quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:20 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij gebruikt ook heel zijn ERS niet. Is dit geen filmpje uit 2019? Het is niet F1 2020 in ieder geval
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dan blijft ie niet op 100% staan en loopt ie terug op elk recht stuk.
Is wel 2020. In Time Trial staat je ERS sowieso aan, automatische mapping.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:38 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Zijn ERS staat automatisch aan. Zo ziet het er iig uit als ik op amateurstand een kwalificatie rij
zouden ze ze alle drie in de F1 gooien volgend seizoen?quote:
Ik denk twee. Schumacher sowieso wel bij Alfa vrees ik. Wellicht Illot of Schwarzman bij Haas. Afhankelijk van de licentiepuntenquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zouden ze ze alle drie in de F1 gooien volgend seizoen?
Schumacher bij AR. Ilott development/reserve bij Haas en Schwarzman nog een jaartje F2quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zouden ze ze alle drie in de F1 gooien volgend seizoen?
Shwartzman heeft al genoeg punten. Ilott moet minimaal vierde in de F2 worden om in aanmerking te komen. Al lijkt dat er voorlopig wel in te zitten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk twee. Schumacher sowieso wel bij Alfa vrees ik. Wellicht Illot of Schwarzman bij Haas. Afhankelijk van de licentiepunten
Goedkoop mischien?quote:Op woensdag 30 september 2020 19:53 schreef Lionheaad het volgende:
Steiner is niet blij meer met Grosjean en vice versa. Als je teammaat 12e wordt en jij 17e, moet je het eerst bij jezelf zoeken, denk ik.
Link
Vond het toch al verwonderlijk hoe lang hij het bij Haas heeft uitgehouden.
Etc etcquote:HAMILTON PAID FOR A ‘SIMPLE ERROR’ – SO WHY DIDN’T LECLERC?
Lewis Hamilton had two five-second penalties in the Russian Grand Prix for doing a practice start out of position, a punishment that fit a black-and-white crime according to the FIA. So why didn’t Charles Leclerc get the same at the Belgian Grand Prix?
Just three races ago, Leclerc was under investigation for a pre-race reconnaissance lap infringement at Spa. That was known at the time. The investigation concerned a reconnaissance lap that was too slow. The stewards looked into it, they spoke to the team, the team said the reason for this was that Leclerc had gone beyond the Safety Car 2 line and triggered the timing beam for the lap but was stopped for approximately 12 seconds for a practice start. The stewards checked it, saw that Leclerc did the start as Ferrari said, and cleared Leclerc of any wrongdoing on his reconnaissance lap because it was only too slow because of a practice start.
But what seemed to be universally missed at the time – and a post-Sochi article elsewhere drew the initial comparison – and is now creating confusion is that Leclerc shouldn’t have been doing a practice started beyond the SC2 line.
De crash met Stroll was direct na de start. Dan zijn de stewards over het algemeen wat soepeler in hun beoordelingen. Bottas en Norris werden ook niet bestraft voor het zich niet aan de regels houden bij bocht twee, terwijl dit later wel het geval was bij Ricciardo en Albon.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Etc etc
https://the-race.com/form(...)o-why-didnt-leclerc/
Tof artikel. Ook hoe Leclerc dit weekenden mazzelde nadat hij in de auto van Stroll crashte. Ferrari mag net iets meer dan de concurrenten?
Lees dan ook het hele artikelquote:Op woensdag 30 september 2020 21:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Etc etc
https://the-race.com/form(...)o-why-didnt-leclerc/
Tof artikel. Ook hoe Leclerc dit weekenden mazzelde nadat hij in de auto van Stroll crashte. Ferrari mag net iets meer dan de concurrenten?
Het gaat erom dat er geen transparantie in de besluitvorming is.quote:This issue should not be reduced to accusations of conspiracy or bias. Instead, it’s a concern that the stewards are not as on top of matters as they should be, and a lack of transparency is exacerbating the issue. Given it governs elite competition, that’s not a great deal better.
Aj dat is wel een hele grote klap voor Red Bull en Toro Rosso.quote:
quote:Honda Motor Co., Ltd. today announced that it has decided to conclude its participation in the FIA*1 Formula One (F1) World Championship as a power unit supplier at the end of the 2021 season.
In 2015, Honda resumed competition in F1, the most prestigious automobile racing series in the world, with the goal to win using its own energy management technologies. Initially, Honda experienced a number of difficulties; however, by demonstrating the collective strength of “All Honda,” including the utilization of its aircraft engine technologies, Honda has realized a high level of competitiveness.
Moreover, as a result of the growth Honda achieved together with Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri under a strong partnership with both teams, Honda was able to attain its goal of earning victories with three wins last season and two wins* so far in the 2020 season.
In the meantime, as the automobile industry undergoes a once-in-one-hundred-years period of great transformation, Honda has decided to strive for the “realization of carbon neutrality by 2050.” This goal will be pursued as part of Honda’s environmental initiatives which is one of the top priorities of Honda as a mobility manufacturer.
Toward this end, Honda needs to funnel its corporate resources in research and development into the areas of future power unit and energy technologies, including fuel cell vehicle (FCV) and battery EV (BEV) technologies, which will be the core of carbon-free technologies. As a part of this move, in April of this year, Honda created a new center called Innovative Research Excellence, Power Unit & Energy. Honda will allocate its energy management and fuel technologies as well as knowledge amassed through F1 activities to this area of power unit and energy technologies and take initiatives while focusing on the future realization of carbon neutrality. Toward this end, Honda made the decision to conclude its participation in F1.
Motorsports activities are in Honda’s DNA, and therefore Honda will continue to be passionate about taking on challenges and striving to become No. 1 in all categories of racing in which Honda participates.
In F1, in order to fulfill the expectations of its fans, Honda will work together with Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri to continue competing with its utmost effort and strive for more victories all the way to the end of the 2021 season.
With its “challenging spirit” cultivated through motorsports activities, Honda will take on the new challenge of the future realization of carbon neutrality.
Honda will appreciate the continuous understanding and support for its motorsports activities and for the new challenge of Honda.
bronquote:Honda Set To Withdraw From Formula One At The End Of 2021
Red Bull Racing acknowledges the decision by the Honda Motor Company to withdraw from Formula One at the end of the 2021 season.
Written by Red Bull RacingPublished on 02.10.2020 · 10:00 CEST
Red Bull Racing acknowledges the decision by the Honda Motor Company to withdraw from Formula One at the end of the 2021 season and would like to thank the company for its exceptional efforts as power unit supplier to both Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri.
Our Team partnership provided immediate success with Max Verstappen scoring Honda’s first victory since 2006 at the 2019 Austrian Grand Prix, followed by three further victories and 13 podium finishes in just 31 race starts.
Additionally, Scuderia AlphaTauri’s victory at this year’s Italian Grand Prix saw Honda become the only power unit manufacturer to win with two different teams since the start of Formula One’s hybrid era in 2014.
This decision does not affect Honda’s commitment to achieving our shared goals during the remainder of our partnership as we aim to build on our joint success until the end of 2021.
Commenting on today’s announcement, Team Principal Christian Horner, said: “As a Team we understand how difficult it has been for Honda Motor Company to reach the decision to step back from Formula One at the end of the 2021 season. The shifting focus within the automotive industry has led to Honda’s decision to re-deploy their resources and we understand and respect the reasoning behind this. Their decision presents obvious challenges for us as a Team but we have been here before and with our strength in depth we are well prepared and equipped to respond effectively, as we have proven in the past.
“Whilst we are disappointed not to continue our partnership with Honda, we are enormously proud of our joint success, delivering five wins and 15 podiums for both Red Bull owned teams and we thank everyone at Honda for their extraordinary efforts and commitment.
“Our joint focus for the remainder of the 2020 and 2021 seasons are unchanged, to fight for victories and challenge for the championship. As a signatory to Formula One’s latest Concorde Agreement, Red Bull Racing remains committed to the sport in the long term and we look forward to embarking on a new era of innovation, development and success. As a group, we will now take the time afforded to us to further evaluate and find the most competitive power unit solution for 2022 and beyond.”
Die Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop dat ze met de grote veranderingen in 2020 een nieuwe (Duitse) leverancier kunnen vinden. Terug naar die Franse knoeiers moet je niet willen.
Dan een Red Bull Ferrari?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:25 schreef VacaLoca het volgende:
Ze hadden nog beter bij Renault kunnen blijven, wiens motor ook echt niet slecht meer is.
Renault wil ze niet meer, Ferrari waarschijnlijk ook niet.. Hebben al twee klantenteams en voelen zich misschien nog beledigd door Max, en Mercedes zal ook niet staan te popelen.
quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:21 schreef Lionheaad het volgende:
Als Mercedes lef heeft en omdat het graag competitie wil, moeten ze RedBull nu een motor geven
[..]
Die Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet.
wat dat betret zijn de Jappanners nu even de knoeiers.
McLaren en Renault staan nu gewoon 3e en 4e in de stand.
Dus zo slecht gaat het daar niet.
Nooit geen = altijd welquote:
Ze zijn WK geworden met die knoeiers....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop dat ze met de grote veranderingen in 2020 een nieuwe (Duitse) leverancier kunnen vinden. Terug naar die Franse knoeiers moet je niet willen.
Ondanks* die knoeiers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze zijn WK geworden met die knoeiers....
Wil niemand leveren, verlies je twee teams. Zou ook zonde zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
haha tijd om mijn gelijk te halen. Ik zei al dat je beter bij Renault kunt zitten dan RBR. Het zou me niks verbazen als Mateschitz zijn enthousiasme voor de sport nu helemaal verliest. Hopelijk geeft Renault hun de middelvinger.
Kan niet, verplicht leveren als ze geen andere motorleverancier kan worden gevondenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
haha tijd om mijn gelijk te halen. Ik zei al dat je beter bij Renault kunt zitten dan RBR. Het zou me niks verbazen als Mateschitz zijn enthousiasme voor de sport nu helemaal verliest. Hopelijk geeft Renault hun de middelvinger.
Nog niet. Maar hun interesse in de F1 is toegenomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Aston Martin heeft geen eigen motoren toch?
Laatste keer in 2009. Toen nam Brawn het team over en werd het wereldkampioen. In 2010 nam Mercedes het team weer over en de rest is historyquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk. Zoveel geïnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen...
En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik?
Ik bedoel voor hun straat auto's. Er zit geen kennis daar.(op motoren ontwikkeling)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nog niet. Maar hun interesse in de F1 is toegenomen.
Voor 2022 was hij sowieso vrij, volgens mij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:26 schreef Tinos85 het volgende:
Gaat volgend jaar dus ook niks meer worden helaas.
Clausule in het contract van Verstappen zal ook wel gelden nu.
Misschien geluk voor Kvyat want je hoeft Tsunoda niet perse in de auto te zetten om Honda te pleasen.
Ik denk dat het Red Bull-Ferrari en Alpha Tauri-Renault gaat worden. Volgens mij kun je niet weigeren als je minder dan vier teams levert. Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:38 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wil niemand leveren, verlies je twee teams. Zou ook zonde zijn.
Die gaat dan naar Mercedes hoor, Hamilton zit daar ook niet meer voor jaren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor 2022 was hij sowieso vrij, volgens mij.
Sowieso is het de vraag waar Max dan heen moet. Afgezien van Mercedes, zie ik nog niet echt betere mogelijkheden als ze een andere motor krijgen.
Dat staat in de huidige reglementen, maar het is de vraag of dat ook in de reglementen van 2022 staat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Kan niet, verplicht leveren als ze geen andere motorleverancier kan worden gevonden
Hij zou volgens de geruchten voor nog eens drie jaar bijtekenenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gaat dan naar Mercedes hoor, Hamilton zit daar ook niet meer voor jaren.
En waarom niet? Dit is verplicht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was.
RB stapt nog eerder op dan dat ze die Ferrari nemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik denk dat het Red Bull-Ferrari en Alpha Tauri-Renault gaat worden. Volgens mij kun je niet weigeren als je minder dan vier teams levert. Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was.
Zo mooi om te zien dat dit stuitend arrogante team het deksel zo hard op de neus krijgt. Heerlijk.
Ze zijn nu verplicht om dezelfde motor en software te leveren aan klantenteams. Sterker nog, ze moeten volgens de huidige regels ook in dezelfde engine mode rijden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik denk dat het Red Bull-Ferrari en Alpha Tauri-Renault gaat worden. Volgens mij kun je niet weigeren als je minder dan vier teams levert. Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was.
Zo mooi om te zien dat dit stuitend arrogante team het deksel zo hard op de neus krijgt. Heerlijk.
Zo'n enorm watje is het ook wel. Ik moet ook niet geloven dat hij zich misschien nog ergens anders wil bewijzenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij zou volgens de geruchten voor nog eens drie jaar bijtekenen
Onzin, want Renault moet gelijkwaardige motoren leveren aan hun klantenteamsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik denk dat het Red Bull-Ferrari en Alpha Tauri-Renault gaat worden. Volgens mij kun je niet weigeren als je minder dan vier teams levert. Als RBR wel met Renault gaat rijden dan zullen ze denk ik niet meer een gelijkwaardige behandeling krijgen zoals in het verleden bij Renault het geval was.
Zo mooi om te zien dat dit stuitend arrogante team het deksel zo hard op de neus krijgt. Heerlijk.
Achter? Juist.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:21 schreef Lionheaad het volgende:
Als Mercedes lef heeft en omdat het graag competitie wil, moeten ze RedBull nu een motor geven
[..]
Die Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet.
wat dat betret zijn de Jappanners nu even de knoeiers.
McLaren en Renault staan nu gewoon 3e en 4e in de stand.
Dus zo slecht gaat het daar niet.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Onzin, want Renault moet gelijkwaardige motoren leveren aan hun klantenteams
Maar voor feiten is geen plaats in dit subforumquote:
In het verleden kwam het weleens voor dat Renault drie motoren met updates beschikbaar had en die netjes verdeelde over Renault, RBR en Toro Rosso. Alsnog leverde dit enkel gezeik op vanuit Red Bull. Ze zullen wel gek zijn om RBR nu weer de red carpet treatment te geven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
En waarom niet? Dit is verplicht.
Ook grappig om te zien hoe snel mensen zijn vergeten hoe Renault zich zelf gedroeg terwijl hun motor véél uitviel.
Die jongen is net 23 De meeste coureurs maken hun debuut rond die leeftijd.quote:
Zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Onzin, want Renault moet gelijkwaardige motoren leveren aan hun klantenteams
Wat ben jij voor sneu mannetje? En hoe is RB arrogant? Christian Horner is een buitengewoon sympathieke man.quote:[b]Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile
Zo mooi om te zien dat dit stuitend arrogante team het deksel zo hard op de neus krijgt. Heerlijk.
Ga even de regels opzoeken in de FIA regelboek voordat je onzin uitkraamt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zo werkt het in de praktijk natuurlijk niet.
Je bent naïef.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga even de regels opzoeken in de FIA regelboek voordat je onzin uitkraamt.
https://www.gptoday.net/n(...)enteams-exact-gelijk
Jij bent blind om dingen niet te lezen en begrijpen.quote:
Ja Bottas naar Red Bull en Verstappen naar Mercedes. Tenminste weer vuurwerk en een spannend seizoenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:58 schreef VacaLoca het volgende:
De hele populariteit van F1 is te redden door Max naast Lewis te zetten volgend jaar al.
Zelf F1 motoren ontwikkelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:59 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zie geen simpele oplossing voor Red Bull en Torro Rosso Zal stressen zijn in Milton Keynes
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:59 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zie geen simpele oplossing voor Red Bull en Torro Rosso Zal stressen zijn in Milton Keynes
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:59 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zie geen simpele oplossing voor Red Bull en Torro Rosso Zal stressen zijn in Milton Keynes
Dat is het directe probleem inderdaad maar wat al gezegd wordt: als er geen goede oplossing komt kun je niet uit sluiten dat Red Bull andere sponsoring prioriteiten gaat stellen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
[..]
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.
Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft.
Dan ben je zeker 5 jaar verder voor je in de buurt komt...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zelf F1 motoren ontwikkelen.
Als er straks maar 16 deelnemers op de grond staan is de F1 ook ten dode opgeschreven.
Tja, ik denk dat Max toen al meer wist toen hij zulke gefrustreerde uitspraken deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:08 schreef VacaLoca het volgende:
We moeten wel waken dat hele sport niet aan z'n einde raakt of vergane glorie wordt.
Lijkt ook kwestie van tijd, zij het misschien 5 a 10 jaar voordat een Mercedes zich ook terugtrekt.
Vooral besloten in wat boardrooms waar een pipo een PowerPoint presentatie houd dat hun brand image niet past in huidige consumenten trend waarbij duurzame mobiliteit key is.
Hoewel ik boardroom bij Honda eerder voorstel dat na Max over de boordradio riep "This ***** Engine" er twee uit het raam sprongen en de ander bevel heeft gegeven om te stoppen met project voor hun honor.
Synthetische brandstoffen waar de F1 aan werkt valt daar ook onder.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:08 schreef VacaLoca het volgende:
We moeten wel waken dat hele sport niet aan z'n einde raakt of vergane glorie wordt.
Lijkt ook kwestie van tijd, zij het misschien 5 a 10 jaar, voordat een Mercedes zich ook terugtrekt.
Vooral besloten in wat boardrooms waar een pipo een PowerPoint presentatie houd dat hun brand image niet past in huidige consumenten trend waarbij duurzame mobiliteit key is.
Hoewel ik boardroom bij Honda eerder voorstel dat na Max over de boordradio riep "This ***** Engine" er twee uit het raam sprongen en de ander bevel heeft gegeven om te stoppen met project voor hun honor.
Tuurlijk niet. Daar is F1 een veel te waardevol merk voor. Als ze de techniek versimpelen dan staan motorleveranciers in de rij om mee te mogen doen.quote:
Ja I know, maar er worden geen auto's op synthetische brandstof massaal op de markt gebracht door de fabrikanten. Als het niet aansluit op hun wagenpark is het minder interessant voor ze. Dan ben je echt alleen een raceteam in de F1 en geen boegbeeld meer voor je producten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Synthetische brandstoffen waar de F1 aan werkt valt daar ook onder.
Waarmee het vergane glorie wordtquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Daar is F1 een veel te waardevol merk voor. Als ze de techniek versimpelen dan staan motorleveranciers in de rij om mee te mogen doen.
Bottas heeft toch een contract voor een jaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die gaat dan naar Mercedes hoor, Hamilton zit daar ook niet meer voor jaren.
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Daar is F1 een veel te waardevol merk voor. Als ze de techniek versimpelen dan staan motorleveranciers in de rij om mee te mogen doen.
Nee, naast Russell. Maar toen bedacht ik me dat Hamilton nooit iets gaat doen om zichzelf te bewijzen, zo'n watje is het ook wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Bottas heeft toch een contract voor een jaar?
Zou mooi zijn Verstappen en Hamilton in '22 een jaar in een team, daarna Hamilton met pensioen.
Nu zullen ze toch ook wel beginnen te denken bij Merc, toch.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij zou volgens de geruchten voor nog eens drie jaar bijtekenen
Nee die MC die altijd door een set van een dj schreeuwtquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:16 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat het nieuwe vrouwenteam van Claire?
Een goede optiequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Bottas heeft toch een contract voor een jaar?
Zou mooi zijn Verstappen en Hamilton in '22 een jaar in een team, daarna Hamilton met pensioen.
En toch moet die nog op een simpel straten baantje rijden omdat ze niet genoeg topsnelheid hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, naast Russell. Maar toen bedacht ik me dat Hamilton nooit iets gaat doen om zichzelf te bewijzen, zo'n watje is het ook wel.
Nee, er zijn (onafhankelijke) fabrikanten zat die 'simpele' V8 motoren kunnen bouwen. Cosworth bijvoorbeeld. De huidige ruimtevaarttechniek waar ze mee rijden draait F1 de nek om.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Dan moet ie na dit jaar ergens anders rijden en niet voor 3 jaar bijtekenen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Oppassen dat ze niet weer gaan zitten sjoemelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
Dat het Volkswagen-concern dan maar instapt:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Snelheid genoeg, de accu is het probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En toch moet die nog op een simpel straten baantje rijden omdat ze niet genoeg topsnelheid hebben.
vind ik wel wat overdreven, het is aan Ferrari en Red Bull om die concurrentie te leveren, dat die daarin falen kan je Mercedes niet verwijtenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Maar wat heeft een automerk aan het bouwen van een simpele V8-motor? Ze weten daar toch allang alle ins en outs van? Het idee is om innovatie in de autoindustrie te etaleren, niet om een beetje rondjes te rijden met technologie uit de jaren '60.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, er zijn (onafhankelijke) fabrikanten zat die 'simpele' V8 motoren kunnen bouwen. Cosworth bijvoorbeeld. De huidige ruimtevaarttechniek waar ze mee rijden draait F1 de nek om.
Nou de motoren zijn juist complex op de hybride delen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Ja, zo kun je het ook omdraaien, feit is dat ze geen 300 plus kunnen rijden omdat de accu te snel leeg gaat. Dus linksom of rechtsom zijn ze niet snel genoeg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:22 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Snelheid genoeg, de accu is het probleem.
Net zoals Ferrari?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oppassen dat ze niet weer gaan zitten sjoemelen.
Die Herbert Diess is wel een topper heb ik het idee. Onlangs met Musk ook ff elkaars auto's testen. Als hij F1 nastreeft kan dat wel positief zijn ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
Dat het Volkswagen-concern dan maar instapt:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Wij van WC-eendquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende'
zeggen vooral dingen die PR technisch slim zijn en niks met de waarheid te maken hebben.quote:hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat heeft een automerk aan het bouwen van een simpele V8-motor? Ze weten daar toch allang alle ins en outs van? Het idee is om innovatie in de autoindustrie te etaleren, niet om een beetje rondjes te rijden met technologie uit de jaren '60.
... omdat Audi niet meer mee doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En een Toyota? Die domineren Le Mans.
Ferrari gaat toch zeker niet met een Red Bull voor het kampioenschap.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
Wordt wel heel vervelend, wellicht dat Ferrari open staat om samen Mercedes te bestrijden.
Ik denk dat je niet hoeft te rekenen op de Italianen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
Wordt wel heel vervelend, wellicht dat Ferrari open staat om samen Mercedes te bestrijden.
Nou dan is het duidelijk.quote:
En BMW heeft ook al aangegeven in 2021 niet mee te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:32 schreef BroesWillems het volgende:
Volkswagen zet nu vol op de ID3 en ID4, die gaan echt niet in de F1 stappen.
En in 2022?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
En BMW heeft ook al aangegeven in 2021 niet mee te doen.
Wellicht onder de Porsche naam dan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:32 schreef BroesWillems het volgende:
Volkswagen zet nu vol op de ID3 en ID4, die gaan echt niet in de F1 stappen.
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Het punt is dat tegenwoordig budgetten bij Marketeers liggen, 3 keer raden waar ze het liefst in investeren?quote:
Relevant?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Enkel hele naïeve mensen denken dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig kan je met naïviteit geen gigantisch bedrijf opbouwen.
Nee, die F1 vindt wel wat om relevant te blijven.
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
Waterstof dan maar....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.
Helaas niet. Dat is ook de reden dat de tweetakt in de MotoGP klassen verdwenen zijn. Het gaat wel degelijk om de verkoop van je product.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Ik denk dat dat per fabrikant verschilt. Je zal als F1 moeten polsen voor welk motorenreglement fabrikanten te porren zijn. Ik constateer dat er momenteel slechts drie fabrikanten geïnteresseerd zijn in de ruimtevaarttechnologie die er nu gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ferrari motor voor 2022 is nog enigzins een vraagteken natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
[..]
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.
Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft.
De interesse in de F1 groeit nog steeds: https://www.formula1.com/(...)oexxSIeJyuTrk22.htmlquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ja in 2009 werd een Honda chassis kampioen met een Mercedes blok achterinquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk. Zoveel geïnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen...
En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik?
Dit gaat over 2022 en verder. McLaren stapt volgend jaar al over naar motoren van Mercedes.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Inderdaad, elektrificatie van transport is niet te stoppen, daar bestaan in de wetenschappelijke energiewereld geen enkele twijfel over. Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet. De combinatie van minder afhankelijkheid van Rusland + Golfstaat en klimaatimpact is een niet te stoppen driver. Ook is het de verwachting dat elektrisch rijden dit decennium domweg goedkoper wordt dan met een verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
McLaren gaat volgend seizoen naar Mercedes. Die zitten dan al aan 4 teamsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
RBR is het tweede team achter Mercedes, ongeacht motor. Dus na Mercedes en voor beide andere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Als je alle plaatjes vrij zouden zijn, voor welk team zou je dan het liefste rijden volgend seizoen en 2022?
Ik denk dat de verhoudingen op dit moment ongeveer zo liggen
Mercedes
McClaren
Renault
Red Bull
McLaren gaat volgend jaar naar Mercedes. Wat wel zou kunnen, en waar geloof ik ook over gesproken wordt, is dat Williams in 2022 met Renault motoren gaat rijden. Dan zouden er evt Mercedes motoren vrij kunnen komen voor RBR.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen" . Bedankt voor de aanvulling.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/quote:The incoming agreement contains annual break clauses, which must be invoked before March 31st, which permit teams to exit F1 at the end of that particular season
De druppel op het einde was ook wel de situatie met Ricciardo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
Abiteboul gaat juist de Alpine tak leiden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Ja, maar betekent dat ook dat-ie het F1-team blijft leiden? Hij wordt CEO van heel Alpine toch, niet alleen het raceteam?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/
Die vent met gewoon weg, wat een faalquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Niks, dat is de grap.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
Jaarlijks opzegbaar dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Ik las net dit op gpudate:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.
daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen.
Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt.
Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.quote:Mocht Red Bull geen deal kunnen sluiten met een andere leverancier, dan zal de FIA volgens de sportieve reglementen beide teams onderbrengen bij de motorleverancier met de minste klantenteams op dat moment. En dat is momenteel uitgerekend Renault.
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Dat is nog op basis van het huidige agreement.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik las net dit op gpudate:
[..]
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Ik voorspel dat ze daar wel uit gaan komen en dat FIA niet deze noodgreep hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is
De laatste 20 jaar, ja. Daarvoor waren het vooral de liefhebbers die de F1 maakten tot wat het was afgezien van een Ferrari of Renault.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Als de F1 slim is, dan hadden ze van Honda gewoon een generieke leverancier moeten maken, dan hadden ze ook nieuwe teams kunnen in laten schrijven waarbij er een stuk wordt terugverdient.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport.
Precies dit dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport.
Ze hebben nog een jaar om tot elkaar te komenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is
Als ze voor 31 maart 2021 opzeggen kunnen ze er na het 2021 seizoen gewoon mee nokken toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbiedenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik voorspel dat ze daar wel uit gaan komen en dat FIA niet deze noodgreep hoeft te nemen.
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden
Ik voorspel dat Max naar Amerika gaat, wie wil er een tientje op weddenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden
Het Agreement begint in 2021, dus als ze voor 31 maart 2021 aangeven te stoppen, kunnen ze na dat seizoen uitstappen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.
Naar HAAS?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel dat Max naar Amerika gaat, wie wil er een tientje op wedden
Ik neem dat-ie bedoelt dat Max z'n excuses aan Renault moet aanbiedenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.
bedoel naar Renault toequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.
Geen ideequote:
De teams hebben al getekend, dus die motorleveranciers zijn ook zeker. Of denk je dat Alpine met een Mercedes of Ferrari motor gaat rijden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat is nog op basis van het huidige agreement.
Je kunt iemand die nog niets heeft ondertekend, ook niet tot iets dwingen
Dat is onduidelijk. Maar met Renault ging het ook niks worden. Op papier heeft de Renault genoeg vermogen, maar sinds 2014 rijdt niemand met een Renault motor structureel vooraan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik neem dat-ie bedoelt dat Max z'n excuses aan Renault moet aanbieden
Goedemorgen vosssquote:
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.quote:
Je kan het personeel van Honda overnemen en verder ontwikkelenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.
Kan me wel voorstellen dat er een soort mechachrome deal kan komen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.
De enige optie zou dan Mugen zijn, maar het lijkt me bijzonder stug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.
Honda is ook een commercieel bedrijf. Nu is het nog zo dat ze het F1-motorenprogramma zelf betalen, maar dat kan ook door een derde gebeuren waarbij Honda dan pure leverancier wordt en geen partner. De afdeling voor racemotoren bediend al allerlei klanten en allerlei series.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.
Bij Renault? Pfft, echt niet. Hij kan bij elk team terecht en zodra Mercedes weet dat Lewis gaat stoppen, kan hij daarnaartoe.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef THEFXR het volgende:
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden
Hmm, ging Aston niet instappen volgend jaar? Of bouwen die zelf de motor niet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:31 schreef vosss het volgende:
Afwachten. Jammer wel dat er een fabrikant vertrekt. Niet best.
Zou me niks verbazen dat RBR straks gewoon de handdoek gooit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bij Renault? Pfft, echt niet. Hij kan bij elk team terecht en zodra Mercedes weet dat Lewis gaat stoppen, kan hij daarnaartoe.
Die geven alleen de naam aan racing point, net zoals het nu red bull aston martin isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, ging Aston niet instappen volgend jaar? Of bouwen die zelf de motor niet?
Die connectie heeft RB al natuurlijk..
Rebranded ja zodat het minder opvalt als ze wel de stekker eruit trekken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:48 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed.
Ah ok, ik dacht dat die echt serieus gingen instappen met echt eigen materiaal.. jammer..quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Die geven alleen de naam aan racing point, net zoals het nu red bull aston martin is
Lijkt mij eigenlijk héél sterk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een zooitje. als ik 't goed begrijp zijn er andere redenen waarom ze niet met Mercedes praten.
dat is dan info die Olav Bol brengt. een persoonlijke vete. 't schijnt zelfs dat Mercedes medewerkers ooit geen toegang tot het hotel kregen nadat het hotel in handen kwam van deze Dietrich. ik weet niet wat er allemaal van waar is.
als dat zo is dan is dat uitermate triest en onprofessioneel.
Ik sluit niet uit dat RB en Renault weer samen gaan werken. Maar ik denk niet dat Max daarvoor excuses gaat aanbieden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen dat RBR straks gewoon de handdoek gooit.
Ik denk dat Max een ander pakkie aan gaat krijgen op termijn; Die heeft geen zin in Renault2.0, die komt of bij Benz, of bij een zustertje daarvan.. Racing Point zou me niks verbazen. Ik denk namelijk niet dat ze bij MB de ballen hebben om hem naast Hamilton te zetten, en if so, dan neemt Hamstert vrij vlot de kuierlatten denk ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat RB en Renault weer samen gaan werken. Maar ik denk niet dat Max daarvoor excuses gaat aanbieden.
Ja, dat moet haast wel. Kan me niet voorstellen dat RBR zo even een nieuwe motorenfabrikant uit de hoge hoed tovert, die ook nog eens competatieve motoren brengt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat Max een ander pakkie aan gaat krijgen op termijn; Die heeft geen zin in Renault2.0, die komt of bij Benz, of bij een zustertje daarvan.. Racing Point zou me niks verbazen. Ik denk namelijk niet dat ze bij MB de ballen hebben om hem naast Hamilton te zetten, en if so, dan neemt Hamstert vrij vlot de kuierlatten denk ik.
Waterstof is gewoon elektrisch.quote:
Weet ik wel, maar klinkt toch andersquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Waterstof is gewoon elektrisch.
Sowieso waterstof .
No one knows, maar Max moet en zal die Hamilton van P1 krijgen, dus een Benz-motor team is een moetje, maja, dan blijft hij de underdog omdat alles het allemaal steeds net niet is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat moet haast wel. Kan me niet voorstellen dat RBR zo even een nieuwe motorenfabrikant uit de hoge hoed tovert, die ook nog eens competatieve motoren brengt.
Zou Mclaren/Mercedes een goede combo worden? Ik heb er stiekem wel hoop op.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:01 schreef Sounddragon het volgende:
Sowieso wel wenselijk voor de merchandise, want ik verrot het om een roze 33 achterop mijn blacky te plakken of in roze shirtjes te gaan lopen
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:01 schreef Sounddragon het volgende:
Sowieso wel wenselijk voor de merchandise, want ik verrot het om een roze 33 achterop mijn blacky te plakken of in roze shirtjes te gaan lopen
Jos Verstappen zal wel flashbacks krijgen naar 1999 toen Honda de stekker uit hun fabrieksteam project trok.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:50 schreef beantherio het volgende:
Honda toont zich zo langzamerhand een onbetrouwbare partner in de geschiedenis van de Formule 1.
Ja lach maar, kán toch gewoon niet?quote:
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het veld is nu eigenlijk al te klein met 10 teams. De hele F1 kan het zich niet veroorloven om nog 2 teams te zien vertrekken. Dan is het gedaan met de sport.
Die was ik alweer vergeten. Dat was ook een heel bedrijfspolitiek verhaal waarbij het management vrij plotseling het eigen team in de stront liet zakken om te kiezen voor een motordeal met BAR.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jos Verstappen zal wel flashbacks krijgen naar 1999 toen Honda de stekker uit hun fabrieksteam project trok.
True, als het straks neerkomt op een MB vs Ferrari verhaal is het wel klaar met de F1.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:05 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt. Het veld is nu eigenlijk al te klein met 10 teams. De hele F1 kan het zich niet veroorloven om nog 2 teams te zien vertrekken. Dan is het gedaan met de sport.
Dan moet er nog steeds een kooitje vet hard rennende hamstertjes achterin.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.
Dat begrijp ik, er zijn ook motoren beschikbaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan moet er nog steeds een kooitje vet hard rennende hamstertjes achterin.
Niks competitiefs.. RBR gaat echt niet middenveld racen, dan stappen ze eruit, 100%.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, er zijn ook motoren beschikbaar.
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
True, als het straks neerkomt op een MB vs Ferrari verhaal is het wel klaar met de F1.
Offfff... er moeten in 2022 ineens een paar SERIEUZE fabrikanten gaan instappen à la Audi en Porsche, of Lambo ofzo... Op zich mogelijk, maar dan nog steeds is het middenveldvulling, en geen potentiële kanshebbers voor een titel, sowieso niet in hun rookie jaar.
Dat zit recentelijk toch wat anders:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.
Racing Point wordt volgend jaar Aston Martin (zelfde eigenaar, zijnde Stroll) en die rijden met Mercedes motoren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hmm, ging Aston niet instappen volgend jaar? Of bouwen die zelf de motor niet?
Die connectie heeft RB al natuurlijk..
Mazepin is nog op zoek naar een team. Wilde Williams al overnemen en schijnt nu bezig te zijn met Haas. Maar dat is één team en dus is er nog een koper nodig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zelfs als Red Bull niet verder wilt dan zullen die twee teams waarschijnlijk niet verdwijnen. Dat zou pure kapitaalvernietiging zijn. De teams worden dan verkocht.
Ja dat was ook opmerkelijk. Al had dat volgens mij ook te maken met de plotselinge dood van Harvey Postlethwaite.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die was ik alweer vergeten. Dat was ook een heel bedrijfspolitiek verhaal waarbij het management vrij plotseling het eigen team in de stront liet zakken om te kiezen voor een motordeal met BAR.
It's all politics and smokescreensquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die hoop moet je laten varen met VAG die al hun focus voor e-motorsports bekend heeft gemaakt.
2021 is door dat opschuiven nu sowieso een speeljaartje geworden.. het laatste jaar voor de big change was al voorspeld als matig en een flauwe doorontwikkeling van de huidige auto's, en door dat doorschuiven nu is het helemaal futloze cola geworden.. Er is tijd en ruimte voor newbie-fabrikanten.. de tijd om erin te stappen is NUquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:27 schreef Breekfast het volgende:
Red Bull zal met hangende pootjes terug moeten naar Renault ben ik bang.
Als Abiteboul het veld zou ruimen dan kan het best wel weer tot een goede samenwerking komen. De motor lijkt inmiddels een stuk betrouwbaarder en qua vermogen zijn ze nooit minder geweest dan Honda.
En voor Renault is het natuurlijk ook reuze interessant. Die leveren straks alleen nog aan hun eigen team. Qua ontwikkelingskosten scheelt het natuurlijk ontzettend als Red Bull weer terugkomt als klant.
Neemt niet weg dat je wel weer opnieuw moet beginnen. 2021 is een verloren jaar. Honda gaat daar geen energie meer in steken.
De DTM bestaat na dit jaar ook niet meer in de huidige vorm omdat alle fabrikanten vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen moet gewoon DTM gaan rijden. Gelijkwaardige bolides en de DRS-haters zijn meteen verlost van hun grootste ergenis.
Al die treintjes zonder één inhaalpoging hebben ook hun charme
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
It's all politics and smokescreens
[..]
2021 is door dat opschuiven nu sowieso een speeljaartje geworden.. het laatste jaar voor de big change was al voorspeld als matig en een flauwe doorontwikkeling van de huidige auto's, en door dat doorschuiven nu is het helemaal futloze cola geworden.. Er is tijd en ruimte voor newbie-fabrikanten.. de tijd om erin te stappen is NU
De vraag is of F1 dat vol kan houden, wil je nog 5 jaar met een dominante Merc motor verder of ga je voor een nieuw en eenvoudigere motorspec waardoor motorfabrikanten in kunnen stappen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.
Volgens mij zelfs al bevestigd. Met een tintje roze voor BWT.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:43 schreef shiz het volgende:
Aston Martin gaat mogelijk toch gewoon in British Racing Green rijden, was dat niet een gerucht?
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij zelfs al bevestigd. Met een tintje roze voor BWT.
Een LinkedIn bericht is iets anders dan beleid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat zit recentelijk toch wat anders:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Over 20 jaar misschien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een LinkedIn bericht is iets anders dan beleid.
FE is ook een kermisrondje dat klopt maar wel de toekomst.
Iemand heeft al geprobeerd beide te combinerenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.
Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw
Zou leuk zijn als IndyCar bijv. nog wat internationaler zou worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over 20 jaar misschien.
Op dit moment zijn zelfs de IndyCar en WEC betere alternatieven dan de Formule E.
Formule Ferrari here we goquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:43 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Blijven ze wel in IndyCar vraag ik me af.
Klinkt logisch inderdaad, ze zijn daar ook een grotere speler.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
En het is vermakelijker om te kijken .quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Eens. Ik vind dat dit ook duidelijk maakt dat het F1 eigenlijk al een hele tijd een probleem heeft. Het veld is gewoon te klein en nu staat dat gegeven nu wel heel duidelijk in het spotlicht. Dit is niet alleen voor RB en AT een probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:44 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Er valt nu ook gewoon ontzettend weinig te winnen / eer te behalen, en het afbreukrisico is wel groot.
Er is geen motor die ook maar een beetje kan tippen aan die van Mercedes en dat blijft naar alle waarschijnlijkheid nog wel een tijdje zo. Alle andere merken worden op dit moment afgezeken/uitgelachen vanwege 'slecht' presteren.
Bij nu instappen weet je eigenlijk dat het bakken met geld kost en je er zeker een paar jaar geen succes mee gaat hebben.
Max naar Mercedes zou leuk zijn voor de onderlinge strijd, maar werkelijk desastreus voor de rest van het veld. Het is ook maar zeer de vraag of het dan spannender en leuker gaat worden. Er moeten gewoon meer gelijkwaardige(re) teams komen met perspectief, anders zie ik het ook somber in.
dat verhaal wat onlangs ging dat Mercedes het team gaat verkopen klinkt mij nog steeds logisch in de oren. De eerste stap in de richting van een exitquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Nee autoracen en milieu gaat niet samen maar productie auto's en milieu juist wel aangezien ze een negatieve bijdragen aan leveren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is dus ook de toekomst voor de F1. Dergelijke motoren zijn goedkoper, eenvoudiger en zorgen voor meer beleving bij de fans.
De huidige peperdure complexe ruimtevaarttechnologie die de F1 gebruikt is alleen interessant voor ingenieurs en wellicht de marketingafdeling van de diverse fabrikanten. Het verbruik of de CO2-uitstoot van een Formule 1 auto is echter totaal niet relevant. F1 auto's zijn nu zuiniger dan vroeger maar er staan intussen wel vijf races meer op de kalender dan in 1996 (corona buiten beschouwing gelaten). Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel naar alle uithoeken van de wereld te slepen?
Vandaar ook dat Formule E zo'n belachelijke klasse is. Met elektrische auto's 'racen' in Chili, Zuid-Korea, Indonesië, China, Argentinië... Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Autoracen en milieu gaan niet samen dus die link moet je überhaupt niet willen leggen. F1 zou zich moeten focussen op het zijn van de snelste, beste raceklasse.
Na het vertrek van McLaren heeft Renault ook belang bij nieuwe klantenteams hoor. Die raken volgend jaar een hoop data kwijt en hebben dus weinig te eisen. Sowieso is het niet gezegd dat Red Bull naar Renault overstapt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef Gruj0 het volgende:
Haha, die RBR toch. Verafschuwden Renault en moeten nu op de knieën om terug te mogen komen.
RBR management.. " "
Renault moet maar eisen dat hun naam groot op de RBR wagens terecht komt.
Nog niet, maar vanaf 2022 (oorspronkelijke planning) of 2023 wel, zij het wat simpeler dan in de F1. Geen MGU-H bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die motoren zijn niet hybride en werken veel eenvoudiger dan wat ze in F1 doen, dus het lijkt me niet dat ze daar veel kosten voor maken. Dat zal het dan wel makkelijker te verantwoorden maken.
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik zie voor 2026 echter geen nieuwe motorfabrikanten instappen. Tot die tijd blijven de huidige motorregels gehandhaafd met beperkte mogelijkheden tot upgraden.
Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeterenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Kan mij geen enkele combinatie bedenken tussen het groen en roze.
Alpine gaat overigens rijden in Frans blauw
My gawd dat is nasty, brrrquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iemand heeft al geprobeerd beide te combineren
[ twitter ]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een autoquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze slimmer zijn bij de FIA en daar over nadenken nu, anders komt het denk ik niet goed.
[..]
Ik ook niet; dat brg is al niet echt geweldig, en een likkie roze zo hier en daar gaat dat zéker niet verbeteren
[..]
My gawd dat is nasty, brrr
Van die kleurencombi is echt niks te maken, of er moet een lelijkste auto van het veld verkiezing komen ofzo.. dan is het instant win.
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto
Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
British Racing Green. Mooie kleur inderdaad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
BRG (donkergroen metallic) is mijn favoriete kleur voor een auto
Zoiets bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Aston Martin heeft een iets lichtere metallic kleur.
Dat wordt al minder, inderdaadquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mooi, plak er eens een paar mooie roze stickers op?
Doet het best goed met oldkool John Player Special-reclame in zwart met goud en zilver ofzoquote:
Dat verkoop je anno nu never nooit meer aan de milieu-lobby, en tevens wordt F1 natuurlijk gebruikt als ontwikkelings-platform voor hybride technieken, daar is een flink deel van de sponsoring en interesse van de fabrikanten op gebaseerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:00 schreef manny het volgende:
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.
Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
Kan circuit Zandvoort gelijk weer van de kalender af.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:00 schreef manny het volgende:
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.
Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
wel eens maar het grote geld ben je dan ook wel kwijt, ze moeten voor 2025 met iets goeds komen wat dat betreft om het interessant te houden voor fabrikanten als Mercedes en Renault, Ferrari lijkt me daar iets flexibeler in maar dat is maar een gevoel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:00 schreef manny het volgende:
Mischien ook wel een kans om weer te starten met V8. 5 liter ofzo. Simpelere regels. Niks hybride / elektrisch.
Het moet een weekend klachten van omwonenden regenen als het F1 circus ergens neerstrijkt.
quote:Maar 2022 is te vroeg, zeggen ze. Goed ingevoerde bronnen gaan ervan uit dat Porsche waarschijnlijk pas vanaf 2026 wil meedoen aan de sport.
Je weet dat de DTM ook DRS heeft?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
Verstappen moet gewoon DTM gaan rijden. Gelijkwaardige bolides en de DRS-haters zijn meteen verlost van hun grootste ergenis.
Al die treintjes zonder één inhaalpoging hebben ook hun charme
Dit soort dingen horen we al jaren en daarom geloof ik er weinig van. Volkswagen staat ook onder druk en die laat Porsche nu niet ineens scheppen met geld investeren in een F1-project waarvan de techniek weinig toekomst heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:34 schreef Breekfast het volgende:
Haha, grote kop op GPblog.nl: "Volkswagen is klaar om in F1 te stappen als partner van Red Bull".
Klik je door:
[..]
Ze waren voor het Dieselgate schandaal volgens diverse bronnen dichtbij een instap. Helaas gooide dat schandaal roet in het eten maar Porsche zou al een F1 motor gebouwd hebben nadat ze zich teruggetrokken hadden uit Le Mans.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit soort dingen horen we al jaren en daarom geloof ik er weinig van. Volkswagen staat ook onder druk en die laat Porsche nu niet ineens scheppen met geld investeren in een F1-project waarvan de techniek weinig toekomst heeft.
die LeMans hybrid van hun zat er toch ook niet ver vanaf qua techniek?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze waren voor het Dieselgate schandaal volgens diverse bronnen dichtbij een instap. Helaas gooide dat schandaal roet in het eten maar Porsche zou al een F1 motor gebouwd hebben nadat ze zich teruggetrokken hadden uit Le Mans.
Dat klopt. Ze waren bezig met een haalbaarheidsonderzoek voor deelname aan Formule 1. Er is inderdaad ook een proefmotor gebouwd. Helaas is dat project een paar jaar geleden gestaakt. Maar ze hebben de techniek wel in huis en zouden het wel moeten kunnen. De techniek van hun LMP-auto's lijkt veel op die van Formule 1.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze waren voor het Dieselgate schandaal volgens diverse bronnen dichtbij een instap. Helaas gooide dat schandaal roet in het eten maar Porsche zou al een F1 motor gebouwd hebben nadat ze zich teruggetrokken hadden uit Le Mans.
hoe dan ook voor Red Bull een aardige klap financieel gezien dan is een klantenmotor van een ander nog redelijk overzichtelijkquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:44 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het idee om zelfstandig de motor te gaan bouwen, met Honda mogelijk nog als tijdelijke partner, wel een interessant idee. Dan ben je voorgoed van het gezeik af.
Geen idee alleen hoeveel extra geld dat kost
Abiteboul heeft niets te kiezen dus dat zal wel meevallen. Beide partijen zijn tot elkaar veroordeeld zolang RBR geen alternatief vindt.quote:
Het gaat niet om zijn Twitter-account maar om zijn Instagram-account.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:39 schreef Lionheaad het volgende:
Gpfans heeft niet in de gaten dat dit niet het juiste twitter account van Max is
https://www.gpfans.com/nl(...)ull-racing-en-honda/
Beter voor het milieu.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:35 schreef beantherio het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me zorgen begin te maken over de toekomst van formule 1 als geheel. Honda zegt eigenlijk "Formule 1 is niet langer relevant en daarom stoppen we ermee". Daar hebben ze misschien wel gelijk in. Als ze dat bij Mercedes en Renault (twee bedrijven die in een vergelijkbaar schuitje zitten als Honda) ook gaan bedenken dan heeft de sport wel echt een probleem.
De Formule1 draagt juist bij aan een beter milieu. Veel van de technieken op hedendaagse straatauto's zijn afkomstig uit de Formule1quote:
Dat denk ik niet. Ik denk niet dat je als PR-medewerker allemaal lekkere wijven gaat volgen op Instagram met het account van de atleet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 18:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het gaat niet om zijn Twitter-account maar om zijn Instagram-account.
Beide accounts zullen trouwens wel bediend worden door een PR-medewerker dus zo boeiend is het verder niet.
Pfff coureurs zijn net mensen....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk niet dat je als PR-medewerker allemaal lekkere wijven gaat volgen op Instagram met het account van de atleet.
Zo te zien volgt Max RBR en Honda Racing nu wel weer op insta dus hij heeft zijn emoties weer enigszins onder controle gekregen. Maar het is duidelijk dat kleuter Max zijn speeltjes weer boos door de kamer heeft gegooid vandaag. Die jongen moet echt nog een hele hoop leren.
Omdat een PR-medewerker tijdelijk Honda ontvolgd op social media moet Verstappen "nog een hoop leren"? Wat is dit voor futiel geneuzel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:19 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk niet dat je als PR-medewerker allemaal lekkere wijven gaat volgen op Instagram met het account van de atleet.
Zo te zien volgt Max RBR en Honda Racing nu wel weer op insta. Maar het is duidelijk dat kleuter Max zijn speeltjes weer boos door de kamer heeft gegooid vandaag. Die jongen moet echt nog een hele hoop leren.
Je kan niet lezen gozer. Hij beheert zijn insta zelf.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat een PR-medewerker tijdelijk Honda ontvolgd op social media moet Verstappen "nog een hoop leren"? Wat is dit voor futiel geneuzel?
Heb je de foto's op die account wel eens bekeken? Nooit opgevallen dat het geen zelf genomen foto's zijn maar steeds door professionele fotografen genomen foto's waar ie zelf op staat? Denk daar eens over na.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je kan niet lezen gozer. Hij beheert zijn insta zelf.
So what? Als je je account zelf beheert kun je alleen selfies posten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 19:27 schreef beantherio het volgende:
[..]
Heb je de foto's op die account wel eens bekeken? Nooit opgevallen dat het geen zelf genomen foto's zijn maar steeds door professionele fotografen genomen foto's waar ie zelf op staat? Denk daar eens over na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |