Niet echt.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij komt wel goed uit z'n woorden...
Hij is iets emotioneler, maar echt een groot spreker is hij nooit geweest.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Neejoh, hij blijft 100%quote:Op woensdag 2 september 2020 20:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet echt.
Zal hij dan toch de eer aan zichzelf gaan houden?
Grapperhaus komt zelden echt goed uit zijn woorden. In de debatten is het geen topper. Naar mijn indruk is het wel een vrij goede dossierminister.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet echt.
Zal hij dan toch de eer aan zichzelf gaan houden?
Een aso geeft niets om zijn geloofwaardigheidquote:Op woensdag 2 september 2020 20:34 schreef Hanca het volgende:
Ik gun de man absoluut dat hij mag blijven. Maar ik zie niet hoe hij zijn geloofwaardigheid terug kan krijgen. Dit zijn mooie excuses, maar het grote deel van de samenleving en zeker het gedeelte wat de regels normaal overtreedt ziet deze excuses niet. Dus dat helpt niet.
Vind je?quote:Op woensdag 2 september 2020 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het lijkt er op ja. Of ze weet het juist welquote:Op woensdag 2 september 2020 20:38 schreef Hanca het volgende:
Arib weet nog niet of er een eindstatement van aftreden komt, zo lijkt het. Daarom krijgt hij nu de kans om te antwoorden zonder interrupties, denk ik.
Dat is het al jaren niet.quote:
Ja, dat kan ook. Geen idee of zoiets met de voorzitter wordt besproken. Wellicht om de volgorde van ministers aan te passen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het lijkt er op ja. Of ze weet het juist wel
Echt hequote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gelukkig herkent iedereen sarcasme
Owhquote:Op woensdag 2 september 2020 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gelukkig herkent iedereen sarcasme
Ditquote:Op woensdag 2 september 2020 20:38 schreef Hanca het volgende:
Arib weet nog niet of er een eindstatement van aftreden komt, zo lijkt het. Daarom krijgt hij nu de kans om te antwoorden zonder interrupties, denk ik.
Jeetje, dat lijkt mij echt niet fijn!quote:Op woensdag 2 september 2020 20:38 schreef Charrell het volgende:
Stel je voor dat je grapperhouse bent... nu op dit moment
Eensquote:Op woensdag 2 september 2020 20:41 schreef Hamzoef het volgende:
Zou echt belachelijk zijn als hij het veld niet hoeft te ruimen.
Niet omdat hij handen geschud of geknuffeld heeft. Dat is te vergeven.
Maar dat hij daar over liegt is onacceptabel. Nou uitlekken van bordesfoto zei hij dat dat moment van onachtzaamheid was, maar voor de rest wel alle maatregelen in acht genomen waren. Waarschijnlijk was hij blij dat het alleen die bordesfoto was, dacht hij ... :’)
Zo praat hij altijd, een begrotingsbehandeling met hem is ook lastig te volgen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:44 schreef Charrell het volgende:
Ik word me een partij moe van zijn articulatie
Had hij van te voren aan moeten denken, ik begrijp dat dat momenteel vaak wel een rol is van de ceremoniemeester.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef Poison-Ivy het volgende:
Hij had liever gehad dat iemand hem op zijn feestje even had gewaarschuwd.
Zo van " meneer Grapperhaus let u even op de maatregelen van corona"
Alsof niemand iets van te voren gezegd heeft.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef Poison-Ivy het volgende:
Hij had liever gehad dat iemand hem op zijn feestje even had gewaarschuwd.
Zo van " meneer Grapperhaus let u even op de maatregelen van corona"
Ehhh eh ehhhhquote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat staat Grapperhaus te puffen, ik zou maar een testje laten doen als ik hem was.
Dat doet hij letterlijk altijd.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat staat Grapperhaus te puffen, ik zou maar een testje laten doen als ik hem was.
Hij maakt er zelf jolige grapjes over.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij is een echte jurist en een echte politicus. Verwacht jij dan een duidelijk antwoord op de vraag?quote:
Neequote:Op woensdag 2 september 2020 20:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij is een echte jurist en een echte politicus. Verwacht jij dan een duidelijk antwoord op de vraag?
Zijn Kuyper-opmerking had een dikje aanwizing moeten zijnquote:Op woensdag 2 september 2020 20:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik dacht dus serieus even 'gaan we weer met een VVD'er'
Blijkt hij een CDA'er
OT; die blijft vast wel hoor. Het is stom, maar geen bombardement op een Iraaks dorp of een verloren bonnetje van een paar ton.
quote:
Ik heb Rutte ook Kuyper wel eens horen citerenquote:Op woensdag 2 september 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn Kuyper-opmerking had een dikje aanwizing moeten zijn
1e minister-president ofzo geloof ikquote:Op woensdag 2 september 2020 20:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb Rutte ook Kuyper wel eens horen citeren
Maar dat ze zo één voor één uitlekken, dat voelt wel een beetje als vooraf opgezet plan.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:41 schreef Hamzoef het volgende:
Zou echt belachelijk zijn als hij het veld niet hoeft te ruimen.
Niet omdat hij handen geschud of geknuffeld heeft. Dat is te vergeven.
Maar dat hij daar over liegt is onacceptabel. Na uitlekken van bordesfoto zei hij dat dat een moment van onachtzaamheid was, maar voor de rest wel alle maatregelen in acht genomen waren. Waarschijnlijk was hij blij dat het alleen die bordesfoto was, dacht hij ... :’)
Dat is het ook. Heeft de fotograaf toegegeven.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar dat ze zo één voor één uitlekken, dat voelt wel een beetje als vooraf opgezet plan.
Oprichter van de eerste politieke partij, van bevindelijk gereformeerden. Kabinet begin van de 20e eeuw, was denk ik niet de eerste.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1e minister-president ofzo geloof ik
Zo doet een paperazzi fotograaf dat altijd, dan kan hij steeds weer geld vragen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Maar dat ze zo één voor één uitlekken, dat voelt wel een beetje als vooraf opgezet plan.
Bonus punt voor Hanca.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oprichter van de eerste politieke partij, van bevindelijk gereformeerden. Kabinet begin van de 20e eeuw, was denk ik niet de eerste.
Dominee, journalist, oprichter van de VUquote:Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oprichter van de eerste politieke partij, van bevindelijk gereformeerden. Kabinet begin van de 20e eeuw, was denk ik niet de eerste.
Eensquote:Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef danos het volgende:
Tenenkrommend dat het hier alweer een halve dag over moet gaan, trap die vent eruit en ga weer aan het werk.
De hele dag een vent die dom is geweest en dat toegeeft en dan 20 sneuneuzen aan de bar die om de beurt dat urenlang moeten inwrijven.
Ook een bonuspunt voor Whiskersquote:Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dominee, journalist, oprichter van de VU
Hij is mijn voorvader, ik denk dat ik minstens evenveel van hem weetquote:
Arib moet gewoon de vragen qua aantal beperken tot diegene die wel beantwoord worden. Ze faciliteert het systematisch wegduiken van dit kabinet op meer dan een manier.quote:
Tja. Dat is dus nu hoe het werkt in dit land, weet de media slim te bespelen en een minister valt. Even ongeacht hoe Grapperhaus er op gereageerd heeft (oerstom natuurlijk), is dat wel een trieste gedachte.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Heeft de fotograaf toegegeven.
Kuyper komt ook binnen de kerkgeschiedenis wel eens terug. Uitgebreid aandacht voor geweest op mijn middelbare school dus.quote:
Ik vind het ook zonde van de tijd. Maar goed. Veel anderen vinden het belangrijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef danos het volgende:
Tenenkrommend dat het hier alweer een halve dag over moet gaan, trap die vent eruit en ga weer aan het werk.
De hele dag een vent die dom is geweest en dat toegeeft en dan 20 sneuneuzen aan de bar die om de beurt dat urenlang moeten inwrijven.
Ja en nee. Hij heeft gewoon enorm dom gehandeld. Op de bruiloft en daarna.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Tja. Dat is dus nu hoe het werkt in dit land, weet de media slim te bespelen en een minister valt. Even ongeacht hoe Grapperhaus er op gereageerd heeft (oerstom natuurlijk), is dat wel een trieste gedachte.
Dus jij heet Whiskers2009 Kuyper?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij is mijn voorvader, ik denk dat ik minstens evenveel van hem weet
Ik vind het juist goed!quote:Op woensdag 2 september 2020 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en nee. Hij heeft gewoon enorm dom gehandeld. Op de bruiloft en daarna.
Maar fotografen in de bosjes zijn intens sneu ja.
Daar heeft de kamer ook trucjes voor, het zogenaamde "treintjesvormen". Ik vind niet dat de voorzitter de inhoud van de antwoorden moet beoordelen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Arib moet gewoon de vragen qua aantal beperken tot diegene die wel beantwoord worden. Ze faciliteert het systematisch wegduiken van dit kabinet op meer dan een manier.
Misschien is hij wel een voorvader van mijn moeders kantquote:Op woensdag 2 september 2020 21:02 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Dus jij heet Whiskers2009 Kuyper?
We hebben een winnaar!quote:Op woensdag 2 september 2020 21:03 schreef Hexagon het volgende:
Je zou zeggen dat een katholiek eerder refereert aan Charles Ruijs de Beerenbrouck of Willem Hubert Nolens.
Ken je de geschiedenis vh CDA? En dat er altijd een Abraham Kuyper-kamer was in hun hoofdkantoor in de Abraham Kuyperstraat? Wellicht nu nog, al zijn ze inmiddels verhuisd?quote:
In 2017 nog wel, in elk geval: https://www.cda.nl/wetens(...)ctueel/nieuws/154656quote:Op woensdag 2 september 2020 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ken je de geschiedenis vh CDA? En dat er altijd een Abraham Kuyper-kamer was in hun hoofdkantoor in de Abraham Kuyperstraat? Wellicht nu nog, al zijn ze inmiddels verhuisd?
Ben jij getrouwd? Kun jij je elke seconde nog herinneren?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:07 schreef danos het volgende:
En godver nu kan die lul het zich niet meer herinneren, de meest intelligente mensen van het land vergeten opeens weer dingen, het is zo zielig.
Dan denk je dat het een VVD'er is.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:07 schreef danos het volgende:
En godver nu kan die lul het zich niet meer herinneren, de meest intelligente mensen van het land vergeten opeens weer dingen, het is zo zielig.
Zonde van de tijd om aandacht te besteden aan de geloofwaardigheid van een minister? We hebben het hier over de top van de top, niet over iemand met aan vakantiebaantje. Voor hem 17 miljoen anderen in dit land. Dan moet je uitstekend werk kunnen verwachten en dat ontbrak in dit geval van alle kantenquote:Op woensdag 2 september 2020 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook zonde van de tijd. Maar goed. Veel anderen vinden het belangrijk.
Ik denk dat ik het terug moet kijken.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:11 schreef Coco. het volgende:
[..]
Trouwens Op1 vanavond, VBL on tour
Het gaat niet ten koste van wat anders, De Jonge en Rutte komen zo gewoon nog en het wordt gewoon weer nachtwerk.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook zonde van de tijd. Maar goed. Veel anderen vinden het belangrijk.
Kan je met een strafblad minister van justitie worden?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:13 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ie zichzelf een strafblad geven
Da's een idee maar moet hij dan niet aftreden?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:13 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ie zichzelf een strafblad geven
Omdat ik het een ontzettend domme actie van hem vind, maar ik zou het nog dommer vinden als om dit soort zaken ministers vertrekken en er dus weer kostbare tijd vergooid moet worden aan het zoeken naar iemand die misschien niet inhoudelijk beter is, maar geen domme fout heeft gemaakt. Zijn functioneren als minister (of dat goed is of niet staat hier even buiten) vind ik belangrijker dan het al dan niet maken van een domme fout als dit.quote:
Da's te doen gebruikelijk hoewel je wel eens van mensen hoort die per ongeluk dronken trouwen in Las Vegas of zo.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:14 schreef Sjemmert het volgende:
Grapperhaus is intentioneel getrouwd
Ah, toch fijn voor z'n vrouw om te horen dat het niet per ongeluk gingquote:Op woensdag 2 september 2020 21:14 schreef Sjemmert het volgende:
Grapperhaus is intentioneel getrouwd
Mag hopen van niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan je met een strafblad minister van justitie worden?
quote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, toch fijn voor z'n vrouw om te horen dat het niet per ongeluk ging
Ah, de belofte van vrouwelijk gezelschap maakt veel goed voor jou, zie ikquote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik het een ontzettend domme actie van hem vind, maar ik zou het nog dommer vinden als om dit soort zaken ministers vertrekken en er dus weer kostbare tijd vergooid moet worden aan het zoeken naar iemand die misschien niet inhoudelijk beter is, maar geen domme fout heeft gemaakt. Zijn functioneren als minister (of dat goed is of niet staat hier even buiten) vind ik belangrijker dan het al dan niet maken van een domme fout als dit.
Dat hij met het bericht kwam dat mensen van buiten de EU met een relatie met een Nederlander ineens weer naar Nederland konden komen helpt voor mij persoonlijk natuurlijkmaar ook buiten dat hoop ik dat hij niet om dit vertrekt/moet vertrekken.
Ik niet. Rechtsongelijkheid.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik het een ontzettend domme actie van hem vind, maar ik zou het nog dommer vinden als om dit soort zaken ministers vertrekken en er dus weer kostbare tijd vergooid moet worden aan het zoeken naar iemand die misschien niet inhoudelijk beter is, maar geen domme fout heeft gemaakt. Zijn functioneren als minister (of dat goed is of niet staat hier even buiten) vind ik belangrijker dan het al dan niet maken van een domme fout als dit.
Dat hij met het bericht kwam dat mensen van buiten de EU met een relatie met een Nederlander ineens weer naar Nederland konden komen helpt voor mij persoonlijk natuurlijkmaar ook buiten dat hoop ik dat hij niet om dit vertrekt/moet vertrekken.
Volgens mij maakt dat voor politieke functies niet zoveel uit. Had Jan Pronk niet ook een strafblad nadat hij met zijn dronken kop de sloot in reed?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan je met een strafblad minister van justitie worden?
Niemand neemt hem nu nog serieus.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de belofte van vrouwelijk gezelschap maakt veel goed voor jou, zie ik
Hij heeft een vriendin hoorquote:Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, de belofte van vrouwelijk gezelschap maakt veel goed voor jou, zie ik
Niet alle. Wel voor de minister van Justitie.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat voor politieke functies niet zoveel uit. Had Jan Pronk niet ook een strafblad nadat hij met zijn dronken kop de sloot in reed?
Omdat het beleid niet gaat veranderen. Als hij weg gaat moet er weer een nieuwe minister ingewerkt worden. In een crisis.quote:
Nu gaat het ineens om de intentie.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Grapperhaus staat hier nou regels te verzinnen die helemaal niet gehanteerd worden. Wel leuk voor die mensen in het beklaagdenbankje om te citeren.
Het is een matig jurist hoor, hij rommelde maar wat aan met de regels (''afspraken") en nu rommelt hij maar wat met de handhavingspraktijk.
Ja en? Wat doet dat er toe?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het beleid niet gaat veranderen. Als hij weg gaat moet er weer een nieuwe minister ingewerkt worden. In een crisis.
En tot welk doel? Omdat ie een fout privé maakte.
Hij heeft zijn ministerie goed in zijn hoofd. Vakinhoudelijk is ie prima.
Ik zie geen voordeel bij zijn aftreden.
Maar goed. Ik hoef die beslissing niet te nemen.
Hij is lang advocaat geweest en volgens mij wel een topadvocaat. Maar geen strafrecht maar arbeidsrecht.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is een matig jurist hoor, hij rommelde maar wat aan met de regels (''afspraken") en nu rommelt hij maar wat met de handhavingspraktijk.
Nou, iemand vroeg mijn mening. En die heb ik zojuist gegeven.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja en? Wat doet dat er toe?
Dat kan, gelukkig mogen we van mening verschillenquote:Op woensdag 2 september 2020 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik niet. Rechtsongelijkheid.
Nou ja, niemand...quote:
Is dat echt zo of bedenk je dat?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet alle. Wel voor de minister van Justitie.
Dit is POL toch?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, iemand vroeg mijn mening. En die heb ik zojuist gegeven.
Rechtsongelijkheid is er, of niet. Dat is geen kwestie van meningen. Of je moet rechtsongelijkheid niet erg vinden, dat is dan wel een mening.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan, gelukkig mogen we van mening verschillen
De kamer ontbiedt de minister om verantwoordig af te leggen middels het beantwoorden van vragen. Ik zie hier wel een rol voor de voorzitter, zoals ze zelf ook al aan de bel heeft getrokken over het niet of slecht beantwoorden van schriftelijke vragen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heeft de kamer ook trucjes voor, het zogenaamde "treintjesvormen". Ik vind niet dat de voorzitter de inhoud van de antwoorden moet beoordelen.
Klopt, het is hier nog net geen COR.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan, gelukkig mogen we van mening verschillen
Ja. Dus? Wat is je punt?quote:
Nou ja, dit dus inderdaad. Het is niet ideaal, verre van, maar hem laten zitten is een minder slechte optie dan iemand anders er nu neer gooien.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het beleid niet gaat veranderen. Als hij weg gaat moet er weer een nieuwe minister ingewerkt worden. In een crisis.
Een minister van Justitie met een strafblad? Hoe zie jij dat politiek voor je?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is dat echt zo of bedenk je dat?
Het voordeel is dat het de geloofwaardigheid helpt. En er staan wel mensen klaar die het over kunnen nemen, met Van Dam en Van Toorenburg. Natuurlijk moeten die worden ingewerkt, maar het belangrijkste kennen ze wel (zelfs verder terug dan Grapperhaus, Van Toorenburg zit al sinds 2007 in de kamer).quote:Op woensdag 2 september 2020 21:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat je het politiek dient te bekijken.quote:
Gelukkig niet zegquote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Coco. het volgende:
[..]
Klopt, het is hier nog net geen COR.
Hij geeft wel antwoord, maar gaat over zijn eigen tekst. Als een minister echt geen antwoord geeft grijpt de voorzitter altijd wel in. Maar de inhoud van het antwoord beoordelen als onvoldoende past de voorzitter niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kamer ontbiedt de minister om verantwoordig af te leggen middels het beantwoorden van vragen. Ik zie hier wel een rol voor de voorzitter, zoals ze zelf ook al aan de bel heeft getrokken over het niet of slecht beantwoorden van schriftelijke vragen.
Juist bij mondelinge vragen, voor het oog van heel het land, is dat niet zomaar wat gesputter wat genegeerd kan worden.
Dick Cheney had als vice-president ook een strafblad. Nou is dat wel in de VS. Maar politiek was het geen probleem.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Een minister van Justitie met een strafblad? Hoe zie jij dat politiek voor je?
Andete portefieulle zou net kunnen wellicht.
Zeer wel mogelijk, maar dat doet niet af aan het feit dat Grapperhaus gelogen heeft omdat hij dacht dat deze foto’s het ‘ergste’ waren en er niet meer naar buiten zou komen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:57 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hey, ik zal er geen traan om laten als ie weg gaat. Maar van mij hoeft dat niet. En wat ik zo beluister vanavond, van de meerderheid in de kamer ook niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je het politiek dient te bekijken.
Nou ja, Klaver is nu wel streng. En Klaver is wel een belangrijke steunpilaar voor dit kabinet. Maar hij lijkt sowieso nog wel een meerderheid te hebben, onder andere omdat de SGP bijna nooit moties van wantrouwen steunt.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey, ik zal er geen traan om laten als ie weg gaat. Maar van mij hoeft dat niet. En wat ik zo beluister vanavond, van de meerderheid in de kamer ook niet.
Hij lijkt ook politiek nog genoeg steun te krijgen.
(Maar goed, de avond is nog niet voorbij, dat kan nog veranderen).
Denk eerder dat men dan gaat reshuffelen in het kabinet.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het voordeel is dat het de geloofwaardigheid helpt. En er staan wel mensen klaar die het over kunnen nemen, met Van Dam en Van Toorenburg. Natuurlijk moeten die worden ingewerkt, maar het belangrijkste kennen ze wel (zelfs verder terug dan Grapperhaus, Van Toorenburg zit al sinds 2007 in de kamer).
Er zijn ook wel eens ministers opgestapt omdat naar inzicht van diegene een te groot deel van de oppositie hem niet meer steunde.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou ja, Klaver is nu wel streng. En Klaver is wel een belangrijke steunpilaar voor dit kabinet. Maar hij lijkt sowieso nog wel een meerderheid te hebben, onder andere omdat de SGP bijna nooit moties van wantrouwen steunt.
Jij vind het wenselijk? Nee toch mag ik hopen?quote:Op woensdag 2 september 2020 21:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dick Cheney had als vice-president ook een strafblad. Nou is dat wel in de VS. Maar politiek was het geen probleem.
Braveborstenpartijquote:Op woensdag 2 september 2020 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
CU weer overdreven vergevingsgezind
Altijd eigenlijk.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er zijn ook wel eens ministers opgestapt omdat naar inzicht van diegene een te groot deel van de oppositie hem niet meer steunde.
Als het om vergrijpen gaat die het vertrouwen niet structureel beschadigen dan wil ik het door de vingers zien.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij vind het wenselijk? Nee toch mag ik hopen?
Ik vind een coronaregelfout dan ook niet op het strafblad horen. Of hooguit het bewust organiseren van een coronafeest, maar niet dit soort gedrag.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het om vergrijpen gaat die het vertrouwen niet structureel beschadigen dan wil ik het door de vingers zien.
Als hij nou was gepakt met drugshandel of witwassen dan zou het anders zijn dan de fout in gaan met Coronaregels.
Het is de dubbele standaard. Anderen hebben een aantekening op het strafblad wat zeer ingrijpend is. Bijv. je wil naar Amerika vliegen dan moet je alles invullen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als het om vergrijpen gaat die het vertrouwen niet structureel beschadigen dan wil ik het door de vingers zien.
Als hij nou was gepakt met drugshandel of witwassen dan zou het anders zijn dan de fout in gaan met Coronaregels.
Goede vraag ja.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:37 schreef Hanca het volgende:
Wel een terechte vraag van Van der Staaij. Als de komende 3 weken er steeds weer foto's lekken, wordt het probleem steeds groter.
Inderdaad het begint altijd met één bonnetje en vervolgens blijken er vuilniszakken vol te zijn.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:37 schreef Hanca het volgende:
Wel een terechte vraag van Van der Staaij. Als de komende 3 weken er steeds weer foto's lekken, wordt het probleem steeds groter.
Wat mij betreft halen ze de Corona portefeuille bij hem weg.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:37 schreef tstile het volgende:
[..]
Het is de dubbele standaard. Anderen hebben een aantekening op het strafblad wat zeer ingrijpend is. Bijv. je wil naar Amerika vliegen dan moet je alles invullen.
De boete die anderen moeten betalen is zo hoog dat het voor sommige mensen 3 maanden boodschappengeld is.
Hij is degene die de regels wil maken. Daarom moet dit hem veel zwaarder worden aangerekend dan wie dan ook. Maar dat lijken veel mensen niet te snappen.
De redenering 'ach iedereen kan fouten maken' is niet zijn uitgangspunt! Hij vind mensen asociaal. Dan moet ie zich zelf ook maar meten aan zijn eigen standaard. Dus keiharde faal. Dus exit.
Had hij nou altijd als standpunt gehad 'Lieve mensen doe allemaal je best om afstand te houden, het is van groot belang'. Dan was het anders geweest.
Het is gewoon het zoveelste inkijkje in hoe de politiek het volk bewerkt met woorden die voor hun zelf blijkbaar geen waarde hebben.
Dit. En dan ook nog eens mild voor hem zijn van de kamer verwachten. Flikker een eind op kale.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:30 schreef tstile het volgende:
Ik walg niet van mensen die fouten begaan.
Ik walg wel van mensen die van die wijsneuzen zijn die anderen wel even vertellen hoe het moet. Zelfs een STRAFBLAD geven vinden ze prima. Zware maatregelen tegen mensen vinden ze geen probleem.
Vervolgens zelf door de mand vallen en dan proberen weg te komen met excuses. Ja, daar walg ik van.
Wat ik nog erger vind is de goede naam van het Rode Kruis erbij halen door te gaan doneren. Een bedrag wat voor iemand zoals hem helemaal niks is. Anderen een strafblad, zelf een eigen gekozen gift doen en excuses aanbieden. Wat denkt 'ie nou eigenlijk?
De meeste keren dat ik ben aangehouden hebben excuses niet geholpen. Sterker nog, meestal maakte ik geen excuses omdat ik simpelweg bewust een fout had gemaakt en de gevolgen accepteerde. Dat zou hij ook moeten doen. Flikker toch op met je excuses. Met zo'n voorbeeldfunctie kom je niet weg met excuses. Dan moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen en beseffen dat je niet geschikt bent. hasta la vista. Trap die Femke er gelijk achteraan.
Maar politiek is allemaal spel. Ze moeten allemaal even hun afkeuring uitspreken maar uiteindellijk weten ze dat overal wel lijken in de kast zitten. Ze willen zelf ook blijven zitten als ze fouten maken vandaar dat ze alleen voor de buhne fel van leer gaan maar als de cameras uit staan heffen ze gezellig samen het glas hoor maak je maar geen illussies.
De rest van Nederland is geen Minister van V&J. Hij maant en vermaant namens heel handhavend Nederland. Dat imago heeft nu een deuk opgelopen.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
Tuurlijk kan die aanblijven. Alsof de rest van Nederland zich wel braaf aan die 1,5m houdt. Beetje schijnheilig verwijten dit![]()
Ook de minister van V&J is uiteindelijk gewoon een mens.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:51 schreef Smegma. het volgende:
[..]
De rest van Nederland is geen Minister van V&J. Hij maant en vermaant namens heel handhavend Nederland. Dat imago heeft nu een deuk opgelopen.
Een heel groot deel wel, of ze proberen het. Handenschudden en knuffelen doet in elk geval het grootste deel van NL niet.quote:Op woensdag 2 september 2020 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
Tuurlijk kan die aanblijven. Alsof de rest van Nederland zich wel braaf aan die 1,5m houdt. Beetje schijnheilig verwijten dit![]()
van de msm achterban kan je niet anders dan dit verwachtenquote:Op woensdag 2 september 2020 21:55 schreef Hanca het volgende:
Bij eenvandaag vindt de meerderheid dat hij mag blijven: https://eenvandaag.avrotr(...)er-geloofwaardighei/
quote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's te doen gebruikelijk hoewel je wel eens van mensen hoort die per ongeluk dronken trouwen in Las Vegas of zo.
quote:Op woensdag 2 september 2020 21:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, toch fijn voor z'n vrouw om te horen dat het niet per ongeluk ging
quote:Op woensdag 2 september 2020 21:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Grapperhaus begint over intentioneel omdat in het strafrecht doorgaans met opzettelijk gewerkt wordt, en daar valt voorwaardelijk opzet onder. Je willens en wetens blootstellen aan de kans.... wat hij zelf deed dus. Zou wel leuk zijn als nu iemand vroeg of hij met intentioneel 'opzettelijk in strafrechtelijke zin' bedoelde.
Mooi hè. Arib.quote:
Nee, dat het geen aantekening mocht worden zat er echt al wel aan te komen. Zie eerdere moties waar CU en D66 mee stemden en zie het commentaar van de RvS die dat ook zegt. Heeft feitelijk niks hier mee te maken, al kan hij met het nu vooraankondigen wellicht wel wat aandacht afleiden van de problemen waar hij mee zit qua geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:31 schreef -XOR- het volgende:
Die huwelijkspica's van Ferd gaan de schatkist nog een hoop geld kosten.
Vragen doen ze wel vaker. Kamerleden kunnen naar de wc, bewindslieden mogen dat niet tijdens het debat (de voorzitter ook niet, je ziet dus ook wel eens een plotse schorsing waarna de voorzitter weg rent).quote:Op woensdag 2 september 2020 22:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte draagt de kamervoorzitter op om te schorsen, interessant.
Hij vraagt niet. Hij wacht dan ook geen antwoord af. Dat viel mij op inzake de verhouding kamer/kabinet.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vragen doen ze wel vaker. Kamerleden kunnen naar de wc, bewindslieden mogen dat niet tijdens het debat (de voorzitter ook niet, je ziet dus ook wel eens een plotse schorsing waarna de voorzitter weg rent).
Ik moet de eerste voorzitter nog zien die dat weigert, antwoord afwachten is dus niet echt nodig.quote:Op woensdag 2 september 2020 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij vraagt niet. Hij wacht dan ook geen antwoord af. Dat viel mij op inzake de verhouding kamer/kabinet.
Hoezo dat?quote:Op woensdag 2 september 2020 22:31 schreef -XOR- het volgende:
Die huwelijkspica's van Ferd gaan de schatkist nog een hoop geld kosten.
Er zal nu toch het een en ander aan boetes moeten worden geschrapt na Ferds uitleg.quote:
Dit vind ik ook zo irritant. Ik heb ook wel eens zulke vergaderingen gehad. Laat naar bed want iedereen moet even zijn plasje doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:10 schreef damsco het volgende:
Wat een hoop gelul om niks. Of je stemt hem weg, of je stopt dit spelletje. Beetje vragen stellen om hem zien te spartelen en vervolgens blijft alles zoals het was
Ze weten dat ze zelf ook onder het vergrootglas komen te liggen als ze Grapperhaus wegsturen... Daar zitten ze ook niet op te wachten.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:10 schreef damsco het volgende:
Wat een hoop gelul om niks. Of je stemt hem weg, of je stopt dit spelletje. Beetje vragen stellen om hem zien te spartelen en vervolgens blijft alles zoals het was
Ik ga nu lachend naar bedquote:Rutte: ik snap het als mensen er nog niet aan toe zijn ons geloofwaardig te vinden
Een motie van wantrouwen en een motie van afkeuring zijn twee totaal verschillende dingen hè?quote:Op donderdag 3 september 2020 00:52 schreef Gretzl het volgende:
Motie van wantrouwen / afkeuring![]()
![]()
![]()
De overige moties van Asscher, o.a. het verzoek om nu eindelijk te kiezen voor een beleid van indammen
Dit jaquote:Op donderdag 3 september 2020 01:02 schreef Boswachtertje het volgende:
ik lees net deze mooie quote van Rutte op de NOS
[..]
Ik ga nu lachend naar bed![]()
Ja, kwam door de woorden van verschillende kamerleden die het ook over wantrouwen haddenquote:Op donderdag 3 september 2020 01:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een motie van wantrouwen en een motie van afkeuring zijn twee totaal verschillende dingen hè?
Ze rekken tijd zodat ze straks om 3:00 massaal NBA kunnen gaan kijken.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:31 schreef kalinhos het volgende:
Die tijden slaan nergens op, De Jonge die nog een betoog houdt om 00.56 wat Niemand meer interesseert en nu gaan ze straks om 01.45 nog stemmen. Terwijl iedereen al compleet gaar is.
Hoezo zegt zo'n Arib niet gewoon om 2300: jongens, iedereen nog max 5 minuten pp, we moeten morgen weer gewoon werken, de tyfus met je half2 snachts debat.
Wat een onzin, Rutte en De Jonge hierom wegsturen zou echt te gek voor woorden zijn. Dan was het geen politiek, maar een kleuterklas.quote:Op woensdag 2 september 2020 23:45 schreef Gretzl het volgende:
Met een echt kritische oppositie en media was niet alleen Grapperhaus nu door de achterdeur vertrokken, maar hadden Rutte en De Jonge er ook niet meer gezeten. Onvoorstelbaar met hoeveel blunders ze kunnen wegkomen.
De reden dat hij er nog zit is juist dat hij verder nooit blunders heeft gemaakt en zeer wordt gewaardeerd door alle politici, dat lieten zelfs Wilders en Baudet merken.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:15 schreef Oostblokkert het volgende:
De blunders en het slechte beleid van deze man door de jaren heen
Tja, zo gaat het altijd. De dag er na is de grote zaal ook gewoon weer vol gepland en hebben de ministers en de woordvoerders ook weer afspraken.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:31 schreef kalinhos het volgende:
Die tijden slaan nergens op, De Jonge die nog een betoog houdt om 00.56 wat Niemand meer interesseert en nu gaan ze straks om 01.45 nog stemmen. Terwijl iedereen al compleet gaar is.
Hoezo zegt zo'n Arib niet gewoon om 2300: jongens, iedereen nog max 5 minuten pp, we moeten morgen weer gewoon werken, de tyfus met je half2 snachts debat.
Hoort bij het vak.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:31 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk niks met de anderhalvemetersamenleving (de mensen die zich er aan hielden blijven zich er wel aan houden), misschien wel wat met de antwoorden aan BOA's van mensen die zich er toch al niet aan hielden.quote:Op donderdag 3 september 2020 07:31 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd wat dit gaat doen met de anderhalve meter in de samenleving. Maar ik neem aan dat meeste mensen die afstandsregels aanhouden vanwege het virus en niet vanwege een mogelijke boete.
Vind je? Ik snap het wel.quote:Op donderdag 3 september 2020 01:57 schreef Gretzl het volgende:
Geen consequenties voor Ferd. Teleurstellend
ja i know maar tis eigenlijk gekkenwerkquote:Op donderdag 3 september 2020 07:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, zo gaat het altijd. De dag er na is de grote zaal ook gewoon weer vol gepland en hebben de ministers en de woordvoerders ook weer afspraken.
Als het de minister van volksgezondheid was geweest, oké, dan misschien. Maar zijn departement is justitie, en je ziet nu dat de handhaving van de coronamaatregelen onder BOA's minder wordt door de acties van Grapperhaus. Het heeft dus indirect een negatieve invloed op het dagelijks beleid.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind je? Ik snap het wel.
Ik vind dit op zichzelf wel aftreedwaardig. En dan nog niet zo zeer die anderhalve meter, maar vooral het knuffelen en het feit dat hij daarover eerst niet de waarheid sprak.
Maar je stuurt een brandweercommandant ook niet tijdens een grote brand de laan uit. Dat is gewoon roekeloos.
Ja, maar er is geen andere oplossing. Eerder beginnen gaat niet, want dan halen woordvoerders uit Groningen, Twente en Limburg die met het OV komen de opening van de vergadering niet. Ipv 3 dagen 4 dagen gaan vergaderen betekent dat de kamerleden minder het land in kunnen, ook niet ideaal.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
ja i know maar tis eigenlijk gekkenwerk
Het woord voorbeeldfunctie is schijnbaar vergeten in de Nederlandse politiek, de Kamer leek iig niet erg geinteresseerd om Grapperhaus weg te sturen en hijzelf is daar ook niet voor te porren.quote:Op donderdag 3 september 2020 13:56 schreef Puddington het volgende:
[..]
Als het de minister van volksgezondheid was geweest, oké, dan misschien. Maar zijn departement is justitie, en je ziet nu dat de handhaving van de coronamaatregelen onder BOA's minder wordt door de acties van Grapperhaus. Het heeft dus indirect een negatieve invloed op het dagelijks beleid.
Ik ook, al blijkt Grapperhaus wel erg geliefd bij de bonden en dat weegt toch ook wel zwaar.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het woord voorbeeldfunctie is schijnbaar vergeten in de Nederlandse politiek, de Kamer leek iig niet erg geinteresseerd om Grapperhaus weg te sturen en hijzelf is daar ook niet voor te porren.
Ik blijf het een grote fout vinden dat Grapperhaus aanblijft.
In regentenpapegaaienland misschien.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ook, al blijkt Grapperhaus wel erg geliefd bij de bonden en dat weegt toch ook wel zwaar.
Ik denk dat we juist blij moeten zijn gezien zijn eigen gedrag kan het niet anders zijn dat de corona maatregelen overdreven zijn en niet nodig. En dat we opgelucht adem kunnen halen. En dat hij aanblijft geeft alleen maar aan dat dit klopt denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het woord voorbeeldfunctie is schijnbaar vergeten in de Nederlandse politiek, de Kamer leek iig niet erg geinteresseerd om Grapperhaus weg te sturen en hijzelf is daar ook niet voor te porren.
Ik blijf het een grote fout vinden dat Grapperhaus aanblijft.
Nee, dat weegt niet mee voor mij. Het maakt mij verder niet uit of hij een goede minister is of goed ligt bij de vakbond, het gaat om de geloofwaardigheid van het regeringsbeleid inzake corona, dat loopt een enorme deuk op. Hij had gewoon meteen op moeten stappen imho.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ook, al blijkt Grapperhaus wel erg geliefd bij de bonden en dat weegt toch ook wel zwaar.
Zie hier het probleem....quote:Op donderdag 3 september 2020 14:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat we juist blij moeten zijn gezien zijn eigen gedrag kan het niet anders zijn dat de corona maatregelen overdreven zijn en niet nodig. En dat we opgelucht adem kunnen halen. En dat hij aanblijft geeft alleen maar aan dat dit klopt denk ik.![]()
![]()
Tijd voor een buurtfeest met een BBQ denk ik.quote:
De politiebonden, die vertegenwoordigen echt wel gewoon het gevoel onder de agenten. Je moet eens ophouden met die rare reflex om steeds het woord 'bonden' als rode lap te zien.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In regentenpapegaaienland misschien.
In de echte wereld vertegenwoordigen de bonden inmiddels maar een klein deel van Nederland en een minderheid van de werknemers. Overigens mede dankzij overheidsbeleid maar dat terzijde.
Dat is de reactie van mensen die toch al niet luisteren.quote:
Ik had ook liever opstappen gezien, maar uiteindelijk wilde geen serieuze partij hem wegsturen. Dat is blijkbaar toch de inschatting dat wegsturen ook schadelijk is.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat weegt niet mee voor mij. Het maakt mij verder niet uit of hij een goede minister is of goed ligt bij de vakbond, het gaat om de geloofwaardigheid van het regeringsbeleid inzake corona, dat loopt een enorme deuk op. Hij had gewoon meteen op moeten stappen imho.
Inderdaad, wat betekenen de bonden nog. In vergelijking met andere landen zijn bonden nooit mega populair geweest bij werknemers. Alleen nou net wel in de veiligheidshoek. Bij politie zijn relatief veel mensen lid van een bondquote:Op donderdag 3 september 2020 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In regentenpapegaaienland misschien.
In de echte wereld vertegenwoordigen de bonden inmiddels maar een klein deel van Nederland en een minderheid van de werknemers. Overigens mede dankzij overheidsbeleid maar dat terzijde.
Niet helemaal waar. Er is een motie aangenomen die coronaovertredingen uit het strafblad haalt. Er is gesproken over het testbeleid en voorrang geven van onderwijzers en zorgpersoneel en ook daar is een motie over aangenomen. De motie om met Philips te gaan praten over de beademingsapparatuur is aangenomen. Er is besproken dat maatregelen die voor verzorgingstehuizen gelden ook voor andere zorginstellingen moeten gelden en een motie die oproept dat te onderzoeken is aangenomen. En de minister heeft zeer duidelijk gemaakt nog steeds achter het coronabeleid te staan en heeft zijn excuses gemaakt.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:01 schreef danos het volgende:
Nog ff resumerend, er is weer een uurtje of 12 gekeuveld in de kamer, mannetje/vrouwtje of 40, dus ongeveer 480 uur verkloot voor iets wat je met 2 uur zou moeten kunnen aftikken. Maarja verder is er kennelijk niets nuttigs te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |