Overdracht via voorwerpen is lang niet zo'n issue als in het verleden gedacht werd maar inderdaad, draagt ook daar aanbij. Probeer jij je vinger maar eens in je muil te steken terwijl er een mondkapje voorzit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Want een mondkapje zorgt dat er ineens geen overdracht via voorwerpen meer zou plaatsvinden?Moet je me toch eens uitleggen.
Zou me geheel niet verbazen wanneer mondkapjes zoals gebruikt door het merendeel van de bevolking overdracht via voorwerpen (en de mondkapjes die daarna aangeraakt en de dag door hergebruikt worden) juist enorm doet stijgen.
Omdat ik nog steeds niet overtuigd ben van de 'ernst' van de situatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich kan ik dat best begrijpen.
Wat ik dan niet kan begrijpen is dat je bijvoorbeeld wel voornemens bent om de verjaardag van je dochter gewoon te vieren zoals anders. Waarom wil je dat doen?
Jij wast je handen na alles wat je aanraakt? Deurklinken, bellen, trapleuningen, etc? Voor Corona waste ik mijn handen na ieder toiletbezoek en voor koken en/of eten en volgens mij was dat al flink meer dan de gemiddelde mens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij je handen consequent wast, zijn je handen schoon als je aan je mondkapje zit. Dat is meer het punt.
Ik twijfel of ik "jij bent dan ook een mongool" of "Ik had niet anders verwacht dan dat er op FOK! altijd en in alle gevallen die ene uitzondering op de regel te vinden is" moet zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:13 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Met een mondkapje op nies ik veel vaker zelfs. Kriebelt als de neten
Nee maar niet verwonderlijk dat je dat als conclusie trekt. Het geeft aan dat dingen veranderen over de tijd. Kun je heel boos om worden, maar het heeft nul te maken met objectieve/onpartijdige journalistiek.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, blanken blank noemen is vergelijkbaar met donkere mensen "zwartjoekels" en "negertjes" noemen maar dan de andere kant op.Dit is wat men in en rond Amsterdam en het mediapark werkelijk gelooft.
![]()
En zie hier de reden dat de welwillenden na ruim een half jaar ervaring alsnog in een lockdown moeten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat ik nog steeds niet overtuigd ben van de 'ernst' van de situatie.
Dus probeer ik, zeker voor mijn kinderen, de situatie zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Ik ben nog steeds team griep.
Als ik boodschappen doe ontsmet ik mn handen met van die gel voor ik mn mondkapje oppak. Dan doe ik boodschappen en als ik de auto in stap, ontsmet ik mn handen weer en doe ik 'm af.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij wast je handen na alles wat je aanraakt? Deurklinken, bellen, trapleuningen, etc? Voor Corona waste ik mijn handen na ieder toiletbezoek en voor koken en/of eten en volgens mij was dat al flink meer dan de gemiddelde mens.
4 uur en die voor eenmalig gebruik ook echt eenmaligquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:18 schreef weetjewel5 het volgende:
de meeste mensen gebruiken die kapjes wekenlang achter elkaar, dit heeft dan nog minder zin. ik dacht je officieel elke 4uur zo'n ding moet vervangen (wel een medische) dan heeft t nog enig zin.
Dat is in theorie erg leuk maar in de praktijk zou ik geen huid op m'n handen meer overhouden, zeker in de winter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:19 schreef chratnox het volgende:
Mijn schoonvader was voor ie overleed erg zwak en kon weinig hebben, dus dat doe ik eigenlijk altijd al. Maar dat is eigenlijk wel de bedoeling van de overheid ja. Simpel gezegd, je handen wassen voor je aan je gezicht zit en je handen wassen na je aan je gezicht zit.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:18 schreef weetjewel5 het volgende:
de meeste mensen gebruiken die kapjes wekenlang achter elkaar, dit heeft dan nog minder zin. ik dacht je officieel elke 4uur zo'n ding moet vervangen (wel een medische) dan heeft t nog enig zin.
dat is ook wat de cijfers laten zien. de WHO heeft t ook gemeld vorige week.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus probeer ik, zeker voor mijn kinderen, de situatie zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Goede postquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is kwalijk en moet niet gebeuren idd.
[..]
Ik kan opzich best begrijpen dat er een acteur ingehuurd wordt voor op een krantenkop, dat is minder ingrijpend dan je eigen oom/tante ineens in het ziekenhuis zien liggen. Geen idee wat de situatie is.
[..]
Deze snap ik echt volledig. Jongeren lezen de krant niet, kijken het nieuws niet en ga zo maar door. Influencers kijken ze wel naar, dus dat is hoe je jongeren bereikt.
[..]
Ik denk dat dat gaat over dat WhatsAppje dat Gommers moest garanderen dat er meer IC bedden kwamen aan de Jonge. Dat ging over een kamerdebat waar de tweede kamer pushte op meer bedden, dat er niet genoeg waren. Hebben ze dat slim gedaan? Vast niet. Ik denk niet dat er een complot uit spreekt.
[..]
Eigenlijk moet je het zo zien. Alle (gratis) media heeft er belang bij zoveel mogelijk clicks te hebben. Oftewel, de kop van een bericht is vaak erg aangezet. Indien je dat niet wilt, neem een abonnement op een krant of een media-site met onderzoeksjournalistiek, zoals ik zei. Heb ik ook gedaan, scheelt ontzettend. Tip: Zet pushberichten op je telefoon uit voor Nieuwssites.
[..]
Kritisch zijn is goed, maar juist een whatsappgroep met gelijkgestemden zorgt voor een eenvoudige tunnelvisie. Als iedereen hetzelfde denkt, wordt die gedachte alleen versterkt.
Wou toch inhoudelijk op een aantal van de punten in gaan, misschien dat je er iets aan hebt
kinderfeestje zou moeten kunnen toch zolang het zonder (teveel) volwassenen isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het scheelt misschien dat ik opgegroeid ben in een omgeving waarbij ik veel met ernstig zieke kinderen in aanraking kwam en hygine altijd zeer voornaam is geweest.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik boodschappen doe ontsmet ik mn handen met van die gel voor ik mn mondkapje oppak. Dan doe ik boodschappen en als ik de auto in stap, ontsmet ik mn handen weer en doe ik 'm af.
Mijn schoonvader was voor ie overleed erg zwak en kon weinig hebben, dus dat doe ik eigenlijk altijd al. Maar dat is eigenlijk wel de bedoeling van de overheid ja. Simpel gezegd, je handen wassen voor je aan je gezicht zit en je handen wassen na je aan je gezicht zit.
Als je het echt een hele dag moet dragen misschien. Maar ik draag hem hoogstens 10 minuten in de supermarkten of een busrit van 10 minuten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef Dven het volgende:
Ik wens je trouwens veel plezier om hetzelfde kapje langer dan een dag te blijven dragen. Je gaat hier erg snel op terugkomen. Been there. Done that.
Ja, heel pijnlijk. En het is ook moeilijk om erover in discussie te gaan omdat het bronmateriaal steevast in twijfel wordt getrokken. De media liegen, de overheid heeft een alternatieve agenda.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:18 schreef Dven het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat de welwillenden na ruim een half jaar ervaring alsnog in een lockdown moeten.
Eens. Maatregelen zijn buitenproportioneel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De VVD is een partij die als 't kan kiest voor de economie/bedrijven boven veel andere zaken. Feit dat die partij deze maatregelen neemt zou die twijfel over de ernst toch weg moeten nemen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dus die app is wettelijk niet verplicht gemaakt... om vervolgens mensen die het gebruiken voorrang te geven waardoor veel mensen zich dus gedwongen zullen voelen om de app te installeren. Anders kunnen ze wellicht niet (goed / snel) getest worden.quote:Verder heeft het OMT voorgesteld om te onderzoeken of mensen die zich aan de coronaregels houden beloond kunnen worden. Daarbij wordt bijvoorbeeld gedacht aan voorrang bij tests voor mensen die een melding hebben gehad van de corona-app.
feesboek dus maar niet gekliktquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef Landgeld het volgende:
Hier ook een onderzoek dat mondkapjes juist averechts effect hebben. Ook het RIVM is niet overtuigd. Een pure symboolpolitiek beslissing.
https://thefederalist.com(...)X4TzD8cUY0C.facebook
Er zijn ook veel mensen die JUIST naar cijfers kijken. Neem als voorbeeld: het RIVM ziet geen nut in toepassing van mondkapjes. Het kabinet voert dat in.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, heel pijnlijk. En het is ook moeilijk om erover in discussie te gaan omdat het bronmateriaal steevast in twijfel wordt getrokken. De media liegen, de overheid heeft een alternatieve agenda.
Ik was me er niet van bewust dat er wordt gesproken over acteurs in filmpjes van IC's. Dat moet een trap na zijn als je een geliefde bent van iemand die aan corona is overleden.
ik heb t over weken, jij praat over 4 tot 9 maanden. je overdrijft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon maar wat roepen in de hoop dat iemand je gelooft toch?![]()
Maar kan inderdaad zo zijn dat dit toevallig in Nederland wel gaat gebeuren ja. Wat me zal verbazen aangezien ze zelfs in pauperlanden nog steeds over de toonbanken vliegen. Wat je toch niet zou mogen verwachten wanneer iedereen een maand of 4 tot 9 met hetzelfde kapje doet?
Ik wens je trouwens veel plezier om hetzelfde kapje langer dan een dag te blijven dragen. Je gaat hier erg snel op terugkomen. Been there. Done that.
Dan heb je er vast geen moeite mee om je bron te laten zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat is ook wat de cijfers laten zien. de WHO heeft t ook gemeld vorige week.
Zeker! Ik denk dat zoiets ook niet meer als normaal is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Het scheelt misschien dat ik opgegroeid ben in een omgeving waarbij ik veel met ernstig zieke kinderen in aanraking kwam en hygine altijd zeer voornaam is geweest.
Maar sowieso is het altijd toch al lekker om na een tijdje buiten te zijn geweest en van alles aangeraakt te hebben je handen weer eens even te wassen
Onhandige kutdingen met vooral een hoop symbolische waarde.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:13 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Met een mondkapje op nies ik veel vaker zelfs. Kriebelt als de neten
Als je dit topic een beetje hebt gevolgd, dan weet je dat ikzelf behoorlijk kritisch ben. Cijfers vragen immers om interpretatie en over die interpretatie kun je discussiren. Maar als je de legitimiteit van de bron in twijfel trekt, dan houdt elke discussie op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Er zijn ook veel mensen die JUIST naar cijfers kijken. Neem als voorbeeld: het RIVM ziet geen nut in toepassing van mondkapjes. Het kabinet voert dat in.
Dan mag je daar toch vragen over stellen?
Man, hoogtepunt van de dagquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Maar sowieso is het altijd toch al lekker om na een tijdje buiten te zijn geweest en van alles aangeraakt te hebben je handen weer eens even te wassen
Gelukkig had die verpleegster die bij mij in de buurt woonde en afgelopen voorjaar zelfmoord pleegde omdat ze dacht Corona in het verzorgingstehuis te hebben gebracht waar 15 man aan overleden is het mis en was het maar een griepje.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dan heb je er vast geen moeite mee om je bron te laten zien.
Dat is ook wat ik precies de hele tijd probeer te zeggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
De VVD is een partij die als 't kan kiest voor de economie/bedrijven boven veel andere zaken. Feit dat die partij deze maatregelen neemt zou die twijfel over de ernst toch weg moeten nemen?
Mijn dochter was begin april jarig en dat hebben we met alleen het gezin gevierd. Was ontzettend kut, en hoop dat haar 2e verjaardag wel gewoon met familie mag en kan. Maar als er meer mensen denken zoals jij, zal gegarandeerd dat volgend jaar ook niet kunnen, dat zou ik erg vervelend vinden.
Wanneer je griep hebt ga je ook niet naar een verjaardag, dan ga je in bed uit liggen zieken.
Dat sowieso, las dat ook maar 50% van de Nederlanders na wc bezoek de handen wast. Hoe goor is datquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Het scheelt misschien dat ik opgegroeid ben in een omgeving waarbij ik veel met ernstig zieke kinderen in aanraking kwam en hygine altijd zeer voornaam is geweest.
Maar sowieso is het altijd toch al lekker om na een tijdje buiten te zijn geweest en van alles aangeraakt te hebben je handen weer eens even te wassen![]()
Daarom alleen nog 1x per 14 dagen supermarkt hier en verder alles online. Tanken doe ik wel bij een zelfbedieningspomp want ik weet nu al dat ik dat mondkapje voor in de auto straks ook weer kwijt ben omdat ie ergens in een tas of een broekzak is verdwenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Onhandige kutdingen met vooral een hoop symbolische waarde.
40% van de reguliere zorg wordt sowieso afgeschaald, en jij vindt het allemaal wel meevallen??quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor jezelf op den duur niet maar daar hoeft een ander niet van wakker te liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je het echt een hele dag moet dragen misschien. Maar ik draag hem hoogstens 10 minuten in de supermarkten of een busrit van 10 minuten.
Dan kan je er makkelijk langer mee doen. Of het goed is, is een tweede.
Dit is nou eens een goede stap.quote:
Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
De kans dat wij 'gewoon' kerst gaan vieren, met 6-8 mensen is ook heel groot. En eigenlijk voel ik me daar niet eens schuldig over.
Erger nog, thefederalist. Misschien goed wanneer landgeld eens een mediabiascheckje doet.quote:
Nou ja, als ik dan even over mezelf mag spreken ..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:23 schreef Azerdion het volgende:
Heeft iemand dit artikel al gelezen? https://nos.nl/artikel/23(...)-kunnen-blijven.html
Wat me opvalt gaat niet over de restaurants, maar waarover 'even tussendoor' wordt gesproken.
Namelijk:
[..]
Dus die app is wettelijk niet verplicht gemaakt... om vervolgens mensen die het gebruiken voorrang te geven waardoor veel mensen zich dus gedwongen zullen voelen om de app te installeren. Anders kunnen ze wellicht niet (goed / snel) getest worden.
Afschalen is niet afschaffen overigens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
40% van de reguliere zorg wordt sowieso afgeschaald, en jij vindt het allemaal wel meevallen??
[ afbeelding ]
Maar dat is precies de voorzichtigheid die nodig is. Er zijn 17 miljoen Nederlanders, laten we voor 't gemak even zeggen 8 miljoen volwassenen. Als iedereen zo denkt gaan die besmettingen nog harder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik precies de hele tijd probeer te zeggen.
Tuurlijk, als je je ziek voelt, hoor je lekker thuis in bed onder de wol te kruipen met fruit en thee.
Maar het overgrote deel heeft geen of nauwelijks klachten.
Een loopneus waarmee we tot een goed half jaar geleden gewoon mee gaan waren werken. Ineens is dat uit den boze want dat 'kan' een signaal zijn dat je corona hebt.
Voor hen zou het leven gewoon door moeten kunnen gaan.
Niemand gaat een restaurant bezoeken als die zich niet fijn voelt ... etc. etc.
Da's een hele gebruikelijke tactiek in de conspiracy hoek, altijd al aanwezig gewest maar na het Sandy Hook verhaal heeft het een hoge en publieke vlucht genomen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, heel pijnlijk. En het is ook moeilijk om erover in discussie te gaan omdat het bronmateriaal steevast in twijfel wordt getrokken. De media liegen, de overheid heeft een alternatieve agenda.
Ik was me er niet van bewust dat er wordt gesproken over acteurs in filmpjes van IC's. Dat moet een trap na zijn als je een geliefde bent van iemand die aan corona is overleden.
Kwalijke en verkeerde beloning. Juist de "kritische mensen" moeten eerder getest worden omdat zij eerder bijdragen aan de verspreiding. De brave burger weet dat die in quarantaine moet voor de test en totdat de uitslag er is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:23 schreef Azerdion het volgende:
Heeft iemand dit artikel al gelezen? https://nos.nl/artikel/23(...)-kunnen-blijven.html
Wat me opvalt gaat niet over de restaurants, maar waarover 'even tussendoor' wordt gesproken.
Namelijk:
[..]
Dus die app is wettelijk niet verplicht gemaakt... om vervolgens mensen die het gebruiken voorrang te geven waardoor veel mensen zich dus gedwongen zullen voelen om de app te installeren. Anders kunnen ze wellicht niet (goed / snel) getest worden.
de kans dat het dan kan is ook wel vrij grootquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
De kans dat wij 'gewoon' kerst gaan vieren, met 6-8 mensen is ook heel groot. En eigenlijk voel ik me daar niet eens schuldig over.
Maken we er speciaal voor jou 4 weken van. En nu? Ze vliegen hier over de toonbanken. De meeste mensen die ik ken hebben zelf inmiddels misschien wel 10/15 herbruikbare kapjes buiten een lading aan degene die je eenmalig gebruikt. Wat nu?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:24 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ik heb t over weken, jij praat over 4 tot 9 maanden. je overdrijft.
Heb voor vanavond nog gereserveerdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is nou eens een goede stap.
Als de restaurants nou ook nog open gaan ben ik weer een stuk gelukkiger.
Waarom wil je je nooit laten testen? Ik probeer je echt te begrijpen hoor, maar je moet het wel een beetje onderbouwen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik dan even over mezelf mag spreken ..
Dat is voor mij geen prikkel om die app alsnog te installeren. Want ik was toch al nooit van plan om me te laten testen. En ik weet zeker met mij nog zovelen. Dus hier raak ik niet echt van onder de indruk.
Maar ik krijg wel een beetje een Ausweis gevoel als ze dit er ook weer doorheen gaan drukken.
Echt de moderne variant van wat zich 80 jaar geleden afspeelde. Dat er dadelijk steeds meer uitzonderingen komen.
Dat kun je weglachen, zoals een deel van team pro corona maatregelen waarschijnlijk zal doen. Toch hoop ik dat er zich onder hen ook een aantal achter de oren gaan krabben als het werkelijk zover komt.
Ik snap het niet helemaal. Jij woont toch in Bulgarije? Heb je het dan over de kapjes daar of hier?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Maken we er speciaal voor jou 4 weken van. En nu? Ze vliegen hier over de toonbanken. De meeste mensen die ik ken hebben zelf inmiddels misschien wel 10/15 herbruikbare kapjes buiten een lading aan degene die je eenmalig gebruikt. Wat nu?
Jij denkt dat het niet opvalt wanneer iemand vier weken lang met hetzelfde kapje rondloopt?Doe eens niet zo gek.
Ik merk ik ook. Als ik de tweede verjaardag van mn dochter straks ook niet kan vieren omdat dit soort bullshit nodig is denk ik ook: Grijp dan maar ff keihard in. En ik ben iemand die normaal gesproken van mening is dat je recht op vrijheid het allergrootste goed is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?
Maar dat is geen MSM bron dus is het 'onwaar' (ofzo).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083
760 miljoen mensen hebben corona gehad (schatting). als je dan kijkt naar t aantal doden is dat een klein percentage, vergelijkbaar met griep.
Ja, maar wat bewijst dat, precies? Bewijst dat het de zorg niet ontwricht? En voor achtentwintigduizendste maal. het doel van het beleid is niet om doden te voorkomen, nooit geweest ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
760 miljoen mensen hebben corona gehad (schatting). als je dan kijkt naar t aantal doden is dat een klein percentage, vergelijkbaar met griep.
Tja, dat vind ik moeilijk te begrijpen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
De labcapaciteit is echt met grote stappen vergroot de afgelopen twee weken volgens mij, dus de meeste achterstanden lijken ook wel ingehaald. Wanneer probeerde je te reserveren, want ik lees hier ook minder 'ik wilde me laten testen en dat kan pas over 4 dagen'-berichten, dus ik was benieuwd hoelang dit traject voor je geweest is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders. Ik heb me zojuist laten testen en was diep onder de indruk van de efficintie. En wat me aangenaam verraste: er werd me verder dat ik eind van de middag de uitslag al zou hebben. Ik kon er niet naar vragen omdat het allemaal zo snel ging. Is dat mogelijk met de reguliere testen of zouden ze in die teststraat misschien een sneltest gebruiken?
Zucht.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja. En al vind je jezelf zo schoon, een andere goede reden om je handen te wassen is omdat je niet weet welke smeerlappen voor jou allemaal de klinken en doorspoelknop e.d. aangeraakt hebben, welke jij ook aan moest raken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso, las dat ook maar 50% van de Nederlanders na wc bezoek de handen wast. Hoe goor is dat
er werd gesproken over dat t vergelijkbaar is met de griep.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar wat bewijst dat, precies? Bewijst dat het de zorg niet ontwricht? En voor achtentwintigduizendste maal. het doel van het beleid is niet om doden te voorkomen, nooit geweest ook.
Niet veel goeds. Vooral van mensen die het maar gewoon op straat mieterenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
Vraag me wel af wat al die mondkapjes doen voor het milieu op termijn.
10% van de WERELD heeft corona of heeft het gehad in iets van 9 maanden, snap je daarvan de enormiteit?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Maar dat is geen MSM bron dus is het 'onwaar' (ofzo).
Kerst is over 10 weken dus als we dan nog in deze vorm van lockdown of zwaarder zitten is er toch iets goed fout gegaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?
Dat zegt niemand. Dit is ook typisch uit de anti-coronaregels hoek. Zonder aanleiding de slachtofferrol zoeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Gaat voldoende zijn in NL.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Confetti het volgende:
Aan het einde van het jaar 80 duizend tests per dag blijft absurd weinig vergeleken met andere landen. Wat heeft dat beleid keihard gefaald zeg.
Link of bron?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat is ook wat de cijfers laten zien. de WHO heeft t ook gemeld vorige week.
als 99% er geen last van heeft (zelfs niks van merkt) valt t wel mee met de enormiteit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
10% van de WERELD heeft corona of heeft het gehad in iets van 9 maanden, snap je daarvan de enormiteit?
Omdat ik het nut er niet van in zie om te weten of ik het wel of niet heb. Ik heb die zekerheid niet nodig. Ik voel niet de noodzaak en groepsdruk om in de cijfers opgenomen te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom wil je je nooit laten testen? Ik probeer je echt te begrijpen hoor, maar je moet het wel een beetje onderbouwen.
AP is redelijk betrouwbaar en feitelijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een deel van de mensen kan niet inzien dat hun eigen korte termijn bevrediging (bijv. "een gezellig avondje") momenteel onderschikt zou moeten zijn aan een gezamenlijk maar enigszins abstract doel ergens in de toekomst.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar, dat komt nergens voor in dat artikel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
er werd gesproken over dat t vergelijkbaar is met de griep.
Maar het quote de WHO, daar is wel kritiek opquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik probeerde maandagavond te reserveren op mijn vakantieplek in Zeeland. De eerste mogelijkheid was op woensdag heel ver weg en de tweede op donderdag ook ver weg. Datzelfde gold voor mijn thuisadres (regio Amsterdam). Alleen merkte ik dat de testlocaties in de regio Amsterdam fluctueerden. Toen ik maandagnacht nog eens controleerde, was er al op woensdagochtend een plek beschikbaar op 10 minuten rijden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
De labcapaciteit is echt met grote stappen vergroot de afgelopen twee weken volgens mij, dus de meeste achterstanden lijken ook wel ingehaald. Wanneer probeerde je te reserveren, want ik lees hier ook minder 'ik wilde me laten testen en dat kan pas over 4 dagen'-berichten, dus ik was benieuwd hoelang dit traject voor je geweest is.
Deze post doet me inderdaad weer beseffen dat dit zo is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:45 schreef Randier het volgende:
Er was gisteren in het nieuws dat zo'n 2.5 miljoen Nederlanders de achterkant van een medicijndoosje niet eens kan lezen, omdat hun taalvaardigheid/leesvaardigheid veel te slecht is. In deze tijden zie je het effect daarvan mooi terug. Zoveel mensen hebben geen weet van / respect voor feiten en waarheden, puur omdat ze niet eens weten wat een feit of waarheid is, want ze kunnen amper lezen. En dan al die websites en politici die op deze domheid inspelen door makkelijke leuzen de wereld in te knallen...
Knap dat je het na zes maanden nog niet snapt. Sommige mensen zijn oprecht verloren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als 99% er geen last van heeft (zelfs niks van merkt) valt t wel mee met de enormiteit.
Wij krijgen ergens deze maand nog ons eerste kindje. Aan het begin van de crisis kon ik als man niet aanwezig zijn bij echo's en controles vanwege de maatregelen. Dat was superzuur maar toen begreep ik volledig dat het nodig was en niet anders kon.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik merk ik ook. Als ik de tweede verjaardag van mn dochter straks ook niet kan vieren omdat dit soort bullshit nodig is denk ik ook: Grijp dan maar ff keihard in. En ik ben iemand die normaal gesproken van mening is dat je recht op vrijheid het allergrootste goed is.
Maar iemand anders die zijn recht op vrijheid opeist, kost mij vrijheid, en daar word ik wel kwaad over.
Ik heb geen enkele reden om aan de uitspraken van de WHO te twijfelen, die noemen het nergens een griepje noch bagatelliseren ze covid, het enige relevante is dat covid zich zo snel en wijd verspreid heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar het quote de WHO, daar is wel kritiek op
Laten we zeggen dat 10% van NL het heeft gehad, dus 1.7 miljoen mensen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als 99% er geen last van heeft (zelfs niks van merkt) valt t wel mee met de enormiteit.
Dan ben je toch eigenlijk 'team het is als een griep'? Want de griep cq. influenza zoals we die tot nu toe kenden slaat niet zo hard toe in maart, april, augustus, september, oktober, etc. Daar kan geen discussie over ontstaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
ja natuurlijk. maar dat geldt voor andere ziektes ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn oprecht verloren.
En in een ernstige griepgolf zou je je gezin wel bloot willen stellen aan mogelijke besmetting?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Hebben maar een paar duizend medewerkers wereldwijd, hebben tientallen - zoniet honderden - prijzen gewonnen en staan maar gekend als n van de betrouwbaarste persbureau's ter wereldquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
AP is redelijk betrouwbaar en feitelijk
Ondanks dat we het niet met elkaar eens zijn over testen (hoeven we niet op in te gaan hoor), ben ik het verder helemaal met je eens. Ik dacht dat we de glijdende schaal (m.b.t. de app) hadden afgevangen met de wet... en nu komt er dit. Klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen prikkel om die app alsnog te installeren. Want ik was toch al nooit van plan om me te laten testen. En ik weet zeker met mij nog zovelen. Dus hier raak ik niet echt van onder de indruk.
Maar ik krijg wel een beetje een Ausweis gevoel als ze dit er ook weer doorheen gaan drukken.
Echt de moderne variant van wat zich 80 jaar geleden afspeelde. Dat er dadelijk steeds meer uitzonderingen komen.
Dat kun je weglachen, zoals een deel van team pro corona maatregelen waarschijnlijk zal doen. Toch hoop ik dat er zich onder hen ook een aantal achter de oren gaan krabben als het werkelijk zover komt.
Een beloning is helemaal niet erg. Alleen een beloning binnen de context van deze crisis wel. Geef ze X punten of cent op een een of ander platform en het maakt me allemaal niet uit. Maar dit...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Kwalijke en verkeerde beloning. Juist de "kritische mensen" moeten eerder getest worden omdat zij eerder bijdragen aan de verspreiding. De brave burger weet dat die in quarantaine moet voor de test en totdat de uitslag er is.
Maar misschien een euro store tegoed als beloning, mensen doen toch alles voor iets "gratis", net zoals de helft die klaagt over de privacy van de coronaApp alles aan facebook geven voor een leventje in Candy crush
Dat bedoelde men anders dan jij denkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
ja natuurlijk. maar dat geldt voor andere ziektes ook.
Dan kun je me overtuigen, door wat ik eerder aangaf transparante media.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik moeilijk te begrijpen.
En wat als de grafieken van Kuipers kloppen en de ziekenhuizen, nu klinisch ipv IC, weer volstromen? Is het dan nog steeds een griepje? En als er nu een enorme griepgolf zou komen met dezelfde uitwerking als deze pandemie (zoiets als 2018 maar dan nog heftiger), en de ziekenhuizen stromen vol, zou je je dan wel aan de maatregelen houden als ze die afkondigen? Want diezelfde maatregelen zouden ook helpen tegen griepbesmetting.
Je begrijpt niet dat als je even was gaan testen - omdat je inderdaad een rare klacht had - en die test was negatief geweest je niet een hele week thuis had hoeven zitten?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat ik het nut er niet van in zie om te weten of ik het wel of niet heb. Ik heb die zekerheid niet nodig. Ik voel niet de noodzaak en groepsdruk om in de cijfers opgenomen te worden.
Als ik mij ziek voel, dan zorg ik wel dat ik thuis blijf.
Ik heb een paar weken geleden, toen thuiswerk nog niet direct opgedragen werd, verplicht een week thuis gezeten omdat mijn collega's niet wilden dat ik op kantoor aanwezig was. Weet je waarom? Omdat ik mijn stem kwijt was. En of ik me ook even wilde laten testen... Ik heb ze in vriendelijke en nette bewoordingen gezegd dat ze me de touwtering konden krijgen met die test.
Ik vind echt dat we daar in doorslaan met zijn allen en heb echt te doen gehad met met mensen met hooikoorts, of berhaupt mensen in het algemeen die niet meer durven te niezen of hoesten in het openbaar
Openen duurde lang en was toepasselijk na voorgaande TT. Hoefde enkel maar de usernaam aan te passenquote:
Waarom? Met welk doel? Wie werken daar allemaal wereldwijd aan mee dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat snap ik volledig, wat een klote situatie. Je mag wel bij de bevalling zelf zijn toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Wij krijgen ergens deze maand nog ons eerste kindje. Aan het begin van de crisis kon ik als man niet aanwezig zijn bij echo's en controles vanwege de maatregelen. Dat was superzuur maar toen begreep ik volledig dat het nodig was en niet anders kon.
Nu lopen we straks weer tegen allerlei beperkingen aan rondom de bevalling, ik moet waarschijnlijk continue een mondkapje op, en kraambezoek mag in principe niet komen zo lang de kraamzorg aanwezig is de eerste tien dagen. Waar ik mij er de eerste golf makkelijk bij neer kon leggen omdat we nu eenmaal in de situatie zaten vind ik het nu een stuk lastiger dat dit veel gecompliceerder wordt en onze ouders ons kindje de eerste 10 dagen niet kunnen mogen zien. En dat is vooral omdat ik denk dat het grotendeels te voorkomen was als iedereen zich netjes zoveel mogelijk aan de regels zoals in de zomer had gehouden. Helaas hebben complotgekkies en mensen die overal schijt aan hebben het verpest.
waarom moet je naar 7 winkels?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
Die verplichtte dispensers zijn ook maar irritant eigenlijk, leuk als je naar 7 winkels moet kan je 7 keer je klauwen ontsmetten.
Omdat je het niet voor jezelf doet maar voor anderen. Als jij positief test, dan weet je dat je gezin in quarantaine moet en dat je al je nauwe contacten moet inlichten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat ik het nut er niet van in zie om te weten of ik het wel of niet heb. Ik heb die zekerheid niet nodig. Ik voel niet de noodzaak en groepsdruk om in de cijfers opgenomen te worden.
Als ik mij ziek voel, dan zorg ik wel dat ik thuis blijf.
Ik heb een paar weken geleden, toen thuiswerk nog niet direct opgedragen werd, verplicht een week thuis gezeten omdat mijn collega's niet wilden dat ik op kantoor aanwezig was. Weet je waarom? Omdat ik mijn stem kwijt was. En of ik me ook even wilde laten testen... Ik heb ze in vriendelijke en nette bewoordingen gezegd dat ze me de touwtering konden krijgen met die test.
Ik vind echt dat we daar in doorslaan met zijn allen en heb echt te doen gehad met met mensen met hooikoorts, of berhaupt mensen in het algemeen die niet meer durven te niezen of hoesten in het openbaar
Zoals we die in het verleden (ik noem een 2018) hebben gehad?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En in een ernstige griepgolf zou je je gezin wel bloot willen stellen aan mogelijke besmetting?
Vind ze ideaal indien ze de alcohol-oplossing gebruiken maar niet de goedkoopste gelletjes die aanvoelen alsof je net een tube glijmiddel over je poten leegknijpt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
Die verplichtte dispensers zijn ook maar irritant eigenlijk, leuk als je naar 7 winkels moet kan je 7 keer je klauwen ontsmetten.
Zal vooral thuis gaan worden. Ga je ook niet tegen houden denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het trouwens wel vrij naef om te denken dat we met kerst met hele grote gezelschappen gezellig thuis of in een restaurant rond het diner kunnen zitten.
Ditquote:
ik zie ze er wel een uitzondering voor maken mocht dat nodig zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het trouwens wel vrij naef om te denken dat we met kerst met hele grote gezelschappen gezellig thuis of in een restaurant rond het diner kunnen zitten.
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.quote:
Omdat de aantallen toen ook niet vergelijkbaar waren met nu, he.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zoals we die in het verleden (ik noem een 2018) hebben gehad?
Toen ging het gewone leven voor de meeste mensen gelukkig ook door.
Snap ik. Het gekke is, het is eigenlijk niet eens echt een gespreksonderwerp. We bespreken niet eens van te voren wat we zullen, of het uberhaupt wel een goed idee is. En nog steeds voel ik me niet schuldig. Ik denk dat er daarvoor teveel willekeur zit in de regels.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klote voor je, kraamzorg gaat ook weer naar huis toch, gewoon 's avonds wat mensen uitnodigen? In elk geval die het dichtste bij je staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Wij krijgen ergens deze maand nog ons eerste kindje. Aan het begin van de crisis kon ik als man niet aanwezig zijn bij echo's en controles vanwege de maatregelen. Dat was superzuur maar toen begreep ik volledig dat het nodig was en niet anders kon.
Nu lopen we straks weer tegen allerlei beperkingen aan rondom de bevalling, ik moet waarschijnlijk continue een mondkapje op, en kraambezoek mag in principe niet komen zo lang de kraamzorg aanwezig is de eerste tien dagen. Waar ik mij er de eerste golf makkelijk bij neer kon leggen omdat we nu eenmaal in de situatie zaten vind ik het nu een stuk lastiger dat dit veel gecompliceerder wordt en onze ouders ons kindje de eerste 10 dagen niet kunnen mogen zien. En dat is vooral omdat ik denk dat het grotendeels te voorkomen was als iedereen zich netjes zoveel mogelijk aan de regels zoals in de zomer had gehouden. Helaas hebben complotgekkies en mensen die overal schijt aan hebben het verpest.
Wat ontzettend zuur voor jullie... Ik wens jullie natuurlijk een spoedige bevalling en fijne kraamtijd ondanks alles.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik had de mijne na 12 uur. De test an sich kan dus heel snel een resultaat laten zien, inderdaad. Niet zo snel als de echte sneltesten, maar wachten op het resultaat is niet waarom het vaak zo lang duurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders. Ik heb me zojuist laten testen en was diep onder de indruk van de efficintie. En wat me aangenaam verraste: er werd me verder dat ik eind van de middag de uitslag al zou hebben. Ik kon er niet naar vragen omdat het allemaal zo snel ging. Is dat mogelijk met de reguliere testen of zouden ze in die teststraat misschien een sneltest gebruiken?
Dat gelukkig nog wel, is gelukkig in de eerste golf ook geen sprake geweest dat dit niet mocht. Het moet dus wel heel extreem zijn wil dat niet mogelijk zijn. Maar ergens geeft ook die vraag toch spanning.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat snap ik volledig, wat een klote situatie. Je mag wel bij de bevalling zelf zijn toch?
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerdequote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.
Ik vind het heel droevig dat ik het zo moet zeggen, maar er staan te weinig (duidelijke) plaatjes in. Had Lubach toch gelijk met zn begrijpend lezen pleidooi.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
Er wordt momenteel gewerkt aan een simpelere versie van de routekaart. Er blijkt toch nog wat onduidelijkheid te zijn en e.e.a. zou onvoldoende in het oog springen.
zou nog even wachten, komen grote uitverkopen aanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.
3XL is ook niet in iedere zaak te vinden dus het duurt vaak eventjes voor je de juiste gevonden hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Man verschuil je niet achter dingen maar wees eerlijk. Heeft niks met willekeur te maken, jij kiest er gewoon voor om bewust schijt te hebben, egosme op zijn duidelijkst.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Snap ik. Het gekke is, het is eigenlijk niet eens echt een gespreksonderwerp. We bespreken niet eens van te voren wat we zullen, of het uberhaupt wel een goed idee is. En nog steeds voel ik me niet schuldig. Ik denk dat er daarvoor teveel willekeur zit in de regels.
Ja onzinnig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
Dont judge me!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerde
Dat heb ik wel eens gedaan (niet in onderbroek maar wel in een joggingbroek bijvoorbeeld) maar dat werkt bij mij toch echt niet. Ik moet toch op zijn minst gedoucht en in een casual spijkerbroek en trui zitten om goed te kunnen functionerenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerde
Dat is inderdaad een goed punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het heel droevig dat ik het zo moet zeggen, maar er staan te weinig (duidelijke) plaatjes in. Had Lubach toch gelijk met zn begrijpend lezen pleidooi.
Denk dat jou berekening niet helemaal klopt. De doden zijn besmettingsgevallen van 4-6 weken geleden. Toen waren het aantal besmettingen lager. Blijft alsnog inderdaad de vraag hoe zorgwekkend de mortaliteit is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:42 schreef polderturk het volgende:
43.000 Corona besmettingen afgelopen week.
Afgelopen 3 dagen 3 doden per dag gemiddeld. Stel er zijn 20 doden in totaal in de afgelopen week.
Dat betekent dat 20 op de 43.000 Corona patinten overleden zijn.
Dat is een mortaliteit 1 op de 2150.
Deze ziekte ontwikkelt zich tot een griep. Na deze winter is de coronacrisis voorbij. Nog even volhouden.
Grote gezelschappen hoeft toch ook niet? Maar met je directe familie in een klein groepje gaan wij wel gewoon door, hoor. Dan gaat het in ons geval om 6 mensen waarvan 2 kleine kinderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Och verschrikkelijk! Sterkte in deze benauwde tijden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Je ziet toch dat nu al de spoedeisende hulp in de knel komt? Pas over 2 a 3 weken zullen we waarschijnlijk een afname zien, het wordt eerst nog erger. Dat is de reden dat het gewone leven niet door kan gaan. Dat snap je toch wel?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Inderdaad. Al dat gestamel van mensen die zich doelbewust niet aan de regels houden... 'Laat alle oudjes lekker doodgaan' is ook een valide mening. Ik heb veel meer respect voor mensen die dt zeggen dan aan de luitjes die excuses maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Man verschuil je niet achter dingen maar wees eerlijk. Heeft niks met willekeur te maken, jij kiest er gewoon voor om bewust schijt te hebben, egosme op zijn duidelijkst.
Ik kan me zelfs voorstellen dat indien het ook maar een klein beetje mogelijk is dat rond de feestdagen de maatregelen enigszins versoepeld worden, desnoods enkel voor die periode.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grote gezelschappen hoeft toch ook niet? Maar met je directe familie in een klein groepje gaan wij wel gewoon door, hoor. Dan gaat het in ons geval om 6 mensen waarvan 2 kleine kinderen.
Ik vind vooral het gebrek aan schuldgevoel frappant. Ik overtreed ook wel eens de regels, maar toch wel met een aardig gewetensbezwaar. Maar sommige mensen weten alles helemaal goed te praten voor zichzelf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die 6 mensen dan n gezin, want in principe voldoe je dan op dit moment niet aan de regels. Klinkt flauw, maar ook dat is dan een voorbeeld van de regels buigen naar je eigen behoeftequote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Grote gezelschappen hoeft toch ook niet? Maar met je directe familie in een klein groepje gaan wij wel gewoon door, hoor. Dan gaat het in ons geval om 6 mensen waarvan 2 kleine kinderen.
Is dat zo?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou nog even wachten, komen grote uitverkopen aan
In Dubai gingen met de Ramadan alle restricties de ijskast in voor 28 dagen. Vond dat niet heel slim. Kerst is maar twee dagen natuurlijk. We gaan het zien of dat kan tegen die tijd...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie ze er wel een uitzondering voor maken mocht dat nodig zijn
Op lange termijn zal deze ziekte een prima onderdeel zijn bij de verschillende Influenza varianten enzo. Maar om daar te komen, moeten mensen eerst (gecontroleerd) eraan blootgesteld worden, het liefst middels een vaccin. Dat blootstellen kan niet te snel gaan, want dan worden te veel mensen ziek, met als gevolg de situatie waarin we nu zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:42 schreef polderturk het volgende:
43.000 Corona besmettingen afgelopen week.
Afgelopen 3 dagen 3 doden per dag gemiddeld. Stel er zijn 20 doden in totaal in de afgelopen week.
Dat betekent dat 20 op de 43.000 Corona patinten overleden zijn.
Dat is een mortaliteit 1 op de 2150.
Deze ziekte ontwikkelt zich tot een griep. Na deze winter is de coronacrisis voorbij. Nog even volhouden.
De mortaliteit doet er sowieso niet echt toe natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk dat jou berekening niet helemaal klopt. De doden zijn besmettingsgevallen van 4-6 weken geleden. Toen waren het aantal besmettingen lager. Blijft alsnog inderdaad de vraag hoe zorgwekkend de mortaliteit is.
Ik ben juist eerlijk. En nee, schijt heb ik niet. Maar de ernst voel ik ook niet. Zolang je mag vliegen met 300 mensen in een rattenval kan ik best mijn familie zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Man verschuil je niet achter dingen maar wees eerlijk. Heeft niks met willekeur te maken, jij kiest er gewoon voor om bewust schijt te hebben, egosme op zijn duidelijkst.
Toen mijn dochter geboren is, brak net de Mexicaanse griep uit. Mijn schoonmoeder liep de vierdaagse, waar ook een aantal besmettingen in haar omgeving waren. Zij heeft na een week haar kleindochter 1 keer kunnen zien (op afstand dus), en pas een tijdje later haar eindelijk kunnen vasthouden. Dat is kut, echt. Maar we wisten allemaal dat dit wel het beste was. En alsnog zijn oma en kleindochter dol op elkaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Gezien de stand van de wetenschap en de verwachting dat die op korte termijn
de duiding van het belang niet wezenlijk zal veranderen n gelet op de huidige
epidemiologie van COVID-19 in Nederland, vindt het OMT dat de discussie over
het al dan niet toepassen van niet-medische mondneuskapjes buiten proportie is
geraakt. Dit vertroebelt een goede afweging van het mogelijke belang
Amen. De mondkapjes discussie heeft volgens het OMT de belangrijke boodschap van vermeid drukte, hou 1,5 meter afstand, blijf thuis blij klachten ondergesneeuwd.quote:Daarmee wordt ook de algemene communicatie over de vele te nemen noodzakelijke
stappen in deze fase van de uitbraak (te beginnen met vermijd drukte en houd
1,5 m afstand) onduidelijk en gepolariseerd op een wijze die de belangrijke
boodschappen verstoort
quote:Het OMT roept de beleidsmakers op om – gegeven de
beschreven onzekerheden – tot een standpunt te komen dat ondubbelzinnig
helderheid geeft over toepassing van mondneuskapjes in de publieke ruimte.
Bij dit besluit wijst het OMT nadrukkelijk op enkele situaties in de zorg, waar
gebruik van niet-medische mondneuskapjes direct raakt aan het gebruik van
medische mondneuskapjes, en waar onveilige situaties voor patinten/
clintenzorg zouden kunnen ontstaan vanwege de vele noodzakelijke wisselingen
van afscherming en onduidelijkheid op het grensgebied
Daarmee zeggen ze eigenlijk dat ze nog steeds niet geloven in het nut van de niet-medische mondkapjes, maar dat de discussie nu zo verdraaid is door polarisatie dat het kabinet nu niets anders kan dan een helder besluit te nemen (daarbij is een plicht nog steeds een juridisch ding, wat nog wel eens een hele zware kluif kan worden)quote:Ook is van belang te realiseren
dat niet-medische mondneuskapjes niet zijn bedoeld voor continu gebruik over de
hele dag. In situaties waar langdurig gebruik noodzakelijk wordt geacht zoals in
sommige contactberoepen, dient een alternatief zoals faceshield overwogen te
worden.
Ten slotte, elke brede toepassing onder de bevolking dient vergezeld te gaan van
een goede voorlichting over juist gebruik!
Idem hierzo. Ik heb mij een keer verslapen en toen was bovenstaande wel van toepassing. Voelde me er toch een beetje ongemakkelijk bij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan (niet in onderbroek maar wel in een joggingbroek bijvoorbeeld) maar dat werkt bij mij toch echt niet. Ik moet toch op zijn minst gedoucht en in een casual spijkerbroek en trui zitten om goed te kunnen functioneren
kan je op wachten ja, omzetten zijn nu gewoon slecht dus na de herfstvakantie zullen ze wel gaan dumpenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat zo?
Online is een hoop uitverkocht, op zich duh. Moet je op Bijenkorf.nl kijken bijna alle XL van de wat bekendere merken (nee @:Dven geen 3XL) is op.
Tja, dat is dan maar zo. Tegen die tijd is de coronawet er wel door heen overigens. Dan mag het in principe (al zal het afgeraden worden).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die 6 mensen dan n gezin, want in principe voldoe je dan op dit moment niet aan de regels. Klinkt flauw, maar ook dat is dan een voorbeeld van de regels buigen naar je eigen behoefte
Idd, als ik me niet opfris en fatsoenlijk aankleed ga ik automatisch FIFA spelen omdat zondaggevoel..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan (niet in onderbroek maar wel in een joggingbroek bijvoorbeeld) maar dat werkt bij mij toch echt niet. Ik moet toch op zijn minst gedoucht en in een casual spijkerbroek en trui zitten om goed te kunnen functioneren
Ik zat net te denken hoe ik in zo'n situatie zou reageren, en ik denk dat ik preventief in quarantaine zou gaan, en misschien wel gewoon een (particuliere) test zou nemen. Dat is zo'n situatie dat ik met alle papieren op de proppen zou komen om er toch bij te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat gelukkig nog wel, is gelukkig in de eerste golf ook geen sprake geweest dat dit niet mocht. Het moet dus wel heel extreem zijn wil dat niet mogelijk zijn. Maar ergens geeft ook die vraag toch spanning.
Dit dit dit dit dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
Het OMT schrijft over mondkapjes in tegenstelling tot wat de kranten koppen :
quote:
Gezien de stand van de wetenschap en de verwachting dat die op korte termijn
de duiding van het belang niet wezenlijk zal veranderen n gelet op de huidige
epidemiologie van COVID-19 in Nederland, vindt het OMT dat de discussie over
het al dan niet toepassen van niet-medische mondneuskapjes buiten proportie is
geraakt. Dit vertroebelt een goede afweging van het mogelijke belang
Helemaal mee eens
quote:
Daarmee wordt ook de algemene communicatie over de vele te nemen noodzakelijke
stappen in deze fase van de uitbraak (te beginnen met vermijd drukte en houd
1,5 m afstand) onduidelijk en gepolariseerd op een wijze die de belangrijke
boodschappen verstoort
Amen. De mondkapjes discussie heeft volgens het OMT de belangrijke boodschap van vermeid drukte, hou 1,5 meter afstand, blijf thuis blij klachten ondergesneeuwd.
Nee, dat wordt gesuggereerd in de media.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef wpor het volgende:
[..]
Je ziet toch dat nu al de spoedeisende hulp in de knel komt? Pas over 2 a 3 weken zullen we waarschijnlijk een afname zien, het wordt eerst nog erger. Dat is de reden dat het gewone leven niet door kan gaan. Dat snap je toch wel?
Mijn dochter baalt ontzettend dat de voetbalwedstrijden zijn afgelast. Ze is blij dat ze nog kan trainen. Zo is het leven soms, niet alleen maar rozegeur en maneschijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef Randier het volgende:
[..]
Dan ben je toch eigenlijk 'team het is als een griep'? Want de griep cq. influenza zoals we die tot nu toe kenden slaat niet zo hard toe in maart, april, augustus, september, oktober, etc. Daar kan geen discussie over ontstaan.
Snap je wel wat betreft je kinderen. Maar ik heb ook een kind (van 4) en het is naar mijn inzien juist normaal dat kinderen leren dat er nu eenmaal shit happens. Mijn kind is totaal niet onder de indruk van de situatie, maar weet wel wat er gaande is.
Ja, zou zomaar kunnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me zelfs voorstellen dat indien het ook maar een klein beetje mogelijk is dat rond de feestdagen de maatregelen enigszins versoepeld worden, desnoods enkel voor die periode.
Contextquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
Amen. De mondkapjes discussie heeft volgens het OMT de belangrijke boodschap van vermeid drukte, hou 1,5 meter afstand, blijf thuis blij klachten ondergesneeuwd.
Verder schrijven ze het volgende :
[..]
[..]
Daarmee zeggen ze eigenlijk dat ze nog steeds niet geloven in het nut van de niet-medische mondkapjes, maar dat de discussie nu zo verdraaid is door polarisatie dat het kabinet nu niets anders kan dan een helder besluit te nemen (daarbij is een plicht nog steeds een juridisch ding, wat nog wel eens een hele zware kluif kan worden)
Ook schrijven ze dat er hele goede voorlichting over het gebruik moet komen, maar dat zie ik nog niet zomaar gebeuren. en dat er goede richtlijnen moeten komen voor de zorg (waarom zijn die er nog niet??!)
Je mag gewoon bezoek ontvangen thuis hoor. Of is dat nu ook al verboden?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In hoeverre zijn die 6 mensen dan n gezin, want in principe voldoe je dan op dit moment niet aan de regels. Klinkt flauw, maar ook dat is dan een voorbeeld van de regels buigen naar je eigen behoefte
Mooie cognitieve dissonantiereductie. Een erg fijn trucje van je hersenenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ben juist eerlijk. En nee, schijt heb ik niet. Maar de ernst voel ik ook niet. Zolang je mag vliegen met 300 mensen in een rattenval kan ik best mijn familie zien.
Worden er bij jullie onderlinge partijen georganiseerd? Dat deden wij wel eens in rustige periodes. Ik vind het een aardig alternatief voor de jeugd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter baalt ontzettend dat de voetbalwedstrijden zijn afgelast. Ze is blij dat ze nog kan trainen. Zo is het leven soms, niet alleen maar rozegeur en maneschijn.
Omdat? Misschien nu niet voor de acute maatregelen, maar ik hoorde laatst een deskundige zeggen het duurt 10 jaar voor je alles over een virus weten. Als je dan toch alles wil weten, lijkt mortaliteit mij ook wel een belangrijke factor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef Randier het volgende:
[..]
De mortaliteit doet er sowieso niet echt toe natuurlijk.
Twee weken terug hadden we 2500 besmettingen per dag. Dan zouden we 18000 besmettingen in een week gehad hebben. Dan zou de mortaliteit 1 op de 1000 zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op lange termijn zal deze ziekte een prima onderdeel zijn bij de verschillende Influenza varianten enzo. Maar om daar te komen, moeten mensen eerst (gecontroleerd) eraan blootgesteld worden, het liefst middels een vaccin. Dat blootstellen kan niet te snel gaan, want dan worden te veel mensen ziek, met als gevolg de situatie waarin we nu zitten.
De mortaliteit van dit virus ligt overigens wel anders (lager dan je noemt), en je berekening klopt niet. Je berekent met de besmettingscijfers van afgelopen week, en overlijdenscijfers van afgelopen week. Iemand die deze week besmet raakt overlijdt deze week niet, die overlijdt een week of 2/3/4 later.
Wat ik nu al merk met die mondkapjes is dat de 1,5 meter er bij veel mensen af lijkt te gaan. Die was echt heilig maandenlang, zelfs in de zomer toen de cijfers heel laag waren hield men zich er aardig goed aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
[..]
[..]
Daarmee zeggen ze eigenlijk dat ze nog steeds niet geloven in het nut van de niet-medische mondkapjes, maar dat de discussie nu zo verdraaid is door polarisatie dat het kabinet nu niets anders kan dan een helder besluit te nemen (daarbij is een plicht nog steeds een juridisch ding, wat nog wel eens een hele zware kluif kan worden)
Ook schrijven ze dat er hele goede voorlichting over het gebruik moet komen, maar dat zie ik nog niet zomaar gebeuren. en dat er goede richtlijnen moeten komen voor de zorg (waarom zijn die er nog niet??!)
Heb jij n HEPA filters in je huis dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik ben juist eerlijk. En nee, schijt heb ik niet. Maar de ernst voel ik ook niet. Zolang je mag vliegen met 300 mensen in een rattenval kan ik best mijn familie zien.
Dan kun je natuurlijk alles wel betwisten. Er zitten in dit topic een aantal mensen die in de zorg werken, en die hun ervaringen uit eerste hand delen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, dat wordt gesuggereerd in de media.
En die trek ik deels in twijfel, omdat in het verleden ook aantoonbaar bleek dat ze de boel manipuleerden.
Hebben ze helemaal ongelijk? Vast niet. Maar kritisch ben ik wel.
En dat gaat ook de andere kant op hoor. Het is ook echt niet zo dat ik ieder filmpje van de 'complotgekkies' maar klakkeloos aanneem als waarheid.
Die zal ergens in het midden liggen.
Er zijn genoeg redenen om die 'besmettingen' in twijfel te trekken,. Hoeveel het er exact zijn, dat weet ik natuurlijk niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Twee weken terug hadden we 2500 besmettingen per dag. Dan zouden we 18000 besmettingen in een week gehad hebben. Dan zou de mortaliteit 1 op de 1000 zijn.
Ik denk dat de meeste mensen in Nederland al besmet zijn geweest. De besmettingen zijn gecontroleerd met social distancing. We zijn iedere keer een klein beetje blootgesteld. Niet genoeg om er ziek van te worden. Dit heeft er ook voor gezorgd dat onze weerstand voor dit virus is toegenomen.
Maar alle kleine ietsen helpen he, ook als ze andere kleine ietsen in de weg zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat ik nu al merk met die mondkapjes is dat de 1,5 meter er bij veel mensen af lijkt te gaan. Die was echt heilig maandenlang, zelfs in de zomer toen de cijfers heel laag waren hield men zich er aardig goed aan.
Niet voor niets ook dat veel landen met mondkapplicht het ook gewoon slecht doen. Die dingen werken alleen maar averechts als ze niet goed gebruikt worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit dit dit dit dit.
Maarja, Sywierd van Lienden (die ze ook verkoopt volgens mij), Jelmer Visser, en zoveel andere huis-tuin-en-keukenepidemiologen en journalisten () die al de hele zomer lang willen drammen over mondkapjes, behandelen elk pakket maatregelen alsof het de vraag is tussen mondkapjes en niet-mondkapjes en worden dan boos als er geen verplichte mondkapjes inzitten, roepen dat het kabinet het niet serieus neemt en zeggen dat het OMT moet opstappen. Ontzettend vervelend en contraproductief gedrag in de strijd tegen het virus.
Vast wel, geen idee. Het is in ieder geval wel de realiteit. Zoals met veel dingen, als het veel geld kost kan het opeens allemaal wel. Ik ben geen type regels zijn regels, ze moeten wel consistent zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mooie cognitieve dissonantiereductie. Een erg fijn trucje van je hersenen
Het aantal besmettingen is een onderrapportage. Wat niet wil zeggen dat niet geschat kan worden hoeveel er ongeveer besmet zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen om die 'besmettingen' in twijfel te trekken,. Hoeveel het er exact zijn, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar de cijfers zoals ze nu geschetst worden, daar heb ik om die reden geen vertrouwen in.
Ben je viroloog? Arts-microbioloog? Epidemioloog? Want dat is niet de mening die de leden van het OMT hebben, die wel die kwalificaties hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Twee weken terug hadden we 2500 besmettingen per dag. Dan zouden we 18000 besmettingen in een week gehad hebben. Dan zou de mortaliteit 1 op de 1000 zijn.
Ik denk dat de meeste mensen in Nederland al besmet zijn geweest. De besmettingen zijn gecontroleerd met social distancing. We zijn iedere keer een klein beetje blootgesteld. Niet genoeg om er ziek van te worden. Dit heeft er ook voor gezorgd dat onze weerstand voor dit virus is toegenomen.
Doet amper wat ja, maar amper telt ook. Dat er elders veel grotere winsten vallen te halen, bijvoorbeeld door een verplichte quarantaine......quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet voor niets ook dat veel landen met mondkapplicht het ook gewoon slecht doen. Die dingen werken alleen maar averechts als ze niet goed gebruikt worden.
Polderturk komt wel vaker met bijzondere hypotheses.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben je viroloog? Arts-microbioloog? Epidemioloog? Want dat is niet de mening die de leden van het OMT hebben, die wel die kwalificaties hebben.
De schatting is ergens rond de 8% momenteel.
Overigens, 2 weken terug hadden we er geen 2500, maar rond de 5000.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:
Het wordt niet gesuggereerd door de media, het zijn gewoon glasharde feiten. Een man als Ernst Kuipers is geen journalist, hij heeft met de dagelijkse praktijk in het ziekenhuis te maken. Kijk naar wat het LCPS rapporteert, kijk naar wat NICE zegt. Zij beheren geen websites voor sensatiezoekerij en clickbait, dat is de bron van echte informatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja. Ik krijg per post betaald hier, aanmeldingen kun je doen bij het RIVM of VWS.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef weetjewel5 het volgende:
Ik las dat influencers betaald worden om het RIVM beleid te verkondigen, zijn er ook Fokkers die betaald worden om dit te doen?
De Jonge heeft er vandaag wel over gezegd dat ze ernaar kijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Doet amper wat ja, maar amper telt ook. Dat er elders veel grotere winsten vallen te halen, bijvoorbeeld door een verplichte quarantaine......
Onbegrijpelijk dat dat niet is aangekaart, staat ook niet in die nieuwe Coronawet.
Grappig dat je dat zegt, die heb ik inderdaad in mijn WtW systeem zittenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb jij n HEPA filters in je huis dan.
Op zich wel logisch hoor hoe je denkt, ze hadden bepaalde zaken veel strenger aan moeten pakken. Een totale lockdown is voor iedereen duidelijk en onevenredig kut. Nu zijn het toch weer vooral de pleziertjes die het moeten ontgelden. Waarschijnlijk omdat dat het goedkoopst is.
Het gaat er toch om dat je je vrouw in de kreukels en je pasgeboren kind niet blootstelt aan een mogelijke besmetting, niet om stiekem toch een snoepje uit de snoeppot te pikken als je moeder niet kijkt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Klote voor je, kraamzorg gaat ook weer naar huis toch, gewoon 's avonds wat mensen uitnodigen? In elk geval die het dichtste bij je staan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef weetjewel5 het volgende:
Ik las dat influencers betaald worden om het RIVM beleid te verkondigen, zijn er ook Fokkers die betaald worden om dit te doen?
Precies. Tel er het principe van exponentile groei bij op en je weet dat er een nijpend probleem is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het wordt niet gesuggereerd door de media, het zijn gewoon glasharde feiten. Een man als Ernst Kuipers is geen journalist, hij heeft met de dagelijkse praktijk in het ziekenhuis te maken. Kijk naar wat het LCPS rapporteert, kijk naar wat NICE zegt. Zij beheren geen websites voor sensatiezoekerij en clickbait, dat is de bron van echte informatie.
Als je weet dat het totale aantal bedden 1150 is en daarvan standaard zo'n 70% bezet is, dan kunnen we normaal gesproken dus ongeveer 350 mensen kwijt in een noodsituatie. Als je vervolgens de data erbij pakt, zie je dat er nu zo'n 320 mensen op de IC liggen.
Kortom: de nood is aan de man, de zorg loopt vol, het aantal besmettingen moet snel naar beneden.
Het is niet zo raar dat er afwegingen worden gemaakt tussen impact op besmettingen en economische belangen toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Vast wel, geen idee. Het is in ieder geval wel de realiteit. Zoals met veel dingen, als het veel geld kost kan het opeens allemaal wel. Ik ben geen type regels zijn regels, ze moeten wel consistent zijn.
Dat wordt nu als stok achter de deur gehouden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Doet amper wat ja, maar amper telt ook. Dat er elders veel grotere winsten vallen te halen, bijvoorbeeld door een verplichte quarantaine......
Onbegrijpelijk dat dat niet is aangekaart, staat ook niet in die nieuwe Coronawet.
Ja dat snap ik, maar nu zijn dat 3 volwassen personen per dag en ik gok dat er dat rond kerst niet heel veel meer zullen zijn. Ben het overigens wel met je eens dat je binnen die mogelijkheden gewoon prima Kerst moet kunnen vieren samen. Maar er zullen een hoop mensen zijn die toch met bijvoorbeeld 8 of 10 volwassen mensen bij elkaar gaan komen thuis, want het is kerst. Dat gedrag snap ik dan weer niet goed...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag gewoon bezoek ontvangen thuis hoor. Of is dat nu ook al verboden?
Het gaat niet om de precieze besmettingscijfers, het gaat om de trend. Je kunt niet ontkennen dat er steeds meer mensen besmet raken. De testcapaciteit wordt niet opgeschaald omdat niemand klachten heeft, he.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg redenen om die 'besmettingen' in twijfel te trekken,. Hoeveel het er exact zijn, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar de cijfers zoals ze nu geschetst worden, daar heb ik om die reden geen vertrouwen in.
achter de voordeur is er ook weinig aan te doenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef Luke83 het volgende:
Tja, onze buren hebben elke avond het huis volzitten, want vakantie! Die hebben zich de afgelopen zeven maanden nog nooit aan welke regel ook gehouden.
Nu ga ik niet als een NSB' er de politie bellen, maar dit doet me beseffen dat zij lang niet de enige zijn. Nu ben ik zelf ook geen heilige, maar ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Verjaardagen van kinderen erg sober vieren, zieke familieleden alleen via FaceTime etc. Het feit dat er dan mensen op deze manier met de situatie omgaan, maakt dat ik me er behoorlijk kwaad om maak ondertussen. Maar ja, wat doe je er aan?
Ik krijg 1.28 per post op Fok! waarin ik niet zeg dat van Dissel een pannenkoek is of Prutte/Xi-Jong zeg. Tel uit je winst (deze krijg ik niets voor, maar is 't waard).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef weetjewel5 het volgende:
Bothsideism.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En die trek ik deels in twijfel, omdat in het verleden ook aantoonbaar bleek dat ze de boel manipuleerden.
En dat gaat ook de andere kant op hoor. Het is ook echt niet zo dat ik ieder filmpje van de 'complotgekkies' maar klakkeloos aanneem als waarheid.
Kijk uit wat je zegt want voor je het weet gaat dit rond in Facebookgroepen. Vraag maar aan Chris Klomp.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Ik krijg per post betaald hier, aanmeldingen kun je doen bij het RIVM of VWS.
Ik zag tot mijn verbazing het onderstaande van onze vriend Sywert:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit dit dit dit dit.
Maarja, Sywierd van Lienden (die ze ook verkoopt volgens mij), Jelmer Visser, en zoveel andere huis-tuin-en-keukenepidemiologen en journalisten () die al de hele zomer lang willen drammen over mondkapjes, behandelen elk pakket maatregelen alsof het de vraag is tussen mondkapjes en niet-mondkapjes en worden dan boos als er geen verplichte mondkapjes inzitten, roepen dat het kabinet het niet serieus neemt en zeggen dat het OMT moet opstappen. Ontzettend vervelend en contraproductief gedrag in de strijd tegen het virus.
Dan kunnen die 6 van ons prima dus (1 gezin van 4 en 2 volwassenen van 'buiten')quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar nu zijn dat 3 volwassen personen per dag en ik gok dat er dat rond kerst niet heel veel meer zullen zijn. Ben het overigens wel met je eens dat je binnen die mogelijkheden gewoon prima Kerst moet kunnen vieren samen. Maar er zullen een hoop mensen zijn die toch met bijvoorbeeld 8 of 10 volwassen mensen bij elkaar gaan komen thuis, want het is kerst. Dat gedrag snap ik dan weer niet goed...
En daar ga ik mij zorgen over maken....waarom?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Kijk uit wat je zegt want voor je het weet gaat dit rond in Facebookgroepen. Vraag maar aan Chris Klomp.
Exponentile groei moet je juist vermenigvuldigen, niet optellenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Tel er het principe van exponentile groei bij op en je weet dat er een nijpend probleem is.
Niet echt. De IFR (Infection Fatality Rate) wordt op dit moment geschat op 0.65% en de CFR (Case Fatality Rate) op 0.5-1%. Ter vergelijking influenza heeft een IFR van 0.1% en een CFR van 2-3%. Dus als iemand symptomatisch is is de kans op overlijden niet veel anders dan bij influenza (griep), maar omdat de IFR veel hoger is, is corona wel 6,5 keer dodelijker. En vergeet ook niet dat de IFR en CFR niet gelijk zijn voor verschillende leeftijdsgroepen. De CFR voor 80+ ligt rond de 5-10%.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Tja..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
De Jonge heeft er vandaag wel over gezegd dat ze ernaar kijken.
Heel eerlijk, als mijn buren er structureel zo mee om zouden gaan zou ik denk ik wel eens een keer de politie bellen ivm overlastquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef Luke83 het volgende:
Tja, onze buren hebben elke avond het huis volzitten, want vakantie! Die hebben zich de afgelopen zeven maanden nog nooit aan welke regel ook gehouden.
Nu ga ik niet als een NSB' er de politie bellen, maar dit doet me beseffen dat zij lang niet de enige zijn. Nu ben ik zelf ook geen heilige, maar ik probeer me zoveel mogelijk aan de regels te houden. Verjaardagen van kinderen erg sober vieren, zieke familieleden alleen via FaceTime etc. Het feit dat er dan mensen op deze manier met de situatie omgaan, maakt dat ik me er behoorlijk kwaad om maak ondertussen. Maar ja, wat doe je er aan?
Dat was toch ook een beetje de strekking van Rutte gisteren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
[..]
[..]
[..]
Nope maar verwacht dan dat mensen zelf ook afwegingen gaan maken en de regels hier en daar een beetje buigen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is niet zo raar dat er afwegingen worden gemaakt tussen impact op besmettingen en economische belangen toch?
Klopt, maar dat laatste onderstreept dan vooral het belang van maatregelen en gewijzigd gedrag. Ik hoop van harte dat we nu een ander patroon in de besmettingen gaan zien. De ziekenhuisopnames die uit het huidige patroon voortvloeien gaan er sowieso nog komen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Exponentile groei moet je juist vermenigvuldigen, niet optellen
Overigens is niet gezegd dat het aantal dagelijks toegevoegde corona IC-patinten nog exponentieel gaat groeien (en met welke exponent dan?) aangezien er al allerlei maatregelen zijn doorgevoerd.
Je mag gewoon mensen ontvangen, al is het beperkt. Dat die kraamzorg dat niet wil valt te billijken, nodig je ze in de avond uit ( er van uitgaande dat alles goed gaat en ze dan weg zijn)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat je je vrouw in de kreukels en je pasgeboren kind niet blootstelt aan een mogelijke besmetting, niet om stiekem toch een snoepje uit de snoeppot te pikken als je moeder niet kijkt?
Dat was misschien wel het domste van die persconferentie gister. Stonden ze heel stoer te roepen dat de vrijblijvendheid er nu echt vanaf was! Terwijl het nog steeds enkel een advies is. Wat een prutsers. Totaal geen idee dat de situatie deels door hun eigen falen zo gescaleerd is. Ze konden al heel snel veel mensen niet meer testen. Geen verplichte quarantaine. Ze roepen nu ook dat ze pas lokaal kunnen ingrijpen bij lagere nummers, maar toen het nodig was om lokaal in te grijpen deden ze dat gewoon niet; ook al waren de nummers laag genoeg om het te laten werken. In plaats daarvan enkel vingertje naar het volk en de horeca. Kan me er best over opwinden. Hun positie is echt niet makkelijk, maar we zijn nu maanden later...en ze leren gewoon niks.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Vertrouw je de cijfers van bijvoorbeeld stichting nice ook niet? of van LCPS?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
kortom de regels werken niet en zijn inhumaan. En het is tevens symptoombestrijding. Het probleem ligt voornamelijk bij de politiek die jaren lang bezuinigd heeft op de zorg, dat er daarom overbelasting ontstaat is logisch en te verwachten. De overheid creert een probleem en legt de schuld bij anderen neer, whats new?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:00 schreef Benny het volgende:
Wat mij opvalt aan de anderhalve meter maatregel:
• Jongeren houden onderling geen afstand. Logisch. Op school gebeurt dat ook niet.
• Jongeren proberen afstand te houden tot ouderen. Ouderen echter niet tot jongeren.
• Ouderen houden onderling zoveel mogelijk afstand.
• Boomers doen maar wat. Het ene moment met de een wel, andere moment hebben ze schijt. Net wat hun uitkomt.
En winkels... Leuk al die streepjes op de vloer, maar het heeft geen enkel nut. Het beste werkt nog de pijltjes van wat de ingang is en wat de uitgang. En een looproute, maar dan ook alleen met voldoende ruimte om er langs te gaan.
Daar ontkom je ook niet aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nope maar verwacht dan dat mensen zelf ook afwegingen gaan maken en de regels hier en daar een beetje buigen.
Ik denk ook dat een groot aantal mensen besmet is geweest. Hoeveel? Geen, idee. Jouw stellingname wel besmet en niet ziek vind ik iets wat bedenkelijk. Sowieso wat is ziek? Ik zie in mijn ruime omgeving de laatste tijd best wel wat besmettingsgevallen. Vooral mensen met lichte klachten die een aantal dagen weer de oude zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik ga het eens bespreken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Worden er bij jullie onderlinge partijen georganiseerd? Dat deden wij wel eens in rustige periodes. Ik vind het een aardig alternatief voor de jeugd.
Alleen als we wat meer schijten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kunnen we op basis van die rioolwaardes eigenlijk voorspellen dat er een stijging/daling in het aantal besmettingen komt?
op basis waarvan? Het is over 10 weken dan zou die curve al omgebogen moeten zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
ik gok dat er dat rond kerst niet heel veel meer zullen zijn
Het doel is dan ook niet om elk sociaal contact te voorkomen, maar om het sterk te verminderen. Dus dat is prima.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar ontkom je ook niet aan.
Sowieso is afspreken met familie iets wat je toch niet tegengaat. Is volgens mij ook niet verboden en met de nieuwe coronawet mag je ook gewoon weer alles achter je voordeur.
Gaat meer om het grotere plaatje idd
Competities niet. Bijvoorbeeld oefenwedstrijden binnen een vereniging wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:07 schreef Jappie81 het volgende:
Jeugdwedstrijden mogen toch nog doorgaan?
Zolang het aantal besmettingen stijgt, kun je ook verwachten dat het aantal ziekenhuisopnames meestijgt. Wat we eerder dit jaar gezien hebben is dat het aantal besmettingen al begon te dalen vroeg in april, terwijl het aantal ziekenhuisopnames nog een tijd doorgroeide.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Overigens is niet gezegd dat het aantal dagelijks toegevoegde corona IC-patinten nog exponentieel gaat groeien (en met welke exponent dan?) aangezien er al allerlei maatregelen zijn doorgevoerd.
Volgens mij ook die niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
Competities niet. Bijvoorbeeld oefenwedstrijden binnen een vereniging wel.
Het was al volkomen idioot dat in de zomer zorgmedewerkers berhaupt niet in quarantaine hoefden. Ook nog eens tot half augustus zonder mondkapjes gewerkt. En dan vervolgens weer het hardste janken dat het gepeupel zich misdragen als al een maand later verpleeghuizen besmet raken en de IC's langzaamaan vol stromen..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was misschien wel het domste van die persconferentie gister. Stonden ze heel stoer te roepen dat de vrijblijvendheid er nu echt vanaf was! Terwijl het nog steeds enkel een advies is. Wat een prutsers. Totaal geen idee dat de situatie deels door hun eigen falen zo gescaleerd is. Ze konden al heel snel veel mensen niet meer testen. Geen verplichte quarantaine. Ze roepen nu ook dat ze pas lokaal kunnen ingrijpen bij lagere nummers, maar toen het nodig was om lokaal in te grijpen deden ze dat gewoon niet; ook al waren de nummers laag genoeg om het te laten werken. In plaats daarvan enkel vingertje naar het volk en de horeca. Kan me er best over opwinden. Hun positie is echt niet makkelijk, maar we zijn nu maanden later...en ze leren gewoon niks.
Ik ben het met je eens dat het probleem (gedeeltelijk) veroorzaakt is doordat we nu nog maar een derde van de bedden hebben die we hadden, maar aan de andere kant hadden we dan met zn allen zitten klagen dat de zorgkosten zo hoog zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kortom de regels werken niet en zijn inhumaan. En het is tevens symptoombestrijding. Het probleem ligt voornamelijk bij de politiek die jaren lang bezuinigd heeft op de zorg, dat er daarom overbelasting ontstaat is logisch en te verwachten. De overheid creert een probleem en legt de schuld bij anderen neer, whats new?
Patienten in de hal gaat niet gebeuren in Nederland. In maart niet en nu ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het probleem (gedeeltelijk) veroorzaakt is doordat we nu nog maar een derde van de bedden hebben die we hadden, maar aan de andere kant hadden we dan met zn allen zitten klagen dat de zorgkosten zo hoog zijn.
Feit is gewoon, we zitten nu in deze situatie. Dan kunnen we blijven wijzen naar de overheid en zeggen: "Het is jullie schuld!"
Dan krijgen we situaties zoals in Itali, waar patinten in de hal liggen en in de kantine, want onze zorg kan het niet meer aan. Dus alleen daarom, blijf thuis.
Bij trainingen hoeft de 1,5 meter niet in acht te worden genomen. Als die oefenwedstrijd een training is.quote:
Jawel die neem ik wel voor waarheid aanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vertrouw je de cijfers van bijvoorbeeld stichting nice ook niet? of van LCPS?
Ik heb 'm wat extra aan gezet, lijkt anders niet aan te komenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Patienten in de hal gaat niet gebeuren in Nederland. In maart niet en nu ook niet.
En het GGD? RIVM?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jawel die neem ik wel voor waarheid aan![]()
Die heb ik nooit kunnen betrappen op het verstrekken van ondeugdelijke informatie.
In de vierde klasse verdedigt iedereen standaard op 1,5 meter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij trainingen hoeft de 1,5 meter niet in acht te worden genomen. Als die oefenwedstrijd een training is.
Elke euro aan extra premie was er al 1 teveel als ik de reacties in de telegraaf las.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het probleem (gedeeltelijk) veroorzaakt is doordat we nu nog maar een derde van de bedden hebben die we hadden, maar aan de andere kant hadden we dan met zn allen zitten klagen dat de zorgkosten zo hoog zijn.
Feit is gewoon, we zitten nu in deze situatie. Dan kunnen we blijven wijzen naar de overheid en zeggen: "Het is jullie schuld!"
Dan krijgen we situaties zoals in Itali, waar patinten in de hal liggen en in de kantine, want onze zorg kan het niet meer aan. Dus alleen daarom, blijf thuis.
Maar het aantal besmettingen stijgt ook niet per se, dat moet nog blijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang het aantal besmettingen stijgt, kun je ook verwachten dat het aantal ziekenhuisopnames meestijgt. Wat we eerder dit jaar gezien hebben is dat het aantal besmettingen al begon te dalen vroeg in april, terwijl het aantal ziekenhuisopnames nog een tijd doorgroeide.
Waarom die dan wel, die hebben dezelfde belangen als het RIVM, volgens mij. Klinkt niet zo logisch.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Die heb ik nooit kunnen betrappen op het verstrekken van ondeugdelijke informatie.
Jawel:quote:
Als ik kijk naar die routekaart denk ik dat de max die je dan thuis mag ontvangen 6 personen zijn (zorgelijk)... da's misschien dan wel genoeg om families bij elkaar te laten komen ja...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
op basis waarvan? Het is over 10 weken dan zou die curve al omgebogen moeten zijn
Ik word altijd depressief van het lezen van de reacties op Nu en Telegraaf, daar ben ik mee gestopt, over welk onderwerp dan ook. Als het gaat over iemand die als 90 jarige de avondvierdaagse uitloopt weten ze het in de reacties binnen 10 posts nog te draaien in schuld van <bevolkingsgroep A> of in Godwins.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Elke euro aan extra premie was er al 1 teveel als ik de reacties in de telegraaf las.
Het is kut met peren ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
Ondertussen loopt mijn mailbox weer vol met persberichtjes van bedrijven die melden dat ze (eerder) sluiten of extra maatregelen nemen
Thermometer in de onderbuik van het land is soms best leerzaamquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik word altijd depressief van het lezen van de reacties op Nu en Telegraaf, daar ben ik mee gestopt, over welk onderwerp dan ook. Als het gaat over iemand die als 90 jarige de avondvierdaagse uitloopt weten ze het in de reacties binnen 10 posts nog te draaien in schuld van <bevolkingsgroep A> of in Godwins.
Voorlopig weten we in elk geval dat het aantal nieuwe melding dat bij het RIVM binnenkomt nog behoorlijk in de lift zit. Ook weten we dat het reproductiegetal eind september nog stevig boven de 1 zat. Het lijkt me daarom niet erg aannemelijk om te denken dat het aantal besmettingen nu al aan het dalen is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het aantal besmettingen stijgt ook niet per se, dat moet nog blijken.
Ik denk dat als je mijn buurman was geweest, je de komende 10 jaar dan was opgezadeld met iedere ochtend opnieuw hondenstront in je tuin of iets dergelijksquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel eerlijk, als mijn buren er structureel zo mee om zouden gaan zou ik denk ik wel eens een keer de politie bellen ivm overlast
Dan maar een NSB'er
Nooit geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik las gister op twitter dat als we de randstad plat bombarderen dat we in no time van Corona af zijn. Klopt dit wel?
Zie je dan niet dat daar de klinische opnames vooral heel erg hard stijgen? En dat maakt dat de zorg die ziekenhuizen zouden moeten kunnen leveren, niet meer geleverd kan worden zoals voorheen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wat kinderachtig. Aanspreken op het gedrag werkt dan toch beter.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je mijn buurman was geweest, je de komende 10 jaar dan was opgezadeld met iedere ochtend opnieuw hondenstront in je tuin of iets dergelijks
Nee. Als je heel NL platgooit wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik las gister op twitter dat als we de randstad plat bombarderen dat we in no time van Corona af zijn. Klopt dit wel?
Voorbeelden van bedrijven?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:12 schreef Benny het volgende:
Ondertussen loopt mijn mailbox weer vol met persberichtjes van bedrijven die melden dat ze (eerder) sluiten of extra maatregelen nemen
Ja, ik vind dat ook wel bizar, hoor. Sommige mensen doen gewoon precies wat ze willen, tenzij de overheid het expliciet verbiedt. Ik vond dat eerder dit jaar al zo lijp toen mensen opeens allerlei feestjes gingen organiseren in september, want "alles mag weer" terwijl ondertussen alle cijfers weer aan het stijgen waren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is kut met peren ja.
Dat zo'n persconferentie berhaupt nodig is om mensen weer een beetje te laten nadenken en activeren.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je mijn buurman was geweest, je de komende 10 jaar dan was opgezadeld met iedere ochtend opnieuw hondenstront in je tuin of iets dergelijks
Maar de maatregelen gingen pas in na eind september en het laatst berekende R-getal is van daarvoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig weten we in elk geval dat het aantal nieuwe melding dat bij het RIVM binnenkomt nog behoorlijk in de lift zit. Ook weten we dat het reproductiegetal eind september nog stevig boven de 1 zat. Het lijkt me daarom niet erg aannemelijk om te denken dat het aantal besmettingen nu al aan het dalen is.
Nee. Het enige wat klopt is dat Twitter je hersens aantast.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Okay maar als er een griepgolf had geheerst die deze proporties aan maatregelen had veroorzaakt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Of we zijn terug bij af.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
op basis waarvan? Het is over 10 weken dan zou die curve al omgebogen moeten zijn
Doordat mensen elkaar de schuld gaan geven krijg je een verdeelde bevolking, dat is nooit goed. En je gaat mij niet vertellen dat wij met de hoeveelheid belasting die we betalen geen goede zorg kunnen creren, kwestie van prioriteiten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach de politievakbond en andere vakbonden komen wel vaker met dit soort onrealistische voorstellen. Alcohol, (soft)drugs, vuurwerk, feestjes, etc. Zolang ze maar zo min mogelijk werk hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef illusions het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)lverbod-in~ae825711/
Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV.
Wat voor mongolen zijn dat bij de politievakbond?
Nooit van Al Capone gehoord ofzo?
Uhm, in maart lagen er gewoon patienten op de gangen hoor in meerdere ziekenhuizen in NL. Geen coronapatienten, wel anderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Patienten in de hal gaat niet gebeuren in Nederland. In maart niet en nu ook niet.
Omdat RIVM meerdere malen het nieuws heeft gehaald van foutieve weergave van cijfers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom die dan wel, die hebben dezelfde belangen als het RIVM, volgens mij. Klinkt niet zo logisch.
En er zit altijd een periode tussen aankondiging en invoering. Als je wil heb je in die periode al voor een jaar alcohol in huis. En reizen naar Belgi en Duitsland zal ook toenemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef illusions het volgende:
Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV.
Niet eens onwaar. Veel herstelde mensen hebben last van brain fog.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Het enige wat klopt is dat Twitter je hersens aantast.
Pff .. komt veel informatie op me af in dit topic. Ben bang dat ik even je vraagstelling kwijt ben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay maar als er een griepgolf had geheerst die deze proporties aan maatregelen had veroorzaakt?
Je kunt inderdaad pas achteraf met zekerheid zeggen of het de goede kant opgaat of niet. Maar op basis van alle kleine beetjes informatie die we hebben, zou ik het heel bijzonder vinden als we constateren dat we de piek nu al achter ons hebben liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de maatregelen gingen pas in na eind september en het laatst berekende R-getal is van daarvoor.
Nah laten we dat maar niet gaan doen. We komen er op deze manier vast ook wel uitquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Mijn huis is 100m2, dat is niet genoeg inhoud voor een jaarquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
En er zit altijd een periode tussen aankondiging en invoering. Als je wil heb je in die periode al voor een jaar alcohol in huis. En reizen naar Belgi en Duitsland zal ook toenemen.
Buiten dat, waar gaan die buitengebieden dan van leven zonder de Randstadquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah laten we dat maar niet gaan doen. We komen er op deze manier vast ook wel uit
Waarschijnlijk niet, maar we kunnen het altijd proberenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Je mag mijn schuur wel lenenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Mijn huis is 100m2, dat is niet genoeg inhoud voor een jaar.
vloeistog sla je op in m3 toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Oke, dankjewel Bert Slagter voor deze bijdrage die we verder links kunnen laten liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: deze 'hamer' van Rutte is niet afdoende om het tij heel snel te keren.
"Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef illusions het volgende:
Bert is ook gewoon chef koffiedikkijken natuurlijk,quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: deze 'hamer' van Rutte is niet afdoende om het tij heel snel te keren.
Als er een griepgolf komt als die van 2018, maar nog veel heftiger, met ziekenhuizen die nog meer en dan echt overlopen, zou je dan wel maatregelen in acht nemen en jezelf, je gezin en je overige naasten proberen te beschermen tegen die griep?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Pff .. komt veel informatie op me af in dit topic. Ben bang dat ik even je vraagstelling kwijt ben.
Kun je nog eens proberen?
Als je dat volgiet heb je 250.000 liter dus 685 liter per dag. Dat moet wel voldoende zijn toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot alle andere maatregelen is dit wel te handhaven ineens?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
"Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Je krijgt weliswaar een enorme misdaadtoename, maar goed, je weet wel wat je hebt. En de drooglegging vond niet plaats van de negentiende eeuw.
Dit pakket is echt wel afdoende hoor. Als dit niets op levert dan een volledige intelligente lockdown zoals in maart en april ook niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Blijf lekker je kop in het zand stekenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Oke, dankjewel Bert Slagter voor deze bijdrage die we verder links kunnen laten liggen.
Er is overigens niet zoiets als het tij snel of minder snel doen keren, het tij is gekeerd of het is niet gekeerd.
Ja hoor. Stel je voor dat er een griepvariant had geheerst waarbij de aantallen besmettingen zo uit de hand was gelopen dat er maatregelen waren afgekondigd om bezoek te beperken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Pff .. komt veel informatie op me af in dit topic. Ben bang dat ik even je vraagstelling kwijt ben.
Kun je nog eens proberen?
Ik moet het nog zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit pakket is echt wel afdoende hoor.
https://www.ad.nl/dossier(...)er-de-deur~a81e5d43/quote:Coronaminister De Jonge kijkt of mensen die niet vrijwillig thuisblijven boete kunnen krijgen
Mensen die niet vrijwillig thuisblijven, omdat ze besmet zijn met het coronavirus of in nauw contact zijn geweest met een besmet persoon, kunnen hiertoe mogelijk worden verplicht. Coronaminister Hugo de Jonge onderzoekt mogelijkheden om zo’n quarantaineplicht in te voeren, met een boete of andere straf als sanctie.
Dit heeft niets te maken met kop in zanden steken, maar het hele concept 'het tij keert niet snel genoeg' is niet een bestaand ding. Op het moment dat de R onder de 1 is, neemt het aantal besmettingen af en is 'het tij gekeerd'. Hoelang het dan vervolgens duurt voordat we op een bepaald niveau aan besmettingen zitten, hangt van de R af, maar dat staat los van het al dan niet keren van het tij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijf lekker je kop in het zand steken
Joh, in die vier weken drooglegging verandert het hier echt niet in Boardwalk Empire.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:21 schreef nostra het volgende:
[..]
"Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”
Je krijgt weliswaar een enorme misdaadtoename, maar goed, je weet wel wat je hebt. En de drooglegging vond niet plaats van de negentiende eeuw.
Maar waar blijven de verhalen uit China dan, dat het daar weer oplaait? Zij hebben een volledige lockdown gehad. Het kan toch niet waar zijn, als dat de oplossing is, dat wij dat hier niet doen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit pakket is echt wel afdoende hoor. Als dit niets op levert dan een volledige intelligente lockdown zoals in maart en april ook niet.
quote:Regio Den Haag onderzoekt calamiteitenhospitaal
In de regio Den Haag wordt gekeken of het mogelijk is om een tijdelijk calamiteitenhospitaal op te zetten als het aantal coronapatinten verder stijgt.
"Dan creer je voor korte tijd extra medische capaciteit", zegt bestuursvoorzitter Ingrid Wolf van Haaglanden Medisch Centrum. "Ik vind het noodzakelijk om ook in de regio Den Haag zo'n extra buffer voor nood of calamiteiten te maken." Het personeel daarvoor moet van elders komen, zegt Wolf. Ze denkt aan personeel uit zelfstandige behandelklinieken.
Wolf maakt zich zorgen over de toename van het coronapatinten. "De covidbedden liggen al weken vol en de toestroom via de spoedeisende hulp neemt alleen maar toe." Ze stelt dat het overplaatsen van patinten naar andere regio's moeizaam verloopt.
Ook is het bij het HMC passen en meten met personeel, omdat medewerkers met milde klachten of een besmetting moeten thuisblijven. "Met veel inzet en creatief denkwerk van veel collega's lukte het steeds om patinten op te vangen, maar de rek is eruit." Vanwege de covidzorg is een deel van de reguliere zorg afgeschaald. De acute zorg, inclusief oncologie, gaat wel door.
Ho ho, en afdelingshoofd "Beter weten" en voorman bij "De Beste Stuurlui"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bert is ook gewoon chef koffiedikkijken natuurlijk,
Ik help het je hopen. Ik hoop vooral dat er weer echt veel meer mensen thuis gaan werken. Ik hoop ook dat het feit dat de scholen openblijven niet voor teveel problemen zorgt. En ik hoop dat mensen elkaar niet massaal thuis of elders gaan opzoeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit pakket is echt wel afdoende hoor. Als dit niets op levert dan een volledige intelligente lockdown zoals in maart en april ook niet.
Alsof iemand naar de politievakbond luistert.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
En er zit altijd een periode tussen aankondiging en invoering. Als je wil heb je in die periode al voor een jaar alcohol in huis. En reizen naar Belgi en Duitsland zal ook toenemen.
Vierkante meters zijn sowieso geen inhoudsmaat, tenzij je grafeen opslaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat we geen China zijn, gelukkig. Een lockdown daar zal nooit zijn als een lockdown hier. En dat moeten we ook zeker niet willen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar waar blijven de verhalen uit China dan, dat het daar weer oplaait? Zij hebben een volledige lockdown gehad. Het kan toch niet waar zijn, als dat de oplossing is, dat wij dat hier niet doen?
Dat word wel krap, hoor, je moet ook wat hebben voor ontsmettingsdoeleinden, natuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je dat volgiet heb je 250.000 liter dus 685 liter per dag. Dat moet wel voldoende zijn toch?
Misschien. Volgens twitter zijn er ook veel besmettingen dor het vele testen, een andere oplossing is dan om niet meer te testen. Dan zijn er ook geen besmettingen meer. Dat scheelt opruimen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Als je serieus denkt dat een enkelband tot de mogelijkheden behoort, ben je zelf knettergek ben ik bang.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Enkelband binnenkort? wordt steeds gekker hier.
Als we op Twitter moeten afgaan was covid al lang het land uitgewaaid in het voorjaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Misschien. Volgens twitter zijn er ook veel besmettingen dor het vele testen, een andere oplossing is dan om niet meer te testen. Dan zijn er ook geen besmettingen meer. Dat scheelt opruimen.
Het verbaast mij ook echt nog steeds. Vanaf het begin aan ging eigenlijk alles al mis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was misschien wel het domste van die persconferentie gister. Stonden ze heel stoer te roepen dat de vrijblijvendheid er nu echt vanaf was! Terwijl het nog steeds enkel een advies is. Wat een prutsers. Totaal geen idee dat de situatie deels door hun eigen falen zo gescaleerd is. Ze konden al heel snel veel mensen niet meer testen. Geen verplichte quarantaine. Ze roepen nu ook dat ze pas lokaal kunnen ingrijpen bij lagere nummers, maar toen het nodig was om lokaal in te grijpen deden ze dat gewoon niet; ook al waren de nummers laag genoeg om het te laten werken. In plaats daarvan enkel vingertje naar het volk en de horeca. Kan me er best over opwinden. Hun positie is echt niet makkelijk, maar we zijn nu maanden later...en ze leren gewoon niks.
Mja, dit blijft de crux natuurlijk: 'Het personeel daarvoor moet van elders komen, zegt Wolf. Ze denkt aan personeel uit zelfstandige behandelklinieken'. Dat betekent natuurlijk ook weer dat die andere zorg niet kunnen leveren. En het klinkt nogal als 'ach in Drenthe is niet zoveel aan de hand, dus dat medisch personeel komt maar lekker in de regio Den Haag werken'.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kijk dit soort dingen zet tenminste zoden aan de dijk.
Ik denk dat door het openblijven van de scholen de daling langer gaat duren en dat het daardoor kantje boord wordt qua belasting van de zorg maar dat het in totaal voldoende zal zijn om de controle een beetje terug te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Ik hoop vooral dat er weer echt veel meer mensen thuis gaan werken. Ik hoop ook dat het feit dat de scholen openblijven niet voor teveel problemen zorgt. En ik hoop dat mensen elkaar niet massaal thuis of elders gaan opzoeken.
Het helpt in China natuurlijk al enorm dat ze, als ze het willen, zo even 8/9 miljoen mensen in een paar dagen kunnen testen. Dat in tegenstelling tot de bende hier.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar waar blijven de verhalen uit China dan, dat het daar weer oplaait? Zij hebben een volledige lockdown gehad. Het kan toch niet waar zijn, als dat de oplossing is, dat wij dat hier niet doen?
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat een enkelband tot de mogelijkheden behoort, ben je zelf knettergek ben ik bang.
Het is nogal een verschil.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.
ken netquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ik kijk naar die routekaart denk ik dat de max die je dan thuis mag ontvangen 6 personen zijn (zorgelijk)... da's misschien dan wel genoeg om families bij elkaar te laten komen ja...
Vind dat een gerichtere maatregelen dan het volledig dicht smijten van de horeca eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef illusions het volgende:
Het is inderdaad snel gegaan en weinig mensen hadden zo'n pandemie voor mogelijk gehouden tot begin dit jaar. Maar dat wil niet zeggen dat allerlei gekke plannen nu opeens realiteit kunnen worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.
Ja waarschijnlijk zit daar ook het verschil. In China zal er gewoon helemaal niet meer getest worden. Geen test = geen Corona = back to 'normal'quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt in China natuurlijk al enorm dat ze, als ze het willen, zo even 8/9 miljoen mensen in een paar dagen kunnen testen. Dat in tegenstelling tot de bende hier.
Zeker wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een griepgolf komt als die van 2018, maar nog veel heftiger, met ziekenhuizen die nog meer en dan echt overlopen, zou je dan wel maatregelen in acht nemen en jezelf, je gezin en je overige naasten proberen te beschermen tegen die griep?
Op scholen zijn toch amper besmettingen? @VoMyquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien.
- 20% positief besmette gaan gewoon de deur uit
- thuiswerken is een farce
- scholen blijven open
- achter de deur niet te controleren wat mensen doen
- BCO en testen compleet niet op orde
Ik vind de huidige regels ook redelijk gek. Is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad snel gegaan en weinig mensen hadden zo'n pandemie voor mogelijk gehouden tot begin dit jaar. Maar dat wil niet zeggen dat allerlei gekke plannen nu opeens realiteit kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |