abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195220826
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk :')

Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:

https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
  woensdag 23 september 2020 @ 18:03:50 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220843
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in 2025 ?
Hmmm ik vermoed eerder, na de brief hoe het risico binnen de Horeca is verdeeld.
Gokje: ergens in oktober 2020... mits Wilders lucht krijgt van onze conversaties dat gekeken moet worden of de supermarkt wel en welke mate oorzaak is voor besmetting.
//--//
Ik ben erg benieuwd hoeveel besmettingsoorzaak daar werkelijk ligt. Wordt steeds meer paranoïde van al die vermoedens die ander hebben. En als je het niet kunt meten, moet je het ook niet hanteren als onderbouwing voor een regel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195220858
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.

Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).

Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.

De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
  woensdag 23 september 2020 @ 18:06:03 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195220881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk :')

Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:

https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was _O-
pi_195220899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was _O-
Het blijft een wonderbaarlijk volkje die Belgen :P
  woensdag 23 september 2020 @ 18:07:54 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195220905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195220910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.

De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
Bij een eerdere werkgever van me deden ze dat in de bedrijfskantine wel slim. Groente/fruit was gratis, hoe ongezonder, hoe duurder.

Misschien BTW afschaffen op groente en fruit?
pi_195220927
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:

pi_195220977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Een utopie wat mij betreft..
De maatregelen gingen pas zondag in, en vrijdag en zaterdag zijn er juist nog veel mensen de kroeg in gedoken “omdat het nog kan”. Dus eigenlijk zou je pas zondag een week moeten tellen, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195221002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:

[ afbeelding ]
Helder dit.. zo kan het dus ook
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195221013
quote:

[ afbeelding ]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?
pi_195221026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Ik denk dat dit effect een stuk kleiner is dan gedacht. Niet alles is maakbaar.
We hadden een trendbreuk in augustus die volgens mij samenviel met de hittegolf. Ik denk dat we gewoon half zijn overgeleverd aan o.a. de seizoenen en welk menselijk gedrag daarbij hoort.
I'll give you something to do
pi_195221057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Staat bovenaan, op het R-getal.
pi_195221075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
pi_195221101
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een plot willen zien van de posts per dag in deze reeks, afgezet tegen het aantal besmettingen. Ik denk dat het misschien nog wel een betrouwbaarder beeld geeft dan de rioolwatermetingen B-)
Ik nu ook, ben benieuwd! 😂
#WeesGeenWhales
pi_195221109
quote:

[..]

Weet ik zo niet. Maar daar kun je bepaalde signaalwaarden aanhangen. R waarde, ziekenhuisopnames, aantal positieve tests, enzovoort.

Wij hebben enkel signaalwaarden gedefinieerd, maar niet wat er moet gebeuren als die signaalwaarden worden bereikt.
pi_195221121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
Ik had het ook niet gezien :P
pi_195221135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195221192
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
PWBF
pi_195221215
quote:

[..]

vast op adviezen van het Ierse Outbreak Management Team.
PWBF
pi_195221218
quote:

[ afbeelding ]
Op welk niveau zitten ze nu?
PWBF
pi_195221276
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
Komt doordat het nu herfst is. Elk jaar beginnen de klachten dan toe te nemen
pi_195221282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Inderdaad, de R0 is veel te beperkt om beleid op te baseren.
pi_195221290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. De afweging zou een combinatie van verschillende metingen moeten zijn.

Maar dat je een aantal risiconiveaus hebt met daarbij een heldere beschrijving van de maatregelen die bij elk niveau horen vind ik wel een goed idee.
pi_195221303
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op welk niveau zitten ze nu?
Geen idee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')