abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195597628
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je zou het kunnen instellen dat alleen abonnementhouders mogen reizen en 'gewone' oplaadbare OV-chipkaarten niet, dat scheelt een hoop. Dat is technisch wel te doen en niet heel lastig, de kaarten zijn identificeerbaar met een verschillend type, als ik me goed herinner hoe Translink die handel opgezet heeft.
En dan moet de NS (en alle andere maatschappijen) een systeem optuigen waarin ze een database bijhouden van mensen die wel of niet mogen reizen?
pi_195597640
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alleen nog mogen inchecken met een bepaald reisproduct dat je alleen kan laden als je een cruciaal beroep hebt en afhankelijk bent van het OV kan ook.
Alleen is het begrip noodzakelijke reis breder dan alleen cruciaal beroep en kan een dergelijke noodzaak ook plotseling ontstaan (minderjarig kind aangereden en met ambulance naar het ziekenhuis om iets te noemen, vader/moeder op sterven. Etc)

Nog los van de bureaucratie die je gaat optuigen.
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:54:44 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195597641
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West ( :') ) dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.

Lijkt me nogal vergaand. Iemand meer info if bullshit?
Eén van de dingen die ineens heel makkelijk mogelijk worden om uitgevoerd te worden in onze chipdigi samenleving waar privacy in hoog aanzien staat...... maar goed dit wordt al snel BNW omdat dit nooit zal gebeuren... toch?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195597642
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Alleen nog mogen inchecken met een bepaald reisproduct dat je alleen kan laden als je een cruciaal beroep hebt en afhankelijk bent van het OV kan ook.
En mensen die geen cruciaal beroep hebben maar wel afhankelijk zijn van OV die hoeven niet naar werk?
blablablabla
pi_195597654
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als dit het pakket wordt dan zijn de maatregelen bijna nog zwaarder dan in maart.

Met dat verschil dat er nu veel meer frustratie gaat zijn bij de burger en de ondernemer.
Nah scholen en kinderopvang er nog bij en dan zitten we wel weer ongeveer op hetzelfde niveau
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Collide het volgende:
Horeca dus om 18:00 dicht of helemaal dicht.

Dat is toch vrijwel hetzelfde?
pi_195597659
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.

Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195597665
Hoe gaan ze deze maatregelen eigenlijk verkopen als de R morgen tussen de 0.95 en 1.06 uitkomt?
pi_195597667
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Wel erg bijzonder dat ze niks nul nada noppes met het onderwijs lijken te doen.
Dan zullen ze eerst moeten terugkomen op hun stelling dat jongeren het virus nauwelijks verspreiden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:55:19 #209
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195597669
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Wel erg bijzonder dat ze niks nul nada noppes met het onderwijs lijken te doen.
Heel vreemd ja, maar aan andere kant vinden ze het onderwijs erg belangrijk, misschien heeft Slob met hun over gehad dat hij liever de scholen open wil houden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195597682
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Collide het volgende:
Horeca dus om 18:00 dicht of helemaal dicht.

Dat is toch vrijwel hetzelfde?
Mijn werkgever vindt van wel. Die heeft liever dan helemaal dicht. En zich vol focussen op afhaal-/bezorgen.
Daar heeft ie de vorige ronde ook mee kunnen overleven.

Tot 18.00 uur open ... schiet echt niet op als restauranthouder zijnde.
pi_195597715
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan zullen ze eerst moeten terugkomen op hun stelling dat jongeren het virus nauwelijks verspreiden.
Al gooien ze het op toegenomen drukte in het OV.
zie email 27 oktober
pi_195597719
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:44 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waarom? Is toch geen enkele reden om nu te gaan hamsteren.
Ik snapte dat in maart/april ook al niet en toch gebeurde het :D
pi_195597720
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195597724
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Maar het RIVM heet toch grote achterstand met meldingen rapporteren toch. Althans denk ik dat vrijwel hele coronatijd nog wel een groot achterstand blijft met rapporteren van meldingen per dag. Die oude data nemen ze altijd mee naar een nieuwe melding... Was dat vanaf het begin van onze pandemie in gang gegaan dat de achterstand zo groot was in maat/april?
Hoe moeilijk kan het zijn. Als je een testresultaat krijgt, meteen een vinkje op de juiste dag neerzetten.
Maar gezien de rest van de haperende processen en aannames die de GGD's gedaan heeft (testcapaciteit, bco, teststraten) verbaast het mij niets dat ze die testen handmatig aankruisen op een formuliertje en deze door de stagiair handmatig achteraf in laten voeren in de database.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195597727
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Heel vreemd ja, maar aan andere kant vinden ze het onderwijs erg belangrijk, misschien heeft Slob met hun over gehad dat hij liever de scholen open wil houden.
Onderwijs is gewoon extreem belangrijk. En de maatregelen in maart/april hebben laten zien hoe groot de gevolgen kunnen zijn.
pi_195597728
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West ( :') ) dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.

Lijkt me nogal vergaand. Iemand meer info if bullshit?
Dit lijkt mij veel te veel moeite
pi_195597745
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Pfff.. Misschien een idee om iemand met een militaire achtergrond naar binnen te trekken om het vlot te trekken. Die hele spullenboel als een geoliede machine gaan runnen. Dit kan toch niet?
Het is gewoon capaciteitsprobleem. Teveel gevallen, te weinig mensen. Daar hoef je niet veel van wat voor achtergrond dan ook voor te hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195597746
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb vanavond wel weer moeten grinniken dat google dus alle data heeft over hoe we ons de afgelopen maanden hebben verplaatst terwijl het installeren van een corona-app voor velen als een inbreuk op de privacy werd gezien _O-
Google weet meer dan de overheid
pi_195597748
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen is het begrip noodzakelijke reis breder dan alleen cruciaal beroep en kan een dergelijke noodzaak ook plotseling ontstaan (minderjarig kind aangereden en met ambulance naar het ziekenhuis om iets te noemen, vader/moeder op sterven. Etc)

Nog los van de bureaucratie die je gaat optuigen.
Ja precies veel te ve gedoe.

Kan je beter net als in Spanje en Italië in maart verklaring nodig om überhaupt op pad te mogen. Er zijn ook 7 miljoen auto's tenslotte.
blablablabla
pi_195597751
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand Nieuwsuur gezien? Het IMF is duidelijk - hoe eerder je een lockdown doet, hoe gunstiger voor de economie want niet de maatregelen maar het virus beïnvloed de urgentie of het gedrag van mensen om geld te willen spenderen.

Nu al ziet men de verschillen tussen gebieden waar het virus erger oplaait dan elders in bijvoorbeeld het aantal pin transacties.
Daar spraken ze harde woorden ja. De experts willen ook veel strengere regels dan wat er nu voorgesteld word, dus ergens verbaasd dat me niet. En dat de voorgestelde maatregelen van Rutte toch weer erg soft zijn eigenlijk ook niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')