De horeca ging in maart ook dicht maar ik kan mij niet herinneren dat de verkoop van drank toen in het geding is gekomen. Toen was er dat gehamster met WC papier e.d. maar over het wel of niet inslaan van drank staat mij niets bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de supermarkt door de week. Maar ik vraag me ook af wat het nut is als toch de horeca dicht is want dan komen de mensen toch nergens vandaan.
Er zijn verschillende plaatsen waar verkoop van alcohol in de binnenstad na een bepaalde tijd al verboden is. Avondwinkels maar ook bezorgdiensten mogen dan ook niet verkopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar de logica achter verbod op verkoop na 20:00.
Daarnaast hoop ik toch wel dat bezorgen/afhalen mag bij restaurants.
Nee klopt, maar toen gingen jongeren ook nog niet massaal thuis bij elkaar zitten zuipen. Nu wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:20 schreef Xqtress het volgende:
[..]
De horeca ging in maart ook dicht maar ik kan mij niet herinneren dat de verkoop van drank toen in het geding is gekomen. Toen was er dat gehamster met WC papier e.d. maar over het wel of niet inslaan van drank staat mij niets bij.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Met dit tempo halen we deel 1000 nog voor het einde van de maand.
Hiermee zeg je dat jongeren nu dus meer drinken dan in maart. Ik betwijfel dat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee klopt, maar toen gingen jongeren ook nog niet massaal thuis bij elkaar zitten zuipen. Nu wel.
Dat is nog steeds het probleem, maar stel men dat jongeren direct na hun werk en school toch naar supermarkt gaan om een krat bier of vele soort alcoholhoudende dranken kopen... van voor 20,00 uur. Zo'n maatregel werkt dus niet!quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee klopt, maar toen gingen jongeren ook nog niet massaal thuis bij elkaar zitten zuipen. Nu wel.
Als je dit zegt ben je wat je zelf zegtquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:22 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk begin ik boos te worden dat het zover heeft moeten komen. Dit gaat weer heel, heel veel geld kosten.
Waarom kan dit land eens niet stoppen met het tonen van welke vorm van genade dan ook aan de idioten die zich zo egoïstisch gedragen? Ik hoop dat de BOA's een vrijbrief krijgen om nu eens het domme volk keihard aan te pakken.
Als datanerd is dit echt wel een gouden tijd qua grafieken en tabellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:20 schreef Elan het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)NDhiMzczYSIsImMiOjh9 Hier de data qua incheckers van Translink, nog steeds amper de helft vergeleken met vorig jaar
Interessant. Vraag me af waarom de piek om 1u tot 4u 's middags is. Je zou verwachten als het scholieren en werknemers zijn dat er 's morgens een piek en 's middags een piek is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:20 schreef Elan het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)NDhiMzczYSIsImMiOjh9 Hier de data qua incheckers van Translink, nog steeds amper de helft vergeleken met vorig jaar
Een BOA?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je dit zegt ben je wat je zelf zegt
Maar waarom, want het gaat niet zo slecht...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Signaalwerking. Mensen moeten maar eens duidelijk krijgen dat het even klaar is met plezier maken.
Omdat mensen de spits mijden. En dagjesmensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant. Vraag me af waarom de piek om 1u tot 4u 's middags is. Je zou verwachten als het scholieren en werknemers zijn dat er 's morgens een piek en 's middags een piek is.
Of je laat gewoon bier/vodka bezorgen, elke regio heeft in de nacht biertaxi's (via whatsapp) beschikbaar die je drank heen brengen waar je wilt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds het probleem, maar stel men dat jongeren direct na hun werk en school toch naar supermarkt gaan om een krat bier of vele soort alcoholhoudende dranken kopen... van voor 20,00 uur. Zo'n maatregel werkt dus niet!
Is dit echt zo? Of denk je dat?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Binnen 30 minuten, maar niet binnen 30 euro.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Of je laat gewoon bier/vodka bezorgen, elke regio heeft in de nacht biertaxi's (via whatsapp) beschikbaar die je drank heen brengen waar je wilt.
https://biertaxiamsterdam.nl/shop/ bv
Biertaxi Amsterdam nodig? Geen bier meer in huis?! Geen nood! Wij van Biertaxi Amsterdam bezorgen drank binnen 30 minuten! Geopend van 21:00 tot 09:00!
Ja want waarom zou dat helpen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef Viesdik het volgende:
Die klootzak van een Rutte sloot het luchtruim en grenzen niet om toerisme tegen te houden..
en nu zitten we met de gebakken peren.
Wat een kanjerleier
God, ja. Ik heb de halve dag zitten grasduinen in die dagelijkse cijfers van het RIVM. Om 3 uur dacht ik: Oh shit, ik moest nog wat dingen afmaken voor mn werk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als datanerd is dit echt wel een gouden tijd qua grafieken en tabellen.
Half Nederland lag stil. Ook jongeren.quote:
En dit mag dus niet meer en wordt verboden, dat bedrijf mag dus niet aan de slagquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Of je laat gewoon bier/vodka bezorgen, elke regio heeft in de nacht biertaxi's (via whatsapp) beschikbaar die je drank heen brengen waar je wilt.
Biertaxi Amsterdam nodig? Geen bier meer in huis?! Geen nood! Wij van Biertaxi Amsterdam bezorgen drank binnen 30 minuten! Geopend van 21:00 tot 09:00!
Wat snap je niet aan drankverkoop in de avond verbieden? Dat geldt ook voor dit soort branches,quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is 30 euro nou als je gezellig avondje wil, lijntje is meer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Binnen 30 minuten, maar niet binnen 30 euro.
In de zomer kreeg ik veel gedaan. Nu ben ik soms weer net zo vaak hier als in maart/april.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
God, ja. Ik heb de halve dag zitten grasduinen in die dagelijkse cijfers van het RIVM. Om 3 uur dacht ik: Oh shit, ik moest nog wat dingen afmaken voor mn werk.
Aan data geen gebrek. Aan kloppende data des te meer jammer genoeg.
Nergens. Op. Gebaseerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:21 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Net alsof die toen ook niet samen een biertje gingen drinken. Waarom zou dat nu anders zijn dan toen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Half Nederland lag stil. Ook jongeren.
Hij heeft volkomen gelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef TheVulture het volgende:
Bij Jinek zit nu een horecaondernemer te tetteren (en ik snap ergens zijn frustratie) als reactie op cijfers die een mevrouw aan tafel geeft dat er blijkbaar toch wel cijfers zijn waaruit blijkt dat horecapersoneel een significant aandeel heeft in de besmettingen. "Ja maar dat komt omdat het jongeren zijn die in de horeca werken". Ja pipo, maar ze besmetten wel je gasten. Dat gaf die mevrouw trouwens ook aan, in iets nettere bewoordingen
Ohja, oke. Zo'n 150.000 check-ins per uur tussen 1u 's middags en 5u 's middags dus. Vind het vrij weinig eerlijk gezegd, had meer verwacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat mensen de spits mijden. En dagjesmensen.
Omdat de urgentie weg is. En nog iets meer bij jongeren dan bij de rest van Nederland, omdat die veel minder vatbaar zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Net alsof die toen ook niet samen een biertje gingen drinken. Waarom zou dat nu anders zijn dan toen?
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef TheVulture het volgende:
Bij Jinek zit nu een horecaondernemer te tetteren (en ik snap ergens zijn frustratie) als reactie op cijfers die een mevrouw aan tafel geeft dat er blijkbaar toch wel cijfers zijn waaruit blijkt dat horecapersoneel een significant aandeel heeft in de besmettingen. "Ja maar dat komt omdat het jongeren zijn die in de horeca werken". Ja pipo, maar ze besmetten wel je gasten. Dat gaf die mevrouw trouwens ook aan, in iets nettere bewoordingen
Dit!quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hij heeft volkomen gelijk.
Dan zeg je tegen de sector dat personeel een mondkapje op moet, dat hebben ze notabene zelf als sector aangeboden.
Hier in Brabant deden ze dat toen zeker niet. In de Randstad lijken ze zich er echter weinig van aan te trekken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Net alsof die toen ook niet samen een biertje gingen drinken. Waarom zou dat nu anders zijn dan toen?
De slijter ging vroeger ook dicht om 6 uur en mocht ook niks meer verkopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef alors het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan drankverkoop in de avond verbieden? Dat geldt ook voor dit soort branches,
En dit. Volkomen debiel besluit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
De horeca is sluiten is wel een ongekend zware beslissing in deze tweede golf he.
Nergens anders in Europa is de horeca volledig en nationaal gesloten tijdens de 2e golf.
Symboolmaatregel, dan haalt men de kratjes wat eerder in huis. Zeker als de horeca toch dicht zit. Dan is er immers geen sprake van ‘spontane aanloop’ na sluiting van de kroeg.quote:
Waarom wachten ze als sector op een kabinetsbesluit, je kan toch massaal zelf dat mondkapje aan je personeel verstrekken? Het gebeurd bij winkelpersoneel toch ookquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hij heeft volkomen gelijk.
Dan zeg je tegen de sector dat personeel een mondkapje op moet, dat hebben ze notabene zelf als sector aangeboden.
Dit is volgens mij echt onderbuikgevoel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de urgentie weg is. En nog iets meer bij jongeren dan bij de rest van Nederland, omdat die veel minder vatbaar zijn.
Natuurlijk wel. Wat denk je dat een echte lockdown inhoud? Daar hebben we er genoeg van gehad in Europa.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
De horeca is sluiten is wel een ongekend zware beslissing in deze tweede golf he.
Nergens anders in Europa is de horeca volledig en nationaal gesloten tijdens de 2e golf.
Is wel zo. Ik ben er na 20 jaar klaar mee. Ook omdat de passie weg is, maar ook omdat ze echt een beter moeten betalen. Je maakt 9 van de 10x lange dagen van 12 uur en dat voor nog geen 9 a 10 euro per uur ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]![]()
Omdat er jongeren werken...godallemachtig...mischien als je een normaal salaris betaald willen er ook andere mensen werken?
Zolang men alleen maar in dezelfde samenstelling gaat zuipen is er geen probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Symboolmaatregel, dan haalt men de kratjes wat eerder in huis. Zeker als de horeca toch dicht zit. Dan is er immers geen sprake van ‘spontane aanloop’ na sluiting van de kroeg.
Ik heb het idee dat ze nu een voorbeeld willen stellen, en daar de horeca maar voor gebruiken. Leidt wel lekker af natuurlijk. In plaats van moeilijk doen over de cijfers, en of de maatregelen wel in lijn zijn met wat nodig is gaat iedereen tot morgenavond helemaal los over "Horeca dicht!"quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Wij dragen sinds begin augustus al mondkapjes bij het horecabedrijfquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarom wachten ze als sector op een kabinetsbesluit, je kan toch massaal zelf dat mondkapje aan je personeel verstrekken? Het gebeurd bij winkelpersoneel toch ook
Dit dus. Is wat vermoeiend als de besmettingen straks onverhoopt toch blijven oplopen en mensen weer gaan roepen van: "Dat komt door onze halve maatregelen, we doen hier helemaal niks!" Is gewoon niet zo. Even los van eens of oneens met de maatregel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Niet. Daarom dit soort maatregelen die geen handhaving vergen...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoe hebben we de rest gehandhaafd de laatste maanden?
Je kunt gewoon de mobiliteit van Nederland destijds vergelijken met nu. Dat zou volgens jou inhouden dat die paar procent die de hort op ging allemaal jongeren waren?quote:
Niet in de 'lockdowns' die na de zomer zijn ingevoerd. Zelfs in Spanje en Frankrijk kun je in nog veel regio's naar een restaurant.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Wat denk je dat een echte lockdown inhoud? Daar hebben we er genoeg van gehad in Europa.
Precies mijn gedachte ...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Symboolmaatregel, dan haalt men de kratjes wat eerder in huis. Zeker als de horeca toch dicht zit. Dan is er immers geen sprake van ‘spontane aanloop’ na sluiting van de kroeg.
Oftewel, 0,0 vertrouwen in de Nederlandse burgerquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet. Daarom dit soort maatregelen die geen handhaving vergen...
Da's mooi, en dat hadden dan waarschijnlijk meer zaken moeten doen. En ik snap de frustratie van die branche, maar er zitten ook genoeg rotte appels tussen die het voor anderen dik verkloot hebben: polonaises achter de voordeur, geen onderlinge afstand, meer dan de afgesproken aantallen mensen binnen etc...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wij dragen sinds begin augustus al mondkapjes bij het horecabedrijf
Ja maar de IC-cijfers vraagt daar ook om. Hahaha, nee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Wat ik rondom mij heen zie betwijfel ik dat eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang men alleen maar in dezelfde samenstelling gaat zuipen is er geen probleem.
Sowieso heeft deze maatregelen ook een symbolische maatregel. Dat ook grote delen van de jongeren wel even achter hun oren krabben of ze nog een avondje gaan zuipen.
En dit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet in de 'lockdowns' die na de zomer zijn ingevoerd. Zelfs in Spanje en Frankrijk kun je in nog veel regio's naar een restaurant.
Mwoah ... minimum loon ligt nu op 10,21 excl. Vakantiegeld voor 21+quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik ben er na 20 jaar klaar mee. Ook omdat de passie weg is, maar ook omdat ze echt een beter moeten betalen. Je maakt 9 van de 10x lange dagen van 12 uur en dat voor nog geen 9 a 10 euro per uur ofzo.
Journalisten sowiesoquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn hemel, bij Op1 gaan ze nu zeuren over de vraag waarom de horeca nu opeens gesloten wordt. Eerst massaal zeuren om zwaardere maatregelen en dan achteraf zeiken of het niet wat streng is.
De humor iddquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar de IC-cijfers vraagt daar ook om. Hahaha, nee.
Die vrouw heeft sowieso heel zinnige teksten, ook tegen die schreeuwer uit de horeca.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Hulde voor de vrouw bij Jinek over buitensport!
En de R in de maand, het wordt kouder. Dat mobiliteit een grote rol speelt in de verspreiding is evident, maar welke leeftijdsgroep daar vooral aan bijdraagt, geen idee. Je ziet de groep 20-29 vooral positief getest worden momenteel, maar of dat is omdat die zich bovengemiddeld veel laten testen of niet is onduidelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is volgens mij echt onderbuikgevoel.
Volgens mij is het opstarten van het studentenjaar en alles wat daar mee samenhangt veel meer een factor geweest, en dat bleek ook uit de cijfers
In maart en april mocht je echt alleen de straat op als je een geldige reden had en was alle horeca verplicht gesloten. Hoe de regels nu ten tijde van de 2e golf precies zijn weet ik niet. Maar wat onze horeca nu 2 weken mee gaat maken hebben vele landen allang doorgemaakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niet in de 'lockdowns' die na de zomer zijn ingevoerd. Zelfs in Spanje en Frankrijk kun je in nog veel regio's naar een restaurant.
Uitstekende vraag. Vraag ik me ook af.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Iedereen zegt 'hier zitten de besmettingen niet'. Waar zitten ze dan?
Tja, ik snap echt niet hoe ze zich zo hebben verkeken op de hoogte van de zorgcapaciteit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar de IC-cijfers vraagt daar ook om. Hahaha, nee.
Zeg jij het maarquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Natuurlijk werken er jonge mensen, dat is het punt niet maar ze nemen dan ook alleen maar jonge mensen aan want lekker goedkoop, ze weten geen donder van het vak ook. Maar wel goedkoopquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik ben er na 20 jaar klaar mee. Ook omdat de passie weg is, maar ook omdat ze echt een beter moeten betalen. Je maakt 9 van de 10x lange dagen van 12 uur en dat voor nog geen 9 a 10 euro per uur ofzo.
Geldt ook voor de cultuursector. Theaters hebben ook geen besmettingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Belachelijk dat de horeca weer de pineut is. Lekker makkelijke keuze terwijl daar de besmettingen niet plaatsvinden.
Wat zei ze?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:33 schreef DonDruiper het volgende:
Hulde voor de vrouw bij Jinek over buitensport!
Hier toch ook. Ze zijn zes weken dicht geweest...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In maart en april mocht je echt alleen de straat op als je een geldige reden had en was alle horeca verplicht gesloten. Hoe de regels nu ten tijde van de 2e golf precies zijn weet ik niet. Maar wat onze horeca nu 2 weken mee gaat maken hebben vele landen allang doorgemaakt.
Soms is het resultaat gewoon dat er niet een eenduidige verklaring is. Heel Nederland heeft te veel sociale contacten. Maar iedereen schat steeds in 'nou, deze verjaardag kan nog wel (want ik hou afstand etc.)'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zeg jij het maar
Zelfs de mensen die er voor gestudeerd hebben, weten het na aldie tijd nog niet
En dat wekt verbazing....waarom? Zie de laatste 4 weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oftewel, 0,0 vertrouwen in de Nederlandse burger
Dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn aldus die vrouw bij Jinek, waaruit blijkt dat horecapersoneel wel degelijk een belangrijk aandeel heeft en dat veel mensen wellicht in een horecasetting besmet raken (want gezellig met vrienden aan een tafel) en het dan mee naar huis nemen en dan in de categorie "thuisbesmetting" worden geschoven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Belachelijk dat de horeca weer de pineut is. Lekker makkelijke keuze terwijl daar de besmettingen niet plaatsvinden.
In de (live) sociale interacties.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Zie maart/april. Het volk is prima in staat zich aan de maatregelen te houden als duidelijk is waarom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat wekt verbazing....waarom? Zie de laatste 4 weken.
Het is gewoon een symbool maatregel om alcohol te verbieden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte ...
Je verschuift alleen maar.
Sterker nog.. denk dat er gehamsterd gaat worden hierdoor.
In de mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Vooral dit ja. Een totaal van 12.000 bedden in een land als NL is natuurlijk kolder. Als je dan een pandemie hebt zoals dit en een groot deel valt ook nog uit, loop je snel tegen de grenzen aan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik snap echt niet hoe ze zich zo hebben verkeken op de hoogte van de zorgcapaciteit.
Makkelijk scoren inderdaad. Aan de andere kant zijn er nog sectoren die er nog veel bekaaider afkomen. Als dit feest niet langer dan een paar weken duurt is het wellicht nog te overzien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:35 schreef tompsv18 het volgende:
Ik zou zo'n sociale bubbel op zich wel interessant vinden. Natuurlijk niet te handhaven, maar je hoeft geen 100% compliance te hebben om effectief te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef capricia het volgende:
[..]
In de (live) sociale interacties.
Die moeten maar beneden.
Dat is het gewoon.
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie maart/april. Het volk is prima in staat zich aan de maatregelen te houden als duidelijk is waarom.
Maar daar kun je het café toch niet de schuld van geven?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lijkt dus niet helemaal zo te zijn aldus die vrouw bij Jinek, waaruit blijkt dat horecapersoneel wel degelijk een belangrijk aandeel heeft en dat veel mensen wellicht in een horecasetting besmet raken (want gezellig met vrienden aan een tafel) en het dan mee naar huis nemen en dan in de categorie "thuisbesmetting" worden geschoven.
Amenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.
Overal waar mensen bij elkaar komen. Horeca, verenigingen, collegezalen, werkplekken, winkels.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Eens, ik ben echt voor eigen verantwoordelijkheid en ben van mening dat iemand zelf alles kan doen om corona te voorkomen, maar in maart was het qua capaciteit niet best, en 7 maanden later kunnen we maar half half testen, is er geen bco en is de capaciteit van de zorg ook niet toegenomen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vooral dit ja. Een totaal van 12.000 bedden in een land als NL is natuurlijk kolder. Als je dan een pandemie hebt zoals dit en een groot deel valt ook nog uit, loop je snel tegen de grenzen aan.
Bij de eerste golf piepte en kraakte de zorg bij 1000 IC bedden. Inmiddels piept en kraakt het bij 1000 verpleegbedden en 250 IC bedden, alsof we in die afgelopen 6 maanden niets geleerd hebben.
Dat is ook wel waar ik me het meest aan stoor. Er wordt dagelijks overal geroepen over testen, er kan een compleet noodhospitaal in Ahoy gebouwd worden voor de eerste golf, maar het lijkt wel of de urgentie weg is wat betreft de ziekenhuizen. Zo van: Tja, hier moeten we het mee doen
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zo'n sociale bubbel op zich wel interessant vinden. Natuurlijk niet te handhaven, maar je hoeft geen 100% compliance te hebben om effectief te zijn.
Oftewel: we kunnen het net zo goed opgeven? Immers, als het toch nooit duidelijk wordt gaat geen enkele maatregel zoden aan de dijk zetten behalve iedereen à la India met stokken terug naar binnen slaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, doei. Sorry hoor maar als het de laatste 4 weken nog niet duidelijk was dan word het dat nooit. In Maart April waren de mensen bang en nu niet meer. Da's gewoon het verschil.
Niet aan beginnen. Alleen mensen uit veiligere of gelijkwaardige landen binnen laten juist.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:40 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen wil de EU en de Europese Commissie (ja, die bestaan ook nog) dat reizen binnen de EU makkelijker wordt gemaakt.
https://nos.nl/artikel/23(...)p-familiebezoek.html
Mijn ervaring: iedereen die ik ken die Corona heeft of heeft gehad, is besmet geraakt door iemand die op dat moment geen klachten had maar kort na het laatste contact wel klachten kreeg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat is er moeilijk aan 'maximaal 5 andere mensen (langdurig) zien in de komende twee weken'? Dan kan iedereen zelf bepalen wat voor hem of haar de belangrijkste activiteit is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar daar kun je het café toch niet de schuld van geven?
Dan ligt het toch echt aan de gasten die hun persoonlijke verantwoording niet nemen.
Bij het CDA moet Hugo maar hopen op de stemmen die Omtzigt kan trekken want als hij zelf al de verkiezingen gaat halen gaat hij ze in ieder geval niet binnen harken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Ven1972 het volgende:
Het zou wat zijn als VVD, CDA en D'66 heel veel zetels zullen verliezen bij komende verkiezingen in maart 2020.
Dat is wel wat ze op een halfslachtige manier aan 't proberen zijn. Urgentie creëren, angst veroorzaken, om die sociale controle en terughoudendheid weer omhoog te krijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederlandquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Enige maatregel waar ik wel een beetje moeite mee heb is het sporten voor volwassen. Ik had liever gezien dat men alleen wedstrijden verboden had. Dan verminder je wel de reisbewegingen, terwijl je het bewegen zelf minder raakt.
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te gecompliceerd is voor veel mensen. Ik zag laatst cijfers over hoeveel mensen bijv jeugdjournaal kijken omdat het 8 uur journaal gewoon te moeilijk is.
Heel Nederland is de pineut door mensen die hun verantwoordelijk niet willen nemen, en sommige sectoren zijn daarin dan harder de pineut helaas. Het is klote, maar ik begrijp wel dat horeca, evenementen en theaters de kop van jut zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dan ligt het toch echt aan de gasten die hun persoonlijke verantwoording niet nemen.
edit: ik ging niet uit van besmet personeel, excuus.
Op het werk, op school, bij de kapper, in de winkel en ga zo maar door. Kan ook allemaal weer aan banden worden gelegd, maar dat lijkt toch wel wat gevoeliger te liggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.
Ik ben er na jaren net op tijd uit gegaan in ruil voor (zeker in deze periode) baanzekerheid. En een paar euro per uur meer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:30 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet zeggen dat kerkdiensten van 600 man en bruiloften van ministers daar niet bij helpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
Na wat zoekwerk lijkt dit het te zijn :quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
God, ja. Ik heb de halve dag zitten grasduinen in die dagelijkse cijfers van het RIVM. Om 3 uur dacht ik: Oh shit, ik moest nog wat dingen afmaken voor mn werk.
Aan data geen gebrek. Aan kloppende data des te meer jammer genoeg.
Die kreeg geen boete maar een waarschuwing voor die ene tent. Het filmpje wat ze op social media flikkerde kwam van haar andere restaurant, waar ze om kwart voor 12 nog gezellig met vieren zaten na te tafelen in het zicht. Daar kregen ze terecht een opmerking over van de agente, want het leek alsof de tent nog open was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef RipCity het volgende:
Nieuw-West in Amsterdam grote brandhaard: ‘Er is er veel schaamte’
Maar hierop handhaven en boetes uitdelen ho maar... liever dan een Katja Schuurman beboeten om 22:03
Als dat zo is, waarom verbieden ze de verkoop dan niet helemaal voor een aantal weken?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens lees ik tussen de regels: het grootste effect verwachten ze rondom het verbieden van situaties waarbij alcohol een belangrijke rol speelt.
1 lijntje voor 30 euro is wel duur lijntje hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat is 30 euro nou als je gezellig avondje wil, lijntje is meer.
Wat ik vermoed (en dat is dus puur een gevoel op basis van mijn omgeving en niet wetenschappelijk gestoeld) is dat de rol van presymptomatische verspreiding groter is dan wellicht gedacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even wel eerlijk zijn met elkaar hier, dit kon iedereen aan zien komen. Er is wekenlang gevraagd om beter op te letten en de adviezen en maatregelen te volgen en dat gebeurt dus duidelijk niet en dan gaan er dus maatregelen genomen worden.
Ik kan er niks anders van maken dan dat de vorige aanpak niet heeft gewerkt omdat de burgers geen gehoor gaven aan de adviezen.
Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
Eensquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ken genoeg mensen (ouderen vooral) die dat verhaal van Rutte morgen al niet gaan begrijpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik ben er inderdaad mee gestopt ergens in mei. Nu check ik het even om te peilen hoe hard ik in mijn persoonlijke situatie geraakt word en een beetje voorbereid te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er wel niet die helemaal geen journaal kijken.
Ik denk dat dat ook een flink aantal is.
Ik had mijn bericht al aangepast. Las over het stukje met besmet personeel heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte wel ja... maar ze willen nu gewoon de plekken waar groepjes mensen bij elkaar komen tot een minimum gaan beperken. En dan is de horeca wel dé plek waar dat nu nog gebeurd, naast de teamsporten.
Ja dat kan dus niet meer sinds Grapperhaus. Net nog besproken bij op1. Die had gewoon moeten wieberen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Omdat dat mooie koppen oplevert.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Verscherpte handhaving onder leiding van Ferd Grapperhausquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef capricia het volgende:
Is er trouwens ook nog iets gezegd over verscherpte handhaving?
Want daar zit ook nog wel een puntje.
Hetzelfde principe als boiling frog: het is makkelijker langzaam dingen te introduceren, dan in een maal iedereen cold turkey te forceren. Als er echt een verbod op alcohol kwam, dan kon Rutte beter de persconferentie afzeggen. Voor z'n eigen veiligheid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom verbieden ze de verkoop dan niet helemaal voor een aantal weken?
Ik heb hier ook moeite mee, ik wil graag nog wel trainen met mijn waterpolo ploeg, dat is een vaste groep mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
Enige maatregel waar ik wel een beetje moeite mee heb is het sporten voor volwassen. Ik had liever gezien dat men alleen wedstrijden verboden had. Dan verminder je wel de reisbewegingen, terwijl je het bewegen zelf minder raakt.
Lekker stoken. Hoe extremer hoe beter.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom stelt letterlijk iedere 'journalist' de vraag aan een expert of ze een volledige lockdown willen?
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, en nu gaat één of andere Amsterdamse politicus weer zeuren dat ze wachtten op maatregelen van het kabinet... Had zelf dan maatregelen afgekondigd in Amsterdam lamlul. Ik word hier echt heel moe van...
Dat soort types kijken überhaupt geen journaal maar lezen alleen Feesboekquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut. Het gelazer begon met Grapperhaus, hoe goed hij verder ook is als minister dat had een exit moeten zijn en wel uit zichzelf en niet door de Kamer, dan hou je de optics goed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat kerkdiensten van 600 man en bruiloften van ministers daar niet bij helpen.
Les voor de volgende keer is wat mij betreft dat de maatregelen veel simpeler moeten.
En er is gewoon te lang gewacht met ingrijpen, schouderophalend gedrag tot medio September zowat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
//--// In zijn algemeenheid....quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Personeel inderdaad. Die horeca man gaf aan dat het logisch is dat zoveel mensen die besmet zijn in de horeca werken want.. er werken vooral jongeren in de horeca, en die zijn vaak besmet. En dus, zoals die vrouw aan tafel zei, is het een gevaar. Want dat personeel, die jongeren, besmetten de gasten weer. En daar heeft ze een heel goed punt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:39 schreef Xqtress het volgende:
[..]
edit: ik ging niet uit van besmet personeel, excuus.
Dit is wel een interessante.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat ik vermoed (en dat is dus puur een gevoel op basis van mijn omgeving en niet wetenschappelijk gestoeld) is dat de rol van presymptomatische verspreiding groter is dan wellicht gedacht.
Uiteraard in combinatie met wat jij hier post.
Allemaal excuses. En je kunt evengoed dringende oproepen doen. De zes man thuis was ook een advies en toch dachten veel mensen dat het een verplichting was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook dat is juridisch weer lastig. Er spelen allerhande aanwijzingen.
In mijn vriendenkring is er niemand die nog gek gedaan heeft de afgelopen weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:42 schreef Tijger_m het volgende:
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante.
Italië test (sneltesten) hier heel veel op. Vooral op scholen. Asymptomatische verspreiding is daar echt een serieuze zaak. Wat hier nog helemaal geen aandacht heeft.
Teamsporten op 1,5 meter gaat toch niet werkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan voer je de 1,5m weer in, zoals in het begin. Ik vind dit wel heel rigoureus.
Als je daar wedstrijden bij optelt ja, maar als je alleen in je eigen clubje traint valt dat wel mee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat gevoel snap ik... maar als je een of twee keer per week in een groep van circa 10 man bij elkaar komt om te trainen zijn dat ook allemaal weer kleine clusters natuurlijk... en dat op elke sportclub in Nederland
Als hij die boete + aantekening geaccepteerd had als een vent hadden veel mensen 't denk prima gevonden. Maar doordat daar discussie over was en er ineens een lagere boete zonder aantekening kwam was 't gewoon over. De oppositie rook bloed, wilde geen motie van wantrouwen want ze wilden die aantekening eruit hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Absoluut. Het gelazer begon met Grapperhaus, hoe goed hij verder ook is als minister dat had een exit moeten zijn en wel uit zichzelf en niet door de Kamer, dan hou je de optics goed.
Dat vind ik overigens schandalig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
De zes man thuis was ook een advies en toch dachten veel mensen dat het een verplichting was.
Waarom zou je ook wat opsteken van opgedane kennis door omringende landen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante.
Italië test (sneltesten) hier heel veel op. Vooral op scholen. Asymptomatische verspreiding is daar echt een serieuze zaak. Wat hier nog helemaal geen aandacht heeft.
Ik heb meerdere weken op anderhalve meter gevoetbald. Liever iets dan niets... Nu moet ik ook wel zeggen dat het weer destijds aanmerkelijk beter was.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Teamsporten op 1,5 meter gaat toch niet werken
Hij had gewoon op moeten stappen. Klaar. Verantwoording nemen en zeggen "Dit kan niet en ik kan niet handhaven als ik zelf de fout in ga"quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als hij die boete + aantekening geaccepteerd had als een vent hadden veel mensen 't denk prima gevonden. Maar doordat daar discussie over was en er ineens een lagere boete zonder aantekening kwam was 't gewoon over. De oppositie rook bloed, wilde geen motie van wantrouwen want ze wilden die aantekening eruit hebben.
Waarom hebben ze aan die tafels geen mondkapjes op? Zijn toch ook een soort ambtenaren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mark Kramer Op1: "we moeten het aantal sociale contacten gewoon zoveel mogelijk beperken"
2 minuten later....
"Jaa ik was dus gister in de kleine comedy.."
En toen het kabinet maatregelen nam verleenden ze in Amsterdam direct een ontheffing aan iedere "culturele" instellingquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, en nu gaat één of andere Amsterdamse politicus weer zeuren dat ze wachtten op maatregelen van het kabinet... Had zelf dan maatregelen afgekondigd in Amsterdam lamlul. Ik word hier echt heel moe van...
Dat snap ik opzich ook wel. Scholen moet je wat mij betreft als allerlaatste sluiten. Kinderen moet je altijd beschermen, ten koste van heel veel. De situatie die er nu is is ook echt klote, met scholen die dan weer open, dan weer dicht zijn ivm besmettingen, dus ik snap wel dat 't lastig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.
Niet alleen in Amsterdam. De lijst van zalen met een ontheffing is echt van hier tot Tokyo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En toen het kabinet maatregelen nam verleenden ze in Amsterdam direct een ontheffing aan iedere "culturele" instelling
Je zou bijna denken dat het heel belangrijk is voor een maatschappij...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niemand durft de scholen te sluiten, niet hier, niet in het buitenland. Het lijkt wel kryptoniet.
BNO Newsroomquote:BREAKING: First death from COVID-19 reinfection reported in the Netherlands; patient was an elderly woman with cancer
Onzin.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:28 schreef Confetti het volgende:
Ja, en dat terwijl zelfs een kind kan zien op de kaart dat alle covid clusters beginnen in studentensteden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat snap ik opzich ook wel. Scholen moet je wat mij betreft als allerlaatste sluiten. Kinderen moet je altijd beschermen, ten koste van heel veel. De situatie die er nu is is ook echt klote, met scholen die dan weer open, dan weer dicht zijn ivm besmettingen, dus ik snap wel dat 't lastig is.
Er zijn zelfs nog steeds scholen die niets geregeld hebben voor online onderwijs, dat is echt kwalijk.
Oh zeker kan dat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En volgens mij blijven de sportscholen wel gewoon open
Het is ook belangrijk maar er is geen Uni in Nederland die niet online les kan geven, volgens mij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het heel belangrijk is voor een maatschappij...
Dat geeft natuurlijk enorme druk op ouders en daarmee hun werkgevers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij zijn pas begonnen met normaal trainen toen we geen 1,5 meter afstand hoefden te houden in het water.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb meerdere weken op anderhalve meter gevoetbald. Liever iets dan niets... Nu moet ik ook wel zeggen dat het weer destijds aanmerkelijk beter was.
Ja echt hè.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou je ook wat opsteken van opgedane kennis door omringende landen.
Klopt, maar dat doen deze maatregelen ook en als dit ook niet blijkt te werken omdat het probleem op scholen toch groter is dan gedacht dan moeten we alsnog daar heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat geeft natuurlijk enorme druk op ouders en daarmee hun werkgevers.
Er is meer dan corona. Uni's doen al het minimale.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook belangrijk maar er is geen Uni in Nederland die niet online les kan geven, volgens mij.
Je hebt het over de periode van zegmaar mei 2021 neem ik aan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:56 schreef capricia het volgende:
Maar ik hoop oprecht dat hier over nagedacht wordt. Hoe we straks verder gaan als we weer laag zitten qua besmettingen.
Je bent dan geen kanker slachtoffer, maar een corona slachtoffer, althans, zo ga je de boeken in.quote:
De dochter van mijn vriendin speelt fanatiek waterpolo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En volgens mij blijven de sportscholen wel gewoon open
Administratief een drama.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:58 schreef Nober het volgende:
Waarom geen volledige lockdown, met briefje naar apotheek/supermarkt?
Eerlijk gezegd? De meeste landen doen gewoon allemaal hetzelfde met relatief kleine verschillen en verschillende timing. Ik heb niet het idee dat men met elkaar veel praat of wil praten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja echt hè.
Al denk ik dat we nu even een fase te ver zitten qua besmettingen.
Maar ik hoop oprecht dat hier over nagedacht wordt. Hoe we straks verder gaan als we weer laag zitten qua besmettingen.
Dank je wel! Hier het bron artikel: https://bnonews.com/index.php/2020/08/covid-19-reinfection-tracker/quote:
Onderdeel van chemo is immuunonderdrukkers, dus jammer genoeg had deze vrouw geen kans.quote:Two days after a new chemotherapy treatment, fifty-nine days after the start of the first
COVID-19 episode, the patient developed fever, cough, and dyspnea. At admission, her oxygen
saturation was 90% with a respiratory rate of 40/min. The SARS-CoV-2 RT-qPCR on a nasopharyngeal
swab was positive (E-gen; Cq 25.2). At days 4 and 6, serum was tested for SARS-CoV-2 antibodies,
using the WANTAI SARS-CoV-2 Ab and IgM ELISA, both were negative. At day 8, the condition of the
patient deteriorated. She died two weeks later. Bron
Het gaat om het verminderen van mobiliteit. Als je alle leuke dingen sluit lukt dat ook wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:58 schreef Nober het volgende:
Waarom geen volledige lockdown, met briefje naar apotheek/supermarkt?
Bovenal veel te strikt.quote:
Ik ben helaas nog bezig met iets vinden en aan het kijken voor wellicht omscholing. Maar ik ben toen in april dit jaar gestopt (naja ze hadden uiteraard geen werk meer en dus is mijn 0 uren contract per direct stop gezet en heb ik een uitkering aan moeten vragen) ook mede door corona en eigenlijk wilde ik ook meteen de knoop doorhakken want ik zat er al een paar jaar mee in mijn hoofd. Ik ben met de jaren zelf ook helemaal geen horecatype meer wat ik vroeger wel was (het werk en de druk leuk vinden, veel uitgaan, na werktijd zuipen en met collega's weg etc).quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:43 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik ben er na jaren net op tijd uit gegaan in ruil voor (zeker in deze periode) baanzekerheid. En een paar euro per uur meer.
Mis alleen de band die je opbouwt met collega's. Dat is in de horeca toch net weer anders. Het werk, de werkdruk, het kansloze salaris en zeurende gasten mis ik voor geen meter 😄
Jep. herkenbaar, maar die contacten zijn behoorlijk kort.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:57 schreef Xqtress het volgende:
[..]
De dochter van mijn vriendin speelt fanatiek waterpolo.
In het water hangen ze aan elkaars nek en zodra ze op de kant staan moet er anderhalve meter tussen.
Als realist is hier het perfecte voorbeeld waarom maatregelen nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb hier ook moeite mee, ik wil graag nog wel trainen met mijn waterpolo ploeg, dat is een vaste groep mensen.
Maar dat weer aan banden leggen is beetje overdreven.
We en ze blijven mensen. Ik ga ook nergens naartoe behalve waar ik kom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:50 schreef DonDruiper het volgende:
Mark Kramer Op1: "we moeten het aantal sociale contacten gewoon zoveel mogelijk beperken"
2 minuten later....
"Jaa ik was dus gister in de kleine comedy.."
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Vergeet niet: de basisscholen zijn op verzoek van de bevolking in het voorjaar gesloten.
Dit is nooit een opdracht van het OMT geweest.
Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet meer sinds Grapperhaus. Net nog besproken bij op1. Die had gewoon moeten wieberen.
Kwestie van een week, twee weken voor er idd weer geroepen gaat worden om een scholensluiting.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.
Wat mij betreft gaan scholen alvast voorsorteren op een anderhalvemeterschool.
De langetermijnvisie is bij voorkeur normaal open blijven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de langetermijnvisie voor de middelbare scholen. We stevenen nu af op een sluiting ervan. Is het niet door het OMT is het wel door maatschappelijke onrust.
En kijk wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef Xqtress het volgende:
[..]
In Frankrijk mocht je ook alleen met een papier op pad.
Lijkt me onhoudbaar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De langetermijnvisie is bij voorkeur normaal open blijven.
CDA en CU die hun eigen achterban gaan straffen. Zal wel weer loslopen. Misschien moeten ze in de horeca maar zeggen dat ze op missie van God zijn en dat de bezoekers gelovigen zijn die eren door te drinken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben overigens wel heel benieuwd of de kerken nu ook eindelijk aan banden komen te liggen met die maximale capaciteit
Zeg je nou eigenlijk dat er domme mensen bestaan? 🤯quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.
Wat een onzin. Als dat het verschil had gemaakt had je sindsdien een brede, landelijke stijging in besmettingen moeten zien, en dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij had gewoon op moeten stappen. Klaar. Verantwoording nemen en zeggen "Dit kan niet en ik kan niet handhaven als ik zelf de fout in ga"
De les van deze 2e golf is juist dat het via via uiteindelijk ook bij kwetsbaren komt, ook al zijn de initiële geïnfecteerden gezonde studenten die niet bij oma op bezoek gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef Vallon het volgende:
Prima om te gaan feestbeesten in een café zolang gelijkgestemde aanwezigen daarna maar een tijdje afzien van contacten met vooral kwetsbaren.
Ik weet het wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bevolking denk ik niet, maar belangenclubjes en " experts".quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Vergeet niet: de basisscholen zijn op verzoek van de bevolking in het voorjaar gesloten.
Ik zou daar ook voor zijn. Balans tussen enerzijds welzijn en ander sinds virus. Halve klassen ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel rigoureus. Dan ga je van sluiting naar sluiting. Kun je beter helemaal dichtblijven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef capricia het volgende:
En wat mij betreft worden scholen dan heel veel getest. Bij een besmetting gaat ie dicht. Tot er geen besmettingen meer zijn.
Er was 1 persoon in Nederland op dat moment die het echt niet kon hebben, en dat was Grapperhaus. Pas daarvoor waren Willem-Alexander en Maxima ook, dat werd weggelachen. Maar doordat Grapperhaus er als Minister van V&J zo stellig over was en zei dat iedereen die zich er niet volledig aan hield aso is kwam er een schijnwerper op 'm.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kinderachtig. Niemand houdt zich al 7 maanden volledig aan de 1,5 meter. Het is dom dat die niet het goede voorbeeld geeft maar nog dommer zijn de mensen die denken dat als Grapperhaus het niet doet de regels voor zichzelf ook niet meer gelden.
Ook ook, maar de normale testen zijn ook nog steeds een puinhoop geloof ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef capricia het volgende:
Zo doen ze het in Italië. Met sneltesten. Zo zou ik het hier ook willen.
Was met name om de gemoederen te sussen inderdaad, ook nu basisscholen alweer sinds de meivakantie open zijn lijkt het een zeer beperkte factor te zijn en lijken de meeste besmettingen met name door “onvoorzichtige” ouders en leerkrachten te komen en niet vanuit de kinderenquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:00 schreef capricia het volgende:
Was als reactie op het wel of niet met een papier op pad en of dat haalbaar zou zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:02 schreef Elan het volgende:
[..]
En kijk wat dat uiteindelijk heeft opgeleverd.
Beter gewoon normaal doen allemaal.
Basisscholen zijn gewoon een ingecalculeerd risico. Middelbare scholen ook trouwens, maar daar liggen de verhoudingen iets anders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Was met name om de gemoederen te sussen inderdaad, ook nu basisscholen alweer sinds de meivakantie open zijn lijkt het een zeer beperkte factor te zijn en lijken de meeste besmettingen met name door “onvoorzichtige” ouders en leerkrachten te komen en niet vanuit de kinderen
Het is nu te laat ja, die lockdown moet komen. Wat onvergeeflijk is, is het geblunder met die zogenaamde regionale maatregelen. Stelletje laffe politici die maandnelang niks durfden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:04 schreef Minimunt het volgende:
Allemaal gezeur weer op de maatregelen. Het is verdomd ook nooit goed. Wat moeten we anders doen? Iedereen thuis blijven! dan is er tenminste ook niet gezeik over welke groepen nu wel of niet voor worden getrokken. Maarja dat willen we ook niet?
Het is allemaal makkelijk om iemand de schuld te geven, maar deze besluiten moeten nu eenmaal genomen worden. Dingen goed onderzoeken of het daadwerkelijk nut gaat hebben kost tijd. Tijd die we nu eenmaal niet hebben. Ik zou graag mensen die hierover zeuren willen zeggen, ga zelf in de politiek en maak zelf de beslissingen. Denk niet dat het heel beter gaat worden.
Daarom moeten die besmettingen ook naar beneden. Dan kan alles weer 'normaal'. En kun je weer BCO doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Ook ook, maar de normale testen zijn ook nog steeds een puinhoop geloof ik.
Surrounded by idiots.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Vanavond nog even in de lokale horeca geweest. Staat er zo'n domme moddervette gans beetje te hoesten en te niesen, niet in de elleboog, niet met de hand voor de mond. Gooi maar helemaal dicht joh, met dit soort volk hebben we helaas van doen.
Je laat de goeden onder de slechten lijden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Vanavond nog even in de lokale horeca geweest. Staat er zo'n domme moddervette gans beetje te hoesten en te niesen, niet in de elleboog, niet met de hand voor de mond. Gooi alles maar helemaal dicht joh, met dit soort volk hebben we helaas van doen.
Beter laten we de scholen helemaal open.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel rigoureus. Dan ga je van sluiting naar sluiting. Kun je beter helemaal dichtblijven.
Dat is, denk ik, altijd het geval met deze dingen, helaas.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je laat de goeden onder de slechten lijden?
Dat weet je niet. In duitsland neemt het ook toe met regionale maatregelen. Misschien zijn er fouten gemaakt zijn maar die fouten zijn ook gemaakt door individuen. Iedereen is verantwoordelijk, en sommige kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is nu te laat ja, die lockdown moet komen. Wat onvergeeflijk is, is het geblunder met die zogenaamde regionale maatregelen. Stelletje laffe politici die maandnelang niks durfden.
Volgende keer gaat het weer mis. Wij moeten echt bereid zijn om binnen Nederland steden in quarantaine te zetten met afsluitingen en dergelijke. Dan was dit nooit gebeurd.
Nou, de manier waarop het bij de GGD's gaat moeten we dus terug naar max 1500 besmettingen per dag om BCO te kunnen doen, en dat is absoluut de max volgens dat bericht van vanavond. Dat betekent dat deze maatregelen minimaal 6 weken gaan gelden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom moeten die besmettingen ook naar beneden. Dan kan alles weer 'normaal'. En kun je weer BCO doen.
Probleem met middelbare scholieren is ook dat ze vaak met het OV naar school reizen. Die keren dat ik vorige maand met het lokale boemeltreintje heb gereisd, zat deze propvol met scholieren. En op de fiets naar school gaan is ook niet voor alle scholieren een alternatief, zeker niet als je in de binnenlanden van Friesland of Groningen woont en 50+km moet reizen naar school. Dus ik vraag me af hoe ze dat gaan doen als het OV alleen voor de vitale beroepen wordt opengesteld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Basisscholen zijn gewoon een ingecalculeerd risico. Middelbare scholen ook trouwens, maar daar liggen de verhoudingen iets anders.
Scholen moeten als basisregel gewoon open zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter laten we de scholen helemaal open.
Het is een recht wat onze eigen jeugd heeft.
Digitaal onderwijs is gewoon geen vervanging.
Alle argumenten die worden gegeven om een school dicht te doen kunnen we op iedere sector loslaten. Restaurants? Je kunt toch afhalen? Kroeg? Je kunt toch thuis een zoom meeting doen?
Sporten? Je kunt toch ook hometrainer kopen en ondertussen een potje fifa doen?
Vooral dit inderdaad. Iedereen die al 2 maanden gilt dat mensen een mondkapje op moeten hadden toen al kunnen beginnen er zelf 1 op te doen. Ik kom al 7 maanden bijna nergens, heel af en toe een keertje wat doen, maar echt bij alles met in mn achterhoofd: Is dit slim?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dat weet je niet. In duitsland neemt het ook toe met regionale maatregelen. Misschien zijn er fouten gemaakt zijn maar die fouten zijn ook gemaakt door individuen. Iedereen is verantwoordelijk, en sommige kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik beoordeel mezelf op mijn gedrag. Wat andere besluiten in deze is daarbij niet belangrijk. Je hoeft niet te wachten totdat iemand zegt dat je thuis moet blijven, dat kan je ook op eigen initiatief doen. Sinds ik merk dat de besmettingen weer oplopen ben ik de afgelopen 5 weken alleen maar thuis aan het werken. Ook bijna geen mensen (buiten mijn bubbel) gezien sindsdien.
Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dat weet je niet. In duitsland neemt het ook toe met regionale maatregelen. Misschien zijn er fouten gemaakt zijn maar die fouten zijn ook gemaakt door individuen. Iedereen is verantwoordelijk, en sommige kunnen die verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik beoordeel mezelf op mijn gedrag. Wat andere besluiten in deze is daarbij niet belangrijk. Je hoeft niet te wachten totdat iemand zegt dat je thuis moet blijven, dat kan je ook op eigen initiatief doen. Sinds ik merk dat de besmettingen weer oplopen ben ik de afgelopen 5 weken alleen maar thuis aan het werken. Ook bijna geen mensen (buiten mijn bubbel) gezien sindsdien.
Ja. Dat is ook het tijdpad van wat ik bij die briefing van Van Dissel gezien heb.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, de manier waarop het bij de GGD's gaat moeten we dus terug naar max 1500 besmettingen per dag om BCO te kunnen doen, en dat is absoluut de max volgens dat bericht van vanavond. Dat betekent dat deze maatregelen minimaal 6 weken gaan gelden.
Ik gok een beetje (puur onderbuik) dat ze zo rond begin december hopen weer wat dingen open te gooien om oud & nieuw enzo rustig te laten verlopen, en indien nodig daarna weer ingrijpen.
Met dit soort achterlijke koeien kun je als overheid alles bedenken en desnoods met het leger handhaven, zonder resultaat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Je laat de goeden onder de slechten lijden?
Als je te lang in de horeca hebt gehangen is omscholing enige optie. Of een goed netwerk voor een kruiwagenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:59 schreef FalloutVATS het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog bezig met iets vinden en aan het kijken voor wellicht omscholing. Maar ik ben toen in april dit jaar gestopt (naja ze hadden uiteraard geen werk meer en dus is mijn 0 uren contract per direct stop gezet en heb ik een uitkering aan moeten vragen) ook mede door corona en eigenlijk wilde ik ook meteen de knoop doorhakken want ik zat er al een paar jaar mee in mijn hoofd. Ik ben met de jaren zelf ook helemaal geen horecatype meer wat ik vroeger wel was (het werk en de druk leuk vinden, veel uitgaan, na werktijd zuipen en met collega's weg etc).
In de supermarkt voelt het af en toe ook als de zombie-apocalypse, dat je 2 paden achter je iemand rochelend hoort hoesten en denkt: Waar komt dat vandaan? Wie is dat? Die moet ik even vermijden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met dit soort achterlijke koeien kun je als overheid alles bedenken en desnoods met het leger handhaven, zonder resultaat.
Zo waarquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de supermarkt voelt het af en toe ook als de zombie-apocalypse, dat je 2 paden achter je iemand rochelend hoort hoesten en denkt: Waar komt dat vandaan? Wie is dat? Die moet ik even vermijden.
Nee, dat doet het helemaal niet, er zijn inmiddels 9 vaccins in diverse stadia van testen, er zijn enorme stappen gemaakt in het terugbregen van de mortaliteit en allemaal door wetenschap. Als het iets bewijst is het wel dat de wetenschap gewoon werkt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.
Uhm, horeca is gewoon een vakgebied waar je kunt doorgroeien en alles. Dat jij daar niet zo geschikt voor bleek is wat anders. Dat moet je liggen, maar nou niet doen alsof iedereen die lang in de horeca werkt stil staat en er ooit uit moet. Met afstand niet, zelfs.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Als je te lang in de horeca hebt gehangen is omscholing enige optie. Of een goed netwerk voor een kruiwagen.
Maar ergens moet je er een keer uit ja. Je staat vaak gewoon stil in je persoonlijke ontwikkeling (afhankelijk van het bedrijf). Zo voelde ik het en tis fijner nu kantoor-uren te hebben en de weekenden lekker vrij (en zelf een keer gebruik maken van de horeca)
Eerder het tegenovergestelde, je kan er mogelijk aan aflezen hoeveel corona gevallen er meer zijn dan de tests uitwijzen omdat niet iedereen zich laat testen. Maar dat is wel achteraf, natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nog recente updates over dat rioolwater? Die cijfers zouden toch wat voorspellende waarde bezitten dacht ik?
Waarom zou je dat doen?quote:
Dit is de meest recente van het rioolwater, is uitgesplitst per gemeente:quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nog recente updates over dat rioolwater? Die cijfers zouden toch wat voorspellende waarde bezitten dacht ik?
Dit zie ik morgen nog echt gebeuren ookquote:
Ja ik heb er bijna 20 jaar gewerkt en merk dat het heel lastig is om iets anders te vinden. Naja lastig als je stratenmaker of papiersorteren leuk vind dat kan je zo aan de slag, maar wil wel iets doen wat ik lange tijd leuk ga vinden. Maar die keuze is nog best lastig. En inderdaad mij lijkt het ook zo lekker om gewoon kantoor-uren te hebben en dat je zelf ook kan genieten in de horeca door je te laten verwennen en niet steeds jij die dat aan het doen bent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:15 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Als je te lang in de horeca hebt gehangen is omscholing enige optie. Of een goed netwerk voor een kruiwagen.
Maar ergens moet je er een keer uit ja. Je staat vaak gewoon stil in je persoonlijke ontwikkeling (afhankelijk van het bedrijf). Zo voelde ik het en tis fijner nu kantoor-uren te hebben en de weekenden lekker vrij (en zelf een keer gebruik maken van de horeca)
Succes er mee!
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je dat zou doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:21 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
zie @:thevulture zijn reactie
Is wel interessant om te kijken of die ook aan 't oplopen is, of juist weer omlaag gaat. Het is inderdaad vooral om te bepalen 'wat je mist', maar daarmee kun je het wel meer in perspectief plaatsen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerder het tegenovergestelde, je kan er mogelijk aan aflezen hoeveel corona gevallen er meer zijn dan de tests uitwijzen omdat niet iedereen zich laat testen. Maar dat is wel achteraf, natuurlijk.
Begin december? Ik zou aannemen dat deze set met maatregelen ook een periode van 3 weken krijgt?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is ook het tijdpad van wat ik bij die briefing van Van Dissel gezien heb.
Begin december.
Heb je goed gezien.
Nouja, we weten prima wat we moeten doen om het virus te stoppen. Maar mensen hebben schijt en luisteren niet. Dat is het probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik bedenk me net trouwens. Uiteindelijk geeft deze crisis maar weer wat het einde van de 'wetenschap' is. Het virus is niet onder controle, en bijna ongrijpbaar. Het idee dat alles maakbaar, te controleren en te beredeneren is. Blijkbaar niet. Denk dat we als mensen nog maar heeeeeel weinig weten van hoe dingen werken. En dat we dit misschien nooit gaan weten.
vraag het Henk en Ingrid dan maar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom je dat zou doen.
Die hoeven dan weer niet bang te zijn dat Mohammed en Fatima hun bier afpakken, misschien scheelt datquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:23 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
vraag het Henk en Ingrid dan maar.
De wetenschap werkt gewoon idd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat doet het helemaal niet, er zijn inmiddels 9 vaccins in diverse stadia van testen, er zijn enorme stappen gemaakt in het terugbregen van de mortaliteit en allemaal door wetenschap. Als het iets bewijst is het wel dat de wetenschap gewoon werkt.
Net na Jinek, de preview van het nieuws. Bericht: Kabinet overweegt horeca te sluiten, tot zo in het nieuws.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
12 Kratten denk ik, maar ook wat flessen wijn en het hele schap Whiskey/Wodka
We begrijpen meer dan genoeg van dit virus, en we begrijpen ook meer dan genoeg dat sociale situaties lastig te isoleren zijn, laat staan te handhaven. Dit virus is geen super hoge wiskunde. Gegeven oneindige tijd kunnen we alles wat de natuur heeft uitvinden. Echter hebben we hier het tegenovergestelde van oneindige tijd: bijna niks.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:14 schreef Minimunt het volgende:
[..]
nee maar wel de senioren die als eerste naar de supermarkt mogen!!!quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die hoeven dan weer niet bang te zijn dat Mohammed en Fatima hun bier afpakken, misschien scheelt dat
Goed getimed. Alleen is Kordaat nou niet echt te drinkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net na Jinek, de preview van het nieuws. Bericht: Kabinet overweegt horeca te sluiten, tot zo in het nieuws.
Preview afgelopen, komt er een reclame dat Kordaat bier in de aanbieding is. Schitterend
Wat is in godsnaam Kordaat bier?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Goed getimed. Alleen is Kordaat nou niet echt te drinken
Brouwers Bier maar dan van de Leidel.quote:
Oh...right, ik dacht dat het..uh...Schultenbrau was? Of is dat Aldi?quote:
Eigen merk bier van de Lidl.quote:
bier van de lidl. Daar zit geen hop in, maar wel hopextract. Dat proef jequote:
Ik vind juist dat de wetenschap op 't moment soms te snel gaat. Hoeveel artikelen er iedere dag wel niet uitgepoept worden welke elkaar tegenspreken en vaak niet gepeer-reviewed zijn is bizar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:25 schreef EksDeeDeeDee het volgende:
[..]
We begrijpen meer dan genoeg van dit virus, en we begrijpen ook meer dan genoeg dat sociale situaties lastig te isoleren zijn, laat staan te handhaven. Dit virus is geen super hoge wiskunde. Gegeven oneindige tijd kunnen we alles wat de natuur heeft uitvinden. Echter hebben we hier het tegenovergestelde van oneindige tijd: bijna niks.
Het is juist testament dat we vrij veel kunnen onderzoeken in korte tijd, en dat onze progressie nog vrij traag gaat. En dat mensen in het algemeen, sociaal gezien, nog dommer zijn dan koeien.
Die worden preventief geruimdquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan ze morgen ook nog wat roepen over de woon- en verzorgingstehuizen?
Het is ook allemaal niet zo simpel als sommigen willen doen geloven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef Nattekat het volgende:
Deze maatregelen laten mij zien dat ze eigenlijk geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn.
En dat is denk ik nog wel het meest zorgelijk, want het laat niet zien dat er een duurzaam beleid zal zijn de komende maanden. Dat wordt horeca dicht, open, dicht, open, dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef Nattekat het volgende:
Deze maatregelen laten mij zien dat ze eigenlijk geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn.
Daar heb ik dus ook nog nooit van gehoordquote:
Te hard ingrijpen heeft weerslag op de samenleving, te zacht op de IC. Wikken en wegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar kun je over twisten. Dat hangt ervan af in hoeverre je risico wil nemen, links- of rechtsom.
Ik denk dat de houding op dit moment is liever te hard ingegrepen dan te zacht (daar waar het lang andersom was).
Dit vooral ja. "We doen maar wat".quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik ook niet maar ik ben heel erg nieuwsgierigquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:31 schreef Mammietje het volgende:
Ja... sorry, lust geen bier en wilde toch een beetje leuk meedoen.
FWIW ik denk ook dat we in veel velden te snel gaan. Mijn punt is slechts dat we nog veeeel sneller kunnen. Voedingsonderzoek is daar een leuk voorbeeld van: vandaag is een veganist het gezondste ter wereld, morgen moet je een dieet bestaand uit alleen proteinen eten anders ga je na 3 jaar dood.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind juist dat de wetenschap op 't moment soms te snel gaat. Hoeveel artikelen er iedere dag wel niet uitgepoept worden welke elkaar tegenspreken en vaak niet gepeer-reviewed zijn is bizar.
Heb liever dat een groep goede onderzoekers 2 weken extra neemt om tot een gedegen product te komen dan het broddelwerk wat je nu vaak voorbij ziet komen, daar is net zo goed een rat race gaande.
Je laatste punt: Eens.
Natuurlijk nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaan ze morgen ook nog wat roepen over de woon- en verzorgingstehuizen?
In dit geval verpleegbedden. Die 3500 patienten in 't ziekenhuis in de eerste golf buiten de IC lijken we niet eens meer goed aan te kunnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Te hard ingrijpen heeft weerslag op de samenleving, te zacht op de IC. Wikken en wegen.
Dit was er niet één om te onthouden, dat begreep ik wel!quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ook niet maar ik ben heel erg nieuwsgierig
Mijn vrouw drinkt daarentegen wel bier en ik dacht dat ik de grote merken wel kende maar helaas, ik ga geen prijzen winnen.
Simpel is het niet, maar een kind kan nog zien dat dit niks gaat bereiken. Ja, de laatste klap die de horeca nog kan hebben, en een flinke afname in draagvlak.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is ook allemaal niet zo simpel als sommigen willen doen geloven.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dit geval verpleegbedden. Die 3500 patienten in 't ziekenhuis in de eerste golf buiten de IC lijken we niet eens meer goed aan te kunnen.
Nouja, mooi geweest voor vandaag. Morgen weer een dagje frustreren over hoe ik 't allemaal beter weet als niet viroloog/epidemioloog, net als 17 miljoen andere Nederlanders. Truste!![]()
Onthouden dat je die nooit voor moet zetten aan gastenquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit was er niet één om te onthouden, dat begreep ik wel!
Mwah.... volgens mij gaat met deze maatregelen de meeste toch wel duidelijk worden dat het ernst is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Simpel is het niet, maar een kind kan nog zien dat dit niks gaat bereiken. Ja, de laatste klap die de horeca nog kan hebben, en een flinke afname in draagvlak.
Kijk eens hoe druk het op de weg is en hoe druk de treinen zijn in de spits. Je zou bijna gaan denken dat er geen advies is om thuis te werken. En de werkvloer is al van het begin af aan het grootste probleem geweest.
In het ergste geval kan je tegenwoordig nog maar maximaal 3 mensen teleurstellenquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Onthouden dat je die nooit voor moet zetten aan gasten
quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
In het ergste geval kan je tegenwoordig nog maar maximaal 3 mensen teleurstellen
Nee. De overgrote meerderheid van de mensen die het probleem zijn gaan hier niks van merken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... volgens mij gaat met deze maatregelen de meeste toch wel duidelijk worden dat het ernst is.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:37 schreef xFriendx het volgende:
[..]
In het ergste geval kan je tegenwoordig nog maar maximaal 3 mensen teleurstellen
Ik hoop het wel want als er daarna nog eens een stap omhoog moet dan word het allemaal wel erg matig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah.... volgens mij gaat met deze maatregelen de meeste toch wel duidelijk worden dat het ernst is.
wat de kenners ook zeggen, na 4 weten ook zij het verschil niet meerquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook nog nooit van gehoord![]()
Toegegeven, ik drink geen bier dus dat zal wel niet helpen.
Want? Welke groep is dat dan?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. De overgrote meerderheid van de mensen die het probleem zijn gaan hier niks van merken.
Nou als je denkt dat een kind nog kan zien dat het niets gaat bereiken dan vind je het dus wel simpel. En dat is het dus niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Simpel is het niet, maar een kind kan nog zien dat dit niks gaat bereiken. Ja, de laatste klap die de horeca nog kan hebben, en een flinke afname in draagvlak.
Kijk eens hoe druk het op de weg is en hoe druk de treinen zijn in de spits. Je zou bijna gaan denken dat er geen advies is om thuis te werken. En de werkvloer is al van het begin af aan het grootste probleem geweest.
Heb je hier nog argumentatie voor of laat je de onderbuik even gieren?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee. De overgrote meerderheid van de mensen die het probleem zijn gaan hier niks van merken.
Indien je het nog niet gehoord had, niemand hier op FOK! zit in de groep die beter op moet letten of een stapje terug moet doen en niemand woont in een plaats waar er een probleem isquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Want? Welke groep is dat dan?
Behoor je zelf tot die groep dat je dat zo stellig kan zeggen?
En toch... en toch... kan ik er wel een paar aanwijzen, denk ik!quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indien je het nog niet gehoord had, niemand hier op FOK! zit in de groep die beter op moet letten of een stapje terug moet doen en niemand woont in een plaats waar er een probleem is![]()
Its magic!
Wijzen is niet beleefd, he?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En toch... en toch... kan ik er wel een paar aanwijzen, denk ik!
De VVD gaat het nog wel lastig krijgen met de verkiezingen. De meeste horeca ondernemers zullen toch wel VVD stemmers zijn (of waren dan, in dit geval).quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
1. De groep die lak heeft aan de regels. Die groep vind je niet op het sportveld of in restaurants, want daar gaan ze niet de fout in, daar is strenge sociale controle.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Want? Welke groep is dat dan?
Behoor je zelf tot die groep dat je dat zo stellig kan zeggen?
Daarom doe ik het ook niet!quote:
Serieuze vraag: kom je zelf wel eens op het sportveld?quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. De groep die lak heeft aan de regels. Die groep vind je niet op het sportveld of in restaurants, want daar gaan ze niet de fout in, daar is strenge sociale controle.
2. De gemiddelde werkende Nederlander die ondanks het advies nog steeds eigenwijs (of dankzij eigenwijze baas) op kantoor komt, lekker file rijdt en niet eens zo snel buiten huis komt.
Je zou bijna denken dat ik een persoonlijke reden heb om zo fel tegen te zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 23:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Serieuze vraag: kom je zelf op het sportveld?
1) Als ik zie hoeveel Neymarretjes hier rondhingen toen de sportkantines misschien dichtgingen om 16.00 uur, vermoed ik toch echt dat de sociale controle na een paar biertjes toch wel af taant. Zelfde geldt voor kroegen. De nieuwe maatregelen zijn ook niet voor niets op de alcohol gespitst. (Jaaaaaja... knuppel en hoenderhok.)quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. De groep die lak heeft aan de regels. Die groep vind je niet op het sportveld of in restaurants, want daar gaan ze niet de fout in, daar is strenge sociale controle.
2. De gemiddelde werkende Nederlander die ondanks het advies nog steeds eigenwijs (of dankzij eigenwijze baas) op kantoor komt, lekker file rijdt en niet eens zo snel buiten huis komt.
Maar dan weet je toch zelf ook dat juist het sportveld een afspiegeling van de maatschappij is, en dat het met die maatregelen niet altijd even nauw wordt genomen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ik een persoonlijke reden heb om zo fel tegen te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |