En toch moet die nog op een simpel straten baantje rijden omdat ze niet genoeg topsnelheid hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, naast Russell. Maar toen bedacht ik me dat Hamilton nooit iets gaat doen om zichzelf te bewijzen, zo'n watje is het ook wel.
Nee, er zijn (onafhankelijke) fabrikanten zat die 'simpele' V8 motoren kunnen bouwen. Cosworth bijvoorbeeld. De huidige ruimtevaarttechniek waar ze mee rijden draait F1 de nek om.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Dan moet ie na dit jaar ergens anders rijden en niet voor 3 jaar bijtekenen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Oppassen dat ze niet weer gaan zitten sjoemelen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
Dat het Volkswagen-concern dan maar instapt:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Snelheid genoeg, de accu is het probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En toch moet die nog op een simpel straten baantje rijden omdat ze niet genoeg topsnelheid hebben.
vind ik wel wat overdreven, het is aan Ferrari en Red Bull om die concurrentie te leveren, dat die daarin falen kan je Mercedes niet verwijtenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende' hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Maar wat heeft een automerk aan het bouwen van een simpele V8-motor? Ze weten daar toch allang alle ins en outs van? Het idee is om innovatie in de autoindustrie te etaleren, niet om een beetje rondjes te rijden met technologie uit de jaren '60.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, er zijn (onafhankelijke) fabrikanten zat die 'simpele' V8 motoren kunnen bouwen. Cosworth bijvoorbeeld. De huidige ruimtevaarttechniek waar ze mee rijden draait F1 de nek om.
Nou de motoren zijn juist complex op de hybride delen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Kom je bij een elektromotor terecht, die zijn veel simpeler.
Ja, zo kun je het ook omdraaien, feit is dat ze geen 300 plus kunnen rijden omdat de accu te snel leeg gaat. Dus linksom of rechtsom zijn ze niet snel genoeg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:22 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Snelheid genoeg, de accu is het probleem.
Net zoals Ferrari?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oppassen dat ze niet weer gaan zitten sjoemelen.
Die Herbert Diess is wel een topper heb ik het idee. Onlangs met Musk ook ff elkaars auto's testen. Als hij F1 nastreeft kan dat wel positief zijn ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:20 schreef Dutchguy het volgende:
Dat het Volkswagen-concern dan maar instapt:
https://www.gptoday.net/n(...)n-porsche-naar-de-f1
Wij van WC-eendquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Button riep pas dat 'Lewis kennende'
zeggen vooral dingen die PR technisch slim zijn en niks met de waarheid te maken hebben.quote:hij minder voldoening haalt uit deze dominantie en ook graag meer competitie heeft.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Iedereen wil het denk ik behalve Mercedes. Die verneuken F1 niet zozeer door al jaren te domineren maar door het tweede zitje bezet te houden voor echte challengers van Lewis.
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat heeft een automerk aan het bouwen van een simpele V8-motor? Ze weten daar toch allang alle ins en outs van? Het idee is om innovatie in de autoindustrie te etaleren, niet om een beetje rondjes te rijden met technologie uit de jaren '60.
... omdat Audi niet meer mee doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:25 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En een Toyota? Die domineren Le Mans.
Ferrari gaat toch zeker niet met een Red Bull voor het kampioenschap.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
Wordt wel heel vervelend, wellicht dat Ferrari open staat om samen Mercedes te bestrijden.
Ik denk dat je niet hoeft te rekenen op de Italianen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:27 schreef raptorix het volgende:
Wordt wel heel vervelend, wellicht dat Ferrari open staat om samen Mercedes te bestrijden.
Nou dan is het duidelijk.quote:
En BMW heeft ook al aangegeven in 2021 niet mee te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:32 schreef BroesWillems het volgende:
Volkswagen zet nu vol op de ID3 en ID4, die gaan echt niet in de F1 stappen.
En in 2022?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
En BMW heeft ook al aangegeven in 2021 niet mee te doen.
Wellicht onder de Porsche naam dan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:32 schreef BroesWillems het volgende:
Volkswagen zet nu vol op de ID3 en ID4, die gaan echt niet in de F1 stappen.
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Het punt is dat tegenwoordig budgetten bij Marketeers liggen, 3 keer raden waar ze het liefst in investeren?quote:
Relevant?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:12 schreef Nattekat het volgende:
Enkel hele naďeve mensen denken dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig kan je met naďviteit geen gigantisch bedrijf opbouwen.
Nee, die F1 vindt wel wat om relevant te blijven.
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
Waterstof dan maar....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan niet, toch? Ik bedoel, de Formule E heeft het alleenrecht op een elektrische open wheel-klasse binnen de FIA.
Helaas niet. Dat is ook de reden dat de tweetakt in de MotoGP klassen verdwenen zijn. Het gaat wel degelijk om de verkoop van je product.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat hadden Renault, Peugeot, Toyota en Honda aan het bouwen van V10 motoren? Het idee is helemaal niet om "innovatie in de autoindrustrie te etaleren" dan moet je in de Formule E zijn. F1 zou gewoon de snelste, meest spectaculaire raceklasse moeten zijn. Terug naar de basis.
Ik denk dat dat per fabrikant verschilt. Je zal als F1 moeten polsen voor welk motorenreglement fabrikanten te porren zijn. Ik constateer dat er momenteel slechts drie fabrikanten geďnteresseerd zijn in de ruimtevaarttechnologie die er nu gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Ik vind Renault niet onzeker. Die rebranden volgend jaar hun complete team naar Alpine en geven in interviews geen blijk van twijfel over hun deelname, zoals Honda wel continu deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ferrari motor voor 2022 is nog enigzins een vraagteken natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:01 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
[..]
Een Ferrarimotor wil je niet en het is de vraag of Renault of Mercedes willen leveren.
Renault zal eerder gedwongen worden te moeten leveren dan Mercedes aangezien Renault straks geen klantenteams meer heeft.
De interesse in de F1 groeit nog steeds: https://www.formula1.com/(...)oexxSIeJyuTrk22.htmlquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Ja in 2009 werd een Honda chassis kampioen met een Mercedes blok achterinquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 10:39 schreef 4-elements het volgende:
Ongelofelijk. Zoveel geďnvesteerd en nu een motor die races wint. En toch stoppen...![]()
En het is niet de eerste keer dat Honda zich weer terugtrekt uit de F1. De vierde keer denk ik?
Dit gaat over 2022 en verder. McLaren stapt volgend jaar al over naar motoren van Mercedes.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Inderdaad, elektrificatie van transport is niet te stoppen, daar bestaan in de wetenschappelijke energiewereld geen enkele twijfel over. Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet. De combinatie van minder afhankelijkheid van Rusland + Golfstaat en klimaatimpact is een niet te stoppen driver. Ook is het de verwachting dat elektrisch rijden dit decennium domweg goedkoper wordt dan met een verbrandingsmotor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
McLaren gaat volgend seizoen naar Mercedes. Die zitten dan al aan 4 teamsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
RBR is het tweede team achter Mercedes, ongeacht motor. Dus na Mercedes en voor beide andere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Als je alle plaatjes vrij zouden zijn, voor welk team zou je dan het liefste rijden volgend seizoen en 2022?
Ik denk dat de verhoudingen op dit moment ongeveer zo liggen
Mercedes
McClaren
Renault
Red Bull
McLaren gaat volgend jaar naar Mercedes. Wat wel zou kunnen, en waar geloof ik ook over gesproken wordt, is dat Williams in 2022 met Renault motoren gaat rijden. Dan zouden er evt Mercedes motoren vrij kunnen komen voor RBR.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Uh Mclaren rijdt volgend jaar met Mercedes motor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Renault voorziet naast het eigen team ook McLaren.
Dan zou Red Bull het derde team worden.
Ik schakel net pas in, waarom zou Mercedes gaan motoren leveren als Red Bull netjes de factuur gaat betalen.
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het tijdpad is wat lastiger vast te stellen, maar veel Europese regeringen hebben al duidelijke doelen gezet.
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Inderdaad, dat bedoelde ik met "duidelijke doelen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
De meeste landen willen vanaf 2030 geen nieuwe auto's meer op de weg met een verbrandingsmotor. O.a. Duitsland, Noorwegen, België, Nederland, IJsland, Zweden, Slovenië, Ierland, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk hebben hier al wetgeving voor.
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:03 schreef beantherio het volgende:
Het zal Renault wel worden. Daar moet dan wel gepraat worden maar de conflicten die daar aan het eind speelden klonken niet onoverkomelijk.
Je vergeet alleen dat de Formule E een monopolie heeft op een elektrisch formule kampioenschap. Dus dat gaat niet, zonder een fusie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Relevant?
Alles wordt elektrisch qua nieuwe auto’s op de weg in 2025 al.
De relevantie van de F1 verdwijnt.
Zie dit nu.
Ik roep het al jaren, ook hier op fok.
En wordt altijd voor gek versleten.
Dat de F1 z’n relevantie verliest is niet erg maar daar zitten (zoals vandaag) consequenties aan.
Mercedes (als motor fabrikant) en Renault zijn ook onzeker.
Maar oplossingen zoals HART, Cosworth of Ilmor motoren kan prima. Maar geen glanzende namen meer dan.
Wil de F1 relevant blijven en fabrikanten aantrekken dan moeten ze elektrisch worden.
En ja ik hou ook van geluid en ik wil ook dat Porsche tegen Ford en tegen Ferrari knokt in de F1.
Maar dat zit er gewoon niet meer in.
Fabrikanten kunnen de miljoenen gewoon echt niet meer verantwoorden als er 0,niks relevantie meer is dan racende reclame zuilen.
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:08 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vind je? Persoonlijk heb ik nog nooit twee van zulke grote bedrijven zo openlijk over straat zien rollen en met modder zien gooien.
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Klopt. Ik vermoed trouwens dat er in het concorde agreement wel iets is beschreven over de beschikbaarheid van motorfabrikanten en de situatie waarbij die afvallen. Daar zijn wel eens wat uitspraken over gedaan door dezen en genen.
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/quote:The incoming agreement contains annual break clauses, which must be invoked before March 31st, which permit teams to exit F1 at the end of that particular season
De druppel op het einde was ook wel de situatie met Ricciardo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet mooi, maar toch hebben ze heel lang succesvol met elkaar samengewerkt waarbij er zelfs in het laatste jaar nog overwinningen werden gepakt. Er zat misschien wat "emotie" in de relatie maar ik zie geen praktische problemen.
Abiteboul gaat juist de Alpine tak leiden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat de naamsverandering van Renault naar Alpine het leed wat kan verzachten. Zeker als dat betekent dat Abiteboul opstapt als teambaas.
Ja, maar betekent dat ook dat-ie het F1-team blijft leiden? Hij wordt CEO van heel Alpine toch, niet alleen het raceteam?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Abiteboul wordt juist de grote man van de Alpine divisie.
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er is een exit clause dat een team aan het eind van een seizoen uit de F1 kan stappen mits ze dat voor 31 maart aangeven.
[..]
https://www.racefans.net/(...)-concorde-agreement/
Die vent met gewoon weg, wat een faalquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:00 schreef Gehrman het volgende:
Marko geeft niet op na Honda-besluit: "Red Bull blijft in F1"
RB exit dus
Niks, dat is de grap.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
Jaarlijks opzegbaar dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:02 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
kan niet. Ze hebben het concorde agreement al ondertekend.
Er zomaar even uitstappen mag dus niet.
Ik las net dit op gpudate:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De motor fabrikanten hebben nog niets ondertekend.
daarom kan Honda er nu ook gewoon uitstappen, door het contrsct niet te verlengen.
Maar als er niemand wil leveren, ben je ineens twee teams kwijt.
Scheelt wel dat Mazepin er dan makkelijk 1 kan kopen
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.quote:Mocht Red Bull geen deal kunnen sluiten met een andere leverancier, dan zal de FIA volgens de sportieve reglementen beide teams onderbrengen bij de motorleverancier met de minste klantenteams op dat moment. En dat is momenteel uitgerekend Renault.
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis isquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Dat is nog op basis van het huidige agreement.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik las net dit op gpudate:
[..]
De Red Bull-teams en Renault lijken enigszins tot elkaar veroordeeld te zijn.
Ik voorspel dat ze daar wel uit gaan komen en dat FIA niet deze noodgreep hoeft te nemen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is
De laatste 20 jaar, ja. Daarvoor waren het vooral de liefhebbers die de F1 maakten tot wat het was afgezien van een Ferrari of Renault.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
De basis is juist de competitie tussen autofabrikanten. Dat is altijd de reden geweest dat er zoveel geld en moeite in F1 gestoken werd. De vraag is of dat nog relevant is in deze tijd, want verbrandingsmotoren hebben weinig toekomst meer.
Als de F1 slim is, dan hadden ze van Honda gewoon een generieke leverancier moeten maken, dan hadden ze ook nieuwe teams kunnen in laten schrijven waarbij er een stuk wordt terugverdient.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport.
Precies dit dus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het belangrijkst is, dat de F1 de enige onafhankelijke motorleverancier kwijtraakt. En dat is gewoon niet goed voor de sport.
Ze hebben nog een jaar om tot elkaar te komenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zal de relatie veel goed doen, als de samenwerking niet op vrijwillige basis is
Als ze voor 31 maart 2021 opzeggen kunnen ze er na het 2021 seizoen gewoon mee nokken toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbiedenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik voorspel dat ze daar wel uit gaan komen en dat FIA niet deze noodgreep hoeft te nemen.
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden
Ik voorspel dat Max naar Amerika gaat, wie wil er een tientje op weddenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Max moet op zijn knieën smekend excuus aanbieden
Het Agreement begint in 2021, dus als ze voor 31 maart 2021 aangeven te stoppen, kunnen ze na dat seizoen uitstappen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
beteknd nog steeds dat ze 2022 moeten meedoen.
Naar HAAS?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel dat Max naar Amerika gaat, wie wil er een tientje op wedden
Ik neem dat-ie bedoelt dat Max z'n excuses aan Renault moet aanbiedenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.
bedoel naar Renault toequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Die beslissing van Honda komt echt niet omdat Max een keer wat geroepen heeft.
Geen ideequote:
De teams hebben al getekend, dus die motorleveranciers zijn ook zeker. Of denk je dat Alpine met een Mercedes of Ferrari motor gaat rijden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:18 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Dat is nog op basis van het huidige agreement.
Je kunt iemand die nog niets heeft ondertekend, ook niet tot iets dwingen
Dat is onduidelijk. Maar met Renault ging het ook niks worden. Op papier heeft de Renault genoeg vermogen, maar sinds 2014 rijdt niemand met een Renault motor structureel vooraan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat heeft Red Bull met de overstap naar Honda nu precies bereikt?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik neem dat-ie bedoelt dat Max z'n excuses aan Renault moet aanbieden
Goedemorgen vosssquote:
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.quote:
Je kan het personeel van Honda overnemen en verder ontwikkelenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:27 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Leuk bedacht van Ollie maar dat is toch totaal onvergelijkbaar? Die Renault motoren werden gewoon gebouwd en doorontwikkeld omdat meer teams ermee reden. RBR plakte er alleen een Tag Heuer badge op. Ik neem aan dat Honda de stekker uit dat hele motorenprogramma trekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |