abonnement Unibet Coolblue
pi_195763264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alsof dat voorbehouden is aan 'de media', daar doet men hier net zo hard aan mee. En ik roep al vanaf maart dat men niet zo op dagkoersen moet focussen...
Je snapt ook wel dat de media daarin natuurlijk een vrij grote rol speelt. Dat zie je al aan de pushmeldingen van de NOS: "X besmettingen meer/minder dan gisteren.."

Dat is best wel tricky berichtgeving als een deel van de mensen enkel daar hun conclusies op baseert.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:12:24 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763269
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:31 schreef Tijn het volgende:

[..]

Eh... als er een ouder thuisblijft is het toch ook niet nodig dat dat kind naar de opvang gaat?
Ja dat zou je zeggen he? Maar deze discussie heb ik al meer gehad. "Ja maar anders zit ik ziek thuis mét kind". Het weerwoord dat er straks een heleboel mensen ziek kunnen worden als ze wel gaan werken en het kind wegbrengen komt gewoon niet door.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:12:59 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195763287
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:08 schreef Elan het volgende:

[..]

5 - 7 dagen incubatietijd toch?
Ja, maar de meeste resultaten die nu verwerkt worden hebben een DOO van een week of meer geleden, en daarvan is het moment van besmetting dus nog weer 5 dagen vroeger.
pi_195763295
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Lijkt ook wat oud zeer te zijn van Ab mbt het Rivm.
Hij heeft volgens mij vanaf het begin alles afgekraakt ook.
Ab gooit een dobbelsteen, geeft een mening, gooit nog een keer een dobbelsteen en verkondigd dan vrolijk het tegenovergestelde :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:13:53 #155
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloer :N

Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
Wat zuur. Dat dat geen consequenties heeft voor die gladiolen zeg...
pi_195763314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloer :N
En da's precies hoe het virus de kans krijgt zich te verspreiden :{

quote:
Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
Het spijt me te horen dat hij positief is getest. Hoe gaat het intussen met hem? Gelukkig is hij wel zo wijs geweest om zicht te laten testen en in quarantaine te gaan. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:14:51 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195763329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat zou je zeggen he? Maar deze discussie heb ik al meer gehad. "Ja maar anders zit ik ziek thuis mét kind". Het weerwoord dat er straks een heleboel mensen ziek kunnen worden als ze wel gaan werken en het kind wegbrengen komt gewoon niet door.
Ik kan mij overigens wel voorstellen dat als jij je moet concentreren op je werk dat een kind van 3 dan geen bijdrage aan je productiviteit gaat leveren en kinderen van die leeftijd zijn niet erg goed in "Nu even stil zijn, papa/mama is aan het werk"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195763335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die vriend van me die ik gisteren in de topics aanhaalde is nu officieel positief getest, met dank aan mensen die willens en wetens hebben verzwegen corona te hebben op de werkvloer :N

Da's de eerste in mijn directe familie, vriendenkring... heeft gelukkig nog best lang geduurd als je het zo bekijkt
Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.
blablablabla
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:15:52 #159
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195763351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat als jij je moet concentreren op je werk dat een kind van 3 dan geen bijdrage aan je productiviteit gaat leveren en kinderen van die leeftijd zijn niet erg goed in "Nu even stil zijn, papa/mama is aan het werk"
Maar dat is wel een andere situatie. Het gaat hier om iemand die gewoon ziek is :{
pi_195763366
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:

[..]

Dit blijkt serieus nog hogere wiskunde voor sommigen.

Ik zie en hoor verschillende mensen die de opvoeding van hun kind helemaal overlaten aan de opvang (of opa en oma, die het wel even 'gratis' doen). Bijvoorbeeld mijn buurman... Die kwam er in maart achter wat opvoeden nou eigenlijk betekende en dat zijn regels toch iets anders waren dan die van z'n schoonmoeder. De hele buurt kon meegenieten met a) de schreeuwpartijen tegen z'n kinderen, b) de ruzies met z'n vrouw en c) de confrontatie met schoonmoeder.

Het is te sneu voor woorden, maar heel deze situatie van thuiswerken en thuiszitten trekt in sommige gevallen wel een viesgoor blik open.

Disclaimer: De buurman is geconfronteerd door buren en politie. Deze tweede golf is de deur dicht bij hun.
:D :o _O-
pi_195763371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar de meeste resultaten die nu verwerkt worden hebben een DOO van een week of meer geleden, en daarvan is het moment van besmetting dus nog weer 5 dagen vroeger.
Duidelijk, wel jammer dat men in veel gevallen met achterhaalde of verouderde data werkt. Ook bijvoorbeeld met de sterfgevallen.
blablablabla
pi_195763388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat zuur. Dat dat geen consequenties heeft voor die gladiolen zeg...
Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te melden :N

Hij kreeg trouwens wel te horen dat alleen hijzelf in quarantaine moet blijven en zijn gezin niet, dat leek me dan weer vreemd. Nu neemt zijn vriendin maar het zekere voor het onzekere maar toch...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195763406
quote:
88s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:14 schreef Natalie het volgende:

Het spijt me te horen dat hij positief is getest. Hoe gaat het intussen met hem? Gelukkig is hij wel zo wijs geweest om zicht te laten testen en in quarantaine te gaan. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
Voelt bij hem als een zware griep en voelt zich langzaam iets beter...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:18:46 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195763416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Duidelijk, wel jammer dat men in veel gevallen met achterhaalde of verouderde data werkt. Ook bijvoorbeeld met de sterfgevallen.
Het is niet zozeer achterhaald of verouderd, het is hoe ons systeem is ingericht.
Als je besmet bent en symptomen vertoond, kan het nog wel even duren voordat je een test laat afnemen en deze test ook verwerkt is. Als je eerst begint met een klein kuchje en daarna zet het door, dan pas ga je de GGD inschakelen voor een afspraak. Zo zit er al gauw enkele dagen overheen en dan moet je ook nog soms best lang wachten op de testuitslagen.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:05 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195763425
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:

[..]

Dit blijkt serieus nog hogere wiskunde voor sommigen.

Ik zie en hoor verschillende mensen die de opvoeding van hun kind helemaal overlaten aan de opvang (of opa en oma, die het wel even 'gratis' doen). Bijvoorbeeld mijn buurman... Die kwam er in maart achter wat opvoeden nou eigenlijk betekende en dat zijn regels toch iets anders waren dan die van z'n schoonmoeder. De hele buurt kon meegenieten met a) de schreeuwpartijen tegen z'n kinderen, b) de ruzies met z'n vrouw en c) de confrontatie met schoonmoeder.

Het is te sneu voor woorden, maar heel deze situatie van thuiswerken en thuiszitten trekt in sommige gevallen wel een viesgoor blik open.

Disclaimer: De buurman is geconfronteerd door buren en politie. Deze tweede golf is de deur dicht bij hun.
Ja, ik denk dat er in heel wat huishoudens meer problemen zijn nu dan voor covid, niets zo confronterend als de hele dag op elkaars lip zitten en als er dan nog kinderen bij betrokken zijn....ooof.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195763444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.
Ik heb wel eens geroepen dat als dit een ebola-variant zou zijn geweest we echt allemaal de pijp uit zouden gaan :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195763445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:24 schreef Windhapper het volgende:
Mijn halve omgeving is momenteel symptomatisch maar slechts een klein deel laat zich testen of gaat in zelfquarantaine want de rest is ineens dokter en heeft "maar een koudje." Gister een collega met verhoging, maar "als ze ziek thuisblijft kan haar kind niet naar de opvang."
Zucht...
En da's de 'juiste' actie: doen of je niet ziek bent, zodat je je kind naar de opvang kan brengen. Sjonge zeg, waar zitten de prioriteiten van de mensen in jouw omgeving? Niet bij hun eigen óf de gezondheid van hun naasten in ieder geval.

Lekker actief bezig de lockdown te verlengen ^O^

:{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:19:45 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763449
quote:
2s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:35 schreef Benny het volgende:

[..]

Dit blijkt serieus nog hogere wiskunde voor sommigen.

Ik zie en hoor verschillende mensen die de opvoeding van hun kind helemaal overlaten aan de opvang (of opa en oma, die het wel even 'gratis' doen). Bijvoorbeeld mijn buurman... Die kwam er in maart achter wat opvoeden nou eigenlijk betekende en dat zijn regels toch iets anders waren dan die van z'n schoonmoeder. De hele buurt kon meegenieten met a) de schreeuwpartijen tegen z'n kinderen, b) de ruzies met z'n vrouw en c) de confrontatie met schoonmoeder.

Het is te sneu voor woorden, maar heel deze situatie van thuiswerken en thuiszitten trekt in sommige gevallen wel een viesgoor blik open.

Disclaimer: De buurman is geconfronteerd door buren en politie. Deze tweede golf is de deur dicht bij hun.
Wat verdrietig eigenlijk.
Op zich is er niks mis met de zorg uit te besteden maar als dit de uitkomst is...wat een zak!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:21:10 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te melden :N

Hij kreeg trouwens wel te horen dat alleen hijzelf in quarantaine moet blijven en zijn gezin niet, dat leek me dan weer vreemd. Nu neemt zijn vriendin maar het zekere voor het onzekere maar toch...
Neejjj wat een idioten! Als het niet via dat formulier kan, dan zou je toch een civiele procedure kunnen overwegen?
pi_195763498
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat verdrietig eigenlijk.
Op zich is er niks mis met de zorg uit te besteden maar als dit de uitkomst is...wat een zak!
Zorg uitbesteden is an sich niet verkeerd, maar het lijkt alsof veel mensen kinderen als een leuk extraatje zien waarvan ze alleen de lusten willen en niet de lasten. Kinderen nemen betekent ook dat je niet je leventje kan leiden zoals je dat altijd gewend bent geweest en dat je je moet aanpassen. Dat laatste lijken mensen niet te willen/kunnen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195763517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Neejjj wat een idioten! Als het niet via dat formulier kan, dan zou je toch een civiele procedure kunnen overwegen?
Ja geen idee of ie het zover wil laten komen... dat wordt zo'n enorm lang traject waarschijnlijk...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195763520
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Voelt bij hem als een zware griep en voelt zich langzaam iets beter...
Datzelfde hoor ik ook in mijn omgeving: zware griepachtige klachten met een vreemd ziekteverloop. Gelukkig gaat het beter met hem. De goede kant op, da's de juiste kant.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195763574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja geen idee of ie het zover wil laten komen... dat wordt zo'n enorm lang traject waarschijnlijk...
Stel dat hij dood gaat of chronisch ziek wordt.
Ik vind dit grove nalatigheid of zelfs erger. Vergelijkbaar met hiv verzwijgen bij een one night stand zonder voorbehoedsmiddelen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:26:00 #174
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja veel mensen gaan er echt heel laks mee om, bij mijn zus op de werkvloer (thuiszorg) hoor ik ook de meest debiele verhalen terug van collega's. Inmiddels zijn er 3 cliënten besmet, waarvan een nooit buiten komt dus rara, waarschijnlijk personeel (dat slecht beschermd heeft gewerkt) de dader. Collega's worden niet getest want geen klachten en eten gezellig met 10-15 man op kantoor en houden overleggen. Het is één grote tijdbom.
Op de instelling waar mijn zoon verblijft zijn ze gelukkig zeker niet laks. Ze hebben inmiddels een eigen teststraat bijvoorbeeld. Het hele terrein was ook gesloten van maart tot en met augustus (wat triest genoeg nodig was omdat mensen uit de buurt daar vrolijk kwamen recreëren toen alles verder dicht was, echt heel fijn voor al die superkwetsbare cliënten...) en ze zijn bijna 4 maanden in isolatie gegaan.

Er is gisteren dus een medewerkster positief getest, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk minimaal omdat ze daar allemaal mondkapjes dragen en ze bij de minste klachten niet mogen komen, punt. Het is nu even spannend omdat een andere cliënt op de groep koorts heeft maar eerlijk gezegd denk ik dat dat vals alarm is omdat deze een erg slechte weerstand heeft en de helft van de tijd ziek is (ook sneu, maar geen Corona dus denk ik).

Ondertussen zitten alle mensen op de groep in isolatie opnieuw. Gelukkig hebben ze een grote privétuin voor de woning en ze doen hun stinkende best voor hun cliënten, al staan de striemen van de maskers tot op het bot.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:26:11 #175
5428 crew  miss_sly
pi_195763590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hij gaat er waarschijnlijk melding van maken via dat formulier van het ministerie. Dus ben benieuwd of daar nog wat uitrolt. Hij heeft voor zichzelf wel besloten om een andere baan te gaan zoeken, want zijn bazen waren degenen die de besmetting hebben verspreid zonder het te melden :N

Hij kreeg trouwens wel te horen dat alleen hijzelf in quarantaine moet blijven en zijn gezin niet, dat leek me dan weer vreemd. Nu neemt zijn vriendin maar het zekere voor het onzekere maar toch...
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco

Huisgenoten blijven ook thuis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195763598
quote:
4s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zucht...
En da's de 'juiste' actie: doen of je niet ziek bent, zodat je je kind naar de opvang kan brengen. Sjonge zeg, waar zitten de prioriteiten van de mensen in jouw omgeving? Niet bij hun eigen óf de gezondheid van hun naasten in ieder geval.

Lekker actief bezig de lockdown te verlengen ^O^

:{
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:27:48 #177
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195763622
Voor de liefhebbers die het nog niet opgemerkt hadden, we hebben nu een mondmasker smiley, de code is ":M" en dat ziet er zo uit: :M
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195763632
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is niet zozeer achterhaald of verouderd, het is hoe ons systeem is ingericht.
Als je besmet bent en symptomen vertoond, kan het nog wel even duren voordat je een test laat afnemen en deze test ook verwerkt is. Als je eerst begint met een klein kuchje en daarna zet het door, dan pas ga je de GGD inschakelen voor een afspraak. Zo zit er al gauw enkele dagen overheen en dan moet je ook nog soms best lang wachten op de testuitslagen.
Werkt dat dan niet twee kanten op, want je zou in theorie dan ook minder lang besmettelijk moeten zijn?

quote:
"Een persoon met corona in een thuissituatie moet minimaal 24 uur klachtenvrij zijn, minimaal 7 dagen na het begin van de klachten", legt Wychgel uit. Maar een persoon met corona in het ziekenhuis krijgt te maken met andere regels.

Als je eerst 2 dagen op je test(uitslag) moet wachten mag je dus 5 dagen rekenen als termijn waarin je 'besmettelijk' bent.
blablablabla
pi_195763634
:M :M :M
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:28:58 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195763647
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Dat is een ook buiten covid wel de normale aanpak, ik had die ervaring jaren geleden ook al bij een werkgever inclusief nogal uitvoerig vragen stellen naar een ziektebeeld waar werkgevers niets mee te maken hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:29:42 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195763669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je eerst 2 dagen op je test(uitslag) moet wachten mag je dus 5 dagen rekenen als termijn waarin je 'besmettelijk' bent.
Ja, je bent doorgaans ook maar een dag of 3-4 besmettelijk geloof ik.
pi_195763681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Ik zit hier ook op kantoor nu. De bezetting is minimaal nu met 7 man over een grote ruimte maar heb bv 2 collega's op 10 meter zitten die niet thuis kunnen werken en ook regelmatig snotteren of kuchen.

Ook onder het mom van "anders kan ik me elke dag wel laten testen".

Maar we houden de afstand en wassen onze handen stuk hé!
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:30:27 #183
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195763682
Als ik deze verhalen allemaal lees verbaast het mij niks als we geen echte daling gaan zien binnenkort.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 12:31:37 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195763699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
Als ik deze verhalen allemaal lees verbaast het mij niks als we geen echte daling gaan zien binnenkort.
Ja, het "Iedereen werkt waar mogelijk van huis" mantra was snel vergeten krijg ik het gevoel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195763702
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een ook buiten covid wel de normale aanpak, ik had die ervaring jaren geleden ook al bij een werkgever inclusief nogal uitvoerig vragen stellen naar een ziektebeeld waar werkgevers niets mee te maken hebben.
Dan dien je een klacht in want een werkgever mag dat niet vragen.

Je vergeet de flexibele krachten met uitzendbeding of aflopende contracten. Ik zou dan ook gewoon naar het werk komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195763703
We gaan nou toch niet bang worden van iemand die eens kucht of een paar keer niest toch? En doen alsof we daar 8000 besmettingen per dag van hebben...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195763704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op de instelling waar mijn zoon verblijft zijn ze gelukkig zeker niet laks. Ze hebben inmiddels een eigen teststraat bijvoorbeeld. Het hele terrein was ook gesloten van maart tot en met augustus (wat triest genoeg nodig was omdat mensen uit de buurt daar vrolijk kwamen recreëren toen alles verder dicht was, echt heel fijn voor al die superkwetsbare cliënten...) en ze zijn bijna 4 maanden in isolatie gegaan.

Er is gisteren dus een medewerkster positief getest, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk minimaal omdat ze daar allemaal mondkapjes dragen en ze bij de minste klachten niet mogen komen, punt. Het is nu even spannend omdat een andere cliënt op de groep koorts heeft maar eerlijk gezegd denk ik dat dat vals alarm is omdat deze een erg slechte weerstand heeft en de helft van de tijd ziek is (ook sneu, maar geen Corona dus denk ik).

Ondertussen zitten alle mensen op de groep in isolatie opnieuw. Gelukkig hebben ze een grote privétuin voor de woning en ze doen hun stinkende best voor hun cliënten, al staan de striemen van de maskers tot op het bot.
Wat voor mondkapjes? In de thuiszorg werken ze kennelijk niet standaard met FP2 maar met chirurgische maskers, tenzij er sprake is van een serieuze verdenking. De vergelijking met een vergiet is flauw, maar zoveel doet zo'n masker natuurlijk ook niet. Helemaal in langdurig 1 op 1 contact.

Wel extra spannend voor jou.
blablablabla
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:32:23 #188
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zorg uitbesteden is an sich niet verkeerd, maar het lijkt alsof veel mensen kinderen als een leuk extraatje zien waarvan ze alleen de lusten willen en niet de lasten. Kinderen nemen betekent ook dat je niet je leventje kan leiden zoals je dat altijd gewend bent geweest en dat je je moet aanpassen. Dat laatste lijken mensen niet te willen/kunnen.
Op zich wel een "fraai" voorbeeld van zoiets is een stel uit mijn omgeving. De ouders van de man lopen echt het vuur uit de sloffen voor de kleinkinderen, gewoon omdat ze het geweldig vinden. Dat stel gaat zonder overdrijven meerdere malen per jaar zonder kinderen op vakantie terwijl opa en oma oppassen. Los daarvan zijn er weekends, vakanties, feestdagen en weet ik het.

Dan zou je denken dat je als ouders beseft hoe luxe dat is. Maar nee, toen die ouders een keer nee verkochten omdat ze zelf iets geboekt hadden staan, kregen ze nog van alles over zich heen ook. "Ja maar wat moeten wij nou dan? Dit kunnen jullie niet maken!?" Echt compleet het zicht kwijt op wie er nu verantwoordelijk is voor die kinderen leek het wel.

Opa is net geholpen aan iets, wilde het stel onlangs weer weg, maar opa is dus even kwetsbaar en bovendien was er net die persconferentie geweest én de kleinkinderen waren niet helemaal fit. Nou, dat was ontzettend overdreven, wat flauw van ze! Dit zijn dan mensen die in het onderwijs zitten en elke dag Facebook volspammen met zichzelf als Helden in de Strijd Tegen Corona met hun online lessen. En oh ja, ze hebben ook nog kinderen. Maar alleen als ze mooi op de foto staan.
pi_195763725
Ik ga sinds maart vrijwel dagelijks op pad, het is nu wel weer iets minder maar het is nooit zo rustig geweest als in het begin.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195763729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:30 schreef Momo het volgende:
Als ik deze verhalen allemaal lees verbaast het mij niks als we geen echte daling gaan zien binnenkort.
Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:33:52 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!". Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Klopt, als je als werknemer al netjes met de regels wilt omgaan heb je nog kans op zo'n baas.
En als je helemaal pech hebt zit je naast een complotgekkie en een manager die een machtsstrijd maakt van het thuiswerken -O-
pi_195763750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt, als je als werknemer al netjes met de regels wilt omgaan heb je nog kans op zo'n baas.
En als je helemaal pech hebt zit je naast een complotgekkie en een manager die een machtsstrijd maakt van het thuiswerken -O-
Je hoeft er niet te blijven werken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195763755
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, het "Iedereen werkt waar mogelijk van huis" mantra was snel vergeten krijg ik het gevoel.
Alleen met een harde lockdown krijg je dit voor elkaar (denk ik), maar vraag me af of ze zover durven gaan (als het dus niet gaat dalen aankomende week).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:34:50 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat voor mondkapjes? In de thuiszorg werken ze kennelijk niet standaard met FP2 maar met chirurgische maskers, tenzij er sprake is van een serieuze verdenking. De vergelijking met een vergiet is flauw, maar zoveel doet zo'n masker natuurlijk ook niet. Helemaal in langdurig 1 op 1 contact.

Wel extra spannend voor jou.
Ja goede vraag. Volgens mij zijn het van die chirurgische maskers.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:35:56 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je hoeft er niet te blijven werken.
Niet iedereen kan makkelijk een nieuwe baan versieren.
Daarnaast is het een stom argument dat als jouw collega's of baas met jouw gezondheid spelen, jij dan maar moet opbokken.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:35:59 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195763782
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Uiteindelijk valt of staat toch bij ons gedrag of niet?
Leuk dat je maatregelen neemt, maar als de problemen zich vervolgens verplaatsen schiet je nog geen zak op.

In de horeca is tenminste nog enige vorm van zicht op wat mensen doen en of ze zich houden aan Coronaregels.
ja dus kan je ervan uitgaan dat het gros zich netjes gaat gedragen, die anderen blijven zich toch misdragen
pi_195763787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alleen met een harde lockdown krijg je dit voor elkaar (denk ik), maar vraag me af of ze zover durven gaan (als het dus niet gaat dalen aankomende week).
Meer bedrijven controleren, indien mogelijk. Ik heb geen idee hoe de wetgeving is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195763791
quote:
88s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik ben een dag of 5 gestopt met het lezen van 't covid-19 nieuws. Puur omdat ik eigenlijk geen zin had in die ellende de hele dag door. En als het dan iets beter gaat, dan heeft men het meteen weer over versoepelen. Laten we dat nu eens even niet doen, zeg. We zijn nog láng niet op het punt dat dat aan de orde is.

Dat nieuws ga ik wel weer lezen als ik via jullie ( :') ) verneem dat het de goede kant op gaat.
Ik volg het nieuws ook nog amper. Ik lees hier de dagelijkse aantallen besmettingen en hoe het in andere landen toegaat. Ik ben er echt klaar mee. Zo soms Nieuwsuur en Op1, en daarmee is het wel weer klaar.

Nu alleen nog een beetje van de FOK-verslaving afkomen, want alles hier (willen) meelezen is - net als het nieuws volgen - ook niet echt altijd goed voor het gemoed (maar wel interessant en leerzaam, buiten een aantal discussies die al maandenlang gevoerd worden). En tijd die ik ook aan andere dingen kan (of moet) besteden. :+ :M
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:36:41 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195763794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg niet
Dat is ook waar he. Voor alle mensen die zich stom gedragen vallen er een hoop meer niet op juist omdat ze zich normaal en verantwoordelijk gedragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')