Ja, en in bepaalde bedrijven word je dat bepaald niet in dank afgenomen en heeft dat lange termijn uitwerkingen bij beoordelingen en dergelijke. Niet alle werkgevers zijn even sociaal of fair, he?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan dien je een klacht in want een werkgever mag dat niet vragen.
Je vergeet de flexibele krachten met uitzendbeding of aflopende contracten. Ik zou dan ook gewoon naar het werk komen.
Vraag me toch af in hoeverre dat voldoende is helemaal in combinatie met het gedrag van zowel cliënt als sommige zorgverleners.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja goede vraag. Volgens mij zijn het van die chirurgische maskers.
Niet iedereen, correct, maar helaas kunnen heel veel mensen dat zonder te weten wel en blijven ze veel te lang daar waar ze ongelukkig zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet iedereen kan makkelijk een nieuwe baan versieren.
Daarnaast is het een stom argument dat als jouw collega's of baas met jouw gezondheid spelen, jij dan maar moet opbokken.
Ja ik ook. We hebben het hier over mensen met een zware beperking en overeenkomstig, onvoorspelbaar gedrag. Het zit zeg maar op het niveau dat als er eentje ziet dat de buitendeur openstaat en lekker buiten wil gaan spelen, zo'n cliënt zonder scrupules door drie begeleidsters heen bulldozert, zich vervolgens uitkleedt en met poep gaat gooien naar passerende mensen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag me toch af in hoeverre dat voldoende is helemaal in combinatie met het gedrag van zowel cliënt als sommige zorgverleners.
Ik ken ook goede, ja, bij mijn vrouw laten ze niemand op kantoor toe tenzij met moverende redenen. Maximaal 10% van de 400 werkplekken mogen nu bezet zijn, per dag word autorisatie gegeven en dat moet vanaf het hoogste nivo, alle pasjes zijn buiten werking gesteld en als je toch zomaar op kantoor verschijnt kun je een serieus gesprek met je manager verwachten.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tegenover elk slecht verhaal kan ik er wel 10 goede noemen, maar dat doet men gek genoeg niet
Ik houd niet leugens, maar in 't belang van de gezondheid & 't tegengaan van verdere verspreiding van 't virus, zou ik zeggen: lieg tegen je werkgever. Zeg dat je je hondsberoerd voelt, hoge koorts, je kunt geen stap zetten. Zit je quarantaine uit en ga pas weer werken als je mag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vergeet niet dat werkgevers hier ook een dikke vinger in de pap hebben. In mijn omgeving meermaals gezien en gehoord dat een besmet iemand gepusht wordt om zo snel mogelijk weer te komen werken. Letterlijk "maar voel je je goed genoeg om te werken? dan komen!".
Geloof dat er veel mensen zijn die nog steeds in een (langdurende) vlaag van verstandsverbijstering zitten, dat zo'n pandemie ons is overkomen, en dat álles nu ineens anders is. Ik snap dat gevecht wel om alles uit de kast te halen om het zo normaal, zo vertrouwd, mogelijk te houden. Maar de juiste keuze is 't niet. Sterker nog: het duurt alleen maar langer met zo'n houding.quote:Daarnaast wordt thuiswerk op veel bedrijven maar minimaal gestimuleerd. De ene werknemer is de andere niet, en durft geen grote mond terug te geven in het belang van de verspreiding. En tuurlijk heb je ook nog de mensen die uit zichzelf maar gewoon gaan werken. Maar dat is ook wel een beetje door de cultuur om 'door te gaan' die er hier ingestampt zit.
Vraag blijft in hoeverre het gros dat ook doet en in hoeverre het gros voldoende is om een dalende trend te creëren, uit onderzoek blijkt dat 1 op de 6 maatregelen min of meer naast zich neer leggen en verder gaan met hun leven, die kunnen nu niet uitgaan dus drie keer raden. Maar goed we gaan het wel zien de komende week.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dus kan je ervan uitgaan dat het gros zich netjes gaat gedragen, die anderen blijven zich toch misdragen
Mijn hongergevoel in mijn buik zegt van welquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hoeft er niet te blijven werken.
natuurlijk kan je van iedere mogelijkheid een moeilijkheid maken, het is een vrij landquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag blijft in hoeverre het gros dat ook doet en in hoeverre het gros voldoende is om een dalende trend te creëren, uit onderzoek blijkt dat 1 op de 6 maatregelen min of meer naast zich neer leggen en verder gaan met hun leven, die kunnen nu niet uitgaan dus drie keer raden. Maar goed we gaan het wel zien de komende week.
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn hongergevoel in mijn buik zegt van wel
Ik werk al 7 maanden verplicht thuis en fysieke afspraken mogen alleen met goedkeuring door de qhse manager doorgaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken ook goede, ja, bij mijn vrouw laten ze niemand op kantoor toe tenzij met moverende redenen. Maximaal 10% van de 400 werkplekken mogen nu bezet zijn, per dag word autorisatie gegeven en dat moet vanaf het hoogste nivo, alle pasjes zijn buiten werking gesteld en als je toch zomaar op kantoor verschijnt kun je een serieus gesprek met je manager verwachten.
Klopt maar die zijn niet verplicht om je aan te nemen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb echt geen flauw idee hoe je daar bij komt.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn meer werkgevers dan je huidige. Ook in deze tijd.
Holy shit, aan de andere kant zullen de mensen die daar verblijven wel opgesloten zitten en dus in permanente lockdown? Of mogen ze gewoon naar buiten?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ook. We hebben het hier over mensen met een zware beperking en overeenkomstig, onvoorspelbaar gedrag. Het zit zeg maar op het niveau dat als er eentje ziet dat de buitendeur openstaat en lekker buiten wil gaan spelen, zo'n cliënt zonder scrupules door drie begeleidsters heen bulldozert, zich vervolgens uitkleedt en met poep gaat gooien naar passerende mensen.
Je moet er wel je best voor doen.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar die zijn niet verplicht om je aan te nemen.
wat een clowns zijn het ookquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
Video van Willie waarin hij spijt betuigd:
[ instagram ]
En dat is vaak niet genoegquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je moet er wel je best voor doen.
Dan probeer je het nog een keer. Als je echt vindt dat het ergens allemaal kut is, dan moet je zelf voor een oplossing zorgen. Gaat een ander niet voor je doen.quote:
Die zwaarmoedige gezichten, wat een soapquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
[ instagram ]
Dat hangt van je beschikbare mogelijkheden en capaciteiten af.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dan probeer je het nog een keer. Als je echt vindt dat het ergens allemaal kut is, dan moet je zelf voor een oplossing zorgen. Gaat een ander niet voor je doen.
Ze kunnen en mogen niet zelfstandig naar buiten. Dagbesteding is georganiseerd op de groep zelf en ze worden direct bij klachten getest.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Holy shit, aan de andere kant zullen de mensen die daar verblijven wel opgesloten zitten en dus in permanente lockdown? Of mogen ze gewoon naar buiten?
Maatregelen zijn prima maar allerbelangrijkste is gewoon is dat personeel thuis blijft bij klachten. En dat cliënten direct getest worden bij klachten, wat ze niet verplicht zijn begreep ik.
Zit het in het drinkwater?? 😉quote:Op woensdag 21 oktober 2020 10:58 schreef Elan het volgende:
Vrees toch wel voor Nederland. In Tsjechië gaat het inmiddels van kwaad tot erger en krijgen ze het virus er niet onder, ondanks al twee weken de noodtoestand en een lockdown die strenger is dan wat wij hier proberen. Horeca dicht, scholen dicht, samenkomsten beperkt tot 6, culturele sector gesloten, pretparken en dierentuinen gesloten, zwembaden dicht etc
https://www.nd.nl/nieuws/(...)deels-in-buitenlucht
Niet iedereen heeft ervaring op de arbeidsmarkt. Zoals ik mij nu maar lastig kan voorstellen hoe het is om scholier te zijn of te studeren.quote:
Dat was ook wel effe nodig om de geest weer in de fles te krijgenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:44 schreef Benny het volgende:
[ instagram ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |