Ik vermoed lan-party's of zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die vond ik ook wonderlijk. Net als in dat rijtje ook wedstrijden staat en vervolgens er niet meer gesport mag worden. Wat zijn dat dan voor wedstrijden?
Ja eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
BCO is ook compleet vastgelopen, beter lockdown en de shit eerst wat vlottrekken voor we conclusies trekken op basis van niet actuele cijfers aangaande wie er wel of niet besmet zijn.
Als ze dat op dit moment doen is 't moment van ingrijpen inderdaad op basis van positieve tests van tot 11 dagen terug. Oftewel, zelfs als ze op de dag dat ze de cijfers hebben ingrijpen, zijn ze 11 dagen te laat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef Scrummie het volgende:
Overigens is die hele routekaart op basis van het aantal besmettingen per 100k per dag. Moet dan niet eerst je testbeleid echt compleet maar dan ook echt helemaal 100% in orde zijn?
Nog los van het probleem van positieve testen die niet gedaan zijn in de afgelopen 24 uur maar wel gemeld zijn in de afgelopen 24 uur.
"Het virus loopt voor ons uit.."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze dat op dit moment doen is 't moment van ingrijpen inderdaad op basis van positieve tests van tot 11 dagen terug. Oftewel, zelfs als ze op de dag dat ze de cijfers hebben ingrijpen, zijn ze 11 dagen te laat.
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, maar het zal worden geïnterpreteerd door de bazen als: iedereen kan gewoon op kantoor komen (naast de niet-kantoor afdelingen binnen zo'n bedrijf).
Er zijn in de zomer juist mensen weggestuurd bij de GGDs "want er waren toch geen gevallen".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens.
En het blijft achteruit kijken, maar godverdomme wat hebben we de afgelopen paar maanden toch gedaan, bij uitstek het moment om die zooi op orde te krijgen.
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn toch wel veel winterterrassen neergezet, daar hebben ze nu weinig aan
Oh, want het liep de afgelopen tijd in de voetbalstadions gierend uit de hand?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met al helemaal niet, omdat het dan gierend uit de hand loopt.
En over een paar jaar zijn fans allang weer terug in de stadions.
Ik heb liever wel het seizoen afmaken zonder fans dan dat de fans weer terug mogen en we halverwege het seizoen stoppen vanwege corona.
Ik denk dat je dat onderschat en dat is terug te zien aan de minimale vermindering in woon-werk verkeer de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.
Zolang ze dit niet oplossen zitten we binnen no-time weer in 'zeer ernstig', omdat ze keihard achter de feiten aan lopen. De r0 loopt 2 weken achter, de positieve tests lopen bijna 2 weken achter. Je kunt met een r0 van 1.2 binnen 2 weken richting duizenden extra besmettingen knallen.quote:
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn in de zomer juist mensen weggestuurd bij de GGDs "want er waren toch geen gevallen".
Dat weten we niet. Laten we beginnen met de spelers zelf: er zijn er al een hoop positief getest en ik geloof 3 wedstrijden zijn al geschrapt vanwege teveel positieve testen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, want het liep de afgelopen tijd in de voetbalstadions gierend uit de hand?
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.
@Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat en dat is terug te zien aan de minimale vermindering in woon-werk verkeer de afgelopen weken.
Precies. Ik begrijp ook niet "Dringend advies om geen (jongeren)groepsreizen te ondernemen." in niveau Zeer Ernstig. Hoe is dat überhaupt mogelijk als de maximale groepsgrootte 4 personen is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die vond ik ook wonderlijk. Net als in dat rijtje ook wedstrijden staat en vervolgens er niet meer gesport mag worden. Wat zijn dat dan voor wedstrijden?
Gierend uit de handquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met al helemaal niet, omdat het dan gierend uit de hand loopt.
En over een paar jaar zijn fans allang weer terug in de stadions.
Ik heb liever wel het seizoen afmaken zonder fans dan dat de fans weer terug mogen en we halverwege het seizoen stoppen vanwege corona.
Scholen waren ook dicht denk ik? Hier waren meer mensen thuis vanwege kinderen in ieder geval, dat is nu anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.
Zolang de treinen niet uitpeulen lijkt mij dat geen probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.
Dat idd, en angst speelde ook mee. Het leek op dat moment op een soort zeer besmettelijke Ebola, veel mensen waren echt in bijna blinde paniekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is ie goed verzekerd tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lacht maar Usain heeft ook corona (of iig gehad)
zuur inderdaad al sprak ik gisteren een restaurant eigenaar en die zei me dat het ook bij hem wisselend was hoe de gasten ermee omgaan, sommige mensen heel voorzichtig en anderen schijt aan alles waardoor je meer een politieagent bent in je eigen tentquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, de ziekenhuizen zeggen dat het momenteel erger is dan de 1e golf (en we zijn pas net begonnen in deze tweede golf die langer gaat duren).
Tuurlijk, maar ik zou liever nu actie ondernemen zodat we het nu alvast wat beter kunnen doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.
Het komt op mij op precies hetzelfde over, alleen net op een andere manier gedefinieerd. Er zijn natuurlijk ook taken die wél uitgeoefend moeten worden, zonder dat je beroep nou vereist dat je altijd op locatie aanwezig moet zijn. Iets doodsimpels als de post ophalen, bijvoorbeeld. (Ja, er sturen mensen nog dingen met de post).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Scrummie het volgende:
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.
Precies. Dus je boude bewering dat het dan gierend uit de hand loopt was misschien wat overdreven, niet? En of het bij spelers rondgaat heeft niets met al dan niet spelen met publiek te maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Laten we beginnen met de spelers zelf: er zijn er al een hoop positief getest en ik geloof 3 wedstrijden zijn al geschrapt vanwege teveel positieve testen.
Het is feitelijk al van kracht vanaf maart, alleen het is nooit verplicht gemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.
Het is voor de treinen ook geen probleem, maar het toont het aantal reisbewegingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang de treinen niet uitpeulen lijkt mij dat geen probleem.
Mwa dat weet je niet, misschien mensen die mantelzorg doen, mensen die bij zieke familieleden op bezoek gaan, ziekenhuisbezoek en daarbij bewust de spits/drukte vermijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.
Ja, maatwerk verlangen van iedereen en dan zelf bij een beetje tegenwind rücksichlos alles zonder pardon weer dicht gooien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.
En toch zei Ernst Kuipers gister: als we zo doorgaan liggen er over 6 weken meer mensen in de ziekenhuizen dan in maart/april (tegen de 5000).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Gierend uit de hand![]()
Er waren juist initiatieven gelanceerd om eventuele risico's op besmettingen te monitoren. Steken mensen hun kostbare tijd en energie in, voor niks. Kan zo de prullenbak in
Mja, heb je gelijk in. Daarvoor zou een goed functionerend BCO en een perfect werkend testbeleid nodig zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.
Wel met de interpretatie diep gegeven kan worden aan zo'n routekaart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ik denk dat Van Dissel met zijn tunnelvisie, Sjaak van de GGD die totaal niet pro-actief is en de mevrouw van het testen die veel eigenbelang heeft een bijzondere rol gaan spelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.
Er zijn een paar spelers positief bevonden dat is iets anders dan wat jij stelde dat het gierend uit de hand zou lopen....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.
Echt, als we het einde van het seizoen halen mogen we in onze handen knijpen. En laten we dan maar niet het risico opzoeken door allemaal fans toe te laten. Nog los van de maatschappelijke ellende die besmettingen in volle stadions opleveren.
Wie heeft het nou weer over volle stadionsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.
Echt, als we het einde van het seizoen halen mogen we in onze handen knijpen. En laten we dan maar niet het risico opzoeken door allemaal fans toe te laten. Nog los van de maatschappelijke ellende die besmettingen in volle stadions opleveren.
Maar nogmaals voor de miljoenmiljardste keer: destijds werd de reguliere zorg teruggebracht tot een minimum. Dat willen we niet nog een keer meemaken, want de gevolgen daarvan zijn ook niet te overzien. Dat betekent dat er nu dus veel minder capaciteit voor covidpatiënten is dan toen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ga er maar vanuit dat de horeca dichtgaat (volledig).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef kol7680 het volgende:
Op die uitgelekte PDF heb hem nog niet doorgenomen gaat nog steeds dus uit van sluiting horeca, ja of nee??
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Collide het volgende:
Als dit nog langer dan 1/2 maanden gaat duren, dan gaat het pas echt uit de hand lopen
Dat heeft natuurlijk wel meer redenen dan alleen het aantal besmettingen. Niet voldoende personeel beschikbaar, Covid patiënten die meer 'ruimte' kosten, personeel dat in quarantaine zit en ga zo maar door. Tel daarbij op dat de bereidheid van mensen om bij te springen lager is, en je kunt niet je volle capaciteit gebruiken, terwijl dat in de eerste golf wel kon.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.
Lockdown heeft zulke zware consequenties dat het prima is om die in overweging te houden ipv als een gegeven neer te zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef VacaLoca het volgende:
Alsnog onduidelijk die routekaart. Lockdown staat als 'te overwegen' bij zeer ernstig. Had dan vijf niveaus gemaakt waarbij ergste gewoon lockdown betekent. En dat we nu op niveau 4 zitten.
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.
Nu ja, structureel? Met een jaar ofzo van nu zal het wel grotendeels over zijn is de verwachting, men verwacht toch wel uiterlijk eind volgend jaar dat de 1.5m en alle andere regels er af kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Neen, dat nooit! Ingrijpen moeten we! 89, kanker? Met loeiende sirenes naar het ziekenhuis, elke seconde telt! Prikken, snijden, boren, zagen, wiedewagen, tubes, pompen, slangen, klemmen, bestralen! Dan wordt ze vast 100 en dat is goed. Anders breken we de eed van Hippocrates.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:52 schreef zoost het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)den-na-herbesmetting
89!
Laat mensen gewoon ook dood gaan lieve medici
Da's dan jammer voor ze maar zoals gezegd, dit gaat niet in een paar weken voorbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef Collide het volgende:
[..]
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbij
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. Dus je boude bewering dat het dan gierend uit de hand loopt was misschien wat overdreven, niet? En of het bij spelers rondgaat heeft niets met al dan niet spelen met publiek te maken.
Het virus heeft totaal geen boodschap aan wat mensen willen of vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef Collide het volgende:
[..]
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbij
en dat alcoholverkoop verbod na 20uur gaat dat ook door?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de horeca dichtgaat (volledig).
Weet ik veel.. het is sowieso een onzinnige regel want je kunt nog altijd de gehele dag alcohol kopen in de supers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat alcoholverkoop verbod na 20uur gaat dat ook door?
Dat weten we na de persco, denk ik, pas zeker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk anders vanavond gewoon ff de persconferentie, wat denk je daarvan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Scandinavische landen is dit gewoon de standaard, daar werkt het al jarenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik veel.. het is sowieso een onzinnige regel want je kunt nog altijd de gehele dag alcohol kopen in de supers.
Op een afdeling in mijn organisatie waren ze juist bij de post weer terug in het stenen tijdperk gezet door een manager. Die stonden dus goed voor lul toen alle net afgekapte thuiswerkaccounts en -materialen weer terug moesten in een georganiseerde, snelle manoeuvre. Ze had verzonnen dat mensen uit solidariteit met elkaar toch op kantoor moesten komen, dus niet alleen de mensen die de post echt in handen moesten hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het komt op mij op precies hetzelfde over, alleen net op een andere manier gedefinieerd. Er zijn natuurlijk ook taken die wél uitgeoefend moeten worden, zonder dat je beroep nou vereist dat je altijd op locatie aanwezig moet zijn. Iets doodsimpels als de post ophalen, bijvoorbeeld. (Ja, er sturen mensen nog dingen met de post).
Ik ben vooral bang voor november en december, wanneer de temperaturen echt dalen en de lichamelijke weerstand van mensen ook weer minder is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehm, ja. Die winterterrassen werden juist weer net uit de grond gestampt.
Ik ben vooral blij dat bij lockdown nog steeds een intelligente lockdown wordt genoemd, bij elkaar op bezoek gaan gezellig om te chillen met vrienden thuis blijft dus ALTIJD mogen. (Adviezen tellen niet.) Daar ben ik erg blij mij 😄quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef VacaLoca het volgende:
Alsnog onduidelijk die routekaart. Lockdown staat als 'te overwegen' bij zeer ernstig. Had dan vijf niveaus gemaakt waarbij ergste gewoon lockdown betekent. En dat we nu op niveau 4 zitten.
Bedoel je de risiconiveaus zoals ze op de dashboardsite van de overheid staan? Er is geen "zeer ernstig". Niveau 3 (ernstig) is het hoogste dat ze hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef 297534 het volgende:
Als de cijfers de komende dagen wat tegenvallen, dan gaan we dus al van ernstig naar zeer ernstig, of zie ik dat verkeerd?
Meerdere wedstrijden geschrapt. En als we volle stadions toelaten dan durf ik de gok wel aan dat het gierend uit de hand zal lopen. Hopelijk komen we er nooit achter omdat we dat experiment niet aangaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn een paar spelers positief bevonden dat is iets anders dan wat jij stelde dat het gierend uit de hand zou lopen....
Dat betekent het letterlijk. We weten het niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.
Ja, maar dat is wel even wat anders dan dat het helemaal uit de hand aan het lopen is en dat het erger is dan bij de eerste golf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.
de enige reden waarom ze gestopt zijn met beperkt toelaten van publiek bij het profvoetbal zijn de reisbewegingen die ermee gepaard gaan, in en rond de stadions zelf was het gewoon veiligquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.
Ik. Ik gaf een voorbeeld. En ook halfvolle stadions zijn onwenselijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over volle stadions.
Welke volle stadions? Ze spelen voorlopig nog helemaal zonder publiek, waar heb jij het over man.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meerdere wedstrijden geschrapt. En als we volle stadions toelaten dan durf ik de gok wel aan dat het gierend uit de hand zal lopen. Hopelijk komen we er nooit achter omdat we dat experiment niet aangaan.
Ligt eraan in welk landquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.
Nee, ik bedoelde die uitgelekte routekaart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je de risiconiveaus zoals ze op de dashboardsite van de overheid staan? Er is geen "zeer ernstig". Niveau 3 (ernstig) is het hoogste dat ze hebben.
Ik denk wel dat je daar gelijk in kunt hebben. De routekaart voldoet ook niet aan de huisstijl van MinVWS, dus kan het lijken dat ie niet van daar komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
Die uitgelekte routekaart is volgens mij gewoon een conceptidee en niks definitiefs er staan ook nog spelfouten in.
Zoals je voor werk wel eens een snel opzetje maakt waarbij het om de vorm gaat en de feitelijk invulling nog niet zo relevant is.
Hetgeen niet ongewoon is bij de overheid hoor. Wat ik in mijn jaren daar aan taalgebruik in officiële documenten voorbij heb zien komen daar valt je kaak van in scherven op de vloer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
Die uitgelekte routekaart is volgens mij gewoon een conceptidee en niks definitiefs er staan ook nog spelfouten in.
Zoals je voor werk wel eens een snel opzetje maakt waarbij het om de vorm gaat en de feitelijk invulling nog niet zo relevant is.
Gaat gewoon weer hetzelfde worden als vorige keer. Maart/April: "Ja werk thuis". Na april: "Ja als je denkt dat je productiever bent, kom naar werk toe is veilig trust me". Zolang het kabinet niet steevast "nee" zegt tegen dit soort managers en C-level executives, gebeurt hetzelfde. Gewoontedieren en kuddegedrag is iets te sterk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel met de interpretatie diep gegeven kan worden aan zo'n routekaart.
Wat voor gevolgen zou het moeten hebben dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.
En legio mensen zitten wel gewoon het hele jaar op het terras.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nogmaals voor de miljoenmiljardste keer: destijds werd de reguliere zorg teruggebracht tot een minimum. Dat willen we niet nog een keer meemaken, want de gevolgen daarvan zijn ook niet te overzien. Dat betekent dat er nu dus veel minder capaciteit voor covidpatiënten is dan toen.
We zitten nu op het randje inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef 297534 het volgende:
Als de cijfers de komende dagen wat tegenvallen, dan gaan we dus al van ernstig naar zeer ernstig, of zie ik dat verkeerd?
Ik werk al jaren voor mezelf, maar toen ik nog bij een baan had, had ik voor mezelf de regel dat ik stopte met lezen wanneer ik de tweede spel- of taalfout tegenkwam. Ik ga m'n hoofd niet vullen met al die troepquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hetgeen niet ongewoon is bij de overheid hoor. Wat ik in mijn jaren daar aan taalgebruik in officiële documenten voorbij heb zien komen daar valt je kaak van in scherven op de vloer.
Volgens mij was het onderzoek tot nu toe (bij Feyenoord); 1 positieve besmetting bij 1 wedstrijd, stuk of 5 bij de ander, waarbij het niet waarschijnlijk was dat ze de besmettingen bij de wedstrijd opgelopen hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik snap je obsessie hiermee niet zo om eerlijk te zijn. Wat wil je nou eigenlijk horen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.
Een voorbeeld die kant noch wal raakt dus want helemaal niemand verwacht meteen volle stadions.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik. Ik gaf een voorbeeld. En ook halfvolle stadions zijn onwenselijk.
Nou daar is tot op heden niks van gebleken. Ze kunnen niet verder vooruit kijken dan 3 weken max.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iemand zei ooit "Regeren is vooruit zien"
Duidelijk is dat er niet geregeerd wordt.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, dat dat niet alleen door de besmettingen komtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:
Dat heeft natuurlijk wel meer redenen dan alleen het aantal besmettingen. Niet voldoende personeel beschikbaar, Covid patiënten die meer 'ruimte' kosten, personeel dat in quarantaine zit en ga zo maar door. Tel daarbij op dat de bereidheid van mensen om bij te springen lager is, en je kunt niet je volle capaciteit gebruiken, terwijl dat in de eerste golf wel kon.
Er waren toch wel problemen met juichen, zingen en het ingaan en verlaten van het stadion. Naast de reisbewegingen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de enige reden waarom ze gestopt zijn met beperkt toelaten van publiek bij het profvoetbal zijn de reisbewegingen die ermee gepaard gaan, in en rond de stadions zelf was het gewoon veilig
Oh, specifieke neusspray. Verdorie, ik las alleen de kop op het AD volgens mij, en zat al liters otrivin in mijn neus te spuiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen hebben ze proteïnen gemaakt in een lab wat SARS-cov2 (tijdelijk) kan blokkeren.
Even sprayen in je neus en keel voor je naar de kroeg gast, en door.
Het is in elk geval wat positief nieuws
Designed antiviral proteins inhibit SARS-CoV-2 in the lab
Dat absoluutquote:
In het stadion is open lucht zal het wel meevallen maar reizen er naar toe zijn wel problematisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij was het onderzoek tot nu toe (bij Feyenoord); 1 positieve besmetting bij 1 wedstrijd, stuk of 5 bij de ander, waarbij het niet waarschijnlijk was dat ze de besmettingen bij de wedstrijd opgelopen hebben.
En dat op 23.000 mensen.
Na jaren in de loopgraven weerstand te hebben geboden tegen de vijand, komt de generaal even de moegestreden troepen moed inspreken: "Mannen, maak je geen zorgen, de volgende aanval is niet zo erg als de eerste"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.
Welke problemen bij het ingaan en verlaten van het stadion?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er waren toch wel problemen met juichen, zingen en het ingaan en verlaten van het stadion. Naast de reisbewegingen inderdaad.
Jaja. Hele volksstammen. Absoluut. Boh. De omzetten liggen 's winters welhaast hoger dan 's zomers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En legio mensen zitten wel gewoon het hele jaar op het terras.
Dit zijn twee (verschillende) concept routekaarten neem ik aan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:39 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij deze de volledige routekaart inclusief waar Nederland momenteel staat.
Hierbij ook de PDF in goede kwaliteit.
https://www.volkskrant.nl(...)maatregelen_1310.pdf
Goed plan. Ik kan hier nog weinig wijs uit. Eerder sporten en om 19 uur voor de buis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk anders vanavond gewoon ff de persconferentie, wat denk je daarvan?
Ja eens. Het enige wat daarbij helpt is volgens mij mondkapjes + bij klachten blijf je thuis.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
In het stadion is open lucht zal het wel meevallen maar reizen er naar toe zijn wel problematisch natuurlijk.
Ook gewoon door het tokkie gedrag van de Feyenoord en Willem 2 supporters.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de enige reden waarom ze gestopt zijn met beperkt toelaten van publiek bij het profvoetbal zijn de reisbewegingen die ermee gepaard gaan, in en rond de stadions zelf was het gewoon veilig
Je hebt net de Eerste Wereldoorlog beschreven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na jaren in de loopgraven weerstand te hebben geboden tegen de vijand, komt de generaal even de moegestreden troepen moed inspreken: "Mannen, maak je geen zorgen, de volgende aanval is niet zo erg als de eerste"
Ja. Wat probeer je hiermee te zegegn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Na jaren in de loopgraven weerstand te hebben geboden tegen de vijand, komt de generaal even de moegestreden troepen moed inspreken: "Mannen, maak je geen zorgen, de volgende aanval is niet zo erg als de eerste"
Dat is het wel want we moeten de achterstand van de reguliere zorg van de vorige golf nog wegwerken. Dat gaat voorlopig niet gebeuren omdat het opnieuw afgeschaald is. We hebben een stuk minder capaciteit dan de vorige keer, domweg omdat er minder personeel bereid is en nog minder personeel bereid is gevonden om nogmaals op een covid-afdeling of ic te staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja het gaat ook om de bewegingen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef Elan het volgende:
[..]
In het stadion is open lucht zal het wel meevallen maar reizen er naar toe zijn wel problematisch natuurlijk.
Zouden ze wel moeten doen, bij iedereen met een kantoorbaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is feitelijk al van kracht vanaf maart, alleen het is nooit verplicht gemaakt.
't Professioneel voetbal is natuurlijk in de gehele geschiedenis al een prachtige bliksemafleider gebleken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij was het onderzoek tot nu toe (bij Feyenoord); 1 positieve besmetting bij 1 wedstrijd, stuk of 5 bij de ander, waarbij het niet waarschijnlijk was dat ze de besmettingen bij de wedstrijd opgelopen hebben.
En dat op 23.000 mensen.
Uit mijn hoofd waren 2 wedstrijden van de Graafschap geschrapt vanwege corona en in de Eredivisie de wedstrijd van RKC vanwege dezelfde reden. En dat is wat ik voorbij heb zien komen. Ik houd niet alles bij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dat op 23.000 mensen.
Ja die winterterrassen bouwen ze op omdat ze er helemaal niets aan verdienen maar het ziet er zo leuk uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaja. Hele volksstammen. Absoluut. Boh. De omzetten liggen 's winters welhaast hoger dan 's zomers.
Wat een onzin dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ook gewoon door het tokkie gedrag van de Feyenoord en Willem 2 supporters.
Net kinderen de koektrommel toevertrouwen mits ze hun fruit eten.
Wordt gewoon niks.
Die zijn geschrapt wegens corona gevallen in de selectie, dat is niet waar ik het over heb.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd waren 2 wedstrijden van de Graafschap geschrapt vanwege corona en in de Eredivisie de wedstrijd van RKC vanwege dezelfde reden. En dat is wat ik voorbij heb zien komen. Ik houd niet alles bij.
Steam sluiten is sowieso niet mogelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:26 schreef Draak31 het volgende:
Ik denk dat we nu al snoeihard in moeten grijpen voor het volledig uit de klauwen loopt; alle winkels dicht, sportclubs dicht, alles dicht behalve supermarkten en winkels waar ze games verkopen.
Je hebt 'in ieder geval'- maatregelen en 'te overwegen' -maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit zijn twee (verschillende) concept routekaarten neem ik aan?
De meeste maatregelen die op de ene kaart b.v. bij Zeer Ernstig staan, staan op de andere kaart bij Ernstig (en die van Ernstig-> Zorgelijk) en zo verder.
B.v. "Sluiting van alle eet- en drinkgelegenheden" staat bij de ene kaart op Ernstig, bij de andere op ZE.
Hebben ze de routekaarten aangepast of hoe leest men dat? Of krijgen we dat vanavond wel te horen?
Ik koop graag fysiek. Maar Steam is inderdaad een vertrouwde vriend.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Steam sluiten is sowieso niet mogelijk.
Hopelijk is deze pandemie sneller voorbijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hebt net de Eerste Wereldoorlog beschreven.
Gaat ook om de beeldvorming. Hoe gaat het in Tilburg tegenwoordig sinds dat volksfeest omtrent die 0-4 tegen Rangers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
6 besmettingen op 23.000 bezoekers waarbij het niet zeker is waar ze de besmettingen hebben opgelopen. Kom op zeg.
De lay-out is wel echt een beetje rommelig, maar te veel tekst geplaatst, echter geen plaatjes er bij wat de bedoeling is. Zoals mensen die dyslectisch zijn zullen heel veel moeite mee hebben en evenals mensen met een beperking die niet altijd begrijpt wat de routekaart in houdt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je daar gelijk in kunt hebben. De routekaart voldoet ook niet aan de huisstijl van MinVWS, dus kan het lijken dat ie niet van daar komt.
Daarnaast is de opmaak een beetje rommelig, en deze kleuren op elkaar lastig te lezen. De communicatie-afdeling van VWS zou die fout niet maken denk ik, want die weten dat mensen die minder goede ogen hebben hier veel moeite mee zullen hebben.
Dat. Heeft. Niets. Met. Publiek. Te. Maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd waren 2 wedstrijden van de Graafschap geschrapt vanwege corona en in de Eredivisie de wedstrijd van RKC vanwege dezelfde reden. En dat is wat ik voorbij heb zien komen.
Goh.quote:Ik houd niet alles bij.
PSV deed het perfect inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ook gewoon door het tokkie gedrag van de Feyenoord en Willem 2 supporters.
Net kinderen de koektrommel toevertrouwen mits ze hun fruit eten.
Wordt gewoon niks.
Ja oke, dat Tilburg gedoe was oliedom van die burgermeester. Ik heb het puur over Feyenoord.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat ook om de beeldvorming. Hoe gaat het in Tilburg tegenwoordig sinds dat volksfeest omtrent die 0-4 tegen Rangers?
Incompetente burgemeester zag dat het goed was. Nu je horeca om zeep.
Goed geholpen man!
Niemand die stelt dat er niet op verdiend wordt. Anders zou het 's winters inderdaad gesloten zijn. Jij hebt erg goed opgelet bij je schoollessen economie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja die winterterrassen bouwen ze op omdat ze er helemaal niets aan verdienen maar het ziet er zo leuk uit.
Toen hadden ze juist een pandemie NA de oorlogquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk is deze pandemie sneller voorbij
Heh, ja maar het was meer om aan te geven dat de mensheid niet altijd leert van zijn foutenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk is deze pandemie sneller voorbij
Die Otrivin Methol meuk, waardoor het voelt of je hersenen smelten. Altijd lekker! Wel interessant, dat kan ook een uitweg zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh, specifieke neusspray. Verdorie, ik las alleen de kop op het AD volgens mij, en zat al liters otrivin in mijn neus te spuiten.
Gamen is wel wel tof, dat thuiszitten is wel een goed excuus om even flink uit te pakken met een dikke videokaart en een zooi gamesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Steam sluiten is sowieso niet mogelijk.
FC Zondebok_O_quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
6 besmettingen op 23.000 bezoekers waarbij het niet zeker is waar ze de besmettingen hebben opgelopen. Kom op zeg.
Oliedom. Maar nul invloed op het sluiten van de horeca.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gaat ook om de beeldvorming. Hoe gaat het in Tilburg tegenwoordig sinds dat volksfeest omtrent die 0-4 tegen Rangers?
Incompetente burgemeester zag dat het goed was. Nu je horeca om zeep.
Goed geholpen man!
O'kreequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:26 schreef Draak31 het volgende:
Ik denk dat we nu al snoeihard in moeten grijpen voor het volledig uit de klauwen loopt; alle winkels dicht, sportclubs dicht, alles dicht behalve supermarkten en winkels waar ze games verkopen.
Wat een heerlijke luxe! Ondertussen moet ik links en rechts brandjes blussen omdat de één een mail zonder enige interpunctie heeft gestuurd en de andere een goed gespelde mail die inhoudelijk de geadresseerde eerder verder zal verwarren dan verder zal helpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik werk al jaren voor mezelf, maar toen ik nog bij een baan had, had ik voor mezelf de regel dat ik stopte met lezen wanneer ik de tweede spel- of taalfout tegenkwam. Ik ga m'n hoofd niet vullen met al die troep
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik koop graag fysiek. Maar Steam is inderdaad een vertrouwde vriend.
ik denk dat daar een raadgevend referendum over gehouden gaat worden: welke routekaart moet het worden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit zijn twee (verschillende) concept routekaarten neem ik aan?
De meeste maatregelen die op de ene kaart b.v. bij Zeer Ernstig staan, staan op de andere kaart bij Ernstig (en die van Ernstig-> Zorgelijk) en zo verder.
B.v. "Sluiting van alle eet- en drinkgelegenheden" staat bij de ene kaart op Ernstig, bij de andere op ZE.
Hebben ze de routekaarten aangepast of hoe leest men dat? Of krijgen we dat vanavond wel te horen?
[..]
Goed plan. Ik kan hier nog weinig wijs uit. Eerder sporten en om 19 uur voor de buis.
Niemand stelde ook dat ze welhaast meer verdienen dan in de zomer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Niemand die stelt dat er niet op verdiend wordt. Anders zou het 's winters inderdaad gesloten zijn. Jij hebt erg goed opgelet bij je schoollessen economie.
Als Nvidia nou eens een keer een beetje op zou schieten met de 3070 releasen en voldoende produceren dan was ik nog veel blijer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Gamen is wel wel tof, dat thuiszitten is wel een goed excuus om even flink uit te pakken met een dikke videokaart en een zooi games
Pakketjespost gaat nog heel groot worden als de pandemie aan blijft houden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik koop graag fysiek. Maar Steam is inderdaad een vertrouwde vriend.
Je prioriteiten liggen goedquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:26 schreef Draak31 het volgende:
Ja het zijn net mensen he die voetballers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd waren 2 wedstrijden van de Graafschap geschrapt vanwege corona en in de Eredivisie de wedstrijd van RKC vanwege dezelfde reden. En dat is wat ik voorbij heb zien komen. Ik houd niet alles bij.
Ja, in feite is het hele draaiboek dat nu wordt gevolgd gemodelleerd op de pandemie van de Spaanse griep. Wat alleen jammer is, is dat dit virus zich anders gedraagt en niet zo naar de achtergrond lijkt te verdwijnen als toen het geval was.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toen hadden ze juist een pandemie NA de oorlog
Ik stel inderdaad dat het leeuwendeel van de mensen 's winters weinig meer op het terras te vinden is en dat de duur flink verkort wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand stelde ook dat ze welhaast meer verdienen dan in de zomer.
Iemand stelde wel dat er in de winter toch niet zoveel naar het terras wordt gegaan. Blijkt dat toch even anders te zijn.
Er zijn net geen 1000 profvoetballers in NL johquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja het zijn net mensen he die voetballers.
Verder valt een handjevol besmettingen natuurlijk reuze mee als je bedenkt dat het eerste en eredivisie samen over duizenden spelers gaat.
Rutte en Hugo gaan met pijltjes gooien en wie de meeste pijltjes raak gooit, die wordt hetquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik denk dat daar een raadgevend referendum over gehouden gaat worden: welke routekaart moet het worden?
Overmorgen héquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Nvidia nou eens een keer een beetje op zou schieten met de 3070 releasen en voldoende produceren dan was ik nog veel blijer.
Ik heb meer het idee dat ze 10 verschillende draaiboeken hebben, en telkens iets uit een andere pakken. Er is geen consistente aanpak, wat je wel zou verwachten als ze 1 draaiboek volgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, in feite is het hele draaiboek dat nu wordt gevolgd gemodelleerd op de pandemie van de Spaanse griep. Wat alleen jammer is, is dat dit virus zich anders gedraagt en niet zo naar de achtergrond lijkt te verdwijnen als toen het geval was.
Maar de Spaanse griep had juist in de tweede golf de meeste slachtoffers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, in feite is het hele draaiboek dat nu wordt gevolgd gemodelleerd op de pandemie van de Spaanse griep. Wat alleen jammer is, is dat dit virus zich anders gedraagt en niet zo naar de achtergrond lijkt te verdwijnen als toen het geval was.
Ik ben bang dat er heel veel mensen zo weg zitten te kwijnen, heel sneu...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Draak31 het volgende:
Ik vind dat sommigen hier er wel erg makkelijk over praten. Een vriend van mij wordt helemaal gek, die is nog vrijgezel en werkt al maanden vrijwel altijd thuis. Nou die wordt dondertjes gek. Ik zelf heb er totaal geen last van.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte en Hugo gaan met pijltjes gooien en wie de meeste pijltjes raak gooit, die wordt het
Wij testen heel IJsland in een week.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
China test even half Nederland in aantal binnen 5 dagen.
en onze inspraak dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte en Hugo gaan met pijltjes gooien en wie de meeste pijltjes raak gooit, die wordt het
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
SBS6 bellijnen en SMS nummers om je stem uit te brengenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en onze inspraak dan?
17 miljoen virologen en economen willen er ook een plasje over doen
Het loopt langzamer op idd maar ik denk ook dat het heel veel langer duurt voordat het afloopt. Ik vrees voor een lange, moeizame winter. Heb te doen met het overgebleven covid- en ic-personeel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef Jazeg het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
@:Mammietje weet je nog dat we het vorige week nog hadden over de grafiek die lineair lijkt te zijn als je maar ver genoeg inzoomt?
Ik moet het nog maar zien, of het minder heftig wordt. De eerste golf was steil, maar ging ook steil naar beneden omdat de schrik er flink in zat en daarnaast had half Nederland amper besmettingen.
Daarom is langetermijnbeleid ook zo belangrijk joh. Kijk naar de VS waar een president binnen no-time bijna 20 jaar aan pandemievoorbereidingen heeft kunnen verneuken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.
Duitsland heeft dat beter gedaan, die hebben een pandemieplan opgesteld nadat SARS begon en zijn uitgegaan van een SARS type pandemie.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik denk dat daar een raadgevend referendum over gehouden gaat worden: welke routekaart moet het worden?
Volgens mij is dit het. Twee smaakjes, bolletjes ijs, of wat je wilt. Eentje die je gratis krijgt ("in ieder geval") en eentje die je er eventueel nog bij krijgt ("te overwegen") als de ijscoman een gulle bui heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:27 schreef 297534 het volgende:
[..]
Je hebt 'in ieder geval'- maatregelen en 'te overwegen' -maatregelen.
De te overwegen-maatregelen van fase 3 lijken erg op de in ieder geval-maatregelen van fase 4.
Dat werkt alleen als IJsland meer inwoners zou hebben dan Nederland...quote:
Er zijn helemaal nog geen pre orders voor de 3070. Ik heb gelukkig al een weekje een prachtige 3080 in mijn gloednieuwe systeem hangen. Allemaal voor de ellende begint en alle console en pc hardware voor maanden uitverkocht/verschrikkelijk overpriced is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Overmorgen hé![]()
Al zijn de pre-orders allang uitverkocht.
Want Nederland heeft ook meer inwoners dan China?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als IJsland meer inwoners zou hebben dan Nederland...
Ik ben ook vrijgezel en ik zal m'n mening simpel samenvatten: thuiswerken zonder corona != thuiswerken met corona, en mensen zijn ook veel te gemakkelijk met denken dat iedereen de pre-corona situatie erg waardeerde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Draak31 het volgende:
Ik vind dat sommigen hier er wel erg makkelijk over praten. Een vriend van mij wordt helemaal gek, die is nog vrijgezel en werkt al maanden vrijwel altijd thuis. Nou die wordt dondertjes gek. Ik zelf heb er totaal geen last van.
Zaken als anderhalve meter afstand houden, groepsgroottes beperken en het dragen van mondkapjes is allemaal rechtstreeks afkomstig uit het draaiboek van de Spaanse griep. Het Wikipedia-artikel erover is best de moeite waard: https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu#Responsesquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat ze 10 verschillende draaiboeken hebben, en telkens iets uit een andere pakken. Er is geen consistente aanpak, wat je wel zou verwachten als ze 1 draaiboek volgen.
Gaat ook om de beeldvorming. Hoe gaat het in Tilburg tegenwoordig sinds dat volksfeest omtrent die 0-4 tegen Rangers?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
Deels wel, net als de studenten met hun zuipfeestjes. Zelf keihard geholpen de huidige situatie te creëren. En dan kan je de voeybalfans nog eerder vergeven daar het emotie is en toegestaan werd. Maar zo'n burgemeester hoort beter te weten vind ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oliedom. Maar nul invloed op het sluiten van de horeca.
Leuke poging op een scherpe reactie, maar IJsland heeft al evenveel tests als inwoners afgenomen.quote:
Nou hebben de Duitsers natuurlijk ook wel wat ervaring met generaals en oorlogenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je zo'n draaiboek schrijft op basis van wat er eerder is gebeurt, het is net zoals de grap dat generaals altijd de vorige oorlog opnieuw proberen te vechten, je baseert het op je eigen ervaringen en niet op zaken die nog onbekend zijn.
Duitsland heeft dat beter gedaan, die hebben een pandemieplan opgesteld nadat SARS begon en zijn uitgegaan van een SARS type pandemie.
Spelers met een profcontract wellicht maar je hebt bij die BVO's honderden spelers rondlopen als je jeugdelftallen mee telt, en dan heb ik het niet over hele jonge kinderen maar U21, U19 etc die regelmatig met het eerste meetrainen of van dezelfde faciliteiten gebruik maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er zijn net geen 1000 profvoetballers in NL joh.
Ja maar we hebben ze verstopt, in China.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Want Nederland heeft ook meer inwoners dan China?
dat viel allemaal reuze meequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er waren toch wel problemen met juichen, zingen en het ingaan en verlaten van het stadion. Naast de reisbewegingen inderdaad.
Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef Benny het volgende:
De routekaart is nog niet definitief en er wordt momenteel gewerkt aan een visuele variant, die vanavond online komt.
Eigen keuze toch? Ik zou het gewoon gehaald hebben, als ik snacks wil haal ik ze.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:30 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie dat markten ook worden uitgesloten van maatregelen. Nou, mijn vriendin wilde net wat lekkere dingetjes gaan halen voor de lunch maar is met lege handen teruggekomen omdat er op het plein voor de supermarkt een markt was en er door alle ouderen en bejaarden daar haast geen doorkomen aan was.
Maar nee, de jongeren!
https://tweakers.net/nieu(...)dag%2016%20september.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Er zijn helemaal nog geen pre orders voor de 3070. Ik heb gelukkig al een weekje een prachtige 3080 in mijn gloednieuwe systeem hangen. Allemaal voor de ellende begint en alle console en pc hardware voor maanden uitverkocht/verschrikkelijk overpriced is.
Ja waar staat dat je kunt pre orderen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)dag%2016%20september.
Ajax heeft er al iets van 60/70. Hebben de rest er gemiddeld minder dan 30 de club nodig om over de 1000 te komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Spelers met een profcontract wellicht maar je hebt bij die BVO's honderden spelers rondlopen als je jeugdelftallen mee telt, en dan heb ik het niet over hele jonge kinderen maar U21, U19 etc die regelmatig met het eerste meetrainen of van dezelfde faciliteiten gebruik maken.
Ok, maar wat heeft dat met je voorbeeld te maken, want bijvoorbeeld China heeft ook niet evenveel tests als inwoners afgenomen? Als we de Chinese cijfers mogen geloven, wat niet zo is, dan heeft Nederland per hoofd meer getest dan China.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Leuke poging op een scherpe reactie, maar IJsland heeft al evenveel tests als inwoners afgenomen.
Amper werk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.
Als hij overmorgen op de markt verschijnt ga ik daar vanuit. Ik heb mijn 3080 in elk geval ruim van te voren moeten pre-orderenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:38 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja waar staat dat je kunt pre orderen?
Ja. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat als je 100 jaar lang geen pandemie ondervonden hebt dat je het geen prioriteit zal vinden om een nieuw plan op te stellen als er talloze andere zaken zijn die hogere prioriteit hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom is langetermijnbeleid ook zo belangrijk joh. Kijk naar de VS waar een president binnen no-time bijna 20 jaar aan pandemievoorbereidingen heeft kunnen verneuken.
De grap is natuurlijk wel dat er een flinke hoeveelheid pandemieën geweest zijn, maar geen van die groot genoeg was om die urgentie te brengen (mexicaanse griep, SARS, MERS). Volgens mij riep het WHO in 2016 nog dat er pandemiedraaiboeken moesten komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat als je 100 jaar lang geen pandemie ondervonden hebt dat je het geen prioriteit zal vinden om een nieuw plan op te stellen als er talloze andere zaken zijn die hogere prioriteit hebben.
Niks menselijks is ons vreemd.
Lekker lachen met een niet bevestigd kaartje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:43 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Tja. Het verschil in duidelijkheid is duidelijk.
De realiteit is dat je allang ingehaald bent door diezelfde realiteit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Maar de realiteit is natuurlijk wel dat als je 100 jaar lang geen pandemie ondervonden hebt dat je het geen prioriteit zal vinden om een nieuw plan op te stellen als er talloze andere zaken zijn die hogere prioriteit hebben.
Doet me denken aan één van de eerste debatten tijdens de crisis. Het vrouwtje van partij van de dieren die tot vervelends aan toe weer begon over de wetmarkets ofzo (weet niet meer precies waarover) en dat iedereen haar weg hoonde, we hadden tenslotte een crisis te beheersen. Ze zei toen: ja, maar hiervoor vonden jullie het ook steeds onzin en nu gáát het er eens over, is het weer niet goed!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ambtenaren zweten niet op het werkquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.
Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:36 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Ik ben ook vrijgezel en ik zal m'n mening simpel samenvatten: thuiswerken zonder corona != thuiswerken met corona, en mensen zijn ook veel te gemakkelijk met denken dat iedereen de pre-corona situatie erg waardeerde.
Ik ervaar grote voordelen en grote nadelen. Grote nadelen dat levensdoelen compleet vast zijn gelopen, dat er veel onzekerheid is w.b. de toekomst is. Ik zie voordelen dat ik geen burn-out heb gekregen omdat de samenleving nogal een narratief op je forceert die niet bij iedereen past (en dankzij corona het narratief nu anders is). Ik verwacht ook dat men wel erg snel compleet terug wil draaien, waardoor ik precies dezelfde nadelen en voordelen zal ervaren als een jaar geleden. Dit hoeft niet, we kunnen het voor iedereen leuker maken zodra corona voorbij is. Maar het voelt erg "terug naar 2019 of alles is kudt".
En ik ervaar ook een gigantische ironie dat mensen die vroeger zeiden "niet zeiken, het leven is geweldig" nu exact hetzelfde ervaren als ik toen deed, en nu wel medelijden verwachten. Beste mensen, dat gaat twee kanten op, dit is geen zero-sum game.
Nee. De huidige situatie laat zien wat er gebeurt als je iedereen zelf laat kiezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?
Kijk mij lijkt het simpel: laat iedereen straks gewoon kiezen of en hoeveel die thuis wil werken. Dan ben je klaar toch? Vrijheid blijheid, iedereen gelukkig.
Ik wil vooral gewoon mn favoriete gezellige evenementen weer gewoon terug zoals ze waren zonder die kut 1.5m beperkingen, en dat mensen die van discotheken houden of voetbal etc dat ook gewoon weer kunnen doen.
Maar qua thuiswerken lijkt het me een simpele kwestie van eigen keuze, iedereen gelukkig.
Toch?
Alleen als de verwarming hoog staatquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ambtenaren zweten niet op het werk
En ze werken thuis, met thuiswerkvergoeding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ambtenaren zweten niet op het werk
Klopt, maar nu wil ik niet de nerd uithangen, maar zo'n beetje op elk wetenschaps-medium (tijdschriften, tv-kanalen, websites) wordt ook al een aantal decennia gewaarschuwd voor een pandemie als deze als reële optie om de huidige wereld in de problemen te brengen. Statistisch gezien kwam dit scenario altijd als het meest waarschijnlijke uit de bus zelfs, met als detail dat Zuidoost-Azië steevast genoemd werd als dé kanshebber als ground zero. Sars en Mers zijn er ook nog geweest als waarschuwing.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tsjemig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Daar hebben ze reiskosten vergoedingen voor ingeleverd. En netjes over onderhandeld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
En ze werken thuis, met thuiswerkvergoeding.
Dan werken ze achterstevoren om niet te zwetenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alleen als de verwarming hoog staat![]()
De bakker en de slager ook mag ik hopen. Brood bij de supermarkt is nu al vaak misgrijpen als je wat later komt bv.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De regering gaat helemaal niet eigenhandig zaken sluiten. Het gaat om de vraag of je jaren looncompensatie moet blijven betalen met belastinggeld.
Eigenlijk vanaf juli al. De aantallen waren nog laag, maar de neerwaartse trend is toen gedraaid en een opwaartse trend geworden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:45 schreef Noek het volgende:
Die routekaart. Nog net even op het laatste moment in mekaar knutselen.
Net als ik vroeger deed met werkstukken. Vanaf augustus liep het al echt op.
Een aantal weken geleden heb ik een webinar gevolgd waarin werd toegelicht hoe heel die communicatie naar buiten in elkaar steekt en hoe dat over de weken heen is veranderd. Best interessant. Over een paar weken is daarvan een vervolgquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je niet moet luisteren naar expertsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef Draak31 het volgende:
Bizar eigenlijk dat het zo uit de hand kan lopen in Nederland terwijl we hier ruim 17 miljoen corona experts hebben.
Die routekaart heeft het toch juist nog over het afschaffen van de koopavond?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Ik weet het, ik weet het...nu denk ik niet dat het veel veranderd had in de initieele reactie en ook niet zo gek veel in de huidige situatie maar het is wel mogelijk dat men eerder gereageerd had voordat het virus hier was. Maar aan de andere kant, dat was dan ook geen medische/expert reactie maar een politieke.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, maar nu wil ik niet de nerd uithangen, maar zo'n beetje op elk wetenschaps-medium (tijdschriften, tv-kanalen, websites) wordt ook al een aantal decennia gewaarschuwd voor een pandemie als deze als reële optie om de huidige wereld in de problemen te brengen. Statistisch gezien kwam dit scenario altijd als het meest waarschijnlijke uit de bus zelfs, met als detail dat Zuidoost-Azië steevast genoemd werd als dé kanshebber als ground zero. Sars en Mers zijn er ook nog geweest als waarschuwing.
Nu hoeven regeringen niet te luisteren naar wat ik daaruit begrijp, maar er zijn overal adviseurs en experts die wel dit podium hadden en die dus minder prio hebben gekregen dan dit verdiende.
Waar luister jij dan naar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je niet moet luisteren naar experts
Zie, jij snapt het. Gegeven de situatie buiten pandemie om, geen probleem, ga naar je evenementen toe en doe lekker wat je wil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?
Kijk mij lijkt het simpel: laat iedereen straks gewoon kiezen of en hoeveel die thuis wil werken. Dan ben je klaar toch? Vrijheid blijheid, iedereen gelukkig.
Ik wil vooral gewoon mn favoriete gezellige evenementen weer gewoon terug zoals ze waren zonder die kut 1.5m beperkingen, en dat mensen die van discotheken houden of voetbal etc dat ook gewoon weer kunnen doen.
Maar qua thuiswerken lijkt het me een simpele kwestie van eigen keuze, iedereen gelukkig.
Toch?
Heb je een linkje ofzoiets? Dit klinkt best interessant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Een aantal weken geleden heb ik een webinar gevolgd waarin werd toegelicht hoe heel die communicatie naar buiten in elkaar steekt en hoe dat over de weken heen is veranderd. Best interessant. Over een paar weken is daarvan een vervolg
Naar mezelf en machthebbers omdat zij een monopolie hebben op geweld en gijzeling.quote:
Geen idee hoe je dat uit de routekaart kan halen. Dat staat zelfs niet vermeld bij het Lockdown-blokje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
De vraag is of we binnen nu en een half jaar weer naar pre-corona-tijden gaan. En ik denk dat niet.
Dan heb je een sector wat je al één jaar kunstmatig in leven gehouden hebt.
Als we daar met zijn allen achter staan, is dat prima.
Maar het geld kan ook op een andere manier ingezet worden.
Ik noem maar een dwarsstraat, in het onderwijs. Bij studenten. Of in de zorg.
In elk geval iets waar je als post-corona-samenleving wat aan hebt.
Ze kunnen zonder meer hun macht over jou uitoefenen ja. Soms zelfs op manieren die jij in je wildste dromen niet had kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Naar mezelf en machthebbers omdat zij een monopolie hebben op geweld en gijzeling.
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.
Ik zou niet willen zeggen dat de samenleving niks heeft aan het tijdelijk steunen van bedrijven die buiten de pandemie om goed draaien.
Ik zal ook wel scheel zijn, zie het ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen idee hoe je dat uit de routekaart kan halen. Dat staat zelfs niet vermeld bij het Lockdown-blokje.
Ja dat doen ze vrij snel, gewoon alle mensen oproepen, tig monsters bij elkaar gooien, is die positief, dan iedereen uit die pool opnieuw testen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
China test even half Nederland in aantal binnen 5 dagen.
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.
Is gewoon ambtenarentaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Zorro het volgende:
Dom woord wel, routekaart.
Alsof ze een idee hebben waar ze uit gaan komen
Dat kan dan ook een slimme investering zijn. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.
Ik zou niet willen zeggen dat de samenleving niks heeft aan het tijdelijk steunen van bedrijven die buiten de pandemie om goed draaien.
Tja, dat is helaas nooit te achterhalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor dus net dat scholen deze herfstvakantie open blijven zodat de leerlingen hun achterstanden kunnen wegwerken (als het mag).
Beter regelen ze dat een beetje goed.
1. Dat staat er helemaal nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Waar is dat dan? In het noorden hebben ze allemaal al vakantie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor dus net dat scholen deze herfstvakantie open blijven zodat de leerlingen hun achterstanden kunnen wegwerken (als het mag).
Beter regelen ze dat een beetje goed.
Mwoah, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is helaas nooit te achterhalen.
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb je een linkje ofzoiets? Dit klinkt best interessant.
Mijn school blijft dus open.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Sterkte en werkzequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijn school blijft dus open.
Moet 12 uur werken
Van Ferd mag dat zei die netquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Benny het volgende:
[..]
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.
Absoluut. En ja, ondernemersrisico is een ding maar als ik denk aan zo'n begrip komt pandemie nou niet gelijk bij mij opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Ik denk dat dit iets verder gaat dan ondernemersrisico, maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de meeste mensen willen leven op een iets hogere standaard dan mogelijk is met een bijstandsuitkering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!
Snap ik, maar tegelijk vind ik dat ook wat makkelijk. Ik denk dat als je die analyse nu wel zou maken, je ook betere oplossingen kan krijgen voor de situatie nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:01 schreef Draak31 het volgende:
Hoe gaat het in Zweden eigenlijk? Daar doen ze toch helemaal niets? Is de pleuris al uitgebroken daar?
Amen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Zie, jij snapt het. Gegeven de situatie buiten pandemie om, geen probleem, ga naar je evenementen toe en doe lekker wat je wil.
Als we kunnen stoppen met bijna elk bedrijf een "hip, jong bedrijf" maken, waar iedereen z'n leven deelt tot de manier waarop die z'n avondeten heeft zitten kauwen, iets meer respect voor mensen die werk en persoonlijk leven gescheiden willen houden, iets meer respect voor mensen die prima op zichzelf kunnen werken en goed werk leveren, en meer focus op thuiswerken, dan zullen er genoeg mensen overblijven die wel het leven willen delen en naar kantoor komen. De mensen die het willen, behouden hun normaal. De mensen die het niet willen, krijgen een alternatief.
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.
SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.
Klopt. Hier was het de 'perfect storm' terwijl ze daar een vriendelijke lentebriesje hadden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:05 schreef Scrummie het volgende:
Genot.SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.blablablabla
Een voordeel met dit virus: het kan ook weer exponentieel afnemen.quote:
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was. Ook nu worden lessen gelivestreamd voor de kinders die thuis zitten met klachten en zij worden ook bij de les betrokken dan. Ik heb ook begrepen dat ze het zo weer op kunnen pakken indien nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.
Overigens zou dat onderwijs eens goed digitaal op orde brengen ook een goede investering zijn. Vind het nogal hap snap wat er nu staat.
Zal per instelling anders zijn, maar ook daar zou je een minimum aan eisen kunnen stellen.
De basisschool hier heeft helemaal niets geregeld voor kinderen die thuis zitten met klachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was. Ook nu worden lessen gelivestreamd voor de kinders die thuis zitten met klachten en zij worden ook bij de les betrokken dan. Ik heb ook begrepen dat ze het zo weer op kunnen pakken indien nodig.
Wel zit er een verschil tussen havo/vwo en tl (en lager waarschijnlijk). De hogere niveau's zaten er veel meer bovenop (iedere les aanwezig zijn) waar de lagere niveaus het meer met huiswerk te maken hebben, met mogelijkheid tot vragen stellen.
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Een voordeel met dit virus: het kan ook weer exponentieel afnemen.
Ik hoop het gewoon.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...
Vanavond dikke kroegentochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
De maatregelen gaan per morgen 14-10 18:00u in lees ik zojuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hoop alcoholcontroles om 18.00u dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Basisschool was hier ook heel goed geregeld. Moet ik wel zeggen dat ze een voorsprong hadden omdat er al met tablets gewerkt werd vanaf groep 4. Kinderen die er niet zijn, worden er op een tablet bij gezet, in de kring zelfs letterlijk op een stoeltje!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
De basisschool hier heeft helemaal niets geregeld voor kinderen die thuis zitten met klachten.
Echt, dit zou zo veel schelen als daar ook een minimum set aan eisen is.
Begrijp het wel: de docenten die voor de klas die dag staan, kunnen niet ook online lesjes geven.
Ik gok zo rond de 10 - 15%, puur onderbuik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel mensen gaan er toch werken of naar sport / familie / vrienden op het moment dat ze een klachten hebben, een test gepland hebben of positief getest zijn denken jullie?
Ik vind Zweden ook niet zo vergelijkbaar. Nederland is veel dichter bevolkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Tijn het volgende:
Maar om de vraag te beantwoorden hoe het in Zweden gaat: ze hebben daar de zomerdip niet zo gehad zoals wij 'm hadden. Inmiddels zit ook daar het aantal gevallen weer in de lift, zoals eigenlijk in heel Europa, maar (nog?) niet bepaald op de schaal zoals het hier losgaat.
[ afbeelding ]
Bron: ourworldindata.org
Knap van je. Lukt mij niet altijd meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het gewoon.![]()
Positief blijven over de mensheid om mij heen.
Te veel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel mensen gaan er toch werken of naar sport / familie / vrienden op het moment dat ze een klachten hebben, een test gepland hebben of positief getest zijn denken jullie?
En zelfs toen duurde het lang.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:14 schreef Benny het volgende:
[..]
Vanavond dikke kroegentochtFOK!meet in Amsterdam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar met een kater werken dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
"Oh ja shit, mn webcam doet het niet. Dan maar even zonder"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Morgen maar met een kater werken dan.
uhhuhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
*lezend met koffie bij de hand*
Was gezellig vannacht?
[..]
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.
Wanneer gaan we de 1000 halen? Met dit tempo...minimaal 4 per dag? Als het net zo hard gaat als gisteren (was wel een extreme dag). Nog 50 te gaan. Over een dag of 12-13? Vandaag komen er ook vast wel weer een stuk of 6-7. Als er verders niets te doen is, zal het hier ook wel weer drukker gaan worden. Misschien over 10 dagen dan al. Of nog eerder. Spannend!
Ik weet niet of "kinderziektes" hier wel helemaal handig gekozen isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was.
Boh, als je dat zo ziet moet er wel, kortstondig (zeg een week of 3), keihard ingegrepen worden om die cijfers zwaar omlaag te brengen tot een beheersbaar niveau.quote:
Drink NU!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Draak31 het volgende:
Het lijkt me niet verstandig als Fok!kers nu massaal gaan drinken vanavond. Pak je verantwoording mensen.
Dat hoef je Salina en mij dus niet te vertellen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
uhhuh![]()
300.000 posts.. pff.. dat zijn er best veul
Klopt, Nederland is qua oppervlakte,inwonersaantal en bevolkingsdichtheid beter vergelijkbaar met noord rijn westfalen in Duitsland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind Zweden ook niet zo vergelijkbaar. Nederland is veel dichter bevolkt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet niet of "kinderziektes" hier wel helemaal handig gekozen is
Ben wel benieuwd hoe het aantal posts per dag zich verhoud t.o.v. de besmettingengrafiek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.
Wanneer gaan we de 1000 halen? Met dit tempo...minimaal 4 per dag? Als het net zo hard gaat als gisteren (was wel een extreme dag). Nog 50 te gaan. Over een dag of 12-13? Vandaag komen er ook vast wel weer een stuk of 6-7. Als er verders niets te doen is, zal het hier ook wel weer drukker gaan worden. Misschien over 10 dagen dan al. Of nog eerder. Spannend!
Ooooohhh je deed het expres!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]Nee, dat was wel gewaagd van me! Dat dacht ik ook al toen ik het schreef!
Ik denk best veel. Als jij een wedstrijd hebt en je team heeft amper wisselspelers, zou jij dan meegaan, als je een paar keer geniest hebt? Ik denk dat veel sporters denken dat ze toch geen corona hebben en hun team niet in de steek willen laten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Dat dit kan in Nederland!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik liet het wel -willens en wetens- staan ja!
Hier ook. Morgen jarig, dus dan maar vandaag uit eten. Nog een keer de horeca steunen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:
Morgen gaan de maatregelen in om 18.00 uur lees ik overal.
Vanavond nog uit eten
Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.... en nog vele gezonde jaren maar zonder het coronavirus, hoop ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook. Morgen jarig, dus dan maar vandaag uit eten. Nog een keer de horeca steunen.
Waarom kan dat niet digitaal, he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
De puntjes worden op de i gezet..
En op andere gebieden weer totaal niet dus in zijn geheel niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, Nederland is qua oppervlakte,inwonersaantal en bevolkingsdichtheid beter vergelijkbaar met noord rijn westfalen in Duitsland.
Dat is mooi. Kan je je bord nog leeg eten!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:
Morgen gaan de maatregelen in om 18.00 uur lees ik overal.
Vanavond nog uit eten
Kuipers zei gisteren dat het 12 weken heeft geduurd voor de IC weer op een voldoende laag niveau zat. Dat vind ik erg lang, inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs toen duurde het lang.
Kunnen ze wel mooi gaan roepen dat de horeca maar voor twee weken dicht gaat, dat gaat natuurlijk maanden duren.
Digitaal vergaderen heeft voor mij nooit echt gewerkt.quote:
Dit is ook het einde van restaurants. De 22.00 sluiting was al belachelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef Tijn het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik ben meestal om 6 uur nog niet eens in het restaurant, laat staan dat ik klaar ben met eten
O nice, kan ik nog net de high tea doen om 14:30quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |