abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195630627
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:00 schreef Benny het volgende:
Wat mij opvalt aan de anderhalve meter maatregel:

• Jongeren houden onderling geen afstand. Logisch. Op school gebeurt dat ook niet.
• Jongeren proberen afstand te houden tot ouderen. Ouderen echter niet tot jongeren.
• Ouderen houden onderling zoveel mogelijk afstand.
• Boomers doen maar wat. Het ene moment met de een wel, andere moment hebben ze schijt. Net wat hun uitkomt.

En winkels... Leuk al die streepjes op de vloer, maar het heeft geen enkel nut. Het beste werkt nog de pijltjes van wat de ingang is en wat de uitgang. En een looproute, maar dan ook alleen met voldoende ruimte om er langs te gaan.
kortom de regels werken niet en zijn inhumaan. En het is tevens symptoombestrijding. Het probleem ligt voornamelijk bij de politiek die jaren lang bezuinigd heeft op de zorg, dat er daarom overbelasting ontstaat is logisch en te verwachten. De overheid creëert een probleem en legt de schuld bij anderen neer, whats new?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:06:03 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195630630
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nope maar verwacht dan dat mensen zelf ook afwegingen gaan maken en de regels hier en daar een beetje buigen.
Daar ontkom je ook niet aan.

Sowieso is afspreken met familie iets wat je toch niet tegengaat. Is volgens mij ook niet verboden en met de nieuwe coronawet mag je ook gewoon weer alles achter je voordeur.

Gaat meer om het grotere plaatje idd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195630636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste mensen in Nederland al besmet zijn geweest. De besmettingen zijn gecontroleerd met social distancing. We zijn iedere keer een klein beetje blootgesteld. Niet genoeg om er ziek van te worden. Dit heeft er ook voor gezorgd dat onze weerstand voor dit virus is toegenomen.
Ik denk ook dat een groot aantal mensen besmet is geweest. Hoeveel? Geen, idee. Jouw stellingname wel besmet en niet ziek vind ik iets wat bedenkelijk. Sowieso wat is ziek? Ik zie in mijn ruime omgeving de laatste tijd best wel wat besmettingsgevallen. Vooral mensen met lichte klachten die een aantal dagen weer de oude zijn.

Hoeveel mensen hebben na carnaval niet een griepje of een verkoudheid. En de weken daarna waren er ook veel mensen met milde klachten in het voorjaar. Ik ook. Maar was het een verkoudheid, covid of...? Niemand zal het ooit weten.

Het lijkt mij echter niet aannemelijk dat wij nu veel besmette mensen zien met relatief lichte klachten, maar dat niemand van de mensen met relatief lichte klachten in het voorjaar covid heeft gehad
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 12:06:19 #204
5428 crew  miss_sly
pi_195630638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Worden er bij jullie onderlinge partijen georganiseerd? Dat deden wij wel eens in rustige periodes. Ik vind het een aardig alternatief voor de jeugd.
Nog niet, maar ik ga het eens bespreken.
Ze hebben al geregeld dat de trainingen deze week grotendeels doorgaan, dus dat is al erg prettig. En drie trainingen in de week houdt haar in ieder geval ook lekker bezig. Maar wedstrijden zijn wel leuk, natuurlijk, dus wat onderlings organiseren zou fijn zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195630660
Jeugdwedstrijden mogen toch nog doorgaan?
pi_195630670
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kunnen we op basis van die rioolwaardes eigenlijk voorspellen dat er een stijging/daling in het aantal besmettingen komt?
Alleen als we wat meer schijten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:07:47 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195630672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:58 schreef TheVulture het volgende:
ik gok dat er dat rond kerst niet heel veel meer zullen zijn
op basis waarvan? Het is over 10 weken dan zou die curve al omgebogen moeten zijn
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:07:55 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195630676
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Daar ontkom je ook niet aan.

Sowieso is afspreken met familie iets wat je toch niet tegengaat. Is volgens mij ook niet verboden en met de nieuwe coronawet mag je ook gewoon weer alles achter je voordeur.

Gaat meer om het grotere plaatje idd :)
Het doel is dan ook niet om elk sociaal contact te voorkomen, maar om het sterk te verminderen. Dus dat is prima.
pi_195630679
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:07 schreef Jappie81 het volgende:
Jeugdwedstrijden mogen toch nog doorgaan?
Competities niet. Bijvoorbeeld oefenwedstrijden binnen een vereniging wel.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:08:30 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195630687
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Overigens is niet gezegd dat het aantal dagelijks toegevoegde corona IC-patiënten nog exponentieel gaat groeien (en met welke exponent dan?) aangezien er al allerlei maatregelen zijn doorgevoerd.
Zolang het aantal besmettingen stijgt, kun je ook verwachten dat het aantal ziekenhuisopnames meestijgt. Wat we eerder dit jaar gezien hebben is dat het aantal besmettingen al begon te dalen vroeg in april, terwijl het aantal ziekenhuisopnames nog een tijd doorgroeide.
pi_195630688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

Competities niet. Bijvoorbeeld oefenwedstrijden binnen een vereniging wel.
Volgens mij ook die niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:08:31 #212
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195630689
Ik kan gewoon niet snel genoeg lezen om bij te blijven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195630695
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat was misschien wel het domste van die persconferentie gister. Stonden ze heel stoer te roepen dat de vrijblijvendheid er nu echt vanaf was! Terwijl het nog steeds enkel een advies is. Wat een prutsers. Totaal geen idee dat de situatie deels door hun eigen falen zo geëscaleerd is. Ze konden al heel snel veel mensen niet meer testen. Geen verplichte quarantaine. Ze roepen nu ook dat ze pas lokaal kunnen ingrijpen bij lagere nummers, maar toen het nodig was om lokaal in te grijpen deden ze dat gewoon niet; ook al waren de nummers laag genoeg om het te laten werken. In plaats daarvan enkel vingertje naar het volk en de horeca. Kan me er best over opwinden. Hun positie is echt niet makkelijk, maar we zijn nu maanden later...en ze leren gewoon niks.
Het was al volkomen idioot dat in de zomer zorgmedewerkers überhaupt niet in quarantaine hoefden. Ook nog eens tot half augustus zonder mondkapjes gewerkt. En dan vervolgens weer het hardste janken dat het gepeupel zich misdragen als al een maand later verpleeghuizen besmet raken en de IC's langzaamaan vol stromen..
blablablabla
pi_195630696
Jullie God Van Dissel is weer live in de technische briefing.
pi_195630705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:05 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

kortom de regels werken niet en zijn inhumaan. En het is tevens symptoombestrijding. Het probleem ligt voornamelijk bij de politiek die jaren lang bezuinigd heeft op de zorg, dat er daarom overbelasting ontstaat is logisch en te verwachten. De overheid creëert een probleem en legt de schuld bij anderen neer, whats new?
Ik ben het met je eens dat het probleem (gedeeltelijk) veroorzaakt is doordat we nu nog maar een derde van de bedden hebben die we hadden, maar aan de andere kant hadden we dan met zn allen zitten klagen dat de zorgkosten zo hoog zijn.

Feit is gewoon, we zitten nu in deze situatie. Dan kunnen we blijven wijzen naar de overheid en zeggen: "Het is jullie schuld!"

Dan krijgen we situaties zoals in Italië, waar patiënten in de hal liggen en in de kantine, want onze zorg kan het niet meer aan. Dus alleen daarom, blijf thuis.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:09:46 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195630717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het probleem (gedeeltelijk) veroorzaakt is doordat we nu nog maar een derde van de bedden hebben die we hadden, maar aan de andere kant hadden we dan met zn allen zitten klagen dat de zorgkosten zo hoog zijn.

Feit is gewoon, we zitten nu in deze situatie. Dan kunnen we blijven wijzen naar de overheid en zeggen: "Het is jullie schuld!"

Dan krijgen we situaties zoals in Italië, waar patiënten in de hal liggen en in de kantine, want onze zorg kan het niet meer aan. Dus alleen daarom, blijf thuis.
Patienten in de hal gaat niet gebeuren in Nederland. In maart niet en nu ook niet.
pi_195630719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bij trainingen hoeft de 1,5 meter niet in acht te worden genomen. Als die oefenwedstrijd een training is.
pi_195630725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vertrouw je de cijfers van bijvoorbeeld stichting nice ook niet? of van LCPS?
Jawel die neem ik wel voor waarheid aan :Y

Die heb ik nooit kunnen betrappen op het verstrekken van ondeugdelijke informatie.
pi_195630733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Patienten in de hal gaat niet gebeuren in Nederland. In maart niet en nu ook niet.
Ik heb 'm wat extra aan gezet, lijkt anders niet aan te komen ;)
pi_195630737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Die heb ik nooit kunnen betrappen op het verstrekken van ondeugdelijke informatie.
En het GGD? RIVM?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:10:49 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195630738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

Bij trainingen hoeft de 1,5 meter niet in acht te worden genomen. Als die oefenwedstrijd een training is.
In de vierde klasse verdedigt iedereen standaard op 1,5 meter.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:11:04 #222
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195630742
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Elke euro aan extra premie was er al 1 teveel als ik de reacties in de telegraaf las.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 12:11:12 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195630745
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zolang het aantal besmettingen stijgt, kun je ook verwachten dat het aantal ziekenhuisopnames meestijgt. Wat we eerder dit jaar gezien hebben is dat het aantal besmettingen al begon te dalen vroeg in april, terwijl het aantal ziekenhuisopnames nog een tijd doorgroeide.
Maar het aantal besmettingen stijgt ook niet per se, dat moet nog blijken.
Antifa
pi_195630747
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Waarom die dan wel, die hebben dezelfde belangen als het RIVM, volgens mij. Klinkt niet zo logisch.
pi_195630753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel:

"De sportregels gelden niet voor kinderen tot 18 jaar.
Zij mogen wel in grotere teams sporten.
Of wedstrijden spelen met teams van hun eigen club."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')