abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2020 @ 11:30:04 #201
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195482544
Dan gaat Mercedes niet mee doen.
Toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195482773
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:

Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk.
Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie.

Opgezet door oud Indycar, NASCAR en Offroad coureur Robby Gordon.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:19:55 #203
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195483468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten.

Zelfs Bernie beschermde Interlagos.
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.

Hopelijk is dat in Rio beter.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:24:05 #204
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195483577
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:
Hopelijk is dat in Rio beter.
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeft
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 12:24:57 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195483602
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.

Hopelijk is dat in Rio beter.
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het :')

Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 12:30:04 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195483707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het :')

Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 12:38:23 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195483884
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:07:35 #208
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_195484491
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland.
In 2018 zijn de plannen al bekendgemaakt.
Wie dit leest is gek
pi_195484568
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het :')

Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Met dat circuit bedoel je interlagos?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 13:12:31 #210
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195484604
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Met dat circuit bedoel je interlagos?
Die in Rio. Interlagos is _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:13:59 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195484631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die in Rio. Interlagos is _O_
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 13:40:46 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195485126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:41:19 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195485140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
ja dan is het gewoon over
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 14:07:48 #214
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_195485528
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_195486802
Merc:
quote:
Mudflap
5 Quote
Post 06 Oct 2020, 12:50

I got word that Mercedes have been developing a new intake concept for the last year which will be ready for the start of 2021 and is expected to bring a good step in performance.

The new architecture will be visibly different and the engine cover will have to be compromised slightly to accommodate it but the aero loss is said to be small compared to the power gained.
Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken.
pi_195488940
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:26 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Zou wel nice zijn als dit doorgaat.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:39 #217
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195490307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.

Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:01:05 #218
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195490950
Klopt, de motoren vallen niet onder de budget cap. Dit geldt voor zowel de ontwikkeling als de aankoop van de motoren.

De kosten van de motoren voor de teams zijn gelimiteerd tot 15 miljoen euro maar valt niet onder de budget cap.

quote:
The cost of purchasing a customer engine supply deal – which has been capped at ¤15m per season – as well as flight and hotel costs for race and testing travel do not count.
https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.html

Sowieso heeft Mercedes de ontwikkeling van de motor ook in een apart bedrijf zitten (Mercedes AMG High Performance Powertrains) dat al sinds 1994 de Mercedes F1 motoren maakt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195499552
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.

Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.

Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38:54 #220
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_195500383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef beantherio het volgende:

[..]

Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.

Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingen
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_195500911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:25:42 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195501008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders over
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 oktober 2020 @ 10:53:35 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195502452
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Fer het volgende:
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.

Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.

Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:00:29 #224
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_195503582
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
Don't let my username fool you...
pi_195504414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
Het staat niet vast dat alleen electrisch rijden de toekomst heeft. Er wordt hard gewerkt aan de ontwikkeling en verbetering van biobrandstoffen
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:59:14 #226
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_195504471
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De concurrentie in de ontwikkeling van motoren voor straatauto's is dermate hoog dat goed kan dat de F1 binnenkort met verouderde technieken aan het racen is.
Daarom kun je ook beter steeds voor bijvoorbeeld 4 jaar een standaardmotor door een geïnteresseerde fabrikant laten leveren en voor de volgende 4 jaar een nieuwe tender uitschrijven met nieuwe specs
Wie dit leest is gek
pi_195507610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De kleintjes zoals Aston Martin zouden wel willen, maar die hebben niet genoeg resources om op het huidige niveau te ontwikkelen. Als het om een simpele V8 ging deden ze wel mee.
.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:48:44 #228
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195507620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
De leveranciers hebben zelf voor de formule gekozen, inclusief een verlenging tot en met 2025. Als ze er niet achter zouden staan, zouden ze dat niet gedaan hebben.

Ik denk dan ook niet dat dat de reden van het vertrek van Honda is. De F1 is ambitieuzer dan Honda wat betreft CO2 neutraal willen zijn, onder andere door het gebruik van synthetische brandstoffen. Het zal vooral een kwestie van kosten zijn dat Honda is uitgestapt, al was dat ook de reden van de verlenging waar Honda ook mee ingestemd had. Het is duurder om een nieuwe motor te ontwikkelen dan de bestaande door te ontwikkelen.

Sowieso las ik een interview met Ole Källenius waarin hij zegt dat hybride motoren de komende 10 jaar nog volop ontwikkeld gaan worden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195507714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:00 schreef Metalfreak het volgende:
Zien motorleveranciers überhaupt nog wel toekomst in de formule 1? Gezien de groene golf die er over autofabrikanten heen raast, zie ik eigenlijk geen enkele grote fabrikant dit nog als groot promotiekanaal zien. Wat dat betreft zie ik het wel een beetje somber in voor de toekomst van de formule 1. De "ouderwetse verbrandingsmotor" heeft zijn beste tijd gehad, waarom zou een autofabrikant daar dan nog heel veel resources aan ontwikkeling in gaan steken? Hoe jammer ik dat ook vind, het is wel een feit. Vroeger werd techniek ontwikkeld voor de formule 1 ook nog wel eens toegepast op straatauto's, dat is toch echt veel minder het geval op dit moment.
juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:18:59 #230
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_195509186
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
pi_195509444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Waterstof?..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:05:24 #232
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

juist die brandstofmotor gaat nog doorontwikkelingen meemaken en daarbij is de Formule 1 de ideale omgeving.
niet alleen de brandstofmotor overigens, de brandstof zelf blijft ook in ontwikkeling. zie Mercedes/Petronas.
de vooruitgang van batterij-pakketten daarentegen laat veel te wensen over. afgezien van een ander formaat batterij-cel is er weinig nieuws aan de zon.
Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.

Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_195510261
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:05 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Er zijn flink wat initiatieven gaande om nieuwe batterijen te ontwikkelen die langer meegaan, meer vermogen hebben en sneller opladen.

Voorbeelden zijn onder andere de Ultra Fast Carbon Electrode, cobalt-vrije lithium-ion batterijen en IBM zou zelfs in samenwerking met Mercedes een batterij met grondstoffen uit zeewater ontwikkelen die ook beter zou zijn dan een standaard Lithium-Ion batterij.
dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?

EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:12:17 #234
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510274
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 17:18 schreef beantherio het volgende:
Het probleem is en blijft dat er voor Formule 1 nog niets beters bestaat dan de hybride motor. Puur electrisch zou nog wel 10 jaar kunnen duren en een motor op basis van biobrandstof is waarschijnlijk slechts een tussenoplossing waar motorbouwers voor de lange termijn geen heil in zullen zien (en ze dus voor de korte termijn niet in willen investeren). Tja, dan zit je nog wel even vast aan wat je hebt.
Bio ≠ synthetisch
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:21:38 #235
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195510444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat zijn toch de supercapacitors waar men al 10 jaar experimenten mee doet?

EV's zijn stuk voor stuk gebaseerd op 18650 cellen. Er was laatst het formaat 21700 in het nieuws, men noemde dit een vooruitgang.
Die eerste wel. Blijkbaar hebben ze een doorbraak gemaakt (die deze week in het nieuws was), waardoor ze zeggen in 2023 dit te kunnen produceren en de auto-industrie als belangrijke markt te zien.

Uit het artikel:
quote:
The technology is also said to be easily recyclable and eco-disposable at the end of its lifecycle, with NAWA estimating that the technology could reduce could reduce the CO2 footprint of a lithium battery cell by as much as 60 per cent.

One of the key markets for the technology is expected to be the automotive sector, which currently accounts for 75 per cent of lithium-ion battery production. The company claims that an advanced lithium-ion battery with an Ultra Fast Carbon Electrode could double the kWh stored, meaning EVs could draw on more power to go further, or faster, making 1,000km ranges commonplace in a mass market for EVs. Charging time could be reduced to as little as five minutes for an 80 per cent charge, while battery lifecycle could be improved by a factor of up to five, it added.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:41:29 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195523110
Gewoon de drivers chili con carne laten eten een week lang en dan op dat gas rijden. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:04:08 #237
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195523468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:07 schreef Nattekat het volgende:
En dat dan voor een suf Tilkebaantje niets beter dan Sochi op een voormalig regenwoud, bekostigd door dubieuze constructies.
Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:15:23 #238
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_195523638
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Wow, er is een dag gekomen dat ik het met Hamilton eens ben :o
Don't let my username fool you...
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:21:29 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195524916
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:04 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Hamilton is er ook op tegen.

https://www.racefans.net/(...)prix-track-hamilton/
Gelijk heeft hij :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:34:29 #240
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195527334
Geen Mercedes motoren voor de Red Bull teams in 2022. Ze hebben er de capaciteit niet voor aangezien ze nu al aan vier teams leveren.

https://www.motorsportwee(...)-2022-engine-supply/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:44:56 #241
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195527547
uhhuh. Zou ik ook zeggen. :') :P

Zei Niki niet eens 'we moeten RBR Merc motoren leveren dan wordt het nog interessant' maar dat niemand bij Mercedes daar natuurlijk van wilde weten. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195527652
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:51:51 #243
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195527677
Dit wist iedreen eigenlijk al.
Als ze aan RB en AT moeten leveren komen ze op 6 teams.
Daar is die fabriek gewoon niet op ingericht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik sluit niet uit dat Williams met Renault motoren gaat rijden.
Williams heeft het contract met Merc pas verlengd
Dan moet er ergens een hele grote zak geld vandaan komen.

Daarnaast is dat 1 team minder. maar RB wil natuurlijk ook de AT mee gaat.
Anders worden de kosten weer te hoog, gezien ze dan onderdelen 2 keer moeten ontwikkelen
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195527729
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_195527774
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05:23 #246
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195527912
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik ben het eindelijk een keer roerend eens met dhr. Lewis:
https://www.formule1.nl/n(...)-al-genoeg-circuits/
Zie ook post #237 :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05:42 #247
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195527916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
In het verleden hebben RBR en Toro Rosso vaker met verschillende motoren gereden.
Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_195527979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar met de budget cap die eraan komt is dat echt een no-go geworden.
Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:10:50 #249
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195528009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Kunnen ze minder onderdelen delen, zoals de achterwielophanging en zo.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:15:58 #250
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_195528100
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hoezo dan? Alpha Tauri zit daar ruim binnen.
Simpel gezegd, ze kunnen nu onderdelen samen ontwikkelen.
Stel dat de ontwikkeling van die onderdelen 1x 20 miljoen kost.
Kost het nu voor allebei de teams dus maar 10 miljoen.

Dat zou nu voor RB niet veel uitmaken, want toch geld zat.
Maar straks is dat 10 miljoen extra, op een budget van 145 miljoen.
Dat maakt ineens heel veel uit.
wordt aan gewerkt....ben net terug
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')