Ja, mooi he? Maar die data geven mensen vrijwillig en da's niet de overheid die enge dingen met onze data doet. Of zo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien
Volgens mij onderschat je flink hoeveel werk erbij komt kijken om zo'n systeem op te tuigen, laat staan landelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.
Maar gezien de rest van de haperende processen en aannames die de GGD's gedaan heeft (testcapaciteit, bco, teststraten) verbaast het mij niets dat ze die testen handmatig aankruisen op een formuliertje en deze door de stagiair handmatig achteraf in laten voeren in de database.
In welk programma of artikel was dit een onderwerp?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien
Daarom ook stoppen met poppenkasten zoals intekenlijsten bij de visboer en de snackbar. Men slaagt er toch niet in om fatsoenlijk data te verwerken en een contactonderzoek op te tuigen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.
Maar gezien de rest van de haperende processen en aannames die de GGD's gedaan heeft (testcapaciteit, bco, teststraten) verbaast het mij niets dat ze die testen handmatig aankruisen op een formuliertje en deze door de stagiair handmatig achteraf in laten voeren in de database.
Geloof er weinig van dat deze maatregel het gaat halen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West () dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.
Lijkt me nogal vergaand. Iemand meer info if bullshit?
Je bedoelt DPL, DON, DOO? Heb daar vanmiddag met @_serial_ een beetje over gehad. Die staan volgens mij voor:quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Weet jij wat nou de eindconclusie is van 'datum = dag van positieve test vs. datum = dag van eerste ziektedag'?
Dan worden die na 2 weken gewoon weer versoepeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Collide het volgende:
Hoe gaan ze deze maatregelen eigenlijk verkopen als de R morgen tussen de 0.95 en 1.06 uitkomt?
RTL Nieuwsquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef erkel het volgende:
[..]
In welk programma of artikel was dit een onderwerp?
Mij ook maar ze willen koste kost mensen uit OV houden en reisbewegingen beperken.quote:
Ja dat is ten grondslag aan haperende ICT-systeem van de GGD. Dus stagiaires zijn eigenlijk niet altijd bevoegd om alles in te voeren in de database. Ik neem aan dat misschien wel ligt aan vele menselijke fouten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja de overheid maakt ons kapot, DDR-praktijkenquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, mooi he? Maar die data geven mensen vrijwillig en da's niet de overheid die enge dingen met onze data doet.
Mja, grootste marge zit hem uiteindelijk wel in de drank bij de meesten. Maar goed .. als dit ervoor kan zorgen dat je deze periode in ieder geval overleeft als ondernemer zijnde, dan mag je in je handjes klappen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja dus, dat kunnen we altijd maaltijd bestellen en daar afhalen... Dat valt wel mee toch?
Waarschijnlijk zal de R daarna weer stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan worden die na 2 weken gewoon weer versoepeld.
Dat zou trouwens een droomscenario zijn, dus dat hoop ik ook.
Alleen is een tripje met de auto een stukje minder problematisch. Als ik nu hier in de auto stap en naar Amsterdam rij om daar alleen op mijn denkbeeldige kantoor te gaan zitten is het risicoprofiel heel anders dan wanneer ik met het ov zou gaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies veel te ve gedoe.
Kan je beter net als in Spanje en Italië in maart verklaring nodig om überhaupt op pad te mogen. Er zijn ook 7 miljoen auto's tenslotte.
Om een andere afspraak vragen in de buurt van huis? of vragen of er inmiddels een betere te krijgen is?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje. Wat gebeurt er als je voor een afspraak belt omdat je de beschikbare testlocaties ver weg vindt? Wij zitten net op ons vakantieadres en ik heb griepsymptomen gekregen inclusief oplopende koorts. 1,5 uur rijden in totaal voor een test zie ik niet zitten. Dan misschien maar liever 2 uur naar huis rijden.
Ja, was kristalhelder. Het argument "ja maar de economie!" kan dus van tafel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.
Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
Omdat een R0 van 1 nog steeds te hoog is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Collide het volgende:
Hoe gaan ze deze maatregelen eigenlijk verkopen als de R morgen tussen de 0.95 en 1.06 uitkomt?
Ik weet het...en ondertussen wel deurbellen installeren die je gegevens en bezoekers naar Google et al sturen. Of een thermostaat die jouw gedrag doorstuurt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja de overheid maakt ons kapot, DDR-praktijken
Ja dat begrijp ik, maar stel als ouders en de leraren misschien weer naar rechter stappen om het kabinet dwingen de scholen laten sluiten... Die kans bestaat wel, maar is wel groter geworden. Want de leraren zijn nog steeds huiverig om alsnog voor de klas te staan als ze in een risicogroep zit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onderwijs is gewoon extreem belangrijk. En de maatregelen in maart/april hebben laten zien hoe groot de gevolgen kunnen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |