abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195596874
Enfin, morgen gaat er alcohol gehamsterd worden _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_195596880
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me herinneren dat zo'n index-gesprek iets van 8 uur kostte bij elkaar ofzo? Als dat het geval is, zijn er dus totaal zo'n 1500 medewerkers voor BCO, dat klinkt als vrij weinig.

Het lijkt mij toch dat het kabinet hier iets van moet vinden? Dat de GGD's naar de Jonge toe gaan met: Hey vriend, we kunnen geen BCO meer doen. Als je wilt dat we stoppen met nabellen voor negatief en gewoon een smsje sturen kunnen we nog paar weekjes verder, maar op deze manier niet meer
Sterker nog. Zo’n gesprek kost een uur.
zie email 27 oktober
pi_195596884
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Of juist meer omdat de bereidwilligheid om minder te reizen amper aanwezig lijkt.

In maart ging niemand met OV.
Dat bedoel ik inderdaad, ze moeten restricties inbouwen want met een dringend advies gaan ze er nu niet komen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:28:27 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195596885
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze Grapperhaus op de stoel van De Jonge zetten en omgekeerd.
Mohammed al-Sahaf is geloofwaardiger :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:28:33 #55
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195596891
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alcohol helemaal aan banden leggen lijkt me een beter idee.
Ja, mee eens. Toch absurd dat vergif vrij verkocht mag worden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195596894
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje. Wat gebeurt er als je voor een afspraak belt omdat je de beschikbare testlocaties ver weg vindt? Wij zitten net op ons vakantieadres en ik heb griepsymptomen gekregen inclusief oplopende koorts. 1,5 uur rijden in totaal voor een test zie ik niet zitten. Dan misschien maar liever 2 uur naar huis rijden.
Oei, beterschap. Kun je het online doen, andere postcodes proberen enzo? Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar lees ik op veel plekken.
pi_195596896
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Ik kan me herinneren dat zo'n index-gesprek iets van 8 uur kostte bij elkaar ofzo? Als dat het geval is, zijn er dus totaal zo'n 1500 medewerkers voor BCO, dat klinkt als vrij weinig.

Het lijkt mij toch dat het kabinet hier iets van moet vinden? Dat de GGD's naar de Jonge toe gaan met: Hey vriend, we kunnen geen BCO meer doen. Als je wilt dat we stoppen met nabellen voor negatief en gewoon een smsje sturen kunnen we nog paar weekjes verder, maar op deze manier niet meer
Nee, gesprek zelf is een uur. Met voorbereiding en administratieve afhandeling ongeveer anderhalf tot twee uur.

Het kan wel beter trouwens als ze wat beter met het personeel om gaan. Bij het callcenter waar m'n vriendin zit vertrekt er wekelijks een man of 20 en komen er evenveel bij. Iedere keer nieuwe mensen in werken kost ook een hoop tijd en dus heeft vriendin gemiddeld drie indexen per dag aan de telefoon.
pi_195596903
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:28 schreef Justin_Case het volgende:
accijnzen verhogen en opbrengst naar de horeca. >:)
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_195596906
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit komt mij ook allemaal bekend voor.

Bij ons moet er af en toe ook bewaking bijkomen, omdat patiënten boos zijn dat ze geen extra personen mee mogen nemen, of dat ze een mondkapje op moeten. Het is echt te belachelijk voor woorden, maar sommige burgers zijn zo kortzichtig als het maar kan.

In plaats van dat ze blij zijn dat wij als zorgmedewerkers zorgvuldig omgaan met de maatregelen en dus indirect ook hun gezondheid ......
Nou ja, ik denk dat je inmiddels wel een beetje in de gaten hebt hoe ik tegen Covid aan kijk. Maar wat jij beschrijft, dat is natuurlijk niet okay. Ik vind het echt heel erg zuur voor de mensen die het betreft, dat ze dit moeten meemaken op de werkvloer. Dat verdienen ze zeer zeker niet.
pi_195596913
Mijn mening over de maatregelen :

- Horeca verder beperkingen dan nu het geval is - bij voorkeur niet, die sector staat op randje van de afgrond, nog afgezien van de hoeveelheid banen en gevolgschade bij toeleveranciers. Liever zo laten tot 22:00. De horeca gaat volledig dicht als ze tot 18:00 open mogen, er is geen cent meer te verdienen, en zonder 100% compensatie gaat de sector volledig failliet (ze zijn nu al technisch failliet) Als er ergens zaken goed geregeld zijn is het de horeca wel, ze krijgen al te vaak de zwarte toebedeelt. (inmiddels roept de branche een dergelijk verhaal in het ad _link_

- Amateur (contact) sport stilleggen boven de 18jr, begrijpelijke maatregel, het zorgt voor veel verplaatsingen binnen het land die je hier mee voorkomt, wel veroorzaak je een enorme logistieke puzzel omdat tegelijk de speelschema's van verenigingen compleet op de schop moeten, het is namelijk niet zo dat alle wedstrijden boven de 18 keurig netjes na elkaar afgewikkeld worden, daarnaast heb je nog steeds officials nodig voor de wedstrijden die nog wel moeten reizen, en daarbij gaat het een berg leden kosten, mensen gaan hun lidmaatschappen zeker opzeggen als ze weer een lange periode niet mogen sporten, zonder dat ze weten wanner ze weer mogen. Dus veel verenigingen gaan het heel zwaar krijgen.

- Beperken van groepsgrootte tot 30, is duidelijk voor iedereen, en als je hier de uitzonderingen mee opruimt, kan ik wel leven met deze maatregel.

- OV voor alleen essentiële reizen, bij voorkeur zou ik dat niet invoeren, er zijn nog steeds mensen die wel naar hun werk moeten, familie bezoek afleggen, of een vriend of vriendin willen bezoeken en geen auto bezitten, het wordt een niet te handhaven maatregel, je raakt de OV bedrijven weer extra, vele wachten nog steeds op de compensatie vanuit de overheid. Mensen gaan toch wel minder reizen als bepaalde andere maatregelen genomen worden. Als er 3 mensen op bezoek mogen moet je ook in de mogelijkheid worden gesteld om die reis met OV te doen. Daarnaast geldt er een mondkapjesplicht waardoor het OV in principe veilig zou moeten zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195596916
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef RipCity het volgende:
Het kabinet wil de horeca helemaal sluiten en ook alle alcoholverkoop na 20.00 uur verbieden.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Vanavond is de maatregel besproken met de veiligheidsregio's tijdens het Veiligheidsberaad.

De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.

Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.

Blijf thuis
Eerder vandaag werd al bekend dat het devies voor heel Nederland wordt: beperk je contacten en blijf thuis. Het kabinet wil ook alle amateursporten boven de 18 jaar verboden.

Ook de oproep om thuis te werken zal nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Opgeroepen wordt om alleen noodzakelijke reizen te maken, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer.

Maximaal vier personen
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen.

De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
oef, das pittig.
Hopelijk blijft het bij die 2 weken maar ik vrees van niet.
Twiddel
pi_195596918
quote:
Wacht even. Misschien vanavond nog even een doosje wijn bestellen. c_/
pi_195596922
-dubbel-
pi_195596931
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sterker nog. Zo’n gesprek kost een uur.
Serieus? Ik dacht dat het om het hele verhaal ging. Als ze 1500 van die index-gesprekken per dag aan kunnen hebben ze dus 200 mensen ervoor ofzo. Laten we zeggen dat er wat wisselende capaciteit is, dat het er 300 zijn.

No shit dat het dan gaat klappen. Daar moet je toch hele callcenters aan wijden als dat de kern van je hele beleid is?
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 21:30:24 #65
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195596941
quote:
Net mijn bestelling binnen van AH, zonder alcohol -O- -O- -O-

Heb nog wel kelder vol met speciaalbiertjes, kan wel even vooruit B:)B

Maar, dit hele "horeca is de grote boze boeman" gaat wel een beetje vervelen nu. Nou ben ik niet echt een type die dagelijks/wekelijks in de kroeg is te vinden, dus misschien zit ik er naast, maar zitten de kroegen/restaurant nu echt zo bommetje vol dat dat voor flinke stijgingen kan zorgen?

Als na deze nieuwe maatregelen weer geen sterke daling is te zien dan moet men toch eindelijk eens naar de scholen gaan kijken hoop ik.
pi_195596944
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Horeca is wel de coronahont geworden in dit hele gebeuren.
Samen met de evenementenbranche
Twiddel
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:30:40 #67
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195596948
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zonder gekheid. Wij hebben een patiënt gehad waarvan de vrouw werd behandeld voor borstkanker. Zij kwam samen met haar man voor de behandeling en kreeg te horen dat de man niet mee mocht. De vrouw zelf deed niet moeilijk, maar de man flipte helemaal door.

Wie wij wel niet dachten dat wij waren en dat wij onze mond maar moesten houden en gewoon ons werk moesten doen _O- en als klap op de vuurpijl dreigde hij met "als ik niet mee mag gaat mijn vrouw ook niet meer, dan stappen wij nu in de auto en rijden wij weg"..... :W
Ik vind dat niet zo gek. Je hoopt natuurlijk dat als je zelf onder de stress van een dergelijke moeilijke situatie naar het ziekenhuis gaat, je je ondanks alles toch ook kunt verplaatsen in de maatregelen die het zorgpersoneel moet nemen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand ietwat primair reageert als je vertelt dat hij zijn eigen vrouw niet mag ondersteunen bij het ondergaan van een behandeling van een levensbedreigende ziekte. Het is emotie en niet persoonlijk tegen de medewerkers bedoeld.

Ik neem aan dat, ondanks het feit dat het niet leuk is dat dit gebeurt, je in de zorg ook geleerd wordt om deescalerend op te treden en mensen weer tot rust te praten zodat je ze kunt overtuigen zich er bij neer te leggen. Ik vind het wel knap als je dat kunt trouwens.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_195596962
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:28 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nee, gesprek zelf is een uur. Met voorbereiding en administratieve afhandeling ongeveer anderhalf tot twee uur.

Het kan wel beter trouwens als ze wat beter met het personeel om gaan. Bij het callcenter waar m'n vriendin zit vertrekt er wekelijks een man of 20 en komen er evenveel bij. Iedere keer nieuwe mensen in werken kost ook een hoop tijd en dus heeft vriendin gemiddeld drie indexen per dag aan de telefoon.
Pfff.. Misschien een idee om iemand met een militaire achtergrond naar binnen te trekken om het vlot te trekken. Die hele spullenboel als een geoliede machine gaan runnen. Dit kan toch niet?
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:31 #69
236264 crew  capricia
pi_195596987
quote:
Vraagje. Wat gebeurt er als je voor een afspraak belt omdat je de beschikbare testlocaties ver weg vindt? Wij zitten net op ons vakantieadres en ik heb griepsymptomen gekregen inclusief oplopende koorts. 1,5 uur rijden in totaal voor een test zie ik niet zitten. Dan misschien maar liever 2 uur naar huis rijden.
Heb je al verschillende postcodes in de buurt waar je nu zit online geprobeerd?
Klinkt niet goed, Claudia. Is je partner bij je?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195596994
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar, dit hele "horeca is de grote boze boeman" gaat wel een beetje vervelen nu. Nou ben ik niet echt een type die dagelijks/wekelijks in de kroeg is te vinden, dus misschien zit ik er naast, maar zitten de kroegen/restaurant nu echt zo bommetje vol dat dat voor flinke stijgingen kan zorgen?

Als na deze nieuwe maatregelen weer geen sterke daling is te zien dan moet men toch eindelijk eens naar de scholen gaan kijken hoop ik.
Ik krijg ook wel het idee dat de horeca gewoon een makkelijk doelwit is waarvan de overheid vindt dat de gevolgen niet gigantisch zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:32:54 #71
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195596996
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef RipCity het volgende:
Het kabinet wil de horeca helemaal sluiten en ook alle alcoholverkoop na 20.00 uur verbieden.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Vanavond is de maatregel besproken met de veiligheidsregio's tijdens het Veiligheidsberaad.

De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.

Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.

Blijf thuis
Eerder vandaag werd al bekend dat het devies voor heel Nederland wordt: beperk je contacten en blijf thuis. Het kabinet wil ook alle amateursporten boven de 18 jaar verboden.

Ook de oproep om thuis te werken zal nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Opgeroepen wordt om alleen noodzakelijke reizen te maken, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer.

Maximaal vier personen
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen.

De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
Nou ik denk namelijk dat alcoholverkoopverbod na 20.00 uur niet helpt want dan gaan jongeren mensen veel vroeger dus bieren en wijnen kopen om 19.00 uur 's avonds! Dan gaan ze lekker zuipen met zijn allen in een schuurtje of ook al weer in de loods.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195596998
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Viruswappies deugen net zo goed als niet.

Het virus maakt daarbij zelf geen enkel onderscheid en ook maatregelen geven maar beperkte bescherming (voor het individu). Voor elk individu blijft de kans op besmet worden: 50/50. Waar en wanneer die 0, 50 of 100% is mag dan geraden worden. Alle antwoorden zijn hier even goed.

Het is zinnig om gezien je eventuele (daaraan gelijk gestelde) kwetsbaarheid of risico inschatting van activiteiten, het leven conform in te gaan delen. Prima om jezelf te beschermen en vooral oppassen dit (ook) aan anderen op te leggen. Mensen die vooral doorgaan met hun wijze van leven hebben net zoveel gelijk als zij die zich willen beschermen voor een onzichtbaar gevaar. Elkaar hierbij elkaar ruimte moeten geven om wederzijds mogelijkheden te scheppen.

Zelf wil ik steeds meer weten wat het plan is en daarin een keuze hebben die kan worden afgewogen.
Nou chapeau, ik denk dat je dit heel goed en mooi hebt verwoord :Y
pi_195597005
Breaking news net. Horeca gaat vanaf woensdag dus helemaal dicht. Bron: RTLNieuws
pi_195597007
I
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vraag me onderhand ook af waar ze mee bezig zijn eerlijk gezegd. Maar het zal allemaal wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_195597014
quote:
Ik zat met hetzelfde met aanmelden via rijksoverheidsite. Beetje rommelen met de postcode in de buurt waar je zit.
Misschien kun je daar iets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')