abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195629825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is nou eens een goede stap.
Als de restaurants nou ook nog open gaan ben ik weer een stuk gelukkiger.
Heb voor vanavond nog gereserveerd
pi_195629826
Iets anders. Ik heb me zojuist laten testen en was diep onder de indruk van de efficiëntie. En wat me aangenaam verraste: er werd me verder dat ik eind van de middag de uitslag al zou hebben. Ik kon er niet naar vragen omdat het allemaal zo snel ging. Is dat mogelijk met de reguliere testen of zouden ze in die teststraat misschien een sneltest gebruiken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195629827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nou ja, als ik dan even over mezelf mag spreken ..
Dat is voor mij geen prikkel om die app alsnog te installeren. Want ik was toch al nooit van plan om me te laten testen. En ik weet zeker met mij nog zovelen. Dus hier raak ik niet echt van onder de indruk.

Maar ik krijg wel een beetje een Ausweis gevoel als ze dit er ook weer doorheen gaan drukken.
Echt de moderne variant van wat zich 80 jaar geleden afspeelde. Dat er dadelijk steeds meer uitzonderingen komen.

Dat kun je weglachen, zoals een deel van team pro corona maatregelen waarschijnlijk zal doen. Toch hoop ik dat er zich onder hen ook een aantal achter de oren gaan krabben als het werkelijk zover komt.
Waarom wil je je nooit laten testen? Ik probeer je echt te begrijpen hoor, maar je moet het wel een beetje onderbouwen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:31:35 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195629828
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Maken we er speciaal voor jou 4 weken van. En nu? Ze vliegen hier over de toonbanken. De meeste mensen die ik ken hebben zelf inmiddels misschien wel 10/15 herbruikbare kapjes buiten een lading aan degene die je eenmalig gebruikt. Wat nu?

Jij denkt dat het niet opvalt wanneer iemand vier weken lang met hetzelfde kapje rondloopt? _O- Doe eens niet zo gek.
Ik snap het niet helemaal. Jij woont toch in Bulgarije? Heb je het dan over de kapjes daar of hier?
Antifa
pi_195629836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?
Ik merk ik ook. Als ik de tweede verjaardag van mn dochter straks ook niet kan vieren omdat dit soort bullshit nodig is denk ik ook: Grijp dan maar ff keihard in. En ik ben iemand die normaal gesproken van mening is dat je recht op vrijheid het allergrootste goed is.

Maar iemand anders die zijn recht op vrijheid opeist, kost mij vrijheid, en daar word ik wel kwaad over.
pi_195629837
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

https://apnews.com/articl(...)e4ee623497691e796083
760 miljoen mensen hebben corona gehad (schatting). als je dan kijkt naar t aantal doden is dat een klein percentage, vergelijkbaar met griep.
Maar dat is geen MSM bron dus is het 'onwaar' (ofzo).
pi_195629839
quote:

[..]

760 miljoen mensen hebben corona gehad (schatting). als je dan kijkt naar t aantal doden is dat een klein percentage, vergelijkbaar met griep.
Ja, maar wat bewijst dat, precies? Bewijst dat het de zorg niet ontwricht? En voor achtentwintigduizendste maal. het doel van het beleid is niet om doden te voorkomen, nooit geweest ook.
pi_195629851
Aan het einde van het jaar 80 duizend tests per dag blijft absurd weinig vergeleken met andere landen. Wat heeft dat beleid keihard gefaald zeg.
pi_195629852
Vraag me wel af wat al die mondkapjes doen voor het milieu op termijn.
blablablabla
pi_195629853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Omdat ik nog steeds niet overtuigd ben van de 'ernst' van de situatie.
Dus probeer ik, zeker voor mijn kinderen, de situatie zo normaal mogelijk te laten verlopen.

Ik ben nog steeds team griep.
Tja, dat vind ik moeilijk te begrijpen.
En wat als de grafieken van Kuipers kloppen en de ziekenhuizen, nu klinisch ipv IC, weer volstromen? Is het dan nog steeds een griepje? En als er nu een enorme griepgolf zou komen met dezelfde uitwerking als deze pandemie (zoiets als 2018 maar dan nog heftiger), en de ziekenhuizen stromen vol, zou je je dan wel aan de maatregelen houden als ze die afkondigen? Want diezelfde maatregelen zouden ook helpen tegen griepbesmetting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:33:07 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195629856
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders. Ik heb me zojuist laten testen en was diep onder de indruk van de efficiëntie. En wat me aangenaam verraste: er werd me verder dat ik eind van de middag de uitslag al zou hebben. Ik kon er niet naar vragen omdat het allemaal zo snel ging. Is dat mogelijk met de reguliere testen of zouden ze in die teststraat misschien een sneltest gebruiken?
De labcapaciteit is echt met grote stappen vergroot de afgelopen twee weken volgens mij, dus de meeste achterstanden lijken ook wel ingehaald. Wanneer probeerde je te reserveren, want ik lees hier ook minder 'ik wilde me laten testen en dat kan pas over 4 dagen'-berichten, dus ik was benieuwd hoelang dit traject voor je geweest is.
Antifa
pi_195629859
quote:

[..]

Zucht.
pi_195629862
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat sowieso, las dat ook maar 50% van de Nederlanders na wc bezoek de handen wast. Hoe goor is dat :r
Ja. En al vind je jezelf zo schoon, een andere goede reden om je handen te wassen is omdat je niet weet welke smeerlappen voor jou allemaal de klinken en doorspoelknop e.d. aangeraakt hebben, welke jij ook aan moest raken.
pi_195629866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar wat bewijst dat, precies? Bewijst dat het de zorg niet ontwricht? En voor achtentwintigduizendste maal. het doel van het beleid is niet om doden te voorkomen, nooit geweest ook.
er werd gesproken over dat t vergelijkbaar is met de griep.
pi_195629875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Elan het volgende:
Vraag me wel af wat al die mondkapjes doen voor het milieu op termijn.
Niet veel goeds. Vooral van mensen die het maar gewoon op straat mieteren
pi_195629879
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

10% van de WERELD heeft corona of heeft het gehad in iets van 9 maanden, snap je daarvan de enormiteit?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:34:17 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195629882
quote:

[..]

Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?
Kerst is over 10 weken dus als we dan nog in deze vorm van lockdown of zwaarder zitten is er toch iets goed fout gegaan
pi_195629884
quote:

[..]

Dat zegt niemand. Dit is ook typisch uit de anti-coronaregels hoek. Zonder aanleiding de slachtofferrol zoeken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:34:32 #69
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195629890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:32 schreef Confetti het volgende:
Aan het einde van het jaar 80 duizend tests per dag blijft absurd weinig vergeleken met andere landen. Wat heeft dat beleid keihard gefaald zeg.
Gaat voldoende zijn in NL.
De grote test gekte begint nu al weer een beetje af te nemen en over twee maanden is er netjes 10 to 20% overcapaciteit. :)
pi_195629891
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dat is ook wat de cijfers laten zien. de WHO heeft t ook gemeld vorige week.
Link of bron?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195629904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

10% van de WERELD heeft corona of heeft het gehad in iets van 9 maanden, snap je daarvan de enormiteit?
als 99% er geen last van heeft (zelfs niks van merkt) valt t wel mee met de enormiteit.
pi_195629908
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom wil je je nooit laten testen? Ik probeer je echt te begrijpen hoor, maar je moet het wel een beetje onderbouwen.
Omdat ik het nut er niet van in zie om te weten of ik het wel of niet heb. Ik heb die zekerheid niet nodig. Ik voel niet de noodzaak en groepsdruk om in de cijfers opgenomen te worden.

Als ik mij ziek voel, dan zorg ik wel dat ik thuis blijf.

Ik heb een paar weken geleden, toen thuiswerk nog niet direct opgedragen werd, verplicht een week thuis gezeten omdat mijn collega's niet wilden dat ik op kantoor aanwezig was. Weet je waarom? Omdat ik mijn stem kwijt was. En of ik me ook even wilde laten testen... Ik heb ze in vriendelijke en nette bewoordingen gezegd dat ze me de touwtering konden krijgen met die test.

Ik vind echt dat we daar in doorslaan met zijn allen en heb echt te doen gehad met met mensen met hooikoorts, of überhaupt mensen in het algemeen die niet meer durven te niezen of hoesten in het openbaar
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:35:54 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195629913
quote:

[..]

AP is redelijk betrouwbaar en feitelijk
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195629919
quote:

[..]

Een deel van de mensen kan niet inzien dat hun eigen korte termijn bevrediging (bijv. "een gezellig avondje") momenteel onderschikt zou moeten zijn aan een gezamenlijk maar enigszins abstract doel ergens in de toekomst.

Wat je hieraan zou kunnen doen is voer voor sociologen en psychologen, ik zou het inmiddels niet meer weten omdat ook in dit topic legio voorbeelden zijn te vinden waarbij mensen totaal niet meer openstaan voor argumenten.
pi_195629920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:33 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

er werd gesproken over dat t vergelijkbaar is met de griep.
Dat is niet waar, dat komt nergens voor in dat artikel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')