abonnement Unibet Coolblue
pi_195794985
twitter
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:43 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195795093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
Dat... is echt belachelijk. Die Gelauff is echt een ramp :{

Ik weet niet wat ik erger vind, het feit dat hij claimt dat NOS-journalisten objectief opereren of dat DWDD geen opiniërend programma zou zijn. En dan ben ik niet eens zo iemand die de NOS over het algemeen wegzet als vooringenomen ofzo.
Ik noem dat een goed gevoel voor humor. Zo’n statement kan ik gewoon niet serieus nemen.

Alleen al je onderwerpkeuze maakt je subjectief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195798339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:

Gisteravond in het NOS journaal was er ook een item over. 30 seconden over wat voor een gruweldaad het is en wat voor een maatschappelijke impact het had. Nope.
Daarna 6x zo lang over een moslima met een youtube talkshow, over wat voor effect het heeft nu de Franse regering achter de moslims aangaat in zijn geheel en wat voor een slachtoffers het zijn. En hoe zielig het is dat die moskee nu gesloten is voor een half jaar.

https://www.npostart.nl/nos-journaal/20-10-2020/POW_04508440
vanaf 15.30
Dat is helaas de modus operandi. In Almelo heb je al decennia last van Turkenoverlast zo'n beetje overal waar je ze tegenkomt, gevolg was dat de PVV de grootste partij in Almelo was. Vervolgens kreeg je een jankstuk van twee Turken bij de NOS over waarom Almeloërs dat hun aandeden, ze deden toch niets verkeerd?
pi_195798437
Serieus, beetje verbolgen gaan lopen doen omdat andere mensen het initiatief niet nemen....

Waarom roept ze zelf niet op tot protest?

Altijd moet “een ander” het doen, en maar commentaar hebben.
pi_195799232
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 00:08 schreef Solstice1 het volgende:
. Vervolgens kreeg je een jankstuk van twee Turken bij de NOS over waarom Almeloërs dat hun aandeden, ze deden toch niets verkeerd?
Wat deden deze twee mensen dan verkeerd ?
pi_195801177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:25 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ze weten toch nog even extreem-rechts er doorheen te sneaken, waarschijnlijk Wilders of zo. De whataboutism-godwin, alsof het probleem met de islam ook maar enigzinds vergelijkbaar is, alsof dat twee kanten van hetzelfde probleem zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:37:52 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195803106
Gisteren Op1 gekeken. Na drie kwartier corona gelul werd het onderwerp even aangekaart door Jort Kelder waarna Ahmed Marcouch zijn mening en visie er op gaf. Die reaktie duurde in totaal slechts 3 en halve minuut. De diverse gasten zoals iemand van de politie, Jeroen Pauw en nog wat dappere dodo's zaten allemaal heel ernstig te kijken }:|

Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.

Bijna lachwekkend om die serieuze grimassen zo te zien en dat niemand zijn bek open durfde te trekken.

https://www.npostart.nl/o(...)10-2020/POW_04809621
pi_195803524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:25 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Potjedomme. En ik maar denken dat het hier in de Achterhoek wel mee viel met dat islamitische virus. En hij zegt het notabene zelf; "en dat op een school in de Achterhoek".

Maar ja, zo zie je maar weer. Overal waar de islam de ruimte krijgt om welig te woekeren onstaan er serieuze en dreigende problemen in een multiculturele samenleving.

quote:
Docent Patrick Woudstra, die burgerschapslessen geeft op een mbo-instelling in de omgeving van Doetinchem, herinnert zich dat zijn school een minuut stilte wilde houden om slachtoffers te herdenken. ‘Of dat na de aanslag op de Bataclan was, of de aanslag op Charlie Hebdo weet ik niet meer precies’. Feit was dat er collega’s waren die niet mee durfden te doen, ‘omdat sommige leerlingen het er niet mee eens waren en zich er niet aan zouden houden’, zegt Woudstra. ‘En dat op een school in de Achterhoek.’
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_195803826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:37 schreef Tengano het volgende:
Gisteren Op1 gekeken. Na drie kwartier corona gelul werd het onderwerp even aangekaart door Jort Kelder waarna Ahmed Marcouch zijn mening en visie er op gaf. Die reaktie duurde in totaal slechts 3 en halve minuut. De diverse gasten zoals iemand van de politie, Jeroen Pauw en nog wat dappere dodo's zaten allemaal heel ernstig te kijken }:|

Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.

Bijna lachwekkend om die serieuze grimassen zo te zien en dat niemand zijn bek open durfde te trekken.

https://www.npostart.nl/o(...)10-2020/POW_04809621
Dit is precies wat ik laatst ook zei in een, ik dacht, nws topic over de nos.
Al die users schuimbekkend zeggen dat het helemaal niet gekleurd is en alles besproken kan worden.
Heb wel gelachen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:31:02 #210
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_195807709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:37 schreef Tengano het volgende:
Gisteren Op1 gekeken. Na drie kwartier corona gelul werd het onderwerp even aangekaart door Jort Kelder waarna Ahmed Marcouch zijn mening en visie er op gaf. Die reaktie duurde in totaal slechts 3 en halve minuut. De diverse gasten zoals iemand van de politie, Jeroen Pauw en nog wat dappere dodo's zaten allemaal heel ernstig te kijken }:|

Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.

Bijna lachwekkend om die serieuze grimassen zo te zien en dat niemand zijn bek open durfde te trekken.

https://www.npostart.nl/o(...)10-2020/POW_04809621
Benieuwd wat de harde kern van Fok hiervan vindt, kom er maar in @KoosVogels en @speknek
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:02:38 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_195809353
Ik vind daar niet zoveel van. Ahmed Marcouch heeft waarschijnlijk gelijk, maar alle interessante discussies zijn er al wel over gevoerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:14:39 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195809595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:02 schreef speknek het volgende:
Ik vind daar niet zoveel van. Ahmed Marcouch heeft waarschijnlijk gelijk, maar alle interessante discussies zijn er al wel over gevoerd.
Dat zou ik eerder van corona zeggen eerlijk gezegd en daar raakt men maar niet over uitgeneuzeld in alle praatprogramma's. Maar maw vindt jij het normaal dat we zo'n onthoofding bij de buren binnen een week al in de vergetelheid mogen parkeren op het plekje lekker belangrijk terwijl hier dezelfde problematiek speelt. Heel apart.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 23-10-2020 17:24:20 ]
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:31:47 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_195809889
Ik ben ook klaar met veel van de coronadiscussie in praatprogramma's hoor, maar daar word ik niet voor ge@ door nozems. En dezelfde problematiek nouja de laatste (poging tot) onthoofding was in 2004 ofzo.

(Edit misschien 2018 als je Malek F meerekent)

[ Bericht 9% gewijzigd door speknek op 23-10-2020 17:37:23 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:33 #214
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195810682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De trieste moord in Parijs is begaan door een moordenaar die wordt berecht.
Net zoals Anders Breivik ook een moordenaar was die werd berecht.
Net zoals Karst Tates, Tristan van der Vlis,
Hoeveel moorden vinden er plaats in de wereld?
Door bv het Koni en het Verzetsleger van de Heer, door boeddhistische terreurgroepen.
Moet daar overal in de wereld een demonstratie voor plaats vinden?

De moord op Floyd werd verricht door een politie-agent tijdens het uitvoeren van zijn ambt. Dat is een hele andere kwestie. Hierin speelt "institutioneel racisme".
En dat wil men aan de kaak stellen.
Je mist nog enkele 100.000-en slachtoffers van islamitisch geweld. Maar daar zal jij als radicale islamiet nooit over beginnen hè :')
pi_195810727
twitter

Is Nederland niet openlijk verontwaardigd over deze steekpartij. ?
Terwijl het een gevolg moet zijn van de onthoofding en de boosheid van het Franse publiek
Ook hier in Nederland kan dit allemaal gebeuren actie---> reactie ... mensen vanwege hun afkomst verwijten, ongelijk behandelen of erger dan dat
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:42:07 #216
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195811714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg wat Ekiz ook zei.... dit kan ook hier gebeuren. Dit moet besproken worden.
Jij zit vanuit politieke correctheid mensen aan te wijzen: ohhhhhhh slechte mensen die " alles bagatelliseren"
Het was een brute moord en hoe bozer mensen daarop reageren hoe meer spanningen, en geweldsincidenten zoals bovenstaande
Hoe meer discriminerende figuren gaan liegen en mensen demoniseren tot extremisten en doorgaand marginaliseren totdat de etnische haat als de ware algemene correcte moraal wordt gezien.
Ik lees hierin een pleidooi tegen uitingen van publieke verontwaardiging omdat deze tot escalatie zouden leiden. Consequent, neem ik aan, dus ook als het bijvoorbeeld racistische incidenten betreft.
pi_195811904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen. Fidan lijkt nu vooral bezig om anderen de maat te gaan nemen dat ze blijkbaar wel of niet doen wat zijn wil en daar lijkt een beetje een dubbele agenda achter te zitten. Met dat soort manipulatief gedrag ga je geen steun krijgen.
Dat is toch allemaal gelul joh. Haar taak als journalist heeft zij gedaan en dat is een misstand benoemen. Zij is geen activist of iets dergelijks. Vervolgens is het aan anderen..politici e.d. om er al dan niet iets mee te doen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:50:48 #218
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195811916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen. Fidan lijkt nu vooral bezig om anderen de maat te gaan nemen dat ze blijkbaar wel of niet doen wat zijn wil en daar lijkt een beetje een dubbele agenda achter te zitten. Met dat soort manipulatief gedrag ga je geen steun krijgen.
Nou, normaal is zoiets de verschillige en weldenkende mens niet vreemd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:52:58 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195811974
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal gelul joh. Haar taak als journalist heeft zij gedaan en dat is een misstand benoemen. Zij is geen activist of iets dergelijks. Vervolgens is het aan anderen..politici e.d. om er al dan niet iets mee te doen.
Ze wil dat mensen de straat op gaan zolang ze het zelf maar niet hoeft te organiseren. Niet heel sterk.
pi_195812416
dat is wel heel erg makkelijk zeg. Fidan stelt een legitieme vraag.
zou het komen doordat er een soort gewenning is ontstaan voor zo'n afschuwelijke afslachting.
blijft Frankrijk nog steeds een ver van je bed show.
of kan het zijn dat er in het algemeen mildere reacties komen op gruwelijkheden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195812600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik lees hierin een pleidooi tegen uitingen van publieke verontwaardiging omdat deze tot escalatie zouden leiden. Consequent, neem ik aan, dus ook als het bijvoorbeeld racistische incidenten betreft.
Het is geen pleidooi voor zwijgen over ongelijke behandeling en geweld.
Ik stip aan dat etnische opgefoktheid een probleem is. En als je dat wil uitspinnen dan kom je uiteraard ook het thema islamitisch extremisme en fundamentalisme tegen en hoe dit agressie oproept.
pi_195812626
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen.
Dat doet ze dan ook, in haar tv-show.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:28:05 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195812642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doet ze dan ook, in haar tv-show.
Maar niet in die column
pi_195812653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar niet in die column
Maar dus doet ze niet waar jij haar van beschuldigt.
pi_195816606
Fidan heeft op nationale TV, prime time, wetende dat het haar niet in dank wordt afgenomen door deze en gene, het opgenomen voor meer aandacht voor het opnemen voor de vrijheid van meningsuiting naar aanleiding van een aanslag op die vrijheid van meningsuiting.

Ik snap echt de mensen niet die Fidan op dit forum hierover (enigszins) negatief willen neerzetten. Dan heb je wat mij betreft je prioriteiten niet op de juiste plaats.

Vvmu first.......de rest, zoals (institutioneel) racisme, police brutality, Zwarte Piet, whatever en wat dan nog, etc, later.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195817222
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 12:17 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik laatst ook zei in een, ik dacht, nws topic over de nos.
Al die users schuimbekkend zeggen dat het helemaal niet gekleurd is en alles besproken kan worden.
Heb wel gelachen.
Op1 is echter geen NOS-programma. Het is in dit geval (donderdag) van WNL. Het rechtse geluid dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2020 00:10:29 ]
pi_195817699
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:37 schreef Tengano het volgende:
Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.
Ideologieën en groeperingen, maar wel binnen de oemah, nouja bij IS specifiek was daar dan nog wel het één en ander om te doen maar verder is het allemaal natuurlijk wel gewoon (geaccepteerde) islam. (En ook IS, de naam zegt het eigenlijk al die baseren zich natuurlijk niet op Jip en Janneke maar op de bekende islamitische geschriften.) Vooral niet benoemen hoor en meer, meer, meer! Meer dan een miljoen extra ieder jaar, is schijnbaar het europese demogragische streven. :') |:(

Wordt nog fijn vertoeven hier. Wie heeft er ook westerse vrijheden nodig wanneer je ook islamitische overheersing kunt hebben? :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195819639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:32 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Je mist nog enkele 100.000-en slachtoffers van islamitisch geweld. Maar daar zal jij als radicale islamiet nooit over beginnen hè :')
Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt. In NL iig niet. Daar hebben bv de Zuid Molukkers veel meer doden op hun geweten. In Europa hebben we terroristisch geweld meegemaakt van bv IRA en UDA (katholiek en protestants geweld in Noord Ierland). We kennen Anders Breivik etc.
Kortom in ieder geloof of politieke stroming heb je vredelievende duiven en gewelddadige haviken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:54:06 #229
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195819852
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt. In NL iig niet. Daar hebben bv de Zuid Molukkers veel meer doden op hun geweten. In Europa hebben we terroristisch geweld meegemaakt van bv IRA en UDA (katholiek en protestants geweld in Noord Ierland). We kennen Anders Breivik etc.
Kortom in ieder geloof of politieke stroming heb je vredelievende duiven en gewelddadige haviken.
Als ik je post zonder enige kennis van zaken zou lezen, zou ik denken dat we anno 2020 om de haverklap worden geconfronteerd met bloedige aanslagen door Molukkers en IRA-aanhangers. Als dat zo is ontgaan me die volledig. Volgens mij is het het islamitisch terrorisme of de dreiging daarvan dat de laatste 10-15 jaar de boventoon voert, zo niet in aantal aanslagen, dan toch zeker in grootschaligheid van het geweld. De AIVD is de jihadistisch-terroristische dreiging al "het nieuwe normaal" gaan noemen. Toch krijg ik de indruk dat men nog steeds behoefte voelt om dat geweld of die dreiging te bagatelliseren omdat het om problematiek vanuit een niet-Westerse outgroup gaat die lastige vragen zou kunnen opwerpen omtrent de mogelijke grenzen van de Westerse tolerantie.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:57:15 #230
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195819874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als ik je post zonder enige kennis van zaken zou lezen, zou ik denken dat we anno 2020 om de haverklap worden geconfronteerd met bloedige aanslagen door Molukkers en IRA-aanhangers. Als dat zo is ontgaan me die volledig. Volgens mij is het het islamitisch terrorisme of de dreiging daarvan dat de laatste 10-15 jaar de boventoon voert, zo niet in aantal aanslagen, dan toch zeker in grootschaligheid van het geweld. De AIVD is de jihadistisch-terroristische dreiging al "het nieuwe normaal" gaan noemen. Toch krijg ik de indruk dat men nog steeds behoefte voelt om dat geweld of die dreiging te bagatelliseren omdat het om problematiek vanuit een niet-Westerse outgroup gaat die lastige vragen zou kunnen opwerpen omtrent de mogelijke grenzen van de Westerse tolerantie.
Dit dus, stokoude koeien uit de sloot halen maakt je betoog niet sterker. Het gaat om het nu. En nu hebben we bijna uitsluitend met islamitisch terrorisme te maken.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:06:38 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195820508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Serieus, beetje verbolgen gaan lopen doen omdat andere mensen het initiatief niet nemen....
Dat is helemaal niet wat ze zegt. Ze verbaast zich erover dat er vrijwel geen reactie uit de Nederlandse politiek komt. Mijns inziens terecht.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195820629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat ze zegt. Ze verbaast zich erover dat er vrijwel geen reactie uit de Nederlandse politiek komt. Mijns inziens terecht.
Zo het mooi vinden als dat inderdaad zou gebeuren, vanuit GroenLinks of denk.
pi_195820816
De akties die Frankrijk uitvoerd moeten in de hele EU uitgevoerd worden. Dus ook in Nederland. We moeten hier van de stempel 'racisme' af als je de waarhed verteld.
Als je het hier niet bevalt, sodemieter dan op.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:53:29 #234
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195821170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt. In NL iig niet. Daar hebben bv de Zuid Molukkers veel meer doden op hun geweten. In Europa hebben we terroristisch geweld meegemaakt van bv IRA en UDA (katholiek en protestants geweld in Noord Ierland). We kennen Anders Breivik etc.
Kortom in ieder geloof of politieke stroming heb je vredelievende duiven en gewelddadige haviken.
Ja, COVID is vervelend, maar waarom hoor ik niemand over de builenpest of de cholera-epidemie van 1832?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:09:32 #235
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195822137
Wel een koele artiestennaam, Ekkies.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195825505
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 00:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Op1 is echter geen NOS-programma. Het is in dit geval (donderdag) van WNL. Het rechtse geluid dus.
Ja zo kan ik nog drie bruggetjes maken om tot de meest kromme conclusie te komen dat Op1 vanuit een rechtse omroep komt.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195826610
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:21 schreef Twiitch het volgende:
Makkelijk. We zijn afgestompt. Dit hoort er tegenwoordig gewoon bij.

Toen ik hoorde dat iemand z'n hoofd was afgezaagd omdat hij wat cartoons had laten zien was mijn eerste reactie ook "Oh ja, eigenlijk wel logisch". Ik ben niet meer geschokt door het veelvoud aan monsterlijke daden door de islamitische medemens.
Helaas denk ik dat je hier weleens gelijk in kunt hebben
  Forum Admin zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:43:34 #238
232445 crew  Specularium
pi_195827585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Toch krijg ik de indruk dat men nog steeds behoefte voelt om dat geweld of die dreiging te bagatelliseren omdat het om problematiek vanuit een niet-Westerse outgroup gaat die lastige vragen zou kunnen opwerpen omtrent de mogelijke grenzen van de Westerse tolerantie.
pi_195827775
quote:
81s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:12 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Ja zo kan ik nog drie bruggetjes maken om tot de meest kromme conclusie te komen dat Op1 vanuit een rechtse omroep komt.
Het heeft in ieder geval niets te maken met de NOS. Het is een gezamenlijk programma van diverse omroepen, waarbij WNL de donderdag doet. De redactie is steeds hetzelfde, met één extra persoon van de omroep die de betreffende dag doet. Dat maakt wel echt iets uit, want Sylvana Simons is bijv. een keer geweigerd op de donderdag. De redactie had haar eigenlijk willen uitnodigen, maar WNL is daarvoor gaan liggen. Vervolgens is ze de maandag daarop gekomen (bij BNN VARA).
pi_195828131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ad auctoritatem.
Ik heb het even opgezocht.
OK,
De topictitel leunt ook op een "Ad auctoritatem". Fidan Ekiz.
Een talkshow-mevrouw. Enfin. We leven toch in een tijd waarin iedereen zichzelf op bepaalde gebieden als expert beschouwt. Menigeen is tegenwoordig viroloog.
Natuurlijk is de moord in Parijs vreselijk, maar laten we wel alles in perspectief zien.

https://thecuriouscosmopo(...)g-nemen-al-jaren-af/

[ afbeelding ]
[..]

Totaal niet relevant dit. Je gaat toch ook niet de kans op overlijden door terrorisme vergelijken met de kans op overlijden nav het aantrekken van aids.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:27:29 #241
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195833558
Zo typisch dit;

quote:
FNV onder vuur om bestuurder die Fidan Ekiz uitmaakt voor 'excuus-Turk': 'Dit zijn bizarre tweets’
https://www.ad.nl/binnenl(...)rre-tweets~a5282934/

Dan denk je; zullen mijn vooroordelen weer eens bevestigd worden? En jawel, mijn hele bingokaart is vol.
quote:
Een medewerker van FNV heeft met een reeks extreme berichten de vakbond in behoorlijke verlegenheid gebracht. Vakbondsbestuurder Nevin Demirtas opereerde langere tijd met een schuilnaam op Twitter en schold diverse mensen de huid vol, onder wie ook journaliste en programmamaker Fidan Ekiz. Een woordvoerder van FNV distantieert zich van de berichten. ,,Dit heeft helemaal niets met de vakbond te maken of waar we voor staan.”

Demirtas, die bij FNV verantwoordelijk is voor de sectoren Media & Cultuur en Publiek Belang, kwam deze week hevig onder vuur te liggen nadat Vizier op Links, een oprukkend activistisch platform, enkele tweets van de vrouw uitlichtte. Zo maakte de vakbondsbestuurder Fidan Ekiz onder meer uit voor ‘nestenpisser’ en ‘tasjesdrager’.

,,Zij is de excuus-Turk op een andere manier dan wat we onder verstaan: ze zegt altijd exáct wat de Nederlandse witte racist/islamofoob wil horen.
Haar identiteit verleent ze aan het wit voetje halen slijmen/tassendragen van de witten”;, fulmineerde Demirtas onder haar schuilnaam @Oranjebloesem.

Dat account wemelt overigens van de kwetsende berichten en ferme uitspraken. Zo bestaat de achterban van PVV-leider Geert Wilders volgens haar uit ‘tokkies’ en maakt ze andere twitteraars die het niet met haar eens zijn uit voor ‘debielen’ en ‘kontenkruiper’. Ondertussen heeft Demirtas dit profiel en ook haar zakelijke FNV-account op zwart gezet.

‘Een bizarre tweet’
Zeer terecht, zegt een woordvoerder van de vakbond. ,,Dit was een bizarre tweet”, refereert hij naar de berichten over Fidan Ekiz. ,,Het heeft helemaal niets met de FNV te maken of waar we voor staan. Zeer terecht dat ze hem gewist heeft. Ze heeft er spijt van”, zegt een woordvoerder, die vlak na de ‘ontmaskering’ ruim een dag geen contact met haar kreeg. Ook op vragen van deze site wil de vakbondsbestuurder niet ingaan.

Vakbond FNV krijgt op Twitter de volle laag, ook van de eigen achterban. ,,Verschrikkelijk en kwaadaardig. Mijn opzegging is onderweg. Sowieso in twintig jaar nooit íets aan jullie gehad”, schrijft Rens van de Broek. Een ander schrijft: ,,Potverdorie, het online opzeggen lukt niet. Maar dat ga ik dus per direct doen. Denken jullie echt dat ik de uitspraken van Nevin Demirtas accepteer? Doei.”

FNV heeft besloten zelf geen ruchtbaarheid aan de kwestie te geven. Op de vele kritische tweets wordt niet gereageerd. Demirtas is inmiddels ter verantwoording geroepen.

Zal me niets verbazen als ze hier ook rond spookt. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door thedeedster op 24-10-2020 21:49:13 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:55:43 #242
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195835649
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt. In NL iig niet. Daar hebben bv de Zuid Molukkers veel meer doden op hun geweten.
Hoe is dit precies relevant?

En doe eens een bron met je "veel meer doden"...
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:57:18 #243
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_195835677
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 21:27 schreef thedeedster het volgende:
Zo typisch dit;
[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)rre-tweets~a5282934/

Dan denk je; zullen mijn vooroordelen weer eens bevestigd worden? En jawel, mijn hele bingokaart is vol.
[..]

Zal me niets verbazen als ze hier ook rond spookt. ;)
Nou idd...
pi_195835710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt. In NL iig niet.
Wel een beetje makkelijk dat je die honderden Nederlandse islamitische IS-gangers van een paar jaar terug dan lekker buiten beschouwing laat, buiten landsgrenzen tellen hun islamitische daden ineens niet meer zeker. :') _O- :W
pi_195841319
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wel een beetje makkelijk dat je die honderden Nederlandse islamitische IS-gangers van een paar jaar terug dan lekker buiten beschouwing laat, buiten landsgrenzen tellen hun islamitische daden ineens niet meer zeker. :') _O- :W
Er zijn ook Nederlanders die dienst nemen in het Israelische leger. Je weet daar ook niet hoeveel slachtoffers deze maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195841472
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe is dit precies relevant?

En doe eens een bron met je "veel meer doden"...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland

quote:
Terrorisme in Nederland heeft tussen 1950 en 2009 tot ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geleid, zowel onder gegijzelde burgers (treinkapingen) als onder politie- en douanemensen (4) en hooggeplaatste functionarissen (de Britse ambassadeur, 1979).

Bovendien kwamen er in Nederland ongeveer 8 daders om het leven. Er werden ongeveer 400 mensen gegijzeld (in twee treinen, een basisschool, een provinciehuis en ettelijke ambassades), de kapingen van Nederlandse vliegtuigen niet meegerekend. De meeste dodelijke acties vonden plaats in de jaren 1970.
quote:
Geschiedenis
Na de Tweede Wereldoorlog waren de acties van Molukkers in Nederland het heftigst, die in de jaren 1970 negen slachtoffers eisten.

In jaren 1980 en daarna waren er regelmatig acties met zelfs dodelijke afloop van andere groepen, gemiddeld ongeveer twee per jaar. Tussen 1990 (toen bij een aanslag door de IRA in Roermond twee Australische toeristen om het leven kwamen) en 2004 (toen Theo van Gogh vermoord werd door een moslimfundamentalist) vielen er in Nederland geen doden bij terroristische aanslagen.

In 2006 trad er een speciale anti-terreurwet in werking, die ook voorbereidingen voor terrorisme strafbaar stelde. Sinds 1 januari 2005 geldt er in Nederland een identificatieplicht, die mede door (de angst voor) terrorisme mogelijk werd.

Grote aanslagen zoals de aanslagen op 11 september 2001 in de Verenigde Staten of de aanslagen op 11 maart 2004 in Spanje deden zich in Nederland niet voor.

Naar aanleiding van de aanslagen in de Verenigde Staten en Spanje nam het kabinet verschillende maatregelen. De maatregelen hebben betrekking op de organisatie van de beveiliging, de bevoegdheden van de opsporingsdiensten en de strafrechtelijke vervolging van mogelijke verdachten. In april 2004 werd de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) geïntroduceerd, vanaf oktober 2012 de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), geheten. Sinds 16 juni 2005 is het Alerteringssysteem Terrorismebestrijding (ATb) operationeel, een systeem dat is bedoeld om in geval van nood of dreiging alle benodigde personen en diensten te kunnen waarschuwen.

Met de moord op Theo van Gogh op 2 november 2004 kreeg Nederland voor het eerst sinds 1990 zelf te maken met een dodelijke terroristische aanslag. Naast de massale blijken van afschuw en verontwaardiging over de moord, leidde deze door de 'gewelddadige jihad' geïnspireerde daad ook tot angst voor een verscherping van de binnenlandse verhoudingen. Na de aanslag op een islamitische basisschool in Eindhoven in de nacht van 7 op 8 november 2004 riep minister-president Balkenende op tot een dialoog om het 'klimaat van radicalisering' te doorbreken. De strijd tegen het terrorisme is gericht tegen extremisme en tegen het gebruik van geweld. (…) 'Het overgrote deel van de islamitische gemeenschap wil gewoon vreedzaam en respectvol met anderen omgaan in Nederland. Degenen die zich bedienen van extremistische uitingen of hun uitvlucht zoeken in geweld, zijn niet representatief voor de hele groep', aldus Balkenende.
Het is onzin om de moslims als "All time enemy" te bestempelen. Dat staat los van de afschuw die je natuurlijk mag uiten vanwege de recente moord door een Tsjetsjeen op een Franse onderwijzer.
Maar om daarmee nu in Nederland een hele groep (moslims) als "besmet" te beschouwen is natuurlijk onzin.
Bekijk het even in historisch perspectief.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195841527
kan weg (dubbel)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:34:40 #248
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195841695
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland
[..]

[..]

Het is onzin om de moslims als "All time enemy" te bestempelen. Dat staat los van de afschuw die je natuurlijk mag uiten vanwege de recente moord door een Tsjetsjeen op een Franse onderwijzer.
Maar om daarmee nu in Nederland een hele groep (moslims) als "besmet" te beschouwen is natuurlijk onzin.
Bekijk het even in historisch perspectief.
Nou, in een wat breder historisch perspectief kun je inderdaad wel spreken van een redelijk consequente animositeit tussen christelijk Europa en de islamitische wereld, maar de interactie vond bij de toenmalige stand van de technologie en het ontbreken van grote aantallen islamitische immigranten in Europa voornamelijk buiten ons deel van de wereld plaats.
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:41:20 #249
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195841805
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:


Die vergeet ik niet. Het is alleen zo dat er in NL alleen gefocused wordt op islamitisch geweld, alsof daar al het terroristisch geweld vandaan komt.
Wiedes. In het heden komt daar ook al het terroristisch geweld vandaan. Situaties van een halve eeuw geleden lijken mij niet zo heel erg relevant voor de veiligheid van de Nederlandse samenleving nu, toch?


quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Er zijn ook Nederlanders die dienst nemen in het Israelische leger.
En Nederlanders die in het Turkse leger dienen.

Maar er is wel een nuanceverschil tussen een terroritische organisatie en het leger van Israel of Turkije, vind je niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 25 oktober 2020 @ 11:44:23 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195841851
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 11:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou, in een wat breder historisch perspectief kun je inderdaad wel spreken van een redelijk consequente animositeit tussen christelijk Europa en de islamitische wereld, maar de interactie vond bij de toenmalige stand van de technologie en het ontbreken van grote aantallen islamitische immigranten in Europa voornamelijk buiten ons deel van de wereld plaats.
Er wordt altijd een enorme denkfout gemaakt. Men maakt geen onderscheid tussen vermogen en agressie.

Men claimt continu dat de blanke man zo verschrikkelijk is.

Maar is de blanke man zo dominant geworden omdat ze gewoon inherent slechter waren? Dat het gewoon pure veroveraars waren die vreedzame volkeren hebben onderdrukt? Dat het dus een duidelijke eigenschap van de mens was? De blanke man als agressor!

Of was de blanke man gewoon iets inventiever, handiger en beter in staat een en ander te organiseren?

Daar er in elk land onderdrukkers en onderdrukten waren, neig ik toch meer naar het laatste.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')