bronquote:Honda Set To Withdraw From Formula One At The End Of 2021
Red Bull Racing acknowledges the decision by the Honda Motor Company to withdraw from Formula One at the end of the 2021 season.
Written by Red Bull RacingPublished on 02.10.2020 · 10:00 CEST
Red Bull Racing acknowledges the decision by the Honda Motor Company to withdraw from Formula One at the end of the 2021 season and would like to thank the company for its exceptional efforts as power unit supplier to both Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri.
Our Team partnership provided immediate success with Max Verstappen scoring Honda’s first victory since 2006 at the 2019 Austrian Grand Prix, followed by three further victories and 13 podium finishes in just 31 race starts.
Additionally, Scuderia AlphaTauri’s victory at this year’s Italian Grand Prix saw Honda become the only power unit manufacturer to win with two different teams since the start of Formula One’s hybrid era in 2014.
This decision does not affect Honda’s commitment to achieving our shared goals during the remainder of our partnership as we aim to build on our joint success until the end of 2021.
Commenting on today’s announcement, Team Principal Christian Horner, said: “As a Team we understand how difficult it has been for Honda Motor Company to reach the decision to step back from Formula One at the end of the 2021 season. The shifting focus within the automotive industry has led to Honda’s decision to re-deploy their resources and we understand and respect the reasoning behind this. Their decision presents obvious challenges for us as a Team but we have been here before and with our strength in depth we are well prepared and equipped to respond effectively, as we have proven in the past.
“Whilst we are disappointed not to continue our partnership with Honda, we are enormously proud of our joint success, delivering five wins and 15 podiums for both Red Bull owned teams and we thank everyone at Honda for their extraordinary efforts and commitment.
“Our joint focus for the remainder of the 2020 and 2021 seasons are unchanged, to fight for victories and challenge for the championship. As a signatory to Formula One’s latest Concorde Agreement, Red Bull Racing remains committed to the sport in the long term and we look forward to embarking on a new era of innovation, development and success. As a group, we will now take the time afforded to us to further evaluate and find the most competitive power unit solution for 2022 and beyond.”
Die Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop dat ze met de grote veranderingen in 2020 een nieuwe (Duitse) leverancier kunnen vinden. Terug naar die Franse knoeiers moet je niet willen.
Dan een Red Bull Ferrari?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:25 schreef VacaLoca het volgende:
Ze hadden nog beter bij Renault kunnen blijven, wiens motor ook echt niet slecht meer is.
Renault wil ze niet meer, Ferrari waarschijnlijk ook niet.. Hebben al twee klantenteams en voelen zich misschien nog beledigd door Max, en Mercedes zal ook niet staan te popelen.
quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:21 schreef Lionheaad het volgende:
Als Mercedes lef heeft en omdat het graag competitie wil, moeten ze RedBull nu een motor geven
[..]
Die Franse knoeiers doen het anders op dit moment zo slecht niet.
wat dat betret zijn de Jappanners nu even de knoeiers.
McLaren en Renault staan nu gewoon 3e en 4e in de stand.
Dus zo slecht gaat het daar niet.
Nooit geen = altijd welquote:
Ze zijn WK geworden met die knoeiers....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:16 schreef ShaoliN het volgende:
Ik hoop dat ze met de grote veranderingen in 2020 een nieuwe (Duitse) leverancier kunnen vinden. Terug naar die Franse knoeiers moet je niet willen.
Ondanks* die knoeiers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze zijn WK geworden met die knoeiers....
Wil niemand leveren, verlies je twee teams. Zou ook zonde zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
haha tijd om mijn gelijk te halen. Ik zei al dat je beter bij Renault kunt zitten dan RBR. Het zou me niks verbazen als Mateschitz zijn enthousiasme voor de sport nu helemaal verliest. Hopelijk geeft Renault hun de middelvinger.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |