In september wel, ondertussen zullen de meesten het daar al wel gehad hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
Vind de stilte rondom scholen, en dan met name middelbare scholen, hogescholen en universiteiten, ook wel vreemd. Dat was toch een duidelijke besmettingsbron uit de analyses van het RIVM dacht ik.
Daar vindt een verkapte vorm van het opbouwen van groepsimmuniteit plaats.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
Vind de stilte rondom scholen, en dan met name middelbare scholen, hogescholen en universiteiten, ook wel vreemd. Dat was toch een duidelijke besmettingsbron uit de analyses van het RIVM dacht ik.
Weet niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen is een tripje met de auto een stukje minder problematisch. Als ik nu hier in de auto stap en naar Amsterdam rij om daar alleen op mijn denkbeeldige kantoor te gaan zitten is het risicoprofiel heel anders dan wanneer ik met het ov zou gaan.
Dan zit jij in andere treinen dan ik. Maar ook rondom de trein (station ed.) kom je natuurlijk veel meer mensen tegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik de afgelopen maanden nog nooit naast iemand gezeten heb, 99% netjes een mondkapje draagt, vrijwel iedereen afstand houdt en als er meer dan 20% van de stoelen bezet is is het veel.
(Ik reis vrijwel alleen buiten de spits)
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.
Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
*proest* nou echt niet op dat dorpsschooltje waar mijn kindjes op zitten hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk lijkt me een beter woord. Sinds maart hebben alle scholen draaiboeken klaarliggen voor digitaal onderwijs, kunnen ze zo weer mee beginnen.
Daar kun je over twisten. Dat hangt ervan af in hoeverre je risico wil nemen, links- of rechtsom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef VoMy het volgende:
Ja? Toch niet hoog genoeg om nu al nieuwe maatregelen te nemen?
Dat valt eigenlijk wel mee. GGD GHOR heeft toevallig een vacature live staan voor functioneel beheerder van CoronIT: https://ggdghor.nl/vacature/functioneel-beheerder-coronit/quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je flink hoeveel werk erbij komt kijken om zo'n systeem op te tuigen, laat staan landelijk.
Ik heb een keer wat screenshots gezien van CoronIT, en dat lijkt een frontend HTML5 app te zijn. Dus HTML5 app met een relationele database, dat zou echt eenvoudig moeten zijn.quote:Relevante afgeronde HBO opleiding;
Minimaal 3 jaar ervaring met het uitvoeren van functioneel beheerwerkzaamheden;
Werkervaring met relationele databases en BI omgevingen;
Je zoekt actief de samenwerking met directe collega’s en de interne klant en kunt ook goed zelfstandig werken;
Kennis van BiSL, ASL en/of ITIL en informatievoorzieningsprocessen;
Je bent in staat om hoofd- van bijzaken te onderscheiden, correct gebruik te maken van logica en gaat planmatig en transparant te werk;
Ervaring met zorg specifieke applicaties, kennis van ontwikkelingen op ICT-gebied binnen de lokale- en landelijke overheid en of publieke gezondheidszorg is een pre.
Mja .. ik vind privacy een groot goed. Maar heb al lang de illusie niet meer dat we dat uberhaupt nog zijn ..quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eén van de dingen die ineens heel makkelijk mogelijk worden om uitgevoerd te worden in onze chipdigi samenleving waar privacy in hoog aanzien staat...... maar goed dit wordt al snel BNW omdat dit nooit zal gebeuren... toch?
Ik vond het een helder verhaal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Conclusies van het IMF en dergelijke VN clubjes rechtstreeks toepassen op Nederland moet je altijd mee uitkijken. De adviezen van dat soort clubjes moeten wereldwijd min of meer kloppen, en de situatie in Afrika en centraal Azië is toch echt een hele andere dan in west-Europa.
Beetje hetzelfde als de WHO die aanraadt om de tandarts te mijden.
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van welquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.
Vanochtend nog met de trein geweest (IC Amersfoort - Schiphol), als er meer dan 10% bezet was is het veel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Dan zit jij in andere treinen dan ik.
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat danquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik vond het een helder verhaal.
[ twitter ]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Horeca is laaghangend fruit. Publiek en amateursport is om reisbewegingen in te perken. Scholen die waarschijnlijk wel een aanjager vormen willen ze (nog) niet aanpakken.
Functioneel zal het allicht niet bijster ingewikkeld zijn. Het probleem hier is dat je tal van systemen aan elkaar moet linken waarbij privacy een hele belangrijke rol speelt en je met heel veel verschillende organisaties te maken hebt.quote:
Als je begint met lage cijfers en ermee wilt eindigen, dan kun je hoog of laag springen, feit blijft dat periodes met hoge R moeten worden afgewisseld met periodes van lage R.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van wel
Aard van onze economie speelt een rol, natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat dan
Iedere systeem is andere dan andere maar vooral is het nu veel meer in webbased software gezet om via elk computer te gebruiken. Wat je ook noemt is het ook meer een HTML5 app die ook voor een telefoon geschikt is. Verwerken van database is ook een enorm tijdverdrijf, maar vereist ook men goed structuur ontwikkelen waar men getallen wel van juistheid te voorzien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk wel mee. GGD GHOR heeft toevallig een vacature live staan voor functioneel beheerder van CoronIT: https://ggdghor.nl/vacature/functioneel-beheerder-coronit/
Wat je in dat soort vacatures leest is altijd wel interesant:
[..]
Ik heb een keer wat screenshots gezien van CoronIT, en dat lijkt een frontend HTML5 app te zijn. Dus HTML5 app met een relationele database, dat zou echt eenvoudig moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik graag een keer in die DB willen rondneuzen om de data beter te kunnen interpreteren
Er is geen complot maar er is wel iets sinisters hoe "wij" als soort onze samenleving opbouwen en een minderheid in dwalende meerderheid, het gelijk aan haar kant meent te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een complot moet je altijd nadenken hoeveel mensen erbij betrokken zijn. In dit geval zouden er om dit complot te laten slagen dus meer dan 200 landen, de infectieziekte-bestrijdingsafdelingen, de "Big Pharma" en nog een aantal anderen bij betrokken moeten zijn.
Als je dat wil gaan tellen moeten er tienduizenden mensen bij betrokken zijn. Het advies (ja, er is echt onderzoek van) is dat je maximaal 2521 mensen moet betrekken bij je complot om het 5 jaar geheim te kunnen houden: https://www.scientias.nl/een-grote-samenzwering-is-maar-een-kort-leven-beschoren/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Aii .. en een 3e golf zo rond de feestdagen ... ik weet niet hoe mensen dan gaan reagerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van wel
Dat werkt niet, als je weer open gaat kan je 2 weken later weer keihard ingrijpen. Helemaal in deze koude maanden, waarbij kans op besmetting veel hoger ligt als in de zomer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.
Ja, tuurlijk wel, maar dan doe je dat nog een keer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |