Morgen worden ze sowieso nog hoger door de achterstanden, dat blijft de komende dagen nog wel zo. Ik ben wel benieuwd of er een plateau zichtbaar wordt in de cijfers van ongeveer 11 dagen terug. Als die gaan dalen de komende dagen lijkt het goed te gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als de cijfers vanaf morgen constant blijven of omlaag gaan. Sta je dan met je dichte kroegen.
Caspergodquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Feyenoord was bezig met een onderzoek, toen gingen na 2 wedstrijden de stadions al dicht
Hier in de stad hebben ze tijdens die sluiting een soort drive through gemaakt waar verschillende lokale restaurants hun stand hadden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon blijven ala maart 2020
Volgende week Rutte op TV: "Het is echt niet nodig bier te hamsteren mensen, er is genoeg. Neem alsjeblieft wel een extra pak WC-papier mee."quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De drank gaat echt niet op na de persco morgen hoor.
Hoe bedoel je? Aan banden gelegd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar andere sites zeggen dat het aan banden gelegd wordt.
Meeste horecazaken moeten het van diner hebben. Als dat weg valt dan heeft het totaal geen nut voor ze om open te gaan. Alleen als ze nog wel mogen afhalen/bezorgen dan kan het nog wel iets zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Collide het volgende:
Horeca dus om 18:00 dicht of helemaal dicht.
Dat is toch vrijwel hetzelfde?
Precies.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Feyenoord was bezig met een onderzoek, toen gingen na 2 wedstrijden de stadions al dicht
Die kunnen toch fietsen?. Ja, ook als het regent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:45 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Mogen scholieren straks ook niet meer met het OV?
ja dus, dat kunnen we altijd maaltijd bestellen en daar afhalen... Dat valt wel mee toch?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:45 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Hier in de stad hebben ze tijdens die sluiting een soort drive through gemaakt waar verschillende lokale restaurants hun stand hadden.
Dan kon je online bestellen en het daar afhalen. Was iedereen heel enthousiast over.
Genieten voor je of niet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maak daar maar vast een paar weken langer van. Als ze voor de kerst weer open zijn mogen ze denk ik in hun handjes knijpen.
Tja, die vraag kun je wel over meer dingen stellen. Het is maar net wat je past.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hebben mensen na 7 maanden nou nog niet door dat boodschappen doen als familieuitje nu geen goed idee is?
Die telefoonlijsten overal zijn achteraf natuurlijk ook gewoon weer voor de bühne gebleken, het BCO was toch al volledig vastgelopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Heb je al die moeite gestoken om je zaak op orde te krijgen met spatschermen, telefoonlijsfen, digitale kaarten en minimale inrichting met veel open ruimte, kan je weer sluiten.
2 weken is natuurlijk een lachertje, als ze 2/4/6 maanden zouden zeggen wordt de opstand te groot. Nu elke keer met 2 weken verlengen, zolang mogelijk aan het lijntje houden.
Ze moeten vooral blij zijn dat ze de afgelopen maanden erg ruim de mogelijkheid gehad hebben om geld te verdienen, ook al was dat achteraf gezien vrij onverantwoord.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Genieten voor je of niet?![]()
En dan vind je ook vast dat ze echt in hun handjes mogen knijpen en niet moeten zeuren want ze mogen met de kerst toch weer open.
Horeca is laaghangend fruit. Publiek en amateursport is om reisbewegingen in te perken. Scholen die waarschijnlijk wel een aanjager vormen willen ze (nog) niet aanpakken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn er harde cijfers dat de meeste besmettingen uit de horeca, publiek bij voetbalwedstrijden en amateursport vandaan komen?
Of is het gewoon nattevingerwerk
De manier waarop er dan op 'dag'cijfers wordt gefocust is dan eigenlijk vrij scheef. Dat is een beetje als verontwaardigd zijn over wat er zich een week terug qua besmettingen afspeelde. Het zal vast niet sneller kunnen allemaal maar dit behoeft wel enige context.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Morgen worden ze sowieso nog hoger door de achterstanden, dat blijft de komende dagen nog wel zo. Ik ben wel benieuwd of er een plateau zichtbaar wordt in de cijfers van ongeveer 11 dagen terug. Als die gaan dalen de komende dagen lijkt het goed te gaan.
Alleen essentiële reizenquote:
Lekker naar Engeland. Heb je tenminste een echte.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:47 schreef Arizona het volgende:
Horeca helemaal dicht?
Verdorie, ik zou woensdag high tea doen in een theehuis.
De vorige keer ging het niet door omdat ik zelf verkouden was![]()
Voor mij is het natuurlijk maar klein leed, maar voor de horeca is dit echt een ramp, als ze wéér dicht moeten.
Ik heb nooit begrepen dat boodschappen doen een familieuitje is. Als ik boodschappen moet doen doe ik dat alleen, oordopjes in (en nu mondkapje op), gewapend met zelfscanner en ik ren door die supermarkt heen, zo snel mogelijk weer weg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Hebben mensen na 7 maanden nou nog niet door dat boodschappen doen als familieuitje nu geen goed idee is?
HAMSTERRUUUHHHquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:34 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Krijg je dan niet dat alle supermarkten maar om 20u dichtgaan? Want dat is makkelijke dan de bier- en wijnafdeling af te sluiten van de rest van de winkel.
Ja precies dat zeiden ze op tv dus ook, maar dan zal je toch iets moeten regelen met inchecken en kaarten blokkeren. Of zou het blijven bij een dwingend advies?quote:
Was toen een initiatief van de man van de marktkramen en de restauranthouders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dus, dat kunnen we altijd maaltijd bestellen en daar afhalen... Dat valt wel mee toch?
Ja, die context mist echt overal, daar stoor ik me ontzettend aan. Sowieso zijn er geen 6500 besmettingen in de afgelopen 24 uur, er zijn er in de afgelopen 24 uur 6500 gemeld van de afgelopen 25 dagen. Lekker makkelijkquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:47 schreef galantis het volgende:
[..]
De manier waarop er dan op 'dag'cijfers wordt gefocust is dan eigenlijk vrij scheef. Dat is een beetje als verontwaardigd zijn over wat er zich een week terug qua besmettingen afspeelde. Het zal vast niet sneller kunnen allemaal maar dit behoeft wel enige context.
Samenscholingsverbodquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Welke maatregelen heb ik nu gemist dan?
Max 1 krat bier, net als 1 pak WC-papier.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
HAMSTERRUUUHHH
Hmmz... hadden we daar op FOK! niet ooit een smiley van?![]()
Wordt 1 grote pokkebende als dat gaat gebeuren.
Duh, alsof je daarvoor een heel log en bureaucratisch systeem gaat optuigen dat gedoemd is te mislukken..quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies dat zeiden ze op tv dus ook, maar dan zal je toch iets moeten regelen met inchecken en kaarten blokkeren. Of zou het blijven bij een dwingend advies?
Ik probeer zelfs mijn boodschappenlijstje te maken op volgorde van hoe de producten in de winkel liggenquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen dat boodschappen doen een familieuitje is. Als ik boodschappen moet doen doe ik dat alleen, oordopjes in (en nu mondkapje op), gewapend met zelfscanner en ik ren door die supermarkt heen, zo snel mogelijk weer weg.
Mogelijk kan het kabinet wel uitzondering maken dat de horeca alleen open is voor afhalen van de maaltijden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:49 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Was toen een initiatief van de man van de marktkramen en de restauranthouders.
Om het leed en verlies te verzachten. Werd door veel mensen gesteund.
Ik ben daar ook benieuwd naar.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Morgen worden ze sowieso nog hoger door de achterstanden, dat blijft de komende dagen nog wel zo. Ik ben wel benieuwd of er een plateau zichtbaar wordt in de cijfers van ongeveer 11 dagen terug. Als die gaan dalen de komende dagen lijkt het goed te gaan.
Je zou het kunnen instellen dat alleen abonnementhouders mogen reizen en 'gewone' oplaadbare OV-chipkaarten niet, dat scheelt een hoop. Dat is technisch wel te doen en niet heel lastig, de kaarten zijn identificeerbaar met een verschillend type, als ik me goed herinner hoe Translink die handel opgezet heeft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies dat zeiden ze op tv dus ook, maar dan zal je toch iets moeten regelen met inchecken en kaarten blokkeren. Of zou het blijven bij een dwingend advies?
O wauw!quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we beginnen met de nuance terug te brengen en eens diep adem te halen.
Wij zijn niet bijzonder, Nederlanders. Als dat wel zo was dan waren er in de landen om ons heen niet precies dezelfde problemen, bijkbaar zijn Nederlanders totaal niet eigenwijzer dan Britten, Fransen, Belgen, Duitsers, Amerikanen, Spanjaarden of wat dan ook. Overal zie je hetzelfde patroon, overal zie je het virus snel oplaaien, de een wat sneller of eerder dan de ander maar het beeld, de trend, is toch wel redelijk hetzelfde.
Ik weet nog niet wat het morgen word, kan best zijn dat dit de maatregelen zijn, kan zijn dat ze nog bijgeschaafd worden.
Wat wel duidelijk is, de trend gaat heel snel de verkeerde kant op in Nederland, de reguliere zorg komt weer in de knel en dat moet voorkomen worden. Maatregelen zijn niet alleen gericht op de zorg, echter, ze moeten ook rekening houden met sociale aspecten, onderwijs aspecten, economische aspecten en zelfs buitenlandse aspecten, we zijn geen eiland we leven, heel grof gezegd, van handel.
Als iedereen nu eens kalmeert, een beetje nadenkt en een beetje redelijk blijft en accepteert dat we in een abnormale situatie zitten dan komen we mischien ergens. Stop met schuld toekennen, stop met elkaar uiteen drijven en stop met racistische lulpraatjes a la Wilders want als er iets wat we nu NIET nodig hebben is dat het wel.
Ik verwacht dat die maatregel het uiteindelijk niet haalt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zolang de gemiddelde vertraging maar van dezelfde orde blijft kun je er wellicht nog een béétje van op aan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben daar ook benieuwd naar.
Heb ondertussen wat oude data zitten graven, en het 10-11 dagen later rapporteren is al tijdje aan de gang.
Alleen nog mogen inchecken met een bepaald reisproduct dat je alleen kan laden als je een cruciaal beroep hebt en afhankelijk bent van het OV kan ook.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou het kunnen instellen dat alleen abonnementhouders mogen reizen en 'gewone' oplaadbare OV-chipkaarten niet, dat scheelt een hoop. Dat is technisch wel te doen en niet heel lastig, de kaarten zijn identificeerbaar met een verschillend type, als ik me goed herinner hoe Translink die handel opgezet heeft.
Dat theehuis ook dat tot en met dinsdag dicht is en daarna weer open wou gaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:47 schreef Arizona het volgende:
Horeca helemaal dicht?
Verdorie, ik zou woensdag high tea doen in een theehuis.
De vorige keer ging het niet door omdat ik zelf verkouden was![]()
Voor mij is het natuurlijk maar klein leed, maar voor de horeca is dit echt een ramp, als ze wéér dicht moeten.
Ja, 10-11 dagen later is wel waar 't op neerkomt he. Data ouder dan 11 dagen is redelijk minimaal (50 per dag, of 100 per dag ofzo). Op dag 11 lijkt telkens tussen de 200-300 te zijn, en dan dag 10 zo'n 500, dag 9 zo'n 650-700. Ik ben er nog niet diep genoeg in gedoken, maar er lijkt een soort patroon in te zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heb ondertussen wat oude data zitten graven, en het 10-11 dagen later rapporteren is al tijdje aan de gang.
Weet jij wat nou de eindconclusie is van 'datum = dag van positieve test vs. datum = dag van eerste ziektedag'?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen met een anonieme OV, die dat bewust zo hebben, dit niet leuk gaan vinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou het kunnen instellen dat alleen abonnementhouders mogen reizen en 'gewone' oplaadbare OV-chipkaarten niet, dat scheelt een hoop. Dat is technisch wel te doen en niet heel lastig, de kaarten zijn identificeerbaar met een verschillend type, als ik me goed herinner hoe Translink die handel opgezet heeft.
Ja zelf met mutaties in augustus.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, die context mist echt overal, daar stoor ik me ontzettend aan. Sowieso zijn er geen 6500 besmettingen in de afgelopen 24 uur, er zijn er in de afgelopen 24 uur 6500 gemeld van de afgelopen 25 dagen. Lekker makkelijk
We zijn met velen, denk ik, maar het internet lijkt vooral beheerst te worden door schreeuwers en de extremisten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O wauw!![]()
Mensen als jij hebben we meer nodig op het moment.
Zou dat echt zoveel verschil maken? Niet tijdens de drukke doordeweekse spits. Dan reizen er scholieren/studenten (abo) en werknemers (abo) in de trein.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een beetje te bijzonder, eigenlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Wel erg bijzonder dat ze niks nul nada noppes met het onderwijs lijken te doen.
Onbegrijpelijk lijkt me een beter woord. Sinds maart hebben alle scholen draaiboeken klaarliggen voor digitaal onderwijs, kunnen ze zo weer mee beginnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Maar het RIVM heet toch grote achterstand met meldingen rapporteren toch. Althans denk ik dat vrijwel hele coronatijd nog wel een groot achterstand blijft met rapporteren van meldingen per dag. Die oude data nemen ze altijd mee naar een nieuwe melding... Was dat vanaf het begin van onze pandemie in gang gegaan dat de achterstand zo groot was in maat/april?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En dan moet de NS (en alle andere maatschappijen) een systeem optuigen waarin ze een database bijhouden van mensen die wel of niet mogen reizen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alleen is het begrip noodzakelijke reis breder dan alleen cruciaal beroep en kan een dergelijke noodzaak ook plotseling ontstaan (minderjarig kind aangereden en met ambulance naar het ziekenhuis om iets te noemen, vader/moeder op sterven. Etc)quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen nog mogen inchecken met een bepaald reisproduct dat je alleen kan laden als je een cruciaal beroep hebt en afhankelijk bent van het OV kan ook.
Eén van de dingen die ineens heel makkelijk mogelijk worden om uitgevoerd te worden in onze chipdigi samenleving waar privacy in hoog aanzien staat...... maar goed dit wordt al snel BNW omdat dit nooit zal gebeuren... toch?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West () dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.
Lijkt me nogal vergaand. Iemand meer info if bullshit?
En mensen die geen cruciaal beroep hebben maar wel afhankelijk zijn van OV die hoeven niet naar werk?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Alleen nog mogen inchecken met een bepaald reisproduct dat je alleen kan laden als je een cruciaal beroep hebt en afhankelijk bent van het OV kan ook.
Nah scholen en kinderopvang er nog bij en dan zitten we wel weer ongeveer op hetzelfde niveauquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als dit het pakket wordt dan zijn de maatregelen bijna nog zwaarder dan in maart.
Met dat verschil dat er nu veel meer frustratie gaat zijn bij de burger en de ondernemer.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Collide het volgende:
Dan zullen ze eerst moeten terugkomen op hun stelling dat jongeren het virus nauwelijks verspreiden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Heel vreemd ja, maar aan andere kant vinden ze het onderwijs erg belangrijk, misschien heeft Slob met hun over gehad dat hij liever de scholen open wil houden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Mijn werkgever vindt van wel. Die heeft liever dan helemaal dicht. En zich vol focussen op afhaal-/bezorgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Collide het volgende:
Al gooien ze het op toegenomen drukte in het OV.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan zullen ze eerst moeten terugkomen op hun stelling dat jongeren het virus nauwelijks verspreiden.
Ik snapte dat in maart/april ook al niet en toch gebeurde hetquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom? Is toch geen enkele reden om nu te gaan hamsteren.
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar het RIVM heet toch grote achterstand met meldingen rapporteren toch. Althans denk ik dat vrijwel hele coronatijd nog wel een groot achterstand blijft met rapporteren van meldingen per dag. Die oude data nemen ze altijd mee naar een nieuwe melding... Was dat vanaf het begin van onze pandemie in gang gegaan dat de achterstand zo groot was in maat/april?
Onderwijs is gewoon extreem belangrijk. En de maatregelen in maart/april hebben laten zien hoe groot de gevolgen kunnen zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel vreemd ja, maar aan andere kant vinden ze het onderwijs erg belangrijk, misschien heeft Slob met hun over gehad dat hij liever de scholen open wil houden.
Dit lijkt mij veel te veel moeitequote:Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West () dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.
Het is gewoon capaciteitsprobleem. Teveel gevallen, te weinig mensen. Daar hoef je niet veel van wat voor achtergrond dan ook voor te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Pfff.. Misschien een idee om iemand met een militaire achtergrond naar binnen te trekken om het vlot te trekken. Die hele spullenboel als een geoliede machine gaan runnen. Dit kan toch niet?
Google weet meer dan de overheidquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien
Ja precies veel te ve gedoe.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen is het begrip noodzakelijke reis breder dan alleen cruciaal beroep en kan een dergelijke noodzaak ook plotseling ontstaan (minderjarig kind aangereden en met ambulance naar het ziekenhuis om iets te noemen, vader/moeder op sterven. Etc)
Nog los van de bureaucratie die je gaat optuigen.
Daar spraken ze harde woorden ja. De experts willen ook veel strengere regels dan wat er nu voorgesteld word, dus ergens verbaasd dat me niet. En dat de voorgestelde maatregelen van Rutte toch weer erg soft zijn eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.
Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
Ja, mooi he? Maar die data geven mensen vrijwillig en da's niet de overheid die enge dingen met onze data doet. Of zo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien
Volgens mij onderschat je flink hoeveel werk erbij komt kijken om zo'n systeem op te tuigen, laat staan landelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.
Maar gezien de rest van de haperende processen en aannames die de GGD's gedaan heeft (testcapaciteit, bco, teststraten) verbaast het mij niets dat ze die testen handmatig aankruisen op een formuliertje en deze door de stagiair handmatig achteraf in laten voeren in de database.
In welk programma of artikel was dit een onderwerp?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Daarom ook stoppen met poppenkasten zoals intekenlijsten bij de visboer en de snackbar. Men slaagt er toch niet in om fatsoenlijk data te verwerken en een contactonderzoek op te tuigen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.
Maar gezien de rest van de haperende processen en aannames die de GGD's gedaan heeft (testcapaciteit, bco, teststraten) verbaast het mij niets dat ze die testen handmatig aankruisen op een formuliertje en deze door de stagiair handmatig achteraf in laten voeren in de database.
Geloof er weinig van dat deze maatregel het gaat halen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Je bedoelt DPL, DON, DOO? Heb daar vanmiddag met @_serial_ een beetje over gehad. Die staan volgens mij voor:quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet jij wat nou de eindconclusie is van 'datum = dag van positieve test vs. datum = dag van eerste ziektedag'?
Dan worden die na 2 weken gewoon weer versoepeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Collide het volgende:
Hoe gaan ze deze maatregelen eigenlijk verkopen als de R morgen tussen de 0.95 en 1.06 uitkomt?
RTL Nieuwsquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef erkel het volgende:
[..]
In welk programma of artikel was dit een onderwerp?
Mij ook maar ze willen koste kost mensen uit OV houden en reisbewegingen beperken.quote:
Ja dat is ten grondslag aan haperende ICT-systeem van de GGD. Dus stagiaires zijn eigenlijk niet altijd bevoegd om alles in te voeren in de database. Ik neem aan dat misschien wel ligt aan vele menselijke fouten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja de overheid maakt ons kapot, DDR-praktijkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Maar die data geven mensen vrijwillig en da's niet de overheid die enge dingen met onze data doet.
Mja, grootste marge zit hem uiteindelijk wel in de drank bij de meesten. Maar goed .. als dit ervoor kan zorgen dat je deze periode in ieder geval overleeft als ondernemer zijnde, dan mag je in je handjes klappen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dus, dat kunnen we altijd maaltijd bestellen en daar afhalen... Dat valt wel mee toch?
Waarschijnlijk zal de R daarna weer stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan worden die na 2 weken gewoon weer versoepeld.
Dat zou trouwens een droomscenario zijn, dus dat hoop ik ook.
Alleen is een tripje met de auto een stukje minder problematisch. Als ik nu hier in de auto stap en naar Amsterdam rij om daar alleen op mijn denkbeeldige kantoor te gaan zitten is het risicoprofiel heel anders dan wanneer ik met het ov zou gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies veel te ve gedoe.
Kan je beter net als in Spanje en Italië in maart verklaring nodig om überhaupt op pad te mogen. Er zijn ook 7 miljoen auto's tenslotte.
Om een andere afspraak vragen in de buurt van huis? of vragen of er inmiddels een betere te krijgen is?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje. Wat gebeurt er als je voor een afspraak belt omdat je de beschikbare testlocaties ver weg vindt? Wij zitten net op ons vakantieadres en ik heb griepsymptomen gekregen inclusief oplopende koorts. 1,5 uur rijden in totaal voor een test zie ik niet zitten. Dan misschien maar liever 2 uur naar huis rijden.
Ja, was kristalhelder. Het argument "ja maar de economie!" kan dus van tafel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.
Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
Omdat een R0 van 1 nog steeds te hoog is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Collide het volgende:
Hoe gaan ze deze maatregelen eigenlijk verkopen als de R morgen tussen de 0.95 en 1.06 uitkomt?
Ik weet het...en ondertussen wel deurbellen installeren die je gegevens en bezoekers naar Google et al sturen. Of een thermostaat die jouw gedrag doorstuurt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja de overheid maakt ons kapot, DDR-praktijken
Ja dat begrijp ik, maar stel als ouders en de leraren misschien weer naar rechter stappen om het kabinet dwingen de scholen laten sluiten... Die kans bestaat wel, maar is wel groter geworden. Want de leraren zijn nog steeds huiverig om alsnog voor de klas te staan als ze in een risicogroep zit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onderwijs is gewoon extreem belangrijk. En de maatregelen in maart/april hebben laten zien hoe groot de gevolgen kunnen zijn.
Als je het treinverkeer beperkt door de helft minder te laten rijden hebben veel mensen daar ook al geen zin meer in, gewoon de lat wat hoger leggen en het ongemak verhogen...quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij ook maar ze willen koste kost mensen uit OV houden en reisbewegingen beperken.
Die is er al. De poortjes zijn van Translink, niet van de NS. De NS zet een 'product' op de kaarten. Een product dat automatisch afschrijft wordt anders geidentificeerd dan een product wat aanvult op de kaart (pre-paid). Daardoor kun je dat onderscheid al maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan moet de NS (en alle andere maatschappijen) een systeem optuigen waarin ze een database bijhouden van mensen die wel of niet mogen reizen?
Maar wel al 2 weken dalendequote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat een R0 van 1 nog steeds te hoog is.
Ja? Toch niet hoog genoeg om nu al nieuwe maatregelen te nemen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat een R0 van 1 nog steeds te hoog is.
Behalve dan dat ik de afgelopen maanden nog nooit naast iemand gezeten heb, 99% netjes een mondkapje draagt, vrijwel iedereen afstand houdt en als er meer dan 20% van de stoelen bezet is is het veel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen is een tripje met de auto een stukje minder problematisch. Als ik nu hier in de auto stap en naar Amsterdam rij om daar alleen op mijn denkbeeldige kantoor te gaan zitten is het risicoprofiel heel anders dan wanneer ik met het ov zou gaan.
Ze zullen eerst de zorg weer op normale capaciteit willen hebben en de achterstanden op de reguliere zorg ingelopen willen hebben. Voor dat gebeurd is ben je zo weer weken verder. Maar als dat gebeurd is dan kan je weer versoepelen. En hopelijk hebben dan meer mensen geleerd dat het opvolgen van simpele adviezen toch wel verstandig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal de R daarna weer stijgen.
Universiteiten zijn al het hele semester dichtquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
Vind de stilte rondom scholen, en dan met name middelbare scholen, hogescholen en universiteiten, ook wel vreemd. Dat was toch een duidelijke besmettingsbron uit de analyses van het RIVM dacht ik.
Mijn slimme meterquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het...en ondertussen wel deurbellen installeren die je gegevens en bezoekers naar Google et al sturen. Of een thermostaat die jouw gedrag doorstuurt.
Conclusies van het IMF en dergelijke VN clubjes rechtstreeks toepassen op Nederland moet je altijd mee uitkijken. De adviezen van dat soort clubjes moeten wereldwijd min of meer kloppen, en de situatie in Afrika en centraal Azië is toch echt een hele andere dan in west-Europa.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, was kristalhelder. Het argument "ja maar de economie!" kan dus van tafel.
In september wel, ondertussen zullen de meesten het daar al wel gehad hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
Vind de stilte rondom scholen, en dan met name middelbare scholen, hogescholen en universiteiten, ook wel vreemd. Dat was toch een duidelijke besmettingsbron uit de analyses van het RIVM dacht ik.
Daar vindt een verkapte vorm van het opbouwen van groepsimmuniteit plaats.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Blik het volgende:
Weet niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen is een tripje met de auto een stukje minder problematisch. Als ik nu hier in de auto stap en naar Amsterdam rij om daar alleen op mijn denkbeeldige kantoor te gaan zitten is het risicoprofiel heel anders dan wanneer ik met het ov zou gaan.
Dan zit jij in andere treinen dan ik. Maar ook rondom de trein (station ed.) kom je natuurlijk veel meer mensen tegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik de afgelopen maanden nog nooit naast iemand gezeten heb, 99% netjes een mondkapje draagt, vrijwel iedereen afstand houdt en als er meer dan 20% van de stoelen bezet is is het veel.
(Ik reis vrijwel alleen buiten de spits)
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
*proest* nou echt niet op dat dorpsschooltje waar mijn kindjes op zitten hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk lijkt me een beter woord. Sinds maart hebben alle scholen draaiboeken klaarliggen voor digitaal onderwijs, kunnen ze zo weer mee beginnen.
Daar kun je over twisten. Dat hangt ervan af in hoeverre je risico wil nemen, links- of rechtsom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef VoMy het volgende:
Ja? Toch niet hoog genoeg om nu al nieuwe maatregelen te nemen?
Dat valt eigenlijk wel mee. GGD GHOR heeft toevallig een vacature live staan voor functioneel beheerder van CoronIT: https://ggdghor.nl/vacature/functioneel-beheerder-coronit/quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je flink hoeveel werk erbij komt kijken om zo'n systeem op te tuigen, laat staan landelijk.
Ik heb een keer wat screenshots gezien van CoronIT, en dat lijkt een frontend HTML5 app te zijn. Dus HTML5 app met een relationele database, dat zou echt eenvoudig moeten zijn.quote:Relevante afgeronde HBO opleiding;
Minimaal 3 jaar ervaring met het uitvoeren van functioneel beheerwerkzaamheden;
Werkervaring met relationele databases en BI omgevingen;
Je zoekt actief de samenwerking met directe collega’s en de interne klant en kunt ook goed zelfstandig werken;
Kennis van BiSL, ASL en/of ITIL en informatievoorzieningsprocessen;
Je bent in staat om hoofd- van bijzaken te onderscheiden, correct gebruik te maken van logica en gaat planmatig en transparant te werk;
Ervaring met zorg specifieke applicaties, kennis van ontwikkelingen op ICT-gebied binnen de lokale- en landelijke overheid en of publieke gezondheidszorg is een pre.
Mja .. ik vind privacy een groot goed. Maar heb al lang de illusie niet meer dat we dat uberhaupt nog zijn ..quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eén van de dingen die ineens heel makkelijk mogelijk worden om uitgevoerd te worden in onze chipdigi samenleving waar privacy in hoog aanzien staat...... maar goed dit wordt al snel BNW omdat dit nooit zal gebeuren... toch?
Ik vond het een helder verhaal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Conclusies van het IMF en dergelijke VN clubjes rechtstreeks toepassen op Nederland moet je altijd mee uitkijken. De adviezen van dat soort clubjes moeten wereldwijd min of meer kloppen, en de situatie in Afrika en centraal Azië is toch echt een hele andere dan in west-Europa.
Beetje hetzelfde als de WHO die aanraadt om de tandarts te mijden.
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van welquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.
Vanochtend nog met de trein geweest (IC Amersfoort - Schiphol), als er meer dan 10% bezet was is het veel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:
Dan zit jij in andere treinen dan ik.
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat danquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik vond het een helder verhaal.
[ twitter ]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Horeca is laaghangend fruit. Publiek en amateursport is om reisbewegingen in te perken. Scholen die waarschijnlijk wel een aanjager vormen willen ze (nog) niet aanpakken.
Functioneel zal het allicht niet bijster ingewikkeld zijn. Het probleem hier is dat je tal van systemen aan elkaar moet linken waarbij privacy een hele belangrijke rol speelt en je met heel veel verschillende organisaties te maken hebt.quote:
Als je begint met lage cijfers en ermee wilt eindigen, dan kun je hoog of laag springen, feit blijft dat periodes met hoge R moeten worden afgewisseld met periodes van lage R.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van wel
Aard van onze economie speelt een rol, natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat dan
Iedere systeem is andere dan andere maar vooral is het nu veel meer in webbased software gezet om via elk computer te gebruiken. Wat je ook noemt is het ook meer een HTML5 app die ook voor een telefoon geschikt is. Verwerken van database is ook een enorm tijdverdrijf, maar vereist ook men goed structuur ontwikkelen waar men getallen wel van juistheid te voorzien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk wel mee. GGD GHOR heeft toevallig een vacature live staan voor functioneel beheerder van CoronIT: https://ggdghor.nl/vacature/functioneel-beheerder-coronit/
Wat je in dat soort vacatures leest is altijd wel interesant:
[..]
Ik heb een keer wat screenshots gezien van CoronIT, en dat lijkt een frontend HTML5 app te zijn. Dus HTML5 app met een relationele database, dat zou echt eenvoudig moeten zijn.
Eerlijk gezegd zou ik graag een keer in die DB willen rondneuzen om de data beter te kunnen interpreteren
Er is geen complot maar er is wel iets sinisters hoe "wij" als soort onze samenleving opbouwen en een minderheid in dwalende meerderheid, het gelijk aan haar kant meent te hebben.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een complot moet je altijd nadenken hoeveel mensen erbij betrokken zijn. In dit geval zouden er om dit complot te laten slagen dus meer dan 200 landen, de infectieziekte-bestrijdingsafdelingen, de "Big Pharma" en nog een aantal anderen bij betrokken moeten zijn.
Als je dat wil gaan tellen moeten er tienduizenden mensen bij betrokken zijn. Het advies (ja, er is echt onderzoek van) is dat je maximaal 2521 mensen moet betrekken bij je complot om het 5 jaar geheim te kunnen houden: https://www.scientias.nl/een-grote-samenzwering-is-maar-een-kort-leven-beschoren/
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Aii .. en een 3e golf zo rond de feestdagen ... ik weet niet hoe mensen dan gaan reagerenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar denk je dat als je nu alles 3 weken plat zou leggen je dan rond kerst niet gewoon weer opnieuw met een golf zit... dat denk ik namelijk van wel
Dat werkt niet, als je weer open gaat kan je 2 weken later weer keihard ingrijpen. Helemaal in deze koude maanden, waarbij kans op besmetting veel hoger ligt als in de zomer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus! Roep ik al tijden. Je moet snel en hard ingrijpen, want dan hoeft het maar heel kort te duren. Nu proberen wij het zo lang mogelijk uit te stellen, waardoor het uit de hand loopt en wij veel langer (strenge) maatregelen nodig hebben.
Ja, tuurlijk wel, maar dan doe je dat nog een keer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn zoontje van bijna 4 gaat er echt geen dragen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:07 schreef Sfancta het volgende:
Ik ga morgen op zoek naar een mondkapje voor mijn 5 jarige. Nog meer ouders met jonge kinderen hier?
Heb er lang over nagedacht, maar ik vind het gewoon vreemd, ik wel en die kleine geen. Voelt niet goed.
Geen idee, misschien door de goede uitgangspositie? Ik ben geen econoom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En de Nederlandse economie kwam toch als een van de minst geraakte uit de bus na de 1e golf... hoe zit dat dan
Mondkapjes in de auto ga ik echt niet aan beginnen. Als je een bekende of familie van me bent mag je meerijden zolang je geen klachten hebt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.
Hoe ga je dat handhaven?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die reisbewegingen kun je prima oplossen door max 2 in de auto en een mondkapje.
Waarom niet?quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Mijn zoontje van bijna 4 gaat er echt geen dragen.
Als de cijfers nog steeds blijven stijgen kunnen ze daarna echt niet meer om de scholen heen, vrees ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Burgemeesters volgens RTL akkoord met algehele sluiting horeca voor twee (of drie, kon ik niet verstaan) weken en geen alcoholverkoop meer na 20.00 uur
Naar ik begrepen heb wordt gebruik van CoronIT afgedwongen, dus zijn die integraties niet heel lastig. Met een beetje OK RBAC model heb je die privacy wel goed geregeld. Daarbij, ik kan me verhalen herinneren van op security.nl enzo dat mensen even snel de testuitslag van anderen in konden zien etc, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar heel veel aandacht aan besteed hebben. Het key veld in die database is BSN. De enige automatische koppeling die er lijkt te zijn is naar de data van het RIVM, en dat gaat via een directe DB export als ik de data goed bekijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Functioneel zal het allicht niet bijster ingewikkeld zijn. Het probleem hier is dat je tal van systemen aan elkaar moet linken waarbij privacy een hele belangrijke rol speelt en je met heel veel verschillende organisaties te maken hebt.
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de supermarkt door de week. Maar ik vraag me ook af wat het nut is als toch de horeca dicht is want dan komen de mensen toch nergens vandaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:12 schreef TheVulture het volgende:
Burgemeesters volgens RTL akkoord met algehele sluiting horeca voor twee (of drie, kon ik niet verstaan) weken en geen alcoholverkoop meer na 20.00 uur
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ze dat willen doen in de supermarkt door de week. Maar ik vraag me ook af wat het nut is als toch de horeca dicht is want dan komen de mensen toch nergens vandaan.
Komt wel daadkrachtig over.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.
Sowieso vind ik het belachelijk dat de horeca gesloten wordt, als er een branche is die ontzettend veel geïnvesteerd heeft om alles goed te doen, is het die branche wel. Ze zijn vanaf het begin het pispaaltje. Natuurlijk heb je her en der een plek waar het mis gaat, maar nu verdwijnt het volledig achter de voordeur, wel het laatste wat je wilt in de herfst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen maatwerk dus in de horeca? Belachelijk.
Er zijn ook nog bewoonde gebieden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is de supermarkt op het winkelcentrum altijd al vanaf 20.00 uur dicht, dus maakt het sowieso geen verschil.
Onze AH is, klein dorp 6000 zielen, open tot 21:00 en die heeft een in-house Gall & Gall.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook wel belangrijk. Stel dat het nog steeds niet goed gaat dan zal het er toch echt wel weer van komen. De nieuwe maatregelen zijn eigenlijk al te erg dat het weer nodig is.quote:Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.
De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.
Vrij simpel om specifiek de alcoholverkoop als product te verbieden zodat de zwarte markt ook nog verdiensten krijgt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:34 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Krijg je dan niet dat alle supermarkten maar om 20u dichtgaan? Want dat is makkelijke dan de bier- en wijnafdeling af te sluiten van de rest van de winkel.
Signaalwerking. Mensen moeten maar eens duidelijk krijgen dat het even klaar is met plezier maken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef Blik het volgende:
Ik snap dat in de avonduren alcoholverkoop uitbannen niet zo als alle horeca ook dicht gaat zijn. Is gewoon pesterij
Yep. Zeker ook omdat de sportkantines - die ook heel veel werk hadden gedaan om alles coronaproof te maken - ook al dicht waren, dus daar wordt nu op zaterdag en zondag ook al niet meer gedronken. Alles zal achter de voordeur gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het belachelijk dat de horeca gesloten wordt, als er een branche is die ontzettend veel geïnvesteerd heeft om alles goed te doen, is het die branche wel. Ze zijn vanaf het begin het pispaaltje. Natuurlijk heb je her en der een plek waar het mis gaat, maar nu verdwijnt het volledig achter de voordeur, wel het laatste wat je wilt in de herfst.
Nou, jij draagt in ieder geval je steentje bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Signaalwerking. Mensen moeten maar eens duidelijk krijgen dat het even klaar is met plezier maken.
Op zich mee eens, maar ik kan me voorstellen dat ze nu wel alles op een hoop geven. Als je enkel de natte horeca wil sluiten, krijg je weer van die cafés die twee, drie tafels binnen zetten en net gaan doen alsof ze eten gaan serveren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen maatwerk dus in de horeca? Belachelijk.
Doodnormale wijk in een middelgrote gemeente. Maar het is geen AH.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:17 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Er zijn ook nog bewoonde gebieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |