een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen maar rutte een stuk of 6 keer wat dat betreftquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dommer is. Die tokkies of geloven dat je menselijk gedrag nu opeens wel gaat veranderen.
Nu heb ik afgelopen vrijdag een behoorlijk feest gehad dus nu van alle gasten er niemand symptomatisch is ben ik eigenlijk best safe tochquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar je zei ouderwets bedoelde je eigenlijk verouderd.
30% is asymptomatisch en je bent het meest besmettelijk twee dagen voordat je symptomatisch wordt.
Restricties van sociale interacties.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar van welke maatregel verwachten we hier nu het meeste effect? De horeca of de sport?
Of schieten we weer mis en blijken de scholen de bottleneck te zijn?
Uit welke cijfers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Dat verandert niets aan mijn verwachting.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:07 schreef bamibij het volgende:
[..]
Een wasmachine hebben de meeste mensen wel staan.
Cum hoc ergo propter hoc. Andere landen hebben eerder mondkapjes ingevoerd omdat ze een hechtere cultuur hebben. Bij ons was afstand houden voldoende, nu dat niet meer voldoende blijkt moeten we mondkapjes invoeren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
En is ook suggestief dat dit de oorzaak was. Flauwekul van de bovenste plank.
Dat men de mobiliteit wil terugdringen, kan ik nog begrijpen maar niet aankomen met symbool maatregelen.
Mark my words, mondkapjes worden het nieuwe excuus om geen afstand te houden. Dat zie je (zag ik) in andere landen en dat gaat precies hier ook gebeuren.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Xqtress het volgende:
Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
Ten eerste, je verdraait wat ik zeg. Ik stel dat mensen met KLACHTEN rustig naar buiten gaan. Ten tweede dit kwam naar voren uit een gedragsonderzoek van het RIVM.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja hoor 90 procent van de Corona patiënten gaat gewoon boodschappen doen.
Word zo moe van al die verzonnen statestiek hier.
quote:Thuis blijven bij klachten
Van de mensen met symptomen die kunnen wijzen op COVID-19, volgt een groot deel het advies om thuis te blijven niet op. Mensen met klachten, zoals een loopneus, hoesten/niezen, keelpijn, moeilijk ademen, verhoging en koorts gaan ongeveer even veel naar buiten als mensen zonder klachten. Aan de deelnemers van het onderzoek is gevraagd of ze in de afgelopen 7 dagen naar buiten zijn geweest. 90% van de mensen met klachten heeft ten minste een keer boodschappen gedaan, 64% heeft minstens een keer vrienden of familie bezocht en 43% is een keer naar het werk gegaan.
Nah, meer dat je scholen zolang mogelijk open wil houden en je sluiting pas als laatste maatregel wilt inzetten . Ik snap dat wel. De gevolgen van het sluiten van scholen zijn voor kinderen gigantisch.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Is het gegeven dat alle scholen open blijven nog steeds aanleiding om te denken dat het kabinet blijft hameren op de mitigatiestrategie? Uit de cijfers blijkt immers dat de scholen een besmettingshaard zijn die niet te negeren valt.
Vorige maand nog 90%. Flinke daling dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was vanavond nog op RTL Nieuws, op basis van cijfers van het RIVM. Gaat om 20%
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, meer dat je scholen zolang mogelijk open wil houden en pas als laatste maatregel wil invoeren. Ik snap dat wel. De gevolgen van het sluiten van scholen zijn voor kinderen gigantisch.
Oh?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Gretzl het volgende:
Leuke anekdotequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Xqtress het volgende:
Ik ben strontverkouden al een poos, daarom ook getest en negatief.
Vandaag bij de 'ondervraging' in het ziekenhuis dit aangegeven mocht ik alleen naar binnen met een mondkapje van het ziekenhuis en kreeg een formulier voor de afdeling waar ik moest zijn, bloed prikken in dit geval, waarin stond dat ik klachten had. Keurig geregeld.
Even off-topic, ik was met de motor en had het Spaans benauwd met dat prikken en vroeg of ik mocht liggen daarbij. Zegt de beste man die mij ging prikken 'je hebt toch al een helm bij je?' Kon de humor wel waarderen.
Omae wa mou shindeiruquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:13 schreef Dven het volgende:
Nu heb ik afgelopen vrijdag een behoorlijk feest gehad dus nu van alle gasten er niemand symptomatisch is ben ik eigenlijk best safe toch
Ouders, kinderen, op iedereen eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.
Beiden. Maar zeker ook voor kinderen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat het issue meer is dat er gigantische gevolgen voor de ouders zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |