Omdat je het niet voor jezelf doet maar voor anderen. Als jij positief test, dan weet je dat je gezin in quarantaine moet en dat je al je nauwe contacten moet inlichten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat ik het nut er niet van in zie om te weten of ik het wel of niet heb. Ik heb die zekerheid niet nodig. Ik voel niet de noodzaak en groepsdruk om in de cijfers opgenomen te worden.
Als ik mij ziek voel, dan zorg ik wel dat ik thuis blijf.
Ik heb een paar weken geleden, toen thuiswerk nog niet direct opgedragen werd, verplicht een week thuis gezeten omdat mijn collega's niet wilden dat ik op kantoor aanwezig was. Weet je waarom? Omdat ik mijn stem kwijt was. En of ik me ook even wilde laten testen... Ik heb ze in vriendelijke en nette bewoordingen gezegd dat ze me de touwtering konden krijgen met die test.
Ik vind echt dat we daar in doorslaan met zijn allen en heb echt te doen gehad met met mensen met hooikoorts, of überhaupt mensen in het algemeen die niet meer durven te niezen of hoesten in het openbaar
Zoals we die in het verleden (ik noem een 2018) hebben gehad?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En in een ernstige griepgolf zou je je gezin wel bloot willen stellen aan mogelijke besmetting?
Vind ze ideaal indien ze de alcohol-oplossing gebruiken maar niet de goedkoopste gelletjes die aanvoelen alsof je net een tube glijmiddel over je poten leegknijpt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
Die verplichtte dispensers zijn ook maar irritant eigenlijk, leuk als je naar 7 winkels moet kan je 7 keer je klauwen ontsmetten.
Zal vooral thuis gaan worden. Ga je ook niet tegen houden denk ik.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het trouwens wel vrij naïef om te denken dat we met kerst met hele grote gezelschappen gezellig thuis of in een restaurant rond het diner kunnen zitten.
Ditquote:
ik zie ze er wel een uitzondering voor maken mocht dat nodig zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het trouwens wel vrij naïef om te denken dat we met kerst met hele grote gezelschappen gezellig thuis of in een restaurant rond het diner kunnen zitten.
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.quote:
Omdat de aantallen toen ook niet vergelijkbaar waren met nu, he.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zoals we die in het verleden (ik noem een 2018) hebben gehad?
Toen ging het gewone leven voor de meeste mensen gelukkig ook door.
Snap ik. Het gekke is, het is eigenlijk niet eens echt een gespreksonderwerp. We bespreken niet eens van te voren wat we zullen, of het uberhaupt wel een goed idee is. En nog steeds voel ik me niet schuldig. Ik denk dat er daarvoor teveel willekeur zit in de regels.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begin zelf steeds pissiger te worden als ik dit soort berichten lees. Ik probeer er begrip voor op te brengen omdat ik begrijp hoe belangrijk sociaal contact is. Maar jemig, de regels zijn er niet voor niets. Waarom toch steeds maar de uitzonderingen voor jezelf opzoeken in plaats van begrijpen dat je nu gedrag moet laten zien waarvan je zou willen dat iedereen het laat zien?
Klote voor je, kraamzorg gaat ook weer naar huis toch, gewoon 's avonds wat mensen uitnodigen? In elk geval die het dichtste bij je staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Wij krijgen ergens deze maand nog ons eerste kindje. Aan het begin van de crisis kon ik als man niet aanwezig zijn bij echo's en controles vanwege de maatregelen. Dat was superzuur maar toen begreep ik volledig dat het nodig was en niet anders kon.
Nu lopen we straks weer tegen allerlei beperkingen aan rondom de bevalling, ik moet waarschijnlijk continue een mondkapje op, en kraambezoek mag in principe niet komen zo lang de kraamzorg aanwezig is de eerste tien dagen. Waar ik mij er de eerste golf makkelijk bij neer kon leggen omdat we nu eenmaal in de situatie zaten vind ik het nu een stuk lastiger dat dit veel gecompliceerder wordt en onze ouders ons kindje de eerste 10 dagen niet kunnen mogen zien. En dat is vooral omdat ik denk dat het grotendeels te voorkomen was als iedereen zich netjes zoveel mogelijk aan de regels zoals in de zomer had gehouden. Helaas hebben complotgekkies en mensen die overal schijt aan hebben het verpest.
Wat ontzettend zuur voor jullie... Ik wens jullie natuurlijk een spoedige bevalling en fijne kraamtijd ondanks alles.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:38 schreef -0- het volgende:
[..]
Wij krijgen ergens deze maand nog ons eerste kindje. Aan het begin van de crisis kon ik als man niet aanwezig zijn bij echo's en controles vanwege de maatregelen. Dat was superzuur maar toen begreep ik volledig dat het nodig was en niet anders kon.
Nu lopen we straks weer tegen allerlei beperkingen aan rondom de bevalling, ik moet waarschijnlijk continue een mondkapje op, en kraambezoek mag in principe niet komen zo lang de kraamzorg aanwezig is de eerste tien dagen. Waar ik mij er de eerste golf makkelijk bij neer kon leggen omdat we nu eenmaal in de situatie zaten vind ik het nu een stuk lastiger dat dit veel gecompliceerder wordt en onze ouders ons kindje de eerste 10 dagen niet kunnen mogen zien. En dat is vooral omdat ik denk dat het grotendeels te voorkomen was als iedereen zich netjes zoveel mogelijk aan de regels zoals in de zomer had gehouden. Helaas hebben complotgekkies en mensen die overal schijt aan hebben het verpest.
Ik had de mijne na 12 uur. De test an sich kan dus heel snel een resultaat laten zien, inderdaad. Niet zo snel als de echte sneltesten, maar wachten op het resultaat is niet waarom het vaak zo lang duurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Iets anders. Ik heb me zojuist laten testen en was diep onder de indruk van de efficiëntie. En wat me aangenaam verraste: er werd me verder dat ik eind van de middag de uitslag al zou hebben. Ik kon er niet naar vragen omdat het allemaal zo snel ging. Is dat mogelijk met de reguliere testen of zouden ze in die teststraat misschien een sneltest gebruiken?
Dat gelukkig nog wel, is gelukkig in de eerste golf ook geen sprake geweest dat dit niet mocht. Het moet dus wel heel extreem zijn wil dat niet mogelijk zijn. Maar ergens geeft ook die vraag toch spanning.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat snap ik volledig, wat een klote situatie. Je mag wel bij de bevalling zelf zijn toch?
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerdequote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.
Ik vind het heel droevig dat ik het zo moet zeggen, maar er staan te weinig (duidelijke) plaatjes in. Had Lubach toch gelijk met zn begrijpend lezen pleidooi.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
Er wordt momenteel gewerkt aan een simpelere versie van de routekaart. Er blijkt toch nog wat onduidelijkheid te zijn en e.e.a. zou onvoldoende in het oog springen.
zou nog even wachten, komen grote uitverkopen aanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Kledingzaak maat, moet er toch een beetje behoorlijk bijlopen. Al kom ik amper buiten.
3XL is ook niet in iedere zaak te vinden dus het duurt vaak eventjes voor je de juiste gevonden hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Man verschuil je niet achter dingen maar wees eerlijk. Heeft niks met willekeur te maken, jij kiest er gewoon voor om bewust schijt te hebben, egoïsme op zijn duidelijkst.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Snap ik. Het gekke is, het is eigenlijk niet eens echt een gespreksonderwerp. We bespreken niet eens van te voren wat we zullen, of het uberhaupt wel een goed idee is. En nog steeds voel ik me niet schuldig. Ik denk dat er daarvoor teveel willekeur zit in de regels.
Ja onzinnig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
Die verplichtte dispensers zijn ook maar irritant eigenlijk, leuk als je naar 7 winkels moet kan je 7 keer je klauwen ontsmetten.
Dont judge me!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerde
Dat heb ik wel eens gedaan (niet in onderbroek maar wel in een joggingbroek bijvoorbeeld) maar dat werkt bij mij toch echt niet. Ik moet toch op zijn minst gedoucht en in een casual spijkerbroek en trui zitten om goed te kunnen functionerenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Gewoon in onderbroek achter de laptop kruipen nadat je 5 minuten geleden pas uit bed stapte en wat water in je gezicht flikkerde
Dat is inderdaad een goed punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het heel droevig dat ik het zo moet zeggen, maar er staan te weinig (duidelijke) plaatjes in. Had Lubach toch gelijk met zn begrijpend lezen pleidooi.
Denk dat jou berekening niet helemaal klopt. De doden zijn besmettingsgevallen van 4-6 weken geleden. Toen waren het aantal besmettingen lager. Blijft alsnog inderdaad de vraag hoe zorgwekkend de mortaliteit is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:42 schreef polderturk het volgende:
43.000 Corona besmettingen afgelopen week.
Afgelopen 3 dagen 3 doden per dag gemiddeld. Stel er zijn 20 doden in totaal in de afgelopen week.
Dat betekent dat 20 op de 43.000 Corona patiënten overleden zijn.
Dat is een mortaliteit 1 op de 2150.
Deze ziekte ontwikkelt zich tot een griep. Na deze winter is de coronacrisis voorbij. Nog even volhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |