abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195220513
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:42 schreef skrn het volgende:

[..]

We bedenken wel wat, zet een foto van een leeg schap op Twitter en kijken wat er gebeurt.
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:43:10 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de seizoenswerking ook die invloed heeft op Covid-19 of dat het bijna puur om ons gedrag gaat.
Nja het virus blijft gewoon het virus maar in de winter is er minder UV straling (wat het kapot maakt), en is het kouder (beter voor het virus)

Daarnaast heb je sowieso in de winter meer snotterende mensen. Dus ik schat dat de 'uitstoot' van deeltjes uit besmette mensen hoger is. Ik ga bv altijd snotteren als ik van de koude buitenlucht in een warm gebouw kom.

En dan heb je nog gedrag. Meer binnen blijven, pakken de bus ipv de fiets, ramen dichtdoen (= minder ventilatie) etc. Gedrag is dus maar 1 van de factoren denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 23 september 2020 @ 17:43:26 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195220524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jammer wel dat we die toiletpaper run ook niet meer terug krijgen. Dat was hilarisch.
Merk wel sinds een week of 2 dat de online supermarkten een stuk drukker zijn. Weinig bestelmomenten meer beschikbaar.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:46:30 #129
22565 asco
Los in deze tent
pi_195220565
De comments op hln over de versoepelingen in België zijn heerlijke leeskost.

https://www.hln.be/nieuws(...)t~a3cd9b86/#comments

Tweede golf is een feit en de overheden hebben eigenlijk ook gewoon geen idee wat te doen. Maatschappij op slot gooien kunnen ze niet meer betalen dus ze hopen maar dat het vanzelf overgaat met wat schijnmaatregelen.
Ze staan eigenlijk schaakmat.

Wordt een interessante herfst/winter.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:46:52 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195220571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of de seizoenswerking ook die invloed heeft op Covid-19 of dat het bijna puur om ons gedrag gaat.
Ik geloof persoonlijk wel dat het seizoen invloed heeft op hoe ziek mensen ervan worden. Je ziet namelijk een opvallende wisselwerking als je landen op het noordelijk en zuidelijk halfrond vergelijkt. Als je bijvoorbeeld het aantal doden in Zuid-Afrika afzet tegen de doden in Nederland, dan zie je dat het daar toeneemt als het bij hun winter is, terwijl het bij ons juist afneemt omdat het bij ons dan zomer is:

Bron: ourworldindata.org
pi_195220574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jammer wel dat we die toiletpaper run ook niet meer terug krijgen. Dat was hilarisch.
Als we over 5 jaar terugkijken naar dit jaar wordt in sommige opzichten wel hilarisch. Debatten in de tweede kamer omdat iemand zijn schoonmoeder een knuffel gaf. Boetes omdat 3 vriendinnen binnen anderhalve meter van elkaar een stukje taart zaten te eten. WC-papier hamsteren, eten uit blik en masse inkopen.

De bizarre situatie waar we nu in zitten kunnen we denk ik later alleen maar van denken: Jeetje, wat waren we met zn allen een stel malloten.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:47:40 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220589
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Meningen hoeven we echt niet te verbieden, maar ik bedoel namelijk die Engel heeft verkeerde invloed op mensen en berust op macht wat hij graag wil bereiken.
Dat is vooral een aanname (die ook bij mij voorkomt dat het niet slim is zo met die invloed om te gaan).

Doorgaans is macht niet het doel ansich (heb je ook niets aan & schept alleen maar last) maar vooral gekend en nog liever erkend worden. Wanneer iemand dan wordt weggezet, wat tegen woordig wel erg snel gaat, kan je er vanuit gaan dat die zal terugkomen met alle mogelijkheden die er zijn.
Ik zou liever zien dat dit soort influencers serieus benaderd worden op. Hoe je het ook ziet, "keep your enemies close-by".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 23 september 2020 @ 17:47:56 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien omgekeerde? Goede levensstijl belonen met korting op de zorgpremie.
En studenten iom scholen studiepunten geven als ze de komende 6 maanden geem corona gerelateerde boete/aantekening krijgen ofzo?
Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.

Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).

Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
pi_195220604
quote:

[..]

En studenten iom scholen studiepunten geven als ze de komende 6 maanden geem corona gerelateerde boete/aantekening krijgen ofzo?
Dat is exact het zelfde maar verpakt in een ander papiertje.
Wie gaat echter bepalen wat een gezonde levensstijl is en wie gaat dat bijhouden?
pi_195220623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef asco het volgende:
De comments op hln over de versoepelingen in België zijn heerlijke leeskost.

https://www.hln.be/nieuws(...)t~a3cd9b86/#comments

Tweede golf is een feit en de overheden hebben eigenlijk ook gewoon geen idee wat te doen. Maatschappij op slot gooien kunnen ze niet meer betalen dus ze hopen maar dat het vanzelf overgaat met wat schijnmaatregelen.
Ze staan eigenlijk schaakmat.

Wordt een interessante herfst/winter.
Ik denk dat het besef begint door te dringen dat er mensen geofferd zulleb moeten worden.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:50:27 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220638
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het met de supermarkten? komen daar eigenlijk veel besmettingen uit?
. Ik heb zo'n gevoel het lastig te tracken is. Bijna iedereen gaat naar de supermarkten immers.
Hugo minVWS: "Dat gaan we ankedotisch onderzoeken. Er komt een brief."
pi_195220648
quote:

[..]

Veel zorgverzekeraars hebben zo'n app (Zilveren Kruis heeft Actify geloof ik dat 't heet?) waar je stappen kan tellen en dat soort dingen. Daarmee krijg je punten/korting etc. Veel verder dan dat moet 't wat mij betreft niet gaan. Scholen hebben verder naar mijn mening niets te maken met je zaken met de verdere overheid en of je wel of geen boetes hebt, dus dat gaat ze niets aan.
pi_195220665
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hugo minVWS: "Dat gaan we ankedotisch onderzoeken. Er komt een brief."
in 2025 ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195220668
quote:

[..]

Klinkt tamelijk fascistoïde en bovendien niet zo effectief als het om corona gaat. Heb je in het RIVM-rapport gelezen welke aandoeningen mensen die overlijden aan corona en onder de 70 zijn hebben? Spoiler: obesitas komt niet eens in de buurt van de top.

Naarmate mensen ouder zijn is de kans groter dat zij erg ziek worden van corona of overlijden. Hoe ga je die kans verkleinen met het belonen van een 'goede' leefstijl?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:52:43 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Veel zorgverzekeraars hebben zo'n app (Zilveren Kruis heeft Actify geloof ik dat 't heet?) waar je stappen kan tellen en dat soort dingen. Daarmee krijg je punten/korting etc. Veel verder dan dat moet 't wat mij betreft niet gaan. Scholen hebben verder naar mijn mening niets te maken met je zaken met de verdere overheid en of je wel of geen boetes hebt, dus dat gaat ze niets aan.
Was er niet ooit een proefballonnetje opgegooid om pin gegevens door te verkopen aan zorgverzekeraars. (zodat ze kunnen zien wat je eet)

Totaal onhoudbaar natuurlijk. Zoveel variabelen.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:53:43 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220687
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja... en nu? Hier valt als leek echt heel weinig zinnigs over te zeggen...
Je mag er wel wat van vinden. Dat het probleem nog wel'eens groter gaat worden met : "winter is coming"
Iets met ramen dicht, ook in het OV en andere binnenwaartse hijgplekken.
pi_195220698
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hier zijn al heel veel topics over geschreven in de loop der jaren. Conclusie is altijd dat niemand weet wat een gezonde levensstijl precies is.

Heel veel sporten verhoogd bv de kans op blessures en klachten. Dus... ga maar eens precies het juiste aantal sporturen bepalen (per persoon).
Gooien we het op bmi van 25 bij gebrek aan vetpercentage testen. Bodybuilders kunnen alsnog gezond stempel krijgen door vetpercentage te laten meten. Mensen met een aandoeningen hebben pech.

Ongezond gedrag als roken, drugs en drinken kan je niet meenemem zonder privacyschendende maatregelen.

Sporten is dmv apps wellicht wel te koppelen?
pi_195220717
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat gezond eten is veranderd ook elk jaar. Eerst was melk heel gezond. Toen weer niet, toen weer wel, etc.
Een vriend van me is fysio, de meesten die bij hem in de praktijk rondlopen zijn voetballers en kickboksers, mensen die een prima BMI hebben, maar die hun lichaam overbelasten.

Gezond leven is ook verschillend per persoon. Mijn broertje heeft een schildklierafwijking en weegt 67 kilo. Die vreet partijen eten weg daar word je eng van. Wat BMI betreft zit ie op zo'n 13%, maar of ie van binnen gezond is is maar de vraag.

Zo zwart-wit is het inderdaad niet.
pi_195220719
Ik ben benieuwd wanneer Wilders weer een 180 graden draai maakt en het kabinet gaat verwijten dat ze veel te slap ingrijpen en dat ze daarmee doden op hun geweten hebben.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:56:24 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195220736
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een vriend van me is fysio, de meesten die bij hem in de praktijk rondlopen zijn voetballers en kickboksers, mensen die een prima BMI hebben, maar die hun lichaam overbelasten.

Gezond leven is ook verschillend per persoon. Mijn broertje heeft een schildklierafwijking en weegt 67 kilo. Die vreet partijen eten weg daar word je eng van. Wat BMI betreft zit ie op zo'n 13%, maar of ie van binnen gezond is is maar de vraag.

Zo zwart-wit is het inderdaad niet.
Buiten dat moet je dat allemaal gaan bijhouden dan. Nog meer data... nog meer lekken, nog meer misbruik. Nee dankje.
pi_195220759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt tamelijk fascistoïde en bovendien niet zo effectief als het om corona gaat. Heb je in het RIVM-rapport gelezen welke aandoeningen mensen die overlijden aan corona en onder de 70 zijn hebben? Spoiler: obesitas komt niet eens in de buurt van de top.

Naarmate mensen ouder zijn is de kans groter dat zij erg ziek worden van corona of overlijden. Hoe ga je die kans verkleinen met het belonen van een 'goede' leefstijl?
Welke aandoeningen onder de 70 zijn het dan?
Herinner me dat iedereen op de ic bijna zwaar overgewicht had.
Bedoel het overigens ook meer in zijm algemeen. Goed gedrag stimuleren dmv beloningen ipv enkel straffen.
  woensdag 23 september 2020 @ 17:57:50 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195220762
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we over 5 jaar terugkijken naar dit jaar wordt in sommige opzichten wel hilarisch. Debatten in de tweede kamer omdat iemand zijn schoonmoeder een knuffel gaf. Boetes omdat 3 vriendinnen binnen anderhalve meter van elkaar een stukje taart zaten te eten. WC-papier hamsteren, eten uit blik en masse inkopen.

De bizarre situatie waar we nu in zitten kunnen we denk ik later alleen maar van denken: Jeetje, wat waren we met zn allen een stel malloten.
Ik ga er ook vanuit dat we dat zo zullen keunnen gaan bedenken.
Het alternatief is een veel tragischer lot......
pi_195220772
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was er niet ooit een proefballonnetje opgegooid om pin gegevens door te verkopen aan zorgverzekeraars. (zodat ze kunnen zien wat je eet)

Totaal onhoudbaar natuurlijk. Zoveel variabelen.
Ja. Tegenwoordig doen mensen dat wel vrijwillig met PSD2. Ik denk dat als je 't aan veel mensen overlaat ze het prima delen, als ze maar korting krijgen. Punt is wel, moet vrijwillig zijn.
  woensdag 23 september 2020 @ 18:01:02 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195220807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Welke aandoeningen onder de 70 zijn het dan?
Herinner me dat iedereen op de ic bijna zwaar overgewicht had.
Bedoel het overigens ook meer in zijm algemeen. Goed gedrag stimuleren dmv beloningen ipv enkel straffen.
Overgewicht: het hoofd van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, Diederik Gommers, zei bij Jinek dat twee derde tot 80 procent van de IC-patiënten obesitas heeft.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195220821
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga er ook vanuit dat we dat zo zullen keunnen gaan bedenken.
Het alternatief is een veel tragischer lot......
Een alternatief scenario wil ik niet aan denken, daar word ik alleen maar depressief van ;)

Dit komt echt wel weer goed, volgend jaar is denk ik te vroeg, daarom zei ik ook 5 jaar. Dat we 2025 een soort 2020-oudejaarsconference krijgen. Netflix documentaires over: "De strijd tegen de onzichtbare vijand". Films tegen die onzichtbare vijand waar de president van de VS zegt over de datum dat de strijd tegen het virus gewonnen is (uiteraard heeft de VS de wereld gered): "Today, we celebrate our victory against the most difficult enemy we ever encountered"

De komende 50 jaar gaat Hollywood dit uitmelken als een malle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')