Blijkbaar kan een groot deel van de bevolking het anders niet volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hart en kankeroperaties. Lekkere kindertaal.
Arme burgers inderdaad. Allemaal weerloze mensen die door de overheid gedwongen werden om naar de kroeg te gaan en met z'n allen weer ouderwets verjaardagen te gaan vieren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik geloof niks van het verhaal dat mensen zich niet aan de regels hebben gehouden. Er zullen best excessen her en der zijn, maar het gros van de bevolking is hartstikke braaf.
Als er al structureel te laks met de regels is omgegaan, dan komt dat omdat het klimaat er ook naar was en er onvoldoende duidelijk werd gemaakt wat dan wel de bedoeling is. Zo'n bruiloft van Ferd Grapperhaus werkt daar bepaald niet aan mee.
Dan voetballen ze maar met het 2e....quote:[i leek het.mg]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Cojona bij Italiaanse voetbalploeg, interland tegen Nederland morgen op losse schroeven.
Mondkapje is discriminatie?quote:
Dit. "Onnodig? Ja maar ik heb het echt nodig om ergens heen te gaan."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je op vakantie gaat dan niet naar oranje of rood land....waarom gewoon NIET op vakantie gaan
We gingen toch onnodige bewegingen stoppen.
Wel om 22.00 uur wegwezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat toch in op woensdag om 22:00 uur? Dus morgenavond nog naar de kroeg?
Nee hoor, nergens voor nodig.quote:
JA, MAAR THIERRY ZEGT HET !!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Samira weet dus niet wat Art 1 inhoud. Weten we dat ook weer.
wat een top tweet. godcholera.quote:
We hebben nu ook geen warme zeewind meer.quote:
Omdat wij zin hebben om er effe uit te gaan. Maak je niet zo druk man.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als je op vakantie gaat dan niet naar oranje of rood land....waarom gewoon NIET op vakantie gaan
We gingen toch onnodige bewegingen stoppen.
Afhalen mag wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Montov het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen
Het is niet toegestaan om tussen 20:00 uur en 07:00 uur alcohol of softdrugs op zak te hebben of te nuttigen in de openbare ruimte.
Hmm, ook niet op zak hebben zelfs?
Ik heb praktisch altijd alcohol in mijn auto liggen. Mag dat nog?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Montov het volgende:
Het is niet toegestaan om tussen 20:00 uur en 07:00 uur alcohol of softdrugs op zak te hebben of te nuttigen in de openbare ruimte.
Kloptquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Montov het volgende:
geloof ik ook niet inquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
De cijfers gaan niet afbuigen met deze maatregelen. Let maar op.
De stadsderby van Feyenoord ook. Ook vanwege besmettingenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Cojona bij Italiaanse voetbalploeg, interland tegen Nederland morgen op losse schroeven.
Nu kunnen we zien uit welk hout de oppositie gesneden is.quote:
Ja, geen openbare ruimtequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb praktisch altijd alcohol in mijn auto liggen. Mag dat nog?
Oh jawel hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
De cijfers gaan niet afbuigen met deze maatregelen. Let maar op.
Zolang jij je auto niet in je zak stopt wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb praktisch altijd alcohol in mijn auto liggen. Mag dat nog?
Vraiment? Ik heb net op de site van het France gouvernement gekeken, en daar stond dat de regels die Daar stonden vanaf 12 octobre van kracht waren. Des masques waren daar al verplicht in De zomer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Morgen gaan Macron hetzelfde doen.... FaceIn queuing. Same movie autre visage.
Je zou het haast denken he? Maar nee. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef Landgeld het volgende:
De stupiditeit druipt er vanaf. Wanneer je winkels eerder sluit en dus de openingstijden beperkt, krijg je per saldo meer winkelend publiek per uur.
De beste maatregel (als die al nodig zou zijn om het 'killervirus' te beteugelen) zou zijn om alle winkels 24/7 te openen.
Logica
Je kunt er wel lacherig over doen, maar als de kroeg open is, gaan er mensen heen. Dat kun je eigenlijk niemand kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Arme burgers inderdaad. Allemaal weerloze mensen die door de overheid gedwongen werden om naar de kroeg te gaan en met z'n allen weer ouderwets verjaardagen te gaan vieren.
kinderen mogen eigenlijk niet eens in de supermarkt komen als je de adviezen opvolgtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom mondkapjes verplichten vanaf 13 jaar? Alsof coronakinderen niet gewoon in het rond hoesten in de supermarkt.
Okay dus je gaat om 19:50 langs de slijterij, die 20 minuten fietsen is. Om 20:10 fiets je dus buiten, met een tasje drank. Mag niet meer?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Montov het volgende:
Echt nodig om willekeurige nono's op twitter te zoeken en het hier nog meer te vullen?quote:
Nou ja, behalve de mensen die er heen gaan mischien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar als de kroeg open is, gaan er mensen heen. Dat kun je eigenlijk niemand kwalijk nemen.
Zo'n lange weg terug naar "waakzaam". En zelfs dan zijn er nog beperkingen.quote:
Yannick is een legende in DRT.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Echt nodig om willekeurige nono's op twitter te zoeken en het hier nog meer te vullen?
Ja precies, wat ik zeg. Arme burgers. Als makke schapen worden we in deze malaise geleid door de herders Rutte en De Jonge.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt er wel lacherig over doen, maar als de kroeg open is, gaan er mensen heen. Dat kun je eigenlijk niemand kwalijk nemen.
Denk even na.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay dus je gaat om 19:50 langs de slijterij, die 20 minuten fietsen is. Om 20:10 fiets je dus buiten, met een tasje drank. Mag niet meer?
Gaan ze om 20:01 naast de coffeeshop staan en alle drugs in beslag nemen?
Klopt, tot 20.00 uur afhalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
Afhalen bij de coffeeshop kan dus nog wel, maar niet na 20:00?
Dus volgens deze mag je wel het OV gebruiken voor niet essentiele dingen nogquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
2022 op zijn vroegstquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Zo'n lange weg terug naar "waakzaam". En zelfs dan zijn er nog beperkingen.
Waar is het oude normaal?
Nou ja, niet dus, want ze stonden erbij en keken ernaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja precies, wat ik zeg. Arme burgers. Als makke schapen worden we in deze malaise geleid door de herders Rutte en De Jonge.
Geen alcohol meer na 20.00 uur. Dus ook niet in het park.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Naar het park! Is nergens gezegd dat dat niet mag dus dan is het prima. Toch?
als het maar met max 4 mensen en op 1.5 meter afstand surequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Naar het park! Is nergens gezegd dat dat niet mag dus dan is het prima. Toch?
Goede vraag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef leolinedance het volgende:
Maar ook maar 30 mensen tegelijk in de Ikea en Hornbach dus?
Ja die word terugggeven aan de shopquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Okay dus je gaat om 19:50 langs de slijterij, die 20 minuten fietsen is. Om 20:10 fiets je dus buiten, met een tasje drank. Mag niet meer?
Gaan ze om 20:01 naast de coffeeshop staan en alle drugs in beslag nemen?
Of dat zijn doorstroomlocaties. Net zo als musea.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef leolinedance het volgende:
Maar ook maar 30 mensen tegelijk in de Ikea en Hornbach dus?
Dan haal je gewoon overdag genoeg alcohol voor 's avonds. Er veranderd niks voor de jeugd hoor. Handhaven kan/mag niet. Enige wat veranderd is dat ze 's avonds geen drank meer kunnen halen, maar verder niets.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Geen alcohol meer na 20.00 uur. Dus ook niet in het park.
Als je niet kan zitten, is het een doorstroomlocatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of dat zijn doorstroomlocaties. Net zo als musea.
Ik geef je toch gelijk? Mensen zijn zelf totaal niet in staat na te denken. Weerloze slachtoffers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, niet dus, want ze stonden erbij en keken ernaar.
"Doe nou toch verstandig, mensen! Kom nou!" terwijl alles gewoon open is en er geen handhaving plaatsvindt. Vind je het raar dat het dan misgaat? Ik niet.
Precies. Laatst stond ik in mijn voortuin, werd in ineens meegenomen naar een buurtbarbecue door een minister. Vervolgens moest ik met drank op tegen een leuke meneer aanhangen in een café en wat denk je? Moest ik ook nog een vliegtuig in mét mijn gezin. Gelukkig werd er niks gezegd van die mondkapjes onder onze kin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja precies, wat ik zeg. Arme burgers. Als makke schapen worden we in deze malaise geleid door de herders Rutte en De Jonge.
Wat een bullshitquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of dat zijn doorstroomlocaties. Net zo als musea.
Mja, ik proef nog een sceptische ondertoon. Kan aan mij liggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik geef je toch gelijk? Mensen zijn zelf totaal niet in staat na te denken. Weerloze slachtoffers.
Dus een kroeg zonder stoelen mag wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je niet kan zitten, is het een doorstroomlocatie.
Supersnelgroei dan welquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:48 schreef quirina het volgende:
Dan maar zelf wiet plantjes thuis doen dan.
Kan je nog wat bijverdienen haha.
Jeetje, wat heftig. Gelukkig zijn er nu maatregelen die zo'n buurtbarbecue verbieden en zijn de cafés gesloten. Kun je ook niet ongewild naar zo'n besmettingshaard geleid worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Laatst stond ik in mijn voortuin, werd in ineens meegenomen naar een buurtbarbecue door een minister. Vervolgens moest ik met drank op tegen een leuke meneer aanhangen in een café en wat denk je? Moest ik ook nog een vliegtuig in mét mijn gezin. Gelukkig werd er niks gezegd van die mondkapjes onder onze kin.
Maar het zou je maar overkomen he...
hihahoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus een kroeg zonder stoelen mag wel?
Misschien moeten ze nog eens kijken naar de groepsgrootte voor uitvaarten. Waren daar niet heel veel besmettingen in het voorjaar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:36 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben gewoon ongeveer het kaartje van Ierland overgenomen
daar hoeven ze de grondwet niet voor aan te passenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef OProg het volgende:
Maar je kan dus wel met een wet mondkapjes verplichten maar het aantal bezoekers van de kerk durven ze niet aan te pakken doordat CDA en CU er bij zitten.
Triest.
Jep. Geloof is inderdaad lastig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef OProg het volgende:
Maar je kan dus wel met een wet mondkapjes verplichten maar het aantal bezoekers van de kerk durven ze niet aan te pakken doordat CDA en CU er bij zitten.
Triest.
Het kan allebei (nog) niet. Maar het grondwettelijke recht rondom religie zit inderdaad wel redelijk verankerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef OProg het volgende:
Triest.
De maatregelen gaan per morgen in, niet donderdag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:38 schreef Nielsch het volgende:
Het gaat toch in op woensdag om 22:00 uur? Dus morgenavond nog naar de kroeg?
Tegen die tijd heeft iedereen in het land al minstens 1x corona gehad en is het nu gemuteerd naar vlees etende corona.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tegen de tijd dat ze die mondkapjesplicht juridisch dicht getimmerd hebben, zouden we dan al in de 3e golf zitten?
Lachgas mag nog wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Geen alcohol meer na 20.00 uur. Dus ook niet in het park.
Morgen gaat Macron weer daar het land toespreken in de vorm van een staats-interview......quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Vraiment? Ik heb net op de site van het France gouvernement gekeken, en daar stond dat de regels die Daar stonden vanaf 12 octobre van kracht waren. Des masques waren daar al verplicht in De zomer.
Hoe weet je dat Macron morgen een persco gaat geven en weet je ook hoe laat?
Ja even belachelijk aangezet natuurlijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jeetje, wat heftig. Gelukkig zijn er nu maatregelen die zo'n buurtbarbecue verbieden en zijn de cafés gesloten. Kun je ook niet ongewild naar zo'n besmettingshaard geleid worden.
Probleem wordt als niet de overheid het verplicht, maar de winkel zegt: "zonder kom je er nooit meer in".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Tegen de tijd dat ze die mondkapjesplicht juridisch dicht getimmerd hebben, zouden we dan al in de 3e golf zitten?
Dan kan je dus naar de kroeg tot 10quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:50 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
De maatregelen gaan per morgen in, niet donderdag.
In Belgie mag je niet verblijven, je mag er alleen doorheen reizen, de Belgen willen daar geen Nederlanders meer hebben, al een paar weken niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:39 schreef hollandia02 het volgende:
Reisadvies België | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 13-10-2020 | Nog steeds geldig op: 13-10-2020
Het aantal besmettingen met het coronavirus is in heel België toegenomen. De kleurcode van het hele land is daarom aangepast van ‘geel’ (let op: er zijn veiligheidsrisico’s) naar ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Reis alleen naar België als het noodzakelijk is. Na een verblijf in België gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine. Als u toch naar Belgie reist houdt u dan rekening met speciale voorwaarden om België in te reizen. Zie voor deze informatie de rubriek ‘Coronavirus’.
Nee, die willen ook max. 30 maar grondwettelijk kan het niet. Ik begrijp niet waarom, want ze kunnen online uitzendingen doen of in kleinere groepen samenkomen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef OProg het volgende:
Triest.
Ja, vrijwel niemand was een heilige in de afgelopen maanden. Maar ik ben niet zo hypocriet om mijn gedrag op het bordje van de overheid te schuiven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja even belachelijk aangezet natuurlijkIk heb zelf een Corona-proof barbecue georganiseerd nog geen maand geleden (voor zover dat lukte) dus ik ben echt geen heilige.
Vrijheden zijn idd wat makkelijker in -en af te kaderen. Alles voor het virus.quote:
Dat is met name MOGELIJK vervelend voor je eigen gezondheid en niet dat van vele anderen dus ga vooral je goddelijke gang.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ik, en vele Nederlanders met mij, ga heel lang met 1 mondkapje doen, ergo het heeft weinig zin.
Als de overheid wil dat ik op een verantwoorde manier mondkapjes ga gebruiken, mag de plek waar ik ze op moet ze aan mij verschaffen.
Zo niet, 1 mondkapje per week.
Natuurlijk niet, als de maatregelen morgen in gaan, dan zijn de kroegen dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dan kan je dus naar de kroeg tot 10
Jij neemt duidelijk je verantwoordelijkheid! Chapeau!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ik, en vele Nederlanders met mij, ga heel lang met 1 mondkapje doen, ergo het heeft weinig zin.
Als de overheid wil dat ik op een verantwoorde manier mondkapjes ga gebruiken, mag de plek waar ik ze op moet ze aan mij verschaffen.
Zo he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
ja, en die maatregelen gaan in om 10, de sluitingstijd van de kroegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als de maatregelen morgen in gaan, dan zijn de kroegen dicht.
Zo, daar heb je de overheid mooi te pakken!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ok kleuterquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
goed voor je eigen gezondheid maatquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ze zouden alcohol nuttigen na 7 uur in de privé sfeer moeten verbieden als ik dit zo leesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Net als je doet met onderbroeken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Zoals iemand anders hier al zei... ze zouden ihkv drukte beter de winkelopenstelling totaal vrijgeven zodat niet iedereen op de ingekorte uurtjes boodschappen gaat doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:45 schreef summer2bird het volgende:
Dat wordt weer in de rij van de Action staan
Moet je zeker doen. Ik las een artikel over een eigenwijze arts die hetzelfde had gedaan, en daardoor COVID had opgelopen. Dat zal Mark en Hugo leren als dat jou ook overkomt! Zet ‘en op!👍quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ja, maar dat vereist een slim kabinet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoals iemand anders hier al zei... ze zouden ihkv drukte beter de winkelopenstelling totaal vrijgeven zodat niet iedereen op de ingekorte uurtjes boodschappen gaat doen.
quote:Dutch struggle to contain one of Europe’s worst Covid-19 rates
Mark Rutte will be forced to announce new social restrictions after rise in cases shakes trust in government
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ft.com/content/70f594e0-d0db-4866-ab5a-3ae2e448d80fBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
zitten in het zelfde huishoudenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Geen idee of dit al is gepost:
Ben ik de enige die het opviel dat De Jonge en Rutte geen 1.5 meter afstand hielden toen ze de persconferentie binnen kwamen lopen?
Echt totale willekeur. We kunnen ook een grens trekken om ethische, wettelijke of en gezondheidsredenen bij vrouwenbesnijdenis, polygamie en het onttrekken van kinderen aan onderwijs om religieuze redenen, dan kan er ook echt een grens aan de groepsgrootte worden gesteld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan allebei (nog) niet. Maar het grondwettelijke recht rondom religie zit inderdaad wel redelijk verankerd.
Zo, lekker puhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
op zijn hondjes is er niks aan de handquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Noordzijde het volgende:
Hoe zit het met sekswerkers dan? Hoor je niks over. En lijkt me best risicogroep qua besmettingen
Risicogroep voor besmettingen was het alquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Noordzijde het volgende:
Hoe zit het met sekswerkers dan? Hoor je niks over. En lijkt me best risicogroep qua besmettingen
Heb ik ook gedaan, ging prima. Zo lang je niet in een tokkiebuurt woont moet dat gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja even belachelijk aangezet natuurlijkIk heb zelf een Corona-proof barbecue georganiseerd nog geen maand geleden (voor zover dat lukte) dus ik ben echt geen heilige.
Ja dat moet nu met een scherm ertussen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Noordzijde het volgende:
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zo he.
Ik denk niet dat Rutte hiervan gaat slapen vannacht.
Contactberoepen zijn überhaupt geen issue binnen de routekaart. Ik vermoed dat ze de schade op de economie te groot achten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Noordzijde het volgende:
Klopt, hij zou eerst iedereen een IQ test moeten laten afnemen. Je score geeft dan een bepaald pakket aan maatregelen weer. Ik zeg doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef quirina het volgende:
Rutte scheert het volk over 1 kam net of iedereen achterlijk is.
Lekker bacteriën kweken bij je gezicht, dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ehm. Dat gebeurt in het straatarme Bulgarije ook al een half jaar. Doe normaal joh.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?
Bij verantwoord gebruik heb je er nogal veel van nodig.
Maar het volk is dan ook vrij achterlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:49 schreef quirina het volgende:
Rutte scheert het volk over 1 kam net of iedereen achterlijk is.
En vele Nederlanders met mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zo, daar heb je de overheid mooi te pakken!
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:
Normaal gesproken vlieg je met een mondkapje dragen gewoon in een Boeing 747, de passagiersaantallen in een Boeing 747 is echt niet zo belangrijk... Er zijn bijna geen passagiersvluchten met een Boeing 747 meer, de maatschappijen faseren die allemaal uit vanwege teruglopende passagiersaantallen en kostenbesparingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel mensen mogen vanaf morgen in een Boeing 747?
Ja en dat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaas me trouwens ook hoe niet innovatief we zijn. Duitsland is bezig met ventilatie, want dat is misschien wel een groot deel van de oplossing voor de toekomst. En ons beleid is nog steeds hetzelfde als tijdens de Spaanse griep.
Wordt een écht innovatief.
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
goed voor je eigen gezondheid maat
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
goed voor je eigen gezondheid maat
En wat hij nu in werking heeft is nog niet eens de helft die het Red Team eigenlijk wil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:57 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Wat een laf antwoord....het Red Team adviseerde begin augustus al, dat de cijfers begonnen te stijgen..
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moet je zeker doen. Ik las een artikel over een eigenwijze arts die hetzelfde had gedaan, en daardoor COVID had opgelopen. Dat zal Mark en Hugo leren als dat jou ook overkomt! Zet ‘en op!👍
Ga je nu gewoon 1 antwoord tig keer herposten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen echt steeds nieuwe mondkapjes gaan gebruiken als ze ze zelf moeten betalen?
Wiebes doet wel meer in zn jaren dat niet kanquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Nu gaan alle ballen richting Rutte en De Jonge dat ze te laat hebben ingegrepen. Maar er schijnt dus twee weken terug al een behoorlijke discussie te zijn geweest met andere ministers in het kabinet, waarbij Rutte en De Jonge juist scherpere maatregelen wilden.
O.a. Wiebes heeft zich juist sterk gemaakt voor minder zware maatregelen. Die mag zich ook wel eens verantwoorden als hij standaard bij zo'n besluitvormingsoverleg zit.
Klopt, anders kan er geen zwart geld wit gewassen worden in kapperszaken, nagelsalons ,etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Contactberoepen zijn überhaupt geen issue binnen de routekaart. Ik vermoed dat ze de schade op de economie te groot achten.
Weet je wel wat dat kost.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaas me trouwens ook hoe niet innovatief we zijn. Duitsland is bezig met ventilatie, want dat is misschien wel een groot deel van de oplossing voor de toekomst. En ons beleid is nog steeds hetzelfde als tijdens de Spaanse griep.
Evolutie in volle gloriequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Covid is wel het ideale virus, dodelijk genoeg onder de ouderen om schrik aan te jagen en harmloos genoeg onder de jongeren (50-) om keihard te blijven doorverspreiden.
Precies die goede balans.
Want hij heeft geen punt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ga je nu gewoon 1 antwoord tig keer herposten?
Hebben die het alleenrecht op een werkzaam maatregelenpakket?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En wat hij nu in werking heeft is nog niet eens de helft die het Red Team eigenlijk wil.
3de golf, here we come
In beweging is 1.5m niet nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Geen idee of dit al is gepost:
Ben ik de enige die het opviel dat De Jonge en Rutte geen 1.5 meter afstand hielden toen ze de persconferentie binnen kwamen lopen?
Wat doen ze dan met ventilatie wat wij niet doen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt herbruikbare die je kan wassen. Zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Maar wel meer dan 30?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:57 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Normaal gesproken vlieg je met een mondkapje dragen gewoon in een Boeing 747, de passagiersaantallen in een Boeing 747 is echt niet zo belangrijk... Er zijn bijna geen passagiersvluchten met een Boeing 747 meer, de maatschappijen faseren die allemaal uit vanwege teruglopende passagiersaantallen en kostenbesparingen.
Rutte is toch aan het roer? Of enkel bij de juiste beslissingen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef Breekfast het volgende:
Nu gaan alle ballen richting Rutte en De Jonge dat ze te laat hebben ingegrepen. Maar er schijnt dus twee weken terug al een behoorlijke discussie te zijn geweest met andere ministers in het kabinet, waarbij Rutte en De Jonge juist scherpere maatregelen wilden.
O.a. Wiebes heeft zich juist sterk gemaakt voor minder zware maatregelen. Die mag zich ook wel eens verantwoorden als hij standaard bij zo'n besluitvormingsoverleg zit.
Dan slaan de looppaden nergens opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In beweging is 1.5m niet nodig.
De overheid doet dat wel op haar manier op mijn bordje, omdat de bevolking zich niet aan de maatregelen heeft gehouden is het virus nog niet uitgetrapt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, vrijwel niemand was een heilige in de afgelopen maanden. Maar ik ben niet zo hypocriet om mijn gedrag op het bordje van de overheid te schuiven.
Heb je alleen jezelf mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Investeren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wat doen ze dan met ventilatie wat wij niet doen?
ja, helaas wel. Maar in alle vliegtuigen mogen gewoon meer dan 30 passagiers per vlucht vervoeren.quote:
Die vliegen niet meer, he?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef opgebaarde het volgende:
En dan kan ik op mijn beurt zeggen .. zoek jij het je maar lekker uit met je omzet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Probleem wordt als niet de overheid het verplicht, maar de winkel zegt: "zonder kom je er nooit meer in".
Viel mee, maar ik ben dystopisch ingesteld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef Elan het volgende:
Wat vonden jullie van de maatregelen? Viel het mee/tegen? Prima metafoortje weer van Hugogod over het dweilen trouwens.
je hoeft ook niet iedere keer een nieuwe op te doen. Herwasbare zijn ook goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:57 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een verplichte lockdown op 60+ en onder de 20 doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En wat hij nu in werking heeft is nog niet eens de helft die het Red Team eigenlijk wil.
3de golf, here we come
30..... is immers een publiek toegankelijke binnenruimte.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef opgebaarde het volgende:
Naastenliefde noemen ze dat toch?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nee, die willen ook max. 30 maar grondwettelijk kan het niet. Ik begrijp niet waarom, want ze kunnen online uitzendingen doen of in kleinere groepen samenkomen.
Pakket was niet heel verrassend meer, maar ik vond de manier waarop het gebracht werd wel weer sterk. Ook fijn dat ze toch nog even naar die routekaart hebben gekeken en er visueel wat beters van hebben gemaakt ipv die lappen tekst.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef Elan het volgende:
Wat vonden jullie van de maatregelen? Viel het mee/tegen? Prima metafoortje weer van Hugogod over het dweilen trouwens.
Iets met artikel 10 en integriteit van de persoonlijke levenssfeer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef speknek het volgende:
Is er een reden waarom het niet van de grondwet zou mogen, of is dat fake news?
Ze wilden een avondklok om feestjes aan banden te leggen. Dat proberen ze nu te doen met een verbod op alcohol.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens niemand wat te melden over het plots verdwijnen van de avondklokmaatregel?
Heel veel mensen gaan echt niet op de juiste manier mondkapjes gebruiken, ergo het heeft weinig zin.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Evertjan het volgende:
[..]
je hoeft ook niet iedere keer een nieuwe op te doen. Herwasbare zijn ook goed
Wiebes is ook aan het roer, alleen die zie je nooit Hij zit bij de kerngroep die de besluiten neemt. En heeft er dus voor gezorgd dat de maatregelen van twee weken terug zijn afgezwakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte is toch aan het roer? Of enkel bij de juiste beslissingen?
Leuk voor je puistjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:51 schreef Tanatos het volgende:
Ja helaas wel, die kans is levensgroot.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef quirina het volgende:
Die algehele lockdown zie ik nog wel komen.
Als jij niet de hele tijd boven rochelende mensen hangt, hoef je niet voortdurend nieuwe mondkapjes te hebben hoor. Ze zijn ook vooral succesvol in verspreiding van deeltjes te voorkomen, niet om besmetting tegen te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:58 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Duidelijk de horeca.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar van welke maatregel verwachten we hier nu het meeste effect? De horeca of de sport?
Of schieten we weer mis en blijken de scholen de bottleneck te zijn?
De meesten gaan dat niet doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Heel veel mensen gaan echt niet op de juiste manier mondkapjes gebruiken, ergo het heeft weinig zin.
Die leden zullen zich vanavond al wel melden hoor, via hun eigen kanalenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben overigens benieuwd wat het OMT-advies was gisteren. Hopelijk wordt die morgen vrijgegeven.
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen mondkapjes niet op de juiste manier gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Als jij niet de hele tijd boven rochelende mensen hangt, hoef je niet voortdurend nieuwe mondkapjes te hebben hoor. Ze zijn ook vooral succesvol in verspreiding van deeltjes te voorkomen, niet om besmetting tegen te gaan.
Het gehele effect van de maatregelen, namelijk reisbewegingen beperken. Dat moet het gaan doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar van welke maatregel verwachten we hier nu het meeste effect? De horeca of de sport?
Halve waarheid van Hugoquote:'We zijn pas echt goed beschermd met elkaar als er een vaccin is'
Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:03 schreef hollandia02 het volgende:
Zullen wij het enigste land zijn met coronabeleid op drugs?
quote:Welk land kleurt rood, oranje of groen? EU-landen spreken af dat ze dezelfde kleurcodes gaan gebruiken
De 27 EU-lidstaten hebben afgesproken dat ze dezelfde criteria gaan gebruiken om te bepalen welke corona-kleurcode een land of regio krijgt. Tot nu toe hanteerde elk land zijn eigen criteria. Dat kon ertoe leiden dat België aan Spanje code rood gaf, terwijl Nederland Spanje oranje kleurde. Europees commissaris Didier Reynders had deze uniforme kleurcodes begin september voorgesteld. Het gaat wel om aanbeveling, geen wet, maar Reynders verwacht dat alle lidstaten de afspraken zullen volgen.
Ik schop er maar weer een ouderwetse oude kreet in: mensen die besmet zijn en dus het virus kunnen verspreiden, blijven thuis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Als jij niet de hele tijd boven rochelende mensen hangt, hoef je niet voortdurend nieuwe mondkapjes te hebben hoor. Ze zijn ook vooral succesvol in verspreiding van deeltjes te voorkomen, niet om besmetting tegen te gaan.
Ja, dat bleek erg goed te werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik schop er maar weer een ouderwetse oude kreet in: mensen die bemset zijn en dus het virus kunnen verspreiden, blijven thuis.
90% doet dat dus niet, gaat rustig boodschappen doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik schop er maar weer een ouderwetse oude kreet in: mensen die bemset zijn en dus het virus kunnen verspreiden, blijven thuis.
Een wasmachine hebben de meeste mensen wel staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De mondkapjes zijn gelukkig ook niet de heilige graal, dus dat scheelt. Het is een onderdeel van een groot pakket maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen mondkapjes niet op de juiste manier gaan gebruiken.
Ik denk daarom dat de maatregel weinig zin heeft, tenzij de mondkapjes worden verschaft.
Ik denk lockdownquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Justin_Case het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat het over vier weken beter gaat.
Prognose qua cijfers voor 10 november 2020?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Justin_Case het volgende:
Ja hoor 90 procent van de Corona patiënten gaat gewoon boodschappen doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
90% doet dat dus niet, gaat rustig boodschappen doen.
Los van of het wel of niet mag, in de bijbel staat gewoon dat je je aan de wet moet houdenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nee, die willen ook max. 30 maar grondwettelijk kan het niet. Ik begrijp niet waarom, want ze kunnen online uitzendingen doen of in kleinere groepen samenkomen.
Dat is nog maar de vraag, hoeveel mensen weten niet dat ze besmet zijn als ze geen tot amper klachten hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die van mij zijn door mijn zus gemaakt. Die kunnen in een pannetje even koken, drogen en weer klaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Een wasmachine hebben de meeste mensen wel staan.
Was vanavond nog op RTL Nieuws, op basis van cijfers van het RIVM. Gaat om 20%quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)uiten-rivm-ggd-covidquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja hoor 90 procent van de Corona patiënten gaat gewoon boodschappen doen.
Word zo moe van al die verzonnen statestiek hier.
Na vanavond en de laatste weken heb ik het tegenovergestelde eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Justin_Case het volgende:
De EU probeert heel wanhopig nog relevant te blijven maar heeft echt niks meer te zeggen. De wederopstanding van de natiestaat is daar.quote:
Het is ook niet zo makkelijk als je ineens symptomen krijgt en ineens niet meer de deur uit mag. Daar word je door overrompeld. En helaas is het niet makkelijk om een online bezorgingsslot op korte termijn te vinden. Je moet dan dus terugvallen op lieve buren, familie of vrienden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je hoeft jezelf niet nog meer belachelijk te maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
De EU probeert heel wanhopig nog relevant te blijven maar heeft echt niks meer te zeggen. De wederopstanding van de natiestaat is daar.
Ik weet niet wat dommer is. Die tokkies of geloven dat je menselijk gedrag nu opeens wel gaat veranderen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Rutte rekent op een gedragsverandering van tokkies die gewoon al sinds de eerste uitbraak doorleven alsof er geen pandemie bestaat.
Dan worden ze steeds kleiner.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Die van mij zijn door mijn zus gemaakt. Die kunnen in een pannetje even koken, drogen en weer klaar.
tu tapelle francais?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op het Franse nieuws hebben ze het nu over mensen die in april de ziekte hebben gehad, in mei volkomen virusbrij waren, in juli opnieuw ziek. De variatie in genetisch virus materiaal bewees dat het een nieuwe besmetting was. Het was iemand in Nevada. Fijn voor Trump, immuun ben je na een genezing dus niet altijd.
En is ook suggestief dat dit de oorzaak was. Flauwekul van de bovenste plank.quote:
Misschien werkt een magnetron ook wel?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Waar je zei ouderwets bedoelde je eigenlijk verouderd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik schop er maar weer een ouderwetse oude kreet in: mensen die besmet zijn en dus het virus kunnen verspreiden, blijven thuis.
Toch wel een dertigtal gevallen van herbesmetting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op het Franse nieuws hebben ze het nu over mensen die in april de ziekte hebben gehad, in mei volkomen virusbrij waren, in juli opnieuw ziek. De variatie in genetisch virus materiaal bewees dat het een nieuwe besmetting was. Het was iemand in Nevada. Fijn voor Trump, immuun ben je na een genezing dus niet altijd.
Lijkt me inderdaad de scholen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Werd in ÉénVandaag ook aangestipt, wat ik echt niet snap. Het gaat blijkbaar om 25 bekende gevallen op 4 miljoen besmette gevallen. Kortom: Niet serieus te nemen en gaat om extreme uitzonderingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Denk dat ze het wel inzien, maar ze zullen het niet toegeven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Gretzl het volgende:
Wanneer gaan Rutte en De Jonge nu eens inzien dat het maatregelenpakket van augustus t/m half oktober nauwelijks iets heeft bijdragen aan het dempen van het reproductiegetal? En dat ze dus wel degelijk maanden te laat effectief ingrijpen?
We gaan het zien kerl.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
En is ook suggestief dat dit de oorzaak was. Flauwekul van de bovenste plank.
Dat men de mobiliteit wil terugdringen, kan ik nog begrijpen maar niet aankomen met symbool maatregelen.
Mark my words, mondkapjes worden het nieuwe excuus om geen afstand te houden. Dat zie je (zag ik) in andere landen en dat gaat precies hier ook gebeuren.
Dan kan je toch per direct naar huis gaan om daar wel op je sociale vangnet te kunnen rekenen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zaten op ons vakantieadres in Nederland toen ik symptomen kreeg. Weg vangnet. Dan heb je een probleem; volgens de richtlijnen moet het hele gezin in quarantaine.
een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen maar rutte een stuk of 6 keer wat dat betreftquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dommer is. Die tokkies of geloven dat je menselijk gedrag nu opeens wel gaat veranderen.
Nu heb ik afgelopen vrijdag een behoorlijk feest gehad dus nu van alle gasten er niemand symptomatisch is ben ik eigenlijk best safe tochquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar je zei ouderwets bedoelde je eigenlijk verouderd.
30% is asymptomatisch en je bent het meest besmettelijk twee dagen voordat je symptomatisch wordt.
Restricties van sociale interacties.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uit welke cijfers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Dat verandert niets aan mijn verwachting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Cum hoc ergo propter hoc. Andere landen hebben eerder mondkapjes ingevoerd omdat ze een hechtere cultuur hebben. Bij ons was afstand houden voldoende, nu dat niet meer voldoende blijkt moeten we mondkapjes invoeren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
En is ook suggestief dat dit de oorzaak was. Flauwekul van de bovenste plank.
Dat men de mobiliteit wil terugdringen, kan ik nog begrijpen maar niet aankomen met symbool maatregelen.
Mark my words, mondkapjes worden het nieuwe excuus om geen afstand te houden. Dat zie je (zag ik) in andere landen en dat gaat precies hier ook gebeuren.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Xqtress het volgende:
Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
Ten eerste, je verdraait wat ik zeg. Ik stel dat mensen met KLACHTEN rustig naar buiten gaan. Ten tweede dit kwam naar voren uit een gedragsonderzoek van het RIVM.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja hoor 90 procent van de Corona patiënten gaat gewoon boodschappen doen.
Word zo moe van al die verzonnen statestiek hier.
quote:Thuis blijven bij klachten
Van de mensen met symptomen die kunnen wijzen op COVID-19, volgt een groot deel het advies om thuis te blijven niet op. Mensen met klachten, zoals een loopneus, hoesten/niezen, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging en koorts gaan ongeveer even veel naar buiten als mensen zonder klachten. Aan de deelnemers van het onderzoek is gevraagd of ze in de afgelopen 7 dagen naar buiten zijn geweest. 90% van de mensen met klachten heeft ten minste een keer boodschappen gedaan, 64% heeft minstens een keer vrienden of familie bezocht en 43% is een keer naar het werk gegaan.
Nah, meer dat je scholen zolang mogelijk open wil houden en je sluiting pas als laatste maatregel wilt inzetten . Ik snap dat wel. De gevolgen van het sluiten van scholen zijn voor kinderen gigantisch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Vorige maand nog 90%. Flinke daling dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was vanavond nog op RTL Nieuws, op basis van cijfers van het RIVM. Gaat om 20%
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, meer dat je scholen zolang mogelijk open wil houden en pas als laatste maatregel wil invoeren. Ik snap dat wel. De gevolgen van het sluiten van scholen zijn voor kinderen gigantisch.
Oh?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Leuke anekdotequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Xqtress het volgende:
Ik ben strontverkouden al een poos, daarom ook getest en negatief.
Vandaag bij de 'ondervraging' in het ziekenhuis dit aangegeven mocht ik alleen naar binnen met een mondkapje van het ziekenhuis en kreeg een formulier voor de afdeling waar ik moest zijn, bloed prikken in dit geval, waarin stond dat ik klachten had. Keurig geregeld.
Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
Omae wa mou shindeiruquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Dven het volgende:
Nu heb ik afgelopen vrijdag een behoorlijk feest gehad dus nu van alle gasten er niemand symptomatisch is ben ik eigenlijk best safe toch
Ouders, kinderen, op iedereen eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.
Beiden. Maar zeker ook voor kinderen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.
NANIquote:
Ik denk die ene kolom die in overeenstemming is met het huidige maatregelenpakket.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijn het volgende:
Even serieus, aangaande die routekaart, he... op welk niveau zitten we nu? Want mijn regio is level 2. Maar er is ook een "gedeeltelijke lockdown". Dus... welke kolom moet ik nou hebben?
Eindelijk schaamteloos met je K3-maskertje rondlopenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef THEFXR het volgende:
EINDELIJK MONDKAPJESPLICHT, ZAT ER AL MAANDEN OP TE WACHTEN!
Klopt, ik vond wat Jerruh eerder vandaag postte daarover nogal relevant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Vergeet de werkgevers niet .. niet iedereen heeft het geluk een kantoorbaan te hebben die ook vanuit huis uit te voeren is
Op welke manier denk je dat mensen ze niet goed gaan gebruiken waardoor ze nutteloos zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel mensen mondkapjes niet op de juiste manier gaan gebruiken.
Ik denk daarom dat de maatregel weinig zin heeft, tenzij de mondkapjes worden verschaft.
Is dat de "zeer ernstig"-kolom of de "lockdown"-kolom? De maatregelen lijken nogal op elkaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk die ene kolom die in overeenstemming is met het huidige maatregelenpakket.
1na laatste heel NLquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijn het volgende:
Even serieus, aangaande die routekaart, he... op welk niveau zitten we nu? Want mijn regio is level 2. Maar er is ook een "gedeeltelijke lockdown". Dus... welke kolom moet ik nou hebben?
Ik heb die van Tom Coronel ook nog.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Eindelijk schaamteloos met je K3-maskertje rondlopen
Dat hebben we inderdaad gedaan, maar ons vangnet is ook op vakantie nu. Als veel mensen die richtlijn niet volgen, dan kun je je ook afvragen of het misschien niet aan de mensen ligt maar aan de richtlijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Dan kan je toch per direct naar huis gaan om daar wel op je sociale vangnet te kunnen rekenen?
Jullie cijfers hebben dus betrekking op twee verschillende zaken. De 90% hoort bij mensen met verkoudheidsklachten die nog naar buiten gaan en de 2 op de 10 gaat echt over Corona-positieve gevallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vorige maand nog 90%. Flinke daling dan.
Dat heb ik even gemist dan denk ikquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt, ik vond wat Jerruh eerder vandaag postte daarover nogal relevant.
Die lockdown is ook geen echte lockdownquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat de "zeer ernstig"-kolom of de "lockdown"-kolom? De maatregelen lijken nogal op elkaar.
Eh...kom ik later wel even op terug, het loopt een beetje te hard nuquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat heb ik even gemist dan denk ik
Dat ze hetzelfde mondkapje vele malen gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Op welke manier denk je dat mensen ze niet goed gaan gebruiken waardoor ze nutteloos zijn?
NOG NIET HE.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:17 schreef THEFXR het volgende:
EINDELIJK MONDKAPJESPLICHT, ZAT ER AL MAANDEN OP TE WACHTEN!
O ik dacht dat ik daar alleen last van hadquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...kom ik later wel even op terug, het loopt een beetje te hard nu
Tis net afgelopen.quote:
Hah, neequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O ik dacht dat ik daar alleen last van had
En tussendoor steeds aan hun arm hebben hangen, waarbij het overal tegenaan komt. Deed ik vorige maand in Italië ook, net als iedereen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat ze hetzelfde mondkapje vele malen gaan gebruiken.
Nog steeds het probleem van de drager. Irrelevant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:19 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat ze hetzelfde mondkapje vele malen gaan gebruiken.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:21 schreef Qarrad het volgende:
Op grond van de routekaart schat ik in dat we op Pokemon-level 22 zitten. Glashelder dat ding!
Heb je net opgelet?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
59.0% thuissituatie (4366)
13.0% werk (959)
10.3% familie (764)
9.3% verpleegtehuis (688)
3.9% school/kinderopvang (278)
3.8% Kennissen en vrienden (282)
3.7% Vrijetijdsbesteding/sport (273)
1.8% Horeca (130)
1.8% woonzorgcentra (131)
1.5% overig (111)
0.5% feest, verjaardag, borrel (40)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (41)
0.6% Overige gezondheidzorg (46)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (12)
School meer besmettingen dan Horeca, Horeca moet dicht
Expleen, school blijft open hoorquote:
Snoeihard.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:23 schreef THEFXR het volgende:
die 7400 besmettingen gaan we keihard doorheen deze week
Ach, de buitenkant kan een infectiehaard worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog steeds het probleem van de drager. Irrelevant.
Op volle krachtquote:
Meeste is onbekend. Gaat ook om sociale contacten terugdringen. Etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:22 schreef hollandia02 het volgende:
59.0% thuissituatie (4366)
13.0% werk (959)
10.3% familie (764)
9.3% verpleegtehuis (688)
3.9% school/kinderopvang (278)
3.8% Kennissen en vrienden (282)
3.7% Vrijetijdsbesteding/sport (273)
1.8% Horeca (130)
1.8% woonzorgcentra (131)
1.5% overig (111)
0.5% feest, verjaardag, borrel (40)
0.6% medereiziger / reis / vakantie (41)
0.6% Overige gezondheidzorg (46)
0.2% Studentenvereniging/activiteit (12)
School meer besmettingen dan Horeca, Horeca moet dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |