Ze hadden in de Randstad half augustus al regionale lockdowns moeten doen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat echt nodig is vrijdag is een regionale lockdown. Geen onzin maatregelen zoals dit.
quote:Op woensdag 23 september 2020 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Moet deze tweet dan officieel de tweede golf inleiden?
En ik hoor niet bij die iedereen, dus dat kan niet iedereen zijn.
Elk jaar zie je dat in september dit soort dingen gebeuren. Dus nu heb je corona dat toeslaat als de mensen zwakker worden. Dus vrees dat dit moeilijk terug te buigen is, zonder te veel colleteral dammagequote:
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is toch geen touw aan vast te knopen zo, doe dan meteen heel Nederland maar.
met extra maategelen of met fopmaatregelen ?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Rtl nieuws meldt nu toch ook dat de 8 extra regio’s vrijdag al aangekondigd worden of in gaan.
Ik denk dat het wel had kunnen werken. Begin augustus, toen het in Rotterdam en Amsterdam kwam opzetten. Wellicht als ze toen hadden ingegrepen, er erger voorkomen had kunnen worden.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.
Ik weet het, maar draagvlak etc.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hadden in de Randstad half augustus al regionale lockdowns moeten doen.
Nou ja, het kan wel regionaal, maar alleen in een vroegtijdig stadium. Zoals in Amsterdam en Rotterdam, daar hadden ze vorige maand gewoon een korte lockdown moeten doen. Zeg een dag of tien de boel ff op slot. Had serieus een boel kunnen schelen, denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens, ze merken nu gewoon al dat dat regionale complete nonsens is in ons kleine land.
Ze hadden ook al sinds vrijdag hiermee rekening kunnen houden en alvast hun voorbereidingen treffen. Het is niet dat het volledig uit de lucht komt vallen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja het is sinds gisteren bekend, enige voorbereiding kan ik nog inkomen.
Hoe zie je dat voor je dan? Studenten kunnen prima ergens naar toe reizen met hun OVtjequote:Op woensdag 23 september 2020 19:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ja, het kan wel regionaal, maar alleen in een vroegtijdig stadium. Zoals in Amsterdam en Rotterdam, daar hadden ze vorige maand gewoon een korte lockdown moeten doen. Zeg een dag of tien de boel ff op slot. Had serieus een boel kunnen schelen, denk ik.
Brabants Dagbladquote:In het nieuwe voetbalseizoen zijn al 100 wedstrijden van de eerste elftallen van amateurclubs afgelast. Dat komt vooral door corona-uitbraken onder spelers van de clubs, waardoor hun elftallen niet in actie konden komen. Dat blijkt uit cijfers die BNR heeft opgevraagd bij voetbalbond KNVB.
Wekelijks spelen zo'n 2500 eerste elftallen een wedstrijd tegen elkaar en het nieuwe seizoen is in het amateurvoetbal nu zo'n vier weken onderweg. Hoewel Nederland nog aan het begin lijkt te staan van een tweede coronagolf en de weersomstandigheden er vanaf nu ook niet beter op worden, maakt de KNVB zich nog geen zorgen over het uitspelen van de competities. In een reactie laat de bond weten dat de meeste wedstrijden al snel weer kunnen worden ingehaald en er nog voldoende vaste inhaalweekeinden beschikbaar zijn.
Bij een regionale lockdown wordt het OV daar ook weer voor alleen essentiele reizen. Dan hebben ze er niets in te zoeken.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? Studenten kunnen prima ergens naar toe reizen met hun OVtje
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij een regionale lockdown wordt het OV daar ook weer voor alleen essentiele reizen. Dan hebben ze er niets in te zoeken.
1.5 week is net wat te kort denk ikquote:Op woensdag 23 september 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.
Ja, want mooi geschreven en terechtquote:Op woensdag 23 september 2020 18:56 schreef Compatibel het volgende:
Interessant stuk over de mentaliteit van studenten.
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
Denken jullie dat deze studente ooit nog ergens aan de bak komt?
Wie weet, was meteen een mooie testcase geweest. Gemiste kans op alle fronten.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
1.5 week is net wat te kort denk ik
Derde golfquote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Steeds te afwachtend en te laat.
Bij een derde golf staan we weer apatisch te kijken.
1,5 week? Men houdt nu 10 dagen incubatie tijd aan. Dus als je nu een lockdown instelt heb je 10 dagen incubatie tijd dan een tijd dat je huisgenoten aan kan steken. Die hebben dan ook weer een incubatie tijd. Dan zit je al snel op 30 dagen. Dus tot zo ver de korte lockdown. Wil je nog de herstel tijd bij doen dan zit je zo op 1,5 maand.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit ja. In feite gewoon de maatregelen van half maart , maar dan vrij lokaal en voor een kortere periode, zeg anderhalve week. Gewoon alles dicht op dokters, apotheken en supermarkten na en geen samenscholingen en evenementen.
een EZEL stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen.....maar onze overheid 3 keer ?quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En dan roepen er ook weer wat leipo's dat je niet kan weten of het deze keer weer fout zal gaan.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
We gaan het meemaken de komende 4-5 wekenquote:Op woensdag 23 september 2020 19:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan roepen er ook weer wat leipo's dat je niet kan weten of het deze keer weer fout zal gaan.
Ik heb niet het idee dat dit per se een tweede golf is, maar gewoon nog steeds de eerste.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk dat er een vrij sterk seizoenseffect is. In de zomer neemt het af, in de winter neemt het toe. Je kunt dat golven noemen als je wil, maar in feite is het gewoon één grote uitbraak.quote:Op woensdag 23 september 2020 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dit per se een tweede golf is, maar gewoon nog steeds de eerste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |