abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195596663
Ondertussen gooit de GGD het bijltje er bij neer. Waar ze eerder het BCO afschaalden zijn ze nu maar helemaal gekapt: https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Maar het ligt volledig aan de burger hoor.
zie email 27 oktober
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:20:01 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195596668
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De twee kampen strategie. De ja/amen "wij deugen" groep en de viruswappies. Beetje jammer voor de discussie.
Viruswappies deugen net zo goed als niet.

Het virus maakt daarbij zelf geen enkel onderscheid en ook maatregelen geven maar beperkte bescherming (voor het individu). Voor elk individu blijft de kans op besmet worden: 50/50. Waar en wanneer die 0, 50 of 100% is mag dan geraden worden. Alle antwoorden zijn hier even goed.

Het is zinnig om gezien je eventuele (daaraan gelijk gestelde) kwetsbaarheid of risico inschatting van activiteiten, het leven conform in te gaan delen. Prima om jezelf te beschermen en vooral oppassen dit (ook) aan anderen op te leggen. Mensen die vooral doorgaan met hun wijze van leven hebben net zoveel gelijk als zij die zich willen beschermen voor een onzichtbaar gevaar. Elkaar hierbij elkaar ruimte moeten geven om wederzijds mogelijkheden te scheppen.

Zelf wil ik steeds meer weten wat het plan is en daarin een keuze hebben die kan worden afgewogen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 21:20:10 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195596670
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef Elan het volgende:
Ik hoor net op TV West ( :') ) dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.

Lijkt me nogal vergaand. Iemand meer info if bullshit?
Lijkt mij wel heel erg vergaand. Zie het niet gebeuren.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:20:53 #29
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195596688
quote:
Ik hoor net op TV West ( :') ) dat ze OV volledig dicht willen gooien, alleen mensen met een ontzegging van de werkgever of school zou nog toegang toe kunnen krijgen tot het OV. Er zouden speciale permissies op de OV chipkaarten gaan worden gezet en de rest tijdelijk geblokkeerd.

Dat lijkt me toch stug, als Translink die extra permissies moet regelen, dan is het medio 2022 gerealiseerd?
Maar wie weet.. zeker nu de hengel is uitgegooid door het expres lekken van mogelijke extra maatregelen, kan er morgen overdag nog van alles aan veranderen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:21:02 #30
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195596692
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:06 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ik denk dat er een complete gradient is standpunten en meningen, waarschijnlijk multidimensionaal. Het is een strategie om mensen die bepaald beleid inhoudelijk willen kunnen bediscuseren en hier zelfs openlijk kritiek op leveren, direct op uiterste te drijven door hen gelijk te stellen aan diegene die zich op de minst charmante manier verzetten tegen het beleid.

Men haalt dan een beeld naar voren van de minst zinvolle bijdragen uit de hoek van kritiek en vervolgens zegt men zie je wel, het zijn allemaal domme mensen, tokkies en aso's. De strategie wordt vaker gebruikt, zo zijn mensen die immigratiepolitiek willen bespreken en niet bij voorbaat voor meer immigratie zijn direct nazi's en facisten.

Gelukkig gaat de discussie ondanks voor en tegenstand op diverse punten best netjes, voor zo ver ik weet dan.
Ja! En dan bouwen we appartementencomplexen voor mensen die besmet zijn. Kunnen ze daar in quarantaine. Noemen we het Covid-City.

Diederik Gommerslaan
Rwaardeplein
OMTplantsoen

Zo wat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195596694
quote:

Lijkt mij bullshit. Vooral ook omdat het weken duurt om dat fatsoenlijk in te regelen. Die tijd heb je helemaal niet.
zie email 27 oktober
pi_195596707
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:19 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Als de groei en daarmee de getallen maar groot genoeg worden gaan de nieuwe opnames en de ligduur de ontslagen en overlijdens overstijgen.

Als je 10 patienten per dag opneemt die gemiddeld 10 dagen liggen heb je 100 plekken nodig. Als je 1000 patienten opneemt die 10 dagen liggen heb je 10.000 plekken nodig. Dat is een lineaire vergelijking. Deze wordt op een zeker moment ingehaald door de exponentiële.
Daar heb je volledig gelijk in. Er is nog tijd om in te grijpen, maar dan moet er wel echt in gegrepen worden, aan zowel de vraag als de aanbod kant.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 21:22:54 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195596737
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik kan het me zo goed voorstellen hoe dat voelt (voor de mensen in de zorg). Ik zou niet weten waarom mensen zo reageren, maar het is wel een goede uitsnede van de bevolking, en alleen daarom al kunnen de maatregelen niet te lang duren. De mensen lopen op hun tandvlees.
Zonder gekheid. Wij hebben een patiënt gehad die werd behandeld voor borstkanker. Zij kwam samen met haar man voor de behandeling en kreeg te horen dat de man niet mee mocht. De vrouw zelf deed niet moeilijk, maar de man flipte helemaal door.

Wie wij wel niet dachten dat wij waren en dat wij onze mond maar moesten houden en gewoon ons werk moesten doen _O- en als klap op de vuurpijl dreigde hij met "als ik niet mee mag gaat mijn vrouw ook niet meer, dan stappen wij nu in de auto en rijden wij weg"..... :W
pi_195596740
Het kabinet wil de horeca helemaal sluiten en ook alle alcoholverkoop na 20.00 uur verbieden.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Vanavond is de maatregel besproken met de veiligheidsregio's tijdens het Veiligheidsberaad.

De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.

Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.

Blijf thuis
Eerder vandaag werd al bekend dat het devies voor heel Nederland wordt: beperk je contacten en blijf thuis. Het kabinet wil ook alle amateursporten boven de 18 jaar verboden.

Ook de oproep om thuis te werken zal nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Opgeroepen wordt om alleen noodzakelijke reizen te maken, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer.

Maximaal vier personen
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen.

De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195596745
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit komt mij ook allemaal bekend voor.

Bij ons moet er af en toe ook bewaking bijkomen, omdat patiënten boos zijn dat ze geen extra personen mee mogen nemen, of dat ze een mondkapje op moeten. Het is echt te belachelijk voor woorden, maar sommige burgers zijn zo kortzichtig als het maar kan.

In plaats van dat ze blij zijn dat wij als zorgmedewerkers zorgvuldig omgaan met de maatregelen en dus indirect ook hun gezondheid ......
Echt te bizar voor woorden. Je zou haast de neiging krijgen om mensen gewoon lekker op een zwarte lijst voor de zorg te zetten.

Kleine moeite om even een mondkapje op te zetten. Hier werden ze gewoon bij de ingang netjes uitgereikt. Even opzetten, handen ontsmetten en doorlopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195596754
quote:

Deze maatregel gaat een stuk minder effect hebben dan het had in maart als ze dit soort maatregelen niet nemen.
pi_195596761
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef RipCity het volgende:
Het kabinet wil de horeca helemaal sluiten en ook alle alcoholverkoop na 20.00 uur verbieden.
Dat melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Vanavond is de maatregel besproken met de veiligheidsregio's tijdens het Veiligheidsberaad.

De maatregelen die het kabinet morgenavond zal presenteren tijdens een persconferentie zijn erop gericht om contacten en reisbewegingen van mensen te beperken, zodat het aantal besmettingen verder wordt teruggebracht. Dit is de laatste fase vóór een nieuwe lockdown, aldus ingewijden.

Hoe lang de horeca precies wordt gesloten, is nog niet duidelijk. Naar verluidt gelden de nieuwe maatregelen tenminste voor twee weken.

Blijf thuis
Eerder vandaag werd al bekend dat het devies voor heel Nederland wordt: beperk je contacten en blijf thuis. Het kabinet wil ook alle amateursporten boven de 18 jaar verboden.

Ook de oproep om thuis te werken zal nog duidelijker gaat worden. Wie geen vitaal beroep heeft, wordt gevraagd om thuis te werken. Opgeroepen wordt om alleen noodzakelijke reizen te maken, bijvoorbeeld met het openbaar vervoer.

Maximaal vier personen
De maximale gezelschapsgrootte is al teruggegaan naar maximaal vier personen, maar die regel gaat straks ook in de buitenlucht gelden. Wie gaat hardlopen of met mensen naar het terras gaat, mag dat dus met maximaal vier mensen doen.

De regels voor thuis blijven zoals ze zijn: daar mogen maximaal drie mensen uitgenodigd worden.

In de huidige plannen blijven de scholen, zowel het basis- als middelbaar onderwijs, open. Dat geldt voorlopig ook voor de sportscholen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tter_impression=true
zie email 27 oktober
pi_195596763
Straks op NPO2 Nieuwsuur over het afschalen van de zorg in het Maasstad ziekenhuis (Rotterdam), als je het vanuit de eerste hand wilt horen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)et-het-leger-in.html
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 21:24:30 #39
5428 crew  miss_sly
pi_195596775
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt mij bullshit. Vooral ook omdat het weken duurt om dat fatsoenlijk in te regelen. Die tijd heb je helemaal niet.
Wie weet wat ze de afgelopen maanden al hebben geregeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:24:46 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195596782
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zonder gekheid. Wij hebben een patiënt gehad waarvan de vrouw werd behandeld voor borstkanker. Zij kwam samen met haar man voor de behandeling en kreeg te horen dat de man niet mee mocht. De vrouw zelf deed niet moeilijk, maar de man flipte helemaal door.

Wie wij wel niet dachten dat wij waren en dat wij onze mond maar moesten houden en gewoon ons werk moesten doen _O- en als klap op de vuurpijl dreigde hij met "als ik niet mee mag gaat mijn vrouw ook niet meer, dan stappen wij nu in de auto en rijden wij weg"..... :W
Waanzin :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:25:01 #41
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195596790
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De twee kampen strategie. De ja/amen "wij deugen" groep en de viruswappies. Beetje jammer voor de discussie.
Ja, dat is het ook.
Mijns inziens is het niet zo zwart/wit. Ik ken ook genoeg mensen die de maatregelen en adviezen overdreven vinden, maar zich eraan houden omdat ze menen dat het toch een gezamenlijk belang dient. Zo van: 'ik vind zo'n mondmasker onzin in de supermarkt, maar goed, ik doe 't toch maar: het is immers maar even.' Je hebt ook de soort die compleet doorslaat en erop los mept (lijkt me niet wijs in deze tijd, maar enfin) of schelden als iemand 't waagt om geen mondmasker te dragen. De 'covid-19 is maar een griepje' stroming, wappies & de soort die ontkent dat covid-19 überhaupt een ding is (pas op: ook hier is 'mepgevaar' als je ze aanspreekt omdat ze geen mondmasker dragen) en mensen die zich trouw aan de maatregelen houden en hopen op een overheid die eens méér doet dan alleen 'dringende adviezen geven'. Die ze overigens niet kunnen verplichten.

Ach ja, houdt 't levendig.
Voorlopig.
(Un)masking for the greater good.
pi_195596819
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gooit de GGD het bijltje er bij neer. Waar ze eerder het BCO afschaalden zijn ze nu maar helemaal gekapt: https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Ongelofelijk dat de verantwoordelijke minister gewoon aan kan blijven, wat een kneuzenkermis zeg, de tering. 😒
pi_195596826
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:19 schreef trein2000 het volgende:

quote:
De GGD’s zijn nu berekend op 1.500 bron- en contactonderzoeken per dag, het werkelijke aantal besmettingen bedraagt ruim het viervoudige. Bij zulke hoge besmettingscijfers is bron- en contactonderzoek bovendien dweilen met de kraan open, menen deskundigen. Kloppenburg: ‘Er is geen bovengrens gesteld waarboven de GGD’s niet langer nog bron- en contactonderzoek uitvoeren. Maar het houdt ergens op bij zulke aantallen.’
Ik kan me herinneren dat zo'n index-gesprek iets van 8 uur kostte bij elkaar ofzo? Als dat het geval is, zijn er dus totaal zo'n 1500 medewerkers voor BCO, dat klinkt als vrij weinig.

Het lijkt mij toch dat het kabinet hier iets van moet vinden? Dat de GGD's naar de Jonge toe gaan met: Hey vriend, we kunnen geen BCO meer doen. Als je wilt dat we stoppen met nabellen voor negatief en gewoon een smsje sturen kunnen we nog paar weekjes verder, maar op deze manier niet meer
pi_195596830
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:23 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Deze maatregel gaat een stuk minder effect hebben dan het had in maart als ze dit soort maatregelen niet nemen.
Of juist meer omdat de bereidwilligheid om minder te reizen amper aanwezig lijkt.

In maart ging niemand met OV.
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:26:52 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195596840
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ongelofelijk dat de verantwoordelijke minister gewoon aan kan blijven, wat een kneuzenkermis zeg, de tering. 😒
Misschien kunnen ze Grapperhaus op de stoel van De Jonge zetten en omgekeerd.
pi_195596845
Vraagje. Wat gebeurt er als je voor een afspraak belt omdat je de beschikbare testlocaties ver weg vindt? Wij zitten net op ons vakantieadres en ik heb griepsymptomen gekregen inclusief oplopende koorts. 1,5 uur rijden in totaal voor een test zie ik niet zitten. Dan misschien maar liever 2 uur naar huis rijden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195596848
quote:

Alcohol helemaal aan banden leggen lijkt me een beter idee.
pi_195596854
quote:

Horeca is wel de coronahont geworden in dit hele gebeuren.
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:27:53 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195596870
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:24 schreef trein2000 het volgende:
Dat zal wel iets meer worden waarschijnlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:28:03 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195596873
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Horeca is wel de coronahont geworden in dit hele gebeuren.
Ze slaan weer helemaal door, met als enige resultaat nog meer wrevel opwekken bij het volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')