Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:
Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk.
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten.
Zelfs Bernie beschermde Interlagos.
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeftquote:
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik hetquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.
Hopelijk is dat in Rio beter.
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behoudenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Met dat circuit bedoel je interlagos?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Die in Rio. Interlagos isquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Met dat circuit bedoel je interlagos?
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
ja dan is het gewoon overquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken.quote:Mudflap
5 Quote
Post 06 Oct 2020, 12:50
I got word that Mercedes have been developing a new intake concept for the last year which will be ready for the start of 2021 and is expected to bring a good step in performance.
The new architecture will be visibly different and the engine cover will have to be compromised slightly to accommodate it but the aero loss is said to be small compared to the power gained.
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.
https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.htmlquote:The cost of purchasing a customer engine supply deal – which has been capped at ¤15m per season – as well as flight and hotel costs for race and testing travel do not count.
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.
Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders overquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te makenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Fer het volgende:
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.
Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.
Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
Het staat niet vast dat alleen electrisch rijden de toekomst heeft. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en verbetering van biobrandstoffenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
Waterstof?..quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.
Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
Bio ≠ synthetischquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?
EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
quote:The technology is also said to be easily recyclable and eco-disposable at the end of its lifecycle, with NAWA estimating that the technology could reduce could reduce the CO2 footprint of a lithium battery cell by as much as 60 per cent.
One of the key markets for the technology is expected to be the automotive sector, which currently accounts for 75 per cent of lithium-ion battery production. The company claims that an advanced lithium-ion battery with an Ultra Fast Carbon Electrode could double the kWh stored, meaning EVs could draw on more power to go further, or faster, making 1,000km ranges commonplace in a mass market for EVs. Charging time could be reduced to as little as five minutes for an 80 per cent charge, while battery lifecycle could be improved by a factor of up to five, it added.
Hamilton is er ook op tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens benquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Gelijk heeft hijquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hamilton is er ook op tegen.
https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Williams heeft het contract met Merc pas verlengdquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Zie ook post #237quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |