abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195220324
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja. Het is natuurlijk vrij problematisch als je eerst geld aanneemt om de maatregelen van de regering uit te dragen en dan zoiets als dit gaan doen. Mag ze dat? Ja, maar vrijheid om dit te doen is geen vrijheid van de consequenties dat ze zoiets doet.

Deze types die bekend zijn van bekend zijn en nooit de publiciteit schuwen vinden nu ineens dat ze met rust gelaten moeten worden? Dat werkt niet, he? Dit zijn de consequenties van hun acties.
Niet mee eens. Dat iemand de publiciteit opzoekt betekent niet dat alle reacties daarop geoorloofd zijn. En dan heb ik het niet zozeer over de criminele reacties maar de onbetamelijke.

Ik herinner me nog wel de fratsen van antifa om individuen zozeer te intimideren dat die niet meer voor hun mening uit durfden te komen. Nu gebeurt het van alle kanten en dat is niet een ontwikkeling die ik omarm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:30:57 #102
14505 OProg
A Life in Music
pi_195220326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja... en nu?
Voortaan alles met de trap doen. Is nog goed voor de conditie ook. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195220346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet mee eens. Dat iemand de publiciteit opzoekt betekent niet dat alle reacties daarop geoorloofd zijn. En dan heb ik het niet zozeer over de criminele reacties maar de onbetamelijke.

Ik herinner me nog wel de fratsen van antifa om individuen zozeer te intimideren dat die niet meer voor hun mening uit durfden te komen. Nu gebeurt het van alle kanten en dat is niet een ontwikkeling die ik omarm.
Nee, niet alle reacties, je wilt niet weten hoeveel posts ik gisteren verwijderd heb. Maar wel kritiek, ja, en als die kritiek ze dan doet realizeren dat ze mischien niet zo slim bezig waren dan is dat geen slechte zaak.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:32:40 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195220357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:21 schreef Tarado het volgende:
UvA-onderzoekers: aerosolen blijven lang hangen in onvoldoende geventileerde liftcabine
16 minuten geleden · Aangepast 4 minuten geleden · Door Redactie

Aerosolen kunnen bij normaal gebruik tien tot twintig minuten blijven hangen in een liftcabine. Als de deuren van de lift permanent gesloten zijn, kan deze verblijftijd oplopen tot dertig minuten, terwijl dit slechts enkele minuten is als de liftdeuren permanent open staan.

https://www.at5.nl/artike(...)ntileerde-liftcabine
Interessant, worden liftcabines normaal geventileerd, ik heb niet dat idee in mijn flat tenminste...
pi_195220359
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Voortaan alles met de trap doen. Is nog goed voor de conditie ook. :7
En dan weken later constateren dat het trappenhuis onvoldoende wordt geventileerd?
  woensdag 23 september 2020 @ 17:33:27 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_195220375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:30 schreef Claudia_x het volgende:

Nu gebeurt het van alle kanten en dat is niet een ontwikkeling die ik omarm.
Dat is het grootste probleem anno nu. Of het nou over Corona, klimaatverandering, zwarte piet of weet ik het wat gaat: vroeg of laat zijn het de debielen die de discussie over nemen. Van beide kanten trouwens.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195220391
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:09 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het zal ook niets helpen, een uurtje eerder dicht.
Ik vind die 'extra maatregelen' van de laatste tijd persoonlijk niet erg stroken de explosieve stijging van het aantal besmettingen. In snap dat het een afweging is, je wilt immers de economie niet meer schade aandoen en je wilt ook de vrijheid van mensen niet weer te ver inperken, maar sjonge, 'de kroegen gaan een uurtje eerder dicht', gaat een enorm verschil maken....
Ik denk dat de economische schade van die maatregel veel groter gaat zijn dan het effect op de besmettingen :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195220395
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195220411
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En dan weken later constateren dat het trappenhuis onvoldoende wordt geventileerd?
Gebruik je niet de brandtrap? :o
  woensdag 23 september 2020 @ 17:36:11 #110
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195220422
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is het grootste probleem anno nu. Of het nou over Corona, klimaatverandering, zwarte piet of weet ik het wat gaat: vroeg of laat zijn het de debielen die de discussie over nemen. Van beide kanten trouwens.
Het internet was een vergissing ;(
pi_195220427
quote:

[..]

Het wordt meteen zo fel en zo massaal. Ik ben helemaal voor een kritisch debat, maar het is wel mijn nachtmerrie dat ik iets op Twitter zet en een dag later aan de schandpaal word genageld op sociale media en in de diverse dagbladen. Ik ben daarom nooit actief geworden op Twitter. Voor je het weet ben je de volgende JK Rowling of een van de vele personen die een baan is kwijtgeraakt.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:36:35 #112
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195220430
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]

Vrees toch steeds meer dat dit een kutwinter gaat worden. Als er nu al zoveel cases zijn weer, terwijl het traditionele griep seizoen nog niet eens begonnen is (minder weerstand, meer snotterende mensen door kou, meer binnen zitten, etc).
Ik vraag mij af of de seizoenswerking ook die invloed heeft op Covid-19 of dat het bijna puur om ons gedrag gaat.
pi_195220434
104 corona patiënten op de IC. Op het moment dat het kabinet tijdens de 1e golf harde maatregelen aankondigde (16 maart) was de IC bezetting 149. Niet heel veel meer :{

En nu doen we praktisch niks qua extra maatregelen. De R zal nu natuurlijk lager liggen dan halverwege maart. Maar destijds wisten we de R wel net op tijd weer onder de 1 te krijgen. De angst zat er goed in en de discipline was groot. Ik zie niet in hoe ons dat nu weer op korte termijn gaat lukken. :{
pi_195220440
quote:
12s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:35 schreef skrn het volgende:

[..]

Gebruik je niet de brandtrap? :o
Bij ons op het werk is het trappenhuis meteen de brandtrap, dus ik mag hopen dat het met de ventilatie wel goed zit! Het zou er trouwens wel belachelijk druk worden waardoor alsnog een onveilige situatie ontstaat. (Da's nog even los van het feit dat ons gebouw heel behoorlijk hoog is.)
  woensdag 23 september 2020 @ 17:38:02 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
Het is misschien niet zo netjes van me, maar ik denk dat zodra de huidige problemen nog groter worden meer mensen daar in hun directe omgeving iets van zullen merken waardoor het draagvlak voor maatregelen groter wordt. En daar ben ik dan stiekem weer blij mee. Vooral de cynici gun ik persoonlijke ervaring met ellende. Hm, dat laatste moet ik niet hardop denken.
Ik ga eerder denken dat mensen wat anders gaan concluderen en vooral hun eigen weg nemen.
Geloof in overheid is imo vooral echt weg. Zelf volg ik geen enkel maatregel met hen die dat ook zo beleven.
Je hebt gelijk dat de beste leerschool die van een eigen ervaring is of bij voorkeur; voortvloeit uit inzicht.

Ik denk dat wij van mensen onder ruwweg de 30 (of zelfs 40 of zelfs 50+, vol in het leven staand.) iets verwachten dat maatschappelijk gezien, zonder mogelijkheden te scheppen; onrealistisch b/lijkt. Het plan op papier is uit- & afgewerkt en dan mis ik vooral alternatieven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195220451
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat de economische schade van die maatregel veel groter gaat zijn dan het effect op de besmettingen :') .
Ja, daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:38:25 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220456
quote:

[..]

Je wordt idd een beetje gek dat men overal complot theorieen in ziet. Volgens mij is dat gewoon een stukje geloof wat nog niet helemaal weg is. Ipv een god geloofd men dan in een wereldorde, deep state, geheim clubje van rijke mensen, etc. Want dan zou de wereld beter worden als die mensen weg zijn.

My 2 cents is dat de wereld gewoon een chaotische bende is, en dat de meeste mensen (inclusief de overheid) een beetje aanmodderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195220465
quote:

[..]

Cancelculture noemen ze dat toch? Als een bedrijf niet voldoende mensen van een bepaalde afkomst, LGBTQ+ of wat dan ook in hun reclame hebben, dat ze adverteerders gaan bellen enzo.

Ik durf bijna zo ver te gaan dat free speech dood is vanwege social media. Als ik op Twitter roep dat ik vind dat alle stoeptegels blauw moeten zijn omdat ik fan van de smurfen ben kunnen 'tegenstanders' van die mening zo ver gaan dat ze mn familie, werkgever en weet ik veel wat erbij betrekken. Het hebben van een mening die niet overeenkomst met de 'woke' massa kan je sociaal en financieel ruïneren, dus mensen zullen dat niet zo snel meer doen.
pi_195220467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:37 schreef Breekfast het volgende:

En nu doen we praktisch niks qua extra maatregelen. De R zal nu natuurlijk lager liggen dan halverwege maart. Maar destijds wisten we de R wel net op tijd weer onder de 1 te krijgen. De angst zat er goed in en de discipline was groot. Ik zie niet in hoe ons dat nu weer op korte termijn gaat lukken. :{
Het viel me zelfs op dat het reproductiegetal niet is gestegen de laatste tijd.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:39:56 #120
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195220479
quote:
104 corona patiënten op de IC. Op het moment dat het kabinet tijdens de 1e golf harde maatregelen aankondigde (16 maart) was de IC bezetting 149. Niet heel veel meer :{

Nee ik denk dat mensen zich voor de tweede keer gemiddeld gezien niet meer zo goed aan de regels houden. Je bent toch vooral afhankelijk van de mensen zelf daar in. Voor veel mensen is het weer als voor corona met gedrag los van misschien zoiets als handen schudden.
pi_195220488
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je wordt idd een beetje gek dat men overal complot theorieen in ziet. Volgens mij is dat gewoon een stukje geloof wat nog niet helemaal weg is. Ipv een god geloofd men dan in een wereldorde, deep state, geheim clubje van rijke mensen, etc. Want dan zou de wereld beter worden als die mensen weg zijn.
Het is troostrijker om een complot te bedenken dan te accepteren dat het leven aan elkaar hangt van toevalligheden en incompetentie.
pi_195220490
quote:

.
Dat bewustzijn zoals in maart krijg je bij een grote groep nooit meer terug. Die eerste schrik, de schok van de maatregelen, de onzekerheid over hoe dodelijk en hoe besmettelijk maakte dat mensen wel drie keer nadachten.

Enige wat je nu kan doen is strenge maatregelen die voor iedereen te volgen zijn en indien noodzakelijk met repressie de boel onder de duim krijgen.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 17:41:40 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195220495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:41 schreef Elan het volgende:

[..]

.
Dat bewustzijn zoals in maart krijg je bij een grote groep nooit meer terug. Die eerste schrik, de schok van de maatregelen, de onzekerheid over hoe dodelijk en hoe besmettelijk maakte dat mensen wel drie keer nadachten.

Enige wat je nu kan doen is strenge maatregelen die voor iedereen te volgen zijn en indien noodzakelijk met repressie de boel onder de duim krijgen.
Jammer wel dat we die toiletpaper run ook niet meer terug krijgen. Dat was hilarisch.
pi_195220508
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jammer wel dat we die toiletpaper run ook niet meer terug krijgen. Dat was hilarisch.
We bedenken wel wat, zet een foto van een leeg schap op Twitter en kijken wat er gebeurt.
pi_195220512
quote:

[..]

Irma die een hamster uit beelde _O_
blablablabla
pi_195220513
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:42 schreef skrn het volgende:

[..]

We bedenken wel wat, zet een foto van een leeg schap op Twitter en kijken wat er gebeurt.
_O-
  woensdag 23 september 2020 @ 17:43:10 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de seizoenswerking ook die invloed heeft op Covid-19 of dat het bijna puur om ons gedrag gaat.
Nja het virus blijft gewoon het virus maar in de winter is er minder UV straling (wat het kapot maakt), en is het kouder (beter voor het virus)

Daarnaast heb je sowieso in de winter meer snotterende mensen. Dus ik schat dat de 'uitstoot' van deeltjes uit besmette mensen hoger is. Ik ga bv altijd snotteren als ik van de koude buitenlucht in een warm gebouw kom.

En dan heb je nog gedrag. Meer binnen blijven, pakken de bus ipv de fiets, ramen dichtdoen (= minder ventilatie) etc. Gedrag is dus maar 1 van de factoren denk ik.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:43:26 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195220524
quote:

[..]

Merk wel sinds een week of 2 dat de online supermarkten een stuk drukker zijn. Weinig bestelmomenten meer beschikbaar.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:46:30 #129
22565 asco
Los in deze tent
pi_195220565
De comments op hln over de versoepelingen in België zijn heerlijke leeskost.

https://www.hln.be/nieuws(...)t~a3cd9b86/#comments

Tweede golf is een feit en de overheden hebben eigenlijk ook gewoon geen idee wat te doen. Maatschappij op slot gooien kunnen ze niet meer betalen dus ze hopen maar dat het vanzelf overgaat met wat schijnmaatregelen.
Ze staan eigenlijk schaakmat.

Wordt een interessante herfst/winter.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:46:52 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195220571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik geloof persoonlijk wel dat het seizoen invloed heeft op hoe ziek mensen ervan worden. Je ziet namelijk een opvallende wisselwerking als je landen op het noordelijk en zuidelijk halfrond vergelijkt. Als je bijvoorbeeld het aantal doden in Zuid-Afrika afzet tegen de doden in Nederland, dan zie je dat het daar toeneemt als het bij hun winter is, terwijl het bij ons juist afneemt omdat het bij ons dan zomer is:

Bron: ourworldindata.org
pi_195220574
quote:

[..]

Als we over 5 jaar terugkijken naar dit jaar wordt in sommige opzichten wel hilarisch. Debatten in de tweede kamer omdat iemand zijn schoonmoeder een knuffel gaf. Boetes omdat 3 vriendinnen binnen anderhalve meter van elkaar een stukje taart zaten te eten. WC-papier hamsteren, eten uit blik en masse inkopen.

De bizarre situatie waar we nu in zitten kunnen we denk ik later alleen maar van denken: Jeetje, wat waren we met zn allen een stel malloten.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:47:40 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Meningen hoeven we echt niet te verbieden, maar ik bedoel namelijk die Engel heeft verkeerde invloed op mensen en berust op macht wat hij graag wil bereiken.
Dat is vooral een aanname (die ook bij mij voorkomt dat het niet slim is zo met die invloed om te gaan).

Doorgaans is macht niet het doel ansich (heb je ook niets aan & schept alleen maar last) maar vooral gekend en nog liever erkend worden. Wanneer iemand dan wordt weggezet, wat tegen woordig wel erg snel gaat, kan je er vanuit gaan dat die zal terugkomen met alle mogelijkheden die er zijn.
Ik zou liever zien dat dit soort influencers serieus benaderd worden op. Hoe je het ook ziet, "keep your enemies close-by".
  woensdag 23 september 2020 @ 17:47:56 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien omgekeerde? Goede levensstijl belonen met korting op de zorgpremie.
En studenten iom scholen studiepunten geven als ze de komende 6 maanden geem corona gerelateerde boete/aantekening krijgen ofzo?
Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.

Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).

Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
pi_195220604
quote:

[..]

En studenten iom scholen studiepunten geven als ze de komende 6 maanden geem corona gerelateerde boete/aantekening krijgen ofzo?
Dat is exact het zelfde maar verpakt in een ander papiertje.
Wie gaat echter bepalen wat een gezonde levensstijl is en wie gaat dat bijhouden?
pi_195220623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef asco het volgende:
De comments op hln over de versoepelingen in België zijn heerlijke leeskost.

https://www.hln.be/nieuws(...)t~a3cd9b86/#comments

Tweede golf is een feit en de overheden hebben eigenlijk ook gewoon geen idee wat te doen. Maatschappij op slot gooien kunnen ze niet meer betalen dus ze hopen maar dat het vanzelf overgaat met wat schijnmaatregelen.
Ze staan eigenlijk schaakmat.

Wordt een interessante herfst/winter.
Ik denk dat het besef begint door te dringen dat er mensen geofferd zulleb moeten worden.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:50:27 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het met de supermarkten? komen daar eigenlijk veel besmettingen uit?
. Ik heb zo'n gevoel het lastig te tracken is. Bijna iedereen gaat naar de supermarkten immers.
Hugo minVWS: "Dat gaan we ankedotisch onderzoeken. Er komt een brief."
pi_195220648
quote:

[..]

Veel zorgverzekeraars hebben zo'n app (Zilveren Kruis heeft Actify geloof ik dat 't heet?) waar je stappen kan tellen en dat soort dingen. Daarmee krijg je punten/korting etc. Veel verder dan dat moet 't wat mij betreft niet gaan. Scholen hebben verder naar mijn mening niets te maken met je zaken met de verdere overheid en of je wel of geen boetes hebt, dus dat gaat ze niets aan.
pi_195220665
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hugo minVWS: "Dat gaan we ankedotisch onderzoeken. Er komt een brief."
in 2025 ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195220668
quote:

[..]

Klinkt tamelijk fascistoïde en bovendien niet zo effectief als het om corona gaat. Heb je in het RIVM-rapport gelezen welke aandoeningen mensen die overlijden aan corona en onder de 70 zijn hebben? Spoiler: obesitas komt niet eens in de buurt van de top.

Naarmate mensen ouder zijn is de kans groter dat zij erg ziek worden van corona of overlijden. Hoe ga je die kans verkleinen met het belonen van een 'goede' leefstijl?
  woensdag 23 september 2020 @ 17:52:43 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel zorgverzekeraars hebben zo'n app (Zilveren Kruis heeft Actify geloof ik dat 't heet?) waar je stappen kan tellen en dat soort dingen. Daarmee krijg je punten/korting etc. Veel verder dan dat moet 't wat mij betreft niet gaan. Scholen hebben verder naar mijn mening niets te maken met je zaken met de verdere overheid en of je wel of geen boetes hebt, dus dat gaat ze niets aan.
Was er niet ooit een proefballonnetje opgegooid om pin gegevens door te verkopen aan zorgverzekeraars. (zodat ze kunnen zien wat je eet)

Totaal onhoudbaar natuurlijk. Zoveel variabelen.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:53:43 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja... en nu? Hier valt als leek echt heel weinig zinnigs over te zeggen...
Je mag er wel wat van vinden. Dat het probleem nog wel'eens groter gaat worden met : "winter is coming"
Iets met ramen dicht, ook in het OV en andere binnenwaartse hijgplekken.
pi_195220698
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.

Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).
Gooien we het op bmi van 25 bij gebrek aan vetpercentage testen. Bodybuilders kunnen alsnog gezond stempel krijgen door vetpercentage te laten meten. Mensen met een aandoeningen hebben pech.

Ongezond gedrag als roken, drugs en drinken kan je niet meenemem zonder privacyschendende maatregelen.

Sporten is dmv apps wellicht wel te koppelen?
pi_195220717
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
Een vriend van me is fysio, de meesten die bij hem in de praktijk rondlopen zijn voetballers en kickboksers, mensen die een prima BMI hebben, maar die hun lichaam overbelasten.

Gezond leven is ook verschillend per persoon. Mijn broertje heeft een schildklierafwijking en weegt 67 kilo. Die vreet partijen eten weg daar word je eng van. Wat BMI betreft zit ie op zo'n 13%, maar of ie van binnen gezond is is maar de vraag.

Zo zwart-wit is het inderdaad niet.
pi_195220719
Ik ben benieuwd wanneer Wilders weer een 180 graden draai maakt en het kabinet gaat verwijten dat ze veel te slap ingrijpen en dat ze daarmee doden op hun geweten hebben.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:56:24 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een vriend van me is fysio, de meesten die bij hem in de praktijk rondlopen zijn voetballers en kickboksers, mensen die een prima BMI hebben, maar die hun lichaam overbelasten.

Gezond leven is ook verschillend per persoon. Mijn broertje heeft een schildklierafwijking en weegt 67 kilo. Die vreet partijen eten weg daar word je eng van. Wat BMI betreft zit ie op zo'n 13%, maar of ie van binnen gezond is is maar de vraag.

Zo zwart-wit is het inderdaad niet.
Buiten dat moet je dat allemaal gaan bijhouden dan. Nog meer data... nog meer lekken, nog meer misbruik. Nee dankje.
pi_195220759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt tamelijk fascistoïde en bovendien niet zo effectief als het om corona gaat. Heb je in het RIVM-rapport gelezen welke aandoeningen mensen die overlijden aan corona en onder de 70 zijn hebben? Spoiler: obesitas komt niet eens in de buurt van de top.

Naarmate mensen ouder zijn is de kans groter dat zij erg ziek worden van corona of overlijden. Hoe ga je die kans verkleinen met het belonen van een 'goede' leefstijl?
Welke aandoeningen onder de 70 zijn het dan?
Herinner me dat iedereen op de ic bijna zwaar overgewicht had.
Bedoel het overigens ook meer in zijm algemeen. Goed gedrag stimuleren dmv beloningen ipv enkel straffen.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:57:50 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we over 5 jaar terugkijken naar dit jaar wordt in sommige opzichten wel hilarisch. Debatten in de tweede kamer omdat iemand zijn schoonmoeder een knuffel gaf. Boetes omdat 3 vriendinnen binnen anderhalve meter van elkaar een stukje taart zaten te eten. WC-papier hamsteren, eten uit blik en masse inkopen.

De bizarre situatie waar we nu in zitten kunnen we denk ik later alleen maar van denken: Jeetje, wat waren we met zn allen een stel malloten.
Ik ga er ook vanuit dat we dat zo zullen keunnen gaan bedenken.
Het alternatief is een veel tragischer lot......
pi_195220772
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was er niet ooit een proefballonnetje opgegooid om pin gegevens door te verkopen aan zorgverzekeraars. (zodat ze kunnen zien wat je eet)

Totaal onhoudbaar natuurlijk. Zoveel variabelen.
Ja. Tegenwoordig doen mensen dat wel vrijwillig met PSD2. Ik denk dat als je 't aan veel mensen overlaat ze het prima delen, als ze maar korting krijgen. Punt is wel, moet vrijwillig zijn.
  woensdag 23 september 2020 @ 18:01:02 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195220807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Welke aandoeningen onder de 70 zijn het dan?
Herinner me dat iedereen op de ic bijna zwaar overgewicht had.
Bedoel het overigens ook meer in zijm algemeen. Goed gedrag stimuleren dmv beloningen ipv enkel straffen.
Overgewicht: het hoofd van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, Diederik Gommers, zei bij Jinek dat twee derde tot 80 procent van de IC-patiënten obesitas heeft.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195220821
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga er ook vanuit dat we dat zo zullen keunnen gaan bedenken.
Het alternatief is een veel tragischer lot......
Een alternatief scenario wil ik niet aan denken, daar word ik alleen maar depressief van ;)

Dit komt echt wel weer goed, volgend jaar is denk ik te vroeg, daarom zei ik ook 5 jaar. Dat we 2025 een soort 2020-oudejaarsconference krijgen. Netflix documentaires over: "De strijd tegen de onzichtbare vijand". Films tegen die onzichtbare vijand waar de president van de VS zegt over de datum dat de strijd tegen het virus gewonnen is (uiteraard heeft de VS de wereld gered): "Today, we celebrate our victory against the most difficult enemy we ever encountered"

De komende 50 jaar gaat Hollywood dit uitmelken als een malle.
pi_195220826
België die nu gaat versoepelen, ongelooflijk :')

Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:

https://ourworldindata.or(...)ation&pickerSort=asc
  woensdag 23 september 2020 @ 18:03:50 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220843
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in 2025 ?
Hmmm ik vermoed eerder, na de brief hoe het risico binnen de Horeca is verdeeld.
Gokje: ergens in oktober 2020... mits Wilders lucht krijgt van onze conversaties dat gekeken moet worden of de supermarkt wel en welke mate oorzaak is voor besmetting.
//--//
Ik ben erg benieuwd hoeveel besmettingsoorzaak daar werkelijk ligt. Wordt steeds meer paranoïde van al die vermoedens die ander hebben. En als je het niet kunt meten, moet je het ook niet hanteren als onderbouwing voor een regel.
pi_195220858
quote:

[..]

Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.

De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
  woensdag 23 september 2020 @ 18:06:03 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195220881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:

Die hebben zo goed als dezelfde trend en hetzelfde besmettingsniveau als Nederland:

En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was _O-
pi_195220899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En in juli gingen ze juist helemaal apeshit toen er nog weinig aan de hand was _O-
Het blijft een wonderbaarlijk volkje die Belgen :P
  woensdag 23 september 2020 @ 18:07:54 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195220905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195220910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is toch niet zo moeilijk te definiëren. Een paar keer per week sporten en elke dag bewegen. Beetje groente, beetje fruit. Niet elke dag hamburgers, pizza's en liters cola naar binnen werken. En niet stressend op de bank zitten en nauwelijks buiten komen vanwege virusbangheid. Met een beetje inzicht weet iedereen van zichzelf wel wanneer die gezond of ongezond bezig is.

De overheid doet veel te weinig om het te stimuleren, terwijl daar juist veel te winnen is. Met een algemene verbeterde gezondheid kan je al een heleboel ongemakken en problemen voorkomen.
Bij een eerdere werkgever van me deden ze dat in de bedrijfskantine wel slim. Groente/fruit was gratis, hoe ongezonder, hoe duurder.

Misschien BTW afschaffen op groente en fruit?
pi_195220927
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:

pi_195220977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Een utopie wat mij betreft..
De maatregelen gingen pas zondag in, en vrijdag en zaterdag zijn er juist nog veel mensen de kroeg in gedoken “omdat het nog kan”. Dus eigenlijk zou je pas zondag een week moeten tellen, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195221002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:09 schreef Breekfast het volgende:
Dit is trouwens het systeem in Ierland wat ik net tegen kwam. Zoiets hadden wij ook moeten hebben. Het geeft veel meer structuur dan al die ad hoc bedachte maatregelen die we nu hebben:

[ afbeelding ]
Helder dit.. zo kan het dus ook
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195221013
quote:

[ afbeelding ]
Waar zijn de 5 levels op gebaseerd?
pi_195221026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarmee de vraag hoeveel effect de maatregelen daadwerkelijk hebben eigenlijk alleen maar groter wordt.
Ik denk dat dit effect een stuk kleiner is dan gedacht. Niet alles is maakbaar.
We hadden een trendbreuk in augustus die volgens mij samenviel met de hittegolf. Ik denk dat we gewoon half zijn overgeleverd aan o.a. de seizoenen en welk menselijk gedrag daarbij hoort.
I'll give you something to do
pi_195221057
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Staat bovenaan, op het R-getal.
pi_195221075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
pi_195221101
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een plot willen zien van de posts per dag in deze reeks, afgezet tegen het aantal besmettingen. Ik denk dat het misschien nog wel een betrouwbaarder beeld geeft dan de rioolwatermetingen B-)
Ik nu ook, ben benieuwd! 😂
#WeesGeenWhales
pi_195221109
quote:

[..]

Weet ik zo niet. Maar daar kun je bepaalde signaalwaarden aanhangen. R waarde, ziekenhuisopnames, aantal positieve tests, enzovoort.

Wij hebben enkel signaalwaarden gedefinieerd, maar niet wat er moet gebeuren als die signaalwaarden worden bereikt.
pi_195221121
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik zie het. Was niet goed zichtbaar op mijn kleine schermpje.
Ik had het ook niet gezien :P
pi_195221135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195221192
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
PWBF
pi_195221215
quote:

[..]

vast op adviezen van het Ierse Outbreak Management Team.
PWBF
pi_195221218
quote:

[ afbeelding ]
Op welk niveau zitten ze nu?
PWBF
pi_195221276
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Nou hehe, de ziekenhuis- en IC-opnames beginnen ook eindelijk (langzaam) te stijgen. Begon al bijna te denken dat het er niet meer van zou komen. Hoop wel dat als het zo ver moet komen, er geen plekje meer is voor alle #ikdoenietmeermee mensen, c-artiesten en famke louise... of dat ze in ieder geval een plek weigeren... dat hoort toch ook wel een beetje bij #ikdoenietmeermee.
Komt doordat het nu herfst is. Elk jaar beginnen de klachten dan toe te nemen
pi_195221282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus als je 10 besmettingen hebt en vervolgens een week lang de R0 op 1,5 blijft staan, ga je gelijk drastische maatregelen nemen? Ik ben geen fan van een rigide systeem die teert op één parameter. Het is de combinatie van.
Inderdaad, de R0 is veel te beperkt om beleid op te baseren.
pi_195221290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. De afweging zou een combinatie van verschillende metingen moeten zijn.

Maar dat je een aantal risiconiveaus hebt met daarbij een heldere beschrijving van de maatregelen die bij elk niveau horen vind ik wel een goed idee.
pi_195221303
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Geen idee :P
pi_195221334
quote:

[ afbeelding ]
Ow, maar dit is lekker visueel :Y
Zoiets, aangepast aan ons eigen landje, mogen ze hier ook wel in gaan voeren.
(Un)masking for the greater good.
pi_195221431
Overigens ga ik 18 oktober met m'n dochters (6 en 10) naar een optreden van Snelle in de Jaarbeurs (speciaal opgezet coronatheater met een eigen box voor 4 personen). Zelf heb ik niet zoveel met die jongen maar ze zijn echt helemaal gek van hem. Ik hoop echt dat er geen maatregelen komen waardoor dit niet door kan gaan, dat zou ik echt heel stom en jammer voor hen vinden.
PWBF
  woensdag 23 september 2020 @ 18:38:23 #178
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195221433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:01 schreef Breekfast het volgende:

ja, dat is hun keuze, maar aan andere kant is het wel erg gevaarlijk om nu al te versoepelen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195221436
quote:
88s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ow, maar dit is lekker visueel :Y
Zoiets, aangepast aan ons eigen landje, mogen ze hier ook wel in gaan voeren.
Ze zitten op niveau 4.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195221456
quote:

[ afbeelding ]
Wow zelfs in het meest soepele scenario mogen er maar 200 man in een stadion. Dat is wel even andere koek dan die vele duizenden die er hier in mogen.
PWBF
pi_195221476
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wow zelfs in het meest soepele scenario mogen er maar 200 man in een stadion. Dat is wel even andere koek dan die vele duizenden die er hier in mogen.
Ja. Het is gewoon veel te snel open gegaan, zelfs in het VK stonden ze nog geen publiek bij wedstrijden toe.
pi_195221477
Zou er animo zijn voor een anti-corona partij volgend jaar? :7
Heb best zin om populist te spelen
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195221500
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

4 dus. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195221511
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat is het FvD toch al? Die coördineren (en financieren) zelfs dat hele Viruswaanzin van Willem Engel.
PWBF
pi_195221586
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is het FvD toch al? Die coördineren (en financieren) zelfs dat hele Viruswaanzin van Willem Engel.
Anti-corona maar dan ook voor links :7 Anders mis je al die anti zwarte piet gekkies man :D
pi_195221653
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Vraag het Famke. :Y
pi_195221672
quote:
Zijn er dan ook mensen pro-corona?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195221701
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Maatregelen natuurlijk, sufkut :(
En ja Bill Gates en China schijnen pro-corona te zijn
pi_195221715
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Maatregelen natuurlijk, sufkut :(
En ja Bill Gates en China schijnen pro-corona te zijn
Niet op de mens spelen! Laatste waarschuwing
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195221719
Interessant stuk over de mentaliteit van studenten.

https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/

Denken jullie dat deze studente ooit nog ergens aan de bak komt?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_195221752
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niet op de mens spelen! Laatste waarschuwing
Sorry hoor x
Zet dat extra kusje maar achter je usernaam
  woensdag 23 september 2020 @ 19:01:55 #192
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195221798
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:

Laatste alinea, zo'n moeder zou toch ook beter moeten weten? |:(
  woensdag 23 september 2020 @ 19:02:21 #193
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195221802
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Lange Frans
pi_195221869
quote:

Ik snap studenten wel. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik 18 was ipv 37.
PWBF
pi_195221898
quote:

Zo heel bruin bakt Fay ze nu ook weer niet als ik dit zo lees, en zoals hierboven gezegd, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik 20 was maar ik ben helaas al een oldtimer.
pi_195221926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik snap studenten wel. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als ik 18 was ipv 37.
Als jezelf naar de kloten drinken al niet uitmaakt, zou ik niet verbaasd opkijken als de rest ze ook niet boeit.
I'll give you something to do
pi_195221930
twitter

Iedereen ziet aankomen dat over 2 weken de ziekenhuizen gewoon weer compleet worden overspoelt, en we wachten weer lekker reactief af tot het moment daar is. :N

Het schrappen van het laatste rondje in de kroeg moet ons redden. We lopen gewoon weer achter de feiten aan.
pi_195221943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Iedereen ziet aankomen dat over 2 weken de ziekenhuizen gewoon weer compleet worden overspoelt, en we wachten weer lekker reactief af tot het moment daar is. :N

Het schrappen van het laatste rondje in de kroeg moet ons redden. We lopen gewoon weer achter de feiten aan.
Hier schrik ik enorm van
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195221947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 19:11 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Famke Louise boeit het geen fuck.
PWBF
pi_195221959
Als dit volgend jaar nog zo is moeten we gewoon de switch gaan maken van er gewoon mee gaan leren leven en het leven zo normaal mogelijk weer maken. Dat is dan pech hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')