Mijn zoontje van bijna 4 gaat er echt geen dragen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:07 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga morgen op zoek naar een mondkapje voor mijn 5 jarige. Nog meer ouders met jonge kinderen hier?
Heb er lang over nagedacht, maar ik vind het gewoon vreemd, ik wel en die kleine geen. Voelt niet goed.
Geen idee, misschien door de goede uitgangspositie? Ik ben geen econoom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat dan
Mondkapjes in de auto ga ik echt niet aan beginnen. Als je een bekende of familie van me bent mag je meerijden zolang je geen klachten hebt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.
Hoe ga je dat handhaven?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.
Waarom niet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn zoontje van bijna 4 gaat er echt geen dragen.
Als de cijfers nog steeds blijven stijgen kunnen ze daarna echt niet meer om de scholen heen, vrees ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Burgemeesters volgens RTL akkoord met algehele sluiting horeca voor twee (of drie, kon ik niet verstaan) weken en geen alcoholverkoop meer na 20.00 uur
Naar ik begrepen heb wordt gebruik van CoronIT afgedwongen, dus zijn die integraties niet heel lastig. Met een beetje OK RBAC model heb je die privacy wel goed geregeld. Daarbij, ik kan me verhalen herinneren van op security.nl enzo dat mensen even snel de testuitslag van anderen in konden zien etc, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar heel veel aandacht aan besteed hebben. Het key veld in die database is BSN. De enige automatische koppeling die er lijkt te zijn is naar de data van het RIVM, en dat gaat via een directe DB export als ik de data goed bekijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Functioneel zal het allicht niet bijster ingewikkeld zijn. Het probleem hier is dat je tal van systemen aan elkaar moet linken waarbij privacy een hele belangrijke rol speelt en je met heel veel verschillende organisaties te maken hebt.
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de supermarkt door de week. Maar ik vraag me ook af wat het nut is als toch de horeca dicht is want dan komen de mensen toch nergens vandaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Burgemeesters volgens RTL akkoord met algehele sluiting horeca voor twee (of drie, kon ik niet verstaan) weken en geen alcoholverkoop meer na 20.00 uur
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de supermarkt door de week. Maar ik vraag me ook af wat het nut is als toch de horeca dicht is want dan komen de mensen toch nergens vandaan.
Komt wel daadkrachtig over.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.
Sowieso vind ik het belachelijk dat de horeca gesloten wordt, als er een branche is die ontzettend veel geïnvesteerd heeft om alles goed te doen, is het die branche wel. Ze zijn vanaf het begin het pispaaltje. Natuurlijk heb je her en der een plek waar het mis gaat, maar nu verdwijnt het volledig achter de voordeur, wel het laatste wat je wilt in de herfst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen maatwerk dus in de horeca? Belachelijk.
Er zijn ook nog bewoonde gebieden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.
Onze AH is, klein dorp 6000 zielen, open tot 21:00 en die heeft een in-house Gall & Gall.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook wel belangrijk. Stel dat het nog steeds niet goed gaat dan zal het er toch echt wel weer van komen. De nieuwe maatregelen zijn eigenlijk al te erg dat het weer nodig is.quote:Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.
De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.
Vrij simpel om specifiek de alcoholverkoop als product te verbieden zodat de zwarte markt ook nog verdiensten krijgt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:34 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Krijg je dan niet dat alle supermarkten maar om 20u dichtgaan? Want dat is makkelijke dan de bier- en wijnafdeling af te sluiten van de rest van de winkel.
Signaalwerking. Mensen moeten maar eens duidelijk krijgen dat het even klaar is met plezier maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef Blik het volgende:
Ik snap dat in de avonduren alcoholverkoop uitbannen niet zo als alle horeca ook dicht gaat zijn. Is gewoon pesterij
Yep. Zeker ook omdat de sportkantines - die ook heel veel werk hadden gedaan om alles coronaproof te maken - ook al dicht waren, dus daar wordt nu op zaterdag en zondag ook al niet meer gedronken. Alles zal achter de voordeur gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het belachelijk dat de horeca gesloten wordt, als er een branche is die ontzettend veel geïnvesteerd heeft om alles goed te doen, is het die branche wel. Ze zijn vanaf het begin het pispaaltje. Natuurlijk heb je her en der een plek waar het mis gaat, maar nu verdwijnt het volledig achter de voordeur, wel het laatste wat je wilt in de herfst.
Nou, jij draagt in ieder geval je steentje bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Signaalwerking. Mensen moeten maar eens duidelijk krijgen dat het even klaar is met plezier maken.
Op zich mee eens, maar ik kan me voorstellen dat ze nu wel alles op een hoop geven. Als je enkel de natte horeca wil sluiten, krijg je weer van die cafés die twee, drie tafels binnen zetten en net gaan doen alsof ze eten gaan serveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen maatwerk dus in de horeca? Belachelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |