Ik vermoed lan-party's of zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die vond ik ook wonderlijk. Net als in dat rijtje ook wedstrijden staat en vervolgens er niet meer gesport mag worden. Wat zijn dat dan voor wedstrijden?
Ja eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
[..]
BCO is ook compleet vastgelopen, beter lockdown en de shit eerst wat vlottrekken voor we conclusies trekken op basis van niet actuele cijfers aangaande wie er wel of niet besmet zijn.
Als ze dat op dit moment doen is 't moment van ingrijpen inderdaad op basis van positieve tests van tot 11 dagen terug. Oftewel, zelfs als ze op de dag dat ze de cijfers hebben ingrijpen, zijn ze 11 dagen te laat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef Scrummie het volgende:
Overigens is die hele routekaart op basis van het aantal besmettingen per 100k per dag. Moet dan niet eerst je testbeleid echt compleet maar dan ook echt helemaal 100% in orde zijn?
Nog los van het probleem van positieve testen die niet gedaan zijn in de afgelopen 24 uur maar wel gemeld zijn in de afgelopen 24 uur.
"Het virus loopt voor ons uit.."quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze dat op dit moment doen is 't moment van ingrijpen inderdaad op basis van positieve tests van tot 11 dagen terug. Oftewel, zelfs als ze op de dag dat ze de cijfers hebben ingrijpen, zijn ze 11 dagen te laat.
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, maar het zal worden geïnterpreteerd door de bazen als: iedereen kan gewoon op kantoor komen (naast de niet-kantoor afdelingen binnen zo'n bedrijf).
Er zijn in de zomer juist mensen weggestuurd bij de GGDs "want er waren toch geen gevallen".quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens.
En het blijft achteruit kijken, maar godverdomme wat hebben we de afgelopen paar maanden toch gedaan, bij uitstek het moment om die zooi op orde te krijgen.
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
zijn toch wel veel winterterrassen neergezet, daar hebben ze nu weinig aan
Oh, want het liep de afgelopen tijd in de voetbalstadions gierend uit de hand?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met al helemaal niet, omdat het dan gierend uit de hand loopt.
En over een paar jaar zijn fans allang weer terug in de stadions.
Ik heb liever wel het seizoen afmaken zonder fans dan dat de fans weer terug mogen en we halverwege het seizoen stoppen vanwege corona.
Ik denk dat je dat onderschat en dat is terug te zien aan de minimale vermindering in woon-werk verkeer de afgelopen weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, die bedrijven zullen er zijn, maar daar moet redelijk op te handhaven zijn. Sowieso al een goed plan om dan een andere werkgever te zoeken als de communicatie op zo'n manier plaats moet vinden.
Zolang ze dit niet oplossen zitten we binnen no-time weer in 'zeer ernstig', omdat ze keihard achter de feiten aan lopen. De r0 loopt 2 weken achter, de positieve tests lopen bijna 2 weken achter. Je kunt met een r0 van 1.2 binnen 2 weken richting duizenden extra besmettingen knallen.quote:
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn in de zomer juist mensen weggestuurd bij de GGDs "want er waren toch geen gevallen".
Dat weten we niet. Laten we beginnen met de spelers zelf: er zijn er al een hoop positief getest en ik geloof 3 wedstrijden zijn al geschrapt vanwege teveel positieve testen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, want het liep de afgelopen tijd in de voetbalstadions gierend uit de hand?
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.
@Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat onderschat en dat is terug te zien aan de minimale vermindering in woon-werk verkeer de afgelopen weken.
Precies. Ik begrijp ook niet "Dringend advies om geen (jongeren)groepsreizen te ondernemen." in niveau Zeer Ernstig. Hoe is dat überhaupt mogelijk als de maximale groepsgrootte 4 personen is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, die vond ik ook wonderlijk. Net als in dat rijtje ook wedstrijden staat en vervolgens er niet meer gesport mag worden. Wat zijn dat dan voor wedstrijden?
Gierend uit de handquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met al helemaal niet, omdat het dan gierend uit de hand loopt.
En over een paar jaar zijn fans allang weer terug in de stadions.
Ik heb liever wel het seizoen afmaken zonder fans dan dat de fans weer terug mogen en we halverwege het seizoen stoppen vanwege corona.
Scholen waren ook dicht denk ik? Hier waren meer mensen thuis vanwege kinderen in ieder geval, dat is nu anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk wel dat het toen nog niet voor iedereen duidelijk was dat dit nog wel een hele tijd ging duren. Het is makkelijker om voor een paar weken een uitzondering te maken. Nu moet je dingen eigenlijk structureel anders gaan inrichten.
Zolang de treinen niet uitpeulen lijkt mij dat geen probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.
Dat idd, en angst speelde ook mee. Het leek op dat moment op een soort zeer besmettelijke Ebola, veel mensen waren echt in bijna blinde paniekquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is ie goed verzekerd tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lacht maar Usain heeft ook corona (of iig gehad)
zuur inderdaad al sprak ik gisteren een restaurant eigenaar en die zei me dat het ook bij hem wisselend was hoe de gasten ermee omgaan, sommige mensen heel voorzichtig en anderen schijt aan alles waardoor je meer een politieagent bent in je eigen tentquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, de ziekenhuizen zeggen dat het momenteel erger is dan de 1e golf (en we zijn pas net begonnen in deze tweede golf die langer gaat duren).
Tuurlijk, maar ik zou liever nu actie ondernemen zodat we het nu alvast wat beter kunnen doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.
Het komt op mij op precies hetzelfde over, alleen net op een andere manier gedefinieerd. Er zijn natuurlijk ook taken die wél uitgeoefend moeten worden, zonder dat je beroep nou vereist dat je altijd op locatie aanwezig moet zijn. Iets doodsimpels als de post ophalen, bijvoorbeeld. (Ja, er sturen mensen nog dingen met de post).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Scrummie het volgende:
Maar waarom was het in maart/april zo simpel om te zeggen 'iedereen werkt thuis, tenzij vitaal beroep of beroep waar je op locatie aanwezig móet zijn'. Zo interpreteer ik die uitzondering in elk geval niet, maar dat kan ook aan mij liggen.
Precies. Dus je boude bewering dat het dan gierend uit de hand loopt was misschien wat overdreven, niet? En of het bij spelers rondgaat heeft niets met al dan niet spelen met publiek te maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Laten we beginnen met de spelers zelf: er zijn er al een hoop positief getest en ik geloof 3 wedstrijden zijn al geschrapt vanwege teveel positieve testen.
Het is feitelijk al van kracht vanaf maart, alleen het is nooit verplicht gemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.
Het is voor de treinen ook geen probleem, maar het toont het aantal reisbewegingen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Collide het volgende:
[..]
Zolang de treinen niet uitpeulen lijkt mij dat geen probleem.
Mwa dat weet je niet, misschien mensen die mantelzorg doen, mensen die bij zieke familieleden op bezoek gaan, ziekenhuisbezoek en daarbij bewust de spits/drukte vermijden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Elan postte volgens mij gisteren een mooi PowerBI staatje over treinverkeer, dat er nog 150.000 check-ins per uur zijn tussen 1u 's middags en 5u 's middags. Eerste gok is dat dat niet allemaal 'noodzakelijk' is.
Ja, maatwerk verlangen van iedereen en dan zelf bij een beetje tegenwind rücksichlos alles zonder pardon weer dicht gooien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is zoveel geld en moeite geïnvesteerd om alles Coronaproof te maken en nu alsnog een dikke middelvinger. Snap de pijn wel bij die gasten.
En toch zei Ernst Kuipers gister: als we zo doorgaan liggen er over 6 weken meer mensen in de ziekenhuizen dan in maart/april (tegen de 5000).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, ik zie zo'n maatregelen als verplicht thuiswerken niet iets voor de langere termijn. Meer iets voor nu 2/3 weken.
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Gierend uit de hand![]()
Er waren juist initiatieven gelanceerd om eventuele risico's op besmettingen te monitoren. Steken mensen hun kostbare tijd en energie in, voor niks. Kan zo de prullenbak in
Mja, heb je gelijk in. Daarvoor zou een goed functionerend BCO en een perfect werkend testbeleid nodig zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.
Wel met de interpretatie diep gegeven kan worden aan zo'n routekaart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou er niet van uitgaan dat er het komende halfjaar veel verandert aan het het "verplichte" thuiswerken.
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
'We zijn pas net begonnen' horen we al een maand of 2, dus dat is wel erg relatief. Verder heeft elke effectieve set maatregelen die je neemt heeft binnen 2 weken effect,en als het tij gekeerd is, neemt alles direct weer af. Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ik denk dat Van Dissel met zijn tunnelvisie, Sjaak van de GGD die totaal niet pro-actief is en de mevrouw van het testen die veel eigenbelang heeft een bijzondere rol gaan spelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat er uiteindelijk een parlementaire enquête komt. De aflevering van Andere Tijden over een jaar of 20 waarin ze op de pandemie terugblikken zal ook niet mals zijn.
Er zijn een paar spelers positief bevonden dat is iets anders dan wat jij stelde dat het gierend uit de hand zou lopen....quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.
Echt, als we het einde van het seizoen halen mogen we in onze handen knijpen. En laten we dan maar niet het risico opzoeken door allemaal fans toe te laten. Nog los van de maatschappelijke ellende die besmettingen in volle stadions opleveren.
Wie heeft het nou weer over volle stadionsquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch zijn er al een hoop spelers positief getest en zijn er meerdere wedstrijden geschrapt vanwege teveel positieve tests.
Echt, als we het einde van het seizoen halen mogen we in onze handen knijpen. En laten we dan maar niet het risico opzoeken door allemaal fans toe te laten. Nog los van de maatschappelijke ellende die besmettingen in volle stadions opleveren.
Maar nogmaals voor de miljoenmiljardste keer: destijds werd de reguliere zorg teruggebracht tot een minimum. Dat willen we niet nog een keer meemaken, want de gevolgen daarvan zijn ook niet te overzien. Dat betekent dat er nu dus veel minder capaciteit voor covidpatiënten is dan toen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het aantal ziekenhuisopames ligt gewoon lager dan bij de eerste golf, het aantal IC-opnames ligt lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal IC-opnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf, de toename van het aantal ziekenhuisopnames ligt stukken lager dan bij de eerste golf.
Ga er maar vanuit dat de horeca dichtgaat (volledig).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef kol7680 het volgende:
Op die uitgelekte PDF heb hem nog niet doorgenomen gaat nog steeds dus uit van sluiting horeca, ja of nee??
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:11 schreef Collide het volgende:
Als dit nog langer dan 1/2 maanden gaat duren, dan gaat het pas echt uit de hand lopen
Dat heeft natuurlijk wel meer redenen dan alleen het aantal besmettingen. Niet voldoende personeel beschikbaar, Covid patiënten die meer 'ruimte' kosten, personeel dat in quarantaine zit en ga zo maar door. Tel daarbij op dat de bereidheid van mensen om bij te springen lager is, en je kunt niet je volle capaciteit gebruiken, terwijl dat in de eerste golf wel kon.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.
Lockdown heeft zulke zware consequenties dat het prima is om die in overweging te houden ipv als een gegeven neer te zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef VacaLoca het volgende:
Alsnog onduidelijk die routekaart. Lockdown staat als 'te overwegen' bij zeer ernstig. Had dan vijf niveaus gemaakt waarbij ergste gewoon lockdown betekent. En dat we nu op niveau 4 zitten.
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.
Nu ja, structureel? Met een jaar ofzo van nu zal het wel grotendeels over zijn is de verwachting, men verwacht toch wel uiterlijk eind volgend jaar dat de 1.5m en alle andere regels er af kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Neen, dat nooit! Ingrijpen moeten we! 89, kanker? Met loeiende sirenes naar het ziekenhuis, elke seconde telt! Prikken, snijden, boren, zagen, wiedewagen, tubes, pompen, slangen, klemmen, bestralen! Dan wordt ze vast 100 en dat is goed. Anders breken we de eed van Hippocrates.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:52 schreef zoost het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)den-na-herbesmetting
89!
Laat mensen gewoon ook dood gaan lieve medici
Da's dan jammer voor ze maar zoals gezegd, dit gaat niet in een paar weken voorbij.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef Collide het volgende:
[..]
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbij
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. Dus je boude bewering dat het dan gierend uit de hand loopt was misschien wat overdreven, niet? En of het bij spelers rondgaat heeft niets met al dan niet spelen met publiek te maken.
Het virus heeft totaal geen boodschap aan wat mensen willen of vinden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef Collide het volgende:
[..]
Mensen/Jongeren hebben nog 1x geduld, maar daarna is het voorbij
en dat alcoholverkoop verbod na 20uur gaat dat ook door?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat de horeca dichtgaat (volledig).
Weet ik veel.. het is sowieso een onzinnige regel want je kunt nog altijd de gehele dag alcohol kopen in de supers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat alcoholverkoop verbod na 20uur gaat dat ook door?
Dat weten we na de persco, denk ik, pas zeker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk anders vanavond gewoon ff de persconferentie, wat denk je daarvan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Scandinavische landen is dit gewoon de standaard, daar werkt het al jarenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik veel.. het is sowieso een onzinnige regel want je kunt nog altijd de gehele dag alcohol kopen in de supers.
Op een afdeling in mijn organisatie waren ze juist bij de post weer terug in het stenen tijdperk gezet door een manager. Die stonden dus goed voor lul toen alle net afgekapte thuiswerkaccounts en -materialen weer terug moesten in een georganiseerde, snelle manoeuvre. Ze had verzonnen dat mensen uit solidariteit met elkaar toch op kantoor moesten komen, dus niet alleen de mensen die de post echt in handen moesten hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Het komt op mij op precies hetzelfde over, alleen net op een andere manier gedefinieerd. Er zijn natuurlijk ook taken die wél uitgeoefend moeten worden, zonder dat je beroep nou vereist dat je altijd op locatie aanwezig moet zijn. Iets doodsimpels als de post ophalen, bijvoorbeeld. (Ja, er sturen mensen nog dingen met de post).
Ik ben vooral bang voor november en december, wanneer de temperaturen echt dalen en de lichamelijke weerstand van mensen ook weer minder is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat het 100% zeker. Dit is niet voorbij de komende 9 maanden en zelfs daarna ben ik nog niet zeker van de situatie.
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ehm, ja. Die winterterrassen werden juist weer net uit de grond gestampt.
Ik ben vooral blij dat bij lockdown nog steeds een intelligente lockdown wordt genoemd, bij elkaar op bezoek gaan gezellig om te chillen met vrienden thuis blijft dus ALTIJD mogen. (Adviezen tellen niet.) Daar ben ik erg blij mij 😄quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef VacaLoca het volgende:
Alsnog onduidelijk die routekaart. Lockdown staat als 'te overwegen' bij zeer ernstig. Had dan vijf niveaus gemaakt waarbij ergste gewoon lockdown betekent. En dat we nu op niveau 4 zitten.
Bedoel je de risiconiveaus zoals ze op de dashboardsite van de overheid staan? Er is geen "zeer ernstig". Niveau 3 (ernstig) is het hoogste dat ze hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef 297534 het volgende:
Als de cijfers de komende dagen wat tegenvallen, dan gaan we dus al van ernstig naar zeer ernstig, of zie ik dat verkeerd?
Meerdere wedstrijden geschrapt. En als we volle stadions toelaten dan durf ik de gok wel aan dat het gierend uit de hand zal lopen. Hopelijk komen we er nooit achter omdat we dat experiment niet aangaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Er zijn een paar spelers positief bevonden dat is iets anders dan wat jij stelde dat het gierend uit de hand zou lopen....
Dat betekent het letterlijk. We weten het niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.
Ja, maar dat is wel even wat anders dan dat het helemaal uit de hand aan het lopen is en dat het erger is dan bij de eerste golf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En toch komt de reguliere zorg nu al in het geding.
de enige reden waarom ze gestopt zijn met beperkt toelaten van publiek bij het profvoetbal zijn de reisbewegingen die ermee gepaard gaan, in en rond de stadions zelf was het gewoon veiligquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat weten we niet betekent niet dat er niet vele fans besmet zijn geraakt in het stadion. Het risico dat je neemt door publiek toe te laten is onverantwoord. Als ze straks amateurwedstrijden gaan verbieden en je ook niet langs de lijn mag staan als je zoontje speelt, dan is het helemaal niet de bedoeling om grote stadions te vullen met fans.
Ik. Ik gaf een voorbeeld. En ook halfvolle stadions zijn onwenselijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wie heeft het nou weer over volle stadions.
Welke volle stadions? Ze spelen voorlopig nog helemaal zonder publiek, waar heb jij het over man.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meerdere wedstrijden geschrapt. En als we volle stadions toelaten dan durf ik de gok wel aan dat het gierend uit de hand zal lopen. Hopelijk komen we er nooit achter omdat we dat experiment niet aangaan.
Ligt eraan in welk landquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.
Nee, ik bedoelde die uitgelekte routekaart.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je de risiconiveaus zoals ze op de dashboardsite van de overheid staan? Er is geen "zeer ernstig". Niveau 3 (ernstig) is het hoogste dat ze hebben.
Ik denk wel dat je daar gelijk in kunt hebben. De routekaart voldoet ook niet aan de huisstijl van MinVWS, dus kan het lijken dat ie niet van daar komt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
Die uitgelekte routekaart is volgens mij gewoon een conceptidee en niks definitiefs er staan ook nog spelfouten in.
Zoals je voor werk wel eens een snel opzetje maakt waarbij het om de vorm gaat en de feitelijk invulling nog niet zo relevant is.
Hetgeen niet ongewoon is bij de overheid hoor. Wat ik in mijn jaren daar aan taalgebruik in officiële documenten voorbij heb zien komen daar valt je kaak van in scherven op de vloer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:
Die uitgelekte routekaart is volgens mij gewoon een conceptidee en niks definitiefs er staan ook nog spelfouten in.
Zoals je voor werk wel eens een snel opzetje maakt waarbij het om de vorm gaat en de feitelijk invulling nog niet zo relevant is.
Gaat gewoon weer hetzelfde worden als vorige keer. Maart/April: "Ja werk thuis". Na april: "Ja als je denkt dat je productiever bent, kom naar werk toe is veilig trust me". Zolang het kabinet niet steevast "nee" zegt tegen dit soort managers en C-level executives, gebeurt hetzelfde. Gewoontedieren en kuddegedrag is iets te sterk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel met de interpretatie diep gegeven kan worden aan zo'n routekaart.
Wat voor gevolgen zou het moeten hebben dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja idd. Vind het echt heel bizar dat het allemaal zonder gevolgen blijft.
En legio mensen zitten wel gewoon het hele jaar op het terras.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
We weten allemaal wel dat men in de winter 'iets' minder vaak op een terras zit dan in de zomer.
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar nogmaals voor de miljoenmiljardste keer: destijds werd de reguliere zorg teruggebracht tot een minimum. Dat willen we niet nog een keer meemaken, want de gevolgen daarvan zijn ook niet te overzien. Dat betekent dat er nu dus veel minder capaciteit voor covidpatiënten is dan toen.
We zitten nu op het randje inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:16 schreef 297534 het volgende:
Als de cijfers de komende dagen wat tegenvallen, dan gaan we dus al van ernstig naar zeer ernstig, of zie ik dat verkeerd?
Ik werk al jaren voor mezelf, maar toen ik nog bij een baan had, had ik voor mezelf de regel dat ik stopte met lezen wanneer ik de tweede spel- of taalfout tegenkwam. Ik ga m'n hoofd niet vullen met al die troepquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hetgeen niet ongewoon is bij de overheid hoor. Wat ik in mijn jaren daar aan taalgebruik in officiële documenten voorbij heb zien komen daar valt je kaak van in scherven op de vloer.
Volgens mij was het onderzoek tot nu toe (bij Feyenoord); 1 positieve besmetting bij 1 wedstrijd, stuk of 5 bij de ander, waarbij het niet waarschijnlijk was dat ze de besmettingen bij de wedstrijd opgelopen hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik snap je obsessie hiermee niet zo om eerlijk te zijn. Wat wil je nou eigenlijk horen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.
Een voorbeeld die kant noch wal raakt dus want helemaal niemand verwacht meteen volle stadions.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik. Ik gaf een voorbeeld. En ook halfvolle stadions zijn onwenselijk.
Nou daar is tot op heden niks van gebleken. Ze kunnen niet verder vooruit kijken dan 3 weken max.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iemand zei ooit "Regeren is vooruit zien"
Duidelijk is dat er niet geregeerd wordt.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, dat dat niet alleen door de besmettingen komtquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:14 schreef chratnox het volgende:
Dat heeft natuurlijk wel meer redenen dan alleen het aantal besmettingen. Niet voldoende personeel beschikbaar, Covid patiënten die meer 'ruimte' kosten, personeel dat in quarantaine zit en ga zo maar door. Tel daarbij op dat de bereidheid van mensen om bij te springen lager is, en je kunt niet je volle capaciteit gebruiken, terwijl dat in de eerste golf wel kon.
Er waren toch wel problemen met juichen, zingen en het ingaan en verlaten van het stadion. Naast de reisbewegingen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de enige reden waarom ze gestopt zijn met beperkt toelaten van publiek bij het profvoetbal zijn de reisbewegingen die ermee gepaard gaan, in en rond de stadions zelf was het gewoon veilig
Oh, specifieke neusspray. Verdorie, ik las alleen de kop op het AD volgens mij, en zat al liters otrivin in mijn neus te spuiten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:22 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen hebben ze proteïnen gemaakt in een lab wat SARS-cov2 (tijdelijk) kan blokkeren.
Even sprayen in je neus en keel voor je naar de kroeg gast, en door.
Het is in elk geval wat positief nieuws
Designed antiviral proteins inhibit SARS-CoV-2 in the lab
Dat absoluutquote:
In het stadion is open lucht zal het wel meevallen maar reizen er naar toe zijn wel problematisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens mij was het onderzoek tot nu toe (bij Feyenoord); 1 positieve besmetting bij 1 wedstrijd, stuk of 5 bij de ander, waarbij het niet waarschijnlijk was dat ze de besmettingen bij de wedstrijd opgelopen hebben.
En dat op 23.000 mensen.
Na jaren in de loopgraven weerstand te hebben geboden tegen de vijand, komt de generaal even de moegestreden troepen moed inspreken: "Mannen, maak je geen zorgen, de volgende aanval is niet zo erg als de eerste"quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 12:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig dat we dat willen voorkomen, maar dat betekent niet dat de situatie nu daarom erger is dan bij de eerste golf, zoals hier zovaak en zo gretig gezegd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |