scherp wil ik het niet stellen. Ook onder oudere generaties zijn er groepen te vinden die bovengemiddeld zwaar getroffen worden. Denk bijvoorbeeld verpleeghuisbewoners in de eerste lockdown.

Ik vind dat er aandacht moet zijn voor dergelijke groepen en ik stel vast dat met name de belangen van jongere generaties tochtte ff te vaak gebagatelliseerd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195756602
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, en ook los van onderwijs zijn er wel meer zaken waar zij op moeten inleveren. Minder werkgelegenheid, afnemende baan perspectieven na afstuderen, etc.

Echt alles wordt in het werk gesteld om ziek/oud door deze crisis te loodsen maar jongeren/jongvolwassen kunnen de #%}^+} krijgen. Echt walgelijk.
Ik vind dat je hier echt generaliseert. Niet iedere jongvolwassene is student en volgens mij doel jij meer op studenten. Waarschijnlijk omdat je er zelf toe behoort. Vergis je niet, er worden meer groepen stevig getroffen door deze pandemie.
Ik vind je zo boos overkomen. Er is niet iemand die dit expres zo geregeld heeft, he? En je staat niet alleen in deze ellende.
pi_195756603
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
Echt alles wordt in het werk gesteld om ziek/oud door deze crisis te loodsen maar jongeren/jongvolwassen kunnen de #%}^+} krijgen. Echt walgelijk.
In maart zijn er verkiezingen... de kans om af te rekenen met de huidige maatregelen.
So we just called him Fred too
pi_195756638
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:12:52 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756644
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou zo scherp wil ik het niet stellen. Ook onder oudere generaties zijn er groepen te vinden die bovengemiddeld zwaar getroffen worden. Denk bijvoorbeeld verpleeghuisbewoners in de eerste lockdown.

Ik vind dat er aandacht moet zijn voor dergelijke groepen en ik stel vast dat met name de belangen van jongere generaties tochtte ff te vaak gebagatelliseerd worden.
Niet om rot te doen, maar heb je niet een lichte bias? Je bent een student.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:13:49 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195756660
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
Leuk op papier, maar wat als het niet werkt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195756666
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
Nou om te beginnen niet je eigen mening zo lopen doordrammen bij dergelijke talkshows. Maar daar ligt natuurlijk ook een schone taak voor de redacties van die talkshows.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:14:10 #17
408813 crew  trein2000
pi_195756670
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik maak het ook van dichtbij mee. Het zijn namelijk mijn directe collega's die werken aan zo'n storing. Ze maken al sinds het begin van de crisis vele overuren om ervoor te zorgen dat de benodigde IT-infrastructuur beschikbaar is voor online onderwijs en toetsing. Projecten waar normaliter jaren over wordt gedaan worden in maanden of zelfs weken doorlopen, met inachtneming van de in het kader van de AVG verscherpte regels. Er worden bovendien bakken extra geld hiervoor vrijgemaakt. Tussendoor stort er ook nog eens een kade in op de plek waar cruciale kabels lopen.

Niemand krijgt een lintje voor deze extra inzet- maakt ook niet uit, men doet het allemaal graag. Maar de ouders van studenten zouden hier best wel eens bij stil mogen staan in plaats van via Twitter hun gram te halen. En de studenten die hun collegegeld graag terug willen ook.
Och ik heb het niet over zo’n computerstoring joh. Dat is een incident, gebeurt ook in niet coronatijden.
Ik heb het meer over het bredere beeld van afstandsonderwijs met zeer beperkt of helemaal geen ruimte voor fysieke samenkomsten. Dat is gewoon klote voor deze groep. Al lopende door zo’n faculteit zie en hoor je toch heel veel en dat helpt je vooral in het begin gewoon echt op gang. En het contact met medestudenten.

En ik zie ook echt dat er hard gewerkt wordt. Maar ik denk dat we gewoon met zn allen moeten erkennen dat online studeren zeker voor deze groep geen volwaardige vervanger is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:14:13 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
Economisch helemaal geen ramp. Volgens de dame vd ING (was het toch?). Zachte heelmeesters zijn slechter voor de economie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:15:10 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Leuk op papier, maar wat als het niet werkt?
Maar dat het economisch een ramp zou zijn is onderzocht. En bleek niet zo te zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195756698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
Op lange termijn ook economisch beter dan vele maanden aanmodderen wellicht. Wie kan dat uitrekenen?
pi_195756711
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Economisch helemaal geen ramp. Volgens de dame vd ING (was het toch?). Zachte heelmeesters zijn slechter voor de economue.
We kunnen er een referendum over houden, wel of geen lock down!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:15:55 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756716
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Op lange termijn ook economisch beter dan vele maanden aanmodderen wellicht. Wie kan dat uitrekenen?
Dat is al uitgerekend. En het is beter ipv slechter.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:16:25 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756729
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

We kunnen er een referendum over houden, wel of geen lock down!
Niks referendum. Het is onderzocht. Dus je blaat onzin.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195756735
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is al uitgerekend. En het is beter ipv slechter.
Misschien ook/zelfs "eerlijker"...
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:17:14 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195756744
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niks referendum. Het is onderzocht. Dus je blaat onzin.
Scholen openhouden is ook onderzocht, en mondkapjes, en HCL. Waarom zou je daar aan twijfelen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:17:22 #26
408813 crew  trein2000
pi_195756749
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet om rot te doen, maar heb je niet een lichte bias? Je bent een student.
Oh ongetwijfeld. Alhoewel ik het voor mezelf nog niet eens het ergste vind. Ik maak me veel meer druk om eerstejaars.

Voor hogerejaars is het vervelend, maar wij redden ons wel. Ik weet hoe de hazen lopen, ik heb mijn netwerk opgebouwd. Voor mij is het kut, maar dat is het voor iedereen. Ik signaleer echter dat er bepaalde groepen wel behoorlijk in de verdrukking komen.

Daarnaast. Er posten hier ook docenten, en ongetwijfeld ook kantoorpersoneel en vast ook nog veel meer. Zijn die mensen ook allemaal gediskwalificeerd?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195756753
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niks referendum. Het is onderzocht. Dus je blaat onzin.
Ik bedoel de lock down hé, niet de economie.
pi_195756756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Adrie072 het volgende:
We kunnen er een referendum over houden, wel of geen lock down!
Het recept voor onrust: ik gok dat daar iets rond 50/50 uitkomt. Met bijvoorbeeld 51% voor lockdown is dat te weinig draagvlak.
So we just called him Fred too
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:19:35 #29
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195756782
Als je toch een lockdown wil, doe het dan van 12 december tot 9 januari, ligt toch al het halve land op z'n hol
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195756795
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Och ik heb het niet over zo’n computerstoring joh. Dat is een incident, gebeurt ook in niet coronatijden.
Ik heb het meer over het bredere beeld van afstandsonderwijs met zeer beperkt of helemaal geen ruimte voor fysieke samenkomsten. Dat is gewoon klote voor deze groep. Al lopende door zo’n faculteit zie en hoor je toch heel veel en dat helpt je vooral in het begin gewoon echt op gang. En het contact met medestudenten.

En ik zie ook echt dat er hard gewerkt wordt. Maar ik denk dat we gewoon met zn allen moeten erkennen dat online studeren zeker voor deze groep geen volwaardige vervanger is.
Ik denk dat we met z'n allen moeten erkennen dat we geluk hebben dat de pandemie in 2020 en niet in 2010 uitbrak. We kunnen nu tenminste nog online onderwijs voor studenten mogelijk maken. Er wordt een generatie gered, als je toch melodramatisch zou willen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195756800
Nou ja was maar een hersenspinseltje hoor, niet heel serieus. Maar die lock down die komt er, ik schrijf 'm op.
pi_195756807
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou zo scherp wil ik het niet stellen. Ook onder oudere generaties zijn er groepen te vinden die bovengemiddeld zwaar getroffen worden. Denk bijvoorbeeld verpleeghuisbewoners in de eerste lockdown.

Ik vind dat er aandacht moet zijn voor dergelijke groepen en ik stel vast dat met name de belangen van jongere generaties tochtte ff te vaak gebagatelliseerd worden.
Fijn dat je dat ziet, maar beleidsmakers en politici negeren het volledig. En bn'ers en andere media figuren durven hier hun vingers niet aan te branden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:11 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vind dat je hier echt generaliseert. Niet iedere jongvolwassene is student en volgens mij doel jij meer op studenten. Waarschijnlijk omdat je er zelf toe behoort. Vergis je niet, er worden meer groepen stevig getroffen door deze pandemie.
Ik vind je zo boos overkomen. Er is niet iemand die dit expres zo geregeld heeft, he? En je staat niet alleen in deze ellende.
Ik ben jongvolwassen om het maar zo te noemen. En mijn vrijheid is meer beknot dan dat van een gemiddelde bejaarde. En dat terwijl ik 0,0004 procent kans heb op overlijden. De verhoudingen zijn totaal zoek.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:21:47 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195756823
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is al uitgerekend. En het is beter ipv slechter.
hangt van zoveel dingen af, ook de landen om je heen dus ik vraag me echt af of daar goeie modellen van zijn
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:21:48 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756825
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:17 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Ik bedoel de lock down hé, niet de economie.
Een lockdown is beter voor de economie dan dan halfzachte maatregelen werd rond dit weekend bekend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195756836
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat we met z'n allen moeten erkennen dat we geluk hebben dat de pandemie in 2020 en niet in 2010 uitbrak. We kunnen nu tenminste nog online onderwijs voor studenten mogelijk maken. Er wordt een generatie gered, als je toch melodramatisch zou willen doen.
Dat was in 2010 net zo goed mogelijk. De telewerk technologie heeft zo'n 12 jaar liggen wachten op een catalysator als Corona.
So we just called him Fred too
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:22:54 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

hangt van zoveel dingen af, ook de landen om je heen dus ik vraag me echt af of daar goeie modellen van zijn
Dan kijk Nieuwsuur oid terug met diedame ve grote bank die daar onderzoek naar gedaan heeft.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:23:14 #37
408813 crew  trein2000
pi_195756852
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een lockdown is beter voor de economie dan dan halfzachte maatregelen werd rond dit weekend bekend.
Dat sowieso. Beter hard en kort ingrijpen. Dan dat ellenlange dooretteren met die halfzachte maatregelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:23:23 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756853
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Fijn dat je dat ziet, maar beleidsmakers en politici negeren het volledig. En bn'ers en andere media figuren durven hier hun vingers niet aan te branden.
[..]

Ik ben jongvolwassen om het maar zo te noemen. En mijn vrijheid is meer beknot dan dat van een gemiddelde bejaarde. En dat terwijl ik 0,0004 procent kans heb op overlijden. De verhoudingen zijn totaal zoek.
COR / Bejaarden moeten de schade dragen #1
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:24:12 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756864
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat sowieso. Beter hard en kort ingrijpen. Dan dat ellenlange dooretteren met die halfzachte maatregelen.
Pcies. En is onderzocht. Maar hier wordt boud en zonder onderbouwing het tegenovergestelde beweerd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:24:19 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195756867
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan kijk Nieuwsuur oid terug met diedame ve grote bank die daar onderzoek naar gedaan heeft.
omdat een dame van een bank het zegt op tv is het voor jou klaar?
pi_195756871
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Fijn dat je dat ziet, maar beleidsmakers en politici negeren het volledig. En bn'ers en andere media figuren durven hier hun vingers niet aan te branden.
[..]

Ik ben jongvolwassen om het maar zo te noemen. En mijn vrijheid is meer beknot dan dat van een gemiddelde bejaarde. En dat terwijl ik 0,0004 procent kans heb op overlijden. De verhoudingen zijn totaal zoek.
Ach gut.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:25:03 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756881
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

omdat een dame van een bank het zegt op tv is het voor jou klaar?
*Zucht*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:25:17 #43
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195756886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:12 schreef Adrie072 het volgende:
Ab Osterhaus (en mevrouw Red Team) herhaalt weer wat ie al eerder begin van de zomer zei, totale lockdown en daarna de test- en bc capaciteit adequaat inzetten. Economisch een ramp, maar wat moeten we anders.....
Precies. Economisch gezien is een duurzaam containmentbeleid op de lange termijn beter. Meeste landen in Oost-Azië en Oceanië zijn daar allang achter en maken in deze maanden gewoon weer economische groei. De hoofdeconoom Phillippen van ABN zei vorige week op Op 1 en Nieuwsuur ook dat de economie vooral last heeft van de dreiging van het virus (daling van consumentenvertrouwen + bestedingen), dan de maatregelen an sich. Bekende gezondheidseconomen als Koolman en Mierau roepen hetzelfde ook al vele maalden. Volkomen logisch.

Een land als Nederland dat nu voor een tweede maal een absurd hoge aantal besmettingen tolereert/toestaat zal alles bij elkaar opgeteld enorm veel onnodige economische schade lijden.

Wat @Whiskers2009 ook al ezi.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195756895
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pcies. En is onderzocht. Maar hier wordt bout en zonder onderbpuwing het tegenovergestelde beweerd.
Boud. Anders wordt het een wat ranzig verhaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:26:02 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756898
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Precies. Economisch gezien is een duurzaam containmentbeleid op de lange termijn beter. Meeste landen in Oost-Azië en Oceanië zijn daar allang achter en maken in deze maanden gewoon weer economische groei. De hoofdeconoom van ABN zei vorige week op Op 1 en Nieuwsuur ook dat de economie vooral last heeft van de dreiging van het virus (daling van consumentenvertrouwen + bestedingen), dan de maatregelen an sich.

Een land als Nederland dat voor een tweede maal een absurd hoge aantal besmettingen tolereert zal alles bij elkaar opgeteld enorm veel onnodige economische schade lijden.
Nee dus.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195756900
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*Zucht*
Hehe, @Tarado heeft wel een punt. Je kunt er zo een andere expert bij halen die het tegenovergestelde zegt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:26:17 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195756905
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Boud. Anders wordt het een wat ranzig verhaal.
Aangepast :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195756913
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Fijn dat je dat ziet, maar beleidsmakers en politici negeren het volledig. En bn'ers en andere media figuren durven hier hun vingers niet aan te branden.
[..]

Ik ben jongvolwassen om het maar zo te noemen. En mijn vrijheid is meer beknot dan dat van een gemiddelde bejaarde. En dat terwijl ik 0,0004 procent kans heb op overlijden. De verhoudingen zijn totaal zoek.
ALS dat al waar is, kan je het ook omdraaien. Je wordt (vind je) harder gepakt door de maatreglen, maar hey.... je hebt tenminste minder kans om te overlijden! ^O^
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:26:40 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195756918
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*Zucht*
:) hoezo, het was op tv dus het is waar, ik zeg niet niet dat het niet zo is alleen vind ik dit wel wat mager als onderbouwing
pi_195756920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 23:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Precies. Economisch gezien is een duurzaam containmentbeleid op de lange termijn beter. Meeste landen in Oost-Azië en Oceanië zijn daar allang achter en maken in deze maanden gewoon weer economische groei. De hoofdeconoom van ABN zei vorige week op Op 1 en Nieuwsuur ook dat de economie vooral last heeft van de dreiging van het virus (daling van consumentenvertrouwen + bestedingen), dan de maatregelen an sich.

Een land als Nederland dat voor een tweede maal een absurd hoge aantal besmettingen tolereert zal alles bij elkaar opgeteld enorm veel onnodige economische schade lijden.
Leuk dat je consequent 'tolereren' gebruikt, maar dat is niet waar. Als we het zouden tolereren zouden er geen maatregelen worden genomen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')