Hmmm ik vermoed eerder, na de brief hoe het risico binnen de Horeca is verdeeld.quote:
Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.
Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).
Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand wasquote:Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk![]()
Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:
https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
Het blijft een wonderbaarlijk volkje die Belgenquote:Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was
Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was
Bij een eerdere werkgever van me deden ze dat in de bedrijfskantine wel slim. Groente/fruit was gratis, hoe ongezonder, hoe duurder.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.
De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
De maatregelen gingen pas zondag in, en vrijdag en zaterdag zijn er juist nog veel mensen de kroeg in gedoken “omdat het nog kan”. Dus eigenlijk zou je pas zondag een week moeten tellen, lijkt me.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Een utopie wat mij betreft..
Helder dit.. zo kan het dus ookquote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:
[ afbeelding ]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit effect een stuk kleiner is dan gedacht. Niet alles is maakbaar.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Staat bovenaan, op het R-getal.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?
Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Staat bovenaan, op het R-getal.
Ik nu ook, ben benieuwd! 😂quote:Op woensdag 23 september 2020 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou wel eens een plot willen zien van de posts per dag in deze reeks, afgezet tegen het aantal besmettingen. Ik denk dat het misschien nog wel een betrouwbaarder beeld geeft dan de rioolwatermetingen
Weet ik zo niet. Maar daar kun je bepaalde signaalwaarden aanhangen. R waarde, ziekenhuisopnames, aantal positieve tests, enzovoort.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet gezienquote:Op woensdag 23 september 2020 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Staat bovenaan, op het R-getal.
vast op adviezen van het Ierse Outbreak Management Team.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op welk niveau zitten ze nu?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Komt doordat het nu herfst is. Elk jaar beginnen de klachten dan toe te nemenquote:Op woensdag 23 september 2020 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
Inderdaad, de R0 is veel te beperkt om beleid op te baseren.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Ja dat denk ik ook. De afweging zou een combinatie van verschillende metingen moeten zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Ow, maar dit is lekker visueelquote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
ja, dat is hun keuze, maar aan andere kant is het wel erg gevaarlijk om nu al te versoepelen.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk![]()
Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:
https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
Ze zitten op niveau 4.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ow, maar dit is lekker visueel
Zoiets, aangepast aan ons eigen landje, mogen ze hier ook wel in gaan voeren.
Wow zelfs in het meest soepele scenario mogen er maar 200 man in een stadion. Dat is wel even andere koek dan die vele duizenden die er hier in mogen.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Het is gewoon veel te snel open gegaan, zelfs in het VK stonden ze nog geen publiek bij wedstrijden toe.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wow zelfs in het meest soepele scenario mogen er maar 200 man in een stadion. Dat is wel even andere koek dan die vele duizenden die er hier in mogen.
4 dus.quote:
Dat is het FvD toch al? Die coördineren (en financieren) zelfs dat hele Viruswaanzin van Willem Engel.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zou er animo zijn voor een anti-corona partij volgend jaar?![]()
Heb best zin om populist te spelen
Anti-corona maar dan ook voor linksquote:Op woensdag 23 september 2020 18:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is het FvD toch al? Die coördineren (en financieren) zelfs dat hele Viruswaanzin van Willem Engel.
Vraag het Famke.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Zijn er dan ook mensen pro-corona?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Maatregelen natuurlijk, sufkutquote:Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn er dan ook mensen pro-corona?
Niet op de mens spelen! Laatste waarschuwingquote:Op woensdag 23 september 2020 18:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Maatregelen natuurlijk, sufkut![]()
En ja Bill Gates en China schijnen pro-corona te zijn
Sorry hoor xquote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet op de mens spelen! Laatste waarschuwing
Laatste alinea, zo'n moeder zou toch ook beter moeten weten?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Interessant stuk over de mentaliteit van studenten.
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
Denken jullie dat deze studente ooit nog ergens aan de bak komt?
Lange Fransquote:Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn er dan ook mensen pro-corona?
Ik snap studenten wel. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik 18 was ipv 37.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Zo heel bruin bakt Fay ze nu ook weer niet als ik dit zo lees, en zoals hierboven gezegd, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik 20 was maar ik ben helaas al een oldtimer.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Als jezelf naar de kloten drinken al niet uitmaakt, zou ik niet verbaasd opkijken als de rest ze ook niet boeit.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap studenten wel. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik 18 was ipv 37.
Hier schrik ik enorm vanquote:Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Iedereen ziet aankomen dat over 2 weken de ziekenhuizen gewoon weer compleet worden overspoelt, en we wachten weer lekker reactief af tot het moment daar is.![]()
Het schrappen van het laatste rondje in de kroeg moet ons redden. We lopen gewoon weer achter de feiten aan.
Famke Louise boeit het geen fuck.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Iedereen ziet aankomen dat over 2 weken de ziekenhuizen gewoon weer compleet worden overspoelt, en we wachten weer lekker reactief af tot het moment daar is.![]()
Het schrappen van het laatste rondje in de kroeg moet ons redden. We lopen gewoon weer achter de feiten aan.
En dat als je je been ofzo breekt, je maar pech hebt en dood gaat, dat is dan maar zo of...?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:13 schreef laracroftonline het volgende:
Als dit volgend jaar nog zo is moeten we gewoon de switch gaan maken van er gewoon mee gaan leren leven en het leven zo normaal mogelijk weer mogelijk maken. Dat is dan pech hebben.
Moet deze tweet dan officieel de tweede golf inleiden?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Over een aantal jaar zullen we op deze tweet terugkijken als een gebeurtenis zoals de moord op Franz Ferdinand.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Moet deze tweet dan officieel de tweede golf inleiden?
En ik hoor niet bij die iedereen, dus dat kan niet iedereen zijn.
Ik kan het hier alleen maar volledig mee eens zijn, goed geschreven ook!quote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Denk dat als docenten dat stuk lezen ze er niet echt happig op zullen zijn om weer fysiek college te gaan geven.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Het is onvermijdelijk nu dat er een slachting gaat plaatsvinden. Deze tsunami laat zich niet keren door 'intelligente' lokale maatregelen. Zelfs als we nu keihard ingrijpen zal het nog 2 weken vol gaan lopen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Dit was net gepost in de Covid 19 thread op r/thenetherlandsquote:Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Voelt echt alsof we weer terug bij af zijn.quote:–]fieno [score hidden] an hour ago
Het is echt om te huilen, ik werk in een redelijk groot ziekenhuis in de randstad op een Corona afdeling als verpleegkundige. Sinds 1 week is het weer bijna terug bij af voor ons, we liggen helemaal vol met positieven patiënten, dit is als niet meer gebeurd sinds ongeveer 3 maanden geleden.
Omdat de bedden druk zo hoog was, en de SEH maar nieuwe positieven patiënten kreeg te zien moesten wij mensen gaan verplaatsen naar het oosten van het land, sommige zelfs bijna 2 uur hiervandaan.
Te triest om nu gewoon weer voor mijn gevoel terug bij af te zijn. Die quasi zogenaamde BN’ers mogen zich kapot schamen en kunnen allemaal de tyfus krijgen.
Verder is mijn werk wel leuk hoor
Ach ja dat alles zowat failliet gaat voor die 0.2 procent die eventueel dood gaat dat doet je dus niets.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dat als je je been ofzo breekt, je maar pech hebt en dood gaat, dat is dan maar zo of...?
Overdrijf toch niet zo man.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:24 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Ach ja dat alles zowat failliet gaat voor die 0.2 procent die eventueel dood gaat dat doet je dus niets.
Het aantal faillisementen is lager dan ooit, maar ok. Nee, ik vraag me oprecht af hoe je dat dan voor je ziet, want een maatschappij kan niet functioneren als alle ziekenhuizen uitpuilen van de covid-patiënten. Alsof de economie dan normaal kan functioneren.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:24 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Ach ja dat alles zowat failliet gaat voor die 0.2 procent die eventueel dood gaat dat doet je dus niets.
De reacties er onder zijn dan wel weer hoopgevend.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk dat als docenten dat stuk lezen ze er niet echt happig op zullen zijn om weer fysiek college te gaan geven.
gewoon geen mensen meer opnemen in het ziekenhuis probleem opgelostquote:Op woensdag 23 september 2020 19:24 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
En al die duizenden mensen dan maar langs de weg leggen ofzo?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gewoon geen mensen meer opnemen in het ziekenhuis probleem opgelost
Niet meer testen. Dan bestaat corona niet meer en is de pandemie voorbij.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:26 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gewoon geen mensen meer opnemen in het ziekenhuis probleem opgelost
niet mijn probleem #freediepiepelquote:Op woensdag 23 september 2020 19:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
En al die duizenden mensen dan maar langs de weg leggen ofzo?
Top idee! Laten we dan kanker ook de wereld uit helpen door gewoon nooit meer een biopsie of ct scan uit te voeren, hebben we dat ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 23 september 2020 19:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet meer testen. Dan bestaat corona niet meer en is de pandemie voorbij.
zulke systemen zijn er meer en voor iedereen duidelijk.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Trump approvesquote:Op woensdag 23 september 2020 19:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Top idee! Laten we dan kanker ook de wereld uit helpen door gewoon nooit meer een biopsie of ct scan uit te voeren, hebben we dat ook gelijk opgelost
"al"quote:Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Rtl nieuws meldt nu toch ook dat de 8 extra regio’s vrijdag al aangekondigd worden of in gaan.
Is toch geen touw aan vast te knopen zo, doe dan meteen heel Nederland maar.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Rtl nieuws meldt nu toch ook dat de 8 extra regio’s vrijdag al aangekondigd worden of in gaan.
Wat echt nodig is vrijdag is een regionale lockdown. Geen onzin maatregelen zoals dit.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Naja het is sinds gisteren bekend, enige voorbereiding kan ik nog inkomen.quote:
Ze hadden in de Randstad half augustus al regionale lockdowns moeten doen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat echt nodig is vrijdag is een regionale lockdown. Geen onzin maatregelen zoals dit.
quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Moet deze tweet dan officieel de tweede golf inleiden?
En ik hoor niet bij die iedereen, dus dat kan niet iedereen zijn.
Elk jaar zie je dat in september dit soort dingen gebeuren. Dus nu heb je corona dat toeslaat als de mensen zwakker worden. Dus vrees dat dit moeilijk terug te buigen is, zonder te veel colleteral dammagequote:
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is toch geen touw aan vast te knopen zo, doe dan meteen heel Nederland maar.
met extra maategelen of met fopmaatregelen ?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat het wel had kunnen werken. Begin augustus, toen het in Rotterdam en Amsterdam kwam opzetten. Wellicht als ze toen hadden ingegrepen, er erger voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.
Ik weet het, maar draagvlak etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden in de Randstad half augustus al regionale lockdowns moeten doen.
Nou ja, het kan wel regionaal, maar alleen in een vroegtijdig stadium. Zoals in Amsterdam en Rotterdam, daar hadden ze vorige maand gewoon een korte lockdown moeten doen. Zeg een dag of tien de boel ff op slot. Had serieus een boel kunnen schelen, denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.
Ze hadden ook al sinds vrijdag hiermee rekening kunnen houden en alvast hun voorbereidingen treffen. Het is niet dat het volledig uit de lucht komt vallen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja het is sinds gisteren bekend, enige voorbereiding kan ik nog inkomen.
Hoe zie je dat voor je dan? Studenten kunnen prima ergens naar toe reizen met hun OVtjequote:Op woensdag 23 september 2020 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, het kan wel regionaal, maar alleen in een vroegtijdig stadium. Zoals in Amsterdam en Rotterdam, daar hadden ze vorige maand gewoon een korte lockdown moeten doen. Zeg een dag of tien de boel ff op slot. Had serieus een boel kunnen schelen, denk ik.
Brabants Dagbladquote:In het nieuwe voetbalseizoen zijn al 100 wedstrijden van de eerste elftallen van amateurclubs afgelast. Dat komt vooral door corona-uitbraken onder spelers van de clubs, waardoor hun elftallen niet in actie konden komen. Dat blijkt uit cijfers die BNR heeft opgevraagd bij voetbalbond KNVB.
Wekelijks spelen zo'n 2500 eerste elftallen een wedstrijd tegen elkaar en het nieuwe seizoen is in het amateurvoetbal nu zo'n vier weken onderweg. Hoewel Nederland nog aan het begin lijkt te staan van een tweede coronagolf en de weersomstandigheden er vanaf nu ook niet beter op worden, maakt de KNVB zich nog geen zorgen over het uitspelen van de competities. In een reactie laat de bond weten dat de meeste wedstrijden al snel weer kunnen worden ingehaald en er nog voldoende vaste inhaalweekeinden beschikbaar zijn.
Bij een regionale lockdown wordt het OV daar ook weer voor alleen essentiele reizen. Dan hebben ze er niets in te zoeken.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Studenten kunnen prima ergens naar toe reizen met hun OVtje
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij een regionale lockdown wordt het OV daar ook weer voor alleen essentiele reizen. Dan hebben ze er niets in te zoeken.
1.5 week is net wat te kort denk ikquote:Op woensdag 23 september 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.
Ja, want mooi geschreven en terechtquote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Wie weet, was meteen een mooie testcase geweest. Gemiste kans op alle fronten.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1.5 week is net wat te kort denk ik
Derde golfquote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Steeds te afwachtend en te laat.
Bij een derde golf staan we weer apatisch te kijken.
1,5 week? Men houdt nu 10 dagen incubatie tijd aan. Dus als je nu een lockdown instelt heb je 10 dagen incubatie tijd dan een tijd dat je huisgenoten aan kan steken. Die hebben dan ook weer een incubatie tijd. Dan zit je al snel op 30 dagen. Dus tot zo ver de korte lockdown. Wil je nog de herstel tijd bij doen dan zit je zo op 1,5 maand.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.
een EZEL stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen.....maar onze overheid 3 keer ?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En dan roepen er ook weer wat leipo's dat je niet kan weten of het deze keer weer fout zal gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
We gaan het meemaken de komende 4-5 wekenquote:Op woensdag 23 september 2020 19:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan roepen er ook weer wat leipo's dat je niet kan weten of het deze keer weer fout zal gaan.
Ik heb niet het idee dat dit per se een tweede golf is, maar gewoon nog steeds de eerste.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk dat er een vrij sterk seizoenseffect is. In de zomer neemt het af, in de winter neemt het toe. Je kunt dat golven noemen als je wil, maar in feite is het gewoon één grote uitbraak.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dit per se een tweede golf is, maar gewoon nog steeds de eerste.
Ik denk dat we er voorlopig gewoon niet vanaf zijn..quote:Op woensdag 23 september 2020 19:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Derde golf
Ho even dat was niet de afspraak. Na de tweede golf zou het voorbij zijn
Ik snap ook eigenlijk niet dat iemand dacht dat dat wel zo zou zijn. Maanden geleden zeiden mensen al dat het vaccin waarschijnlijk pas ergens in 2021 op z'n vroegst verschijnt.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat we er voorlopig gewoon niet vanaf zijn..
Daar valt het tot nu toe toch wel mee? Maximaal aantal positieve testen per dag is 10.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:40 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten ook rekening mee houden dat Overijssel ook een risicogebied kan worden zoals de besmettingen in Zwolle en Enschede ook fors kan toenemen. Want Zwolle en Enschede zijn allebei ook een studentenstad.
Mooi al die beperkingen ondersteund met idd mooi taakplaatjes adhv van een ongrijpbaar nummer.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Godver wat een tenenkrommend verhaaltjequote:Op woensdag 23 september 2020 19:58 schreef Predator40 het volgende:
en dan mogen we de jongeren niet de schuld geven na dit artikel ?
het is nog veel erger dan gedacht eigenlijk
![]()
![]()
![]()
Ja dat wel, maar het kan ook wel veranderen als er meer besmettingen per dag komen. Echter hangt het ook veel af hoe ze gedragen met de maatregelen omgaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:09 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Daar valt het tot nu toe toch wel mee? Maximaal aantal positieve testen per dag is 10.
Ja, maar dat geldt voor alle plaatsen. Niet specifiek voor Zwolle en Enschede.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar het kan ook wel veranderen als er meer besmettingen per dag komen. Echter hangt het ook veel af hoe ze gedragen met de maatregelen omgaan.
Dat is waar ook, maar ik denk dat de 2de golf veel ernstiger wordt dan 1ste golf in het voorjaar, De tekenen dienen zich aan dat er sneller verspreidt over heel Nederland, waar ook een zeer grote ramp wordt voor onze Nederlandse economie.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:11 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt voor alle plaatsen. Niet specifiek voor Zwolle en Enschede.
Neuh de besmettingen zaten in augustus al in een stijgende lijn weer.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er een vrij sterk seizoenseffect is. In de zomer neemt het af, in de winter neemt het toe. Je kunt dat golven noemen als je wil, maar in feite is het gewoon één grote uitbraak.
O kijk, daar zijn m'n hartkloppingen weer.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is waar ook, maar ik denk dat de 2de golf veel ernstiger wordt dan 1ste golf in het voorjaar, De tekenen dienen zich aan dat er sneller verspreidt over heel Nederland, waar ook een zeer grote ramp wordt voor onze Nederlandse economie.
Welke tekenen?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is waar ook, maar ik denk dat de 2de golf veel ernstiger wordt dan 1ste golf in het voorjaar, De tekenen dienen zich aan dat er sneller verspreidt over heel Nederland, waar ook een zeer grote ramp wordt voor onze Nederlandse economie.
Onze economie is voornamelijk afhankelijk van de landen om ons heen en daar lopen de gevallen ook weer op dus dat zal ook een weerslag hebben op ons, ja. Een grote ramp, echter? Ik denk dat het wel meevalt.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Er is wel een seizoenseffect in de zin van dat het binnen beter verspreidt, het bij lagere temperaturen langer actief is in de lucht en dat vitamine d3 gehaltes in de zomer hoger liggen.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh de besmettingen zaten in augustus al in een stijgende lijn weer.
Dat is waar. Het aantal besmettingen heeft natuurlijk ook iets te maken met hoe serieus de regels zijn nageleefd. Dat werd vanaf juli in rap tempo minder.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Neuh de besmettingen zaten in augustus al in een stijgende lijn weer.
Stress is niet goed voor het immuunsysteemquote:Op woensdag 23 september 2020 20:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O kijk, daar zijn m'n hartkloppingen weer.
In juni ging het zelfs zo goed dat er allemaal versoepelingen werden vervroegd. Sekswerkers mochten weer aan de slag, meer mensen in een ruimte. Terwijl dat eigenlijk pas voor 1 september op het schema stond toch? Sportscholen gingen ook eerder openquote:Op woensdag 23 september 2020 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is waar. Het aantal besmettingen heeft natuurlijk ook iets te maken met hoe serieus de regels zijn nageleefd. Dat werd vanaf juli in rap tempo minder.
quote:Op woensdag 23 september 2020 20:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Stress is niet goed voor het immuunsysteem
Je eigen inbreng als keuze is om zelf naar level 5 te gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi al die beperkingen ondersteund met idd mooi taakplaatjes adhv van een ongrijpbaar nummer.
Waar is de eigen inbreng als keuze ?
Zeker waar gelijkgestemden die daarvoor kiezen anderen daarmee niet in de weg hoeven te zitten.
Zeker, mensen drongen daar ook sterk op aan. En eerlijk is eerlijk, de cijfers waren ook even best goed. Maar het lijkt voor sommigen nu moeilijk om die mindset los te laten en te accepteren dat de nood aan de man is.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
In juni ging het zelfs zo goed dat er allemaal versoepelingen werden vervroegd. Sekswerkers mochten weer aan de slag, meer mensen in een ruimte. Terwijl dat eigenlijk pas voor 1 september op het schema stond toch? Sportscholen gingen ook eerder open
Maak je borst maar nat.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:53 schreef Elvi het volgende:
[..]
Derde golf
Ho even dat was niet de afspraak. Na de tweede golf zou het voorbij zijn
Ik ga nooit meer gelukkig zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat.
[ afbeelding ]
In een eerder deel postte iemand een onderzoek waaruit zou blijken dat meer dan de helft van de mensen psychische klachten heeft. Dat werd toegewezen aan de coronamaatregelen, maar ik denk dat de staat van de wereld in het algemeen een hoop mensen depressief maakt. We maken er een zooitje van met z'n allen en het is moeilijk om de toekomst zonnig in te zien, nog los van de pandemie.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat.
[ afbeelding ]
Het is een stuk minder moeilijk als je gewoon niet dit soort fora opzoekt, niet de hele dag nieuws op je mobiel leest en gewoon je ding doet. Probeer het maar eens.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
In een eerder deel postte iemand een onderzoek waaruit zou blijken dat meer dan de helft van de mensen psychische klachten heeft. Dat werd toegewezen aan de coronamaatregelen, maar ik denk dat de staat van de wereld in het algemeen een hoop mensen depressief maakt. We maken er een zooitje van met z'n allen en het is moeilijk om de toekomst zonnig in te zien, nog los van de pandemie.
het virus is de druppel die de emmer water doet overlopenquote:Op woensdag 23 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
In een eerder deel postte iemand een onderzoek waaruit zou blijken dat meer dan de helft van de mensen psychische klachten heeft. Dat werd toegewezen aan de coronamaatregelen, maar ik denk dat de staat van de wereld in het algemeen een hoop mensen depressief maakt. We maken er een zooitje van met z'n allen en het is moeilijk om de toekomst zonnig in te zien, nog los van de pandemie.
Ah joh, bekijk het van de zonnige kant: het leuke van in deze tijd leven is dat we het einde te zien gaan krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer gelukkig zijn.
Je kunt je ding dus al een tijdje niet doen.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Het is een stuk minder moeilijk als je gewoon niet dit soort fora opzoekt, niet de hele dag nieuws op je mobiel leest en gewoon je ding doet.
Hou even op zeg.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah joh, bekijk het van de zonnige kant: het leuke van in deze tijd leven is dat we het einde te zien gaan krijgen.
Ik was de zwarte golf nog vergeten.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Always look on the bright side, he, Tijn?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah joh, bekijk het van de zonnige kant: het leuke van in deze tijd leven is dat we het einde te zien gaan krijgen.
die maken we waarschijnlijk toch niet meer meequote:Op woensdag 23 september 2020 20:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik was de zwarte golf nog vergeten.
[ afbeelding ]
Volgens Hugotje begin 2021.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:26 schreef Elan het volgende:
Misschien zijn ze wel al veel verder dan wij denken met een vaccin ontwikkelen, en is het een kwestie van weken voor we de kwetsbaren kunnen vaccineren..
Tuurlijk wel, ga naar buiten geniet van de zon, kijk naar vogels die fluiten.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer gelukkig zijn.
Ja hallo. Ik modereer die shit hier.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Het is een stuk minder moeilijk als je gewoon niet dit soort fora opzoekt, niet de hele dag nieuws op je mobiel leest en gewoon je ding doet. Probeer het maar eens.
Het nadeel van deze tijd is dat de bakken ellende je met bakken tegelijk tegemoet vliegen, daar kan je zelf ook wat aan doen.
Niet persoonlijk zeker nietquote:Op woensdag 23 september 2020 18:38 schreef Nielsch het volgende:
Overigens ga ik 18 oktober met m'n dochters (6 en 10) naar een optreden van Snelle in de Jaarbeurs (speciaal opgezet coronatheater met een eigen box voor 4 personen). Zelf heb ik niet zoveel met die jongen maar ze zijn echt helemaal gek van hem. Ik hoop echt dat er geen maatregelen komen waardoor dit niet door kan gaan, dat zou ik echt heel stom en jammer voor hen vinden.
Jep, of ze hebben nog helemaal niks bruikbaars, enkel een zoethoudertje .quote:Op woensdag 23 september 2020 20:26 schreef Elan het volgende:
Misschien zijn ze wel al veel verder dan wij denken met een vaccin ontwikkelen, en is het een kwestie van weken voor we de kwetsbaren kunnen vaccineren..
quote:Op woensdag 23 september 2020 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja hallo. Ik modereer die shit hier.![]()
En al lees ik niet alles. Toch nog wel veel.
En ik ben nog niet depressief.
Kwestie van maanden en dat Leids vaccin loopt schijnbaar als een trein.quote:
Ik denk dat het nog niet kan, echter kan dit wel geval veel later zijn in komende jaren.quote:
Lees je je eigen berichten weleens terug? Want ik heb er soms best veel moeite mee om ze te begrijpen.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog niet kan, echter kan dit wel geval veel later zijn in komende jaren.
Al vind ik dat gehaat op elkaar en die stokpaardjes af en toe wat minder. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die semi normaal zijn.quote:
Nog niet, nog nietquote:Op woensdag 23 september 2020 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja hallo. Ik modereer die shit hier.![]()
En al lees ik niet alles. Toch nog wel veel.
En ik ben nog niet depressief.
Test met 50K mensen toch voor Leiden?quote:Op woensdag 23 september 2020 20:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Kwestie van maanden en dat Leids vaccin loopt schijnbaar als een trein.
Misschien risicogroepen al wat eerder, dan kies je nu niet voor vergaande maatregelen. Rutte is ook als een blad omgeslagen, toen de teller op 600 per dag stond kregen we nog een 'laatste waarschuwing'..
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je tegenwoordig constant gebombardeerd wordt met al het negatieve nieuws in de wereld. Als je wilt kun je wat betreft Corona bijvoorbeeld via internet zoveel informatie en doemscenario's tot je nemen dat je er gek van wordt.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een vak.quote:
Het ligt nog wat scherper dat men vindt en wettelijk stelt dat je gevaar brengt omdat je je niet houdt aan deze unilaterale regels, zelfs daar waar deze geen enkele nuttig effect noch bijdrage zullen hebben voor indviduen. Ik laat de eigen afweging daarin weg want die doet er kennelijk niet meer toe.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Je eigen inbreng als keuze is om zelf naar level 5 te gaan.![]()
Johnson heeft al aangegeven dat dit (level 4) voor 6 maanden is. En verzwaard kan worden indien nodig.
En dat het leger paraat staat om de politie te ondersteunen.
Je eigen vrije keuze eindigt in GB op moment je anderen in gevaar brengt door deze regels niet te volgen.
kun je ook op instellen...discipline hebbenquote:Op woensdag 23 september 2020 20:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je tegenwoordig constant gebombardeerd wordt met al het negatieve nieuws in de wereld. Als je wilt kun je wat betreft Corona bijvoorbeeld via internet zoveel informatie en doemscenario's tot je nemen dat je er gek van wordt.
Vroeger keek je 1x per dag het journaal en ging je daarna weer verder met je eigen leven.
https://www.nu.nl/coronav(...)lligers-gezocht.htmlquote:Op woensdag 23 september 2020 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Test met 50K mensen toch voor Leiden?
Dat is sowieso het plan, eerste de medische beroepen, dan de risico groepen en daarna de rest.quote:Op woensdag 23 september 2020 20:37 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)lligers-gezocht.html
Zou toch mooi zijn zo'n vaccin, al vaccineer je maar de risicogroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |