abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:19:49 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195272743


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:20:02 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195272748
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 18:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is al vastgesteld in de VS hoewel de kwalificatie dodelijker een verzinsel is van de Telegraaf. Onderzoekers in de VS hebben al een onderzoek daarover geplubiceerd.

https://arstechnica.com/s(...)spread-more-readily/
Eensch.... nuance: lijkt besmettelijker. Wat verder woordgeneuzel is.

Door een effectievere besmetting zullen er meer mensen worden getroffen door het virus en in aantal dus meer slachtoffers geven. Het virus is net zo dodelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195272767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:11 schreef theunderdog het volgende:

Op zich best sterk, toch?
Ik wil je als moderatie vragen iets meer te vertellen. Voordat je een T
YT link post.
Bijv: Wie zien we, wat vind je er zelf van, waarom is het interessant voor ons (users) om dit te zien?

(Geldt niet specifiek voor jou. )
Definitely not CIA
pi_195272787
Voor de jongeren die blijven denken (en blijven aangeven) dat alle maatregelen voor de ouderen zijn heb ik nieuws.
Het klopt namelijk niet. De maatregelen zijn er om te voorkomen dat de zorg overbelast wordt zodat er ook voor jou nog plek op de IC is als je een ongeluk krijgt.
pi_195272792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:14 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Volgens mij moet je kijken in COVID-19_casus_landelijk.csv. Kolom 9 is "week of death" en daar staat de week van overlijden in het format yyyymm.

Bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]

De laatste regel is een man die in week 15 is overleden
Ah duidelijk thanks. Om er dan achter te komen welke erbij zijn gekomen, moet je die van vandaag en de dag er voor vergelijken. Dus wel even een scriptje nodig.

Die datum van de tweede kolom is de melding op positieve test? Daar staan ook veel data van januari en begin februari in. In dat achteraf toegevoegd? Heb daar nooit wat over gehoord.
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:27:46 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195272890
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, maar dat zijn wel heel erg veel Nederlanders, volgens mij.
Als je ziet hoe druk het in winkels en winkelstraten is dan zou je 't niet denken.
En veel bejaarden ook die schijt hebben aan alles |:(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195272899
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:11 schreef theunderdog het volgende:

Op zich best sterk, toch?
Zeg me alsjeblieft dat je een grapje maakt. :')
Dit is toch gewoon de mannelijke variant van Famke Louise?
Toch wel triest dat dit soort volk populair is bij de jeugd.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:28:27 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195272904
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:27 schreef matthijst het volgende:

[..]

Als je ziet hoe druk het in winkels en winkelstraten is dan zou je 't niet denken.
En veel bejaarden ook die schijt hebben aan alles |:(
Dat klopt en daar zit dus exact het probleem waardoor de besmettingen nu in hoog tempo oplopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195272929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:22 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ah duidelijk thanks. Om er dan achter te komen welke erbij zijn gekomen, moet je die van vandaag en de dag er voor vergelijken. Dus wel even een scriptje nodig.

Die datum van de tweede kolom is de melding op positieve test? Daar staan ook veel data van januari en begin februari in. In dat achteraf toegevoegd? Heb daar nooit wat over gehoord.
Met de meeste BI-tools (bijv. Tableau, Power BI en vele anderen) kun je vrij simpel met wat code wel de verschillen ten opzichte van een andere periode zichtbaar maken. Wat die tweede kolom precies representeert weet ik ook niet eerlijk gezegd. Het zou kunnen dat die vroege data met terugwerkende kracht nog toegevoegd zijn. Kan me een van de eerste gevallen nog herinneren van een man die al weken in het ziekenhuis lag en corona bleek te hebben maar waar de oorspronkelijke besmettingsbron (en datum) nooit duidelijk is geworden.

Dit toont dus aan dat het leuk is om zo'n dataset ter beschikking te hebben, maar je meer kennis en achtergrondinformatie moet hebben om de juiste conclusies eruit te kunnen halen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:33:03 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195272966
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In maart werkte het omdat alles gesloten was, er waren nauwelijks nog verplaatsingen.
Ik weet (en wij weten) dat niet eens zo zeker.
Dat actie A wordt opgevolgd door een situatie B wil niet zeggen dat er een directe correlatie te maken is.

Ik denk echter wel mobiliteit beperken één van de sleutels is, naast afstandhouden (wat redelijk wiedes) dat bewezen is. De rest zijn allemaal doekjes en lapjes.
Dit doorgezet, "werkt" dan zelfs opsluiten met als nadeel dat je dit moet volhouden totdat er een verlossing opduikt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:45:07 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273187
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze al groeps-immuniteit?

Ik denk steeds aan hun reactie op 9-11. En dan deze hoeveelheid doden. Deze pandemie is echt ongekend.
10%, volgens de laatste data, heeft COVID afweerlichamen in de VS. Dus ze komen nog, oh, 50% ofwel 175 miljoen mensen die het virus hebben gehad, tekort.

Dat is uitgaande van het meest optimistische scenario voor groepsimmuniteit, de banding daarvoor loopt tussen de 60 en 75%
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273218
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil je als moderatie vragen iets meer te vertellen. Voordat je een T
YT link post.
Bijv: Wie zien we, wat vind je er zelf van, waarom is het interessant voor ons (users) om dit te zien?

(Geldt niet specifiek voor jou. )
Is toch een duidelijk verhaal? Ik ben niet zo snel geneigd om mensen met een dergelijke culturele achtergrond serieus te nemen, maar deze Limburger heeft een punt. Met name het punt dat dan zo'n intellectueel zwakke Femke-Louise die zaak moet verdedigen, en van alle artsen die een open brief schrijven niemand in een talkshow mag komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:48 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij verwacht een “Famke Louisetje” van een gerenomeerd dagblad? :') Maar goed, BNW is een paar deuren verderop.
Gerenommeerd als in de zin je hebt een reputatie te verliezen als je teveel kant kiest en canards voor die kant publiceert telt niet meer. Die journalistiek eer bestaat niet meer. Getuige ook Klomp van het AD die zich niet eens schaamt dat hij 65.000 euro heeft aangenomen om coronacampagne te voeren. Dat zijn de journalistieke mores van tegenwoordig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Het uber-kapitalistische land GB legt weer zoveel echte lockdowns op.
Dat doen ze toch nog niet om bedrijven om zeep te helpen?
Als crises slecht zouden zijn voor de allerrijksten en allermachtigsten zouden er niet zoveel van zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:46:48 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

10%, volgens de laatste data, heeft COVID afweerlichamen in de VS. Dus ze komen nog, oh, 50% ofwel 175 miljoen mensen die het virus hebben gehad, tekort.

Dat is uitgaande van het meest optimistische scenario voor groepsimmuniteit, de banding daarvoor loopt tussen de 60 en 75%
Zijn daar nog verschillen in per staat oid gepubliceerd? Een plek als downtown New York, Houston of Dallas is natuurlijk heel wat anders dan een rural area.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:47:58 #14
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273242
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zijn daar nog verschillen in per staat oid gepubliceerd? Een plek als downtown New York, Houston of Dallas is natuurlijk heel wat anders dan een rural area.
Ik heb de data niet bij de hand dus dat kan ik niet zeggen, ik zal kijken of ik het kan terugvinden en of het uitgesplitst is per staat.

Er is een hele lijst met artikelen hierover en een artikel van the Lancet:

https://www.washingtonpos(...)munity-us-cdc-study/

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32009-2/fulltext
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273256
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik weet (en wij weten) dat niet eens zo zeker.
Dat actie A wordt opgevolgd door een situatie B wil niet zeggen dat er een directe correlatie te maken is.

Ik denk echter wel mobiliteit beperken één van de sleutels is, naast afstandhouden (wat redelijk wiedes) dat bewezen is. De rest zijn allemaal doekjes en lapjes.
Dit doorgezet, "werkt" dan zelfs opsluiten met als nadeel dat je dit moet volhouden totdat er een verlossing opduikt.
Niemand weet dingen echt zeker natuurlijk ;)

Wij zijn het eens hoor, als je het virus minimaal wil laten circuleren is afstand houden waarschijnlijk het enige middel dat echt werkt. Daarom stelde ik ook dat al die randmaatregelen daartoe weinig hebben bijgedragen, iedereen zat immers thuis.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195273296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:28 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeg me alsjeblieft dat je een grapje maakt. :')
Dit is toch gewoon de mannelijke variant van Famke Louise?
Toch wel triest dat dit soort volk populair is bij de jeugd.
Wees nou eens inhoudelijk. Volgens mij komt hij met gedegen argumenten.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:50:42 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273304
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niemand weet dingen echt zeker natuurlijk ;)

Wij zijn het eens hoor, als je het virus minimaal wil laten circuleren is afstand houden waarschijnlijk het enige middel dat echt werkt. Daarom stelde ik ook dat al die randmaatregelen daartoe weinig hebben bijgedragen, iedereen zat immers thuis.
Ik weet echt heel zeker dat er koffie naast mijn laptop staat :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273305
Ondertussen de plannen in Australlie het word echt griezilig

I will do what i must !!
  zaterdag 26 september 2020 @ 20:52:28 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195273345
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 19:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volstrekte nonsens. Er zijn hier amper maatregelen geweest vergeleken met de rest vd wereld, en in het bijzonder de rest van Europa. En die beperkte maatregelen zijn sinds juni fors versoepeld.
Beleving is vooral persoonlijk, dat afbranden is wat kort door de (eigen) bocht.
//--//
De samenleving is er niet prettiger op geworden om in te bestaan en een toekomst te zien.
Ik ga hier niet alles herhalen wat we ons daarbij - niet kunnen/willen - voorstellen.
Wat een ander land doet is aan het andere land en ook daar is het niet mals.

Mijn reactie ook, in het algemeen wat voorzichtig te zijn om voor een ander (zelfs een land) te bepalen of iets wel of niet erg is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:54:24 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273392
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:50 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ondertussen de plannen in Australlie het word echt griezilig

Onwaar:
quote:
Coronavirus vaccine: Australia rules out mandatory immunisations

https://www.bbc.com/news/world-australia-53840086
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273399

Burgemeester Jorritsma van Eindhoven, en tevens voorzitter van veiligheidsregio van 21 gemeenten wil landelijke mondkapjesplicht.

65,6 % is van de ondervraagden vindt dat een goed idee. _O_
pi_195273400
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:50 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ondertussen de plannen in Australlie het word echt griezilig

Ik stap hier even recht een echokamertje in volgens mij.
I'll give you something to do
pi_195273409
- Genoeg BNW voor een avond -

[ Bericht 81% gewijzigd door Tijger_m op 26-09-2020 20:56:37 ]
I will do what i must !!
pi_195273413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is toch een duidelijk verhaal? Ik ben niet zo snel geneigd om mensen met een dergelijke culturele achtergrond serieus te nemen, maar deze Limburger heeft een punt. Met name het punt dat dan zo'n intellectueel zwakke Femke-Louise die zaak moet verdedigen, en van alle artsen die een open brief schrijven niemand in een talkshow mag komen.
[..]

Gerenommeerd als in de zin je hebt een reputatie te verliezen als je teveel kant kiest en canards voor die kant publiceert telt niet meer. Die journalistiek eer bestaat niet meer. Getuige ook Klomp van het AD die zich niet eens schaamt dat hij 65.000 euro heeft aangenomen om coronacampagne te voeren. Dat zijn de journalistieke mores van tegenwoordig.
[..]

Als crises slecht zouden zijn voor de allerrijksten en allermachtigsten zouden er niet zoveel van zijn.
Geen idee. Voordat ik, of onze gemeenschap, op een video-link klik, wil ik weten wat de toegevoegde waarde is.
Er komen zoveel video's voorbij.

Wat is de boodschap van deze?
Definitely not CIA
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 20:56:45 #25
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195273435
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

Burgemeester Jorritsma van Eindhoven, en tevens voorzitter van veiligheidsregio van 21 gemeenten wil landelijke mondkapjesplicht.

65,6 % is van de ondervraagden vindt dat een goed idee. _O_
Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195273466
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

Burgemeester Jorritsma van Eindhoven, en tevens voorzitter van veiligheidsregio van 21 gemeenten wil landelijke mondkapjesplicht.

65,6 % is van de ondervraagden vindt dat een goed idee. _O_
Laat die 65% daar dan lekker zelf mee beginnen.
- verwijderd door admin -
pi_195273469
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
Dat is niet realistisch, mensen zullen toch boodschappen moeten doen.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 20:58:45 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273477
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb de data niet bij de hand dus dat kan ik niet zeggen, ik zal kijken of ik het kan terugvinden en of het uitgesplitst is per staat.

Er is een hele lijst met artikelen hierover en een artikel van the Lancet:

https://www.washingtonpos(...)munity-us-cdc-study/

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32009-2/fulltext

Dank je wel! Ik vond toevallig op de link van de Washington Post ook deze die wel interessant is:
https://www.washingtonpost.com/health/2020/09/25/coronavirus-immunity-us/

quote:
Researchers at Stanford University and Ascend Clinical laboratory, a company that processes lab tests for kidney dialysis patients, examined leftover blood plasma samples from a randomly selected group of 28,500 patients. Each person underwent dialysis at one of 1,300 centers in 46 states in July. Testing the plasma revealed about 8 percent had coronavirus antibodies, the molecules the immune system churns out to help fight an infection.
1 op 10 zou betekenen dat zo'n 20 tot 25 miljoen mensen in de VS het al gehad hebben (320 miljoen inwoners, gokje op aantal volwassenen van zo rond de 200 - 250 miljoen). Het totaal aantal cases wereldwijd staat op 32 miljoen momenteel, met de VS op zo'n 7 miljoen. Dat zou betekenen dat de hoeveelheid mensen die het gehad hebben een factor 3 meer is.

Nu lijkt het me niet dat je dit zomaar mag extrapoleren, maar dat zou wel een ontzettend groot verschil zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195273497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:54 schreef Hamzoef het volgende:

Burgemeester Jorritsma van Eindhoven, en tevens voorzitter van veiligheidsregio van 21 gemeenten wil landelijke mondkapjesplicht.

65,6 % is van de ondervraagden vindt dat een goed idee. _O_
Is deze meneer parttime viroloog?
I'll give you something to do
pi_195273500
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
Resultaten in Italië , Frankrijk en Spanje waren fantastisch inderdaad
- verwijderd door admin -
pi_195273503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Getuige ook Klomp van het AD die zich niet eens schaamt dat hij 65.000 euro heeft aangenomen om coronacampagne te voeren. Dat zijn de journalistieke mores van tegenwoordig.
Wat? :D Je snapt toch wel dat dat gewoon een grap van Chris Klomp was? Iemand op Facebook reageerde op een post van hem met "verdien je hier geld mee?" en hij reageerde uit meligheid met "valt mee, het RIVM betaalde mij 65.000 euro. Dat is een standaardbedrag voor propaganda. Vraag maar aan Famke Louise, die kreeg ook een zak geld toen ze in opdracht van het RIVM pleitte voor de coronamaatregelen. Joe" _O-

Dat zo'n reactie gelijk voor waar wordt aangenomen en nu rondgaat op allerlei complotsites zegt alweer genoeg. :')

edit: ik zie nu dat Baudet er ook in is getrapt. :')


[ Bericht 8% gewijzigd door Tourniquet op 26-09-2020 21:11:48 ]
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:00:48 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273519
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
En de hond uitlaten? Boodschappen? Werken? Dat is echt niet realistisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:01:10 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273528
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik vond toevallig op de link van de Washington Post ook deze die wel interessant is:
https://www.washingtonpost.com/health/2020/09/25/coronavirus-immunity-us/
[..]

1 op 10 zou betekenen dat zo'n 20 tot 25 miljoen mensen in de VS het al gehad hebben (320 miljoen inwoners, gokje op aantal volwassenen van zo rond de 200 - 250 miljoen). Het totaal aantal cases wereldwijd staat op 32 miljoen momenteel, met de VS op zo'n 7 miljoen. Dat zou betekenen dat de hoeveelheid mensen die het gehad hebben een factor 3 meer is.

Nu lijkt het me niet dat je dit zomaar mag extrapoleren, maar dat zou wel een ontzettend groot verschil zijn.
Hm, ja, dat klinkt wel erg hoog maar aan de andere kant weten we dat de meeste mensen weinig symptomen laten zien en in een land waar medische behandeling veel geld kan kosten (testen zijn ook niet per se gratis) kan het goed zijn dat veel mensen met milde symptomen zich niet hebben laten testen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273571
20:44
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb waarschuwt voor snelle nieuwe maatregelen om het coronavirus te bestrijden. ,,En het zal niet leuk zijn.’’

De maatregelen zijn volgens Aboutaleb nodig nu het coronavirus in zijn stad verder oplaait. Om wat voor maatregelen het kan gaan, wilde hij zaterdagmiddag desgevraagd nog niet toelichten.

Aboutaleb vindt dat we momenteel in drie crises tegelijk zijn terechtgekomen. ,,Een coronacrisis, een gezagscrisis en een gedragscrisis. We weten niet waar dit heen gaat. Ik ben daar heel bezorgd over.’’ Aboutaleb doet een beroep op de solidariteit van zijn stadsgenoten. ,,We moeten solidariteit betrachten in plaats van egoïsme in deze tijd.’’

Zo’n voorbeeld van egoïsme noemt hij het gedrag van voetbalsupporters van Willem II in Tilburg afgelopen week. ,,Het beeld van hossende mannen met bier in de hand in Tilburg vind ik afschuwelijk. Het brengt een vorm van kwaadheid in mij boven.’’
pi_195273577
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
Resultaat haal je dan zeker inderdaad. Vooral in de vorm van nevenschade en een compleet afgekalfd draagvlak.
I'll give you something to do
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:08:27 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273697
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, ja, dat klinkt wel erg hoog maar aan de andere kant weten we dat de meeste mensen weinig symptomen laten zien en in een land waar medische behandeling veel geld kan kosten (testen zijn ook niet per se gratis) kan het goed zijn dat veel mensen met milde symptomen zich niet hebben laten testen.
Oh zeker. Dit is denk ik wel de eerlijkste manier om te testen. Ze hebben ~28.000 random bloedsamples gepakt en die getest op anti-stoffen, daar kwam uit dat 8% anti-stoffen in het bloed heeft.

Het bericht laat het vrij negatief zien, namelijk dat zo'n 90% van de mensen het nog kan krijgen. Echter als je 't omdraait en zegt, dan heeft 10% het al gehad, dan zijn er meer dan 10 miljoen meer cases dan tot nu toe geregistreerd geweest die hoogstwaarschijnlijk volledig asymptomatisch zijn geweest (anders waren de meesten wel getest geweest).

Los van het cijfers heeft het ook een hele grote impact op het percentage overlijdens, want als dat echt zo zou zijn zou het nog veel lager zijn. Ik hoop dat hier meer van gaat komen, interessant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195273699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:59 schreef galantis het volgende:

[..]

Is deze meneer parttime viroloog?
Nee, maar wel iemand durft door te pakken. En dat voor een VVD’er, moet niet gekker worden.
pi_195273706
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 20:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Te weinig, te laat. Het is nu tijd voor echte maatregelen. Iedereen twee weken verplicht thuis blijven. Dan haal je resultaat.
Iedereen? Wie gaat er dan handhaven?
pi_195273716
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

En de hond uitlaten? Boodschappen? Werken? Dat is echt niet realistisch.
Allemaal oplosbaar. Probleem is vooral dat 2 weken veel te kort is.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:09:52 #40
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:09 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Allemaal oplosbaar. Probleem is vooral dat 2 weken veel te kort is.
Hoe zie je dat voor je?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:10:02 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195273742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

En de hond uitlaten? Boodschappen? Werken? Dat is echt niet realistisch.
Deze stations zijn we meen ik, al 10x tegen gekomen.

Lockdown in de ogen van mensen die eenzame opsluiting met dichtgelaste deuren voor ogen hebben met twee weken op water en brood voor de TV, gaat niet werken. Al was het maar hoe je de handhavers en anderen die qua alle verbindende interactie moet laten rondhuppelen gaat opsluiten en de elektriciteit dan toch laat doordraaien. Dit nog los van wat ontbrekende wetgeving als rechtvaardiging.
Als gedachtenexperiment leuk om door te denken en dat moeten we vooral daar zo bij willen laten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195273776
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:03 schreef mijntjexx het volgende:
20:44
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb waarschuwt voor snelle nieuwe maatregelen om het coronavirus te bestrijden. ,,En het zal niet leuk zijn.’’

De maatregelen zijn volgens Aboutaleb nodig nu het coronavirus in zijn stad verder oplaait. Om wat voor maatregelen het kan gaan, wilde hij zaterdagmiddag desgevraagd nog niet toelichten.

Aboutaleb vindt dat we momenteel in drie crises tegelijk zijn terechtgekomen. ,,Een coronacrisis, een gezagscrisis en een gedragscrisis. We weten niet waar dit heen gaat. Ik ben daar heel bezorgd over.’’ Aboutaleb doet een beroep op de solidariteit van zijn stadsgenoten. ,,We moeten solidariteit betrachten in plaats van egoïsme in deze tijd.’’

Zo’n voorbeeld van egoïsme noemt hij het gedrag van voetbalsupporters van Willem II in Tilburg afgelopen week. ,,Het beeld van hossende mannen met bier in de hand in Tilburg vind ik afschuwelijk. Het brengt een vorm van kwaadheid in mij boven.’’
Hij wil zich wel profileren hè...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195273784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Als je het van te voren aankondigt kun je gewoon voor een paar weken de boodschappen doen, dat is niet zo ingewikkeld. En op de zorg en de hulpdiensten na wordt er niet gewerkt. Dat is deel van het concept.

Maar het is hypothetisch, want ten eerste gaat het niet gebeuren en ten tweede heeft het niet het beoogde effect.

We zullen het eerder moeten zoeken in het langdurig sluiten of beperken van plekken waar veel mensen samenkomen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195273792
Er zijn 3 crisis tegelijk in Nederland: gezagscrisis, gedragscrisis en coronacrisis, dat is op zich wel een ernstige crisis die we nu ooit meemaken. Er zal wel 4de crisis bijkomen: economische crisis, die zal wel over een tijdje bij ons in Nederland komen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:12:56 #45
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273795
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:10 schreef Vallon het volgende:

Deze stations zijn we meen al ik meen 10x tegen gekomen.

Lockdown in de ogen van mensen die eenzame opsluiting met dichtgelaste deuren voor ogen hebben met twee weken op water en brood voor de TV, gaat niet werken. Al was het maar hoe je de handhavers en anderen die qua alle verbindende interactie moet laten rondhuppelen gaat opsluiten en de elektriciteit dan toch laat doordraaien. Dit nog los van wat ontbrekende wetgeving als rechtvaardiging.
Als gedachtenexperiment leuk om door te denken en dat moeten wel vooral daar zo bij willen laten.
En dat is ook waar ik bang voor ben. Ik ben er echt niet tegen dat er additionele maatregelen genomen worden, hoewel ik geen idee heb wat. Ik zou echter wel graag ook nog iets hebben om naar terug te komen na deze pandemie, en ik denk met mij veel anderen. Anders krijg je gevalletje: virus overwonnen, patiënt overleden.

Er komt een moment dat de maatregelen niet meer betaalbaar zijn en dat de hoeveelheid mensen die overlijden door toedoen aan Covid-19 minder wordt dan de nevenschade door mensen die zelfmoord plegen omdat ze geen uitweg meer zien, groeiende armoede en ga zo maar door. Er is nog steeds meer in de wereld dan alleen Covid-19.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195273807
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:11 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hij wil zich wel profileren hè...
Hij is vooral veel te laat. Het loopt in zijn stad en veiligheidsregio al weken compleet uit de hand.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:14:21 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273823
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh zeker. Dit is denk ik wel de eerlijkste manier om te testen. Ze hebben ~28.000 random bloedsamples gepakt en die getest op anti-stoffen, daar kwam uit dat 8% anti-stoffen in het bloed heeft.

Het bericht laat het vrij negatief zien, namelijk dat zo'n 90% van de mensen het nog kan krijgen. Echter als je 't omdraait en zegt, dan heeft 10% het al gehad, dan zijn er meer dan 10 miljoen meer cases dan tot nu toe geregistreerd geweest die hoogstwaarschijnlijk volledig asymptomatisch zijn geweest (anders waren de meesten wel getest geweest).

Los van het cijfers heeft het ook een hele grote impact op het percentage overlijdens, want als dat echt zo zou zijn zou het nog veel lager zijn. Ik hoop dat hier meer van gaat komen, interessant.
Nee, dat is geen redelijke conclusie omdat in de VS mensen veel terughoudender zijn met artsenbezoek en zich laten testen vanwege kosten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195273825
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hij is vooral veel te laat. Het loopt in zijn stad en veiligheidsregio al weken compleet uit de hand.
Denk ik ook, maar hij heeft veel te laten zitten alsof niet ernstig was in zijn stad.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195273835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:12 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je het van te voren aankondigt kun je gewoon voor een paar weken de boodschappen doen, dat is niet zo ingewikkeld. En op de zorg en de hulpdiensten na wordt er niet gewerkt. Dat is deel van het concept.

Maar het is hypothetisch, want ten eerste gaat het niet gebeuren en ten tweede heeft het niet het beoogde effect.

We zullen het eerder moeten zoeken in het langdurig sluiten of beperken van plekken waar veel mensen samenkomen.
Als je van te voren dat aankondigt staat de volgende dag half Nederland in de supermarkt. Nee echt een masterplan.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:15:22 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195273840
En dan na 2 weken is corona weg en dan gaan mensen naar het buitenland of reizigers uit het buitenland komen hierneen, brengen corona mee terug en beginnen we met een nieuwe 2 weken iedereen thuisblijven?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:17:50 #51
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is geen redelijke conclusie omdat in de VS mensen veel terughoudender zijn met artsenbezoek en zich laten testen vanwege kosten.
Maar dan zou het toch nog hoger moeten zijn dan dit?

Uit hetzelfde bericht:
quote:
This means for every case diagnosed by a nasal or saliva swab in the country, about nine more people have antibodies for the coronavirus, the study estimated. Many people remain potentially at risk. “It basically does show that a minority of the U.S. population has evidence of antibodies to SARS-CoV-2 right now,” said study co-author Shuchi Anand, a nephrologist at Stanford University.
Dit stukje is ook wel interessant:
quote:
The study’s findings align with CDC Director Robert Redfield’s assertion to Congress this week that 90 percent of U.S. population is probably vulnerable to the virus — a statement later challenged by Scott Atlas, a pandemic adviser to President Trump. “It is not 90 percent of people that are susceptible to the infection,” Atlas said Wednesday, arguing that more people have immunity to the novel coronavirus due to protection from what’s known as “memory” T cells, the part of our immune system trained to recognize specific invaders. Some scientists theorize a number of people may have such T-cell immunity because of previous contact with other coronaviruses, such as the common cold; however, that theory has not yet been proved.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195273908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh zeker. Dit is denk ik wel de eerlijkste manier om te testen. Ze hebben ~28.000 random bloedsamples gepakt en die getest op anti-stoffen, daar kwam uit dat 8% anti-stoffen in het bloed heeft.

Het bericht laat het vrij negatief zien, namelijk dat zo'n 90% van de mensen het nog kan krijgen. Echter als je 't omdraait en zegt, dan heeft 10% het al gehad, dan zijn er meer dan 10 miljoen meer cases dan tot nu toe geregistreerd geweest die hoogstwaarschijnlijk volledig asymptomatisch zijn geweest (anders waren de meesten wel getest geweest).

Los van het cijfers heeft het ook een hele grote impact op het percentage overlijdens, want als dat echt zo zou zijn zou het nog veel lager zijn. Ik hoop dat hier meer van gaat komen, interessant.
Probleem met anti-stoffen testen is dat niet iedereen anti stoffen aanmaakt. Dus die vallen er al buiten. Daarnaast zijn gemiddeld genomen bij de meeste mensen na 12 weken de anti-stoffen weg. Dus je hebt ook niet heel lang de tijd om daar op te testen.
pi_195273910
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:13 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hij is vooral veel te laat. Het loopt in zijn stad en veiligheidsregio al weken compleet uit de hand.
Ja maar toen ging het om moslims.

Nu gaat het om voetbalfans dus treedt die wel hard op... 't is net Halsema.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:24:36 #54
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195273987
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:19 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Probleem met anti-stoffen testen is dat niet iedereen anti stoffen aanmaakt. Dus die vallen er al buiten. Daarnaast zijn gemiddeld genomen bij de meeste mensen na 12 weken de anti-stoffen weg. Dus je hebt ook niet heel lang de tijd om daar op te testen.
Dat snap ik, maar dan moeten de cijfers van mensen die besmet zijn (geweest) toch nog vele malen hoger zijn? Als we even puur van dit bericht uitgaan waar 9% van de volwassenen van de VS anti-stoffen zouden hebben, wat zo'n 20 miljoen mensen is. Momenteel zijn er zo'n 7 miljoen in de VS geregistreerd, dus zouden er alleen in de VS al 3x zoveel mensen zijn die het hebben gehad.

In de VS zijn zo'n 200k mensen overleden, op een totaal aantal infecties van 7 miljoen is meer dan 2%. Terwijl als het zo'n 20 miljoen is het eerder 1% is.

Uiteraard kan het zijn dat ik me blindstaar op het positieve van het bericht en dat de werkelijkheid heel anders is..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:27:04 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195274053
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
En dan na 2 weken is corona weg en dan gaan mensen naar het buitenland of reizigers uit het buitenland komen hierneen, brengen corona mee terug en beginnen we met een nieuwe 2 weken iedereen thuisblijven?
Ja, uitroeien is een illusie zolang je om de kilometer een vrij te passeren grensovergang hebt.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:30:09 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan moeten de cijfers van mensen die besmet zijn (geweest) toch nog vele malen hoger zijn? Als we even puur van dit bericht uitgaan waar 9% van de volwassenen van de VS anti-stoffen zouden hebben, wat zo'n 20 miljoen mensen is. Momenteel zijn er zo'n 7 miljoen in de VS geregistreerd, dus zouden er alleen in de VS al 3x zoveel mensen zijn die het hebben gehad.

In de VS zijn zo'n 200k mensen overleden, op een totaal aantal infecties van 7 miljoen is meer dan 2%. Terwijl als het zo'n 20 miljoen is het eerder 1% is.

Uiteraard kan het zijn dat ik me blindstaar op het positieve van het bericht en dat de werkelijkheid heel anders is..
Nee, het aantal doden is veel hoger dan het officieele aantal, de oversterfte is ook nog aanzienlijk. Maar ik zou denken dat het getal rond de 1.5% ligt, dat is mijn schatting iig.

Positief, tja, het is maar hoe je het bekijkt, zelfs met een beleid van nauwelijks maatregelen zit je na 10 maanden op nog geen 10% voor een groepsimmuniteit die minstens 60 moet zijn :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:31:01 #57
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195274174
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:12 schreef hooibaal het volgende:
...langdurig sluiten of beperken van plekken waar veel mensen samenkomen.
Het mag dan misschien "logisch" klinken omdat het gaten in de perceptie prettig vult maar het is handiger voor de rest te onderzoeken of en dat die plaatsen wel een oorzaak zijn.

Laat staan of en in welke mate iets oplost voordat wordt overgegaan tot hoe de uitvoering dan moet gaan lopen.
Dus even een stapje terug en bekeijken waar het om gaat en wat daarvoor effectief kan bijdragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195274223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan moeten de cijfers van mensen die besmet zijn (geweest) toch nog vele malen hoger zijn? Als we even puur van dit bericht uitgaan waar 9% van de volwassenen van de VS anti-stoffen zouden hebben, wat zo'n 20 miljoen mensen is. Momenteel zijn er zo'n 7 miljoen in de VS geregistreerd, dus zouden er alleen in de VS al 3x zoveel mensen zijn die het hebben gehad.

In de VS zijn zo'n 200k mensen overleden, op een totaal aantal infecties van 7 miljoen is meer dan 2%. Terwijl als het zo'n 20 miljoen is het eerder 1% is.

Uiteraard kan het zijn dat ik me blindstaar op het positieve van het bericht en dat de werkelijkheid heel anders is..
Het zou me niks verwonderen als de werkelijke getallen veel hoger liggen in de VS. Maar het zou me ook niks verwonderen dat de ifr in de VS veel hoger ligt dan in de rest van de westerse wereld door hun gezondheidssysteem. Voor dat het los barste in de VS werd er al gewaarschuwd dat het een shit show zou worden daarzo omdat veel mensen te lang door lopen met simpele kwalen. De eeste lijn hulp niet op orde is enzovoort. Het blijft toch een land waar gezondheidszorg gewoon extreem duur is.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:32:56 #59
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195274237
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het aantal doden is veel hoger dan het officieele aantal, de oversterfte is ook nog aanzienlijk. Maar ik zou denken dat het getal rond de 1.5% ligt, dat is mijn schatting iig.

Positief, tja, het is maar hoe je het bekijkt, zelfs met een beleid van nauwelijks maatregelen zit je na 10 maanden op nog geen 10% voor een groepsimmuniteit die minstens 60 moet zijn :D
Ok, fair. En hier dacht ik op deze zaterdagavond even blij te kunnen zijn. Nou, dank je wel hè :9
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:33:44 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, fair. En hier dacht ik op deze zaterdagavond even blij te kunnen zijn. Nou, dank je wel hè :9
Sorry! Ik zal mijn posts verwijderen want dat wil ik niet op mijn geweten hebben ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:34:22 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195274271
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:32 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het zou me niks verwonderen als de werkelijke getallen veel hoger liggen in de VS. Maar het zou me ook niks verwonderen dat de ifr in de VS veel hoger ligt dan in de rest van de westerse wereld door hun gezondheidssysteem. Voor dat het los barste in de VS werd er al gewaarschuwd dat het een shit show zou worden daarzo omdat veel mensen te lang door lopen met simpele kwalen. De eeste lijn hulp niet op orde is enzovoort. Het blijft toch een land waar gezondheidszorg gewoon extreem duur is.
True. Ik heb keertje toen ik voor mn werk in de VS was ergens een allergische reactie op gehad, en moest naar een "Urgent Care Facility". Kreeg een zalfje en een steroïdenshot en moest weer gaan, kosten: 370 USD
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:39:27 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195274376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:12 schreef Ven1972 het volgende:
Er zijn 3 crisis tegelijk in Nederland: gezagscrisis, gedragscrisis en coronacrisis, dat is op zich wel een ernstige crisis die we nu ooit meemaken. Er zal wel 4de crisis bijkomen: economische crisis, die zal wel over een tijdje bij ons in Nederland komen.
Gefinaliseerd met een regeringscrisis die uitmondt in een bestaanscrisis.

Ik hoop dat men snel gaat inzien dat men een houdbaar plan moet schetsen voor de naaste toekomst en wat te doen met -en zonder vaccin. Het situationeel en zelfveroorzakend reageren is de regering (maar ook de Kamerpartijen) kwalijk te nemen.
Verder als proces wel interessant. Menig student zal straks in gelikte scripties onderzoeken waar het misging en en vooral beter kon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195274424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, het aantal doden is veel hoger dan het officieele aantal, de oversterfte is ook nog aanzienlijk. Maar ik zou denken dat het getal rond de 1.5% ligt, dat is mijn schatting iig.

Op basis van? Volgens mij is wel duidelijk dat het waarschijnlijk onder de 1% zit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:42:27 #64
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195274439
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gefinaliseerd met een regeringscrisis die uitmondt in een bestaanscrisis.

Ik hoop dat men snel gaat inzien dat men een houdbaar plan moet schetsen voor de naaste toekomst en wat te doen met -en zonder vaccin. Het situationeel en zelfveroorzakend reageren is de regering (maar ook de Kamerpartijen) kwalijk te nemen.
Verder als proces wel interessant. Menig student zal straks in gelikte scripties onderzoeken waar het misging en en vooral beter kon.
+ vertrouwenscrisis en economische crisis

Zitten nu ook wel beetje in een maatregelencrisis. Er worden maatregelen genomen en als die maatregelen niet werken wordt er niet gezegd: "deze maatregel is misschien niet goed", maar ligt het aan de ander

Naar mijn idee is het belangrijkste gereedschap wat er is BCO. Ik geloof dat de meeste mensen als ze gebeld worden door het GGD echt wel thuis zullen blijven, ook al hebben ze geen klachten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195274444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het aantal doden is veel hoger dan het officieele aantal, de oversterfte is ook nog aanzienlijk. Maar ik zou denken dat het getal rond de 1.5% ligt, dat is mijn schatting iig.

Positief, tja, het is maar hoe je het bekijkt, zelfs met een beleid van nauwelijks maatregelen zit je na 10 maanden op nog geen 10% voor een groepsimmuniteit die minstens 60 moet zijn :D
Dat antilichamen alleen zorgen voor immuniteit is inmiddels allang achterhaald. Ook T-cellen bieden immuniteit, veroorzaakt door eerdere coronavirussen. Zie ook onderstaande studie.

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563

quote:
Not so novel coronavirus?
At least six studies have reported T cell reactivity against SARS-CoV-2 in 20% to 50% of people with no known exposure to the virus.5678910

In a study of donor blood specimens obtained in the US between 2015 and 2018, 50% displayed various forms of T cell reactivity to SARS-CoV-2.511 A similar study that used specimens from the Netherlands reported T cell reactivity in two of 10 people who had not been exposed to the virus.7

In Germany reactive T cells were detected in a third of SARS-CoV-2 seronegative healthy donors (23 of 68). In Singapore a team analysed specimens taken from people with no contact or personal history of SARS or covid-19; 12 of 26 specimens taken before July 2019 showed reactivity to SARS-CoV-2, as did seven of 11 from people who were seronegative against the virus.8 Reactivity was also discovered in the UK and Sweden.6910

Though these studies are small and do not yet provide precise estimates of pre-existing immunological responses to SARS-CoV-2, they are hard to dismiss, with several being published in Cell and Nature. Alessandro Sette, an immunologist from La Jolla Institute for Immunology in California and an author of several of the studies (box 1), told The BMJ, “At this point there are a number of studies that are seeing this reactivity in different continents, different labs. As a scientist you know that is a hallmark of something that has a very strong footing.”
pi_195274549
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gefinaliseerd met een regeringscrisis die uitmondt in een bestaanscrisis.

Ik hoop dat men snel gaat inzien dat men een houdbaar plan moet schetsen voor de naaste toekomst en wat te doen met -en zonder vaccin. Het situationeel en zelfveroorzakend reageren is de regering (maar ook de Kamerpartijen) kwalijk te nemen.

Verder als proces wel interessant. Menig student zal straks in gelikte scripties onderzoeken waar het misging en en vooral beter kon.
Dat had godvedomme al eerder gemoeten.
Er had al gewoon een scenario klaar moeten liggen als de besmettingen weer gaan oplopen, dat dat ding gebeuren voorzag iedereen. Maar er moet gewoon voorspelbaarheid gaan komen, zodanig dat ook de jongeren straks nog een toekomst hebben met economisch fundament.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:47:54 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274611
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op basis van? Volgens mij is wel duidelijk dat het waarschijnlijk onder de 1% zit.
Als je al op 1% uitkomt zonder oversterfte dan lijkt mij de logische gevolgtrekking dat met oversterfte, in de VS geschat op zo'n 100.000 nu, je wel op 1.5% uitkomt. Maar ik durf ook te stellen dat de IFR voor de VS hoger zal liggen dan die voor Nederland.

Kan ik het bewijzen? Nee. Dus je mag het gewoon compleet negeren :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 26 september 2020 @ 21:50:13 #68
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195274684
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:42 schreef chratnox het volgende:
....
Naar mijn idee is het belangrijkste gereedschap wat er is BCO. Ik geloof dat de meeste mensen als ze gebeld worden door het GGD echt wel thuis zullen blijven, ook al hebben ze geen klachten.
Deels, want je moet wel thuis kunnen blijven (& willen zitten).

Ik zou het al een hele pré vinden wanneer quarantaine thuiszitters (i.o.v. GGD) dan iig een compensatie (uitkering, kosten, annuleringen, voorzieningen etc.etc.) kunnen claimen. Zij blijven immers thuis in het landsbelang en dan moet je als land bereid zijn dat af te dekken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195274719
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je al op 1% uitkomt zonder oversterfte dan lijkt mij de logische gevolgtrekking dat met oversterfte, in de VS geschat op zo'n 100.000 nu, je wel op 1.5% uitkomt. Maar ik durf ook te stellen dat de IFR voor de VS hoger zal liggen dan die voor Nederland.

Kan ik het bewijzen? Nee. Dus je mag het gewoon compleet negeren :)
Een substantieel deel van de besmettingen wordt nog altijd niet ontdekt.
quote:
Serological testing of a representative random sample of the population to detect evidence of exposure to a pathogen is an important method to estimate the true number of infected individuals [7,8,9]. Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12].
https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:52:49 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274744
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een substantieel deel van de besmettingen wordt nog altijd niet ontdekt.
[..]

https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19
Da's ook een punt ja. Ik denk eerlijk gezegd dat het nog een lange tijd gaat duren voor we een exact getal gaan hebben op dat gebied. Ik denk ook dat het getal mischien zal verschillen tussen landen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195274772
21:45
Israël is als eerste geïndustrialiseerde economie weer volledig in corona-lockdown. De regering van premier Benjamin Netanyahu heeft de maatregelen tegen de verspreiding van het virus deze week verder aangescherpt. Het leidde vanavond (Nederlandse tijd) gelijk tot duizenden woedende demonstranten voor het huis van de Israëlische premier.

Alle hotels, restaurants, zwembaden, fitnessclubs en de meeste scholen zijn weer gesloten. Burgers mogen een luchtje scheppen maar moeten dan wel binnen een straal van een kilometer van hun huis blijven, uitzonderingen zijn er om voedsel of medicijnen te kunnen kopen. Samenkomsten zijn beperkt tot tien personen binnen en twintig buiten.
pi_195274799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:53 schreef mijntjexx het volgende:
21:45
Israël is als eerste geïndustrialiseerde economie weer volledig in corona-lockdown. De regering van premier Benjamin Netanyahu heeft de maatregelen tegen de verspreiding van het virus deze week verder aangescherpt. Het leidde vanavond (Nederlandse tijd) gelijk tot duizenden woedende demonstranten voor het huis van de Israëlische premier.

Alle hotels, restaurants, zwembaden, fitnessclubs en de meeste scholen zijn weer gesloten. Burgers mogen een luchtje scheppen maar moeten dan wel binnen een straal van een kilometer van hun huis blijven, uitzonderingen zijn er om voedsel of medicijnen te kunnen kopen. Samenkomsten zijn beperkt tot tien personen binnen en twintig buiten.
Ik zou ook gaan demonstreren als ze dit in Nederland flikken. Wat ontzettend dom van die regering.
pi_195274866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:53 schreef mijntjexx het volgende:
21:45
Israël is als eerste geïndustrialiseerde economie weer volledig in corona-lockdown. De regering van premier Benjamin Netanyahu heeft de maatregelen tegen de verspreiding van het virus deze week verder aangescherpt. Het leidde vanavond (Nederlandse tijd) gelijk tot duizenden woedende demonstranten voor het huis van de Israëlische premier.

Alle hotels, restaurants, zwembaden, fitnessclubs en de meeste scholen zijn weer gesloten. Burgers mogen een luchtje scheppen maar moeten dan wel binnen een straal van een kilometer van hun huis blijven, uitzonderingen zijn er om voedsel of medicijnen te kunnen kopen. Samenkomsten zijn beperkt tot tien personen binnen en twintig buiten.
Dan krijgt Israël ernstige economische problemen over zich heen nadat ze weer volledig in corona-lockdown gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:58:56 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:55 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zou ook gaan demonstreren als ze dit in Nederland flikken. Wat ontzettend dom van die regering.
En hun andere keuzes waren, wat? Bidden?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 21:59:37 #75
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195274896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:55 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zou ook gaan demonstreren als ze dit in Nederland flikken. Wat ontzettend dom van die regering.
Er zat in Israël toch ook best een tijd tussen het aankondigen van de maatregelen en het ingaan ervan? Had iets te maken met een feestdag ofzo?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195274908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En hun andere keuzes waren, wat? Bidden?
Accepteren dat mensen komen te overlijden aan het virus.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:53 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195274931
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Accepteren dat mensen komen te overlijden aan het virus.
Goed plan. Waarom denk je dat ze dat niet doen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195274963
DEN HAAG - Een all-inclusive restaurant in Den Haag is zaterdagavond wegens de drukte ontruimd. Onder toeziend oog van agenten verlieten tientallen gasten Wereldrestaurant Samen aan de Brasserskade. Dat bevestigt de gemeente Den Haag aan De Telegraaf.

Op last van handhavers werd de keuken in de loop van de avond gesloten. Gasten die aan het eten waren in het grote all-inclusive restaurant moesten prompt de zaak verlaten. Op beelden is te zien dat tientallen gasten naar buiten worden gedirigeerd. Ze kregen (een deel van) hun geld terug en het zou verder rustig zijn gebleven.

„We moesten eruit, want het was veel te druk. We mochten niets meer eten of pakken. Het is best wel link, want ik ben longpatiënt. Dan denk je ergens veilig te gaan eten, maar dan is dat niet zo”, zegt een mevrouw nadien op de parkeerplaats tegen een aanwezige fotograaf. „De baas kwam nog naar ons toe: sorry. Ik vind het wel netjes dat we een deel van ons geld terugkregen.”
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195274965
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En hun andere keuzes waren, wat? Bidden?
Lekker polariseren. Er zit een giga verschil tussen volledige lockdown en enkele lichte maatregelen en dat weet jij ook wel. Lees anders het topic gisteren terug waarin ik beargumenteer zwakkeren te beschermen.
pi_195274968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goed plan. Waarom denk je dat ze dat niet doen?
Omdat de meeste overheden zich in deze situatie (per abuis) hebben gemanoeuvreerd. Nu toegeven dat het waanzin is om dit virus tegen te houden met alle economische en sociale ellende geeft gewoon teveel gezichtsverlies.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:08:13 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195275094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:53 schreef mijntjexx het volgende:
21:45
Israël is als eerste geïndustrialiseerde economie weer volledig in corona-lockdown. De regering van premier Benjamin Netanyahu heeft de maatregelen tegen de verspreiding van het virus deze week verder aangescherpt. Het leidde vanavond (Nederlandse tijd) gelijk tot duizenden woedende demonstranten voor het huis van de Israëlische premier.

Alle hotels, restaurants, zwembaden, fitnessclubs en de meeste scholen zijn weer gesloten. Burgers mogen een luchtje scheppen maar moeten dan wel binnen een straal van een kilometer van hun huis blijven, uitzonderingen zijn er om voedsel of medicijnen te kunnen kopen. Samenkomsten zijn beperkt tot tien personen binnen en twintig buiten.
Veel landen zullen "blij" zijn, niet de eerste te zijn bij deze tweede. Zij zullen met argusogen de komende weken bekijken wat zij (hopelijk beter) gaan doen.

Bij de eerste lockdown vertienvoudigde de Israëlische werkloosheid van ca 150.000 naar 1.300.000 om later weer te verbeteren naar ca 500.000. Veder benieuwd hoe dat opnieuw nie hadhaafbaar gaat uitpakken in de fundamentalistische locaties (ws gewoon hek er omheen).

Deze tweede zal ook zorgen voor flink wat werkloosheid, men schat 300-500.000 banen. Met vooral extra gelazer, economie van het bestaan; de eerst LD (maart 2020) heeft veel vet op de botten kaalgevreten.
Ik vrees met grote vreze dat er nog een aantal LockDowns zullen volgen totdat alles echt kapot beyond repair is.
Tal van regimes en hun facties; zullen weinig hoeven te doen om straks het afgebrande land (weer) in bezit te nemen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:08:37 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195275103
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:02 schreef Predator40 het volgende:
DEN HAAG - Een all-inclusive restaurant in Den Haag is zaterdagavond wegens de drukte ontruimd. Onder toeziend oog van agenten verlieten tientallen gasten Wereldrestaurant Samen aan de Brasserskade. Dat bevestigt de gemeente Den Haag aan De Telegraaf.

Op last van handhavers werd de keuken in de loop van de avond gesloten. Gasten die aan het eten waren in het grote all-inclusive restaurant moesten prompt de zaak verlaten. Op beelden is te zien dat tientallen gasten naar buiten worden gedirigeerd. Ze kregen (een deel van) hun geld terug en het zou verder rustig zijn gebleven.

„We moesten eruit, want het was veel te druk. We mochten niets meer eten of pakken. Het is best wel link, want ik ben longpatiënt. Dan denk je ergens veilig te gaan eten, maar dan is dat niet zo”, zegt een mevrouw nadien op de parkeerplaats tegen een aanwezige fotograaf. „De baas kwam nog naar ons toe: sorry. Ik vind het wel netjes dat we een deel van ons geld terugkregen.”
Dat is dan die risicogroep die we proberen te beschermen met zn allen :o

Als je weet dat je in een risicogroep zit doe je dat soort dingen toch gewoon even niet?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:09:13 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275122
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Omdat de meeste overheden zich in deze situatie (per abuis) hebben gemanoeuvreerd. Nu toegeven dat het waanzin is om dit virus tegen te houden met alle economische en sociale ellende geeft gewoon teveel gezichtsverlies.
Dus het heeft niets te maken met het aantal gevallen, denk je? En de problemen die dat oplevert voor de medische zorg?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is dan die risicogroep die we proberen te beschermen met zn allen :o

Als je weet dat je in een risicogroep zit doe je dat soort dingen toch gewoon even niet?
mensen zijn echt gewoon ACHTERLIJK
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195275169
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is dan die risicogroep die we proberen te beschermen met zn allen :o

Als je weet dat je in een risicogroep zit doe je dat soort dingen toch gewoon even niet?
juist, vandaar dat wij niet uit eten gaan en niet gaan winkelen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:12:00 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195275201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mensen zijn echt gewoon ACHTERLIJK
Nouja, dat. Dan kunnen wij met zn allen prima mondkapjes gaan dragen en anderhalve meter afstand willen houden, als er dan mensen die vol in de risicogroep van dit virus zitten denken: YOLO, ik ga lekker in een all you can eat tent bunkeren dan gaan we toch nooit 'winnen'?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:12:26 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195275208
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Omdat de meeste overheden zich in deze situatie (per abuis) hebben gemanoeuvreerd. Nu toegeven dat het waanzin is om dit virus tegen te houden met alle economische en sociale ellende geeft gewoon teveel gezichtsverlies.
Uitpuilende ziekenzalen geeft ook nogal gezichtsverlies he.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:13:28 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275229
Even voor een idee van de omvang, Israel met 8.6 miljoen inwoners heeft tot dusverre 227.100 covid gevallen genoteerd. Nederland met 17 miljoen net 100,000.

Als je dat doortrekt zou je voor Nederland over een half miljoen gevallen praten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275254
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
Even voor een idee van de omvang, Israel met 8.6 miljoen inwoners heeft tot dusverre 227.100 covid gevallen genoteerd. Nederland met 17 miljoen net 100,000.

Als je dat doortrekt zou je voor Nederland over een half miljoen gevallen praten.
Hoe kom je bij die 100.000?

Oh dat is het officieel positief geteste mensen. Volgens mij had het RIVM een schatting gedaan (paar weken geleden) dat er rond de 300.000 mensen corona hadden gehad. Dacht ik.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2020 22:17:19 ]
pi_195275277
Als alles zo doorgaat kan het wel in 2 maanden oplopen tot 250.000 cases!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:16:21 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275305
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, dat. Dan kunnen wij met zn allen prima mondkapjes gaan dragen en anderhalve meter afstand willen houden, als er dan mensen die vol in de risicogroep van dit virus zitten denken: YOLO, ik ga lekker in een all you can eat tent bunkeren dan gaan we toch nooit 'winnen'?
Uh...nou wil ik niet lullig doen of zo maar die restaurateur heeft ook een verantwoording, volgens mij, en als de zaak ontruimt word dan heeft die goede man zich dus totaal niet aan de regels gehouden. Moeten we dat wel steunen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:17:14 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die 100.000?
Uit het nieuws deze week? 100,000 positieve testen?

https://www.nu.nl/coronav(...)eve-coronatests.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uit het nieuws deze week? 100,000 positieve testen?

https://www.nu.nl/coronav(...)eve-coronatests.html
Zie edit.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:18:37 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Zie edit.
De cijfers voor Israel zijn ook de officieele cijfers. Ongetwijfeld zijn die ook lager dan het aantal werkelijke gevallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De cijfers voor Israel zijn ook de officieele cijfers. Ongetwijfeld zijn die ook lager dan het aantal werkelijke gevallen.
Ik heb geen idee hoe het testbeleid daar is, dus daar doe ik dan ook maar geen uitspraken over. Wel dat het van Nederland compleet waardeloos is en dat alle milde gevallen in het voorjaar sowieso niet zijn getest, en nu dat wel gebeurt is er te weinig capaciteit.
pi_195275442
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uh...nou wil ik niet lullig doen of zo maar die restaurateur heeft ook een verantwoording, volgens mij, en als de zaak ontruimt word dan heeft die goede man zich dus totaal niet aan de regels gehouden. Moeten we dat wel steunen?
Die eigenaar van die tent krijgt wel een boete van 4.000 tot en met 10.000 euro voor overtreden van de regels!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275485
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus het heeft niets te maken met het aantal gevallen, denk je? En de problemen die dat oplevert voor de medische zorg?
Ja, toen de aanname nog was dat het virus héél gevaarlijk is. We geven geld uit aan een ziekte waar kankerpatiënten jaloers op zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:21:58 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275498
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe het testbeleid daar is, dus daar doe ik dan ook maar geen uitspraken over. Wel dat het van Nederland compleet waardeloos is en dat alle milde gevallen in het voorjaar sowieso niet zijn getest, en nu dat wel gebeurt is er te weinig capaciteit.
Wat niet erg relevant is in deze. Israel gaat in lockdown omdat de besmetting uit de hand lopen en de druk op de medische zorg te groot word. Precies dezelfde reden zou in Nederland een reden voor een lockdown kunnen zijn.

Of het testbeleid nu fantastisch is of niet, dat is de doorslaggevende factor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat niet erg relevant is in deze. Israel gaat in lockdown omdat de besmetting uit de hand lopen en de druk op de medische zorg te groot word. Precies dezelfde reden zou in Nederland een reden voor een lockdown kunnen zijn.

Of het testbeleid nu fantastisch is of niet, dat is de doorslaggevende factor.
Oke. Volgens mij reageerde ik op een post van je die over het aantal positief geteste mensen ging, maar oke.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2020 22:23:17 ]
pi_195275535
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:42 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat antilichamen alleen zorgen voor immuniteit is inmiddels allang achterhaald. Ook T-cellen bieden immuniteit, veroorzaakt door eerdere coronavirussen. Zie ook onderstaande studie.

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563
[..]

Dit dus, wederom een fenomeen dat zeer weinig aandacht geniet in het nieuws/de media. Hieronder een goede uitleg, eerste twintig minuten. Wel in het Duits.

pi_195275539
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:15 schreef Ven1972 het volgende:
Als alles zo doorgaat kan het wel in 2 maanden oplopen tot 250.000 cases!
Het ging zo goed in 't begin van de zomer. Begon een beetje hoop te krijgen dat we 't onder controle hadden. Zulke cijfers als die jij noemt, brengen me, huppettee, weer terug naar maart, toen alles zo vreselijk somber was en we amper met de buren durfden te praten over de heg.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195275558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uitpuilende ziekenzalen geeft ook nogal gezichtsverlies he.
Nouja, iedereen die daar ligt heeft dat voor een deel aan zichzelf te wijten hé.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:27:11 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195275669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mensen zijn echt gewoon ACHTERLIJK
Niet helemaal en is ronduit bot schreeuwen.
Mensen leven in een voorgespiegelde wereld dat die locatie veilig is omdat het bedrijf zich aan de wettelijke regels houdt. Dat hun gasten dat niet doen, als hoofdoorzaak van sluiting, is weer een ander verhaal.

Kern is dat imo een kwetsbare zelf maatregelen moet nemen bij bezoek, wegblijft van drukte, laat staan locaties opzoekt waar die zelf - per definitie - geen controle heeft over het eigen besmettingsrisico.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:27:49 #104
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195275688
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:22 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het ging zo goed in 't begin van de zomer. Begon een beetje hoop te krijgen dat we 't onder controle hadden. Zulke cijfers als die jij noemt, brengen me, huppettee, weer terug naar maart, toen alles zo vreselijk somber was en we amper met de buren durfden te praten over de heg.
Ja dat is het ook, Het kan ook wat minder of veel meer zijn, is afhankelijk van ons gedrag. Maar of verschillende maatregelen goed werken is maar ook een grote vraag. De maanden maart en april waren echt vreselijk, hoe we zo ineens overvallen door het coronavirus. Alles was in één keer ingrijpend veranderd. We misten ook onze vrienden, kennissen en familie in deze maanden heel erg. Ik denk dat we deze maanden echt niet zullen vergeten hoe het precies gegaan was. In mei was alles iets positiever geworden met versoepelen van de maatregelen. En verder in juni was het ook weer mogelijk dat we terrasje konden pikken en gewoon weer uiteten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195275693
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die 100.000?

Oh dat is het officieel positief geteste mensen. Volgens mij had het RIVM een schatting gedaan (paar weken geleden) dat er rond de 300.000 mensen corona hadden gehad. Dacht ik.
Nee, ongeveer 1 miljoen. Die 300.000 (ietsjes minder geloof ik) waren het aantal mensen dat op het hoogtepunt in maart/april tegelijk ‘besmettelijk’ waren. Getallen waren wel schattingen met een grote onzekerheidsmarge.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:30:17 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195275750
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nouja, iedereen die daar ligt heeft dat voor een deel aan zichzelf te wijten hé.
Omdat ze oud geworden zijn? Of omdat ze een virus gekregen hebben? Hoe moet ik dit plaatsen?
pi_195275752
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:27 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee, ongeveer 1 miljoen. Die 300.000 (ietsjes minder geloof ik) waren het aantal mensen dat op het hoogtepunt in maart/april tegelijk ‘besmettelijk’ waren. Getallen waren wel schattingen met een grote onzekerheidsmarge.
Ah, nouja, in elk geval veel meer dan 100.000.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:31:04 #108
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195275770
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:22 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Dit dus, wederom een fenomeen dat zeer weinig aandacht geniet in het nieuws/de media. Hieronder een goede uitleg, eerste twintig minuten. Wel in het Duits.

lange video, staat op mijn kijklijst maar heb je iets van een samenvatting of het kijkwaardig is ?
Of is het een soort bevesting van antilichamen, t-cell werking en dat die immuniteit weer verdwijnt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:32:52 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275825
Laten we wel de realiteit bekijken wat Israel betreft, hun probleem wordt grotendeels veroorzaakt door de religieuze partijen die dreigden de toch al wankele regering te laten vallen als er lockdowns op Joodse religieuze regio's werden toegepast, regio's die de grootste brandhaarden van Covid waren.

Tenzij Barneveld dat voorbeeld gaat volgen en de SGP in de regering zit zie ik dat in Nederland niet gebeuren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we wel de realiteit bekijken wat Israel betreft, hun probleem wordt grotendeels veroorzaakt door de religieuze partijen die dreigden de toch al wankele regering te laten vallen als er lockdowns op Joodse religieuze regio's werden toegepast, regio's die de grootste brandhaarden van Covid waren.

Tenzij Barneveld dat voorbeeld gaat volgen en de SGP in de regering zit zie ik dat in Nederland niet gebeuren.
En toch verbaast het mij enigsids, Israel is een warm land waar véél buiten kan. De veronderstelling is toch dat je daar minder snel besmet raakt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195275906
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nouja, iedereen die daar ligt heeft dat voor een deel aan zichzelf te wijten hé.
makkelijk oordelen wel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:35:46 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275922
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En toch verbaast het mij enigsids, Israel is een warm land waar véél buiten kan. De veronderstelling is toch dat je daar minder snel besmet raakt.
Arizona, deze zomer, 40C, luchtvochtigheid 10%, alles kan buiten en de corona gevallen gingen door het dak. Florida deze zomer, ditto. Texas, ditto, Californie, ditto.

Met andere woorden, het virus geeft er geen fuck om of je binnen of buiten zit, zolang het dichtbij genoeg kan komen is dat genoeg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195275928
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

makkelijk oordelen wel
Mwah, dat virus komt niet naar je toe hoor. Je moet jezelf er echt aan blootstellen om het op te lopen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:36:45 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195275954
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, dat virus komt niet naar je toe hoor. Je moet jezelf er echt aan blootstellen om het op te lopen.
Dus jij houd afstand? Goed zo! Als we dat nou allemaal deden was het probleem zo opgelost.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 26 september 2020 @ 22:37:10 #115
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195275964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arizona, deze zomer, 40C, luchtvochtigheid 10%, alles kan buiten en de corona gevallen gingen door het dak. Florida deze zomer, ditto. Texas, ditto, Californie, ditto.

Met andere woorden, het virus geeft er geen fuck om of je binnen of buiten zit, zolang het dichtbij genoeg kan komen is dat genoeg.
Het virus geeft sowieso geen fuck :') het is een virus maat dat denkt niet
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195275978
Corona is ook dol op gekoelde ruimtes zoals vleesverwerkende bedrijven.
Koud hoge luchtvochtigheid.
pi_195275985
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mwah, dat virus komt niet naar je toe hoor. Je moet jezelf er echt aan blootstellen om het op te lopen.
Zeker. Alsof je niet je verplichtingen in het leven hebt en je thuis op kan sluiten.
pi_195276012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arizona, deze zomer, 40C, luchtvochtigheid 10%, alles kan buiten en de corona gevallen gingen door het dak. Florida deze zomer, ditto. Texas, ditto, Californie, ditto.

Met andere woorden, het virus geeft er geen fuck om of je binnen of buiten zit, zolang het dichtbij genoeg kan komen is dat genoeg.
Daar lijkt het inderdaad op, eerdere analyses dat veel ventileren én buiten activiteiten ertoe bijdragen dat besmettingen worden voorkomen lijkt niet echt te kloppen.

Wel goed om op te merken dat in veel landen de compliance van al die maatregelen een stuk lager is dan hier. Wij hebben minder maatregelen )geenmondkapjes etc), maar wij houden ons wel redelijk aan die 1,5 meter. Daar scheelt het in veel landen aan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195276023
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus jij houd afstand? Goed zo! Als we dat nou allemaal deden was het probleem zo opgelost.
Ik houd afstand tot mensen waarvan ik weet dat ze afstand willen houden :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195276142
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Arizona, deze zomer, 40C, luchtvochtigheid 10%, alles kan buiten en de corona gevallen gingen door het dak. Florida deze zomer, ditto. Texas, ditto, Californie, ditto.

Met andere woorden, het virus geeft er geen fuck om of je binnen of buiten zit, zolang het dichtbij genoeg kan komen is dat genoeg.
Ho eens, niet te snel de verkeerde conclusies trekken.

Zoek de verklaring eerder in binnen bij elkaar zitten terwijl de airconditioning aan het loeien is. Door middel van de airco wordt de ideale luchtvochtigheid gecreëerd zodat het virus via de lucht kan verspreiden. Hier zijn parallellen te vinden met de besmettingen die wij in West-Europa hebben gehad in de vleesverwerkingsindustrie.
pi_195276217
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat ze oud geworden zijn? Of omdat ze een virus gekregen hebben? Hoe moet ik dit plaatsen?
Dat ze het virus hebben opgelopen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:45:54 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195276222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:43 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ho eens, niet te snel de verkeerde conclusies trekken.

Zoek de verklaring eerder in binnen bij elkaar zitten terwijl de airconditioning aan het loeien is. Door middel van de airco wordt de ideale luchtvochtigheid gecreëerd zodat het virus via de lucht kan verspreiden.
Airco verlaagt de luchtvochtigheid. In slachthuizen met hoge luchtvochtigheid daarentegen verspreidde het virus zich als een lopend vuurtje. Dus als was jij zegt klopt dan is zowel droog als vochtig een probleem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:46:26 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195276241
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat ze het virus hebben opgelopen.
Dat ligt echt niet altijd aan die mensen zelf hoor :')
pi_195276245
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat ligt echt niet altijd aan die mensen zelf hoor :')
Hoe dan wel?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:46:52 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195276250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat ze oud geworden zijn? Of omdat ze een virus gekregen hebben? Hoe moet ik dit plaatsen?
Ik haak in (vanuit mijn ziens wijze) en laten we voorzichtig zijn om een tweedeling te veroorzaken op grond van een eigen kwetsbaarheid.

Veel besmette personen hebben zullen dat natuurlijk niet hebben gewild maar zijn door (on/bewust) eigen gedrag besmet geraakt. De kans op een ongewenste besmetting is met wat kennis - & in gevecht met het eigen ik - wordt flink gereduceerd door zoveel mogelijk (ver) weg te blijven van anderen.
En als dat niet anders kan of altijd mogelijk is, dit zelf beschermd met juiste middelen, het contact zo kort en afstandelijk als maar mogelijk te houden.

Ik zal niemand blameren dat die ziek is, zelfs als dat (zelf) veroorzaakt is al of niet, met of door Covid19.
Er is echter wel iets te zeggen dat je zelf - ook als kwetsbare - het risico op een besmetting goed kunt verminderen door iig contact en drukte met anderen te vermijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195276255
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Airco verlaagt de luchtvochtigheid. In slachthuizen met hoge luchtvochtigheid daarentegen verspreidde het virus zich als een lopend vuurtje. Dus als was jij zegt klopt dan is zowel droog als vochtig een probleem.
Ik zal morgen even uitzoeken hoe het echt zit. Zou kunnen dat de luchtvochtigheid hiermee verlaagd wordt.
pi_195276269
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik houd afstand tot mensen waarvan ik weet dat ze afstand willen houden :P
En als je kinderen zou hebben, zou je die thuis houden? Je zou degene met wie je samenwoont verbieden het huis uit te gaan? Je zou als je in een verpleegtehuis ligt verzorging door medewerkers weigeren? Je zou stoppen met je werk als je een contactberoep hebt? Je zou als je ziek bent en een behandeling in het ziekenhuis moet ondergaan diezelfde behandeling stopzetten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:47:47 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195276276
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe dan wel?
Jij denkt dat iedereen die wordt aangereden dat ook aan zichzelf te danken heeft ofzo?
Mensen kunnen dat virus net zo makkelijk oplopen omdat iemand in hun omgeving of in de supermarkt of op hun werk, bijvoorbeeld als ze werken op een verpleegafdeling met corona, dat virus hebben. Wat is dit voor bespottelijk vingerwijzen? :')
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:48:50 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195276305
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:47 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zal morgen even uitzoeken hoe het echt zit. Zou kunnen dat de luchtvochtigheid hiermee verlaagd wordt.
Ik heb een airco dus ik weet het wel zeker dat het de luchtvochtigheid verlaagt ;)

Maakt verder niet zo veel uit, ik ga er gewoon van uit, gezien de prevalentie in alle klimaten over de hele wereld van het virus dat het zich weinig gelegen laat liggen aan omstandigheden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195276309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je al op 1% uitkomt zonder oversterfte dan lijkt mij de logische gevolgtrekking dat met oversterfte, in de VS geschat op zo'n 100.000 nu, je wel op 1.5% uitkomt. Maar ik durf ook te stellen dat de IFR voor de VS hoger zal liggen dan die voor Nederland.

Kan ik het bewijzen? Nee. Dus je mag het gewoon compleet negeren :)
De WHO schat de IFR tussen de 0.5% en de 1.0%. Met 1.5% zit je veel te hoog.

https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:51:05 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195276356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:48 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De WHO schat de IFR tussen de 0.5% en de 1.0%. Met 1.5% zit je veel te hoog.

https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19
Prima, maar, dat heb ik al eerder gezegd, ik denk dat de IFR per land verschillend is. Dus ik geloof best dat de intrinsieke IFR 1 of lager is maar dat betekent niet het ook 1 is in de VS, bijvoorbeeld.

Persoonlijk denk ik dat we pas over een paar jaar de IFR goed vast kunnen stellen na heel veel data en onderzoek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Spellchecker zaterdag 26 september 2020 @ 22:51:15 #132
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195276361
Haags all-inclusive-restaurant ontruimd wegens topdrukte
quote:
Op last van handhavers werd de keuken in de loop van de avond gesloten. Gasten die aan het eten waren in het grote all-inclusive restaurant moesten prompt de zaak verlaten. Op beelden is te zien dat tientallen gasten naar buiten worden gedirigeerd. Ze kregen (een deel van) hun geld terug en het zou verder rustig zijn gebleven.

„We moesten eruit, want het was veel te druk. We mochten niets meer eten of pakken. Het is best wel link, want ik ben longpatiënt. Dan denk je ergens veilig te gaan eten, maar dan is dat niet zo”, zegt een mevrouw nadien op de parkeerplaats tegen een aanwezige fotograaf.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_195276390
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En als je kinderen zou hebben, zou je die thuis houden? Je zou degene met wie je samenwoont verbieden het huis uit te gaan? Je zou als je in een verpleegtehuis ligt verzorging door medewerkers weigeren? Je zou stoppen met je werk als je een contactberoep hebt? Je zou als je ziek bent en een behandeling in het ziekenhuis moet ondergaan diezelfde behandeling stopzetten?
Ik denk dat jij mijn pohi niet goed kent. Maar ik betoog al maanden dat we gewoon het leven moeten leiden zoals wij dat willen. Mensen die risico avers zijn houden afstand, en zij die dat niet zijn doen dat niet.

Dat leidt er wel toe dat er iets meer slachtoffers vallen, maar dat accepteren wij.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:52:37 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195276396
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 22:53:05 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195276409
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mijn pohi niet goed kent. Maar ik betoog al maanden dat we gewoon het leven moeten leiden zoals wij dat willen. Mensen die risico avers zijn houden afstand, en zij die dat niet zijn doen dat niet.

Dat lijdt er wel toe dat er iets meer slachtoffers vallen, maar dat accepteren wij.
Wij bestaande uit jou en jou :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Spellchecker zaterdag 26 september 2020 @ 22:53:10 #136
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195276423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is dan die risicogroep die we proberen te beschermen met zn allen :o

Als je weet dat je in een risicogroep zit doe je dat soort dingen toch gewoon even niet?
Precies dit dus. Ik snap dat het anders ligt voor zaken als supermarkten (lijken me iets essentiëler), maar je kunt zelf toch ook wel bedenken dat zo'n all-you-can-eat vreetschuur (die het vooral moet hebben van volume) vrij druk zal zijn...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195276436
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij bestaande uit jou en jou :P
Mwah, de meesten zijn niet zo risico avers gezien de stijgingen :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195276456
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij bestaande uit jou en jou :P
nog zo'n ego....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195276463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, maar, dat heb ik al eerder gezegd, ik denk dat de IFR per land verschillend is. Dus ik geloof best dat de intrinsieke IFR 1 of lager is maar dat betekent niet het ook 1 is in de VS, bijvoorbeeld.

Persoonlijk denk ik dat we pas over een paar jaar de IFR goed vast kunnen stellen na heel veel data en onderzoek.
De IFR zal overal hetzelfde zijn, alleen verschillend lijken vanwege een verschillende demografie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195276504
quote:
Ja dat was ook mijn reactie toen ik dat las :') ben je longpatiënt en dan ga je op zaterdagavond in een Corona-hotspot naar een drukke vreetschuur :'(
Tap tap tap
pi_195276517
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Precies dit dus. Ik snap dat het anders ligt voor zaken als supermarkten (lijken me iets essentiëler), maar je kunt zelf toch ook wel bedenken dat zo'n all-you-can-eat vreetschuur (die het vooral moet hebben van volume) vrij druk zal zijn...
zelfs de supermarkt vermijd ik op drukke tijden zoveel mogelijk ( het is echt achterlijk druk in de weekenden met gewoon complete gezinnen die echt amper afstand houden en van ontsmetten en/of handen wassen nooit gehoord hebben ) en sinds deze week weer online besteld.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195276555
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mijn pohi niet goed kent. Maar ik betoog al maanden dat we gewoon het leven moeten leiden zoals wij dat willen. Mensen die risico avers zijn houden afstand, en zij die dat niet zijn doen dat niet.

Dat lijdt er wel toe dat er iets meer slachtoffers vallen, maar dat accepteren wij.
Ik lees dat je mensen die in het ziekenhuis belanden daar zelf de schuld van geeft en daar reageer ik op.

En er vallen niet alleen iets meer slachtoffers door corona, maar ook indirect door bijvoorbeeld de overbelasting van de zorg. Bedenk maar eens hoe je het zou vinden als je een geliefde hebt die volgende week ontdekt kanker te hebben, een behandeling moet ondergaan maar daar geen plek voor kan vinden. Maar ach, zulke slachtoffers accepteren we ook maar gewoon?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 september 2020 @ 22:57:37 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195276558
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn reactie toen ik dat las :') ben je longpatiënt en dan ga je op zaterdagavond in een Corona-hotspot naar een drukke vreetschuur :'(
Sowieso die vreetschuren :')
pi_195276575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zelfs de supermarkt vermijd ik op drukke tijden zoveel mogelijk ( het is echt achterlijk druk in de weekenden met gewoon complete gezinnen die echt amper afstand houden en van ontsmetten en/of handen wassen nooit gehoord hebben ) en sinds deze week weer online besteld.
Ik doe doordeweeks om half tien 's avonds boodschappen. Kijk ook vaak op Google hoe druk het ergens is. Gisteren moest ik hooi voor m'n vee halen, rond etenstijd was het er volgens Google uitgestorven en ja hoor, ik en nog een andere klant in de welkoop.
Tap tap tap
pi_195276584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima, maar, dat heb ik al eerder gezegd, ik denk dat de IFR per land verschillend is. Dus ik geloof best dat de intrinsieke IFR 1 of lager is maar dat betekent niet het ook 1 is in de VS, bijvoorbeeld.

Persoonlijk denk ik dat we pas over een paar jaar de IFR goed vast kunnen stellen na heel veel data en onderzoek.
Dat laatste zal altijd lastig blijven als bij een groot deel van de mensen het verloop asymptomatisch is. Van griep is er ook geen exact getal. Dat wordt rond de 0.1% geschat.
pi_195276627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso die vreetschuren :')
Dat idd, en naar mijn mening ook echt je eigen verantwoordelijkheid. Maar er is ook een grote groep mensen die verwachten dat als er zo gehamerd word op de regels de uitbater van de zaak er ook zo mee omgaat.
pi_195276648
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn reactie toen ik dat las :') ben je longpatiënt en dan ga je op zaterdagavond in een Corona-hotspot naar een drukke vreetschuur :'(
Ik snap het ook niet, maar er zijn volgens mij best veel mensen die tot een risicogroep behoren en denken dat het veilig is wat ze doen als ze zich aan de regels van de overheid houden. Ik snap ook niet dat het niet bij hen opkomt dat ze zich beter extra kunnen beschermen door de niet-essentiële activiteiten buitenshuis even te laten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195276650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zelfs de supermarkt vermijd ik op drukke tijden zoveel mogelijk ( het is echt achterlijk druk in de weekenden met gewoon complete gezinnen die echt amper afstand houden en van ontsmetten en/of handen wassen nooit gehoord hebben ) en sinds deze week weer online besteld.
Sinds corona doe ik één keer per week boodschappen op maandag voor de hele week en dat bevalt me prima. Alleen af en toe dat ik in de rest van de week nog wat ga halen.

Overigens vind ik dat ontsmetten maar een gedoe. Als ik net van huis komen ga ik dat niet bij iedere winkel doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195276665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 22:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso die vreetschuren :')
Best fijn op z'n tijd hoor. Vooral van die wereldrestaurants met van alles wat. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')