Hmmm ik vermoed eerder, na de brief hoe het risico binnen de Horeca is verdeeld.quote:
Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.
Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).
Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand wasquote:Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk![]()
Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:
https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
Het blijft een wonderbaarlijk volkje die Belgenquote:Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was
Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was
Bij een eerdere werkgever van me deden ze dat in de bedrijfskantine wel slim. Groente/fruit was gratis, hoe ongezonder, hoe duurder.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.
De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
De maatregelen gingen pas zondag in, en vrijdag en zaterdag zijn er juist nog veel mensen de kroeg in gedoken “omdat het nog kan”. Dus eigenlijk zou je pas zondag een week moeten tellen, lijkt me.quote:Op woensdag 23 september 2020 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Een utopie wat mij betreft..
Helder dit.. zo kan het dus ookquote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:
[ afbeelding ]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit effect een stuk kleiner is dan gedacht. Niet alles is maakbaar.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Staat bovenaan, op het R-getal.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?
Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Staat bovenaan, op het R-getal.
Ik nu ook, ben benieuwd! 😂quote:Op woensdag 23 september 2020 17:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou wel eens een plot willen zien van de posts per dag in deze reeks, afgezet tegen het aantal besmettingen. Ik denk dat het misschien nog wel een betrouwbaarder beeld geeft dan de rioolwatermetingen
Weet ik zo niet. Maar daar kun je bepaalde signaalwaarden aanhangen. R waarde, ziekenhuisopnames, aantal positieve tests, enzovoort.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik had het ook niet gezienquote:Op woensdag 23 september 2020 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Staat bovenaan, op het R-getal.
vast op adviezen van het Ierse Outbreak Management Team.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op welk niveau zitten ze nu?quote:Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Komt doordat het nu herfst is. Elk jaar beginnen de klachten dan toe te nemenquote:Op woensdag 23 september 2020 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
Inderdaad, de R0 is veel te beperkt om beleid op te baseren.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Ja dat denk ik ook. De afweging zou een combinatie van verschillende metingen moeten zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |