abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195794985
twitter
  donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:43 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195795093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:47 schreef MoreDakka het volgende:
Dat... is echt belachelijk. Die Gelauff is echt een ramp :{

Ik weet niet wat ik erger vind, het feit dat hij claimt dat NOS-journalisten objectief opereren of dat DWDD geen opiniërend programma zou zijn. En dan ben ik niet eens zo iemand die de NOS over het algemeen wegzet als vooringenomen ofzo.
Ik noem dat een goed gevoel voor humor. Zo’n statement kan ik gewoon niet serieus nemen.

Alleen al je onderwerpkeuze maakt je subjectief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_195798339
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:

Gisteravond in het NOS journaal was er ook een item over. 30 seconden over wat voor een gruweldaad het is en wat voor een maatschappelijke impact het had. Nope.
Daarna 6x zo lang over een moslima met een youtube talkshow, over wat voor effect het heeft nu de Franse regering achter de moslims aangaat in zijn geheel en wat voor een slachtoffers het zijn. En hoe zielig het is dat die moskee nu gesloten is voor een half jaar.

https://www.npostart.nl/nos-journaal/20-10-2020/POW_04508440
vanaf 15.30
Dat is helaas de modus operandi. In Almelo heb je al decennia last van Turkenoverlast zo'n beetje overal waar je ze tegenkomt, gevolg was dat de PVV de grootste partij in Almelo was. Vervolgens kreeg je een jankstuk van twee Turken bij de NOS over waarom Almeloërs dat hun aandeden, ze deden toch niets verkeerd?
pi_195798437
Serieus, beetje verbolgen gaan lopen doen omdat andere mensen het initiatief niet nemen....

Waarom roept ze zelf niet op tot protest?

Altijd moet “een ander” het doen, en maar commentaar hebben.
pi_195799232
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 00:08 schreef Solstice1 het volgende:
. Vervolgens kreeg je een jankstuk van twee Turken bij de NOS over waarom Almeloërs dat hun aandeden, ze deden toch niets verkeerd?
Wat deden deze twee mensen dan verkeerd ?
pi_195801177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:25 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Ze weten toch nog even extreem-rechts er doorheen te sneaken, waarschijnlijk Wilders of zo. De whataboutism-godwin, alsof het probleem met de islam ook maar enigzinds vergelijkbaar is, alsof dat twee kanten van hetzelfde probleem zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:37:52 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195803106
Gisteren Op1 gekeken. Na drie kwartier corona gelul werd het onderwerp even aangekaart door Jort Kelder waarna Ahmed Marcouch zijn mening en visie er op gaf. Die reaktie duurde in totaal slechts 3 en halve minuut. De diverse gasten zoals iemand van de politie, Jeroen Pauw en nog wat dappere dodo's zaten allemaal heel ernstig te kijken }:|

Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.

Bijna lachwekkend om die serieuze grimassen zo te zien en dat niemand zijn bek open durfde te trekken.

https://www.npostart.nl/o(...)10-2020/POW_04809621
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_195803524
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:25 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Potjedomme. En ik maar denken dat het hier in de Achterhoek wel mee viel met dat islamitische virus. En hij zegt het notabene zelf; "en dat op een school in de Achterhoek".

Maar ja, zo zie je maar weer. Overal waar de islam de ruimte krijgt om welig te woekeren onstaan er serieuze en dreigende problemen in een multiculturele samenleving.

quote:
Docent Patrick Woudstra, die burgerschapslessen geeft op een mbo-instelling in de omgeving van Doetinchem, herinnert zich dat zijn school een minuut stilte wilde houden om slachtoffers te herdenken. ‘Of dat na de aanslag op de Bataclan was, of de aanslag op Charlie Hebdo weet ik niet meer precies’. Feit was dat er collega’s waren die niet mee durfden te doen, ‘omdat sommige leerlingen het er niet mee eens waren en zich er niet aan zouden houden’, zegt Woudstra. ‘En dat op een school in de Achterhoek.’
pi_195803826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:37 schreef Tengano het volgende:
Gisteren Op1 gekeken. Na drie kwartier corona gelul werd het onderwerp even aangekaart door Jort Kelder waarna Ahmed Marcouch zijn mening en visie er op gaf. Die reaktie duurde in totaal slechts 3 en halve minuut. De diverse gasten zoals iemand van de politie, Jeroen Pauw en nog wat dappere dodo's zaten allemaal heel ernstig te kijken }:|

Marcouch zei dat we vooral niet naïef moeten zijn dat dit soort dingen alleen maar in Frankrijk plaats vind. En in plaats van een passende interessante discussie maakte Welmoed snel een heel raar bruggetje naar een boekbespreking. Totale aandacht voor dit onderwerp dus drie en halve minuut.

Bijna lachwekkend om die serieuze grimassen zo te zien en dat niemand zijn bek open durfde te trekken.

Dit is precies wat ik laatst ook zei in een, ik dacht, nws topic over de nos.
Al die users schuimbekkend zeggen dat het helemaal niet gekleurd is en alles besproken kan worden.
Heb wel gelachen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195807709
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 11:37 schreef Tengano het volgende:

Benieuwd wat de harde kern van Fok hiervan vindt, kom er maar in @KoosVogels en @speknek
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:02:38 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_195809353
Ik vind daar niet zoveel van. Ahmed Marcouch heeft waarschijnlijk gelijk, maar alle interessante discussies zijn er al wel over gevoerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:14:39 #212
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_195809595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 17:02 schreef speknek het volgende:
Ik vind daar niet zoveel van. Ahmed Marcouch heeft waarschijnlijk gelijk, maar alle interessante discussies zijn er al wel over gevoerd.
Dat zou ik eerder van corona zeggen eerlijk gezegd en daar raakt men maar niet over uitgeneuzeld in alle praatprogramma's. Maar maw vindt jij het normaal dat we zo'n onthoofding bij de buren binnen een week al in de vergetelheid mogen parkeren op het plekje lekker belangrijk terwijl hier dezelfde problematiek speelt. Heel apart.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 23-10-2020 17:24:20 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:31:47 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_195809889
Ik ben ook klaar met veel van de coronadiscussie in praatprogramma's hoor, maar daar word ik niet voor ge@ door nozems. En dezelfde problematiek nouja de laatste (poging tot) onthoofding was in 2004 ofzo.

(Edit misschien 2018 als je Malek F meerekent)

[ Bericht 9% gewijzigd door speknek op 23-10-2020 17:37:23 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:32:33 #214
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_195810682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De trieste moord in Parijs is begaan door een moordenaar die wordt berecht.
Net zoals Anders Breivik ook een moordenaar was die werd berecht.
Net zoals Karst Tates, Tristan van der Vlis,
Hoeveel moorden vinden er plaats in de wereld?
Door bv het Koni en het Verzetsleger van de Heer, door boeddhistische terreurgroepen.
Moet daar overal in de wereld een demonstratie voor plaats vinden?

De moord op Floyd werd verricht door een politie-agent tijdens het uitvoeren van zijn ambt. Dat is een hele andere kwestie. Hierin speelt "institutioneel racisme".
En dat wil men aan de kaak stellen.
Je mist nog enkele 100.000-en slachtoffers van islamitisch geweld. Maar daar zal jij als radicale islamiet nooit over beginnen hè :')
pi_195810727
twitter

Is Nederland niet openlijk verontwaardigd over deze steekpartij. ?
Terwijl het een gevolg moet zijn van de onthoofding en de boosheid van het Franse publiek
Ook hier in Nederland kan dit allemaal gebeuren actie---> reactie ... mensen vanwege hun afkomst verwijten, ongelijk behandelen of erger dan dat
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:42:07 #216
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195811714
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 18:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zeg wat Ekiz ook zei.... dit kan ook hier gebeuren. Dit moet besproken worden.
Jij zit vanuit politieke correctheid mensen aan te wijzen: ohhhhhhh slechte mensen die " alles bagatelliseren"
Het was een brute moord en hoe bozer mensen daarop reageren hoe meer spanningen, en geweldsincidenten zoals bovenstaande
Hoe meer discriminerende figuren gaan liegen en mensen demoniseren tot extremisten en doorgaand marginaliseren totdat de etnische haat als de ware algemene correcte moraal wordt gezien.
Ik lees hierin een pleidooi tegen uitingen van publieke verontwaardiging omdat deze tot escalatie zouden leiden. Consequent, neem ik aan, dus ook als het bijvoorbeeld racistische incidenten betreft.
pi_195811904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen. Fidan lijkt nu vooral bezig om anderen de maat te gaan nemen dat ze blijkbaar wel of niet doen wat zijn wil en daar lijkt een beetje een dubbele agenda achter te zitten. Met dat soort manipulatief gedrag ga je geen steun krijgen.
Dat is toch allemaal gelul joh. Haar taak als journalist heeft zij gedaan en dat is een misstand benoemen. Zij is geen activist of iets dergelijks. Vervolgens is het aan anderen..politici e.d. om er al dan niet iets mee te doen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:50:48 #218
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195811916
quote:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen. Fidan lijkt nu vooral bezig om anderen de maat te gaan nemen dat ze blijkbaar wel of niet doen wat zijn wil en daar lijkt een beetje een dubbele agenda achter te zitten. Met dat soort manipulatief gedrag ga je geen steun krijgen.
Nou, normaal is zoiets de verschillige en weldenkende mens niet vreemd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:52:58 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195811974
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal gelul joh. Haar taak als journalist heeft zij gedaan en dat is een misstand benoemen. Zij is geen activist of iets dergelijks. Vervolgens is het aan anderen..politici e.d. om er al dan niet iets mee te doen.
Ze wil dat mensen de straat op gaan zolang ze het zelf maar niet hoeft te organiseren. Niet heel sterk.
pi_195812416
dat is wel heel erg makkelijk zeg. Fidan stelt een legitieme vraag.
zou het komen doordat er een soort gewenning is ontstaan voor zo'n afschuwelijke afslachting.
blijft Frankrijk nog steeds een ver van je bed show.
of kan het zijn dat er in het algemeen mildere reacties komen op gruwelijkheden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195812600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik lees hierin een pleidooi tegen uitingen van publieke verontwaardiging omdat deze tot escalatie zouden leiden. Consequent, neem ik aan, dus ook als het bijvoorbeeld racistische incidenten betreft.
Het is geen pleidooi voor zwijgen over ongelijke behandeling en geweld.
Ik stip aan dat etnische opgefoktheid een probleem is. En als je dat wil uitspinnen dan kom je uiteraard ook het thema islamitisch extremisme en fundamentalisme tegen en hoe dit agressie oproept.
pi_195812626
quote:

[..]

In plaats van anderen van alles te gaan verwijten kan ze beter zelf gewoon het initatief nemen en anderen op een vriendelijkere manier te vragen mee te doen.
Dat doet ze dan ook, in haar tv-show.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:28:05 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195812642
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doet ze dan ook, in haar tv-show.
Maar niet in die column
pi_195812653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar niet in die column
Maar dus doet ze niet waar jij haar van beschuldigt.
pi_195816606
Fidan heeft op nationale TV, prime time, wetende dat het haar niet in dank wordt afgenomen door deze en gene, het opgenomen voor meer aandacht voor het opnemen voor de vrijheid van meningsuiting naar aanleiding van een aanslag op die vrijheid van meningsuiting.

Ik snap echt de mensen niet die Fidan op dit forum hierover (enigszins) negatief willen neerzetten. Dan heb je wat mij betreft je prioriteiten niet op de juiste plaats.

Vvmu first.......de rest, zoals (institutioneel) racisme, police brutality, Zwarte Piet, whatever en wat dan nog, etc, later.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')