abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195606398
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben al een flinke achterstand om in te halen. Tenzij we met kerst gewoon doorballen of er geen wedstrijden meer afgelast worden wordt het wel erg krap.

Maar laten we maar op het beste hopen. En gewoon de rest van het seizoen geen fans meer toelaten.
Zonder die fans kijk jij over een jaar helemaal geen eredivisie meer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195606402
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we toch met miljarden aan het smijten zijn kun je natuurlijk ook bedrijven die niet op de lijst van vitale bedrijven staan de kantoren sluiten, tenzij ze een directe dienst aan zo'n vitaal bedrijf leveren.

Soort van: Kunnen jouw mensen thuis werken? Ja? Mooi. Geef de sleutel van je kantoor maar, en doe 'm maar even dicht.
Dat kan niet. Er zijn werknemers die vanwege juridische aspecten alleen hun werk op kantoor kunnen doen, er zijn ook werknemers die, om welke reden dan ook, gewoon niet thuis kunnen werken, soms is dat persoonlijke ruimte maar soms is dat zelfs persoonlijke veiligheid.
pi_195606408
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Zat ik net ook te lezen, dit staat haaks op 'werk zoveel mogelijk thuis'.. dit hele pakket van maatregelen zal zeker z'n effect gaan hebben. Maar mensen zullen en moeten gewoon naar hun werk, dus ik houd m'n hart echt vast.
"Noodzakelijk voor de continuering van bedrijfsactiviteiten", nogal logisch dat die uitzondering gemaakt wordt. Of wil je alle fabrieken en distributiecentra sluiten en als de server omvalt heeft iedereen pech tot de lockdown voorbij is? Niet iedereen werkt op kantoor hè.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195606409
De uitzondering voor beurzen en congressen bij niveau Zeer Ernstig begrijp ik niet.
pi_195606412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gisteren Nieuwsuur gezien? Het gaat niet de verkeerde kant op, het is compleet uit de hand gelopen. Geloof dat men enkele maanden geleden zei: "Nee, die zorg.. die gaat in de mogelijke 2e golf echt door hoor mensen, dit laten we ons niet weer gebeuren.."

Ondertussen hebben ze grote problemen in ziekenhuizen om het rond te breien door de toename van COVID patiënten én uitval van eigen personeel door ziekte/COVID.
Dat is wel iets dat benoemd mag worden idd. Hoe kan dat, en hoe zorgen we voor meer capaciteit daar voor de kerst.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:00:53 #281
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195606418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uit de hand gelopen, uit de hand gelopen. Het gaat de verkeerde kant op, maar alles is nog speelbaar.
Het is natuurlijk een semantische discussie, maar de feiten zijn:

• alle signaalwaardes in het dashboard overschreden
• er is onvoldoende testcapaciteit
• het bron- en contactonderzoek loopt vast
• ziekenhuizen schalen de reguliere zorg af

Ik vind dat je dan best kan spreken van "uit de hand gelopen", maar dat is mijn mening.
pi_195606429
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Jojoke het volgende:
De uitzondering voor beurzen en congressen bij niveau Zeer Ernstig begrijp ik niet.
Nee, die vond ik ook wonderlijk. Net als in dat rijtje ook wedstrijden staat en vervolgens er niet meer gesport mag worden. Wat zijn dat dan voor wedstrijden?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195606430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, juist het tegenovergestelde _O- :')
Benieuwd of ze die dreiging sluiting nog als pressiemiddel blijven gebruiken. Dat pakt in de praktijk ook zo goed uit, mensen die onder druk worden gezet om te liegen over een vermeende besmetting op laste van ontslag (was gisteren een user hier bij wij die dat gebeurde op de zaak)
blablablabla
pi_195606431
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind dat je dan best kan spreken van "uit de hand gelopen", maar dat is mijn mening.
Dekt de lading aardig, ja.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:01:44 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195606434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gisteren Nieuwsuur gezien? Het gaat niet de verkeerde kant op, het is compleet uit de hand gelopen. Geloof dat men enkele maanden geleden zei: "Nee, die zorg.. die gaat in de mogelijke 2e golf echt door hoor mensen, dit laten we ons niet weer gebeuren.."

Ondertussen hebben ze grote problemen in ziekenhuizen om het rond te breien door de toename van COVID patiënten én uitval van eigen personeel door ziekte/COVID.
Zit gewoon een wereld van verschil tussen de problemen van de eerste golf en de tweede golf, ook in de ziekenhuizen.
Antifa
pi_195606438
Overigens is die hele routekaart op basis van het aantal besmettingen per 100k per dag. Moet dan niet eerst je testbeleid echt compleet maar dan ook echt helemaal 100% in orde zijn?

Nog los van het probleem van positieve testen die niet gedaan zijn in de afgelopen 24 uur maar wel gemeld zijn in de afgelopen 24 uur.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 12:02:36 ]
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:02:08 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195606443
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Alsof je dat in Nederland sowieso in de komende maanden nog vaak had gedaan _O-
Dat is ook het kutte voor veel horeca: die konden mensen redelijk veilig buiten bedienen. Nu de Hollandsche stormluchten zich weer aandienen moeten ze echt naar binnen en nu mag het niet meer waarschijnlijk.
pi_195606452
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zit gewoon een wereld van verschil tussen de problemen van de eerste golf en de tweede golf, ook in de ziekenhuizen.
Klopt, de ziekenhuizen zeggen dat het momenteel erger is dan de 1e golf (en we zijn pas net begonnen in deze tweede golf die langer gaat duren).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195606453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Jojoke het volgende:
Het is een hoop schijn vooral, ik had wel een serieuze lockdown verwacht inmiddels maar blijkbaar moet het eerst nog verder escaleren.
blablablabla
pi_195606457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat kan niet. Er zijn werknemers die vanwege juridische aspecten alleen hun werk op kantoor kunnen doen, er zijn ook werknemers die, om welke reden dan ook, gewoon niet thuis kunnen werken, soms is dat persoonlijke ruimte maar soms is dat zelfs persoonlijke veiligheid.
Ik snap zeker dat die er zijn, maar bedrijven waar je prima thuis kunt werken waar een halfslachtige manager je toch op kantoor wil hebben "omdat je anders niet je werk doet" kunnen daar prima mee aangepakt worden. Naast de controledrang van een manager is er voor veel bedrijven geen enkele reden dat ze op kantoor komen. Dat scheelt toch ook weer reisbewegingen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:02:43 #291
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195606460
quote:

[..]

Uit de hand gelopen, uit de hand gelopen. Het gaat de verkeerde kant op, maar alles is nog speelbaar. Maar dan moet iedereen inderdaad wel even zijn best ervoor gaan doen.
Dat is 't een beetje: we moeten niet alleen met ons vingertje naar de overheid wijzen (die wel de lijn uitstippelt), maar ook bij onszelf te rade gaan. Uiteindelijk bepalen we zelf of we die dringende adviezen gaan opvolgen. We hebben gezien wat gebeurt als we de boel niet-zo-serieus-nemen en de grenzen opzoeken (en als 't even mee zit: lekker er overheen). Dat heeft niets met de overheid te maken, dat hebben we voor onszelf besloten.
(Un)masking for the greater good.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:02:45 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195606461
quote:

[..]

Uit de hand gelopen, uit de hand gelopen. Het gaat de verkeerde kant op, maar alles is nog speelbaar. Maar dan moet iedereen inderdaad wel even zijn best ervoor gaan doen.
Maar we hebben wel iemand nodig die de mensen aan zijn of haar kant kan krijgen en misschien is het understatement dan niet de juiste weg. Een boodschap als "we kunnen nog sturen" wordt geintrepeteert als we hoeven niets te doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195606462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik begrijp oprecht niet hoe mensen enthousiast kunnen worden over zo'n routekaart. Zo'n routekaart is vooral een middel voor mensen die geen daadkracht durven tonen. Monitoren en snel en daadkrachtig ingrijpen als ergens een probleem ontstaat. Als het nu fout loopt, hebben ze de rug vrij en kunnen ze zeggen, maar wij hebben de routekaart gevolgd.

Van mij mag het amateurvoetbal of het theater er best uitgaan bij 250 besmettingen per dag als het merendeel van de besmettingen voortkomen uit deze activiteiten. Maar ze mogen van mij ook ongemoeid gelaten worden bij 10.000 besmettingen per dag als blijkt dat ze niet bijdrage aan de toename van het aantal besmettingen.
Vooral dat laatste. Grijp in waar de besmettingshaarden liggen, i.p.v. bij x aantal besmettingen MOET sowieso bijv. de horeca weer dicht
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195606463
Heeft iemand een grafiek van het aantal positieve testen per dag? En dan daadwerkelijk met die 2500 van gisteren ipv 6500.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:03:01 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195606466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:57 schreef bascross het volgende:

[..]

Grapperhaus?
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195606467
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zonder die fans kijk jij over een jaar helemaal geen eredivisie meer.
Met al helemaal niet, omdat het dan gierend uit de hand loopt.
En over een paar jaar zijn fans allang weer terug in de stadions.

Ik heb liever wel het seizoen afmaken zonder fans dan dat de fans weer terug mogen en we halverwege het seizoen stoppen vanwege corona.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195606472
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]

"Noodzakelijk voor de continuering van bedrijfsactiviteiten", nogal logisch dat die uitzondering gemaakt wordt. Of wil je alle fabrieken en distributiecentra sluiten en als de server omvalt heeft iedereen pech tot de lockdown voorbij is? Niet iedereen werkt op kantoor hè.
Heb je ook gelijk in, maar het zal worden geïnterpreteerd door de bazen als: iedereen kan gewoon op kantoor komen (naast de niet-kantoor afdelingen binnen zo'n bedrijf).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195606485
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:

[..]

Sterker nog, je zou kunnen concluderen dat van 'maximale controle' geen sprake meer is.
pi_195606486
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef Scrummie het volgende:
Overigens is die hele routekaart op basis van het aantal besmettingen per 100k per dag. Moet dan niet eerst je testbeleid echt compleet maar dan ook echt helemaal 100% in orde zijn?

Nog los van het probleem van positieve testen die niet gedaan zijn in de afgelopen 24 uur maar wel gemeld zijn in de afgelopen 24 uur.
BCO is ook compleet vastgelopen, beter lockdown en de shit eerst wat vlottrekken voor we conclusies trekken op basis van niet actuele cijfers aangaande wie er wel of niet besmet zijn.
blablablabla
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:03:42 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195606487
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 12:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is ook het kutte voor veel horeca: die konden mensen redelijk veilig buiten bedienen. Nu de Hollandsche stormluchten zich weer aandienen moeten ze echt naar binnen en nu mag het niet meer waarschijnlijk.
zijn toch wel veel winterterrassen neergezet, daar hebben ze nu weinig aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')