abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:10:41 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195618814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

De EU probeert heel wanhopig nog relevant te blijven maar heeft echt niks meer te zeggen. De wederopstanding van de natiestaat is daar.
Je hoeft jezelf niet nog meer belachelijk te maken natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195618815
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Rutte rekent op een gedragsverandering van tokkies die gewoon al sinds de eerste uitbraak doorleven alsof er geen pandemie bestaat :o .
Ik weet niet wat dommer is. Die tokkies of geloven dat je menselijk gedrag nu opeens wel gaat veranderen.
I'll give you something to do
pi_195618817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Die van mij zijn door mijn zus gemaakt. Die kunnen in een pannetje even koken, drogen en weer klaar.
Dan worden ze steeds kleiner.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:10:59 #229
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195618824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Op het Franse nieuws hebben ze het nu over mensen die in april de ziekte hebben gehad, in mei volkomen virusbrij waren, in juli opnieuw ziek. De variatie in genetisch virus materiaal bewees dat het een nieuwe besmetting was. Het was iemand in Nevada. Fijn voor Trump, immuun ben je na een genezing dus niet altijd.
tu tapelle francais?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:20 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195618836
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, dat bleek erg goed te werken.
En is ook suggestief dat dit de oorzaak was. Flauwekul van de bovenste plank.

Dat men de mobiliteit wil terugdringen, kan ik nog begrijpen maar niet aankomen met symbool maatregelen.
Mark my words, mondkapjes worden het nieuwe excuus om geen afstand te houden. Dat zie je (zag ik) in andere landen en dat gaat precies hier ook gebeuren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195618848
Hoe zou het met Jaap van Dissel zijn?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:41 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_195618849
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik schop er maar weer een ouderwetse oude kreet in: mensen die besmet zijn en dus het virus kunnen verspreiden, blijven thuis.
Waar je zei ouderwets bedoelde je eigenlijk verouderd.
30% is asymptomatisch en je bent het meest besmettelijk twee dagen voordat je symptomatisch wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:11:51 #234
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195618852
quote:
Op het Franse nieuws hebben ze het nu over mensen die in april de ziekte hebben gehad, in mei volkomen virusbrij waren, in juli opnieuw ziek. De variatie in genetisch virus materiaal bewees dat het een nieuwe besmetting was. Het was iemand in Nevada. Fijn voor Trump, immuun ben je na een genezing dus niet altijd.
Toch wel een dertigtal gevallen van herbesmetting.

Inmiddels ook de eerste gecombineerde corona+influenzabesmettingen gevonden.

Krijg je die test er in NL trouwens 'gratis' bij, wanneer er getest wordt?

Daar zijn ze hier wel mee bezig. Krijgt dus een goed overzicht tussen wat griep is en wat corona is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195618853
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar van welke maatregel verwachten we hier nu het meeste effect? De horeca of de sport?

Of schieten we weer mis en blijken de scholen de bottleneck te zijn?
Lijkt me inderdaad de scholen.

Het ironische is natuurlijk dat als het allemaal daalt dat ze de horeca nog langer gaan sluiten (want dan hebben ze de "dader" :') ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:09 #236
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195618862
quote:
Werd in ÉénVandaag ook aangestipt, wat ik echt niet snap. Het gaat blijkbaar om 25 bekende gevallen op 4 miljoen besmette gevallen. Kortom: Niet serieus te nemen en gaat om extreme uitzonderingen.
Weisst
pi_195618867
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Gretzl het volgende:
Wanneer gaan Rutte en De Jonge nu eens inzien dat het maatregelenpakket van augustus t/m half oktober nauwelijks iets heeft bijdragen aan het dempen van het reproductiegetal? En dat ze dus wel degelijk maanden te laat effectief ingrijpen?
Denk dat ze het wel inzien, maar ze zullen het niet toegeven.

Probleem is dat Rutte a) extreem populair is geworden (onduidelijk waarom) en b) doodsbang is voor extreemrechts. Maar je ziet wat de gevolgen zijn als je je oren laat hangen naar extreemrechts.

Maar goed, net als Amerika hebben we de leider die we verdienen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:24 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195618871
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat men de mobiliteit wil terugdringen, kan ik nog begrijpen maar niet aankomen met symbool maatregelen.
Mark my words, mondkapjes worden het nieuwe excuus om geen afstand te houden. Dat zie je (zag ik) in andere landen en dat gaat precies hier ook gebeuren.
We gaan het zien kerl.
pi_195618873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef Claudia_x het volgende:
Wij zaten op ons vakantieadres in Nederland toen ik symptomen kreeg. Weg vangnet. Dan heb je een probleem; volgens de richtlijnen moet het hele gezin in quarantaine.
Dan kan je toch per direct naar huis gaan om daar wel op je sociale vangnet te kunnen rekenen?
So we just called him Fred too
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:12:30 #240
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195618875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef byah het volgende:
Hoe zou het met Jaap van Dissel zijn?
Goede vraag. staat zijn positie al te discussie?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_195618895
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dommer is. Die tokkies of geloven dat je menselijk gedrag nu opeens wel gaat veranderen.
een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen maar rutte een stuk of 6 keer wat dat betreft
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:13:14 #242
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195618901
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:13:38 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195618913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar je zei ouderwets bedoelde je eigenlijk verouderd.
30% is asymptomatisch en je bent het meest besmettelijk twee dagen voordat je symptomatisch wordt.
Nu heb ik afgelopen vrijdag een behoorlijk feest gehad dus nu van alle gasten er niemand symptomatisch is ben ik eigenlijk best safe toch :@
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:13:46 #244
236264 crew  capricia
pi_195618918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar van welke maatregel verwachten we hier nu het meeste effect? De horeca of de sport?

Of schieten we weer mis en blijken de scholen de bottleneck te zijn?
Restricties van sociale interacties.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195618921
Ik ben strontverkouden al een poos, daarom ook getest en negatief.
Vandaag bij de 'ondervraging' in het ziekenhuis dit aangegeven mocht ik alleen naar binnen met een mondkapje van het ziekenhuis en kreeg een formulier voor de afdeling waar ik moest zijn, bloed prikken in dit geval, waarin stond dat ik klachten had. Keurig geregeld.

Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
pi_195618922
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Uit welke cijfers?
pi_195618925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef bamibij het volgende:

[..]

Een wasmachine hebben de meeste mensen wel staan.
Dat verandert niets aan mijn verwachting.
Ik ben niet tegen mondkapjes, maar je moet er bij verplichting niet van uit gaan dat dat ook in grootschalig juist gebruik ervan gaat resulteren.
Dat is gewoon niet realistisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:12 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_195618928
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Cum hoc ergo propter hoc. Andere landen hebben eerder mondkapjes ingevoerd omdat ze een hechtere cultuur hebben. Bij ons was afstand houden voldoende, nu dat niet meer voldoende blijkt moeten we mondkapjes invoeren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:14:20 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195618931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Xqtress het volgende:

Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
:') :D
pi_195618933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Remco het volgende:

[..]

Ja hoor 90 procent van de Corona patiënten gaat gewoon boodschappen doen.

Word zo moe van al die verzonnen statestiek hier.
Ten eerste, je verdraait wat ik zeg. Ik stel dat mensen met KLACHTEN rustig naar buiten gaan. Ten tweede dit kwam naar voren uit een gedragsonderzoek van het RIVM.

https://www.rivm.nl/gedra(...)aleven-gedragsregels

quote:
Thuis blijven bij klachten

Van de mensen met symptomen die kunnen wijzen op COVID-19, volgt een groot deel het advies om thuis te blijven niet op. Mensen met klachten, zoals een loopneus, hoesten/niezen, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging en koorts gaan ongeveer even veel naar buiten als mensen zonder klachten. Aan de deelnemers van het onderzoek is gevraagd of ze in de afgelopen 7 dagen naar buiten zijn geweest. 90% van de mensen met klachten heeft ten minste een keer boodschappen gedaan, 64% heeft minstens een keer vrienden of familie bezocht en 43% is een keer naar het werk gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')