Ik ook. Dit gaat niet tof worden daarquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik kijk wat er allemaal gebeurt in een ziekenhuis dan hou ik mijn hart vast voor alle supermarktpersoneel hoor ....
hysterische massa's denken niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Hoezo hamsteren? Omdat alcohol verbod komt?
Dat is valt wel mee denk ik natuurlijk, maar dat weten we nooit zeker, aan andere kant kan het nog wel langer duren. Misschien alleen open voor afhaalmaaltijden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Tot eind oktober begin november. Minimaal. 2 weken dus.
Is de software van de zelfscankassa’s daar dan op voorbereid?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoezo? Gewoon aan de kassa niet meegeven. Eventueel even een lintje spannen voor het schap.
Ga er van uit dat dat gewoon weer mag. Zou belachelijk zijn als dat niet het geval is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze niet iets doen van dat afhalen in de horeca wel nog mag als destijds.
Dan zouden ze iig nog iets hebben.
Maak daar maar vast een paar weken langer van. Als ze voor de kerst weer open zijn mogen ze denk ik in hun handjes knijpen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Tot eind oktober begin november. Minimaal. 2 weken dus.
Oplossing, gewoon ze zelfscankassa uitzetten om 20:00 uurquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is de software van de zelfscankassa’s daar dan op voorbereid?
Daar staat een medewerker met een 18+ check.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wel eens van zelfscankassa's gehoord?
Na de vorige persco hebben ze ook de 2 weken niet afgewacht. Het riekt toch wel naar paniekvoetbal onderhand.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Noppie2000 het volgende:
Dat 'eerst voor twee weken' is natuurlijk slap gelul. Roepen ze niet telkens dat het twee weken duurt voor je überhaupt een effect ziet? Als ze dat gaan proberen te verkopen, dan is dat niet alleen kansloos maar ook haast beledigend.
Wel eens van softwarematig blokkeren gehoord?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
20:01 "Nee meneer, het is acht uur geweest, u mag geen blikje "insert goedkoopste meuk slootwater" meer kopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik ook. Dit gaat niet tof worden daar
Just in case....quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:28 schreef Justin_Case het volgende:
Enfin, morgen gaat er alcohol gehamsterd worden
Beetje fatsoenlijk zelfscanner kan binnen een paar minuten herconfigureerd worden om alcohol niet te accepteren. Zo doen ze immers ook spontane aanbiedingen. En anders kunnen die dingen altijd uit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zorg dan als kabinet voor eenduidige maatregelen zodat je in elk geval wat draagvlak op bouwt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we beginnen met de nuance terug te brengen en eens diep adem te halen.
Wij zijn niet bijzonder, Nederlanders. Als dat wel zo was dan waren er in de landen om ons heen niet precies dezelfde problemen, bijkbaar zijn Nederlanders totaal niet eigenwijzer dan Britten, Fransen, Belgen, Duitsers, Amerikanen, Spanjaarden of wat dan ook. Overal zie je hetzelfde patroon, overal zie je het virus snel oplaaien, de een wat sneller of eerder dan de ander maar het beeld, de trend, is toch wel redelijk hetzelfde.
Ik weet nog niet wat het morgen word, kan best zijn dat dit de maatregelen zijn, kan zijn dat ze nog bijgeschaafd worden.
Wat wel duidelijk is, de trend gaat heel snel de verkeerde kant op in Nederland, de reguliere zorg komt weer in de knel en dat moet voorkomen worden. Maatregelen zijn niet alleen gericht op de zorg, echter, ze moeten ook rekening houden met sociale aspecten, onderwijs aspecten, economische aspecten en zelfs buitenlandse aspecten, we zijn geen eiland we leven, heel grof gezegd, van handel.
Als iedereen nu eens kalmeert, een beetje nadenkt en een beetje redelijk blijft en accepteert dat we in een abnormale situatie zitten dan komen we mischien ergens. Stop met schuld toekennen, stop met elkaar uiteen drijven en stop met racistische lulpraatjes a la Wilders want als er iets wat we nu NIET nodig hebben is dat het wel.
Die bestaat toch al niet meer?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Samen met de evenementenbranche
En dan gezellig bij elkaar staan in de rij voor de bejaardenkassa.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oplossing, gewoon ze zelfscankassa uitzetten om 20:00 uur
Dan doe je de zelfscan dicht of je zet daar een mannetje bij die mensen met alcohol terugstuurt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is de software van de zelfscankassa’s daar dan op voorbereid?
Wat zijn dat? Evenementen?quote:
Weinig bejaarden hier hoor na 20:00 uurquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
En dan gezellig bij elkaar staan in de rij voor de bejaardenkassa.
Natuurlijk snap ik ook we, maar ze zijn erg emotioneel merk ik wel. Maar ze zijn ook boos.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
Wij zijn niet bijzonder, Nederlanders. Als dat wel zo was dan waren er in de landen om ons heen niet precies dezelfde problemen, bijkbaar zijn Nederlanders totaal niet eigenwijzer dan Britten, Fransen, Belgen, Duitsers, Amerikanen, Spanjaarden of wat dan ook. Overal zie je hetzelfde patroon, overal zie je het virus snel oplaaien, de een wat sneller of eerder dan de ander maar het beeld, de trend, is toch wel redelijk hetzelfde.
Ik weet nog niet wat het morgen word, kan best zijn dat dit de maatregelen zijn, kan zijn dat ze nog bijgeschaafd worden.
Wat wel duidelijk is, de trend gaat heel snel de verkeerde kant op in Nederland, de reguliere zorg komt weer in de knel en dat moet voorkomen worden. Maatregelen zijn niet alleen gericht op de zorg, echter, ze moeten ook rekening houden met sociale aspecten, onderwijs aspecten, economische aspecten en zelfs buitenlandse aspecten, we zijn geen eiland we leven, heel grof gezegd, van handel.
Als iedereen nu eens kalmeert, een beetje nadenkt en een beetje redelijk blijft en accepteert dat we in een abnormale situatie zitten dan komen we mischien ergens. Stop met schuld toekennen, stop met elkaar uiteen drijven en stop met racistische lulpraatjes a la Wilders want als er iets wat we nu NIET nodig hebben is dat het wel.
Hier weinig bejaarden na 20:00 uur hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
En dan gezellig bij elkaar staan in de rij voor de bejaardenkassa.
Dat kan gewoon blijven ala maart 2020quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is valt wel mee denk ik natuurlijk, maar dat weten we nooit zeker, aan andere kant kan het nog wel langer duren. Misschien alleen open voor afhaalmaaltijden?
Ja vreemd, de maatregelen hebben niet eens de kans gekregen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de vorige persco hebben ze ook de 2 weken niet afgewacht. Het riekt toch wel naar paniekvoetbal onderhand.
Is gewoon nattevingerwerk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn er harde cijfers dat de meeste besmettingen uit de horeca, publiek bij voetbalwedstrijden en amateursport vandaan komen?
Of is het gewoon nattevingerwerk
Ja en even alles leeghalen gaat hem ook niet worden denk ik zoquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
20:01 "Nee meneer, het is acht uur geweest, u mag geen blikje "insert goedkoopste meuk slootwater" meer kopen.
Dat gaat werken
Nee, het is veel minder. Toen moesten de scholen, sportscholen, contactberoepen en sportverenigingen voor kinderen ook dicht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als dit het pakket wordt dan zijn de maatregelen bijna nog zwaarder dan in maart.
Met dat verschil dat er nu veel meer frustratie gaat zijn bij de burger en de ondernemer.
Welke maatregelen heb ik nu gemist danquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als dit het pakket wordt dan zijn de maatregelen bijna nog zwaarder dan in maart.
Met dat verschil dat er nu veel meer frustratie gaat zijn bij de burger en de ondernemer.
Lijkt dus toch een reële mogelijkheid.quote:Een beperking van het openbaar vervoer voor noodzakelijke doeleinden ligt ook op tafel, maar daarover is nog niet besloten.
Wat een nuance, doe eens nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
Met bejaardenkassa bedoel ik de ouderwetse kassa met caissière, waar normaal gesproken alleen de bejaarden staan, maar nu iedereen zou moeten aansluiten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Evenementen?
[..]
Weinig bejaarden hier hoor na 20:00 uur
Ja, natuurlijk zouden besmettingen niet komen van kerkdiensten, want die blijven ongeschonden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn er harde cijfers dat de meeste besmettingen uit de horeca, publiek bij voetbalwedstrijden en amateursport vandaan komen?
Zou toch wat zijn als de cijfers vanaf morgen constant blijven of omlaag gaan. Sta je dan met je dichte kroegen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na de vorige persco hebben ze ook de 2 weken niet afgewacht. Het riekt toch wel naar paniekvoetbal onderhand.
Dat zou echt mooi zijn voor ondernemers die gewoon centen blijven verdienen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat kan gewoon blijven ala maart 2020
Feyenoord was bezig met een onderzoek, toen gingen na 2 wedstrijden de stadions al dichtquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:40 schreef DonDruiper het volgende:
Die 16 jarigen met zn allen in 't magazijn bij de buurtsuper aan de zuip, de enige plek waar 't nog kanquote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja en even alles leeghalen gaat hem ook niet worden denk ik zo
Ja maar andere sites zeggen dat het aan banden gelegd wordt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef Elan het volgende:
Uit AD blog
[..]
Lijkt dus toch een reële mogelijkheid.
Horeca helemaal dicht weer en geen alcoholverkoop na acht uur s avonds.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Welke maatregelen heb ik nu gemist dan?
De drank gaat echt niet op na de persco morgen hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Xqtress het volgende:
Mijn buurvrouw gaat morgen naar Duitsland met familie boodschappen doen.
Die had mijn bestelling drank al. En anders koop ik het om 8 uur in de ochtend, of 6 uur 's avonds, of om 14 uur 's middags. Wat is het probleem?
Ja, dan gaat het gewoon onder in de tas natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel eens van softwarematig blokkeren gehoord?
Hebben mensen na 7 maanden nou nog niet door dat boodschappen doen als familieuitje nu geen goed idee is?quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:42 schreef Xqtress het volgende:
Mijn buurvrouw gaat morgen naar Duitsland met familie boodschappen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |