Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het is dat iemand een account zelf beheerd waarop steeds door anderen genomen foto's van die persoon staan. Dit is heel duidelijk een door een PR-medewerker beheerde account.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
So what? Als je je account zelf beheert kun je alleen selfies posten?
Denk nou eens na jongen. Het account van Max op insta volgt voor 90% ordinaire Oostblok hoeren en wannabe insta-modelletjes. Waarom zou een PR- medewerker in godsnaam dergelijke accounts volgen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het is dat iemand een account zelf beheerd waarop steeds door anderen genomen foto's van die persoon staan. Dit is heel duidelijk een door een PR-medewerker beheerde account.
Ja, Verstappen betaald PR-medewerkers om door hen aan het werk gezet te worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Denk nou eens na jongen. Het account van Max op insta volgt voor 90% ordinaire Oostblok hoeren en wannabe insta-modelletjes. Waarom zou een PR- medewerker in godsnaam dergelijke accounts volgen?
Een atleet als Max post geen selfies vanuit de Aldi. Hij krijgt die pics aangeleverd van zijn PR-medewerker.
De prmedewerker is toch indienst bij het team?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja, Verstappen betaald PR-medewerkers om door hen aan het werk gezet te worden.![]()
![]()
Dit is niet meer een erg zinvolle discussie.
https://www.gpfans.com/nl(...)a-mensen-zijn-wreed/quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij bent echt zeldzaam dom.
quote:Toch stopt hij er zelf echter weinig van zijn kostbare tijd in: "Ik houd me niet echt bezig met mijn social media, ik heb personeel dat dat voor mij regelt," zo vertelt hij.
Dat zou een stunt zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:45 schreef mikieu het volgende:
Max heeft uiteraard gewoon bij Merc getekend omdat ze dit jaar tevaak zijn uitgevallen. Ham vraagt teveel en Max gaat langer mee. Toen Honda dit hoorde vonden ze het wel best.
Jij gelooft alles wat je leest? Hij zegt ook altijd dat hij nergens wakker van ligt en zich nergens druk om maakt terwijl zijn hoofd vaak op janken staat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
https://www.gpfans.com/nl(...)a-mensen-zijn-wreed/
[..]
Pics?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij gelooft alles wat je leest? Hij zegt ook altijd dat hij nergens wakker van ligt en zich nergens druk om maakt terwijl zijn hoofd vaak op janken staat.
Maar jij gelooft dus dat Max Verstappen zijn Instagram account wordt beheerd door een PR-medewerker die vervolgens naar eigen inzicht allerlei Oostblok hoertjes gaat volgen met Max zijn account? Een beetje PR-medewerker zou je dat juist afraden.
Het meest recente account wat hij gevolgd heeft is van een zekere 'alice.von.v'quote:
Misschien dat een "single supplier" model zoals met de banden veel beter zou zijn. Het is toch iedere zoveel jaar weer dezelfde discussie van een fabrikant die afhaakt en er weer angst is dat er een tekort aan leveranciers gaat ontstaan (of een leverancier zal domineren). Volgens mij zou een enkele leverancier van motoren weinig veranderen aan het DNA van Formule 1. Ik ben voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:01 schreef Fer het volgende:
Een merk dat zich terug trekt.
Een ander merk wat straks gedwongen weer samen gaat werken met Redbull.
En een merk wat het niet lukt om op legale wijze een competitieve motor te bouwen.
De motorformule is zo goed als kapot. Tijd voor iets nieuws.
Max en Lando McLaren-Mercedes!!!!!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:55 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, je kunt merken dat het geen raceweek is zeg. Wat een onzin allemaal
Ik denk dat Renault het wel zo kan spelen dat RBR met bepaald gedrag zal moeten inbinden en ik denk dat de merknaam Renault of Alpine op de RBR's zal moeten prijken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Na het vertrek van McLaren heeft Renault ook belang bij nieuwe klantenteams hoor. Die raken volgend jaar een hoop data kwijt en hebben dus weinig te eisen. Sowieso is het niet gezegd dat Red Bull naar Renault overstapt.
eerst maar eens afwachten of Mercedes nog lang doorgaat als fabrieksteamquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:26 schreef Lionheaad het volgende:
Ondertussen vind Mercedes deze situatie, in het licht van de onderhandelingen met Lewis, wel even prima. Die hebben met Max nu ineens een prima 2e optie voor 2022.
Ik denk eerder dat Max de eerste optie is voor Mercedes in 22quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:26 schreef Lionheaad het volgende:
Ondertussen vind Mercedes deze situatie, in het licht van de onderhandelingen met Lewis, wel even prima. Die hebben met Max nu ineens een prima 2e optie voor 2022.
Z’n zusje doet de social mediaquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het is dat iemand een account zelf beheerd waarop steeds door anderen genomen foto's van die persoon staan. Dit is heel duidelijk een door een PR-medewerker beheerde account.
Dat denk ik dus ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Max de eerste optie is voor Mercedes in 22
Waarom herrie in de tent als het ook makkelijk kan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 01:40 schreef Fer het volgende:
Als Mercedes hun legende waardig wil afsluiten tekenen ze Max & Ham samen. Alsof Leclerc of Ricciardo als een lachende 3e met de titel ervandoor kan gaan.
Ik denk dat jij veel te veel belang hecht aan de publieke woordenwisseling. Als het om geld gaat, gaat eer de deur uit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:47 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk dat Renault het wel zo kan spelen dat RBR met bepaald gedrag zal moeten inbinden en ik denk dat de merknaam Renault of Alpine op de RBR's zal moeten prijken.
RBR zal Renault niet meer dicteren of straffeloos bekritiseren zoals ze voorheen gewend waren te doen.
Dit is een vernedering voor RBR. Alle pijlen op Honda en dan terug moeten naar Renault. Ferrari zal ze niet willen als klant, zeker na al dat (terecht of onterechte) gebash jegens hen. Mercedes wil ook niet. RBR komt zichzelf nu gewoon flink tegen.
Jeetje je hebt een flinke hekel aan RBRquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:47 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk dat Renault het wel zo kan spelen dat RBR met bepaald gedrag zal moeten inbinden en ik denk dat de merknaam Renault of Alpine op de RBR's zal moeten prijken.
RBR zal Renault niet meer dicteren of straffeloos bekritiseren zoals ze voorheen gewend waren te doen.
Dit is een vernedering voor RBR. Alle pijlen op Honda en dan terug moeten naar Renault. Ferrari zal ze niet willen als klant, zeker na al dat (terecht of onterechte) gebash jegens hen. Mercedes wil ook niet. RBR komt zichzelf nu gewoon flink tegen.
Herrie is geen probleem, zolang er maar geen ander team met de prijs vandoor gaat. Maar de enige die dat zou kunnen is Verstappen, dus als je die wegneemt bij de concurrentie, heb je dat probleem niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom herrie in de tent als het ook makkelijk kan?
Als Mercedes zijnde haal je Max natuurlijk nooit binnen als Hamilton er nog zit.
Renault Alpine zal zijn eigen broek moeten ophouden binnen het concern en concurreren met Audi Mercedes DS Jaguar Alfa Romeo BMW.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:47 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik denk dat Renault het wel zo kan spelen dat RBR met bepaald gedrag zal moeten inbinden en ik denk dat de merknaam Renault of Alpine op de RBR's zal moeten prijken.
RBR zal Renault niet meer dicteren of straffeloos bekritiseren zoals ze voorheen gewend waren te doen.
Dit is een vernedering voor RBR. Alle pijlen op Honda en dan terug moeten naar Renault. Ferrari zal ze niet willen als klant, zeker na al dat (terecht of onterechte) gebash jegens hen. Mercedes wil ook niet. RBR komt zichzelf nu gewoon flink tegen.
McLaren deed het ook met Prost en Senna.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:17 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom herrie in de tent als het ook makkelijk kan?
Als Mercedes zijnde haal je Max natuurlijk nooit binnen als Hamilton er nog zit.
maar maakt het F1 echt beter als die 2 er vandoor gaan en om de prijzen vechten met de rest op grote achterstand, ik heb toch liever dat Red Bull en Ferrari een auto bouwen die ook kan winnenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 10:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
McLaren deed het ook met Prost en Senna.
Is nu nog een legendarisch duo, dus lijkt me juist prima.
Dat klinkt een stuk beter dan: "we hebben geen keus, we kunnen gedwongen worden motoren te leveren"quote:
inderdaad en het is voor hun natuurlijk ook een uitkomst, scheelt toch wel of je 1 team of 3 teams motoren kan leverenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat klinkt een stuk beter dan: "we hebben geen keus, we kunnen gedwongen worden motoren te leveren"
Helemaal mee eens. Alleen gaat dat niet gebeuren. Dus dan maar de enige andere manier om gevechten voor de winst te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar maakt het F1 echt beter als die 2 er vandoor gaan en om de prijzen vechten met de rest op grote achterstand, ik heb toch liever dat Red Bull en Ferrari een auto bouwen die ook kan winnen
Oneens, vooral kijkend naar volgend jaar waar je het kan vergeten dat RB en Ferrari ineens gelijkwaardig zijn aan Mercedes is 't voor elke fan veel beter als je iig nog een titanenstrijd tussen Lewis en Max hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar maakt het F1 echt beter als die 2 er vandoor gaan en om de prijzen vechten met de rest op grote achterstand, ik heb toch liever dat Red Bull en Ferrari een auto bouwen die ook kan winnen
volgend jaar kan je het sowieso vergeten inderdaad maar in 22 kan een ander dan Mercedes ook een goeie auto hebben en ik denk ook dat je de titanen strijd overschat, enige verschil met Bottas is dat Verstappen vaker van Hamilton zal winnen, we hebben met Rosberg gezien dat het niet echt een titanenstrijd oplevert, het geeft wat meer spanning in de punten maar of we qua racen verwend worden vraag ik me af.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:16 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oneens, vooral kijkend naar volgend jaar waar je het kan vergeten dat RB en Ferrari ineens gelijkwaardig zijn aan Mercedes is 't voor elke fan veel beter als je iig nog een titanenstrijd tussen Lewis en Max hebt.
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 08:15 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik denk dat jij veel te veel belang hecht aan de publieke woordenwisseling. Als het om geld gaat, gaat eer de deur uit.
ik denk dat van Honda naar Renault wel een stapje terug is qua vermogen maar ook financieel gezien voor RBRquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 20:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
eerst maar eens afwachten of Mercedes nog lang doorgaat als fabrieksteam
Tuurlijk zou dat beter zijn. Maar met Redbull die weer van motor switched en Ferrari die hun illegale motor nu legaal probeert na te bouwen, zie ik het niet voor 2023 gebeuren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar maakt het F1 echt beter als die 2 er vandoor gaan en om de prijzen vechten met de rest op grote achterstand, ik heb toch liever dat Red Bull en Ferrari een auto bouwen die ook kan winnen
Wat is er grappig aan? Renault was ook prut. Elk jaar beloftes en elk jaar onbetrouwbaar en te weinig pk's. Voor beide partijen was het beter uit elkaar te gaan. Renault lijkt haar zaakjes nu beter op orde te hebben,maar de druk van een McLaren als middenveld team is een stuk minder hoog. En die gaan niet voor niets over op een Mercedes PU.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.
Tuurlijk. Mercedes en Renault zetten nu al in op een 100% elektrisch modellenpakket in 2030. Dus die hebben geen reden meer om zich nog te bewijzen op gebied van verbrandingsmotoren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het is gewoon grappig hoe al fervente Renault haters van 2-3 jaar geleden opeens met "lovende" woorden spreken over Renault.
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef babylon het volgende:
[..]
Waar doet men dat? Niet hier. Niet op Twitter.
Er zullen er eerder uit- dan instappen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Je ziet spokenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:48 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hier was dat ook het geval. Het is niet iets van maar één medium.
Dat ze op termijn als team uitstappen is zeker wel mogelijk. Maar Mercedes AMG High Performance Powertrains (de motorendivisie) is een apart bedrijf dat niet snel opgeheven zal worden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze na een vertrek van het team a la Cosworth iedere partij die interesse heeft hun motoren gaan leveren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
De kans bestaat dat Mercedes de ontwikkelingskraan dicht draait en wellicht dat Hamilton de handdoek ook wel in de ring gooit als Ineous de baas wordt.
Het rammelt genoeg bij Daimler.
Max hoeft helemaal niks.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:33 schreef Gruj0 het volgende:
Publiekelijk of niet, het heeft ze PR technisch gezien vast wel wat pijn gedaan. Max zal ook moeten inbinden over de Renault engine, wat ze zijn veroordeeld tot deze engine.
Reclame is reclame . Als jouw ster, steigerend paardje, rode stieren, of je H elke twee weken prominent een weekend lang in beeld is en je naam 1500 keer genoemd wordt in een raceweekend, dan heeft dat veel waarde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die gaan ook wel een keer stoppen denk ik ja. Ze hebben niks meer te bewijzen en Daimler zit momenteel door corona ook voor miljarden in de rode cijfers.
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel. Het kán wel, maar dan ga je in feite met Formule E auto's op Spa Francorchamps rijden. En dat is op dit moment geen gezicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:47 schreef Gruj0 het volgende:
F1 is gewoon niet meer interessant. Het is onaantrekkelijk geworden voor motorbouwers en de investeringen die je moet doen zijn groot.
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:35 schreef Vriezzer het volgende:
F1 zit in een tussenfase. De transitie van hybridemotoren naar 100% elektrisch is op dit moment nog niet reëel.
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkendquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Het is een soort karten. Het is wel geinig maar nog lang geen Formule 1.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat elektrisch rijden wordt ad absurdum gepusht maar elektrisch racen is tot nu toe gewoon lachwekkend
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
door de budgetlimiet kunnen teams zich straks weer behoorlijk zelf bedruipen zonder dat Daimler er veel geld in hoeft te pompen.
De kosten vallen onder het reclame/PR budget, vermoedelijk, en dat zal bij Mercedes een heel groot budget zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daimler verdient sowieso veel meer aan F1 dan het erin stopt. Ten eerste stoppen ze er niet zoveel in, het grootste deel van het F1 budget komt uit sponsoring, en ten tweede is de exposure veel meer waar dan de kosten.
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook nog best een tijd duurt voor de hele wereld volledig electrisch rijdt. Ik denk dat hybride ook nog wel even blijft. Dus er is zeker nog wel ontwikkelingsruimte.
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Ik vind het wel relevant, de F1 is toch altijd de plek van de belangrijke innovaties. Dan moet je niet gaan kijken naar de toch al redelijk uitontwikkelde elektrische motoren, maar naar de voorbeelden die jij aanhaalt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor vrachtvervoer moet je in eerste instantie kijken naar waterstof en ik verwacht dat inductie ook een belangrijke rol kan gaan spelen.
ja, het drijft af van F1, maar ik wilde mijn gedachten wel even laten gaan.
Kwa gewicht zou het kunnen. Desnoods met een FIA spec fuelcell.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Verbrandingsmotoren blijft nog wel langer dan 2030, zeker in gebieden buiten West Europa. Maar ik verwacht niet dat een merken als Mercedes en Renault er nog heel actief in gaan ontwikkelen of marketing ervoor maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben zeer sceptisch tegenover elektrisch rijden, en ik ben zeker niet de enige. Er zijn nog redelijk wat alternatieven, en misschien zijn die in de toekomst wel mogelijk. Misschien rijden we allemaal zelfs op fusie oid.
Elektrisch wordt nu lekker gehypet, maar daar vol op in zetten zou gewoon dom zijn. Altijd je ogen open houden voor alternatieven.
Juist, dat zeg ik hier ook altijd. Formule 1 moet ervoor kiezen om in de eerste plaats een raceklasse te zijn. Mobiliteit en autoracen zijn twee verschillende dingen. Prima dat mensen hun woonwerk verkeer tegenwoordig electrisch af kunnen leggen maar als Formule 1 kun je daar verder niks mee. Autosport en milieu zijn niet met elkaar te combineren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk dat je als formule 1 een keuze moet maken.
Als je door wil als reclame bord voor grote autofabrikanten dan ontkom je niet elektrificatie. Over 10 jaar rijden we grotendeels elektrisch en maak je als Mercedes of Renault geen reclame voor jezelf als je met verbrandingsmotoren rijdt.
Je kan ook door als race klasse, maar kijk dan naar versimpeling en standaardisatie van onderdelen.
Op termijn is het huidige model niet meer houdbaar.
Wat hadden Renault, Peugeot, Honda en Toyota aan het ontwikkelen van V10 motoren? Weinig tot niets. Ze wilden deelnemen aan het spelletje en de drempel om deel te kunnen nemen was relatief laag. Zelfs kleine spelers als Yamaha, Cosworth en Hart konden meedoen. Met de huidige motorformule is het onmogelijk om als fabrikant in te stappen en competitief te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Op Le Mans wil men vanaf 2024 ook auto's die rijden op waterstof toestaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Lionheaad het volgende:
De eerste auto's op waterstof zijn er inmiddels ook. Het is een andere vorm van elektrisch rijden, maar ik weet niet in hoeverre je daarmee in 2026 zou kunnen racen. Daarnaast ook geen flauw idee wat er gebeurt bij serieuze ongelukken.
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar om F1 interessant te houden voor autoproducenten moeten ze wel kunnen profiteren van ontwikkelen uit de F1. Als we weer terug gaan naar oude jankende V8/10/12 motoren dan hebben de autoproducenten vrijwel niks aan het ontwikkelen van motoren daarvoor. Er kan natuurlijk wel voordeel uit andere dingen worden gehaald, maar dat is waarschijnlijk niet voldoende om er veel geld in te steken.
Kan F1 bestaan zonder de autoproducenten? Zou het mogelijk zijn om alle auto's een standaard motor te geven en meer te focussen op de strijd tussen teams en rijders dan op de strijd tussen autoproducenten?
Quote maarquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:24 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik was erbij. De enige die spoken ziet ben jij.
Zou dat zo erg zijn als alle teams met een Mercedes motor zijn uitgerust?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:59 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dan wordt het een soort Indycar. Nee dank je, 1 is genoeg.
quote:Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niet onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
per jaar of alleen voor 31 mrt 2021?quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:55 schreef Starflyer het volgende:
Wat ik ook al een tijdje roep hier. Het tekenen van het Concorde Agreement is geen garantie dat teams ook tot en met 2025 in de F1 blijven. Als teams voor 31 maart aangeven dat ze willen stoppen kunnen ze na dat seizoen ook daadwerkelijk uitstappen zonder consequenties.
Per jaar.quote:
Tuurlijk nietquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:08 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat Max wellicht een jaar naar de Indycars gaat.
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.quote:
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je moet goed begrijpen dat Max geen persoon is maar een organisatie die gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen, vanuit dat oogpunt kan het zeer interessant zijn.
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In de F1 valt voor Max meer geld te verdienen dan in de IndyCars.
Ten eerste heeft hij een contract. Ten tweede verdient hij 35 miljoen per jaar.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet hij wel in een competitieve wagen rijden, voorlopig is het een loopfiets.
Pas vanaf 2026. Eerder niet.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:23 schreef Fer het volgende:
Hoe vaak zouden Marko en Horner al met Domenicale hebben gesproken. Zou mij niks verbazen, dat ze nu 100% inzetten op een nieuw motor regelement.
terug naar de V10quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie post #84quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:16 schreef Gehrman het volgende:
Marko sluit vertrek Red Bull uit de Formule 1 niet uit
Weliswaar heeft het team het nieuwe Concorde Agreement ondertekend, maar daar kan Red Bull onder uit, aldus Marko. "We kunnen het contract jaarlijks opzeggen. Er zit een clausule in die het toestaat aan het eind van elk jaar op te stappen, maar dat heeft niets onze prioriteit. We zijn nu dingen aan het uitzoeken en als we de feiten op tafel hebben nemen Mateschitz en ik een besluit. Ons plan is voor het einde van het jaar duidelijkheid te hebben."
Ik vind het zo jammer. Dit laat maar weer het lastige van de sport zien. Je kan nog zoveel talent hebben je moet in de goede wagen zitten.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:17 schreef DKUp het volgende:
Dit zie ik niet goed eindigen voor Max als hij niet bij Mercedes of Aston Martin eindigt over twee jaar.
Andy Cowell van Mercedes heeft meer kennis van de F1 motor, denk ik.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:22 schreef shiz het volgende:
Gewoon naar McLaren.
Mercedes motor.
Team op de up 'n up.
Teammaatje = simmaatje L4NDO.
#OrangeArmy
Seems like a plan.
Plan X... RedBull koopt de boel van Honda op. Haalt Christian von Koenigsegg aanboord om de hybride motor door te ontwikkelen (z'n nieuwe 3-cil hybride 1724PK Gemera is een voortreffelijk staaltje kunst!)... mooie nieuwe naam gebonden aan de sport en Max blijft.
Teveel werk en te hoge investering. De ontwikkeling is peperduur en je hebt heel veel geschoold personeel nodig.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Andy Cowell van Mercedes heeft meer kennis van de F1 motor, denk ik.
En die komt komend jaar op de markt, want dan is zijn gardening leave afgelopen.
quote:
Goddomme jullie zijn me voorquote:
Ik vooralquote:
Ja peterselie was bijna 5 minuten laterquote:
Geen idee maar ik kan niet nog een keer een Schumacher tijdperk aan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja peterselie was bijna 5 minuten later
Is met Schumacher nou al officieel dat ie naast Kimi zit komend jaar? Las her en der wat berichten die dat impliceerden, maar dat is toch niet officieel nog toch?
Nouja alles liever dan dat het Lewis tijdperk ook nog maar 1 race langer duurtquote:Op maandag 5 oktober 2020 00:14 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen idee maar ik kan niet nog een keer een Schumacher tijdperk aan.
Sowieso tijdperkenquote:Op maandag 5 oktober 2020 00:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja alles liever dan dat het Lewis tijdperk ook nog maar 1 race langer duurt
Sowieso sowiesoquote:
Nee. Staat nog niet op de officiële kanalen van Alfa Romeo Racing.quote:Op maandag 5 oktober 2020 00:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja peterselie was bijna 5 minuten later
Is met Schumacher nou al officieel dat ie naast Kimi zit komend jaar? Las her en der wat berichten die dat impliceerden, maar dat is toch niet officieel nog toch?
Kon het zo vlug ook nergens officieel terugvinden. Dacht dat ik misschien iets gemist had, maar dat is dus, vooralsnog, niet zoquote:Op maandag 5 oktober 2020 00:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee. Staat nog niet op de officiële kanalen van Alfa Romeo Racing.
Zou sowieso een vreemde dag zijn om dat bekend te maken. Dat verwacht ik eerder komend weekend op de Nürburgring.quote:Op maandag 5 oktober 2020 00:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Kon het zo vlug ook nergens officieel terugvinden. Dacht dat ik misschien iets gemist had, maar dat is dus, vooralsnog, niet zo
Zou wel mooi zijn als Kimi Mick onder zn hoede neemt. Er rijden er nog maar weinig die nog tegen Schumacher geraced hebben.
Volgend jaar een record dan denk ik, 2 coureurs op de grid die ook nog tegen de vader van 2 van hun tegenstanders gereden hebben
Ik ook.quote:Op maandag 5 oktober 2020 00:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zou sowieso een vreemde dag zijn om dat bekend te maken. Dat verwacht ik eerder komend weekend op de Nürburgring.
Meet heel veel REGEN!quote:
Echt iets voor de goat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:47 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Meet heel veel REGEN!
(volgens een aantal weerdiensten....andere weer droog)
Gruwelijk nat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 08:47 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Meet heel veel REGEN!
(volgens een aantal weerdiensten....andere weer droog)
Albon en Norrisquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef potjecreme het volgende:
Wie gunnen we een onverwachte winst.
Ik ga voor Norris.
Russellquote:Op maandag 5 oktober 2020 11:45 schreef potjecreme het volgende:
Wie gunnen we een onverwachte winst.
Ik ga voor Norris.
Ik hoop zo hard dat dat pas op Abu Dhabi gebeurt. Gewoon zodat Abiteboul een heel seizoen zich veilig waande, en dan op het allerlaatste moment "merdequote:Op maandag 5 oktober 2020 11:57 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
En een podium voor Riccardo (gewoon voor de Tattoo van Abiteboul
Ook om de grootheidswaanzin van Renault nog even beteugeld te laten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik hoop zo hard dat dat pas op Abu Dhabi gebeurt. Gewoon zodat Abiteboul een heel seizoen zich veilig waande, en dan op het allerlaatste moment "merdeputain!"
Maar dan kan’ie hem niet meteen laten zetten. Er zijn geen tattoo shops in de VAE.quote:Op maandag 5 oktober 2020 13:15 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik hoop zo hard dat dat pas op Abu Dhabi gebeurt. Gewoon zodat Abiteboul een heel seizoen zich veilig waande, en dan op het allerlaatste moment "merdeputain!"
Beter we in Duitsland, meteen laten zetten en dan een bestraffing krijgen waardoor Ric van het podium pleurt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook om de grootheidswaanzin van Renault nog even beteugeld te laten.
YESquote:
Geen shops, maar je kan er prima een tattoo krijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 14:56 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Maar dan kan’ie hem niet meteen laten zetten. Er zijn geen tattoo shops in de VAE.
Dè minde gij nie.quote:
Bordelen ook niet maar toch kun je er prima hoerensnoerenquote:Op maandag 5 oktober 2020 15:57 schreef babylon het volgende:
[..]
Geen shops, maar je kan er prima een tattoo krijgen.
Er zijn ook geen kroegen in de VAE
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:17 schreef Rossdale het volgende:
Ik zie Honda de F1 motoren afdeling wel verkopen aan een andere leveracier en dat Red Bull gewoon met rebadged Honda torretjes rond gaat rijden.
wordt wel een stuk kostbaarder dan het partnership dat ze nu hebben maar ook kostbaarder dan klantenmotorenquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals.
Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
Maar als het titels oplevert is het mischien een acceptable kostprijs.quote:Op maandag 5 oktober 2020 23:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt wel een stuk kostbaarder dan het partnership dat ze nu hebben maar ook kostbaarder dan klantenmotoren
Zolang Aston Martin, Williams, McLaren en Merc zelf met Mercs blijven rijden kun je dat wel uit sluiten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
dan krijg je A1quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
Zoals F2 en F3?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
Omdat ene Max er niet aan meedoet. Maar het gaat om de neutrale toeschouwerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals F2 en F3?
Ik vind het niet leuker
Nee.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
Indycar heeft geen 1000 pk, de nieuwe regels voor 2021 geven rond de 900 pk met de overtake knop ingedrukt. Zonder overtake button zitten ze rond de 700-800 pk afhankelijk van het circuit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Waarom niet dezelfde regels hanteren als de Indycar vanaf 2023?
2,4 liter V6, twin turbo, hybride en ongeveer 1,000 pk.
Zou voor beide series goed zijn. Ferrari kan zo makkelijker naar Amerika, Honda kan terug naar de F1.
Krijg je beetje van Nascar race van.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
En dat is nu precies wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Krijg je beetje van Nascar race van.
Ik wil een F1 waarin men de nieuwste technologie gaat uitproberen en een wedstrijd mee winnen.. Degene die slimmer dan de spel regels, wint de race.. Dat wil ik zien.
Dan kijk je toch naar de verkeerde raceklasse? De technische verschillen en uitdagingen is juist wat F1 zo mooi maakt. Het is niet alleen coureur tegen coureur, maar ook engineer tegen engineer, ontwerper tegen ontwerper, etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:15 schreef opreis het volgende:
Ik heb liever dat de beste coureur wint. Wat boeit het mij of het ene team ergens een extra klepje of een pompje door de mazen van de regels heeft gekregen waardoor ze sneller zijn.
en daar ben je er één van zeker?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, autosport is geen pure sport zoals bijvoorbeeld tennis of zwemmen waarin de beste daadwerkelijk wint. Het is ook niet zo dat de 'beste' coureurs in de F1 rijden maar eerder een verzameling rijkeluiszoontjes en rijders die vanwege hun achternaam en familiehistorie commercieel interessant zijn. De 'beste' coureurs zitten thuis achter hun PlayStation.
Exact.quote:
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron?quote:
Nee, want ik denk dat de beste coureurs in de F1 rijden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan kijk je toch naar de verkeerde raceklasse? De technische verschillen en uitdagingen is juist wat F1 zo mooi maakt. Het is niet alleen coureur tegen coureur, maar ook engineer tegen engineer, ontwerper tegen ontwerper, etc.
En ja, dat heeft als nadeel dat als het een team lukt voor al deze facetten de beste mensen te hebben dat ze een seizoen domineren. Maar dat is F1
Totaal niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron?
https://www.autoweek.com/(...)for-1000-horsepower/quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indycar heeft geen 1000 pk, de nieuwe regels voor 2021 geven rond de 900 pk met de overtake knop ingedrukt. Zonder overtake button zitten ze rond de 700-800 pk afhankelijk van het circuit.
https://www.indycar.com/N(...)ne-regulations-2021b
Ik weet dat Joe Saward af en toe aanschuift.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit is wel interessant. Is dit betrouwbare bron?
900 pk in 2023, boven de 1000 pas later.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.autoweek.com/(...)for-1000-horsepower/
Vanaf 2023 mikken ze er wel op.
Maar goed, 800, 900 of 1000 pk, het gaat erom dat we meer leveraciers krijgen ,interssantere races, en beter betaalbare motoren.
quote:An additional kinetic energy recovery system will provide an electrified jolt to bring total available horsepower up to a targeted 900. Later in the planned five year life cycle of the engine package, that target will move above 1000 horsepower.
Hadden we natuurlijk (feitelijk) al in de jaren 70. Het kan dus best.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Echt het allerbeste met die motoren zou zijn om over te gaan op een vaste motorenleverancier.
Dan wordt de F1 sowieso een stuk leuker en goedkoper.
Naast de Ferrari en Renault motoren. Dus nog steeds meerdere fabrikanten. En de mogelijkheid voor nieuwe fabrikanten om toete treden. Daar wil je niet van af.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hadden we natuurlijk (feitelijk) al in de jaren 70. Het kan dus best.
Dat zou ik ook niet willen zeggen, maar in de jaren 70 had je de situatie waarin er een leverancier was (Cosworth) die aan iedere partij die wilde een hele competitieve motor leverde. Dat gaf wel een hoop zekerheid aan de sport.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:08 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Naast de Ferrari en Renault motoren. Dus nog steeds meerdere fabrikanten. En de mogelijkheid voor nieuwe fabrikanten om toete treden. Daar wil je niet van af.
Weer een bos gekapt in Brazilië ...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
In het Portugees maar het komt er op neer dat er een deal is om F1 in Rio te organiseren als het circuit daar gebouwd is, de president schijnt dit project te pushen maar er moet veel bos gekapt worden en het is Rio dus het kan nog wel even duren voor het werkelijkheid is.
Een circuit gebouwd door mensen die het nooit zullen kunnen bezoeken. Ligt er straks 350 dagen per jaar verlaten bij, net als de voetbalstadions na het WKquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Weer een bos gekapt in Brazilië ...
Die president is een ramp voor het land
Zoiets als de voorvleugel die RB meer pijn deed dan Merc?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 20:32 schreef daNpy het volgende:
Het probleem is toch ook niet dat er 1 team technisch voorloopt, het probleem is dat de FIA (weer) zulke rare regels oplegt dat de andere teams ook achter blijven.
Juist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:06 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Zoiets als de voorvleugel die RB meer pijn deed dan Merc?
Vind tanken niet zo spannend, gevaarlijk en vaak de keuze eerder te gaan tanken ipv inhalen. Ook daardoor weer grote snelheidsvershillen waardoor de inhaalacties meh zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:14 schreef Lionheaad het volgende:
FIA zou inderdaad ballen moeten tonen en zeggen: dit is het technische regelement n voor de komende 5 jaar.
Als er iemand dan iets heel slims bedenkt, kopieert de rest het toch wel. Heeft het eerste team er hooguit 1 seizoen profijt van.
Daarnaast beviel me die indycar race van 85 ronden wel. Lekker lang en meerdere pitstops nodig.
En tanken moet terug. Geeft wat extra tactische dimensie aan de race.
Het vervelende is alleen dat je aan motoren weinig kunt zien en het vaak ook nog in de software verborgen zit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Krijg je beetje van Nascar race van.
Ik wil een F1 waarin men de nieuwste technologie gaat uitproberen en een wedstrijd mee winnen.. Degene die slimmer dan de spel regels, wint de race.. Dat wil ik zien.
eens maar de president wil het in Rio en z'n zoon is er meen ik ook bij betrokken dus er zal ook wel weer het nodige smeergeld inzitten, maar het zal nog wel even duren voor ze beginnen en misschien is de president dan alweer wegquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals.
Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat ik helemaal een kromme vorm van autosport vind, zijn die GT klasses waarin men een 'balance of performance' systeem gebruikt om de boel 'gelijk' te trekken. Stel dat je als Chevrolet een hele goede Corvette hebt gebouwd dan krijg je dermate veel restricties opgelegd door de organisatie dat je weer net zo snel bent als Ferrari en Porsche. Als je pech hebt ben je zelfs langzamer. Wat heeft het dan nog voor nut om een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen?
De beste, meeste vermakelijke en meest competitieve raceklasse die ik mij voor de geest kan halen was CART eind jaren 90. Twee bandenfabrikanten (Goodyear, Firestone), vijf constructeurs (Reynard, Lola, Swift, Penske, Eagle) vier motorleveranciers (Mercedes, Honda, Ford, Toyota) en talloze topcoureurs. Er waren zoveel verschillende chassis, motor en bandencombinaties dat heel veel verschillende rijders konden winnen en op verschillende circuits verschillende auto's boven kwamen drijven. Er waren races op super speedways, short ovals, stratencircuits, permanente circuits. Niemand kon domineren omdat de omstandigheden iedere race anders waren. Ik kijk die races nog steeds graag terug op YouTube. De huidige F1 is ver van dergelijk spektakel verwijderd.
Wat in ieder geval geen oplossing is, is van de F1 een 'spec klasse' willen maken waarbij iedereen gelijk materiaal heeft. Vrijwel alle spec klasses zijn slaapverwekkend. Porsche Supercup, Formule 2 etc.
Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:
Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk.
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten.
Zelfs Bernie beschermde Interlagos.
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeftquote:
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik hetquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.
Hopelijk is dat in Rio beter.
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behoudenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Met dat circuit bedoel je interlagos?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Die in Rio. Interlagos isquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Met dat circuit bedoel je interlagos?
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
ja dan is het gewoon overquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken.quote:Mudflap
5 Quote
Post 06 Oct 2020, 12:50
I got word that Mercedes have been developing a new intake concept for the last year which will be ready for the start of 2021 and is expected to bring a good step in performance.
The new architecture will be visibly different and the engine cover will have to be compromised slightly to accommodate it but the aero loss is said to be small compared to the power gained.
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.
https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.htmlquote:The cost of purchasing a customer engine supply deal – which has been capped at ¤15m per season – as well as flight and hotel costs for race and testing travel do not count.
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.
Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders overquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te makenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Fer het volgende:
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.
Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.
Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
Het staat niet vast dat alleen electrisch rijden de toekomst heeft. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en verbetering van biobrandstoffenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
Waterstof?..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.
Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
Bio ≠ synthetischquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?
EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
quote:The technology is also said to be easily recyclable and eco-disposable at the end of its lifecycle, with NAWA estimating that the technology could reduce could reduce the CO2 footprint of a lithium battery cell by as much as 60 per cent.
One of the key markets for the technology is expected to be the automotive sector, which currently accounts for 75 per cent of lithium-ion battery production. The company claims that an advanced lithium-ion battery with an Ultra Fast Carbon Electrode could double the kWh stored, meaning EVs could draw on more power to go further, or faster, making 1,000km ranges commonplace in a mass market for EVs. Charging time could be reduced to as little as five minutes for an 80 per cent charge, while battery lifecycle could be improved by a factor of up to five, it added.
Hamilton is er ook op tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens benquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Gelijk heeft hijquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Williams heeft het contract met Merc pas verlengdquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Zie ook post #237quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Dit idd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het wordt sowieso interessant om te zien hoe de F1 die budget cap denkt te kunnen gaan handhaven. Het WK Creatief Boekhouden kan beginnen.
https://www.autosport.com(...)-engine-deal-to-2025quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Williams heeft al eens met Renault motoren gereden toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:38 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
https://www.autosport.com(...)-engine-deal-to-2025
Rijden in ieder geval met Mercedes tot en met 2025. Meende ook ergens gelezen te hebben dat de Mercs zelfs goedkoper zouden zijn dan de renault motoren.
Horner en Tost zeggen nu ook dat dat een no-go is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
https://www.autosport.com(...)ould-use-same-enginequote:However, the current business model is built around the two teams sharing technology, such as gearboxes and associated rear suspension.
"I think it's very much a two-for-one scenario," said Horner. "So due to the synergy projects, due to the integration of the drivetrain, then it's inconceivable to think that the two teams could operate on different power units.
"That introduces all kinds of complexities particularly with IP etc, from the different suppliers. So it will be way from ideal to have both teams on different power unit solutions."
AlphaTauri boss Franz Tost agreed that the two teams have to continue to share a power supplier, with the Faenza outfit having now closed its gearbox department.
"We don't want to use a different power unit to what Red Bull Racing is using because we want to continue with the synergy process," said the Austrian.
"I don't want that we at AlphaTauri start once more designing our own gearbox, the complete rear suspension, that kind of stuff. We have a very close cooperation with Red Bull Technology, and we want to continue with them, and definitely want to have the same engine."
Inderdaad, zou wel een erg domme zet zijn van de nieuwe eigenaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Starflyer het volgende:
Waarom zou je überhaupt van de Mercedes motoren af willen als team?
Zijn de beste motoren van het veld.
Hoever komt dat grind als vanaf Pouhon met 290 erin gaat? Denk over de 3e rij toeschouwers.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.
Op een circuit als Paul Ricard is het helemaal onmogelijk om te crashen. Ik heb nog nooit zoveel asfalt bij elkaar gezien. Wie bedenkt zoiets? "wEl NEtJes bINneN dE lIjNtjeS blIjVEn RiJDEn, h0Or"
Waarom wil je dat niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Dan loop je vast en is het over en uit.quote:
Ongelofelijk, hoe krijg je het je toetsenboord uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat zou een positieve ontwikkeling zijn. Nu worden fouten op Spa niet afgestraft omdat je simpelweg volgas over de uitloopstroken kunt rijden. Een klein kind had dit overigens van tevoren kunnen bedenken.
Op een circuit als Paul Ricard is het helemaal onmogelijk om te crashen. Ik heb nog nooit zoveel asfalt bij elkaar gezien. Wie bedenkt zoiets? "wEl NEtJes bINneN dE lIjNtjeS blIjVEn RiJDEn, h0Or"
Ongelofelijk zelfs, wow. Inderdaad een heel controversieel standpunt wat ik hier gedeponeerd heb. Hopelijk kom je nog in slaap vanavond.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:37 schreef opreis het volgende:
[..]
Ongelofelijk, hoe krijg je het je toetsenboord uit.
Grosjean is het niet met je eensquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?quote:
ja, maar op een veilige manier. een strookje gras naast de racelijn bij de meeste bochten. Eau Rouge Raidillon moet gewoon asfalt blijven. Coureurs moeten bij een uitstapje niet direct de baan weer op kunnen rijden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?
Dat was idd lachwekkend, maar geen maatstaf.quote:Ik kan me nog dat gevecht tussen Kimi en Lewis herinneren op Spa 2008. Dat was echt lachwekkend. Ze reden meer naast de baan dan erop. Waar zit je dan nog naar te kijken? Zo kan ik ook F1 rijden.
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Het dodelijke ongeval van Hubert werd juist veroorzaakt doordat Correa vol over de geasfalteerde uitloopstrook reed. Als daar grind had gelegen had Hubert nu nog geleefd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:03 schreef opreis het volgende:
De baan waar de meest recente dode is gevallen wil je nog een tandje onveiliger hebben.
Nou liever zo vaak naast de baan en een gevecht dan treintje rijden kijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Het circuit zou juist weer in oude glorie hersteld worden mocht dit daadwerkelijk gebeuren. Jij vindt het positief dat fouten niet afgestraft worden?
Ik kan me nog dat gevecht tussen Kimi en Lewis herinneren op Spa 2008. Dat was echt lachwekkend. Ze reden meer naast de baan dan erop. Waar zit je dan nog naar te kijken? Zo kan ik ook F1 rijden.
Dus gravel is veiliger dan een effen ondergrond?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit is wel een hele onnozele opmerking. Het dodelijke ongeval van Hubert werd juist veroorzaakt doordat Correa vol over de geasfalteerde uitloopstrook reed. Als daar grind had gelegen had Hubert nu nog geleefd.
Goed idee. Dan vliegen ze letterlijk de baan af....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:15 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Paul Richard is een echte rotbaan. Niks wordt afgestraft. Maar Spa met grind omgeven, nee dat ook weer niet. Doe dan hogere kerbstones.
Dat wordt in de praktijk eigenlijk ook alleen maar gebruikt om in een brandstofcel elektriciteit op te wekken voor een elektrische motor.quote:
Waarom rijdt hij nog rond?quote:
Niet buiten de tracks rijden. Of anders paaltjes plaatsen. Buiten de paaltjes om of in de paaltjes is dan een aantal seconden straf.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:40 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Goed idee. Dan vliegen ze letterlijk de baan af....
Dat leerde ze pas in 2015 dat dat niet zo heel handig was. Too little too late. RIP Julesquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:01 schreef Tinos85 het volgende:
Via YouTube de race van 2011 op de Nurburgring te kijken, toch bijzonder om te zien dat ze onder een gele vlag een auto met een kraan uit de grindbak halen
Kan toch? Is nog steeds actief in andere motorsporten en is ook al eens terug gekomen in de F1. De vraag is alleen of het zo snel is, hangt er vooral af van wat voor motorregels ze kiezen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:45 schreef beantherio het volgende:
Ross Brawn denkt dat Honda nog wel terug komt.
Vertel dan even je slechte grapquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:33 schreef RichardHammond het volgende:
Kwam gisteravond laat Robert Doornbos tegen bij een benzinestation. Had eerst niet eens in de gaten dat hij het was. Vond het al vreemd dat een Taycan bij de benzinepomp naar binnen dook. Bij het afrekenen maakte ik nog een slecht grapje, maar kon een minzaam lachje vanaf.
Toffe gozer. Robert Doornbos heb ik in Utrecht ontmoet op een beurs. Op de foto gegaan voor een donatie aan het Prinses Máxima Centrum.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:33 schreef RichardHammond het volgende:
Kwam gisteravond laat Robert Doornbos tegen bij een benzinestation. Had eerst niet eens in de gaten dat hij het was. Vond het al vreemd dat een Taycan bij de benzinepomp naar binnen dook. Bij het afrekenen maakte ik nog een slecht grapje, maar kon een minzaam lachje vanaf.
Zeg wel grapje, maar was eigenlijk meer opmerking. Waren best wel veel mensen en niemand herkende hem. Hij rekende voor mij af en toen floepte er bij mij iets uit van: "Hoi Robert, volgens mij kent niemand jou in Rotterdam". Was echt oprecht verbaasd dat niemand hem herkende.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Vertel dan even je slechte grap
Nice. Flitste nog even door mijn hoofd, maar vriendin zat nog in de auto en volgens mij had Robert haast. Volgens mij is het een aardige kerel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Toffe gozer. Robert Doornbos heb ik in Utrecht ontmoet op een beurs. Op de foto gegaan voor een donatie aan het Prinses Máxima Centrum.
Verhalen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:14 schreef Nattekat het volgende:
Er gaan verhalen rond dat Spa wel eens omgeven kan gaan worden door grind. Alle bochten van start tot Pouhon.
Nee, ze hebben nooit gehandhaafd dat coureurs gele vlaggen negeerden, en toen reed Bianchi zichzelf vakkundig dood.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat leerde ze pas in 2015 dat dat niet zo heel handig was. Too little too late. RIP Jules
Je reageert op een post van een week oudquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verhalen?
Spa Francorchamps investeert de komende 10 jaar 80 miljoen euro om het circuit te vernieuwen voor onder andere de Motogp die terug moet keren.
Nieuwe tribunes en weg met de uitloopstroken voor grind. Wel wordt bij Eau Rouge meer ruimte gemaakt om crashes zoals die van Hubert te voorkomen.
Het is geen verhaal, het is een gepland feit, de planning is afgerond, de financiering is rond, en men gaat er mee aan de slag.
https://www.motorsport.co(...)raps/4888499/?nrt=54
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je reageert op een post van een week oud
Dank.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
donatie aan het Prinses Máxima Centrum.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:25 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Verhalen?
Spa Francorchamps investeert de komende 10 jaar 80 miljoen euro om het circuit te vernieuwen voor onder andere de Motogp die terug moet keren.
Nieuwe tribunes en weg met de uitloopstroken voor grind. Wel wordt bij Eau Rouge meer ruimte gemaakt om crashes zoals die van Hubert te voorkomen.
Het is geen verhaal, het is een gepland feit, de planning is afgerond, de financiering is rond, en men gaat er mee aan de slag.
https://www.motorsport.co(...)raps/4888499/?nrt=54
Vind ik niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 22:12 schreef Lokale_Notabele het volgende:
... de vergelijking gaat mank...
Nou, ik ben erg onder de indruk van je argumenten.quote:
Gezien het feit dat ik jouw argumenten heb weggelaten in mijn quote, geldt dat andersom ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:41 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nou, ik ben erg onder de indruk van je argumenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |