quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:44 schreef apenoot het volgende:
... en vooral wat er toen niet was (mobieltjes, social media, 'influencers', hele lange tenen, ... )
Dat hoor je mij absoluut niet zeggen.quote:
Die tekendoos heb ik nog steedsquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:38 schreef chufi het volgende:
komt en zoekt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vader stak die in zo'n reflector.quote:
Strips volgens mij....quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Zaten daar nou strips of van die transferplaatjes bij?
Flitsblokjesquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mijn vader stak die in zo'n reflector.
[ afbeelding ]
Later werden het van die flitsblokjes
[ afbeelding ]
Oh wauw, flitsblokjes. Da's lang geleden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:54 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Later werden het van die flitsblokjes
[ afbeelding ]
Jack-in-the-box?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerste PS 1quote:
Ziet er niet uit als een mij bekende kachel. Is dat er eentje met een stekker er aan ? Gas of olie lijkt me niet waarschijnlijk.quote:
dit zijn moderne, maar die van vroeger zagen er wat minder degelijk uitquote:Op zondag 18 oktober 2020 19:22 schreef Soury het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 18 oktober 2020 19:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als een mij bekende kachel. Is dat er eentje met een stekker er aan ? Gas of olie lijkt me niet waarschijnlijk.
Electra wij hadden deze in de badkamer. [ link | afbeelding ]
Super save![]()
Ja met een touwtje. Het was wel lekker warmquote:Op zondag 18 oktober 2020 19:29 schreef chufi het volgende:
[..]
dit zijn moderne, maar die van vroeger zagen er wat minder degelijk uit
Dat waren gevelkachels op gas. Een gat door de muur voor de aanvoer en afvoer van lucht cq rookgas. Je zag ze heel veel in bestaande huizen waar cv niet handig aan te leggen was en men geen kolenkachel wilde. Wij hadden ze in de klas op school. Twee kacheltjes per lokaal moest het warm houden. Het rendement zal wel het grootste nadeel zijn geweest. Buiten in de buurt van die in/uitlaat was het altijd lekker warm.quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als een mij bekende kachel. Is dat er eentje met een stekker er aan ? Gas of olie lijkt me niet waarschijnlijk.
quote:
quote:Op zondag 18 oktober 2020 19:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat waren gevelkachels op gas. Een gat door de muur voor de aanvoer en afvoer van lucht cq rookgas. Je zag ze heel veel in bestaande huizen waar cv niet handig aan te leggen was en men geen kolenkachel wilde. Wij hadden ze in de klas op school. Twee kacheltjes per lokaal moest het warm houden. Het rendement zal wel het grootste nadeel zijn geweest. Buiten in de buurt van die in/uitlaat was het altijd lekker warm.
Daar heb ik nog de nodige van in huis. Soms met negatieven maar vaak ook voor andere doeleinden.quote:
quote:
Ik gebruik ze als schalen ik durf ze niet op het vuur te zetten.quote:
Klopt.. Die moest je omhoog gooien volgens mij,.. wel de parachute op speciale manier vouwen dacht ikquote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:11 schreef shiitake het volgende:
[..]
Komt me ook bekend voor. Was dat nou zo'n poppetje met parachuutje?
Dat deed de buurvrouw bij de SRV-manquote:Op maandag 19 oktober 2020 12:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dan.…… had je dus ook nodig om geld te halen op het postkantoor, die op zaterdag maar tot 11.30 open was, als je dat dus miste, zat je de rest van het weekeinde zonder geld.
Of de kroegbaas was zo aardig om - als je een biertje nam van 2 gulden - een cheque te accepteren van 200, en je dus 198 gulden wisselgeld kreeg
Hoelang stond die SRV-wagen daar ?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 23:39 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Dat deed de buurvrouw bij de SRV-man
Die heb ik vroeger ooit in een volle ballroom in Barcelona gedanst ... 1982 moet dat zijn geweest tijdens het WK voetbal dat ik daar een weekend verzeild was geraaktquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 22:47 schreef nomina het volgende:
Iemand zin in een dansje uit vervlogen tijden?
De Vogeltjesdans
Oh god, de voortentquote:
Puntzakken met frietquote:
En dat vieze engelenhaar!! Brrrrrquote:Op woensdag 4 november 2020 18:09 schreef chufi het volgende:
Vroeger had je echte kaarsjes in de boom
[ afbeelding ]
Die gebruik ik nog steeds en het is nog een erfstuk ook.quote:
Die hing vroeger bij de dierenwinkelquote:Op donderdag 5 november 2020 10:23 schreef chufi het volgende:
Nooit kippen gehad, maar toch ziet het er bekend uit..
[ afbeelding ]
Ik heb dat tankstation van M.A.S.K. hier nog in de berging staanquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 10:04 schreef Elan het volgende:
Hier was ik echt helemaal idolaat van in de jaren 80, kan aan mij liggen maar kinderen hebben tegenwoordig amper dergelijk speelgoed (G.I. Joe , M.A.S.K. , Turtles, Transformers etc) Ongetwijfeld weer andere dingen![]()
[ afbeelding ]
Construx hadden wij ook, is volgens mij relatief kort op de markt geweest en was stiekem best tof.
[ afbeelding ]
Specifiek deze:
[ afbeelding ]
Patat uit een puntzakquote:Op woensdag 4 november 2020 17:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Puntzakken met friet![]()
Die moest je eerst allemaal vouwenIIg als je ouders een snackbar hadden he
![]()
En de mayo liep altijd zo heerlijk overal doorheen zodat je vingers er helemaal onderzaten daarna
Ja, van die kriebelige gelige glasvezel.quote:
Nou, daar moet je denk ik wel 60+ voor zijnquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kinderen voor de kachel in t bad
Ben ik ook.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, daar moet je denk ik wel 60+ voor zijn
Mijn schoonouders hebben ze zelfs nog overal gaskachels in huis, zelfs in de badkamerquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben ik ook.![]()
Ik heb er nooit ingezeten, wij hadden een douche met zo'n grote bak. Maar lang niet iedereen had die luxe.Geen centrale verwarming maar in de keuken en in de huiskamer wel een kolenkachel.
Ja, dus niet "Ieder die 40+ is zal dit product herkennen"quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben ik ook.![]()
Ik heb er nooit ingezeten, wij hadden een douche met zo'n grote bak. Maar lang niet iedereen had die luxe.Geen centrale verwarming maar in de keuken en in de huiskamer wel een kolenkachel.
Het lavet van Ocrietquote:Op vrijdag 13 november 2020 13:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dus niet "Ieder die 40+ is zal dit product herkennen"![]()
Ik ken ze voornamelijk al bloembakken
Wij hadden wel zo'n ding:
[ afbeelding ]
Altijd mooi dat er mensen zijn met zulke liefhebberijen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het lavet van Ocriet
http://www.mario-bosch.nl/pendrecht-lavet.htm
Ik ging als kind er bij mijn oma ook wel in, maar dan meer spelen in de tuin ipv van een opblaas badjequote:Op vrijdag 13 november 2020 13:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, daar moet je denk ik wel 60+ voor zijn
Herkenbaar. Wij hadden boven een lavet van Ocriet maar in de winter was dat veel te koud. In de winter wel in een teil op het aanrecht en inderdaad na elkaar zonder dat al het water vervangen werd. Als je water op butagas (fles) en olie moet opwarmen dan laat je het wel om 15 liter per kind weg te spoelen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben ik ook.![]()
Dat was toen toch wel een gigantische verbetering. Daarvoor liep ik met diverse tienrittenkaarten op zak van routes die je regelmatig deed. Met de strippenkaart had je nog maar een kaart op zak die bovendien ook op een ander traject te gebruiken was. Heerlijk flexibel opeens. OK, de OV kaart doet het ook goed maar sinds rijbewijs (1982) zit ik zelden in trein of bus.quote:
Om er vervolgens achter te komen dat je koptelefoon helemaal uitgerekt is en niet meer op je hoofd klemt...quote:
Bij mijn vorige huurhuis stond er zo'n ding in de schuur.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, dus niet "Ieder die 40+ is zal dit product herkennen"![]()
Ik ken ze voornamelijk al bloembakken
Wij hadden wel zo'n ding:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:52 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het lavet van Ocriet
http://www.mario-bosch.nl/pendrecht-lavet.htm
Ik niet , gewoon een bad had ik met douchequote:Op vrijdag 20 november 2020 21:46 schreef Haaibaaike het volgende:
@:chufi Leuk al die foto's die ik bewust meegemaakt en gekend hebt. Wij hadden vroeger bij ons thuis ook een Teil in de keuken staan ipv een douche😳😁.
Mijn zus had dat. Het rook nog meer naar kersen dan een kers.quote:Op maandag 23 november 2020 23:15 schreef chufi het volgende:
aardbeiensmaak? oh nee kersen
[ afbeelding ]
Oh ja, dat kochten mijn ouders ook altijd!!quote:
Met zo'n ding maakte je ze een stuk makkelijker open.quote:Op dinsdag 24 november 2020 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ideale doppen waren dat. Raak had ze ook.
Lekker was dat!quote:Op maandag 23 november 2020 23:15 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Maandverband vastknopen of zo?quote:Op woensdag 25 november 2020 06:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat slechts vrouwen van mijn leeftijd nog weten waar deze ondingen voor dienden.
Ohwww, thx.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:24 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Sinds 1979 is het deze geworden.
[ afbeelding ]
Heb je wel de juiste leeftijd voor dit topic? Of had je moeder vroeger geen nette kleding?.quote:Op woensdag 25 november 2020 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maandverband vastknopen of zo?
Ik ben 54 jaar schoon aan de haakquote:Op woensdag 25 november 2020 12:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je wel de juiste leeftijd voor dit topic? Of had je moeder vroeger geen nette kleding?.
Ja, dat werd een gordeltje genoemd. Maandverband werd toen gemaakt uit oude handdoeken.quote:Op woensdag 25 november 2020 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maandverband vastknopen of zo?
Ik dacht dat het kousenophouders waren. Maar ja, er zal me wel meer voorgelogen zijn vroeger.quote:Op woensdag 25 november 2020 12:57 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, dat werd een gordeltje genoemd. Maandverband werd toen gemaakt uit oude handdoeken.
Mijn moeder kwam destijds aanzetten met een katoenen doek die je tot verband kon opvouwen en waar aan 2 kanten 2 dunne bandjes zaten waarmee je de boel om je lijf kon strikken. Dat was pas een doffe ellende...quote:Op woensdag 25 november 2020 06:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat slechts vrouwen van mijn leeftijd nog weten waar deze ondingen voor dienden.
Dat had mijn volgende post geweest.quote:Op maandag 30 november 2020 22:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En als het kouder was en er was geen verwarming op de kamer, kreeg je dit
[ afbeelding ]
Enkel glas![]()
Ik kan het geluid nog horenquote:
En je dekbed 's ochtends bijna rechtop kunnen zetten.quote:Op maandag 30 november 2020 22:33 schreef marc0871 het volgende:
En als het kouder was en er was geen verwarming op de kamer, kreeg je dit
[ afbeelding ]
Enkel glas![]()
Flanellen lakens, 2 dikke dekens en een kruik in een sok.quote:Op zondag 6 december 2020 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
En je dekbed 's ochtends bijna rechtop kunnen zetten.
Daar heb ik mijn poten wel aan verbrand.quote:Op zondag 6 december 2020 22:17 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Flanellen lakens, 2 dikke dekens en een kruik in een sok.
[ afbeelding ]
Moet ik hier nog ergens hebben liggen ... Niet dat ik hem nog gebruik..quote:Op zondag 6 december 2020 22:17 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ja vreemde gedachte dat we rookten in het vliegtuig ...quote:Op zondag 6 december 2020 22:23 schreef Soury het volgende:
DING !!! En ik was zo blij als het lampje uitging [ link | afbeelding ]
Überhaupt roken.quote:Op zondag 6 december 2020 23:47 schreef chufi het volgende:
[..]
ja vreemde gedachte dat we rookten in het vliegtuig ...
Die wij meekregen, hadden een trekkoord.quote:Op zondag 6 december 2020 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, vooral aan de dop als deze weer eens niet goed genoeg ingepakt was.
vies he... al meer dan 7 jaar geleden gestopt van 2 pakjes per dag naar 0...quote:Op maandag 7 december 2020 00:09 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Überhaupt roken.
Roken mocht je vroeger bijna overal.
Nu ben je een paria.
Ik ben ruim 6 jaar geleden begonnen met dampen, wat mij van het roken af heeft geholpen.
Begin dit jaar ben ik ook daarmee gestopt.
Ik kan me nog amper voorstellen dat ik 26 jaar gerookt heb.
Totaal geen behoefte meer aan.
Ik word al bijna onpasselijk van de lucht.
Wij hadden deze maar nooit in zo'n mooie kleur.quote:Op zondag 6 december 2020 22:17 schreef marc0871 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vond dat vroegah altijd erg vieze dingen, dacht namelijk dat het een soort zakken waren om 's nachts in te kunnen plassen als je ziek was en daardoor je bed niet uitkon.quote:Op maandag 7 december 2020 08:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wij hadden deze maar nooit in zo'n mooie kleur.
[ afbeelding ]
Ik kan me vooral die mistige coupe nog herinneren.quote:
Die van ons was net te kort zodat de dop er net een stukje uitstak. Het koord zat dan als het ware om de hals van de kruik.quote:Op maandag 7 december 2020 00:12 schreef marc0871 het volgende:
Die wij meekregen, hadden een trekkoord.
Aantrekken, lusje erop en hij kwam er nooit meer uit.
Auwquote:Op maandag 7 december 2020 17:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die van ons was net te kort zodat de dop er net een stukje uitstak. Het koord zat dan als het ware om de hals van de kruik.
Wij hadden een blauwe, ik kan de rubber geur nog bijna ruiken.quote:Op maandag 7 december 2020 08:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wij hadden deze maar nooit in zo'n mooie kleur.
[ afbeelding ]
Ja. Arcopal.quote:Op dinsdag 8 december 2020 14:05 schreef Domnivoor het volgende:
Deze Knorr-mok past hier ook wel.
[ afbeelding ]
Iemand wees me erop dat dit gewoon glas is.
Ah, ik wist niet dat het van Arcopal was.quote:
quote:
Ja, zoiets ken ik ook nog wel van de V&D. Daar kon je dan uit een catalogus een spel kiezen die ze daar dan weer op een diskette zetten.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:10 schreef StevenHyde het volgende:
Begin/midden jaren 90s verkocht bijv de bruna van de gekleurde diskettes met games erop. Volgens mij voor een gulden of 5-7 per diskette. Stond dan een freeware game op dus dikke afzetterij. Was nog voor de tijd dat je echt zelf dat met gemak kon downloaden. Herkend iemand dit en weet iemand welke firma die games verkocht?
Ja, die kocht ik op vlooienmarkten en bij een klein warenhuis in het dorp. Mijn Engels was toen nog heel slecht, dus soms begreep ik niet waarom ik een level niet kon voltooien. Bleek dan slechts een deel van het spel te zijn. Maar soms ook echt leuke en complete spelletjes. Het was altijd maar afwachten wat, want reviews lezen of zo, dat was er niet bij.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:23 schreef StevenHyde het volgende:
Nee dit waren diskettes met plastic omheen. Dus daar stond het al op voordat de winkel het kreeg ;-)
Hahah mooi anekdotequote:Op vrijdag 11 december 2020 17:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, die kocht ik op vlooienmarkten en bij een klein warenhuis in het dorp. Mijn Engels was toen nog heel slecht, dus soms begreep ik niet waarom ik een level niet kon voltooien. Bleek dan slechts een deel van het spel te zijn. Maar soms ook echt leuke en complete spelletjes. Het was altijd maar afwachten wat, want reviews lezen of zo, dat was er niet bij.
Jaaah die hadden wij ook thuis! Sowieso al die zorgvuldig opgeborgen ballen in dozen. Altijd een sjiek moment met kerst als ze uitgepakt werden. Tegenwoordig zie ik vooral zakken.quote:
wat een bakbeestquote:Op maandag 21 december 2020 23:30 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Wij hadden precies deze
[ afbeelding ]
Die ken ik wel ja, ook een aantal van gekocht. Geen idee meer hoe het heet alleen. Ben benieuwd of m'n ouders toevallig nog iets ergens hebben liggen. Waarschijnlijk niet, maar zal eens vragen.quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:23 schreef StevenHyde het volgende:
Nee dit waren diskettes met plastic omheen. Dus daar stond het al op voordat de winkel het kreeg ;-)
Snuf en Snuitje! M-m-m-ooie p-p-parels!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:21 schreef chufi het volgende:
En wie zijn dit ook al weer ?![]()
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef chufi het volgende:
ipv met vuurwerk schoten we met pijltjes
[ afbeelding ]
De Veronicagids gaf de beste pijltjes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef chufi het volgende:
ipv met vuurwerk schoten we met pijltjes
[ afbeelding ]
Avrobode ging ook goed.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Veronicagids gaf de beste pijltjes.
Ja.quote:
Massage staaf.quote:
Ja, die moest je tegen je wang houden. Op dit plaatje lijkt het wel of je er ook mee kon bellenquote:
Dit soort floppy's bedoel je? Ik heb er nog wat op zolder liggen in een bak, kreeg ze nog wel eens bij eoa abbo volgens mij...quote:Op vrijdag 11 december 2020 14:10 schreef StevenHyde het volgende:
Begin/midden jaren 90s verkocht bijv de bruna van de gekleurde diskettes met games erop. Volgens mij voor een gulden of 5-7 per diskette. Stond dan een freeware game op dus dikke afzetterij. Was nog voor de tijd dat je echt zelf dat met gemak kon downloaden. Herkend iemand dit en weet iemand welke firma die games verkocht?
En een boel load errors.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort floppy's bedoel je? Ik heb er nog wat op zolder liggen in een bak, kreeg ze nog wel eens bij eoa abbo volgens mij...![]()
[ afbeelding ]
De Wehkamp of Neckerman ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
De Veronicagids gaf de beste pijltjes.
Dat was een vooruitgang. Spellen laden op je Commodore met cassette bandjes. Load, boodschappen doen en terug komen met een load errorquote:Op dinsdag 22 december 2020 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct. Hopen dat je het met scandisk of chkdsk kon oplossen...
En eindeloos koppen stellen...quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef Soury het volgende:
Dat was een vooruitgang. Spellen laden op je Commodore met cassette bandjes. Load, boodschappen doen en terug komen met een load error[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En eindeloos koppen stellen...
Ik zie dat er dus een programma voor bestaat, ik deed het altijd op gehoor...
Die plundere ik als kleine puber in de pre-internettijd vooral voor de lingeriepagina's.quote:
Zo ging dat...quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:41 schreef xpompompomx het volgende:
Die plundere ik als kleine puber in de pre-internettijd vooral voor de lingeriepagina's.
Mja, en elk programma op de band was dan net weer in een iets andere stand opgenomen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
En eindeloos koppen stellen...
Ik zie dat er dus een programma voor bestaat, ik deed het altijd op gehoor...
Wetenquote:Op dinsdag 22 december 2020 19:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die plundere ik als kleine puber in de pre-internettijd vooral voor de lingeriepagina's.
Klopt, basiscode opnemen van de NOS bij Hobbyscoop... Old school downloaden...quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef marc0871 het volgende:
Mja, en elk programma op de band was dan net weer in een iets andere stand opgenomen.
Je bleef bezig.
Heb ik ook nog gehad idd... En een Amiga 500 met ingebouwde drive, dat was echt een verademing.quote:Wij hadden een MSX-compatible computer.
Later een MSX2 met discettestation.
Dat werkte toch net even wat lekkerder.
Oh ja. Ook nog weleens gedaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, basiscode opnemen van de NOS bij Hobbyscoop... Old school downloaden...![]()
[..]
Heb ik ook nog gehad idd... En een Amiga 500 met ingebouwde drive, dat was echt een verademing.
Dit dus, en daarom weer koppen stellen...quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:39 schreef marc0871 het volgende:
Oh ja. Ook nog weleens gedaan.
Wat ik daarmee fout deed weet ik niet.
Werkte meer niet dan wel.
Daar zat je dan 5 minuten voor in de takkeherrie.
Piiiiiii-dut... Piidiidiidiibroaaaskgrrrraaaaaskreeaaaaa...
Enz.
Wowquote:Op maandag 23 november 2020 23:15 schreef chufi het volgende:
[ afbeelding ]
Ja klopt toen hoorde je de trollen nog niet want het was voor hun lastig te communiceren met de buitenwereld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:44 schreef apenoot het volgende:
... en vooral wat er toen niet was (mobieltjes, social media, 'influencers', hele lange tenen, ... )
quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat was een vooruitgang. Spellen laden op je Commodore met cassette bandjes. Load, boodschappen doen en terug komen met een load error[ link | afbeelding ]
Die Amiga 500 heb ik ook gehad. Was echte fanboy toen. Een PC had toen nog een groen-zwart scherm en enkel gepiep als geluid. Volgens de PC-nerds was dat de toekomst en waren zaken als kleur, afbeeldingen en geluid enkel goed voor spelletjes..quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, basiscode opnemen van de NOS bij Hobbyscoop... Old school downloaden...![]()
[..]
Heb ik ook nog gehad idd... En een Amiga 500 met ingebouwde drive, dat was echt een verademing.
Heb je gehandeld in die dingen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar weer eens van zolder gehaald:
[ afbeelding ]
Nee, niet gehandeld. Is uit m'n Sinclair collectie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:46 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Heb je gehandeld in die dingen?
Ik had de Sinclair 128+, fijn ding om mee te programmeren (spelen).
Leuk man.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, niet gehandeld. Is uit m'n Sinclair collectie.
Commodore / MSX heb ik ook nog wel wat van.
Echt 40+ materiaal
Ah man. Ik had maar een simpele Gameboy en ik stond in de winkel vaak te kwijlen op de Lynx.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:49 schreef Soury het volgende:
Nog niet zo lang geleden een adapter kunnen kopen via marktplaats. Niet alle spellen doen het meer, gelukkig wel KLAX dat is zwaar leuk om weer te spelen
[ link | afbeelding ]
Ik ken de liedjes nog bijna helemaal uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:26 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, blijkbaar niet iedere 40+er, maar zo gingen we in Brabant vroeger de deuren langs met 3 koningen
Welke liedjes zijn dat?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ken de liedjes nog bijna helemaal uit m'n hoofd.
Dit ga ik uitprinten en om een pakje peuken plakkenquote:
Driekoningen, Driekoningen,quote:
Daar ben ik mee begonnen in de 1ste klas. Na paar jaar kwam de balpen pas.quote:
Tussendoor ook nog met een vulpen moeten schrijven. Dat schrijven van mij is sowieso nooit iets geworden vanwege fijne motoriek. Balpen was wel een verbetering ten opzichte van inktpennen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar ben ik mee begonnen in de 1ste klas. Na paar jaar kwam de balpen pas.
[ afbeelding ]
Penhouder.
Was vrij zacht hout. als je er op kloof zat je mond snel vol met splinters...
Balpen afkluiven ( kwam ik helaas te laat achter ) geeft iets heel anders dan splinters, namelijk vieze plakkerige inkt in je mond.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tussendoor ook nog met een vulpen moeten schrijven. Dat schrijven van mij is sowieso nooit iets geworden vanwege fijne motoriek. Balpen was wel een verbetering ten opzichte van inktpennen.
oh jaaaa! Klinkt wel enigszins dubieus...fluitlolly. "Meisje...wil jij een fluitlolly?"quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:36 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik moest laats weer aan fluitlolly's denken.
[ afbeelding ]
Misschien online nog ergens.quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:52 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
oh jaaaa! Klinkt wel enigszins dubieus...fluitlolly. "Meisje...wil jij een fluitlolly?"
Zijn ze nog te koop? Die waren geweldig
Sorry voor de late reactie. Maar deze bedoelde ik iddquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit soort floppy's bedoel je? Ik heb er nog wat op zolder liggen in een bak, kreeg ze nog wel eens bij eoa abbo volgens mij...![]()
[ afbeelding ]
Ik had een supervision. Zo'n bruine gameboy variant. Koste denk ik de helft van een gameboy. Wat nog wel duur was. En zat dan standaard snake ingebouwd. Nog voordat de nokia ermee kwamquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:49 schreef Soury het volgende:
Nog niet zo lang geleden een adapter kunnen kopen via marktplaats. Niet alle spellen doen het meer, gelukkig wel KLAX dat is zwaar leuk om weer te spelen
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 januari 2021 17:52 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Misschien online nog ergens.
Deze kwam ik ook net tegen.
[ afbeelding ]
quote:Je doet 't met een ander als je met je moppie vrijt
Je doet 't met z'n vieren, even vlak voor 't ontbijt
Het meisje van de kassa, ze laat je niet meer los
Die juffrouw van 't ziekenfonds en soms die van de TROS
Laten je zien hoe mooi 't is In het bos
Waar zijn die poppetjes van die herken ik wel maar weet niet meer waarvan.quote:Op woensdag 27 januari 2021 22:30 schreef Baron-von-Blubba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Asterix en Obelixquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Waar zijn die poppetjes van die herken ik wel maar weet niet meer waarvan.
Joh je meent het. Maar je kreeg ze ergens bij.quote:
quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Mij schoot ook nog een oud ding te binnen. De frisdrankblikjes afsluiters nadat je een oud frisdrankblikje waarbij het lipje los kwam had geopend kan je deze afsluiter erop klikken en daarop zat dan een tuitje met draaidopje wat je als drinktuit kon gebruiken.
Ik kan geen plaatje ervan vinden..
Bij supermarkt De Heto, een supermarkt in Didam (Gelderland), die overigens al lang niet meer bestaat.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Waar zijn die poppetjes van die herken ik wel maar weet niet meer waarvan.
Die Brabanders hebben er niets van begrepen. De drie koningen kwamen juist geschenken brengenquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:26 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, blijkbaar niet iedere 40+er, maar zo gingen we in Brabant vroeger de deuren langs met 3 koningen
De gele gids. Die werden opgemaakt met het zelfde systeem van de Telegraaf Deensquote:
Die heb ik nog steeds liggenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
Dit was ook superleuk speelgoed:
[ afbeelding ]
Die heb ik nog steeds!quote:Op vrijdag 29 januari 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:
Dit was ook superleuk speelgoed:
[ afbeelding ]
Zo laat nog? Ik dacht ergens tot 2010 of zo.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 13:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb de laatste die ik kreeg (van 2017/2018) hier nog liggen.
Ja.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 13:40 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zo laat nog? Ik dacht ergens tot 2010 of zo.
okquote:Op zaterdag 30 januari 2021 23:33 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
"Vroeger was alles beter"
JA! Nu klopt dat ook! 100% zeker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |