Eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De regering gaat helemaal niet eigenhandig zaken sluiten. Het gaat om de vraag of je jaren looncompensatie moet blijven betalen met belastinggeld.
Eigenlijk vanaf juli al. De aantallen waren nog laag, maar de neerwaartse trend is toen gedraaid en een opwaartse trend geworden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:45 schreef Noek het volgende:
Die routekaart. Nog net even op het laatste moment in mekaar knutselen.
Net als ik vroeger deed met werkstukken. Vanaf augustus liep het al echt op.
Een aantal weken geleden heb ik een webinar gevolgd waarin werd toegelicht hoe heel die communicatie naar buiten in elkaar steekt en hoe dat over de weken heen is veranderd. Best interessant. Over een paar weken is daarvan een vervolgquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er zit dus nu iemand op het ministerie te zweten om dit visueel te maken terwijl het nog niet de definitieve versie is. Veel succes toegewenst.
Zo zie je maar weer dat je niet moet luisteren naar expertsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef Draak31 het volgende:
Bizar eigenlijk dat het zo uit de hand kan lopen in Nederland terwijl we hier ruim 17 miljoen corona experts hebben.
Die routekaart heeft het toch juist nog over het afschaffen van de koopavond?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Ik weet het, ik weet het...nu denk ik niet dat het veel veranderd had in de initieele reactie en ook niet zo gek veel in de huidige situatie maar het is wel mogelijk dat men eerder gereageerd had voordat het virus hier was. Maar aan de andere kant, dat was dan ook geen medische/expert reactie maar een politieke.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt, maar nu wil ik niet de nerd uithangen, maar zo'n beetje op elk wetenschaps-medium (tijdschriften, tv-kanalen, websites) wordt ook al een aantal decennia gewaarschuwd voor een pandemie als deze als reële optie om de huidige wereld in de problemen te brengen. Statistisch gezien kwam dit scenario altijd als het meest waarschijnlijke uit de bus zelfs, met als detail dat Zuidoost-Azië steevast genoemd werd als dé kanshebber als ground zero. Sars en Mers zijn er ook nog geweest als waarschuwing.
Nu hoeven regeringen niet te luisteren naar wat ik daaruit begrijp, maar er zijn overal adviseurs en experts die wel dit podium hadden en die dus minder prio hebben gekregen dan dit verdiende.
Waar luister jij dan naar?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je niet moet luisteren naar experts
Zie, jij snapt het. Gegeven de situatie buiten pandemie om, geen probleem, ga naar je evenementen toe en doe lekker wat je wil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar hoe wil je het voor iedereen leuker maken dan straks?
Kijk mij lijkt het simpel: laat iedereen straks gewoon kiezen of en hoeveel die thuis wil werken. Dan ben je klaar toch? Vrijheid blijheid, iedereen gelukkig.
Ik wil vooral gewoon mn favoriete gezellige evenementen weer gewoon terug zoals ze waren zonder die kut 1.5m beperkingen, en dat mensen die van discotheken houden of voetbal etc dat ook gewoon weer kunnen doen.
Maar qua thuiswerken lijkt het me een simpele kwestie van eigen keuze, iedereen gelukkig.
Toch?
Heb je een linkje ofzoiets? Dit klinkt best interessant.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Een aantal weken geleden heb ik een webinar gevolgd waarin werd toegelicht hoe heel die communicatie naar buiten in elkaar steekt en hoe dat over de weken heen is veranderd. Best interessant. Over een paar weken is daarvan een vervolg
Naar mezelf en machthebbers omdat zij een monopolie hebben op geweld en gijzeling.quote:
Geen idee hoe je dat uit de routekaart kan halen. Dat staat zelfs niet vermeld bij het Lockdown-blokje.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Grote nieuw uit die routekaart is dat per morgen dus alle winkels dichtmoeten behalve de supermarkten en drogisterijen. Neef van me werkt in de detailhandel en die hebben gehoord dat ze morgen thuis mogen blijven. Weer paar duizend man dus thuis vanaf morgen.
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
De vraag is of we binnen nu en een half jaar weer naar pre-corona-tijden gaan. En ik denk dat niet.
Dan heb je een sector wat je al één jaar kunstmatig in leven gehouden hebt.
Als we daar met zijn allen achter staan, is dat prima.
Maar het geld kan ook op een andere manier ingezet worden.
Ik noem maar een dwarsstraat, in het onderwijs. Bij studenten. Of in de zorg.
In elk geval iets waar je als post-corona-samenleving wat aan hebt.
Ze kunnen zonder meer hun macht over jou uitoefenen ja. Soms zelfs op manieren die jij in je wildste dromen niet had kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Naar mezelf en machthebbers omdat zij een monopolie hebben op geweld en gijzeling.
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.
Ik zou niet willen zeggen dat de samenleving niks heeft aan het tijdelijk steunen van bedrijven die buiten de pandemie om goed draaien.
Ik zal ook wel scheel zijn, zie het ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geen idee hoe je dat uit de routekaart kan halen. Dat staat zelfs niet vermeld bij het Lockdown-blokje.
Ja dat doen ze vrij snel, gewoon alle mensen oproepen, tig monsters bij elkaar gooien, is die positief, dan iedereen uit die pool opnieuw testen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:32 schreef VacaLoca het volgende:
China test even half Nederland in aantal binnen 5 dagen.
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.
Is gewoon ambtenarentaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Zorro het volgende:
Dom woord wel, routekaart.
Alsof ze een idee hebben waar ze uit gaan komen
Dat kan dan ook een slimme investering zijn. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook wel erg lastig als er nu veel bedrijven failliet gaan en mensen op straat komen te staan. Die hebben immers in deze moeilijke tijd niet zomaar weer een baan, terwijl al die zaken na de pandemie waarschijnlijk wel weer gewoon hartstikke levensvatbaar zijn.
Ik zou niet willen zeggen dat de samenleving niks heeft aan het tijdelijk steunen van bedrijven die buiten de pandemie om goed draaien.
Tja, dat is helaas nooit te achterhalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor dus net dat scholen deze herfstvakantie open blijven zodat de leerlingen hun achterstanden kunnen wegwerken (als het mag).
Beter regelen ze dat een beetje goed.
1. Dat staat er helemaal nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:47 schreef kol7680 het volgende:
Waar is dat dan? In het noorden hebben ze allemaal al vakantie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoor dus net dat scholen deze herfstvakantie open blijven zodat de leerlingen hun achterstanden kunnen wegwerken (als het mag).
Beter regelen ze dat een beetje goed.
Mwoah, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is helaas nooit te achterhalen.
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De complicatie is dat niemand weet hoe lang die steun moet duren en hoe duur die steun gaat worden. Daar gaan politieke keuzes gemaakt worden en er zullen altijd mensen zijn die dan de lul zijn om het plat te zeggen.
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Heb je een linkje ofzoiets? Dit klinkt best interessant.
Mijn school blijft dus open.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Sterkte en werkzequote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijn school blijft dus open.
Moet 12 uur werken
Van Ferd mag dat zei die netquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Benny het volgende:
[..]
Nog geen linkje. Ik ontvang wekelijks (en bij opschaling vaker) een mailing van het Ministerie van Justitie en Veiligheid over de coronacommunicatie ivm mijn werk. Geen idee ook of ik die mag/kan delen.
Absoluut. En ja, ondernemersrisico is een ding maar als ik denk aan zo'n begrip komt pandemie nou niet gelijk bij mij opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen wel af hoeveel steun er nodig was geweest als we het testbeleid op orde hadden en ook BCO op orde hadden.
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook niet zeggen dat het makkelijk is, hoor. Ik begrijp ook best het standpunt dat dit nu eenmaal het ondernemersrisico is en dat we altijd nog de bijstand hebben. Al is dat wel een hele zure appel voor mensen die werken in de getroffen sectoren.
Ik denk dat dit iets verder gaat dan ondernemersrisico, maar ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de meeste mensen willen leven op een iets hogere standaard dan mogelijk is met een bijstandsuitkering.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is ook niet onbeperkt. Dan zou er niemand hoeven te werken, want hee, we hebben gewoon bijstand!
Snap ik, maar tegelijk vind ik dat ook wat makkelijk. Ik denk dat als je die analyse nu wel zou maken, je ook betere oplossingen kan krijgen voor de situatie nu.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Terechte vraag. Maar we moeten nu dealen met de situatie waarin we nu zitten.
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onze regio zit al in de herfstvakantie en zijn gewoon dicht.
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:01 schreef Draak31 het volgende:
Hoe gaat het in Zweden eigenlijk? Daar doen ze toch helemaal niets? Is de pleuris al uitgebroken daar?
Amen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:51 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
Zie, jij snapt het. Gegeven de situatie buiten pandemie om, geen probleem, ga naar je evenementen toe en doe lekker wat je wil.
Als we kunnen stoppen met bijna elk bedrijf een "hip, jong bedrijf" maken, waar iedereen z'n leven deelt tot de manier waarop die z'n avondeten heeft zitten kauwen, iets meer respect voor mensen die werk en persoonlijk leven gescheiden willen houden, iets meer respect voor mensen die prima op zichzelf kunnen werken en goed werk leveren, en meer focus op thuiswerken, dan zullen er genoeg mensen overblijven die wel het leven willen delen en naar kantoor komen. De mensen die het willen, behouden hun normaal. De mensen die het niet willen, krijgen een alternatief.
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar doen ze ook genoeg, ze hebben alleen nooit een 'intelligente' lockdown gehad zoals wij en je leest her en der dat dat voornamelijk is gekomen omdat ze er eerder bij waren met de wat simpelere maatregelen.
SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.
Klopt. Hier was het de 'perfect storm' terwijl ze daar een vriendelijke lentebriesje hadden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hebben ook geluk gehad dat er nooit zo'n superspreader event als carnaval heeft plaatsgevonden, waardoor ze niet acuut in hoefden te grijpen.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:05 schreef Scrummie het volgende:
Genot.SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Elan je staat in de top10 ouwe veelposter.blablablabla
Een voordeel met dit virus: het kan ook weer exponentieel afnemen.quote:
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was. Ook nu worden lessen gelivestreamd voor de kinders die thuis zitten met klachten en zij worden ook bij de les betrokken dan. Ik heb ook begrepen dat ze het zo weer op kunnen pakken indien nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij ons (Utrecht) gaat het ook gewoon dicht.
Overigens zou dat onderwijs eens goed digitaal op orde brengen ook een goede investering zijn. Vind het nogal hap snap wat er nu staat.
Zal per instelling anders zijn, maar ook daar zou je een minimum aan eisen kunnen stellen.
De basisschool hier heeft helemaal niets geregeld voor kinderen die thuis zitten met klachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was. Ook nu worden lessen gelivestreamd voor de kinders die thuis zitten met klachten en zij worden ook bij de les betrokken dan. Ik heb ook begrepen dat ze het zo weer op kunnen pakken indien nodig.
Wel zit er een verschil tussen havo/vwo en tl (en lager waarschijnlijk). De hogere niveau's zaten er veel meer bovenop (iedere les aanwezig zijn) waar de lagere niveaus het meer met huiswerk te maken hebben, met mogelijkheid tot vragen stellen.
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Een voordeel met dit virus: het kan ook weer exponentieel afnemen.
Ik hoop het gewoon.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...
Vanavond dikke kroegentochtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
De maatregelen gaan per morgen 14-10 18:00u in lees ik zojuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hoop alcoholcontroles om 18.00u dusquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Basisschool was hier ook heel goed geregeld. Moet ik wel zeggen dat ze een voorsprong hadden omdat er al met tablets gewerkt werd vanaf groep 4. Kinderen die er niet zijn, worden er op een tablet bij gezet, in de kring zelfs letterlijk op een stoeltje!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
De basisschool hier heeft helemaal niets geregeld voor kinderen die thuis zitten met klachten.
Echt, dit zou zo veel schelen als daar ook een minimum set aan eisen is.
Begrijp het wel: de docenten die voor de klas die dag staan, kunnen niet ook online lesjes geven.
Ik gok zo rond de 10 - 15%, puur onderbuik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel mensen gaan er toch werken of naar sport / familie / vrienden op het moment dat ze een klachten hebben, een test gepland hebben of positief getest zijn denken jullie?
Ik vind Zweden ook niet zo vergelijkbaar. Nederland is veel dichter bevolkt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Tijn het volgende:
Maar om de vraag te beantwoorden hoe het in Zweden gaat: ze hebben daar de zomerdip niet zo gehad zoals wij 'm hadden. Inmiddels zit ook daar het aantal gevallen weer in de lift, zoals eigenlijk in heel Europa, maar (nog?) niet bepaald op de schaal zoals het hier losgaat.
[ afbeelding ]
Bron: ourworldindata.org
Knap van je. Lukt mij niet altijd meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het gewoon.![]()
Positief blijven over de mensheid om mij heen.
Te veel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel mensen gaan er toch werken of naar sport / familie / vrienden op het moment dat ze een klachten hebben, een test gepland hebben of positief getest zijn denken jullie?
En zelfs toen duurde het lang.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch vrees ik een beetje dat het niet zo snel zal gaan als de vorige keer...
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:14 schreef Benny het volgende:
[..]
Vanavond dikke kroegentochtFOK!meet in Amsterdam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar met een kater werken dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
"Oh ja shit, mn webcam doet het niet. Dan maar even zonder"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Morgen maar met een kater werken dan.
uhhuhquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
*lezend met koffie bij de hand*
Was gezellig vannacht?
[..]
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.
Wanneer gaan we de 1000 halen? Met dit tempo...minimaal 4 per dag? Als het net zo hard gaat als gisteren (was wel een extreme dag). Nog 50 te gaan. Over een dag of 12-13? Vandaag komen er ook vast wel weer een stuk of 6-7. Als er verders niets te doen is, zal het hier ook wel weer drukker gaan worden. Misschien over 10 dagen dan al. Of nog eerder. Spannend!
Ik weet niet of "kinderziektes" hier wel helemaal handig gekozen isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef Mammietje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik -na wat kinderziektes- heel tevreden over het online lesgeven was.
Boh, als je dat zo ziet moet er wel, kortstondig (zeg een week of 3), keihard ingegrepen worden om die cijfers zwaar omlaag te brengen tot een beheersbaar niveau.quote:
Drink NU!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Draak31 het volgende:
Het lijkt me niet verstandig als Fok!kers nu massaal gaan drinken vanavond. Pak je verantwoording mensen.
Dat hoef je Salina en mij dus niet te vertellen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
uhhuh![]()
300.000 posts.. pff.. dat zijn er best veul
Klopt, Nederland is qua oppervlakte,inwonersaantal en bevolkingsdichtheid beter vergelijkbaar met noord rijn westfalen in Duitsland.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind Zweden ook niet zo vergelijkbaar. Nederland is veel dichter bevolkt.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik weet niet of "kinderziektes" hier wel helemaal handig gekozen is
Ben wel benieuwd hoe het aantal posts per dag zich verhoud t.o.v. de besmettingengrafiek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 08:52 schreef Salina het volgende:
[..]
Was jij er al bij vanaf het begin? Kan me echt niet meer herinneren.
Wanneer gaan we de 1000 halen? Met dit tempo...minimaal 4 per dag? Als het net zo hard gaat als gisteren (was wel een extreme dag). Nog 50 te gaan. Over een dag of 12-13? Vandaag komen er ook vast wel weer een stuk of 6-7. Als er verders niets te doen is, zal het hier ook wel weer drukker gaan worden. Misschien over 10 dagen dan al. Of nog eerder. Spannend!
Ooooohhh je deed het expres!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]Nee, dat was wel gewaagd van me! Dat dacht ik ook al toen ik het schreef!
Ik denk best veel. Als jij een wedstrijd hebt en je team heeft amper wisselspelers, zou jij dan meegaan, als je een paar keer geniest hebt? Ik denk dat veel sporters denken dat ze toch geen corona hebben en hun team niet in de steek willen laten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Dat dit kan in Nederland!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik liet het wel -willens en wetens- staan ja!
Hier ook. Morgen jarig, dus dan maar vandaag uit eten. Nog een keer de horeca steunen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:
Morgen gaan de maatregelen in om 18.00 uur lees ik overal.
Vanavond nog uit eten
Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.... en nog vele gezonde jaren maar zonder het coronavirus, hoop ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook. Morgen jarig, dus dan maar vandaag uit eten. Nog een keer de horeca steunen.
Waarom kan dat niet digitaal, he.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
De puntjes worden op de i gezet..
En op andere gebieden weer totaal niet dus in zijn geheel niet te vergelijken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, Nederland is qua oppervlakte,inwonersaantal en bevolkingsdichtheid beter vergelijkbaar met noord rijn westfalen in Duitsland.
Dat is mooi. Kan je je bord nog leeg eten!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:
Morgen gaan de maatregelen in om 18.00 uur lees ik overal.
Vanavond nog uit eten
Kuipers zei gisteren dat het 12 weken heeft geduurd voor de IC weer op een voldoende laag niveau zat. Dat vind ik erg lang, inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zelfs toen duurde het lang.
Kunnen ze wel mooi gaan roepen dat de horeca maar voor twee weken dicht gaat, dat gaat natuurlijk maanden duren.
Digitaal vergaderen heeft voor mij nooit echt gewerkt.quote:
Dit is ook het einde van restaurants. De 22.00 sluiting was al belachelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:25 schreef Tijn het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik ben meestal om 6 uur nog niet eens in het restaurant, laat staan dat ik klaar ben met eten
O nice, kan ik nog net de high tea doen om 14:30quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |