quote:Regio Den Haag onderzoekt calamiteitenhospitaal
In de regio Den Haag wordt gekeken of het mogelijk is om een tijdelijk calamiteitenhospitaal op te zetten als het aantal coronapatiënten verder stijgt.
"Dan creëer je voor korte tijd extra medische capaciteit", zegt bestuursvoorzitter Ingrid Wolf van Haaglanden Medisch Centrum. "Ik vind het noodzakelijk om ook in de regio Den Haag zo'n extra buffer voor nood of calamiteiten te maken." Het personeel daarvoor moet van elders komen, zegt Wolf. Ze denkt aan personeel uit zelfstandige behandelklinieken.
Wolf maakt zich zorgen over de toename van het coronapatiënten. "De covidbedden liggen al weken vol en de toestroom via de spoedeisende hulp neemt alleen maar toe." Ze stelt dat het overplaatsen van patiënten naar andere regio's moeizaam verloopt.
Ook is het bij het HMC passen en meten met personeel, omdat medewerkers met milde klachten of een besmetting moeten thuisblijven. "Met veel inzet en creatief denkwerk van veel collega's lukte het steeds om patiënten op te vangen, maar de rek is eruit." Vanwege de covidzorg is een deel van de reguliere zorg afgeschaald. De acute zorg, inclusief oncologie, gaat wel door.
Ho ho, en afdelingshoofd "Beter weten" en voorman bij "De Beste Stuurlui"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bert is ook gewoon chef koffiedikkijken natuurlijk,
Ik help het je hopen. Ik hoop vooral dat er weer echt veel meer mensen thuis gaan werken. Ik hoop ook dat het feit dat de scholen openblijven niet voor teveel problemen zorgt. En ik hoop dat mensen elkaar niet massaal thuis of elders gaan opzoeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit pakket is echt wel afdoende hoor. Als dit niets op levert dan een volledige intelligente lockdown zoals in maart en april ook niet.
Alsof iemand naar de politievakbond luistert.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
En er zit altijd een periode tussen aankondiging en invoering. Als je wil heb je in die periode al voor een jaar alcohol in huis. En reizen naar België en Duitsland zal ook toenemen.
Vierkante meters zijn sowieso geen inhoudsmaat, tenzij je grafeen opslaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Mijn huis is 100m2, dat is niet genoeg inhoud voor een jaar.
Omdat we geen China zijn, gelukkig. Een lockdown daar zal nooit zijn als een lockdown hier. En dat moeten we ook zeker niet willen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar waar blijven de verhalen uit China dan, dat het daar weer oplaait? Zij hebben een volledige lockdown gehad. Het kan toch niet waar zijn, als dat de oplossing is, dat wij dat hier niet doen?
Dat word wel krap, hoor, je moet ook wat hebben voor ontsmettingsdoeleinden, natuurlijkquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je dat volgiet heb je 250.000 liter dus 685 liter per dag. Dat moet wel voldoende zijn toch?
Misschien. Volgens twitter zijn er ook veel besmettingen dor het vele testen, een andere oplossing is dan om niet meer te testen. Dan zijn er ook geen besmettingen meer. Dat scheelt opruimen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik las gister op twitter dat als we de randstad plat bombarderen dat we in no time van Corona af zijn. Klopt dit wel?
Als je serieus denkt dat een enkelband tot de mogelijkheden behoort, ben je zelf knettergek ben ik bang.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Enkelband binnenkort? wordt steeds gekker hier.
Als we op Twitter moeten afgaan was covid al lang het land uitgewaaid in het voorjaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Misschien. Volgens twitter zijn er ook veel besmettingen dor het vele testen, een andere oplossing is dan om niet meer te testen. Dan zijn er ook geen besmettingen meer. Dat scheelt opruimen.
Het verbaast mij ook echt nog steeds. Vanaf het begin aan ging eigenlijk alles al mis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was misschien wel het domste van die persconferentie gister. Stonden ze heel stoer te roepen dat de vrijblijvendheid er nu echt vanaf was! Terwijl het nog steeds enkel een advies is. Wat een prutsers. Totaal geen idee dat de situatie deels door hun eigen falen zo geëscaleerd is. Ze konden al heel snel veel mensen niet meer testen. Geen verplichte quarantaine. Ze roepen nu ook dat ze pas lokaal kunnen ingrijpen bij lagere nummers, maar toen het nodig was om lokaal in te grijpen deden ze dat gewoon niet; ook al waren de nummers laag genoeg om het te laten werken. In plaats daarvan enkel vingertje naar het volk en de horeca. Kan me er best over opwinden. Hun positie is echt niet makkelijk, maar we zijn nu maanden later...en ze leren gewoon niks.
Mja, dit blijft de crux natuurlijk: 'Het personeel daarvoor moet van elders komen, zegt Wolf. Ze denkt aan personeel uit zelfstandige behandelklinieken'. Dat betekent natuurlijk ook weer dat die andere zorg niet kunnen leveren. En het klinkt nogal als 'ach in Drenthe is niet zoveel aan de hand, dus dat medisch personeel komt maar lekker in de regio Den Haag werken'.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kijk dit soort dingen zet tenminste zoden aan de dijk.
Ik denk dat door het openblijven van de scholen de daling langer gaat duren en dat het daardoor kantje boord wordt qua belasting van de zorg maar dat het in totaal voldoende zal zijn om de controle een beetje terug te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Ik hoop vooral dat er weer echt veel meer mensen thuis gaan werken. Ik hoop ook dat het feit dat de scholen openblijven niet voor teveel problemen zorgt. En ik hoop dat mensen elkaar niet massaal thuis of elders gaan opzoeken.
Het helpt in China natuurlijk al enorm dat ze, als ze het willen, zo even 8/9 miljoen mensen in een paar dagen kunnen testen. Dat in tegenstelling tot de bende hier.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar waar blijven de verhalen uit China dan, dat het daar weer oplaait? Zij hebben een volledige lockdown gehad. Het kan toch niet waar zijn, als dat de oplossing is, dat wij dat hier niet doen?
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat een enkelband tot de mogelijkheden behoort, ben je zelf knettergek ben ik bang.
Het is nogal een verschil.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.
ken netquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als ik kijk naar die routekaart denk ik dat de max die je dan thuis mag ontvangen 6 personen zijn (zorgelijk)... da's misschien dan wel genoeg om families bij elkaar te laten komen ja...
Vind dat een gerichtere maatregelen dan het volledig dicht smijten van de horeca eigenlijk, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:13 schreef illusions het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)lverbod-in~ae825711/
Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV.
Wat voor mongolen zijn dat bij de politievakbond?
Nooit van Al Capone gehoord ofzo?
Het is inderdaad snel gegaan en weinig mensen hadden zo'n pandemie voor mogelijk gehouden tot begin dit jaar. Maar dat wil niet zeggen dat allerlei gekke plannen nu opeens realiteit kunnen worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als ik vorig jaar had gezegd dat we nu in deze situatie zouden zitten had je hetzelfde gezegd.
Ja waarschijnlijk zit daar ook het verschil. In China zal er gewoon helemaal niet meer getest worden. Geen test = geen Corona = back to 'normal'quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het helpt in China natuurlijk al enorm dat ze, als ze het willen, zo even 8/9 miljoen mensen in een paar dagen kunnen testen. Dat in tegenstelling tot de bende hier.
Zeker wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er een griepgolf komt als die van 2018, maar nog veel heftiger, met ziekenhuizen die nog meer en dan echt overlopen, zou je dan wel maatregelen in acht nemen en jezelf, je gezin en je overige naasten proberen te beschermen tegen die griep?
Op scholen zijn toch amper besmettingen? @VoMyquote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien.
- 20% positief besmette gaan gewoon de deur uit
- thuiswerken is een farce
- scholen blijven open
- achter de deur niet te controleren wat mensen doen
- BCO en testen compleet niet op orde
Ik vind de huidige regels ook redelijk gek. Is nog nooit voorgekomen in de geschiedenis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad snel gegaan en weinig mensen hadden zo'n pandemie voor mogelijk gehouden tot begin dit jaar. Maar dat wil niet zeggen dat allerlei gekke plannen nu opeens realiteit kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |