abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:06:17 #1
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195586559
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:08:51 #2
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195586585
Spierpijn valt erg mee na de halve marathon van gisteren. Zit nog te twijfelen of ik vanavond even heel rustig 5 km ga (uit)lopen.

Ook maar eens nadenken of ik me definitief wil aansluiten bij de Lange afstand lopers groep van de atletiek vereniging. Eerst maar eens kijken of er überhaupt nog wel getraind mag worden na de nieuwe maatregelen die ze morgen gaan aankondigen :{
pi_195588761
Vorige week heb ik na 2,5 maand ook weer hardloopschoenen aangetrokken voor kort rondje. Merkte wel dat ik tijd niet gelopen had, conditie was er wel, maar ging toch niet echt soepel.

Gisteren ging het al weer stukje beter, dus komende tijd weer rustig afstand uitbreiden.
pi_195589713
Vandaag uitgegleden op het skatepark toen ik daar met mijn zoontje was (die wilde voor de eerste keer zijn stuntstep proberen).
Vrij hard op mijn elleboog gevallen. Alles beweegt nog wel, maar het doet flink pijn wanneer ik erop druk. Morgen maar eens kijken of er verder nog schade is.

Waarmee nogmaals bewezen is dat skaten levensgevaarlijk is voor iedereen boven de 20. Zelfs als je zelf geen wieltjes onder hebt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 oktober 2020 @ 19:52:03 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195594583
Ik had 'zin' in iets wat zowel zwaar als vrij overzichtelijk was, maar ook weer niet al te lang (begon al een beetje trek te krijgen). Gegaan voor drie keer 2km rustig + 500m snel, met als doel om rond de 2:15 te lopen in die halve kilometers. De eerste ging in 2:03, de tweede om 1:57 en de derde - wellicht wat aangemoedigd door 'hierna kan ik wandelen' - nota bene in 1:44, slechts twaalf tellen boven mijn stand-alonetijd van de 4uskamp :o

Die laatste was erg zwaar, maar ging verder wel goed dus. Paar minuten gewandeld en daarna 2,5km op het relatieve gemakje uitgelopen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 12 oktober 2020 @ 21:31:24 #6
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195596966
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:56 schreef wyccie het volgende:
Wat ik eigenlijk wilde posten: ik heb vandaag weer een marathon gelopen (..)
Lekker hoor! En dat die @Zwabberhark er dan lekker achteraan komt fietsen is (stiekhūm) best wel lief. En, niet onbelangrijk, levert ons volgers (op Strava dan toch) leuke plaatjes op. :)

Ik merk wel dat veel hardloopuitdagingen mij doen kriebelen, maar dat ik bij marathons eigenlijk nooit zo iets heb van: ja, dat moet ik weer eens gaan doen. Nu ook weer niet. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 21:53:35 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195597591
Oh ik wel. Ik was alweer getriggerd door de advertentie van De Zestig van Texel.

Terwijl
1. Ik heb nog nooit langer dan een M gelopen
2. Ik heb nog nooit langer dan 1,5 jaar achter elkaar fatsoenlijk getraind
3. Ik loop nu weer maar wel met wandelen tussendoor want ik wil geen blessures.
4. Ik weet toch nooit wat ik wil.


Ik :') :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 12 oktober 2020 @ 22:36:05 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195598910
quote:
9s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef DeLuna het volgende:
Oh ik wel. Ik was alweer getriggerd door de advertentie van De Zestig van Texel.

Terwijl
1. Ik heb nog nooit langer dan een M gelopen
2. Ik heb nog nooit langer dan 1,5 jaar achter elkaar fatsoenlijk getraind
3. Ik loop nu weer maar wel met wandelen tussendoor want ik wil geen blessures.
4. Ik weet toch nooit wat ik wil.


Ik :') :')
Gewoon voor gaan. Je kunt meer dan je denkt ^O^
F means you're fucked
  Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 23:15:29 #9
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195599909
Ik doe gewoon weer een poging. ^O^
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195604210
quote:
9s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef DeLuna het volgende:
Oh ik wel. Ik was alweer getriggerd door de advertentie van De Zestig van Texel.

Terwijl
1. Ik heb nog nooit langer dan een M gelopen
2. Ik heb nog nooit langer dan 1,5 jaar achter elkaar fatsoenlijk getraind
3. Ik loop nu weer maar wel met wandelen tussendoor want ik wil geen blessures.
4. Ik weet toch nooit wat ik wil.

Ik :') :')
Misschien is een hele grote uitdaging juist wel wat je nodig hebt om het vuurtje te doen branden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195604299
Eerlijk bericht: de lockdownblues slaat weer even heel hard toe bij mij vandaag. Ik weet echt niet hoe ik dit zonder hardlopen (oke en mijn vriend ;) ) zou doorkomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:14:33 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195604332
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Eerlijk bericht: de lockdownblues slaat weer even heel hard toe bij mij vandaag. Ik weet echt niet hoe ik dit zonder hardlopen (oke en mijn vriend ;) ) zou doorkomen.
Een loopband kopen :+

Nee maar ik snap natuurlijk dat het niet puur fysiek is, verre van (denk ik). Hopelijk mogen we gewoon blijven hardlopen, al denk ik zelf van wel. Dat kon zelfs in maart/april gewoon.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:23:46 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195604488
quote:
9s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:53 schreef DeLuna het volgende:
Oh ik wel. Ik was alweer getriggerd door de advertentie van De Zestig van Texel.

Terwijl
1. Ik heb nog nooit langer dan een M gelopen
2. Ik heb nog nooit langer dan 1,5 jaar achter elkaar fatsoenlijk getraind
3. Ik loop nu weer maar wel met wandelen tussendoor want ik wil geen blessures.
4. Ik weet toch nooit wat ik wil.

Ik :') :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195604850
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een loopband kopen :+

Nee maar ik snap natuurlijk dat het niet puur fysiek is, verre van (denk ik). Hopelijk mogen we gewoon blijven hardlopen, al denk ik zelf van wel. Dat kon zelfs in maart/april gewoon.
Mijn punt is dat hardlopen (buiten) mijn redding is want van de rest word je alleen maar chagrijnig. Lijkt me wel dat je nog naar buiten mag ja.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195605281
Zoals het er naar uitziet mag er met de nieuwe maatregelen niet meer in groepsverband worden gesport. Heb dan (helaas) weer meer tijd voor het hardlopen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:17:25 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195605552
De lockdownblues zijn hier ook present, maar hardlopen geeft me nu juist het ultieme gevoel van vrijheid, omdat dit altijd en overal wel kan. En tijdens een werkdag O+ Alleen dan wel hč? Ik doe even niet aan clubjes.
pi_195605805
Ik heb me er zondag eindelijk toe kunnen zetten om mijn gewassen hardloopkleding op te vouwen. Dat stemde echt wel even treurig, want ik weet niet wanneer ik die weer uit de kast kan halen.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:34:16 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195605848
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:31 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb me er zondag eindelijk toe kunnen zetten om mijn gewassen hardloopkleding op te vouwen. Dat stemde echt wel even treurig, want ik weet niet wanneer ik die weer uit de kast kan halen.
Ik las het. Wat verschrikkelijk ruk zeg :{
  Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:13:01 #19
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195614523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien is een hele grote uitdaging juist wel wat je nodig hebt om het vuurtje te doen branden..
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb echt geen excuses meer he. :+ :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195616423
Dus, wat is de volgende virtuele activiteit die we hier gaan doen? :{
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:18 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195617227
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef Cynic het volgende:
Dus, wat is de volgende virtuele activiteit die we hier gaan doen? :{
4uskamp II _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:33:37 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195617245
Ik heb nu al spijt van die suggestie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:17 #23
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195617555
Het is duidelijk dat velen van ons worstelen met de COVID19-blues. Tijdens de eerste lockdown (toen ook onze dochter thuis was) was hardlopen (onder de bezielende leiding van m'n meisjes) een van de weinige hoogtepunten.

Gek genoeg sloeg de klad er direct nadat ze weer naar de opvang moest, er in. Als ik een hele dag thuis zit en toch al het idee heb dat ik te weinig gedaan heb, vind ik lastig om te verantwoorden om ook nog een uur werktijd te skippen om hard te lopen. Als ik op kantoor was de afgelopen maanden (wat weinig voorkwam) dan wel even, maar verder dus niet.

En tot overmaat van ramp heb ik afgelopen zondag na een training, m'n knie keihard gestoten, waarna mijn hele been rond m'n knie stijf is. :(
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:44:47 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_195617749
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Corniel het volgende:
Het is duidelijk dat velen van ons worstelen met de COVID19-blues. Tijdens de eerste lockdown (toen ook onze dochter thuis was) was hardlopen (onder de bezielende leiding van m'n meisjes) een van de weinige hoogtepunten.

Gek genoeg sloeg de klad er direct nadat ze weer naar de opvang moest, er in. Als ik een hele dag thuis zit en toch al het idee heb dat ik te weinig gedaan heb, vind ik lastig om te verantwoorden om ook nog een uur werktijd te skippen om hard te lopen. Als ik op kantoor was de afgelopen maanden (wat weinig voorkwam) dan wel even, maar verder dus niet.

En tot overmaat van ramp heb ik afgelopen zondag na een training, m'n knie keihard gestoten, waarna mijn hele been rond m'n knie stijf is. :(
Nog meer blessure-geneuzel ;( Voel ik me tenminste niet zo alleen :')

Mijn sport-hoogtepunt was niet hardloop- maar fietsgerelateerd, 2 min van m'n tijdrit-tijd eraf gereden. En ik heb maar één medaille van dit jaar, de Fok!-Corona Ekiden O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_195619844
Ik kan me goed voorstellen hoe zwaar en eenzaam het voor sommige mensen valt, deze pandemie. Zelf vind ik het lastig om meerdere balletjes tegelijk hoog te houden. Tijdens de eerste golf mijdde ik mijn ouders, want 65 en 70, plus mijn vader heeft copd. Maar in augustus brak mijn vader zijn been en sindsdien kan ik niet meer wegblijven omdat ze gewoon geregeld hulp nodig hebben (bijvoorbeeld omdat ze 5 honden hebben die mijn moeder niet steeds in haar eentje kan uitlaten). Daarom ben ikzelf al een paar weken geleden in lockdown gegaan toen het aantal besmettingen weer begon op te lopen. Even geen bios, restaurants, clubtrainingen, etc.

Dat valt in de categorie jammer, maar helaas. Klein leed in vergelijking met mensen die zwaar ziek worden, doodgaan, de naasten van die mensen, mensen die door de crisis geen inkomen meer hebben, of nog niet eens hersteld zijn van de eerste golf omdat ze in de zorg werken (soms waren dat ook traumatische ervaringen). Of mensen die een belangrijke medische behandeling niet kunnen ondergaan omdat er geen ruimte meer is.

Maar goed, wat mij helpt is de rust van het accepteren dat dit het nu eenmaal is. En het geeft ook tijd om terug te kijken op wat ik pre-corona allemaal heb kunnen doen en meemaken. Ik ben echt een bevoorrecht mens en het voelt goed om dat te beseffen. Het is een cliché, maar geluk zit echt in kleine dingen. Het meefietsen met de marathon rondom Zoetermeer van @wyccie was echt genieten. En bizar dat ze nooit instortte! Het was een mooie route en een herinnering erbij voor het leven. Het was lachen toen de NN Runningdayapp na 41,2 km begon te brullen "dįįįįįr isssie dan, de cóóóóóóólSINGEL!!!" (ze liep tegelijkertijd ook twee virtuele marathons, waaronder die van Rotterdam).

Dan tot slot nog iets interessants. Schaatstrainer Orie deelt op zijn twitteraccount van tijd tot tijd interessante sportwetenschappelijke artikelen. Zo ook gisteren. Uit een onderzoek bleek dat 3x per week een fietsworkout van 10 minuten je al fitter en gezonder maakt:

2 minuten warming up (50 W)
3x20s voluit sprinten (~500 W) met 2 minuten tussendoor rustig hersteltrappen
3 minuten cooling down (50 W)

Ik heb een Stryd footpod en vraag me nu af of ik dit kan vertalen naar het hardlopen. Al moet ik uitkijken met voluit sprinten... Misschien beter op de crosstrainer proberen, die meet ook wattages.

Link: https://journals.plos.org(...)journal.pone.0154075
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:04:13 #26
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195620249
Is ongeveer 500 W voluit sprinten voor een gemiddeld persoon?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195620558
Mijn voet kan 70 watt op de fiets redelijk goed hebben :+ Volgens mij breek ik ‘m met 500 op nog 3 plaatsen. Gelukkig heb ik een indoor fietstrainer, die kan ik op 70 watt instellen en dan maar trappen. Buiten is nog ingewikkeld met op- en afstappen, heuveltjes en bestrating waardoor het voelt alsof je tenen er elk moment af kunnen trillen.

Sporten is voor mij een combinatie van buiten zijn, bewegen, gezelligheid en ook aan elkaar op kunnen trekken. En nu is het bewegen. Ongeveer 20 minuutjes op de trainer. Met een gemiddelde hartslag van 114. Op sportief gebied doet de lockdown voor mij nu niet zoveel, maar ik vind het wel erg jammer voor de verenigingen. Met 4 mensen trainingen verzorgen is natuurlijk ondoenlijk.

Ik heb mezelf overigens getrakteerd op gear: de Wahoo Tickr Fit. Een optische hartslagmeter die je net onder je elleboog draagt, en die een stuk nauwkeuriger is dan een hartslagmeter op de pols, ook op de fiets. Een borstband is bij mij nooit een succes geweest in combinatie met een sport-bh, en omdat ik voorlopig toch meer op de fiets zit wil ik daar ook wel hartslag kunnen meten.
pi_195626320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:40 schreef Corniel het volgende:
Het is duidelijk dat velen van ons worstelen met de COVID19-blues. Tijdens de eerste lockdown (toen ook onze dochter thuis was) was hardlopen (onder de bezielende leiding van m'n meisjes) een van de weinige hoogtepunten.

Gek genoeg sloeg de klad er direct nadat ze weer naar de opvang moest, er in. Als ik een hele dag thuis zit en toch al het idee heb dat ik te weinig gedaan heb, vind ik lastig om te verantwoorden om ook nog een uur werktijd te skippen om hard te lopen. Als ik op kantoor was de afgelopen maanden (wat weinig voorkwam) dan wel even, maar verder dus niet.

En tot overmaat van ramp heb ik afgelopen zondag na een training, m'n knie keihard gestoten, waarna mijn hele been rond m'n knie stijf is. :(
Au, knieen zijn rotdingen, pas ermee op.
En over het thuiswerk vs hardloop dilemma.. ik denk dat in het 'oude denken' de werkgever inderdaad niet blij zou zijn als jij 'onder werktijd' zou gaan lopen. Maar nu we allemaal op onze eigen plek en tijd ons werk moeten doen, gaat het uiteindelijk hoe jij op de lange termijn zo productief mogelijk kunt zijn. Dan denk ik dat het juist heel erg kan helpen om even naar buiten te gaan en te sporten, wie weet heb je dan minder tijd over de rest van de dag maar krijg je 2x zo veel gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik kan me goed voorstellen hoe zwaar en eenzaam het voor sommige mensen valt, deze pandemie. Zelf vind ik het lastig om meerdere balletjes tegelijk hoog te houden. Tijdens de eerste golf mijdde ik mijn ouders, want 65 en 70, plus mijn vader heeft copd. Maar in augustus brak mijn vader zijn been en sindsdien kan ik niet meer wegblijven omdat ze gewoon geregeld hulp nodig hebben (bijvoorbeeld omdat ze 5 honden hebben die mijn moeder niet steeds in haar eentje kan uitlaten). Daarom ben ikzelf al een paar weken geleden in lockdown gegaan toen het aantal besmettingen weer begon op te lopen. Even geen bios, restaurants, clubtrainingen, etc.

Dat valt in de categorie jammer, maar helaas. Klein leed in vergelijking met mensen die zwaar ziek worden, doodgaan, de naasten van die mensen, mensen die door de crisis geen inkomen meer hebben, of nog niet eens hersteld zijn van de eerste golf omdat ze in de zorg werken (soms waren dat ook traumatische ervaringen). Of mensen die een belangrijke medische behandeling niet kunnen ondergaan omdat er geen ruimte meer is.

Maar goed, wat mij helpt is de rust van het accepteren dat dit het nu eenmaal is. En het geeft ook tijd om terug te kijken op wat ik pre-corona allemaal heb kunnen doen en meemaken. Ik ben echt een bevoorrecht mens en het voelt goed om dat te beseffen. Het is een cliché, maar geluk zit echt in kleine dingen. Het meefietsen met de marathon rondom Zoetermeer van @:wyccie was echt genieten. En bizar dat ze nooit instortte! Het was een mooie route en een herinnering erbij voor het leven. Het was lachen toen de NN Runningdayapp na 41,2 km begon te brullen "dįįįįįr isssie dan, de cóóóóóóólSINGEL!!!" (ze liep tegelijkertijd ook twee virtuele marathons, waaronder die van Rotterdam).

Dan tot slot nog iets interessants. Schaatstrainer Orie deelt op zijn twitteraccount van tijd tot tijd interessante sportwetenschappelijke artikelen. Zo ook gisteren. Uit een onderzoek bleek dat 3x per week een fietsworkout van 10 minuten je al fitter en gezonder maakt:

2 minuten warming up (50 W)
3x20s voluit sprinten (~500 W) met 2 minuten tussendoor rustig hersteltrappen
3 minuten cooling down (50 W)

Ik heb een Stryd footpod en vraag me nu af of ik dit kan vertalen naar het hardlopen. Al moet ik uitkijken met voluit sprinten... Misschien beter op de crosstrainer proberen, die meet ook wattages.

Link: https://journals.plos.org(...)journal.pone.0154075
Het zijn inderdaad luxeproblemen, en ondanks dat ik me erger over het NLse beleid dat vrij onsequent is op allerlei punten, ga ik er zeker niet tegenin. Dus gisteren nog genoten van waarschijnlijk de laatste groepstraining in een hele tijd.

Over het sprinten; misschien kun je heuvelsprints proberen? Dit is niet erg belastend en dan kun je veel makkelijker hoge wattages halen.

Het is trouwens een onderzoek bij sedentary men he, die worden er fitter van. Het is nog maar de vraag of het ook veel doet voor iemand die al 'fit' is volgens de standaarden van dat onderzoek en vooral beter en sneller wil worden op de langere afstanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195626431
Weer fulltime thuis werken, heerlijk!

Oprecht, de eerste lockdown vond ik een heerlijke tijd. Werk werd een bijzaak, de druk was er overal even af en het gaf tijd tot nadenken. Daarbij stond de familie op 1.

In de eerste lockdown heb ik meer hardgelopen dan daarvoor en de laatste maand gaat het ook weer goed met de kilometers. Daarnaast fiets ik iedere dag ff een rondje. Vooral het inmiddels zowat dagelijkse rondje fietsen is echt een toevoeging aan m'n dag geworden.

Ik vind die rust dus wel prima :)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:19:35 #30
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195627592
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:46 schreef Zwabberhark het volgende:

2 minuten warming up (50 W)
3x20s voluit sprinten (~500 W) met 2 minuten tussendoor rustig hersteltrappen
3 minuten cooling down (50 W)
Bij hardlopen zijn vermogens heel makkelijk (bij stady-pace) om te zetten naar Watt/kg. Dus bij een gewicht van 70 kg, heb je het in volle sprint 7 Watt/kg, Bij 12 min/km zit je al op boven de 50 Watt (is namelijk 1,3 Watt/kg, ipv 0,7) maar dat hindert niet. 7 Watt/kg bij stady-pace is ongeveer 2:20/km, dus dat is voor veel mensen behoorlijk sprinten. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:43 schreef La_Tramposa het volgende:

Au, knieen zijn rotdingen, pas ermee op.
Ja, ik weet het. :(

quote:
En over het thuiswerk vs hardloop dilemma.. ik denk dat in het 'oude denken' de werkgever inderdaad niet blij zou zijn als jij 'onder werktijd' zou gaan lopen. Maar nu we allemaal op onze eigen plek en tijd ons werk moeten doen, gaat het uiteindelijk hoe jij op de lange termijn zo productief mogelijk kunt zijn. Dan denk ik dat het juist heel erg kan helpen om even naar buiten te gaan en te sporten, wie weet heb je dan minder tijd over de rest van de dag maar krijg je 2x zo veel gedaan.
In het 'oude werken' ging ik regelmatig het hoofd leeg maken tussen de middag door een half tot een heel uur tussen de middag te rennen. Nooit gezeur mee gehad. Maar het is juist nu ik thuis zit, en vind dat ik al veel te weinig gedaan heb (en dat komt helaas best veel voor, :( ) dat ik *zelf* vind dat ik het niet kan maken.

En ja, het zijn luxe-problemen, maar wel van het type die veel mensen (inclusief mijzelf) behoorlijk neerslachtig maken.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195627926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:19 schreef Corniel het volgende:
zijn vermogens heel makkelijk (bij stady-pace) om te zetten naar Watt/kg. Dus bij een gewicht van 70 kg, heb je het in volle sprint 7 Watt/kg, Bij 12 min/km zit je al op boven de 50 Watt (is namelijk 1,3 Watt/kg, ipv 0,7) maar dat hindert niet. 7 Watt/kg bij stady-pace is ongeveer 2:20/km, dus dat is voor veel mensen behoorlijk sprinten. ;)
Theoretisch, maar het hangt toch ook heel erg af van je loopefficientie?

Anyway ik denk niet dat je moet gaan rekenen bij 20 seconden, volle bak = volle bak.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195628022
Ja. Ik weet dat heel veel mensen het veel slechter hebben en dat ik niet mag zeuren met m’n extreme baanzekerheid als ambtenaar, maar zonder contact op werk en contact met sporten ben ik wel erg alleen. Normaal sport ik zo’n 5 uur per week met m’n hardloopmatties, en zou ik eigenlijk ook nog vorige week begonnen zijn met klimcursus. Daarnaast heb ik gewoon weinig, en dat had ik pre-corona en pre-voet ook niet zo nodig.

Met thuiswerken mis ik ook het inhoudelijk sparren. Ik ben vrij beweeglijk, haal veel informatie over hoe iemand erin zit uit z’n houding en doe graag dingen met whiteboards en post-its (ja :’) ), en dat is via Teams toch lastig. Plus dat ik zelf qua communicatie vaak te omschrijven ben als “een botte hork met een glimlach”, en telefonisch maak ik nu best af en toe per ongeluk mensen boos.

Ik heb wel minder moeite met tijdens thuiswerktijd rondjes lopen/fietsen/pianospelen, omdat ik op werk ook echt niet 9 uur aan het werkwerk ben. En ik moet nu er ook even echt wel hard aan trekken om een beetje optimistisch te blijven, en zo goed als mogelijk te blijven bewegen en naar buiten te gaan. Want dan kan ik over 3 weken in niet al te onredelijke vorm met de fysio gaan werken aan m’n belastbaarheid (afhankelijk van wat de arts de week ervoor zegt, maar ik houd me er voor nu aan vast dat het gewoon kan).
pi_195629149
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het is trouwens een onderzoek bij sedentary men he, die worden er fitter van. Het is nog maar de vraag of het ook veel doet voor iemand die al 'fit' is volgens de standaarden van dat onderzoek en vooral beter en sneller wil worden op de langere afstanden.
Hebben we niet allemaal een zittend beroep tegenwoordig? Ik geloof er overigens niet in dat dit een volledig trainingsschema kan vervangen, want je krijgt niks gratis (net zoals ik niet in sportrusten geloof). Maar ik vind het vooral interessant onderzoek.
De tweet plus discussie staat hier: https://twitter.com/JacOrie/status/1315730766538702851
pi_195629260
Zo, nieuw sporthorloge besteld. Bol.com heeft de Garmin forerunner 45 in de aanbieding voor ¤122 en ik was m'n TomTom Spark zat. Dus no-brainer :D
pi_195629561
Ik zie wel erg op tegen weer volledig thuis werken. Ik merk dat ik daar nogal wat discipline voor mis. Heb 2 jonge kinderen thuis en heel veel andere afleiding.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195629697
Ik ben sinds 13 maart sowieso maar 1 middagje op kantoor geweest. Bij ons heeft er nooit een opschaling plaats mogen vinden. En horeca kan ik best missen voor een paar maanden. Het is erg jammer van de groepstrainingen, en ik vind het wel erg raar dat binnen individuele sporten zoals yoga wel met 30 mogen en buiten niet. Ik gok dat de sterke lobby van de sportscholen daar wel wat mee te maken hebben, de hardloopsport heeft minder financiėle belangen en is niet zo goed verenigd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:43:22 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195630075
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:18 schreef Cynic het volgende:
Dus, wat is de volgende virtuele activiteit die we hier gaan doen? :{
https://www.facebook.com/events/725518694701819
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195631907
Ik heb overigens het voordeel dat ik driekwart van de tijd gewoon op het werk ben met collega's, want vitaal beroep. Alleen betekent dat wel dat je voortdurend "aan" staat. Afstand houden, werkplekken poetsen, etc. Je bent je steeds bewust van dat soort dingen. Dus af en toe in je eentje thuis zitten (in het geval van werkzaamheden buiten de frontlinie zeg maar) zonder dat die radar aan staat is in mijn gevoel wel even rustgevend.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 13:06:26 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195632003
Ik heb het voordeel dat zorg in principe vitaal is, maar dat IT-werk in de zorg dan weer prima thuis kan. Begonnen in juni en het is zo echt perfect autismevriendelijk: mijn eerste week had alle vier dagen op kantoor met steeds hooguit 3-4 man aanwezig, dus die kende ik zo al. Daarna een paar weken twee dagen per week op kantoor en de afgelopen maanden echt sporadisch, zoals één keer in juli en augustus en toevallig twee keer in de afgelopen twee weken omdat ik een laptop op moest halen. Het autismevriendelijke is dat ik op één dag na geen moment heb gehad dat het druk en rumoerig was op kantoor én dat ik mijn collega's eigenlijk één voor één leerde kennen ipv iedereen tegelijk, perfect.

En voor het hardlopen is het ook perfect, na het werk kan ik prima even lopen voor ik ga eten, dat trek ik echt niet als ik eerst nog een uur onderweg ben naar huis. Tot slot: vandaag 10km gelopen, de kilometers een beetje doelloos weggetikt met de gedachten ver weg. Ze staan weer op de teller, zeg ik dan maar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 13:35:04 #40
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195632644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hebben we niet allemaal een zittend beroep tegenwoordig? Ik geloof er overigens niet in dat dit een volledig trainingsschema kan vervangen, want je krijgt niks gratis (net zoals ik niet in sportrusten geloof). Maar ik vind het vooral interessant onderzoek.
De tweet plus discussie staat hier: https://twitter.com/JacOrie/status/1315730766538702851
Ik zit eigenlijk vrij weinig op mijn werk :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195632894
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik zit eigenlijk vrij weinig op mijn werk :P
Sedentair betekent niet-actief; minder dan 600 MET activity minutes per week.

Even opgezocht; Met 75 minuten fietsen (op 20km/u), 2 uur wandelen, of 1 uur hardlopen per week zit je al op dat niveau. Huishoudelijke activiteiten en niet-zittend werk tellen ook mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195636421
Hm, de nieuwe regels lijken ruimte te geven dat het survivalrun gebeuren wellicht qua trainen door kan gaan. Je mag met meerdere groepjes van maximaal 4 personen tegelijk sporten. Maar eens kijken waar de bond mee komt. Ik zou denken dat dit voor atletiekverenigingen dan ook zou moeten gelden?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:19:13 #43
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195636985
Mijn atletiekvereniging heeft de trainingen voorlopig afgelast, helaas -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 18:08:33 #44
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195637892
Het zwembad gaat ook twee weken dicht ;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:20:40 #45
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195638057
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 17:19 schreef Starflyer het volgende:
Mijn atletiekvereniging heeft de trainingen voorlopig afgelast, helaas -O-
Jup. Hier ook. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:20 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_195640127
quote:
9s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:08 schreef DeLuna het volgende:
Het zwembad gaat ook twee weken dicht ;(
Vooralsnog lijkt die hier gewoon open te blijven
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_195643473
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:31 schreef Corniel het volgende:
Lekker hoor! En dat die @:Zwabberhark er dan lekker achteraan komt fietsen is (stiekhūm) best wel lief. En, niet onbelangrijk, levert ons volgers (op Strava dan toch) leuke plaatjes op. :)
Daar is niks stiekems aan, dat was héél erg lief! O+ Heeft hij je mijn rode-ogen-foto laten zien?
pi_195644739
Hier na een vervelend virus ongeveer een maand niet gelopen. Inmiddels wel weer lekker bezig, coronakilo's moeten er toch af hč. Die worden bij mij toch echt wel mede veroorzaakt door het thuiswerken. Beweeg gewoon een stuk minder.
pi_195651347
@wyccie vond jij het echt meerwaarde hebben om met die NN running app te lopen?

Ik wil volgend weekend ook een solo halve gaan doen, maar weet niet zeker of ik wel met telefoon en oortjes wil lopen. En indien wel, dan wellicht liever met mijn eigen muziek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 15 oktober 2020 @ 10:53:34 #50
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195651598
Ik denk er over om dit weekend de virtual van NY te lopen, wellicht met app ondersteuning.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:54:51 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195651620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
@:wyccie vond jij het echt meerwaarde hebben om met die NN running app te lopen?

Ik hoorde van meerdere mensen dat-ie niet realtime was tijdens het lopen en bleef hangen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195652246
Zevenheuvelenloop afgelast :r man wat een klote tijd. Had me er echt op verheugd...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195652355
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zevenheuvelenloop afgelast :r man wat een klote tijd. Had me er echt op verheugd...
Niet echt een verrassing na dinsdag toch?

Desalniettemin balen, ik was afgelopen weekend in de omgeving van het parcours en het ligt er echt prachtig bij.
Wellicht helpt dat je om deze tijd door te komen, af en toe naar een mooie plek gaan om daar te lopen in plaats van het standaard rondje thuis?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195652409
Onze atletiekvereniging is aan het nadenken hoe de trainingen door kunnen gaan met het nieuwe protocol van de atletiekunie in de hand. Wel heel fijn dat de trainers zich zo willen inzetten om dit nog mogelijk te houden. We gaan in groepjes van 4, met gekleurde linten om de groepjes uit elkaar te houden, zelf een warming up doen en de training uitvoeren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195652987
Hoeveel ruimte moeten de groepjes onderling houden? M.a.w, waar begint en eindigt een groepje? We proberen in afwachting van het bestuur ook na te denken over hoe we de trainingen eventueel in kunnen vullen, maar dat lijkt me in de praktijk best lastig.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195653247
Bij ons hebben ze de trainingen gewoon helemaal stilgelegd. Denk toch dat dat het verstandigste is. Het is waar dat de meeste besmettingen waarvan dat bekend is binnenshuis hebben plaatsgevonden, maar dat virus moet toch ergens anders vandaan gekomen zijn. Het is niet zo dat corona bij de mensen aanbelt of zo.
pi_195653302
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Bij ons hebben ze de trainingen gewoon helemaal stilgelegd. Denk toch dat dat het verstandigste is. Het is waar dat de meeste besmettingen waarvan dat bekend is binnenshuis hebben plaatsgevonden, maar dat virus moet toch ergens anders vandaan gekomen zijn. Het is niet zo dat corona bij de mensen aanbelt of zo.
Ik zie het voor me. :')

Maar zonder gekheid, m'n trainer gaat blijkbaar de groepjes van 4-methode toepassen, de trainer wordt om een of andere reden los gezien van die maximaal 4 personen. Ik vind het allemaal maar mal en onverstandig gezien het type training, dus ik hou het, net als voor deze set maatregelen, bij in m'n uppie trainen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195654641
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:12 schreef Cynic het volgende:
Hoeveel ruimte moeten de groepjes onderling houden? M.a.w, waar begint en eindigt een groepje? We proberen in afwachting van het bestuur ook na te denken over hoe we de trainingen eventueel in kunnen vullen, maar dat lijkt me in de praktijk best lastig.
20 meter bij ons, maar de richtlijnen van de atletiekunie zeggen 1,5 meter onderling én tussen de groepjes, dus dat is een beetje gek inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Bij ons hebben ze de trainingen gewoon helemaal stilgelegd. Denk toch dat dat het verstandigste is. Het is waar dat de meeste besmettingen waarvan dat bekend is binnenshuis hebben plaatsgevonden, maar dat virus moet toch ergens anders vandaan gekomen zijn. Het is niet zo dat corona bij de mensen aanbelt of zo.
Toch moet je altijd het totaalplaatje bekijken. De positieve effecten van sporten zijn heel groot en helpen tegen het ziek worden van Cov-19. Tot nu toe wijst al het bewijs erop dat je vooral besmet raakt als je langere tijd in dezelfde ruimte bent met iemand, niet in de buitenruimte.
Je kan dan als vereniging wel roomser dan de paus gaan zijn maar het is niet voor niets dat het kabinet deze maatregelen zo heeft ingesteld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195659563
Mijn vereniging ziet geen mogelijkheid om met één trainer een groep in de gaten te houden die weer opgebroken moet worden in losse groepjes van 4. Het is ook gewoon een veiligheidsaspect.
pi_195659586
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet echt een verrassing na dinsdag toch?

Desalniettemin balen, ik was afgelopen weekend in de omgeving van het parcours en het ligt er echt prachtig bij.
Wellicht helpt dat je om deze tijd door te komen, af en toe naar een mooie plek gaan om daar te lopen in plaats van het standaard rondje thuis?
Ik ga dit weekend met m'n vriendin naar de Veluwe. Wandelen weliswaar, maar wel van de prachtige herfstkleuren genieten O+

Komt goed, ik reageerde wat boos in het moment :P hopen dat het gauw beter gaat en we weer loopjes kunnen doen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195659636
Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds de CPC 2017 weer een halve marathon in "wedstrijdverband" gelopen. D.w.z. de virtuele editie van de geannuleerde Wild Atlantic Marathon. Je moet dan ergens in oktober een halve marathon gelopen hebben op een plek waar je maar wil. Dat heb ik dus gedaan. Ik liep sub 2 en dat is voor mij prima, ik heb namelijk weleens beter en meer getraind voor een halve.
pi_195663396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Mijn vereniging ziet geen mogelijkheid om met één trainer een groep in de gaten te houden die weer opgebroken moet worden in losse groepjes van 4. Het is ook gewoon een veiligheidsaspect.
Jullie trainen ook niet op de baan toch?
Kan me voorstellen dat dat wel een stuk moeilijker is inderdaad, dan heb je echt 1 trainer per 4 mensen nodig.
Wij weten vrij goed wat we moeten doen als warming up, de trainer kan eventueel wat specifieke opdrachten geven en dan weer naar het volgende groepje lopen. We hebben ook allemaal een individueel schema dus als we beginnen aan het kernprogramma loopt het ook wel los.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 oktober 2020 @ 21:24:24 #63
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195663594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 18:27 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds de CPC 2017 weer een halve marathon in "wedstrijdverband" gelopen. D.w.z. de virtuele editie van de geannuleerde Wild Atlantic Marathon. Je moet dan ergens in oktober een halve marathon gelopen hebben op een plek waar je maar wil. Dat heb ik dus gedaan. Ik liep sub 2 en dat is voor mij prima, ik heb namelijk weleens beter en meer getraind voor een halve.
Lekker gedaan _O_ _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195663701
Okay, wij mogen ook trainen. Denk dat we de trainingen eerst maar op papier gaan meegeven.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:33:58 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195672101
Degene die onderuit gaat probeerde zich voor haar zesde Olympische Spelen te plaatsen. Ik denk niet dat iedereen zich netjes aan de afstand hield.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:01:15 #66
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195673444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:29 schreef Cynic het volgende:
Okay, wij mogen ook trainen. Denk dat we de trainingen eerst maar op papier gaan meegeven.
Mijn schaatstrainingsoefeningen krijgen we via de mail toegestuurd om die dan individueel te doen. Trainer kijkt dan toe vanaf de kant.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195675262
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:33 schreef heywoodu het volgende:
Degene die onderuit gaat probeerde zich voor haar zesde Olympische Spelen te plaatsen. Ik denk niet dat iedereen zich netjes aan de afstand hield.

Hoe kan het uberhaupt dat als je op Olympisch kwalificatieniveau loopt, je nog tussen zoveel mensen loopt? Is dat een land waar de kwalificatietijd zo laag ligt?

Ik vind sowieso dat ze tegen die atleten moeten zeggen dat er nagedacht gaat worden over andere kwalificatiemanieren en een langere periode. Beetje debiel om nu koste wat het kost de halve wereld over te reizen om ergens voor een bepaalde datum een marathon te lopen, voor OS die wellicht helemaal niet doorgaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:51:33 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195675377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe kan het uberhaupt dat als je op Olympisch kwalificatieniveau loopt, je nog tussen zoveel mensen loopt? Is dat een land waar de kwalificatietijd zo laag ligt?

Ik vind sowieso dat ze tegen die atleten moeten zeggen dat er nagedacht gaat worden over andere kwalificatiemanieren en een langere periode. Beetje debiel om nu koste wat het kost de halve wereld over te reizen om ergens voor een bepaalde datum een marathon te lopen, voor OS die wellicht helemaal niet doorgaan.
Geen idee verder hoor, behalve om wie het gaat en waar het is: een Servische loopster (die veel medailles heeft gewonnen op Europees niveau, maar de laatste jaren zo te zien niet meer echt richting 2:30 is gegaan) en het is de marathon van Sofia, dus heel ver reizen is het in dit geval niet :P

Wie weet hoe ze de startvakken en dergelijken in Sofia hebben ingedeeld. Het gaat er in dit geval natuurlijk vooral om dat iemand gewoon de schouders erin zet en haar aan de kant beukt :{

[ Bericht 5% gewijzigd door heywoodu op 16-10-2020 14:59:28 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:24:31 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195678928
Tien meter verder zat er niet in, @Neo-Mullen? |:)

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195679518
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:24 schreef heywoodu het volgende:
Tien meter verder zat er niet in, @:Neo-Mullen? |:)

[ afbeelding ]
Haha als ik er van op de hoogte was wel. Maar ik ga niet sjoemelen met cijfers :P

Vandaag reigers, buizerds, schapen, koeien, honden, en jawel: een Kreeft tegengekomen tijdens m'n duurloop 🤔 beest zat langs de weg in de polder.
Je maakt wat mee hoor tijdens het lopen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195682327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jullie trainen ook niet op de baan toch?
Kan me voorstellen dat dat wel een stuk moeilijker is inderdaad, dan heb je echt 1 trainer per 4 mensen nodig.
Wij weten vrij goed wat we moeten doen als warming up, de trainer kan eventueel wat specifieke opdrachten geven en dan weer naar het volgende groepje lopen. We hebben ook allemaal een individueel schema dus als we beginnen aan het kernprogramma loopt het ook wel los.
Op donderdagavond trainden de snellere lopers op de baan van PAC en de club is in gesprek met de gemeente voor een eigen baan (wel van 300 m helaas). Maar verder is het inderdaad in de publieke ruimte met overig verkeer. Op de baan is het overzicht voor een trainer natuurlijk veel beter. Overigens zie je bij ons wel oproepen in de groepsapp verschijnen om zelfstandig in groepjes van 4 te gaan lopen.
pi_195695474
Onze intervaltrainingen gaan niet door. Of je nou op de baan loopt of buiten, zoiets is gewoon veel lastiger te organiseren, dus dat snap ik wel. In plaats daarvan hebben we net via mail zes verschillende intervalschema's gekregen die je zelf mag doen.
De duurlooptrainingen gaan wel door, in groepjes van 4, waarvoor je je moet inschrijven. En in het bos hebben ze twee parcours uitgezet, van 5 en 10, zelf de pijltjes volgen dus.

Vanochtend een duurloop gedaan met de marathongroep, opgesplitst in 3 groepjes van 4. De meesten kennen de weg in de omgeving wel, en de opdracht was 90 minuten.
Dat ging prima. Maar ik had wel spierpijn van mijn loopje van gisteren.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:33 schreef La_Tramposa het volgende:
@:wyccie vond jij het echt meerwaarde hebben om met die NN running app te lopen?
Ja, maar dat was natuurlijk wel omdat ik Rotterdam had geselecteerd als virtuele marathon en het zo mooi herkenbaar en lekker Rotterdams is.
De telefoon had ik gewoon in mijn broek, ik heb nooit oortjes in als ik loop. Toen ik dus opeens iets hoorde heb ik het geluid iets harder gezet. Niet ontzettend storend voor anderen mensen (hoop ik), maar voor mij grotendeels te verstaan.
Ik heb niet gemerkt dat de app bleef hangen, maar ik loop toch gewoon volgens mijn horloge.

Volgende week ook weer NN running day/weekend. Ik denk dat ik dan Eindhoven selecteer.
pi_195695576
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:37 schreef wyccie het volgende:
Onze intervaltrainingen gaan niet door. Of je nou op de baan loopt of buiten, zoiets is gewoon veel lastiger te organiseren, dus dat snap ik wel. In plaats daarvan hebben we net via mail zes verschillende intervalschema's gekregen die je zelf mag doen.
De duurlooptrainingen gaan wel door, in groepjes van 4, waarvoor je je moet inschrijven. En in het bos hebben ze twee parcours uitgezet, van 5 en 10, zelf de pijltjes volgen dus.

Vanochtend een duurloop gedaan met de marathongroep, opgesplitst in 3 groepjes van 4. De meesten kennen de weg in de omgeving wel, en de opdracht was 90 minuten.
Dat ging prima. Maar ik had wel spierpijn van mijn loopje van gisteren.
[..]

Ja, maar dat was natuurlijk wel omdat ik Rotterdam had geselecteerd als virtuele marathon en het zo mooi herkenbaar en lekker Rotterdams is.
De telefoon had ik gewoon in mijn broek, ik heb nooit oortjes in als ik loop. Toen ik dus opeens iets hoorde heb ik het geluid iets harder gezet. Niet ontzettend storend voor anderen mensen (hoop ik), maar voor mij grotendeels te verstaan.
Ik heb niet gemerkt dat de app bleef hangen, maar ik loop toch gewoon volgens mijn horloge.

Volgende week ook weer NN running day/weekend. Ik denk dat ik dan Eindhoven selecteer.
Ja, ik ben ook van plan de halve van Eindhoven volgende week te doen. Moet het parcours nog een beetje uitstippelen hier, vandaag deed ik 3x5km op halve marathontempo op grotendeels het parcours wat ik dan wil lopen, maar er zaten net iets teveel gevaarlijke kruisingen in of smalle wegen waarbij auto's af en toe in de berm moeten om een ander te passeren.
Training ging wel erg lekker, 5km in 20.54, 20.40 en 20.50! Nog nooit zo in vorm geweest!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:28:50 #74
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195696384
Bij gebrek aan training vandaag maar verder gegaan met Evy (Keep running 5-10 km). 30 minuten aan een stuk lopen. Werd iets meer omdat ik de 5km vol wilde maken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195703206
Hier wordt weer wat meer gerend. Ik werk weer volledig thuis sinds een paar weken dus een rondje rennen is zo gedaan.

Volg een schema met intervals, strides, easy en long runs. Ik loop 3-4 keer per week, en daarnaast ga ik 3x naar de sportschool. Ben benieuwd of mijn 5k tijd straks onder de 22 minuten komt. Denk dat dat wel moet lukken. Stiekem wil ik naar de 20minuten.

Inmiddels ook een paar nieuwe schoenen laten aanmeten. Dat scheelt wel.
Whatever...
pi_195707159
ZIek geweest, zwak geweest en mede daardoor geen zin om te lopen. Ik heb ik september überhaupt maar één of twee keer gelopen. En nu heb ik nog atlijd weinig zin, al ga ik straks maar wel weer even een klein rondje doen.

Was anderhalve week geleden weer met de club trainen, maar die trainingen zijn nu weer afgelast om onduidelijke redenen (aangezien je met 30 man in een klein sportschooltje mag, lijk mij dat je prima met een groepje van 10 buiten kan rennen), maar goed.

Edit: toch weer niet, want keelpijn en neus vol. Het houdt niet op.

[ Bericht 4% gewijzigd door mosselmossel op 18-10-2020 13:35:22 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 18 oktober 2020 @ 13:43:47 #77
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195711925
@mosselmossel: sterkte!

Zelf afgelopen week voor het eerst in maanden, drie trainingen in een week, ik begin me we loper te voelen, voor het eerst sinds kerst 2019.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195712209
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zevenheuvelenloop afgelast :r man wat een klote tijd. Had me er echt op verheugd...
Maar daar was geen bal aan geweest. Heel veel aparte starttijden, geen publiek, geen drinkposten, geen omkleedmogelijkheden...tsja dan kan je net zo goed zelf op zondagmiddag dat rondje lopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 14:04:37 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195712319
Zelfs de Zandenplasloop is eraan! Nou ja, dan maar een extra jaar voorbereiden op mijn debuut daar, het schijnt een rap parcours te zijn (wat ik apart vind, want ik ken de Zandenplas best goed en het is zeker niet vlak). Daar wil ik volgend jaar dan een officiėle 10km lopen en - wie weet voor het eerst - onder de 50 minuten duiken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195712710
Onder de 50 ga jij wel redden toch? Ik loop hem nu zelf zonder echt diep te gaan in 53 en in de ekiden eindigde je voor mij.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 14:41:16 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195713069
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
Onder de 50 ga jij wel redden toch? Ik loop hem nu zelf zonder echt diep te gaan in 53 en in de ekiden eindigde je voor mij.
Ik vind het ook wat apart, om onder de 55 te komen moet ik echt best wel (voor mijn gevoel) doorlopen en voelt het alsof ik toch wel een beetje tegen de limiet aan begin te zitten, niet zozeer van het tempo maar van het vol kunnen houden. Maar ik heb onder de 51:30 gelopen, dus dat ik tegen de limiet zit klopt helemaal niet dan :P

Vrijdag 6km gelopen waarbij ik niet al te hard begon, maar daarna even 'zin' had om door te lopen en dat eindigde met een 4:35 en eindtijd van 30:52. Als ik die onder het half uur loop ga ik eens een serieuze poging om onder de 50 te komen inplannen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195713145
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het ook wat apart, om onder de 55 te komen moet ik echt best wel (voor mijn gevoel) doorlopen en voelt het alsof ik toch wel een beetje tegen de limiet aan begin te zitten, niet zozeer van het tempo maar van het vol kunnen houden. Maar ik heb onder de 51:30 gelopen, dus dat ik tegen de limiet zit klopt helemaal niet dan :P

Vrijdag 6km gelopen waarbij ik niet al te hard begon, maar daarna even 'zin' had om door te lopen en dat eindigde met een 4:35 en eindtijd van 30:52. Als ik die onder het half uur loop ga ik eens een serieuze poging om onder de 50 te komen inplannen.
Ik heb meerdere malen onder de 50 gelopen. Kortom, hier is je benodigde prikkel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 14:44:25 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195713152
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb meerdere malen onder de 50 gelopen. Kortom, hier is je benodigde prikkel.
Ga weg :'(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195713155
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vind het ook wat apart, om onder de 55 te komen moet ik echt best wel (voor mijn gevoel) doorlopen en voelt het alsof ik toch wel een beetje tegen de limiet aan begin te zitten, niet zozeer van het tempo maar van het vol kunnen houden. Maar ik heb onder de 51:30 gelopen, dus dat ik tegen de limiet zit klopt helemaal niet dan :P

Vrijdag 6km gelopen waarbij ik niet al te hard begon, maar daarna even 'zin' had om door te lopen en dat eindigde met een 4:35 en eindtijd van 30:52. Als ik die onder het half uur loop ga ik eens een serieuze poging om onder de 50 te komen inplannen.
Ah, dus het is meer wennen aan de afstand dan het tempo. Dat heb ik op zich ook wel, loop elf ook niet van die lange afstanden (want ik wil niet te veel concurreren met wat ik doe in de sportschool). En dan is tien kilometer best ver, puur het gevoel.

Zodra je twintig loopt valt tien ineens mee. Net zoals ik 5 nu ook echt niet zo ver vind.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 14:45:29 #85
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195713170
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah, dus het is meer wennen aan de afstand dan het tempo. Dat heb ik op zich ook wel, loop elf ook niet van die lange afstanden (want ik wil niet te veel concurreren met wat ik doe in de sportschool). En dan is tien kilometer best ver, puur het gevoel.

Zodra je twintig loopt valt tien ineens mee. Net zoals ik 5 nu ook echt niet zo ver vind.
De afstand op zo'n tempo, vooral. Want gewoon tien kilometer lopen is zelden een probleem, de ene keer ben ik er wat sneller mentaal klaar mee dan de andere keer, maar een probleem is het verder niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195714561
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ga weg :'(
Zelfs ik liep onder de 50 minuten. JIj niet? JIj kan veel harder dan ik.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin zondag 18 oktober 2020 @ 16:42:11 #87
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195716231
Mijn solo marathon zit er op. Eenzaam, saai, strak gemiddelde en niet te hard van start. Wel een Boston qualifier qua tijd, maar dat telt weer niet. Veel meezeulen. Gelukkig na 35 km een paar tikjes van een virtuele man met de hamer gehad, die ramde er wat kramp in.

Op naar weer een echt evenement.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 16:43:49 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195716266
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:42 schreef Pharkus het volgende:
Mijn solo marathon zit er op. Eenzaam, saai, strak gemiddelde en niet te hard van start. Wel een Boston qualifier qua tijd, maar dat telt weer niet. Veel meezeulen. Gelukkig na 35 km een paar tikjes van een virtuele man met de hamer gehad, die ramde er wat kramp in.

Op naar weer een echt evenement.
Maar wel mooi gedaan _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin zondag 18 oktober 2020 @ 16:55:57 #89
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195716499
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar wel mooi gedaan _O_
Ik ben er ook erg tevreden mee. Mentaal was het zwaarst denk ik.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195716703
quote:
9s.gif Op zondag 18 oktober 2020 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ga weg :'(
Volgens mij heeft vrijwel iedereen hier weleens onder de 50 gelopen.
pi_195716801
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 16:42 schreef Pharkus het volgende:
Mijn solo marathon zit er op. Eenzaam, saai, strak gemiddelde en niet te hard van start. Wel een Boston qualifier qua tijd, maar dat telt weer niet. Veel meezeulen. Gelukkig na 35 km een paar tikjes van een virtuele man met de hamer gehad, die ramde er wat kramp in.

Op naar weer een echt evenement.
Knap!! Is dat onder de 3 uur voor jou?

Ik zag veel mensen solo marathons doen vandaag, veel zelfs een PR... :o Die lockdown zorgt wel voor fitte hardlopers. Maar respect hoor, zo diep gaan in je eentje lijkt me wel moeilijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195716821
Haha, nu durf ik bijna niet meer te posten dat ik vandaag bijna 6 km heb gelopen (gejogd, zeg maar) in ruim 40 minuten :@ Maar hee, wel met een voldaan gevoel en niet hoeven stoppen tussendoor! ;)
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 17:14:25 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195716893
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:10 schreef Hupje het volgende:
Haha, nu durf ik bijna niet meer te posten dat ik vandaag bijna 6 km heb gelopen (gejogd, zeg maar) in ruim 40 minuten :@ Maar hee, wel met een voldaan gevoel en niet hoeven stoppen tussendoor! ;)
Ach, ik ben retetraag vergeleken met de snelle mensen hier en de snelle mensen hier zijn retetraag vergeleken met de wereldtop, als je maar tevreden bent met wat je zelf kunt ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:38:23 #94
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195717377
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Volgens mij heeft vrijwel iedereen hier weleens onder de 50 gelopen.
Zelfs mij is dat wel eens gelukt. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Forum Admin zondag 18 oktober 2020 @ 18:25:23 #95
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195718019
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Knap!! Is dat onder de 3 uur voor jou?

Ik zag veel mensen solo marathons doen vandaag, veel zelfs een PR... :o Die lockdown zorgt wel voor fitte hardlopers. Maar respect hoor, zo diep gaan in je eentje lijkt me wel moeilijk!
Als ouwe lul hoef je maar sub 3:10 dacht ik. Althans een jaar terug.

Ja, het is een raar jaar. Slechts twee wedstrijden, maar wel superfit. Ik heb pr op de 10 gelopen op de nn 1/4 virtual marathon estafette, pr op de 5 met fok!ekiden, pr op de marathon. De halve heb ik niet serieus op tempo gelopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2020 @ 19:43:29 #96
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195719314
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Volgens mij heeft vrijwel iedereen hier weleens onder de 50 gelopen.
54:05
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2020 @ 19:44:21 #97
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195719333
Maar ik heb eigenlijk nog nooit een echt serieuze 10km gelopen
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 19:59:33 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_195719555
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Volgens mij heeft vrijwel iedereen hier weleens onder de 50 gelopen.
Hahaha! Nog niet eens onder het uur :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:37:36 #99
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195720127
Zelfs nog nooit een 10 km :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:38:39 #100
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_195720146
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 19:59 schreef Guppy het volgende:

[..]

Hahaha! Nog niet eens onder het uur :D
tri harder!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 21:28:20 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_195720877
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

tri harder!!
Eerst überhaubt maar weer eens rennen }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_195721058
Mensen, ik probeer die woedoe op te naaien zodat hij gaat lopen naar zijn mogelijkheden. Ik schat 'm in op zo'n 45 minuten op de 10. Speel het nou effe mee. Voor hem.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 21:48:25 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195721176
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, ik probeer die woedoe op te naaien zodat hij gaat lopen naar zijn mogelijkheden. Ik schat 'm in op zo'n 45 minuten op de 10. Speel het nou effe mee. Voor hem.
45 minuten, wat heb je gedronken en mag ik ook wat? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:53:37 #104
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_195721272
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:28 schreef Guppy het volgende:

[..]

Eerst überhaubt maar weer eens rennen }:|
dat bedoel ik dus, you are tri'ing too hard...stop tri'ing and start running :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_195722179
Zelfs ik heb onder 50 minuten gelopen, en ik ben een meisje.
pi_195722236
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:48 schreef heywoodu het volgende:

[..]

45 minuten, wat heb je gedronken en mag ik ook wat? :o
Ik denk dat 48 minuten zeker tot de mogelijkheden behoor als ik soms lees wat die loopt op 500 metertjes of die laatste KM in 4:30.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2020 @ 22:53:17 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195722251
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:48 schreef wyccie het volgende:
Zelfs ik heb onder 50 minuten gelopen, en ik ben een meisje.
Jij loopt 26 marathons in een week, dat telt niet :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195724592
Mijn PR is 46:48, en als je een beetje je best doet zou je sneller moeten zijn dan ik. Ik ben ook een meisje en ik loop geen marathons.
pi_195725422
Vanochtend een rondje gelopen met 2 verschillende schoenen aan.
Per ongeluk uiteraard. Tenzij dat in hardloopkringen hip is, dan was het volledig bewust.
Wel een goed excuus dat het niet lekker ging.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Forum Admin maandag 19 oktober 2020 @ 09:05:28 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195725451
Leuk project voor het najaar, Help heywoodu onder de 50 door.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 19 oktober 2020 @ 09:44:03 #111
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195725809
Ik heb geen sub50 en die verwacht ik ook niet. *O*

Al moet ik wel echt een keer een nieuwe "echte" 10 lopen, m'n laatste stamt uit 2014. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195725853
Met zijn allen tegen heywoodu is niet echt eerlijk he.. Als we zo gaan beginnen mag zwabber ook wel eens een marathon onder de 4 uur gaan lopen, zijn vriendin is sneller! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:09:13 #113
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195726053
Gisteren de laatste lange duurloop gedaan als training voor de halve marathon. 20km in 1:49:46 waarvan ik de tweede helft / 10km in race pace gelopen heb. Dat biedt goede hoop op een tijd onder de 1:50:00 als ik de echte poging ga wagen.

Nu voor de komende twee weken de lange loop op zondag afbouwen net als de andere twee trainingen zodat ik helemaal fris aan de poging kan gaan beginnen.

Weet ook al mijn nieuwe doel voor na de halve marathon; meer werken aan kracht, tempo en techniek zodat ik de tijd naar beneden kan krijgen. Vind de halve een prima afstand en heb nu niet echt de behoefte om door te trainen naar een hele marathon.
  maandag 19 oktober 2020 @ 10:28:03 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195726320
Gisteren weer 18km gelopen: pijnloos! Ben er fucking blij mee! Langste afstand van heel 2020 en de langste sinds november 2019, toen mijn blessure is ontstaan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195727237
wat een afstanden weer _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 19 oktober 2020 @ 11:50:40 #116
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195727289
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Met zijn allen tegen heywoodu is niet echt eerlijk he.
We zijn met z'n allen *voor* @heywoodu. We gunnen hem een snellere tijd (en weten dat hij dat ook moet kunnen!)

quote:
Als we zo gaan beginnen mag zwabber ook wel eens een marathon onder de 4 uur gaan lopen, zijn vriendin is sneller! ;)
Ik hoop @Zwabberhark nog jaren tot mijn goede vrienden te rekenen, en dan helpt het niet als hij tussen zes plankjes ligt. Nog een keer een M, en in een rappere tijd; ja, maar aub, laten wel rekening houden met z'n beperkingen. (ook namens zijn vriendin en z'n moeder)
[/quote]
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195728070
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Met zijn allen tegen heywoodu is niet echt eerlijk he.. Als we zo gaan beginnen mag zwabber ook wel eens een marathon onder de 4 uur gaan lopen, zijn vriendin is sneller! ;)
Het één hoeft het andere niet uit te sluiten. Ik vind dat Zwabber dat gewoon moet kunnen ja.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_195729145
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 09:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Met zijn allen tegen heywoodu is niet echt eerlijk he.. Als we zo gaan beginnen mag zwabber ook wel eens een marathon onder de 4 uur gaan lopen, zijn vriendin is sneller! ;)
:D ^O^
Is helemaal waar, maar ik vind het niet erg als dat zo blijft.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 11:50 schreef Corniel het volgende:

[..]

We zijn met z'n allen *voor* @:heywoodu. We gunnen hem een snellere tijd (en weten dat hij dat ook moet kunnen!)
[..]

Ik hoop @:zwabberhark nog jaren tot mijn goede vrienden te rekenen, en dan helpt het niet als hij tussen zes plankjes ligt. Nog een keer een M, en in een rappere tijd; ja, maar aub, laten wel rekening houden met z'n beperkingen. (ook namens zijn vriendin en z'n moeder)
:*
pi_195730140
Voetbal = cancel.

Ik heb daarom besloten weer te gaan hardlopen de komende tijd. Eens zien of ik weer soepel naar de 10K kan komen zonder al te veel pijntjes..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:29:48 #120
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195730635
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb daarom besloten weer te gaan hardlopen de komende tijd. Eens zien of ik weer soepel naar de 10K kan komen zonder al te veel pijntjes..
Als je het rustig opbouwt en elk rondje voorziet van een warming up en cooling down dan gaat dat vast lukken :)
pi_195730954
Gewoon elke dag 50meter verder sprinten. Dan kom je er ook wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport maandag 19 oktober 2020 @ 18:30:33 #122
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195733496
Ik loop vanavond gewoon 3-5-3-5-3-5 met 2 minuten wandelen, niks bijzonders.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 19 oktober 2020 @ 19:07:07 #123
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195734135
quote:
10s.gif Op maandag 19 oktober 2020 18:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik loop vanavond gewoon 3-5-3-5-3-5 met 2 minuten wandelen, niks bijzonders.
Die 3 en 5 gaat over kilometer, of over minuten?
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Redactie Sport maandag 19 oktober 2020 @ 19:24:36 #124
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195734423
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 19:07 schreef Corniel het volgende:

[..]

Die 3 en 5 gaat over kilometer, of over minuten?
Minuten. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 19:46:19 #125
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195734926
Polar laadt niet op :(

Kabel lijkt geen verbinding te krijgen, zowel met mijn laptop als gewoon via de lader in het stopcontact, ook niet na een soft reset. Iemand een idee waar ik een nieuwe kabel kan kopen? Ik zie ze alleen voor oa M430 ipv mijn M400 maar dat uiteinde ziet er iets anders uit lijkt het.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 19:54:35 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195735153
Oh ook met een andere kabel lukt het niet, probleem ligt dus bij mijn trouwe oude Polar -O-

Wat is tegenwoordig een beetje een goed equivalent daarvan, van Polar? Het liefst niet met touchscreen en dat soort hippe dingetjes, wel gewoon knoppen en een hartslagband ipv polsmeting of iets dergelijks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 20:32:01 #127
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195736061
Vantage M krijgt wel erg goede reviews overal, waarbij de voornaamste minpunten dingen zijn die mij echt niet boeien (muziek, apps, notificaties en dat soort zaken). Zo te zien werkt 'ie ondanks de aanwezigheid van een optische sensor ook met een hartslagband, dat lijkt me net iets beter dan optisch en is dus wel prettig. Beetje prijzig, maar als ik er weer 3,5 jaar mee vooruit kan is dat ook wel te overzien.

Enfin, dan nog even vandaag: mentaal vermoeiende tijd, dus ik wilde niks ingewikkelds. Eén kilometer rustig, één kilometer echt fors doortrekken, repeat x3 en dan nog een kilometer rustig.

6:23
4:43
6:22
4:36
6:28
4:31
5:50

Ik ben tevreden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:33:34 #128
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195736093
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:32 schreef heywoodu het volgende:
Vantage M krijgt wel erg goede reviews overal, waarbij de voornaamste minpunten dingen zijn die mij echt niet boeien (muziek, apps, notificaties en dat soort zaken). Zo te zien werkt 'ie ondanks de aanwezigheid van een optische sensor ook met een hartslagband, dat lijkt me net iets beter dan optisch en is dus wel prettig. Beetje prijzig, maar als ik er weer 3,5 jaar mee vooruit kan is dat ook wel te overzien.

Enfin, dan nog even vandaag: mentaal vermoeiende tijd, dus ik wilde niks ingewikkelds. Eén kilometer rustig, één kilometer echt fors doortrekken, repeat x3 en dan nog een kilometer rustig.

6:23
4:43
6:22
4:36
6:28
4:31
5:50

Ik ben tevreden.
Ik heb de M, wat mij betreft een prima ding.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 oktober 2020 @ 22:02:16 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195737964
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:33 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb de M, wat mij betreft een prima ding.
Ja ik ga er gewoon voor denk ik maar, meest recente goede Polar zo te zien en ik wil sowieso bij dat merk blijven. Nagenoeg iedereen is er tevreden over, dus waarom niet dan :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:30:20 #130
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195742123
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja ik ga er gewoon voor denk ik maar, meest recente goede Polar zo te zien en ik wil sowieso bij dat merk blijven. Nagenoeg iedereen is er tevreden over, dus waarom niet dan :)
Ik zit ook aan Polar te denken als opvolger van mijn TomTom (mocht die de geest geven).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:11:07 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195743404
Leuk wel, die manier waarop je een factory reset uit moet voeren. Stap één: verbind je Polar via de USB-kabel met de computer.

Tot zover de poging, want dat dat niet lukt is dus juist het hele probleem en in het horloge zelf zit een optie tot factory reset niet :+

Vantage M komt vandaag, dus dat maakt verder niet uit, maar toch apart dat een factory reset niet vanuit het apparaat zelf kan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195746829
Meestal is een factory reset een kwestie van alle knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:16:56 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195746838
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 14:16 schreef Zwabberhark het volgende:
Meestal is een factory reset een kwestie van alle knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden?
Dat is bij deze een soft reset, dat werkte niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195747245
Ah ok. Maar hoe dan ook leuk om een nieuwe gadget te kopen natuurlijk :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:43:50 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195747379
Zeker van hetzelfde merk. Zo op het eerste oog werkt het hetzelfde (als in, de vijf aanwezige knoppen doen hetzelfde) maar heeft het uiteraard extra functies en mogelijkheden, dus in principe hoef ik maar weinig te wennen en dat is fijn :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:07:25 #136
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195749958
Vanavond voor het eerst met mijn nieuwe Polar sporten (hometrainer), morgen voor het eerst hardlopen. Einde tijdperk van mijn M400, die ik nog wel ga bewaren, die heeft toch flink wat positieve veranderingen teweeg gebracht voor me.

Begin 2017 aangeschaft voor een uitdaging: mijn vriendin, destijds nog gewoon een (goede) vriendin, zou hier naartoe komen als ik van bijna 100kg onder de 77.5kg zou kunnen komen, met name met behulp van mijn hometrainers - eerst één die gratis af te halen was, daarna zelf een betere gekocht. Ik had verder niks te doen in het dagelijkse leven, dus 8-9 uur per week - alleen doordeweeks - was geen uitzondering en de kilo's vlogen eraf.

Enfin, december 2017 en inmiddels onder de 80kg: op naar Zwitserland voor wedstrijden van de eerdergenoemde vriendin, die net als haar vriendin/teamgenote steil achterover sloeg omdat het gewichtsverlies schijnbaar indrukwekkend was - een dag of drie later hadden we een relatie, hoera, bedankt M400!

Halverwege 2018 en vriendin kwam naar Nederland, waar ik het hardlopen voor de honderdmiljoenste keer oppakte, dit keer om met haar mee te kunnen trainen. Voor het eerst éindelijk normaal begonnen, normaal door blijven gaan en de 5km volgemaakt, niet eens zoveel later gevolgd door mijn eerste 10km, bedankt M400!

In de winter zowaar doorgetraind, langzaam iets meer gaan lopen dan hometraineren en het werd steeds regelmatiger. Inmiddels was het vorig jaar en deed ik wat ik écht nooit in mijn leven had gedacht: een halve marathon lopen! Ok, er moest aan het einde gewandeld worden, maar dat mocht de pijn en trots niet drukken, bedankt M400!

Via de herfst, waarin ik en mijn trouwe kompaan mij in Braziliė flink martelden op de steilste weg die ik ooit gezien heb, kwam 2020 om de hoek kijken. Al in de zomer het totaal van 2019 gehaald, inmiddels zelfs bijna het dubbele, en op alle afstanden van 500 meter tot en met halve marathon een PR gelopen, ook al was dat niet officieel, vooral laag in de 23 minuten op de 5km had ik nooit gedacht. En ja, dit jaar liep ik twee keer rustig en één keer niet rustig een halve marathon, zonder wandelen, bedankt M400!

Vele honderden uren op de hometrainer en ik denk inmiddels wel zo'n 2000 kilometer hardlopen later is het dus afgelopen, op naar een nieuwe kameraad om de pols, nieuwe avonturen en nieuwe records!

Bedankt M400 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:11:40 #137
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195750090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
Einde tijdperk van mijn M400 (..)

Vele honderden uren op de hometrainer en ik denk inmiddels wel zo'n 2000 kilometer hardlopen later is het dus afgelopen, op naar een nieuwe kameraad om de pols, nieuwe avonturen en nieuwe records!
Wat een mooi verhaal. Nu maar hopen dat je niet bij elk nieuw horloge ook een nieuwe vriendin krijgt. ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:13:00 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195750115
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:11 schreef Corniel het volgende:

[..]

Wat een mooi verhaal. Nu maar hopen dat je niet bij elk nieuw horloge ook een nieuwe vriendin krijgt. ;)
:D

Wel een geinig doel op het oog: op de verpakking staat een 'screenshot' van een - neem ik aan - hardloopsessie...10,21 kilometer in 45:20 minuten. De gemiddelde hartslag van 153 negeer ik maar even, en ik ga er dan vanuit dat ik hier ook weer zeker twee en misschien drie jaar mee vooruit kan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195750826
Mooi verhaal. En dat horloge heeft een hoop meegemaakt. Gelukkig ruil je alleen dat in.

Vergis je trouwens niet: je hebt het met name aan jezelf te danken. Lief dat je je vriendin creditcard geeft, maar niemand anders dan jijzelf is al die uren bezig geweest en heeft een tijdje toch honger gehad. Dat is knap en daar mag je trots op zijn.

Het helpt natuurlijk als je een omgeving hebt die je daarbij helpt. Fijn dus, zo’n vriendin. Maar vergeet vooral je eigen rol niet. Als je 45m wilt gaan lopen op de tien km moet je misschien nog eens zo’n periode enorm gedisciplineerd zijn. Fijn om dan te weten dat je dat kunt als je er echt. Oor gaat!
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:11:16 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195751234
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:44 schreef Spanky78 het volgende:
Mooi verhaal. En dat horloge heeft een hoop meegemaakt. Gelukkig ruil je alleen dat in.

Vergis je trouwens niet: je hebt het met name aan jezelf te danken. Lief dat je je vriendin creditcard geeft, maar niemand anders dan jijzelf is al die uren bezig geweest en heeft een tijdje toch honger gehad. Dat is knap en daar mag je trots op zijn.

Het helpt natuurlijk als je een omgeving hebt die je daarbij helpt. Fijn dus, zo’n vriendin. Maar vergeet vooral je eigen rol niet. Als je 45m wilt gaan lopen op de tien km moet je misschien nog eens zo’n periode enorm gedisciplineerd zijn. Fijn om dan te weten dat je dat kunt als je er echt. Oor gaat!
Oh dat besef ik me zeker, alleen is vooral in het begin mijn vriendin wel de cruciale factor geweest om gewoon door te gaan (en voor het hardlopen zéker de cruciale factor om gewicht te verliezen), en als we samen trainen kan ik me goed optrekken aan een snellere trainingsgenoot.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:19:47 #141
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195751334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
Vanavond voor het eerst met mijn nieuwe Polar sporten (hometrainer), morgen voor het eerst hardlopen. Einde tijdperk van mijn M400, die ik nog wel ga bewaren, die heeft toch flink wat positieve veranderingen teweeg gebracht voor me.

Begin 2017 aangeschaft voor een uitdaging: mijn vriendin, destijds nog gewoon een (goede) vriendin, zou hier naartoe komen als ik van bijna 100kg onder de 77.5kg zou kunnen komen, met name met behulp van mijn hometrainers - eerst één die gratis af te halen was, daarna zelf een betere gekocht. Ik had verder niks te doen in het dagelijkse leven, dus 8-9 uur per week - alleen doordeweeks - was geen uitzondering en de kilo's vlogen eraf.

Enfin, december 2017 en inmiddels onder de 80kg: op naar Zwitserland voor wedstrijden van de eerdergenoemde vriendin, die net als haar vriendin/teamgenote steil achterover sloeg omdat het gewichtsverlies schijnbaar indrukwekkend was - een dag of drie later hadden we een relatie, hoera, bedankt M400!

Halverwege 2018 en vriendin kwam naar Nederland, waar ik het hardlopen voor de honderdmiljoenste keer oppakte, dit keer om met haar mee te kunnen trainen. Voor het eerst éindelijk normaal begonnen, normaal door blijven gaan en de 5km volgemaakt, niet eens zoveel later gevolgd door mijn eerste 10km, bedankt M400!

In de winter zowaar doorgetraind, langzaam iets meer gaan lopen dan hometraineren en het werd steeds regelmatiger. Inmiddels was het vorig jaar en deed ik wat ik écht nooit in mijn leven had gedacht: een halve marathon lopen! Ok, er moest aan het einde gewandeld worden, maar dat mocht de pijn en trots niet drukken, bedankt M400!

Via de herfst, waarin ik en mijn trouwe kompaan mij in Braziliė flink martelden op de steilste weg die ik ooit gezien heb, kwam 2020 om de hoek kijken. Al in de zomer het totaal van 2019 gehaald, inmiddels zelfs bijna het dubbele, en op alle afstanden van 500 meter tot en met halve marathon een PR gelopen, ook al was dat niet officieel, vooral laag in de 23 minuten op de 5km had ik nooit gedacht. En ja, dit jaar liep ik twee keer rustig en één keer niet rustig een halve marathon, zonder wandelen, bedankt M400!

Vele honderden uren op de hometrainer en ik denk inmiddels wel zo'n 2000 kilometer hardlopen later is het dus afgelopen, op naar een nieuwe kameraad om de pols, nieuwe avonturen en nieuwe records!

Bedankt M400 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Mijn sig wordt nog steeds bevestigd zie ik.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195751592
Jaaa, dit zijn de leuke verhalen @heywoodu! Met plezier gelezen. Maar als ik het goed lees zou ze dus "hier" naartoe komen als je onder de 77,5 kg zou gaan wegen. Daarmee bedoel je dat ze gewoon op bezoek zou komen?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:40:01 #143
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195751610
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:38 schreef Zwabberhark het volgende:
Jaaa, dit zijn de leuke verhalen @:heywoodu! Met plezier gelezen. Maar als ik het goed lees zou ze dus "hier" naartoe komen als je onder de 77,5 kg zou gaan wegen. Daarmee bedoel je dat ze gewoon op bezoek zou komen?
Dat klopt, maar toen begon de relatie en vond ze 80kg ook wel genoeg en kwam ze hier die zomer alsnog heen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:40:42 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195751619
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:19 schreef DeLuna het volgende:

[..]

_O_

Mijn sig wordt nog steeds bevestigd zie ik.
:D :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:52:55 #145
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195751790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
Vanavond voor het eerst met mijn nieuwe Polar sporten (hometrainer), morgen voor het eerst hardlopen. Einde tijdperk van mijn M400, die ik nog wel ga bewaren, die heeft toch flink wat positieve veranderingen teweeg gebracht voor me.

Begin 2017 aangeschaft voor een uitdaging: mijn vriendin, destijds nog gewoon een (goede) vriendin, zou hier naartoe komen als ik van bijna 100kg onder de 77.5kg zou kunnen komen, met name met behulp van mijn hometrainers - eerst één die gratis af te halen was, daarna zelf een betere gekocht. Ik had verder niks te doen in het dagelijkse leven, dus 8-9 uur per week - alleen doordeweeks - was geen uitzondering en de kilo's vlogen eraf.

Enfin, december 2017 en inmiddels onder de 80kg: op naar Zwitserland voor wedstrijden van de eerdergenoemde vriendin, die net als haar vriendin/teamgenote steil achterover sloeg omdat het gewichtsverlies schijnbaar indrukwekkend was - een dag of drie later hadden we een relatie, hoera, bedankt M400!

Halverwege 2018 en vriendin kwam naar Nederland, waar ik het hardlopen voor de honderdmiljoenste keer oppakte, dit keer om met haar mee te kunnen trainen. Voor het eerst éindelijk normaal begonnen, normaal door blijven gaan en de 5km volgemaakt, niet eens zoveel later gevolgd door mijn eerste 10km, bedankt M400!

In de winter zowaar doorgetraind, langzaam iets meer gaan lopen dan hometraineren en het werd steeds regelmatiger. Inmiddels was het vorig jaar en deed ik wat ik écht nooit in mijn leven had gedacht: een halve marathon lopen! Ok, er moest aan het einde gewandeld worden, maar dat mocht de pijn en trots niet drukken, bedankt M400!

Via de herfst, waarin ik en mijn trouwe kompaan mij in Braziliė flink martelden op de steilste weg die ik ooit gezien heb, kwam 2020 om de hoek kijken. Al in de zomer het totaal van 2019 gehaald, inmiddels zelfs bijna het dubbele, en op alle afstanden van 500 meter tot en met halve marathon een PR gelopen, ook al was dat niet officieel, vooral laag in de 23 minuten op de 5km had ik nooit gedacht. En ja, dit jaar liep ik twee keer rustig en één keer niet rustig een halve marathon, zonder wandelen, bedankt M400!

Vele honderden uren op de hometrainer en ik denk inmiddels wel zo'n 2000 kilometer hardlopen later is het dus afgelopen, op naar een nieuwe kameraad om de pols, nieuwe avonturen en nieuwe records!

Bedankt M400 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^

Dat horloge heeft veel meegemaakt. Hopen dat je nieuwe horloge ook veel van deze succesverhalen meemaakt :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195751967
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 18:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat klopt, maar toen begon de relatie en vond ze 80kg ook wel genoeg en kwam ze hier die zomer alsnog heen :+
Hardlopen is goed voor de liefde O+
pi_195753611
Mijn Apple wat h heeft vandaag weer 7 km in de motregen meegemaakt... rustig duurloopje gedaan volgens trainingsschema waarmee ik mijn 5km tijd scherper zou moeten zetten. Pr is nu 22.36 (? Zoiets) gelopen met de vierkamp uit dit topic. Ik wil richting de 20 minuten maar dat zal nog wel hoog gegrepen zijn.

Ben wel specifieker aan het trainen met strides, intervals, korte loopjes en duurlopen. Hopelijk is het niet te veel ivm krachttraining.
Whatever...
pi_195754161
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hardlopen is goed voor de liefde O+
Mijn vrouw is ook altijd blij als ik weer eens de deur uit ga om een rondje te lopen.
pi_195754253
Mooi verhaal Heywoodu.

Wij hebben, omdat voetbal nu niet doorgaat, trainingschema meegekregen. Vandaag interval van dat schema gedaan, moest 4-10 steigerungen van 2 minuten met 1 minuut rust doen. Heb ervoor gekozen om er 7 te doen. Vond het best lastig om tempo tijdens de steigerungen geleidelijk te verhogen.
pi_195754340
Steigerungen van 2 minuten?!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:06:18 #151
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195754386
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 20:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

Mijn vrouw is ook altijd blij als ik weer eens de deur uit ga om een rondje te lopen.
Gelukkig is m'n vriendin ook altijd weer blij als ik terug kom. ;) En wat ook heel mooi is, wanneer ze mee gaat (fietsen), met onze dochter achterop. Q-tijd. O+
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:08:35 #152
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195754427
Mijn zoon is vanmiddag voor het eerst meegefietst tijdens een training (nog steeds minuutjes/twee minuutjes). Hij vond het erg zwaar :')
pi_195754921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Steigerungen van 2 minuten?!
Als ik op internet kijk zijn steigerungen max 100 meter. Wij zouden moeten beginnen op 60% en dan opbouwen naar 90% in die 2 minuten. Zal wel over nagedacht zijn...
  Redactie Sport woensdag 21 oktober 2020 @ 07:12:08 #154
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195759484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:34 schreef Voccar het volgende:

[..]

Als ik op internet kijk zijn steigerungen max 100 meter. Wij zouden moeten beginnen op 60% en dan opbouwen naar 90% in die 2 minuten. Zal wel over nagedacht zijn...
We doen in het zwembad ook wel steigerungen over 100m, maar 100m's duren bij ons in de training 1:20-1:40 afhankelijk van de slag/het tempo. Zo gek klinkt dat niet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195760172
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
Vanavond voor het eerst met mijn nieuwe Polar sporten (hometrainer), morgen voor het eerst hardlopen. Einde tijdperk van mijn M400, die ik nog wel ga bewaren, die heeft toch flink wat positieve veranderingen teweeg gebracht voor me.

Begin 2017 aangeschaft voor een uitdaging: mijn vriendin, destijds nog gewoon een (goede) vriendin, zou hier naartoe komen als ik van bijna 100kg onder de 77.5kg zou kunnen komen, met name met behulp van mijn hometrainers - eerst één die gratis af te halen was, daarna zelf een betere gekocht. Ik had verder niks te doen in het dagelijkse leven, dus 8-9 uur per week - alleen doordeweeks - was geen uitzondering en de kilo's vlogen eraf.

Enfin, december 2017 en inmiddels onder de 80kg: op naar Zwitserland voor wedstrijden van de eerdergenoemde vriendin, die net als haar vriendin/teamgenote steil achterover sloeg omdat het gewichtsverlies schijnbaar indrukwekkend was - een dag of drie later hadden we een relatie, hoera, bedankt M400!

Halverwege 2018 en vriendin kwam naar Nederland, waar ik het hardlopen voor de honderdmiljoenste keer oppakte, dit keer om met haar mee te kunnen trainen. Voor het eerst éindelijk normaal begonnen, normaal door blijven gaan en de 5km volgemaakt, niet eens zoveel later gevolgd door mijn eerste 10km, bedankt M400!

In de winter zowaar doorgetraind, langzaam iets meer gaan lopen dan hometraineren en het werd steeds regelmatiger. Inmiddels was het vorig jaar en deed ik wat ik écht nooit in mijn leven had gedacht: een halve marathon lopen! Ok, er moest aan het einde gewandeld worden, maar dat mocht de pijn en trots niet drukken, bedankt M400!

Via de herfst, waarin ik en mijn trouwe kompaan mij in Braziliė flink martelden op de steilste weg die ik ooit gezien heb, kwam 2020 om de hoek kijken. Al in de zomer het totaal van 2019 gehaald, inmiddels zelfs bijna het dubbele, en op alle afstanden van 500 meter tot en met halve marathon een PR gelopen, ook al was dat niet officieel, vooral laag in de 23 minuten op de 5km had ik nooit gedacht. En ja, dit jaar liep ik twee keer rustig en één keer niet rustig een halve marathon, zonder wandelen, bedankt M400!

Vele honderden uren op de hometrainer en ik denk inmiddels wel zo'n 2000 kilometer hardlopen later is het dus afgelopen, op naar een nieuwe kameraad om de pols, nieuwe avonturen en nieuwe records!

Bedankt M400 *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief dat je dit aan allerlei externe factoren toeschrijft maar je hebt het toch echt zelf gedaan ;)
Mooi verhaal, respect! Kan zo in een feelgood film haha :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195760208
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:04 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hardlopen is goed voor de liefde O+
Bij mij is het goedgekomen óndanks het hardlopen :P Mijn lief kwam me als verrassing aanmoedigen en fietste het halve fucking land door om mij op km 22 en 30 van de marathon te supporten waar ik op 21 was uitgestapt ;(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195760927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bij mij is het goedgekomen óndanks het hardlopen :P Mijn lief kwam me als verrassing aanmoedigen en fietste het halve fucking land door om mij op km 22 en 30 van de marathon te supporten waar ik op 21 was uitgestapt ;(
Hahaha, dat is ook een mooi verhaal. Wel een aparte manier van "hard to get" spelen.
pi_195761076
Mijn kat is gisteren 12 geworden.
pi_195761978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 21:08 schreef Quoi het volgende:
Mijn zoon is vanmiddag voor het eerst meegefietst tijdens een training (nog steeds minuutjes/twee minuutjes). Hij vond het erg zwaar :')
Gezellig is dat! Neem soms een dochter mee. Meteen goede graadmeter voor een easy run; moet kunnen blijven praten. En kletsen kunnen ze!
Whatever...
  woensdag 21 oktober 2020 @ 11:16:14 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195762170
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 09:57 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn kat is gisteren 12 geworden.
Ook dat is een mooi verhaal. Hoe gaat het met je pootje?
pi_195765630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ook dat is een mooi verhaal. Hoe gaat het met je pootje?
Steeds beter! Het gips begint alleen wel vervelend te worden. Nog 1,5 week, als het goed is.
pi_195766133
Het aantal besmettingen loopt weer gewoon op. Wat zouden de volgende maatregelen worden?
pi_195766368
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:46 schreef Zwabberhark het volgende:
Het aantal besmettingen loopt weer gewoon op. Wat zouden de volgende maatregelen worden?
Als er in supermarkten en op straat net zoveel afstand gehouden wordt als bij ons gisteren op de atletiekbaan, komt het wel goed gok ik zo. God wat was dat awkward zeg, allemaal in een uithoek van de baan je oefeningen doen en met een halve ronde ertussen precies hetzelfde tempo lopen als je loopmaatjes. Maar goed, beter dan niet trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195772194
Is hier nog niemand ziek geweest trouwens?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 21 oktober 2020 @ 20:18:24 #165
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195772309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:13 schreef Cynic het volgende:
Is hier nog niemand ziek geweest trouwens?
Jawel hoor...negatief getest, dus gewoon ziek zijn bestaat ook nog *O*
F means you're fucked
pi_195774722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:18 schreef YUR het volgende:

[..]

Jawel hoor...negatief getest, dus gewoon ziek zijn bestaat ook nog *O*
Zelfde verhaal hier.
Heeft mn conditie ook een aardige knauw gegeven. Nu weer rustig aan het opbouwen.
Heb bedacht dat ik feb 2021 een (solo) HM wil lopen.
pi_195776172
Heywoodu, mooi verhaal. Ik denk wel dat je jezelf en je vriendin meer schouderklopjes moet geven. Mooi dat je progressie laat zien. We leefden zo met je mee bij je eerste halve marathon in Amersfoort. Je volgende halve loop je gewoon uit zonder dat je vriendin je moet ondersteunen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:13 schreef Cynic het volgende:
Is hier nog niemand ziek geweest trouwens?
Ik was eind maart ziek, nadat ik voor het eerst samen met Zwabber de Balijbrug trotseerde. In september nog een paar dagen keelpijn gehad. Beide keren negatief. Haha, ik zie nu dat we een :M emoji hebben. En :S___D .

Vandaag was dat Hardloopadvies bij hitte weer even actueel! Ik heb er zo erg van genoten, lekker windje, niet te warm, mooie lucht, met een straaltje licht achter de wolken. O+
  Redactie Sport woensdag 21 oktober 2020 @ 23:31:09 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195776860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:13 schreef Cynic het volgende:
Is hier nog niemand ziek geweest trouwens?
Nee. Niks. Ik klop het even af.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195781195
Mijn hardloopschoenen beginnen aan hun eind te komen. Ik heb een anti pronatie schoen nodig. Heeft iemand tips welke ik het beste zou kunnen aanschaffen? Ik loop zo'n drie keer per week 10 tot 15km per keer.
pi_195781280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:45 schreef Shaar12 het volgende:
Mijn hardloopschoenen beginnen aan hun eind te komen. Ik heb een anti pronatie schoen nodig. Heeft iemand tips welke ik het beste zou kunnen aanschaffen? Ik loop zo'n drie keer per week 10 tot 15km per keer.
Ik denk dat dat zo persoonlijk is dat niemand dat kan zeggen. De beste tip is om eens een keer naar een speciaalzaak te gaan en schoenen uit te proberen.
pi_195781296
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zo persoonlijk is dat niemand dat kan zeggen. De beste tip is om eens een keer naar een speciaalzaak te gaan en schoenen uit te proberen.
Dat denk ik ook, ik ga zaterdag inderdaad. Maar ik dacht dat mensen misschien goede ervaringen met bepaalde schoenen hadden, zodat ik dat mee kan nemen in mijn overweging :)
pi_195781412
Ik denk zeker dat mensen goede ervaringen hebben met schoenen, maar dat zal voor ieder individu en zelfs per tijdvak verschillen ;)

Ik ben jarenlang groot fan geweest van Mizuno wave's, vorig jaar liep ik heerlijk op Brooks, en nu ben ik sinds een jaar fan van de New Balance 880 en 890 serie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195782604
Ik heb Adidas Solar Glide ST19. Is voor mensen die proneren. Er is maar één schoen die ik lekkerder vond lopen en dat was ook een Adidasmodel. Maar dat model werd ineens helemaal omgebouwd, waardoor het niet meer geschikt was.

De schoenenwinkel heeft bij mij weleens schoenen voor voorvoetlanders uitgeprobeerd, omdat ik voorvoetlander ben. Gek genoeg vond ik die schoenen helemaal niet lekker lopen. Net als schoenen met minder demping, het barefootidee. Niet fijn, maar anderen zweren erbij.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 12:12:21 #174
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195782650
Voorvoetlander, geen idee dat dat een woord was. Even vijf meter door de kamer gejogd en ik ben schijnbaar ook een voorvoetlander. Voorvoetlanders *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195783101
Op schoenen of op sokken/blote voeten?

Ik hoor vooralsnog bij team Adidas, en ben inmiddels (nu even niet meer) bezig op m’n 4e paas Adizero Bostons. Als ik m’n voet niet had gesloopt was ik aan m’n 3e paar Adios begonnen, maar die mogen nog even in de kast blijven. M’n langeafstands- en sprintspikes zijn ook nog van Adidas. Sponsoring zou fijn zijn.

Dit voorjaar komen er nieuwe spikes én een paar Adizero Pro’s (of iets anders met een harder plaatje in de zool). Lekker over de baan knallen 8-)
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:43:33 #176
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195783139
Ik heb ook de Solar Glide 19. Maar volgens mij is dat een neutrale hardloopschoen met veel demping.

Ik heb een neutrale loop volgens de hardloopwinkel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195783157
Ik loop alweer een tijdje op Saucony Omni's (antipronatie). Binnenkort eens uitproberen of de nieuwe, niet ISO, me ook bevallen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:48:40 #178
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195783232
Groot Hoka One One fan sinds ik dit jaar deze schoenen heb geprobeerd. Zit nu zelfs te kijken naar een nieuwepaar, de Hoka Carbon X voor het snellere / wedstrijd werk.

Maar verder is niets zo persoonlijk als schoenen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:45 schreef Shaar12 het volgende:
Mijn hardloopschoenen beginnen aan hun eind te komen. Ik heb een anti pronatie schoen nodig. Heeft iemand tips welke ik het beste zou kunnen aanschaffen? Ik loop zo'n drie keer per week 10 tot 15km per keer.

Misschien heb je iets aan dit overzicht met schoenen uit 2020

[ Bericht 73% gewijzigd door Black-Hole op 22-10-2020 12:54:43 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 12:54:53 #179
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195783362
Gisteren voor het eerst met de Vantage M gelopen, veelbelovend. Schermpjes indelen moet ik nog wel even doen, maar de voor mij belangrijkste heb ik in elk geval al.

Nog wel één ding dat ik niet kan vinden, en ik wel op mijn M400 heb/had: geschatte eindtijd. Dus in je horloge naar geschatte eindtijd gaan, afstand selecteren en gaan. Dat moet er toch wel ergens inzitten, of moet je bij deze helemaal handmatig een doel of iets aan gaan maken?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 22 oktober 2020 @ 12:59:26 #180
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195783472
Ik zat gisteren nog te kijken naar een trainingsschema voor een betere tijd op de halve marathon. Veel gevonden met ook vooral veel trainingen (5/6 per week) en veel kilometers per week. Op zich logisch maar weet niet of ik me daar nu toe kan zetten.

Vind lopen in het donker niet echt fijn.... En kan zelf met uitzondering van het weekend alleen 's avonds lopen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 13:18:35 #181
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195783777
Zo'n schema zou ik ook wel eens willen proberen, maar het voldoet vaak niet aan mijn 'eisen'/mogelijkheden :P

- Alleen op maandag, woensdag en vrijdag
- Woensdag de langste training, want vrije dag
- Het liefst lekker overzichtelijke trainingen, zonder tig verschillende dingetjes erin
- Gericht op het verbeteren van je 10km, niet het aankunnen van 10km (dus niet een schema van 5km naar 10km, want 10km hardlopen kan ik wel)

:+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin donderdag 22 oktober 2020 @ 13:39:25 #182
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195784161
Ik heb vaak het idee dat schema's er vanuit gaan dat je naast hardlopen niet te veel andere zaken om handen moet hebben. Ik gebruik ze als utopische/idyllische planning en ga daar erg flexibel mee om.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 13:39:45 #183
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195784165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:59 schreef Black-Hole het volgende:
Ik zat gisteren nog te kijken naar een trainingsschema voor een betere tijd op de halve marathon. Veel gevonden met ook vooral veel trainingen (5/6 per week) en veel kilometers per week. Op zich logisch maar weet niet of ik me daar nu toe kan zetten.
Ja, als je beter wilt worden dan je bent moet je daarin investeren. Geen idee hoeveel je nu loopt, maar houdt er soweiso rekening mee dat snel opbouwen van trainingsvolume een grote kans geeft op blessures.

Verder is je vraag zo nogal lastig te beantwoorden: wat doe je nu (deed je toen je je p.r. liep)? Wat is je p.r. nu? Is er (zonder gevaar voor ondergewicht) nog gewicht te verliezen?

quote:
Vind lopen in het donker niet echt fijn.... En kan zelf met uitzondering van het weekend alleen 's avonds lopen.
Atletiekbanen zijn doorgaans verlicht. Echter in tijden van corona ook niet zomaar beschikbaar (zelfs voor leden). In Leiden ken ik genoeg rondjes (niet mijn favoriete) die verlicht zijn, en ik denk dat dit voor veel stedelijk gebied geldt. Daarbuiten is het wat lastiger.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195784422
In het donker lopen door afgelegen gebied lopen is ook niet helemaal mijn hobby, maar met een lamp op m’n borst gaat het best prima. Daarmee kan ik en de weg zien, en geef ik meer licht dan de gemiddelde fietser (elektrische fietsen met slecht afgestelde fietsen daargelaten).
pi_195785754
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:18 schreef heywoodu het volgende:
Zo'n schema zou ik ook wel eens willen proberen, maar het voldoet vaak niet aan mijn 'eisen'/mogelijkheden :P

- Alleen op maandag, woensdag en vrijdag
- Woensdag de langste training, want vrije dag
- Het liefst lekker overzichtelijke trainingen, zonder tig verschillende dingetjes erin
- Gericht op het verbeteren van je 10km, niet het aankunnen van 10km (dus niet een schema van 5km naar 10km, want 10km hardlopen kan ik wel)

:+
https://www.runinfo.nl/schema10kmrekenmachine.php

Gebruik deze eens.. Je kunt zelf de dagen invullen, en je doeltijd etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195785815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:39 schreef Pharkus het volgende:
Ik heb vaak het idee dat schema's er vanuit gaan dat je naast hardlopen niet te veel andere zaken om handen moet hebben. Ik gebruik ze als utopische/idyllische planning en ga daar erg flexibel mee om.
Je kan het ook andersom zien, als je een schema hebt weet je waar je aan toe bent en kun je zelfs in drukke periodes 3-4-5-6 trainingen in een week passen. Mijn ervaring is in ieder geval dat wanneer ik in een marathontrainingsblok zit, ik zo gestructureerd leef dat het op mijn werk ook goed gaat.
Het is inderdaad niet heel handig om op zaterdag keihard te gaan zuipen als je zondag je lange duurloop gepland hebt, maar dat is imo meer een kwestie van 2 prioriteiten die elkaar bijten dan van veel of weinig te doen hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:05:15 #187
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195786309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 13:39 schreef Corniel het volgende:

[..]

Ja, als je beter wilt worden dan je bent moet je daarin investeren. Geen idee hoeveel je nu loopt, maar houdt er soweiso rekening mee dat snel opbouwen van trainingsvolume een grote kans geeft op blessures.

Verder is je vraag zo nogal lastig te beantwoorden: wat doe je nu (deed je toen je je p.r. liep)? Wat is je p.r. nu? Is er (zonder gevaar voor ondergewicht) nog gewicht te verliezen?
[..]

Atletiekbanen zijn doorgaans verlicht. Echter in tijden van corona ook niet zomaar beschikbaar (zelfs voor leden). In Leiden ken ik genoeg rondjes (niet mijn favoriete) die verlicht zijn, en ik denk dat dit voor veel stedelijk gebied geldt. Daarbuiten is het wat lastiger.
Loop nu 3, soms 4 keer peer week op basis van mijn huidige halve marathon schema. Dat is max 35km geweest per week. Dit is echt een instap schema zonder al te veel verplichtingen maar heb er al mooie resultaten mee geboekt zowel op de 5 en 10km en volgend weekend wil ik de eerste 'echte' halve marathon lopen volledig in racepace met een doeltijd van 1:50:00.

Ik weet ondertussen ook dat betere prestaties ook komen door meer kilometers per week te lopen en dus een nog betere basisconditie krijgen. Zit qua gewicht op zo'n 69kg en daar hoeft niet veel meer vanaf bij 1m83.

Woon zelf in Gouda en daar is genoeg verlichting te vinden maar loop het liefst iets rustiger meer de polder in of richting de Reeuwijkse plassen. Op zich is daar ook wel redelijk goede verlichting maar zie liever toch iets meer, helemaal als ik een temporun doe of korte sprints. Misschien is het ook wel iets psychologisch, doe mij maar lekkere lichte en lange zomeravonden.

Ik loop overigens ook met een verlicht hesje met leds waardoor ik goed zichtbaar ben. Zelf geeft het alleen niet al te veel licht om er zelf ook profijt van te hebben. Zat al te denken om een klein lapje wat ik op m'n hoofd kan dragen voor meer eigen zicht. Snap soms echt niet waarom sommige andere lopers zelf geen verlichting dragen in het donker, vooral als ze helemaal in het donker / zwart gekleed zijn....

[ Bericht 9% gewijzigd door Black-Hole op 22-10-2020 15:11:03 ]
pi_195786597
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik loop overigens ook met een verlicht hesje met leds waardoor ik goed zichtbaar ben. Zelf geeft het alleen niet al te veel licht om er zelf ook profijt van te hebben. Zat al te denken om een klein lapje wat ik op m'n hoofd kan dragen voor meer eigen zicht. Snap soms echt niet waarom sommige andere lopers zelf geen verlichting dragen in het donker, vooral als ze helemaal in het donker / zwart gekleed zijn....
Helemaal eens! Vooral als je op de fiets of in de auto zit en ineens doemt zo'n loper voor je op, levensgevaarlijk.
Ik had altijd een reflecterend hesje en led armbanden, maar heb nu pas zo'n 'tuigje' besteld met een witte lamp voor en rode achter, dat geeft ook wel genoeg licht om zelf veel te zien. Al heb ik wel het idee dat je in het donker soms beter niet teveel kunstlicht kunt hebben, dan passen je ogen zich aan en ga je vanzelf beter zien.

Verder heb ik net de laatste voorbereidingen getroffen voor mijn solo halve marathon zaterdag. Ik was al weken aan het puzzelen voor het perfecte parcours.. Nu had ik er samen met mijn vriend een getekend, die ging ik proeffietsen. Maar voor mijn gevoel zaten er toch teveel bochten en oversteekplekken in en had je 70% wind tegen, dus toen heb ik zelf erna nog een parcours op de bonnefooi gefietst. Die was uiteindelijk bij vrijwel hetzelfde wattage bijna een km/u sneller op de racefiets dus wetenschappelijk bewezen dat dat hem wordt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:22 #189
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195786649
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan het ook andersom zien, als je een schema hebt weet je waar je aan toe bent en kun je zelfs in drukke periodes 3-4-5-6 trainingen in een week passen. Mijn ervaring is in ieder geval dat wanneer ik in een marathontrainingsblok zit, ik zo gestructureerd leef dat het op mijn werk ook goed gaat.
Het is inderdaad niet heel handig om op zaterdag keihard te gaan zuipen als je zondag je lange duurloop gepland hebt, maar dat is imo meer een kwestie van 2 prioriteiten die elkaar bijten dan van veel of weinig te doen hebben.
Nee, maar dan komt er een verjaardag om de hoek zetten (nu minder soit), familiebezoek. Moeten de kinderen naar zwemles/sport, weekendje weg, quality time, rotklusjes die zijn blijven liggen, gaan kijken voor een nieuwe bank/auto/vloerkleed, boodschappen, huishoudklusjes etc.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195786709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Nee, maar dan komt er een verjaardag om de hoek zetten (nu minder soit), familiebezoek. Moeten de kinderen naar zwemles/sport, weekendje weg, quality time, rotklusjes die zijn blijven liggen, gaan kijken voor een nieuwe bank/auto/vloerkleed, boodschappen, huishoudklusjes etc.
Ja, ik ken het, al geef ik toe dat het zonder kinderen waarschijnlijk een stuk eenvoudiger is ;) Maar ik merk bij mezelf dan dat ik zonder schema dan al gauw geneigd ben om een paar dagen over te slaan, terwijl ik met schema dan altijd toch wel een gaatje vind om de training te doen, want hij staat in mijn planning. Nu ben ik het wel met je eens dat je soms flexibel met een schema om moet kunnen gaan, als je keimoe bent ga je geen 30km lopen, en als je alleen nog tijd hebt om 22u 's avonds ga je geen harde intervallen meer doen. Maar een beetje schuiven of inkorten hier en daar is ook geen probleem, in die zin gaat het schema er inderdaad wel vanuit van wat je onder optimale omstandigheden moet kunnen doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 15:23:07 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195786759
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 14:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.runinfo.nl/schema10kmrekenmachine.php

Gebruik deze eens.. Je kunt zelf de dagen invullen, en je doeltijd etc.
Ziet er erg interessant uit :Y

Nog wel even kijken of ze ook iets hebben voor drie dagen, want vijf dagen in de week (op uitzonderingen na) gaat hem voor mij gewoon niet worden. Maandag - woensdag - vrijdag is een ritme wat voor mij gewoon het beste blijkt te werken.

Ik zie wel dat ze nog veel meer hebben daar, dus daar ga ik eens rondklikken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 15:24:14 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195786789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Helemaal eens! Vooral als je op de fiets of in de auto zit en ineens doemt zo'n loper voor je op, levensgevaarlijk.
Ik had altijd een reflecterend hesje en led armbanden, maar heb nu pas zo'n 'tuigje' besteld met een witte lamp voor en rode achter, dat geeft ook wel genoeg licht om zelf veel te zien. Al heb ik wel het idee dat je in het donker soms beter niet teveel kunstlicht kunt hebben, dan passen je ogen zich aan en ga je vanzelf beter zien.

Verder heb ik net de laatste voorbereidingen getroffen voor mijn solo halve marathon zaterdag. Ik was al weken aan het puzzelen voor het perfecte parcours.. Nu had ik er samen met mijn vriend een getekend, die ging ik proeffietsen. Maar voor mijn gevoel zaten er toch teveel bochten en oversteekplekken in en had je 70% wind tegen, dus toen heb ik zelf erna nog een parcours op de bonnefooi gefietst. Die was uiteindelijk bij vrijwel hetzelfde wattage bijna een km/u sneller op de racefiets [b]dus wetenschappelijk bewezen dat dat hem wordt[/b] :P
:D

Succes!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 22 oktober 2020 @ 15:26:14 #193
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195786863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Verder heb ik net de laatste voorbereidingen getroffen voor mijn solo halve marathon zaterdag. Ik was al weken aan het puzzelen voor het perfecte parcours.. Nu had ik er samen met mijn vriend een getekend, die ging ik proeffietsen. Maar voor mijn gevoel zaten er toch teveel bochten en oversteekplekken in en had je 70% wind tegen, dus toen heb ik zelf erna nog een parcours op de bonnefooi gefietst. Die was uiteindelijk bij vrijwel hetzelfde wattage bijna een km/u sneller op de racefiets dus wetenschappelijk bewezen dat dat hem wordt :P
Ghehehe succes alvast! :)

Dit vest gebruik ik na voor 's avonds en bevalt goed qua comfort. Eigen zicht had net iets meer gemogen maar verder prima.

En qua schema, zelf ook kinderloos en zou anders ook niet weten hoe ik dan 5 of 6 trainingen per week kan inplannen.
pi_195786964
Ik ken overigens ook een moeder van 2 basisschool gaande kinderen die afgelopen zaterdag 2.41 heeft gelopen in een solo marathon 8)7 Dus al helemaal geen excuses meer voor ons..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195787785
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:26 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ghehehe succes alvast! :)

Dit vest gebruik ik na voor 's avonds en bevalt goed qua comfort. Eigen zicht had net iets meer gemogen maar verder prima.

En qua schema, zelf ook kinderloos en zou anders ook niet weten hoe ik dan 5 of 6 trainingen per week kan inplannen.
Dat vest heb ik ook vorig jaar gekocht, maar nog niet gebruikt. Vind 's avonds sporten toch het fijnste en dus zal verlichting binnenkort wel nodig zijn.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 18:05:48 #196
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195790355
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:05 schreef Black-Hole het volgende:

Loop nu 3, soms 4 keer peer week op basis van mijn huidige halve marathon schema. Dat is max 35km geweest per week.
quote:
Dit is echt een instap schema zonder al te veel verplichtingen maar heb er al mooie resultaten mee geboekt zowel op de 5 en 10km
Ik denk dat er genoeg lopers zijn (incluis mijzelf) die die 4 trainingen per week vaker niet dan wel halen, dus zo bezien is dit meer dan een instap-schema.

quote:
en volgend weekend wil ik de eerste 'echte' halve marathon lopen volledig in racepace met een doeltijd van 1:50:00.
Hoe ben je op die tijd gekomen?

quote:
Zit qua gewicht op zo'n 69kg en daar hoeft niet veel meer vanaf bij 1m83
. Dat is vergelijkbaar met wat ik heb en (bewust) afvallen is logischerwijze een slecht plan, los van dat er sowieso maar weinig te halen is.

quote:
Woon zelf in Gouda en daar is genoeg verlichting te vinden maar loop het liefst iets rustiger meer de polder in of richting de Reeuwijkse plassen (..)
Dat is een heel mooi gebied! Kan me voorstellen dat je daar liever loopt.Tja wat @La_Tramposa zegt: met een lampje op je bolletje kan je veel meer zien. Ik heb zo'n unit, maar alleen voor fietsen gebruikt, en weet dus niet hoe fijn/naar ik het zelf lopen vindt. Die sets zijn alleen (als je veel licht wilt) wel prijzig.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195790638
Ik heb deze en die bevalt prima: https://www.decathlon.nl/(...)-p-312549?mc=8573980

3 tientjes. Écht veel licht is het niet, maar ik kan er in de onverlichte polder genoeg mee zien.
pi_195790723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ken overigens ook een moeder van 2 basisschool gaande kinderen die afgelopen zaterdag 2.41 heeft gelopen in een solo marathon 8)7 Dus al helemaal geen excuses meer voor ons..
Die rent de hele dag achter de kinderen aan zeker. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195791179
Hier in de buurt loopt er eentje met 6 kinderen die ik lang niet altijd bij kan houden op de 5 en 10. Heeft een 3:06 op de marathon staan meen ik.

https://www.runnersworld.(...)nen-major-marathons/
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195791418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 10:45 schreef Shaar12 het volgende:
Mijn hardloopschoenen beginnen aan hun eind te komen. Ik heb een anti pronatie schoen nodig. Heeft iemand tips welke ik het beste zou kunnen aanschaffen? Ik loop zo'n drie keer per week 10 tot 15km per keer.
Ik ben zelf vrij onervaren en ik heb laatst schoenen laten aanmeten. Compleet met loopanalyse en ik moet zeggen dat het tot nu toe elke euro is waard geweest. Je betaalt iets meer natuurlijk, geen goedkope online schoenenwinkel. Maar echt 15 paar schoenen gepast, gelopen, camera analyse.

Ik blijk zelf ook atabiliteitsschoenen te moeten hebben. Kon het op camera zien en duidelijk voelen. Ik heb nu hoka’s. Vind het helemaal geweldig. Alle pijntjes die ik had zijn al zo goed als verdwenen.
Whatever...
pi_195791489
P. S. Met al
Dat thuiswerken kom ik dus nu wel toe aan 3-4 trainingen. Gewoon in de lunchpauze je trainingen lopen :)
Whatever...
  Redactie Sport donderdag 22 oktober 2020 @ 19:27:56 #202
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195791735
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 15:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ken overigens ook een moeder van 2 basisschool gaande kinderen die afgelopen zaterdag 2.41 heeft gelopen in een solo marathon 8)7 Dus al helemaal geen excuses meer voor ons..
Voor mij is talent hier het excuus. _O- Als ik 3.41 zou lopen zou dat al een zegen zijn.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 oktober 2020 @ 20:05:32 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195792745
Nieuwe Polar weigert te synchroniseren met mijn laptop, ik snap er niks van :(

Gisteren deed 'ie het ineens wel en hij laadt ook op, dus er is verbinding. Kan wel via telefoon, maar gewoon met de kabel gaat veel sneller.

Edit: Eindelijk de 'oplossing', horloge moet in time view staan blijkbaar. Apart, maar so be it.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195794802
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:27 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Voor mij is talent hier het excuus. _O- Als ik 3.41 zou lopen zou dat al een zegen zijn.
Vergis je niet, het is vooral heel heel hard trainen. Zij loopt elke dag en vaak is dat 20k om 5 uur 's ochtends. Talent is bij langeafstandslopen echt ondergeschikt, wellicht talent om niet overbelast/geblesseerd te trainen. Een paar jaar geleden won ik nog van haar op een 5km.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195800802
Bedankt allemaal voor de info en de hulp.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:27:47 #206
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195801156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:05 schreef Corniel het volgende:
Hoe ben je op die tijd gekomen?
Mijn beste tijd op de 10km was zo'n 51 minuten zonder echt gerichte training. Verdubbel die tijd en doe er nog een km bovenop en dan kom ik iets ander de 1:50:00 uit.

Maar moet zeker gaan lukken gezien de laatste lange duurlopen en behaalde tijd en snelheid.
pi_195802186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 21:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vergis je niet, het is vooral heel heel hard trainen. Zij loopt elke dag en vaak is dat 20k om 5 uur 's ochtends. Talent is bij langeafstandslopen echt ondergeschikt, wellicht talent om niet overbelast/geblesseerd te trainen. Een paar jaar geleden won ik nog van haar op een 5km.
Zij heeft waarschijnlijk erg weinig slaap nodig? Ik was zelf ooit een ochtendmens, maar 's ochtends lopen gaat meestal moeizaam.

Hoe vroeg is zaterdag je halve marathon? Het gaat in de loop van de dag steeds harder waaien namelijk...
pi_195802260
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Zij heeft waarschijnlijk erg weinig slaap nodig? Ik was zelf ooit een ochtendmens, maar 's ochtends lopen gaat meestal moeizaam.

Hoe vroeg is zaterdag je halve marathon? Het gaat in de loop van de dag steeds harder waaien namelijk...
Geen idee, ik weet niet hoe laat ze naar bed gaat. Maar ik ken best wat mensen die op hoog niveau sporten en om dat te kunnen doen gewoon om 21u naar bed gaan..

Om 10u.. Ik zat nog even te twijfelen maar ik wil wel echt goed mijn eten laten zakken van tevoren dus om 9u te beginnen is wel erg vroeg. En volgens de voorspellingen die ik nu zie waait het net zo hard om 9u als om 10u. Jammer dat het niet het weer van vandaag is inderdaad.. schuilen achter die fiets dan maar, en gelukkig zijn het veel rondes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:50:31 #209
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195802398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet niet hoe laat ze naar bed gaat. Maar ik ken best wat mensen die op hoog niveau sporten en om dat te kunnen doen gewoon om 21u naar bed gaan..

Om 10u.. Ik zat nog even te twijfelen maar ik wil wel echt goed mijn eten laten zakken van tevoren dus om 9u te beginnen is wel erg vroeg. En volgens de voorspellingen die ik nu zie waait het net zo hard om 9u als om 10u. Jammer dat het niet het weer van vandaag is inderdaad.. schuilen achter die fiets dan maar, en gelukkig zijn het veel rondes.
En wat wordt het parcours nu eigenlijk? Ik zie op Strava dat je een paar keer vlak langs bent gelopen!
pi_195802442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

En wat wordt het parcours nu eigenlijk? Ik zie op Strava dat je een paar keer vlak langs bent gelopen!
Grosso modo de tweede ronde, ietsje aangepast omdat ik niet voor een dichte spooroverweg wil komen te staan. Dus rondje door het kassengebied, dobbeplas, balijbos en weer terug. De andere ronde langs de Schie was erg mooi maar er zaten een paar drukke kruisingen in en lange stukken met veel wind tegen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:03:08 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195802578
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Grosso modo de tweede ronde, ietsje aangepast omdat ik niet voor een dichte spooroverweg wil komen te staan. Dus rondje door het kassengebied, dobbeplas, balijbos en weer terug. De andere ronde langs de Schie was erg mooi maar er zaten een paar drukke kruisingen in en lange stukken met veel wind tegen.
Mooi. En inderdaad rustiger, geen gekke kruispunten. Ik hang de vlag weer binnen, want da's niet langs ons huis. Succes alvast!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:44:56 #212
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195810813
Race pace heet de functie die ik zocht schijnbaar, vanmiddag uitgeprobeerd door gelijk maar een pittig doel in te stellen: 5km in 25:00. Gelijk bij het begin al blij (met Polar, niet de aankomende pijn), want het horloge geeft constant aan waar je precies zit wat schema betreft. Dus in plaats van alleen een geschatte eindtijd, staat er dan bijvoorbeeld -0:05 als je vijf seconden voor ligt :o

Dit keer niet te zacht vertrokken en de voorsprong liep gestaag wat op, de eerste vier vlakke kilometers geven dat ook wel aan: 4:48, 44, 48, 46. De laatste kilometer was - voor de wielerkijkers - een Wilco Keldermanesque inspanning
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Ik zat echt stuk en het plan was om te proberen de voorsprong op het schema (op dat moment ongeveer 50 seconden) rustig wat terug te laten lopen, onder de 25:00 was immers het doel. Dat gebeurde aanvankelijk ook, tot de laatste kwart kilometer toch nog een beetje adem opleverde. Die kilometer ging wel net in 5:00, dat is een beetje jammer, maar wel geėindigd in 24:08 en dat is achter mijn 4uskamptijd van laag in de 23 wel mijn tweede tijd ooit :)

Gaaf ook dat er nu een grafiekje is van - naast hartslag en snelheid - de tijd tov het schema, goed te zien dat het bij het begin van de laatste kilometer even inzakt :+ Er staat geen schaal bij zie ik, maar ter indicatie: de piek ligt op 51 seconden voor op schema.



Hartslaggrafiek gaat met dit horloge verrassend goed trouwens, alleen de snelheid kent af en toe wat vreemde uitschiertjes, maar het zij zo, gaat om het gemiddelde.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:21:38 #213
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195811280
Vandaag vrijwel ongetraind de Virtuele Haagse Duinentrail gelopen. Dik 12k mooi afwisselend mul zand duinen, strandje, puinduintrappen, bospaden en een beetje verhard spul. Ik heb er weer zin in *O*
F means you're fucked
pi_195813692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:16 schreef Spanky78 het volgende:
P. S. Met al
Dat thuiswerken kom ik dus nu wel toe aan 3-4 trainingen. Gewoon in de lunchpauze je trainingen lopen :)
Kan toch ook tussendoor in de middag , of doet niemand dat hier ? :P Daarentegen zit ik ook weleens zondag avond dingen voor te bereiden voor werk .

Ik "mis" wel de dagelijkse fiets tocht naar kantoor, had er altijd een hekel aan, maar merk dat het wel erg goed was voor de spieren tussen trainingen door.
pi_195814691
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Kan toch ook tussendoor in de middag , of doet niemand dat hier ? :P Daarentegen zit ik ook weleens zondag avond dingen voor te bereiden voor werk .

Ik "mis" wel de dagelijkse fiets tocht naar kantoor, had er altijd een hekel aan, maar merk dat het wel erg goed was voor de spieren tussen trainingen door.
Ik dus wel.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:11:43 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195817864
Even een succeswens voor @La_Tramposa's halve marathon straks/morgenochtend *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195820666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik dus wel.
In de lunchpauze heb ik altijd trek of net gegeten, in beide gevallen kan ik niet lekker lopen. Daarom in de middag om een uur of 3.
pi_195820678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:11 schreef heywoodu het volgende:
Even een succeswens voor @:La_Tramposa's halve marathon straks/morgenochtend *O*
*O*

Hoop dat het weer daar iets beter is dan hier (westen).
pi_195825408
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:11 schreef heywoodu het volgende:
Even een succeswens voor @:La_Tramposa's halve marathon straks/morgenochtend *O*
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:17 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

*O*

Hoop dat het weer daar iets beter is dan hier (westen).
Zit toch wel vrij in het Westen hier, Pijnacker :P Al viel het weer me uiteindelijk mee! Ik had het parcours goed gepland, op sommige plekken redelijk beschut tussen de kassen en elke zoveel km van richting veranderen zodat je nooit al te lang de wind tegen had. Daarnaast zoveel mogelijk schuilen achter de fiets en mijn medeloopster. Op km 17-18 had ik het wel echt even heel zwaar, kreeg krampen in mijn middenrif en moest even wat toegeven op het tempo. Maar ik weet dat ik dat beter dan kan doen, en dan even nieuwe krachten verzamelen dan proberen het tempo strikt vast te houden op zo'n moment. Dus de laatste 2km kon ik toch weer goed versnellen!

Het enige jammere is dat je met zo'n virtuele run niet precies weet wat de 'echte' eindstreep is. We hadden die app aangezet en onze eigen muziek, en tot km 15 of zo liep die exact gelijk met het horloge van mijn medeloopster. Die van mij was sowieso het meest pessimistisch. Uiteindelijk finishte ik volgens de app in 1.27:19, volgens het horloge van mijn medeloopster in 1:27:35 en volgens mijn eigen horloge in 1:27:57 De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en in ieder geval sub 88 en een heel dik PR! Die stond al sinds 2017 op 1:30:15.

Ik had wel verwacht dat meer mensen ons zouden aanmoedigen, met startnummers en al, maar de meesten keken ons vooral heel raar aan haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 24-10-2020 15:22:13 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:15:50 #220
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195825603
Indrukwekkend gelopen zeg, gefeliciteerd! :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195826035
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

[..]

Zit toch wel vrij in het Westen hier, Pijnacker :P Al viel het weer me uiteindelijk mee! Ik had het parcours goed gepland, op sommige plekken redelijk beschut tussen de kassen en elke zoveel km van richting veranderen zodat je nooit al te lang de wind tegen had. Daarnaast zoveel mogelijk schuilen achter de fiets en mijn medeloopster. Op km 17-18 had ik het wel echt even heel zwaar, kreeg krampen in mijn middenrif en moest even wat toegeven op het tempo. Maar ik weet dat ik dat beter dan kan doen, en dan even nieuwe krachten verzamelen dan proberen het tempo strikt vast te houden op zo'n moment. Dus de laatste 2km kon ik toch weer goed versnellen!

Het enige jammere is dat je met zo'n virtuele run niet precies weet wat de 'echte' eindstreep is. We hadden die app aangezet en onze eigen muziek, en tot km 15 of zo liep die exact gelijk met het horloge van mijn medeloopster. Die van mij was sowieso het meest pessimistisch. Uiteindelijk finishte ik volgens de app in 1.27:19, volgens het horloge van mijn medeloopster in 1:27:35 en volgens mijn eigen horloge in 1:27:57 De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en in ieder geval sub 88 en een heel dik PR! Die stond al sinds 2017 op 1:30:15.

Ik had wel verwacht dat meer mensen ons zouden aanmoedigen, met startnummers en al, maar de meesten keken ons vooral heel raar aan haha.
KOEKOEK!!! nice
Ik zwaai naar dieren.
pi_195826738
Wow dat is wel knap, zonder wedstrijd adrenaline een pr lopen en ook nog eens sub88.. :D.
pi_195827351
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:17 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

In de lunchpauze heb ik altijd trek of net gegeten, in beide gevallen kan ik niet lekker lopen. Daarom in de middag om een uur of 3.
Ik bepaal mijn eigen pauze tijden. Beetje afhankelijk van teams meetings etc.
Whatever...
pi_195828125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]


[..]

Zit toch wel vrij in het Westen hier, Pijnacker :P Al viel het weer me uiteindelijk mee! Ik had het parcours goed gepland, op sommige plekken redelijk beschut tussen de kassen en elke zoveel km van richting veranderen zodat je nooit al te lang de wind tegen had. Daarnaast zoveel mogelijk schuilen achter de fiets en mijn medeloopster. Op km 17-18 had ik het wel echt even heel zwaar, kreeg krampen in mijn middenrif en moest even wat toegeven op het tempo. Maar ik weet dat ik dat beter dan kan doen, en dan even nieuwe krachten verzamelen dan proberen het tempo strikt vast te houden op zo'n moment. Dus de laatste 2km kon ik toch weer goed versnellen!

Het enige jammere is dat je met zo'n virtuele run niet precies weet wat de 'echte' eindstreep is. We hadden die app aangezet en onze eigen muziek, en tot km 15 of zo liep die exact gelijk met het horloge van mijn medeloopster. Die van mij was sowieso het meest pessimistisch. Uiteindelijk finishte ik volgens de app in 1.27:19, volgens het horloge van mijn medeloopster in 1:27:35 en volgens mijn eigen horloge in 1:27:57 De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, en in ieder geval sub 88 en een heel dik PR! Die stond al sinds 2017 op 1:30:15.

Ik had wel verwacht dat meer mensen ons zouden aanmoedigen, met startnummers en al, maar de meesten keken ons vooral heel raar aan haha.
Erg knap om dik onder je pr te lopen zonder echte wedstrijd met redelijk veel wind. Nou nog een keer in een echte wedstrijd om het officieel te maken :P
pi_195830324
Knappe tijd en ontzettend snel. Maar goed, ook we te lezen hier hoe vee je er voor doet. Inzet betaalt zich duidelijk uit.
Whatever...
pi_195830351
Erg knappe prestatie, wat een fantastische tijd LT!
pi_195830404
Ik heb trouwens een vraag, ik loop nu schema’s om sneller te worden op de 5km en ik moet dus langzaam lopen. Dit afgewisseld met intervals en strides en blokjes. Dit langzaam
Lopen vind ik ontzettend moeilijk. Heeft iemand tips? Het voelt onnatuurlijk, ik word er uiteindelijk alsnog moe van en ik loop dan veel liever op 90% van mijn ftp/cp (ik heb zo’n stryd). Ik merk we dat ik veel sneller herstel en het lijkt me toch we sterker te maken. Blijkbaar werkt zoiets.

Maar nu dus: wie heeft tips hoe ik constant rustig kan lopen. Overigens lukt het me niet om echt zo langzaam te lopen als mijn stryd wil, dat is echt vee te traag. Ik loop nu rustig aan zo 6:30. Mijn Pr op de 5km is 22.36. En een 10km loop ik in ongeveer 52 minuten. Maargoed, dat ding heeft die loop ook gelogd, dus tsja.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:51:59 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195830554
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:44 schreef Spanky78 het volgende:
Ik loop nu rustig aan zo 6:30. Mijn Pr op de 5km is 22.36. En een 10km loop ik in ongeveer 52 minuten.
Dit zou echt rechtstreeks van mij kunnen komen, met een iets langzamere 5km en iets snellere 10km, maar als ik rustig loop kom ik ook rond 6:30 uit. Dat is toch prima? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195830822
Wow LT, wat een tijd!

Gefeliciteerd met je PR!
  Forum Admin zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:11:50 #230
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195830906
Knappe tijd LT ^O^
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195831606
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:44 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb trouwens een vraag, ik loop nu schema’s om sneller te worden op de 5km en ik moet dus langzaam lopen. Dit afgewisseld met intervals en strides en blokjes. Dit langzaam
Lopen vind ik ontzettend moeilijk. Heeft iemand tips? Het voelt onnatuurlijk, ik word er uiteindelijk alsnog moe van en ik loop dan veel liever op 90% van mijn ftp/cp (ik heb zo’n stryd). Ik merk we dat ik veel sneller herstel en het lijkt me toch we sterker te maken. Blijkbaar werkt zoiets.

Maar nu dus: wie heeft tips hoe ik constant rustig kan lopen. Overigens lukt het me niet om echt zo langzaam te lopen als mijn stryd wil, dat is echt vee te traag. Ik loop nu rustig aan zo 6:30. Mijn Pr op de 5km is 22.36. En een 10km loop ik in ongeveer 52 minuten. Maargoed, dat ding heeft die loop ook gelogd, dus tsja.
Ik doe mijn rustige loopjes puur op hartslag. Bij een goede dag gaat het dan wat harder en bij een slechte dag wat rustiger. En dan op zone 1 (ongeveer 50-60 slagen onder max)
pi_195831661
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik doe mijn rustige loopjes puur op hartslag. Bij een goede dag gaat het dan wat harder en bij een slechte dag wat rustiger
Ik heb een Stryd en loop dus op power. Probleem is dat dat ding wil dat ik heel langzaam ga. Lukt me nauwelijks.
Whatever...
pi_195831669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 18:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dit zou echt rechtstreeks van mij kunnen komen, met een iets langzamere 5km en iets snellere 10km, maar als ik rustig loop kom ik ook rond 6:30 uit. Dat is toch prima? :P
Het is nog te snel voor mijn Stryd. Ik kan niet trager. Nouja, anders mijn critical power maar wat verhogen ...
Whatever...
pi_195831726
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb een Stryd en loop dus op power. Probleem is dat dat ding wil dat ik heel langzaam ga. Lukt me nauwelijks.
Ik weet niet of power een betrouwbare graadmeter is bij hardlopen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:06:22 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195831846
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 19:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik doe mijn rustige loopjes puur op hartslag. Bij een goede dag gaat het dan wat harder en bij een slechte dag wat rustiger. En dan op zone 1 (ongeveer 50-60 slagen onder max)
Dat lukt mij dan weer niet. Maximum is, als ik echt heel erg diep ga, zo rond de 185 (maar uiterst zeldzaam dat ik dat haal, 180 is ook al ver in het rood), als ik een goede dag heb en echt lekker rustig loop - rond de 6:30 is dat dan ongeveer - zal het zo rond de 145 gemiddeld zitten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195832162
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 20:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat lukt mij dan weer niet. Maximum is, als ik echt heel erg diep ga, zo rond de 185 (maar uiterst zeldzaam dat ik dat haal, 180 is ook al ver in het rood), als ik een goede dag heb en echt lekker rustig loop - rond de 6:30 is dat dan ongeveer - zal het zo rond de 145 gemiddeld zitten :+
Mij kost het ook de nodige moeite en eigenlijk moet ik weer eens zo'n sportmedisch onderzoek doen zodat ik weer wat meer actuele info heb over zaken als omslagpunt, vo2max en hartslagzones.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:58:44 #237
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195832943
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 09:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Mijn beste tijd op de 10km was zo'n 51 minuten zonder echt gerichte training. Verdubbel die tijd en doe er nog een km bovenop en dan kom ik iets ander de 1:50:00 uit.

Maar moet zeker gaan lukken gezien de laatste lange duurlopen en behaalde tijd en snelheid.
Dan zet je niet hoog genoeg in naar mijn idee. Ik zeg: 1:45 min!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_195835544
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:48 schreef Black-Hole het volgende:
Groot Hoka One One fan sinds ik dit jaar deze schoenen heb geprobeerd. Zit nu zelfs te kijken naar een nieuwepaar, de Hoka Carbon X voor het snellere / wedstrijd werk.

Maar verder is niets zo persoonlijk als schoenen.
[..]


Misschien heb je iets aan dit overzicht met schoenen uit 2020
Dit zijn zo ongeveer allemaal neutrale schoenen.
pi_195835706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 12:48 schreef Black-Hole het volgende:
Groot Hoka One One fan sinds ik dit jaar deze schoenen heb geprobeerd. Zit nu zelfs te kijken naar een nieuwepaar, de Hoka Carbon X voor het snellere / wedstrijd werk.

Maar verder is niets zo persoonlijk als schoenen.
[..]


Misschien heb je iets aan dit overzicht met schoenen uit 2020
Intervallen op blote voeten ?
pi_195847689
Wat een geweldige tijd, L_T. Het zat er al een aantal weken aan te komen denk ik, maar je moet het toch maar even doen. Klopt het dat jij en je haas op schoenen met carbonplaat liepen? En zo ja, merk je nou echt dat het verschil maakt?
pi_195851753
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een geweldige tijd, L_T. Het zat er al een aantal weken aan te komen denk ik, maar je moet het toch maar even doen. Klopt het dat jij en je haas op schoenen met carbonplaat liepen? En zo ja, merk je nou echt dat het verschil maakt?
Ja, de eerste versie van de Nike 4%. Inmiddels zijn er al weer 3 'nog betere' versies of zo, maar ik heb deze van iemand over kunnen nemen bij wie ze niet goed zaten. Je merkt het wel ja, denk dat je een seconde of 3 per km wel 'cadeau' krijgt, maar daarnaast merk je gewoon minder spiervermoeidheid, waardoor je na een zware wedstrijd sneller weer hersteld bent en je trainingen weer door kunt bouwen. Maar volgens mijn vriend ging ik de laatste km's meer stampen, als je zelf slecht gaat lopen werken de schoenen ook niet meer optimaal natuurlijk ;)

Mijn vriend probeert zelf trouwens al een tijdje zijn hardloopcarriere op te bouwen, maar hij heeft steeds veel last van scheenbeenklachten. Hij denkt dat het misschien op te lossen is met andere schoenen, heeft iemand hier ervaring met bepaalde schoenen die erg helpen bij shin splints? Hij loopt nu op New Balance 680. Ik hoor veel over de Hoka One als schoen met veel demping? Hij geeft zelf aan dat hji meer demping op de voor/middenvoet wil, ik weet niet of er uberhaupt schoenen zijn die dat hebben?

PS 2, wyccie zag ik nou dat jij dit weekend alweer een marathon zou gaan lopen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195852772
Shin splints heb ik ook veel last van (gehad) , oorzaak is uiteraard te snel te veel lopen. Voorvoet landing hielp bij mij flink, daarnaast wissel ik 4-5 verschillende type schoenen af. Toevallig kreeg ik er vandaag weer een beetje last van, toch weer te snel aan het opbouwen. En vrijdag een (te) zware heuveltraining gedaan in de duinen, denk dat dat ook een oorzaak is dat het nu weer teruggekomen is.

Ben net herstellende van het piriformis syndroom , dat is ook een vervelende.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:07:31 #243
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195853634
Ik heb ook snel last van mijn schenen en ben op aanraden van de hardloopwinkel overgestapt van Brooks Ghosts naar de Adidas Boost Solar Glide 19.
En hij raadde me aan om met een foam roller aan de slag te gaan om de doorbloeding te verbeteren van de schenen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:52:15 #244
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195856453
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Mijn vriend probeert zelf trouwens al een tijdje zijn hardloopcarriere op te bouwen, maar hij heeft steeds veel last van scheenbeenklachten. Hij denkt dat het misschien op te lossen is met andere schoenen, heeft iemand hier ervaring met bepaalde schoenen die erg helpen bij shin splints? Hij loopt nu op New Balance 680. Ik hoor veel over de Hoka One als schoen met veel demping? Hij geeft zelf aan dat hji meer demping op de voor/middenvoet wil, ik weet niet of er uberhaupt schoenen zijn die dat hebben?
Ik loop zelf al het hele jaar op Hoka's en ja die schoenen dempen (veel) meer dan andere merken. Ook helpen ze je met een betere afhandeling van je stap waardoor je minder kans zou hebben op blessures. Zelf ben ik er heel tevreden mee en heb geen last van blessures of pijntjes bij het lopen.

Van het weekend zelfs een nieuw paar erbij gehaald voor het snellere werk, de carbon X en ook die demp nog behoorlijk ten opzichte van andere snelle schoenen zoals bijvoorbeeld de OnClouds. Het loopt echt anders en ik vind het heel prettig lopen. Zelf ben ik meer een 'hiel' loper dus weet niet of je vriend er baat bij heeft. Ze geven sowieso ook meer ondersteuning voor je middenvoet.

Hij zou eens de Clifton 6 kunnen proberen, dat is echt een schoen met veel demping en meer voor de easy- en long runs geschikt.

En nog gefeliciteerd met je bijzonder snelle tijd en PR of de halve marathon die je gisteren gelopen hebt!
pi_195858755
Ik heb vroegah ook op Hoka's gelopen toen ik eens mijn enkel verzwikte en op geen andere schoen kon lopen zonder mijn enkel te voelen. Uiteindelijk heb ik daar mijn eerste marathon op kunnen lopen. Ze hebben over de gehele zool heel veel demping en dat is te zien aan de plateauzolen. Ze hebben een lichte ronding in de mid/voorvoet, waardoor je vanzelf afwikkelt, de MetaRocker noemden ze dat. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, want het is al een aantal jaar geleden. Ik had de Clifton en de Stinson (lite).
Op een gegeven moment hadden ze de schoen veranderd en vond ik het niet fijn zitten en ben overgestapt naar de Saucony (Triumph ISO), inmiddels mijn 7e of 8e paar? Die heeft ook veel demping en zit als gegoten. Maar ook daarvan is dit jaar een nieuw model uitgekomen (Triumph 18 of wellicht nu de 19) en die zat ook niet ideaal. Maar pasvorm is ook voor een ieder heel persoonlijk. Dus wellicht heeft hij baat bij ofwel de Hoka of de Saucony.

Mooi dat je zo'n goede halve marathon hebt gelopen, LT! Ik denk dat het niet alleen aan de schoenen lag, maar je bent gewoon ook in erg goede vorm. Dat merkte je zelf al en het kwam er nu ook precies op het goede moment uit.
Ik zou zelf nooit in mijn eentje zo diep kunnen gaan. _O_

En ja, ik zou gisteren een marathon lopen in Nijmegen (lange duurloop, met wat clubgenoten als vervanging voor Rotterdam, netjes in groepjes van 4, met 4 minuten ertussen).
Ik dacht in de ochtend nog heel even eraan om mijn enkel weer eens in te tapen, maar het afgelopen jaar ging het goed, en ik had ook geen zin in dat gedoe. Achteraf weet ik natuurlijk niet of ik dan niet door mijn enkel zou zijn gegaan.
Na 1,5 kilometer zag ik dus het asfalt van heel dichtbij. Ik heb nog even doorgestrompeld, maar het was een te scherpe pijn bij elke stap die ik zette. Een 5k zou ik nog hebben uitgestrompeld, maar een 42 was natuurlijk zeer onverstandig. Dit was dus mijn kortste marathon ooit. :s)
Vandaag kon ik alweer prima wandelen. Dus morgen maar eens kijken of ik weer kan hobbelen.
pi_195862645
Hmm ik zit het alomgeprezen corniel.nl/runs te raadplegen en besef dat ik toch nog wel flink harder zal moeten gaan voor de gedroomde sub-3 marathon. Maar goed, doelen moeten je een beetje beangstigen en er zijn nog genoeg aspecten om te verbeteren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195870109
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm ik zit het alomgeprezen corniel.nl/runs te raadplegen en besef dat ik toch nog wel flink harder zal moeten gaan voor de gedroomde sub-3 marathon. Maar goed, doelen moeten je een beetje beangstigen en er zijn nog genoeg aspecten om te verbeteren..
Ik heb nog nooit een man met een PR > 1:24:00 gezien die sub3 liep op de marathon. Maar misschien ligt dat bij vrouwen anders.
pi_195870241
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een man met een PR > 1:24:00 gezien die sub3 liep op de marathon. Maar misschien ligt dat bij vrouwen anders.
Het hangt een beetje van je aanleg af. Ik ken iemand die met 1:25 op de halve net onder drie uur liep, maar ik ken ook iemand die met 1:19 op de halve boven de drie uur loopt.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 oktober 2020 @ 18:26:52 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195870340
Als je 1:28 loopt op de halve marathon hoef je natuurlijk helemaal niet harder om de marathon onder de drie uur te lopen, je moet het alleen nóg een halve marathon vol zien te houden :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195871422
Voor 't eerst echt door 't pikdonker gelopen met m'n nieuwe lichtvest van Bee seen. Ben er blij mee :) al loopt het met daglicht toch prettiger, want op sommige bosrijke stikken was zojuist gewoon helemaal geen verlichting en dat loopt minder fijn.

Kwam onderweg nog een hardlopend vrouwtje tegemoet dat al snauwend langskwam en riep: voetgangers linkshouden. Opzich had ze gelijk, maar alle voetgangers in de buurt liepen op dat moment "verkeerd" dus ze had zich beter kunnen aanpassen. En dat zij zonder licht in het donker een gevaar voor iedereen is, vergat ze volgens mij even :')

Maar het was weer een lekker rondje O+
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 oktober 2020 @ 19:38:30 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195871643
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor 't eerst echt door 't pikdonker gelopen met m'n nieuwe lichtvest van Bee seen. Ben er blij mee :) al loopt het met daglicht toch prettiger, want op sommige bosrijke stikken was zojuist gewoon helemaal geen verlichting en dat loopt minder fijn.

Kwam onderweg nog een hardlopend vrouwtje tegemoet dat al snauwend langskwam en riep: voetgangers linkshouden. Opzich had ze gelijk, maar alle voetgangers in de buurt liepen op dat moment "verkeerd" dus ze had zich beter kunnen aanpassen. En dat zij zonder licht in het donker een gevaar voor iedereen is, vergat ze volgens mij even :')

Maar het was weer een lekker rondje O+
Is 'voetgangers linkshouden' daar een specifieke regel ofzo dat ze zo liep te snauwen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2020 @ 20:33:52 #252
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195872918
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:26 schreef heywoodu het volgende:
Als je 1:28 loopt op de halve marathon hoef je natuurlijk helemaal niet harder om de marathon onder de drie uur te lopen, je moet het alleen nóg een halve marathon vol zien te houden :7
Leuker nog, die tweede HM mag je dan gewoon in 1:31:59 doen. :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 oktober 2020 @ 20:36:48 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195873002
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 20:33 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Leuker nog, die tweede HM mag je dan gewoon in 1:31:59 doen. :Y
Dat is praktisch gezien gewoon uitlopen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195874568
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een man met een PR > 1:24:00 gezien die sub3 liep op de marathon. Maar misschien ligt dat bij vrouwen anders.
Ik denk dat je ergens tussen de 1.24 en de 1.25 moet zitten als je goed getraind bent. Nog ruim 2 minuten eraf dus. Maar goed, het hoeft geen kortetermijnproject te zijn :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195875872
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 19:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is 'voetgangers linkshouden' daar een specifieke regel ofzo dat ze zo liep te snauwen?
Het is een tweerichting fietspad waar ook veel wandelaars lopen.

Afgezien van het wel of niet aanpassen, merk ik ook bij lange afstanden dat m'n voeten afwisseling willen door links of rechts van het pad te lopen. Een pad loopt meestal af aan de linker en rechter kant. Om de paar km wissel ik daarom graag af.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195876335
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een man met een PR > 1:24:00 gezien die sub3 liep op de marathon. Maar misschien ligt dat bij vrouwen anders.
Ik liep dit voorjaar 1:24 op de halve (cpc) en had sub 3 als doelstelling in Rotterdam. Toen kwam Corona.

Denk dat het op een hele goede dag zou kunnen lukken, als alle omstandigheden goed uitpakken. Maw er is niet veel marge.
pi_195877788
LT, de 1080 is het topmodel van NB. Misschien dat je vriend die ook nog zou kunnen passen? Daar heb ik ook fijn op gelopen tot ze het hadden aangepast. Ik heb het laatste model gepast en die was heel fijn qua demping, maar het bovenwerk was als een sok en dat vind ik zelf persoonlijk niet prettig, maar wie weet vindt jouw vriend dat wel fijn.
pi_195886983
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat je ergens tussen de 1.24 en de 1.25 moet zitten als je goed getraind bent. Nog ruim 2 minuten eraf dus. Maar goed, het hoeft geen kortetermijnproject te zijn :)
Zou best kunnen. Liep jij die 3:10 toen je als PR op de HM 1:30 had staan? Dat komt vrij goed overeen met de vuistregel van 2xHM + 10 minuten. Dan is een tijd tussen 1:24 en 1:25 onder ideale omstandigheden inderdaad genoeg.

quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 23:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik liep dit voorjaar 1:24 op de halve (cpc) en had sub 3 als doelstelling in Rotterdam. Toen kwam Corona.

Denk dat het op een hele goede dag zou kunnen lukken, als alle omstandigheden goed uitpakken. Maw er is niet veel marge.
Misschien heb je het nu al in je. Ik zie dat er momenteel veel PR's gebroken worden. Deels doordat men niet afhankelijk is van route en weersomstandigheden (want die kiest men zelf), maar ook omdat er denk ik meer tijd is om te trainen doordat er thuisgewerkt wordt.
pi_195891738
Weet iemand hoe je in je stravafeed berichten over challenge-deelnames kunt uitzetten? Het is nu aan het einde en begin van de maand steeds zo'n enorme diarree met "X doet mee aan een Challenge. Run 1 cm in November Challenge"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:06:31 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195892654
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Weet iemand hoe je in je stravafeed berichten over challenge-deelnames kunt uitzetten? Het is nu aan het einde en begin van de maand steeds zo'n enorme diarree met "X doet mee aan een Challenge. Run 1 cm in November Challenge"
Niemand volgen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195892778
Is 'voetgangers linkshouden' daar een specifieke regel ofzo dat ze zo liep te snauwen?

Ik loop vrijwel altijd links, dus tegen het opkomend verkeer in.
Dan zie je dus wat eraan komt.
#35.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:20:43 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195892993
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Clayton1 het volgende:
Is 'voetgangers linkshouden' daar een specifieke regel ofzo dat ze zo liep te snauwen?

Ik loop vrijwel altijd links, dus tegen het opkomend verkeer in.
Dan zie je dus wat eraan komt.
Oh ik ook, maar dat is omdat ik het zelf prettiger vind, niet omdat het moet of iets dergelijks :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:24:50 #263
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195893064
Ik heb altijd geleerd dat je links moet lopen, maar dat is blijkbaar niet meer verplicht.

Maar ik loop in mijn eentje links en in een groep rechts van de weg.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195894069
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, de eerste versie van de Nike 4%. Inmiddels zijn er al weer 3 'nog betere' versies of zo, maar ik heb deze van iemand over kunnen nemen bij wie ze niet goed zaten. Je merkt het wel ja, denk dat je een seconde of 3 per km wel 'cadeau' krijgt, maar daarnaast merk je gewoon minder spiervermoeidheid, waardoor je na een zware wedstrijd sneller weer hersteld bent en je trainingen weer door kunt bouwen. Maar volgens mijn vriend ging ik de laatste km's meer stampen, als je zelf slecht gaat lopen werken de schoenen ook niet meer optimaal natuurlijk ;)

Mijn vriend probeert zelf trouwens al een tijdje zijn hardloopcarriere op te bouwen, maar hij heeft steeds veel last van scheenbeenklachten. Hij denkt dat het misschien op te lossen is met andere schoenen, heeft iemand hier ervaring met bepaalde schoenen die erg helpen bij shin splints? Hij loopt nu op New Balance 680. Ik hoor veel over de Hoka One als schoen met veel demping? Hij geeft zelf aan dat hji meer demping op de voor/middenvoet wil, ik weet niet of er uberhaupt schoenen zijn die dat hebben?

PS 2, wyccie zag ik nou dat jij dit weekend alweer een marathon zou gaan lopen :o
Ik heb me toevallig net een paar schoenen laten aanmeten. Compleet met loopanalyse. Uiteindelijk 15 paar gepast en op gerend en camerabeelden gemaakt. Uiteindelijk zagen op beeld en voelden een stel
Hoka’s (antipronatie) veruit het beste. Overigens zijn het niet de allerlichtsre schoenen. Zal vast niet voor iedereen goed voelen.

Maar of dat voor jouw vriend werkt is maar de vraag. Ik vind die meta rocker van hoka heel fijn en omdat ik veel
Krachttraining doe ben ik relatief zwaar (ook al is mijn vetpercentage vrij laag).

Kortom: waarom niet de schoenen laten aanmeten op de persoon en loopstijl? Kost misschien een tientje, maar ik vind het nu al meer dan elke euro waard. Zeker bij pijntjes lijkt me een analyse zinvol. Helemaal als hij zo veel traint als jij.
Whatever...
pi_195894555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:10 schreef Clayton1 het volgende:
Is 'voetgangers linkshouden' daar een specifieke regel ofzo dat ze zo liep te snauwen?

Ik loop vrijwel altijd links, dus tegen het opkomend verkeer in.
Dan zie je dus wat eraan komt.
Ik loop waar ik het beste kan anticiperen. Dat is bij hellingen altijd rechts zodat ik geen wielrenner frontaal kan treffen en bij onoverzichtelijke bochten hou ik de buitenkant aan.
pi_195894595
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:06 schreef Spanky78 het volgende:

Kortom: waarom niet de schoenen laten aanmeten op de persoon en loopstijl? Kost misschien een tientje, maar ik vind het nu al meer dan elke euro waard. Zeker bij pijntjes lijkt me een analyse zinvol. Helemaal als hij zo veel traint als jij.
Helemaal mee eens, hardlopen is al een erg blessuregevoelige sport en het laatste wat je moet doen is besparen op je schoenen.
pi_195894714
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:23 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik loop waar ik het beste kan anticiperen. Dat is bij hellingen altijd rechts zodat ik geen wielrenner frontaal kan treffen en bij onoverzichtelijke bochten hou ik de buitenkant aan.
Yes, zo doe ik het ook. Toen we in het pre-coronatijdperk nog in groepen konden lopen (opa vertelt nu) was de loopzijde standaard rechts. Geen idee waarom dat met een groep zo is.
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:31:39 #268
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195894762
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:23 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik loop waar ik het beste kan anticiperen. Dat is bij hellingen altijd rechts zodat ik geen wielrenner frontaal kan treffen en bij onoverzichtelijke bochten hou ik de buitenkant aan.
Dit ja. Het hangt er van af waar ik loop of ik links of rechts loop.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_195894825
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, hardlopen is al een erg blessuregevoelige sport en het laatste wat je moet doen is besparen op je schoenen.
Ik ben na een dikke week en 40km verder al bijna van alle pijntjes af!
Whatever...
pi_195899105
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb me toevallig net een paar schoenen laten aanmeten. Compleet met loopanalyse. Uiteindelijk 15 paar gepast en op gerend en camerabeelden gemaakt. Uiteindelijk zagen op beeld en voelden een stel
Hoka’s (antipronatie) veruit het beste. Overigens zijn het niet de allerlichtsre schoenen. Zal vast niet voor iedereen goed voelen.

Maar of dat voor jouw vriend werkt is maar de vraag. Ik vind die meta rocker van hoka heel fijn en omdat ik veel
Krachttraining doe ben ik relatief zwaar (ook al is mijn vetpercentage vrij laag).

Kortom: waarom niet de schoenen laten aanmeten op de persoon en loopstijl? Kost misschien een tientje, maar ik vind het nu al meer dan elke euro waard. Zeker bij pijntjes lijkt me een analyse zinvol. Helemaal als hij zo veel traint als jij.
Hij heeft vorige keer wel een analyse laten doen, al was dat op het oog en vond ik de medewerker die dat deed niet heel kundig. Maar ook bij zo'n analyse is het vaak; ja je loopt er allemaal goed op, je moet zelf kiezen wat het beste zit. Maar als je nog nooit echt hardgelopen hebt is dat best wel moeilijk te voelen. Hij is ook vrij zwaar qua spiermassa door krachttraining en door het wielrennen heeft hij hele sterke beenspieren maar slappe voeten/enkels.
Dus veel trainen qua hardlopen is er nu nog niet bij, hij kan nu ongeveer 1 keer per week 20 minuten of zo. Hij heeft op de huidige schoenen ook nog geen 200km gelopen denk ik..

Ik zag een paar Hoka stinson voor een goede prijs online, die heb ik nu besteld voor hem als verrassing. Als het niks is, kunnen we ze terugsturen en naar een andere hardloopzaak gaan voor een betere analyse, en als het wel wat is kan hij die new balance bewaren als 2e paar ernaast tot het beter gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195899263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hij heeft vorige keer wel een analyse laten doen, al was dat op het oog en vond ik de medewerker die dat deed niet heel kundig. Maar ook bij zo'n analyse is het vaak; ja je loopt er allemaal goed op, je moet zelf kiezen wat het beste zit. Maar als je nog nooit echt hardgelopen hebt is dat best wel moeilijk te voelen. Hij is ook vrij zwaar qua spiermassa door krachttraining en door het wielrennen heeft hij hele sterke beenspieren maar slappe voeten/enkels.
Dus veel trainen qua hardlopen is er nu nog niet bij, hij kan nu ongeveer 1 keer per week 20 minuten of zo. Hij heeft op de huidige schoenen ook nog geen 200km gelopen denk ik..

Ik zag een paar Hoka stinson voor een goede prijs online, die heb ik nu besteld voor hem als verrassing. Als het niks is, kunnen we ze terugsturen en naar een andere hardloopzaak gaan voor een betere analyse, en als het wel wat is kan hij die new balance bewaren als 2e paar ernaast tot het beter gaat.
Nouja, waarom niet naar een echt goede winkel dan? Wat jij noemt vind ik niet echt een analyse.

Ik heb 15 euro betaald voor de analyse, voor dat geld zijn ze anderhalf uur met me bezig geweest. Heel kundig, keken naar looptechniek, van alles camerabeelden gemaakt en die ook geanalyseerd. Meer dan twintig paar schoenen gepast. Eerst de analyse maken, dan mij vragen naare het gevoel en kijken of dat overeen kwam met wat ze zagen. Ze begonnen met het zoeken naar de juiste soort zool, daarna variatie aangebracht in merken (zooldiktes/demping en pasvorm). Ook schoenen gepast die 'te veel' van het goede waren. Zo kom je uiteindelijk toch wel uit bij iets wat je met het lukraak passen van andere schoenen in een winkel, laat staan een stel goedkope online te bestellen bereikt. (of je hebt heel veel geluk)

Nu, ik ben ook een krachtsporter en ik liep op te lichtvoetige schoenen. Daarnaast had ik stabiliteitsschoenen nodig. Nu loop ik op hoka gaviata 2. Ik vind het fantastisch. Nul pijntjes, met name de stretch op de ITB die ik had is nu weg.
Whatever...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:31 #272
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195899433
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:24 schreef Starflyer het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je links moet lopen, maar dat is blijkbaar niet meer verplicht.

Maar ik loop in mijn eentje links en in een groep rechts van de weg.
Links lopen/wandelen buiten de bebouwde kom is idd de norm. Als ik echter hardloop heb ik een snelheid die meer op de van een fietser (er is ook niets heerlijkers om tijdens een training een fietser in te halen) lijkt dan op die van een wandelaar, dus loop ik meestal rechts.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:35 #273
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899434
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:31 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dit ja. Het hangt er van af waar ik loop of ik links of rechts loop.
Op dijkjes wissel ik het af, om de belasting van het scheeflopen te ontzien.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195899457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Nouja, waarom niet naar een echt goede winkel dan? Wat jij noemt vind ik niet echt een analyse.

Ik heb 15 euro betaald voor de analyse, voor dat geld zijn ze anderhalf uur met me bezig geweest. Heel kundig, keken naar looptechniek, van alles camerabeelden gemaakt en die ook geanalyseerd. Meer dan twintig paar schoenen gepast. Eerst de analyse maken, dan mij vragen naare het gevoel en kijken of dat overeen kwam met wat ze zagen. Ze begonnen met het zoeken naar de juiste soort zool, daarna variatie aangebracht in merken (zooldiktes/demping en pasvorm). Ook schoenen gepast die 'te veel' van het goede waren. Zo kom je uiteindelijk toch wel uit bij iets wat je met het lukraak passen van andere schoenen in een winkel, laat staan een stel goedkope online te bestellen bereikt. (of je hebt heel veel geluk)

Nu, ik ben ook een krachtsporter en ik liep op te lichtvoetige schoenen. Daarnaast had ik stabiliteitsschoenen nodig. Nu loop ik op hoka gaviata 2. Ik vind het fantastisch. Nul pijntjes, met name de stretch op de ITB die ik had is nu weg.
Tja zo'n winkel die jij noemt ken ik hier niet echt. De winkels waar ik vaak naar toe ga zijn heus goede winkels, maar als ervaren hardloper stel je heel andere eisen dan als beginnend hardloper. De winkel waar we nu naar toe gingen is de sponsor van mijn atletiekvereniging, ik ken ze daar goed en kan daar zelf meestal prima slagen. Bij de Run2day hier hebben ze vaak heel kundige medewerkers maar weinig modellen op voorraad, en maken ze alleen een filmpje met een Ipad. Dan heb je nog Excelsior hier, daar heb je wel zo'n loopbaantje binnen en komt op sommige dagen een podoloog. Maar ze hebben daar maar een paar merken, vooral Mizuno en Asics. En de keren dat ik daar schoenen heb gekocht zijn niet de schoenen geweest waar ik uiteindelijk het beste op heb gelopen. All4running ben ik nog nooit geweest, daar schijnen ze wel wat uitgebreidere analyses te doen, zouden we nog kunnen proberen.

Zo'n analyse is leuk maar het is ook een beetje hit or miss volgens mij. Er zijn ook onderzoeken geweest dat het aantal blessures helemaal niet afnam als iemand corrigerende schoenen had. Bij jou was het duidelijk een hit, maar je looptechniek is niet stabiel, zeker niet bij beginners. Vaak kom je er na tientallen kilometers pas achter of een schoen bij je past, en ik heb mijn laatste paar zelf ook online gekocht en dat is de fijnste schoen die ik in jaren gehad heb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 oktober 2020 @ 09:30:21 #275
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195899512
Een klein pijntje in mijn knie/been is de afgelopen dagen gegroeid naar een soort rare pijn in mijn bovenbeen bij bepaalde bewegingen, vooral als ik de trap af loop merk ik het en moet ik - met name bij de eerste stappen - echt voorzichtig doen :(

Geen idee waar het van komt en het is ook zoiets wat steeds bij bepaalde bewegingen en posities (maar niet altijd dezelfde) naar voren komt op een vrij groot vlak, dus echt duidelijk pinpointen kan ik het niet. Zou zomaar kunnen dat ik het nét niet ga halen om een half jaar lang geen enkele keer méér dan twee dagen achter elkaar niet te lopen, die 'streak' loopt al sinds begin mei ;(

Op de hometrainer had ik er gisteravond geen last van gelukkig, het leek daarna zelfs even een tikkeltje minder te zijn. Vandaag misschien nog maar eens de hometrainer op, of een stuk wandelen of iets dergelijks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:13:41 #276
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_195900981
Doen jullie ook de Viparita Karani oefening na de training bijvoorbeeld, of op een ander moment van de dag?

https://www.runnersworld.(...)jkste-oefening-ooit/

Schijnt zeer belangrijk en goed te zijn. Goed voor het herstel, en voor allerlei andere dingen. Probeer het zelf wel elke dag 15 a 20 minuten te doen.
pi_195901305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja zo'n winkel die jij noemt ken ik hier niet echt.
Voetmedisch Adviescentrum Starshoe in Zoetermeer is niet al te ver van jouw huis.
pi_195904801
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Voetmedisch Adviescentrum Starshoe in Zoetermeer is niet al te ver van jouw huis.
Bedankt, ga ik daar eens kijken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195906630
Misschien kan de tip over hardlopen bij hitte weer weg worden gehaald bij het reageerveld? Erg actueel is dat niet meer.
pi_195910672
Mijn pa doet al heel wat jaren aan hardlopen en nu zijn polar horloge is overleden wil hij eigenlijk overstappen naar de garmin sporthorloge. Alleen daar zijn er zoveel van. Hij wil interval kunnen programmeren dien dan aangeeft zoveel minuten dit, zoveel minuten dat etc. Nu weet ik dat dat met Garmin Connect mogelijk is. Relatief grote letters zijn fijn en gps etc..maar dat zullen ze tegenwoordig allemaal wel hebben.

Wat is nou een goede keuze rond de 100-150 euro? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de Forerunner 30 en 45?
Maar ik kan 't mis hebben...
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 19:34:17 #281
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195910764
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 15:57 schreef NightDancert het volgende:
Misschien kan de tip over hardlopen bij hitte weer weg worden gehaald bij het reageerveld? Erg actueel is dat niet meer.
Ik heb het weggehaald.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195910993
Ik ben toe aan een goed jasje en warme broek (legging). Ik vind Gore r5 een mooi jasje, heb ook zoiets voor op de racefiets. Wat zijn een beetje lekkere warme leggings? Liefst winddicht en waterafstotend...

Iemand verder tips mbt jasjes en winterkleding?
Whatever...
pi_195911602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Doen jullie ook de Viparita Karani oefening na de training bijvoorbeeld, of op een ander moment van de dag?
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik ga dat ook eens uitproberen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:30 schreef heywoodu het volgende:
Een klein pijntje in mijn knie/been is de afgelopen dagen gegroeid naar een soort rare pijn in mijn bovenbeen bij bepaalde bewegingen, vooral als ik de trap af loop merk ik het en moet ik - met name bij de eerste stappen - echt voorzichtig doen :(
Oeh, je was net zo goed bezig. Goed dat je het even iets rustiger aan doet.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:45 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben toe aan een goed jasje en warme broek (legging). Ik vind Gore r5 een mooi jasje, heb ook zoiets voor op de racefiets. Wat zijn een beetje lekkere warme leggings? Liefst winddicht en waterafstotend...

Iemand verder tips mbt jasjes en winterkleding?
Ben jij zo'n enorme koukleum? Ik ken eigenlijk nauwelijks winddichte en waterafstotende tights. Ze bestaan vast wel, maar volgens mij is dat echt meer iets voor op de fiets.
Ik heb 1 warmere wintertight met een iets dikkere stof, die aan de binnenkant 'gekamd' is of zo? Is zacht en warm. Dacht van Puma. Decathlon heeft vast ook genoeg keus.
Maar moet zeggen dat ik genoeg vet op mijn benen heb ter isolatie. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:29 schreef Patroon het volgende:
Wat is nou een goede keuze rond de 100-150 euro? Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen de Forerunner 30 en 45?
Daar kan ik je helaas niet bij helpen, maar ik heb wel een andere tip: eind november zijn er weer Black Friday deals. Vorig jaar had ik bij de Duitse Amazon mijn Garmin 735XT gekocht voor 150 euro.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:24 schreef Corniel het volgende:
(er is ook niets heerlijkers om tijdens een training een fietser in te halen)
Ja jij wel.
Ik heb 1 keer een fietser ingehaald, op de Zevenheuvelenweg. Het was een oudere dame op een analoge fiets. Volgens mij vloekte ze erbij.
pi_195911862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:11 schreef wyccie het volgende:


Ben jij zo'n enorme koukleum? Ik ken eigenlijk nauwelijks winddichte en waterafstotende tights. Ze bestaan vast wel, maar volgens mij is dat echt meer iets voor op de fiets.
Ik heb 1 warmere wintertight met een iets dikkere stof, die aan de binnenkant 'gekamd' is of zo? Is zacht en warm. Dacht van Puma. Decathlon heeft vast ook genoeg keus.
Maar moet zeggen dat ik genoeg vet op mijn benen heb ter isolatie. :P
Ik ben geen koukleum, maar wil wel een wat warmere tight dan mijn odlo sliq waar ik er nu twee van heb. Liefst dan eentje die ook water en eind een beetje afstoot. Hoeft niet extreem warm te zijn, maar beetje warm is wel lekker.

Qua jasje; daar doe ik dan alleen een shirt onder :). Maar wil wel graag een beetje goed ademend spul. Goretex infinium vond ik op de fiets echt super goed (castelli perfetto ros). En ik zoek sowieso nog een echt fijne sportieve soft shell.
Whatever...
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:02:24 #285
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195912587
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:45 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben toe aan een goed jasje en warme broek (legging). Ik vind Gore r5 een mooi jasje, heb ook zoiets voor op de racefiets. Wat zijn een beetje lekkere warme leggings? Liefst winddicht en waterafstotend...

Iemand verder tips mbt jasjes en winterkleding?
Een goede merinowol base layer? Ik sta op het punt om er twee te halen bij de Decathlon; die schijnen voor de prijs erg goed te zijn.

Zit zelf ook nog een beetje te klooien voor de winter. Heb nu wel een wind en (redelijk) waterdicht jack van Asics maar die ademt niet echt.... Daarom maar kijken naar een base layer en daar dan een shirt overheen met lange mouwen. Dat zou denk ik net zo warm of nog iets warmer moeten zijn maar dat ademt dan wel een heel stuk beter.
pi_195912599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bedankt, ga ik daar eens kijken!
Is momenteel wel alleen op afspraak via hun website... Vanwege corona.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 19:34 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik heb het weggehaald.
Het wordt volgend jaar vanzelf weer erg heet. Daar komen we nooit meer vanaf.
pi_195912650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben geen koukleum, maar wil wel een wat warmere tight dan mijn odlo sliq waar ik er nu twee van heb. Liefst dan eentje die ook water en eind een beetje afstoot. Hoeft niet extreem warm te zijn, maar beetje warm is wel lekker.

Qua jasje; daar doe ik dan alleen een shirt onder :). Maar wil wel graag een beetje goed ademend spul. Goretex infinium vond ik op de fiets echt super goed (castelli perfetto ros). En ik zoek sowieso nog een echt fijne sportieve soft shell.
Als ik zou gaan fietsen in mijn loopkleding zou ik doodvriezen en als ik zou gaan lopen in mijn fietskleding zou ik liters zweet verliezen.. bij hetzelfde weer :P
Ik heb overigens wel 1 winterlegging van mizuno die op de dijbenen aan de voorkant stukken windstopperstof erin genaaid heeft, dat is wel erg fijn, precies op de plek waar je spieren koud worden. Maar dat is volgens mij een soort testmodel of zo, ooit heel goedkoop op de kop getikt (tja ik blijf een gierigaard :P )
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:11:34 #288
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_195912771
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:06 schreef La_Tramposa het volgende:

Als ik zou gaan fietsen in mijn loopkleding zou ik doodvriezen en als ik zou gaan lopen in mijn fietskleding zou ik liters zweet verliezen.. bij hetzelfde weer
Nog een. Ik merk ook dat ik soms kort-singlet train en dan een wielrenner zie in korte broek en datn toch denk: gast, *jij* moet meer aantrekken. ;) (en dat klopt dan, want het is dan een graad of 12)

quote:
ooit heel goedkoop op de kop getikt (tja ik blijf een gierigaard :P )
Econoom toch? ;)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 21:15:26 #289
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195912866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Is momenteel wel alleen op afspraak via hun website... Vanwege corona.
[..]

Het wordt volgend jaar vanzelf weer erg heet. Daar komen we nooit meer vanaf.
* Pharkus traint voor de Elfstedentocht ooit.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195914487
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:02 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Een goede merinowol base layer? Ik sta op het punt om er twee te halen bij de Decathlon; die schijnen voor de prijs erg goed te zijn.

Zit zelf ook nog een beetje te klooien voor de winter. Heb nu wel een wind en (redelijk) waterdicht jack van Asics maar die ademt niet echt.... Daarom maar kijken naar een base layer en daar dan een shirt overheen met lange mouwen. Dat zou denk ik net zo warm of nog iets warmer moeten zijn maar dat ademt dan wel een heel stuk beter.
Ik heb diverse merino en andere technische onderkleding. Ook zat sweater en shirts met lange mouwen die geschikt zijn. Voor fietsen, bergbeklimmen en duiken in de winter. Het gaat me vooral om de bovenlaag, want die is voor hardlopen specifieker. Mijn fietskleding is warmer, mijn wandelkleding ook en het zit ook allemaal net wat te losjes. Voor hardlopen wil ik graag een legging en een beetje strak gesneden jasje.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als ik zou gaan fietsen in mijn loopkleding zou ik doodvriezen en als ik zou gaan lopen in mijn fietskleding zou ik liters zweet verliezen.. bij hetzelfde weer :P
Ik heb overigens wel 1 winterlegging van mizuno die op de dijbenen aan de voorkant stukken windstopperstof erin genaaid heeft, dat is wel erg fijn, precies op de plek waar je spieren koud worden. Maar dat is volgens mij een soort testmodel of zo, ooit heel goedkoop op de kop getikt (tja ik blijf een gierigaard :P )
Nja, dat is het. Ik wil wel iets dat de wind en koude regen zoals vandaag wat tegenhoudt maar wel goed ventileert. Als het nog een paar graden kouder is, heb ik wel behoefte aan een iets warmere legging.
Whatever...
pi_195919083
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:15 schreef Pharkus het volgende:

[..]

* Pharkus traint voor de Elfstedentocht ooit.
Ik zou het ergens wel een beetje grappig vinden wanneer-ie dit jaar qua weersomstandigheden eindelijk zou kunnen, maar vanwege Corona niet door kan gaan.

Let wel, een klein beetje maar natuurlijk -O-
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Forum Admin donderdag 29 oktober 2020 @ 09:27:07 #292
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195919124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik zou het ergens wel een beetje grappig vinden wanneer-ie dit jaar qua weersomstandigheden eindelijk zou kunnen, maar vanwege Corona niet door kan gaan.

Let wel, een klein beetje maar natuurlijk -O-
Zolang ik nog geen lid ben van de elfstedentochtvereniging zie ik daar de humor ook nog wel van in.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 oktober 2020 @ 10:22:49 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195920039
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:24 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ik zou het ergens wel een beetje grappig vinden wanneer-ie dit jaar qua weersomstandigheden eindelijk zou kunnen, maar vanwege Corona niet door kan gaan.

Let wel, een klein beetje maar natuurlijk -O-
Daar zou ik wel een beetje triestig om kunnen lachen ja, maar als 'ie dan wél doorgaat - maar zonder publiek - wordt het een ander verhaal, dan liever niks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195921255
Niet mee eens! Van mij mogen alle topsportevenementen doorgaan zonder publiek, hebben we thuis in de lockdown tenminste iets om naar te kijken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195921416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Doen jullie ook de Viparita Karani oefening na de training bijvoorbeeld, of op een ander moment van de dag?

https://www.runnersworld.(...)jkste-oefening-ooit/

Schijnt zeer belangrijk en goed te zijn. Goed voor het herstel, en voor allerlei andere dingen. Probeer het zelf wel elke dag 15 a 20 minuten te doen.
Ik heb hem van de week eens geprobeerd, voelde in ieder geval wel fijn en ik ga het proberen er in te houden.
Ben sowieso wat meer geļnteresseerd in herstel en mobiliteit nu ik, ehm, wat meer op leeftijd begin te raken. :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 oktober 2020 @ 12:30:37 #296
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195922394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 11:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Niet mee eens! Van mij mogen alle topsportevenementen doorgaan zonder publiek, hebben we thuis in de lockdown tenminste iets om naar te kijken.
Daar ben ik het wat nagenoeg alle evenementen mee eens, maar iets écht unieks zoals een eerste Elfstedentocht in 25 jaar zou ik toch echt heel graag zien als het grote feest dat het hoort te zijn. Net als de eerste F1-race in Nederland in decennia zie ik het liever later (maar met publiek en feest) dan eerder zonder publiek.

Allerlei meer reguliere dingen zie ik liever gewoon doorgaan zonder publiek als dat kan ja :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195924378
Deze cardio-oefeningen zijn ook wel lekker:
https://www.runnersworld.(...)conditie-verbeteren/
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 29 oktober 2020 @ 14:46:56 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_195925097
Mijn been voelt heel iets beter vandaag, maar ik heb toch maar de beslissing genomen om voor het eerst in (bijna, helaas) een half jaar meer dan twee dagen tussen het lopen te pakken. Het is een lange 'reeks' geweest zo en daarin heb ik eigenlijk best veel bereikt met PR's op alles van 500m t/m 10km (en kort daarvoor ook de HM), nu moet ik misschien maar zorgen dat mijn benen weer helemaal normaal voelen alvorens ik weer voor echte progressie ga.

Gelukkig heb ik op de hometrainer nergens last van. Sterker nog, na een sessie op de hometrainer lijk ik minder last te hebben, dus gewoon actief blijven en daarmee niet ineens weer 10kg omhoog schieten moet wel lukken :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195926062
De Hoka's zijn er, vriendje is er heel blij mee en als je ze zo aantrekt voel je ook wel een megadikke laag demping. Nu even wachten op droog weer om te testen of het echt helpt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195934662
Zowel gisteren als vandaag doorweekt na het lopen. Hopelijk is het van het weekend wat beter weer :')
pi_195935267
Nou, ik heb een smak geld uitgegeven aan een Gore wear r5 Jack en een r5 legging. Zelfde spul als mijn fijnste fietsjasje
Whatever...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')