abonnement Unibet Coolblue
pi_194826275
Dit soort nieuwsberichten, waarin discriminatie tegen blanke mannen als 'vanzelfsprekend' gezien wordt door het hoogste bestuur van Nederland, baren mij ernstige zorgen.
quote:
Minister Van Engelshoven komt vandaag, samen met organisaties in het hoger onderwijs, met een actieplan om universiteiten diverser te maken. Op de instellingen werken nu nog te veel witte mannen en dat moet anders, vinden ze.

https://nos.nl/artikel/23(...)hoger-onderwijs.html
Als jonge blanke man studeer ik Elektrotechniek aan een technische universiteit. 95% van de studenten aan mijn opleiding is man, 90% van de studenten aan mijn opleiding is blank.

Waarom er niet meer vrouwen of zwarten studeren aan mijn opleiding? Geen idee. Van discriminatie tegen deze groepen is geen sprake: Iedereen is vrij om zich aan te melden en deze opleiding te starten.

Ik weet dat technische WO opleidingen worden gezien als de zwaarste van het land en de meeste leeftijdsgenoten zeggen mij dan ook vaak dat 'ik gek ben' om te kiezen zo'n opleiding te doen. En dat je je sociale leven op het spel zet. Vrouwen zeggen mij vaak dat ze altijd slecht waren in technische vakken op de middelbare school en het te moeilijk vonden.

Prima toch, iedereen kan zelf kiezen wat ze willen doen. Maar dan is het ook niet vreemd dat je in het hogere onderwijs vooral blanke mannen gaat zien, wanneer zij diegene zijn die dit hogere onderwijs gaan volgen. Dat blanke mannen uitgesloten moeten worden van nieuwe posities en dat bedrijven en instanties die dit niet doen, op strafmaatregelen kunnen rekenen, baart mijn ernstige zorgen.

Mijn eigen universiteit weigert zelfs sollicitatie van (blanke) mannen nog te accepteren in bepaalde gevallen:
quote:
TU Eindhoven opent vacatures voorlopig alleen voor vrouwen

https://nos.nl/artikel/22(...)en-voor-vrouwen.html
Persoonlijk voel ik mij de laatste jaren als blanke man steeds minder welkom en gewaardeerd in Nederland. Niet alleen door dit soort discriminatie, maar ook in sociale sfeer. Zo worden mij allerlei zaken in de schoenen geschoven die 'mijn voorouders' gedaan zouden hebben.

Mijn voorouders waren boeren die op het platteland in Polen leefden, mijn eigen ouders hebben nooit hoger onderwijs gehad en wij hebben het dan ook nooit financieel breed gehad thuis.

Dat ik standaard gezien word als iemand die zogenaamd 'privileges' heeft doordat ik een blanke man ben, is compleet absurd. Ik ben niet op deze opleiding aangenomen omdat ik een blanke man ben, maar omdat ik mijn aangemeld had en de kwalificaties had van de middelbare.

Ik snap dan ook niet dat iemand als Frank Baaijens zijn functie als rector aan de TU/e nog niet op heeft moeten geven, terwijl hij openlijk verkondigt actief te discrimineren tegen blanke mannen. Blijkbaar 'kan dit gewoon' tegenwoordig en het wordt zelfs gezien als iets goeds. 'Woke'.

---------------------------

Ik ben in Nederland opgegroeid en probeer er het beste van te maken, maar ik vind de sociale en politieke cultuur in dit land steeds minder prettig worden. Zoals het er nu uit ziet, zal ik mijn masteropleiding aan de TU/e afronden en verhuizen naar een land waar men niet zo negatief staat tegenover blanke mannen.

Hoe kijken andere mensen hier tegenop?

[ Bericht 0% gewijzigd door Klapjostiez op 01-09-2020 13:15:13 ]
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:10:52 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194826333
Ja het is heel erg allemaal. Succes met je migratie.
pi_194826353
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:06 schreef Klapjostiez het volgende:
Hoe kijken andere mensen hier tegenop?
Piep piep hallo
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:12:33 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194826355
Wonen er niet gewoon heel veel blanke mannen in dit land?
Als alle sectoren divers moeten worden, moet je of 50 miljoen mensen importeren, of zijn 5 miljoen blanke mannen werkloos.
Het kan gewoon niet en het hoeft ook niet.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:13:41 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194826371
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Wonen er niet gewoon heel veel blanke mannen in dit land?
Als alle sectoren divers moeten worden, moet je of 50 miljoen mensen importeren, of zijn 5 miljoen blanke mannen werkloos.
Het kan gewoon niet en het hoeft ook niet.
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat men met divers bedoelt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:14:40 #6
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_194826386
Eens met de TS, blanke mannen zijn het doelwit. Als je alternatieven hebt zou ik in jouw positie deze zeker onderzoeken
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:17:32 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194826424
Ik vind het jammer dat TS zich gediscrimineerd voelt, ik begrijp niet goed waarom meer diversiteit voor hem gelijk staat met gediscrimineerd worden maar goed, prima, ik denk echter wel dat als TS in een ander land gaat werken dat hij ook daar mee gaat maken dat er een push is voor diversiteit.

Diversiteit is overigens geen discriminatie van blanke mannen. Ik zou toch hopen dat iemand die aan een TU studeert dat begrijpt of geleerd heeft.

PS: Het beleid van de TU/e is gewijzigd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194826572
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het jammer dat TS zich gediscrimineerd voelt, ik begrijp niet goed waarom meer diversiteit voor hem gelijk staat met gediscrimineerd worden maar goed, prima, ik denk echter wel dat als TS in een ander land gaat werken dat hij ook daar mee gaat maken dat er een push is voor diversiteit.

Diversiteit is overigens geen discriminatie van blanke mannen. Ik zou toch hopen dat iemand die aan een TU studeert dat begrijpt of geleerd heeft.

PS: Het beleid van de TU/e is gewijzigd.
Wanneer het begrip 'diversiteit' inhoudt: 'minder blanken en minder mannen.' en ik een blanke man ben... Lijkt mij dat een simpele 1+1=2. Je hebt geen TU opleiding nodig om dat te snappen.

Voorbeeld: Er zijn studiebeurzen te behalen voor mijn opleiding waar men ten wille van 'diversiteit' 1 beurs voor een vrouw heeft, en 1 beurs voor een man.

95% van mijn opleiding is man, dus de competitie voor de beurs als man is 20 keer zwaarder dan dat het is om als vrouw die beurs te krijgen. Als man moet je dus veel harder excelleren om dezelfde mogelijkheden te krijgen.

Hoe is dat geen discriminatie?

Het ligt volledig in lijn der verwachting dat als 95% van je technisch opgeleide mensen blanke mannen zijn, dat je dat ook terug gaat vinden in het hoger onderwijs en de bedrijven in die sector. Hoeveel computernerds ken jij die man zijn, vergeleken met het aantal vrouwelijke computernerds? En dan ken ik ook nog eens vrouwen op mijn opleiding die zeggen geen grote carrière ambities te hebben, omdat ze een familie willen stichten en meer tijd met hun kinderen door willen brengen.

Zie dit bericht:

quote:
https://archief.studio040(...)content/item?1027102

'Weinig vrouwen in top ASML'
In de top van ASML werken nauwelijks vrouwen. Slechts één op de tien hoge posities bij de Veldhovense chipmachinefabrikant wordt bezet door een vrouw.

Grote bedrijven zijn verplicht ernaar te streven dat over vier jaar 30 procent van het management vrouw is.
Dit is een bedrijf waar ik over 5 jaar mogelijk zou gaan werken en waar ik als man dus gediscrimineerd ga worden, omdat de overheid deze bedrijven verplicht te discrimineren tegen mannen.

Dit is toch absurd? Hoe kunnen politieke partijen openlijk dit soort praktijken prediken en niet uitgelachen worden door de rest?

Uiteindelijk blijft het een kosten/baten plaatje voor mij om te emigreren, want andere landen zijn ook niet ideaal. Maar dit is wel iets wat mij pusht om hier weg te gaan naar een land dat geen haat heeft tegen blanke mannen.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:36:15 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194826699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:28 schreef Klapjostiez het volgende:

Uiteindelijk blijft het een kosten/baten plaatje voor mij om te emigreren, want andere landen zijn ook niet ideaal. Maar dit is wel iets wat mij pusht om hier weg te gaan naar een land dat geen haat heeft tegen blanke mannen.
Haat naar blanke mannen. Wat een zwaar leven moet dat zijn. Omringt door mannen zoals je zelf al aangeeft, het overgrote deel blank, zoals je al aangeeft, en dan voel jij je gehaat. Interessant fenomeen.

Zoals gezegd, ik wens je veel succes een land te vinden waar je kan werken voor een ASML achtig bedrijf wat geen diversiteit nastreeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194826810
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haat naar blanke mannen. Wat een zwaar leven moet dat zijn. Omringt door mannen zoals je zelf al aangeeft, het overgrote deel blank, zoals je al aangeeft, en dan voel jij je gehaat. Interessant fenomeen.

Zoals gezegd, ik wens je veel succes een land te vinden waar je kan werken voor een ASML achtig bedrijf wat geen diversiteit nastreeft.
Je bent totaal niet inhoudelijk ingegaan op mijn posts en je argumenten zijn dan ook erg zwak. Je bent duidelijk ongeschikt om op niveau te kunnen communiceren.

Ik snap dat je vanuit persoonlijke overwegingen graag hebt dan men mensen vanwege diversiteit aanneemt in plaats van vaardigheden. :W
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:16 #11
37248 BertV
Handgemaakt
pi_194826834
Het politiek correcte verhaal is dat we allemaal Nederlanders zijn.
Ook als je voorouders uit polen of marokko komen.

Alleen de daden van onze mijn voorouders schijnen niet overdraagbaar te zijn.
Jammer weer.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:24 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194826840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:41 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Je bent totaal niet inhoudelijk ingegaan op mijn posts en je argumenten zijn dan ook erg zwak. Je bent duidelijk ongeschikt om op niveau te kunnen communiceren.
Ik zou het een beetje minder persoonlijk doen als ik jou was. Ok?

quote:
Ik snap dat je vanuit persoonlijke overwegingen graag hebt dan men mensen vanwege diversiteit aanneemt in plaats van vaardigheden. :W
En waarom is dat volgens jou? Vertel eens wat jij denkt dat mijn persoonlijke overwegingen zijn zodat wij jouw intelligentie op waarde kunnen schatten?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:46:25 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194826905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:43 schreef BertV het volgende:
Het politiek correcte verhaal is dat we allemaal Nederlanders zijn.
Ook als je voorouders uit polen of marokko komen.

Alleen de daden van onze voorouders schijnen niet overdraagbaar te zijn.
Jammer weer.
Mijn voorouders van een kant komen uit Duitsland, ik ben Nederlander. Daar is totaal niets politiek corrects aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194827011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
Zoals gezegd, ik wens je veel succes een land te vinden waar je kan werken voor een ASML achtig bedrijf wat geen diversiteit nastreeft.
De reden waarom een bedrijf als ASML geen zwarte vrouwen in hun management laag heeft, is nogal logisch en een goede zaak.

In de toekomst zal ASML dan ook de afweging gaan maken om te verhuizen in plaats van zwarte vrouwen in hun managementlagen te zetten als dit door de overheid verplicht wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klapjostiez op 01-09-2020 13:57:25 ]
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 13:53:18 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827036
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

De reden waarom een bedrijf als ASML geen zwarte vrouwen in hun management laag hebben, is nogal logisch en een goede zaak.

In de toekomst zal ASML dan ook de afweging gaan maken om te verhuizen in plaats van zwarte vrouwen in hun managementlagen te zetten als dit door de overheid verplicht wordt.
Waarom is dat logisch? Die moet je even uitleggen en waar baseer jij op dat ASML zwarte vrouwen moet of wil benoemen? Nogmaals, weet je uberhaupt wat diversiteit is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:55:58 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194827087
Dat plannetje van de TU/e is allang afgeschoten door de rechter. Dus de rechtsstaat doet gewoon zijn werk in ons land.

En verder begrijp ik als blanke man geen snars van dat domme gejank van blanke mannen die zich constant bedreigd voelen. Hoe onzeker en onzelfredzaam moet je dan wel niet zijn?
pi_194827125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom is dat logisch? Die moet je even uitleggen
Lees je mijn posts uberhaupt? Het staat erin. Doe maar een gok waar je denkt dat ik het over heb. Ik ben benieuwd
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:00:26 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827151
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:58 schreef Klapjostiez het volgende:

Lees je mijn posts uberhaupt? Het staat erin. Doe maar een gok waar je denkt dat ik het over heb. Ik ben benieuwd
Ik wil jou geen woorden in de mond leggen, dat eindigt nooit goed. Ik heb veel liever dat mensen duideliijk zeggen waarom ze geloven dat zwarte vrouwen geen management posities hebben of moeten hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194827217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef Hexagon het volgende:
Dat plannetje van de TU/e is allang afgeschoten door de rechter. Dus de rechtsstaat doet gewoon zijn werk in ons land.

En verder begrijp ik als blanke man geen snars van dat domme gejank van blanke mannen die zich constant bedreigd voelen. Hoe onzeker en onzelfredzaam moet je dan wel niet zijn?
Hoe oud ben je? Ik ben benieuwd, want dit is voornamelijk iets waar jonge blanke mannen die nog carrière moeten maken mee te maken krijgen. Als je ouder bent dan 35 snap ik dat je hier nooit iets mee te maken hebt gehad.

Frank Baaijens, rector van de TU/e, heeft het zelf gezegd: Hij en zijn mannelijke collega's hebben hun topposities gekregen door 'systematische discriminatie tegen vrouwen en andere minderheden' waardoor zij oneerlijke voordelen kregen. Dat is wat hij zelf gezegd heeft, zijn woorden, niet die van mij.

Zijn antwoord hierop is echter niet om per direct af te treden, zijn oneerlijk verkregen loon van de afgelopen jaren in te leveren, en iemand anders te benoemen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om jonge blanke mannen die daar niks mee te maken hebben gehad, openlijk te discrimineren, waarvoor hij ook op het matje wordt geroepen.

Waarom is dat denk je?

[ Bericht 1% gewijzigd door Klapjostiez op 01-09-2020 14:10:33 ]
pi_194827257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wil jou geen woorden in de mond leggen, dat eindigt nooit goed. Ik heb veel liever dat mensen duideliijk zeggen waarom ze geloven dat zwarte vrouwen geen management posities hebben of moeten hebben.
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.

Echt _O- _O- Is dit serieus zo moeilijk voor je? Doe een gok.
pi_194827262
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:08 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.

Echt _O- _O- Is dit serieus zo moeilijk voor je?
Deze blanke man snapt het ook niet, quote zelf ff alsjeblieft
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:10:24 #22
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_194827291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:08 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.

Echt _O- _O- Is dit serieus zo moeilijk voor je? Doe een gok.
Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Een uitleg geven over een statement zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor een TU-student, dat begrijp ik als simpel hbo'ertje nog wel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_194827404
Aan de 3 users die het blijkbaar niet snappen:

ASML kiest hun managers uit een poule van mensen met de juiste kwalificaties. Deze poule bestaat uit hoog opgeleid technisch personeel dat voor 95% uit blanke mannen bestaat, een afspiegeling van de demografie van opleidingen als Elektrotechniek en Technische Natuurkunde die uiteindelijk bij bedrijven als ASML terecht gaan komen.

Neem deze informatie goed op!

Nou aan jullie de vraag: Waarom denken jullie dat het onlogisch is voor ASML om geen zwarte vrouwen in topposities in hun bedrijf te hebben.

Ik wacht op antwoord. 10 punten als je het juist hebt. :) :)
pi_194827412
Ik vind het ook opvallend dat mensen die zeggen tegen racisme en voor gendergelijkheid te zijn. Gewoon met hun eigen racistische en seksistische variant komen. Maar dan nu gericht tegen blanken en mannen.
pi_194827561
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het jammer dat TS zich gediscrimineerd voelt, ik begrijp niet goed waarom meer diversiteit voor hem gelijk staat met gediscrimineerd worden maar goed, prima, ik denk echter wel dat als TS in een ander land gaat werken dat hij ook daar mee gaat maken dat er een push is voor diversiteit.

Diversiteit is overigens geen discriminatie van blanke mannen. Ik zou toch hopen dat iemand die aan een TU studeert dat begrijpt of geleerd heeft.

PS: Het beleid van de TU/e is gewijzigd.
Diversiteit is prima discrimineren van een enkele groep, als je de andere voortrekt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194827596
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:28 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Wanneer het begrip 'diversiteit' inhoudt: 'minder blanken en minder mannen.' en ik een blanke man ben... Lijkt mij dat een simpele 1+1=2. Je hebt geen TU opleiding nodig om dat te snappen.

Voorbeeld: Er zijn studiebeurzen te behalen voor mijn opleiding waar men ten wille van 'diversiteit' 1 beurs voor een vrouw heeft, en 1 beurs voor een man.

95% van mijn opleiding is man, dus de competitie voor de beurs als man is 20 keer zwaarder dan dat het is om als vrouw die beurs te krijgen. Als man moet je dus veel harder excelleren om dezelfde mogelijkheden te krijgen.

Hoe is dat geen discriminatie?

Het ligt volledig in lijn der verwachting dat als 95% van je technisch opgeleide mensen blanke mannen zijn, dat je dat ook terug gaat vinden in het hoger onderwijs en de bedrijven in die sector. Hoeveel computernerds ken jij die man zijn, vergeleken met het aantal vrouwelijke computernerds? En dan ken ik ook nog eens vrouwen op mijn opleiding die zeggen geen grote carrière ambities te hebben, omdat ze een familie willen stichten en meer tijd met hun kinderen door willen brengen.

Zie dit bericht:
[..]

Dit is een bedrijf waar ik over 5 jaar mogelijk zou gaan werken en waar ik als man dus gediscrimineerd ga worden, omdat de overheid deze bedrijven verplicht te discrimineren tegen mannen.

Dit is toch absurd? Hoe kunnen politieke partijen openlijk dit soort praktijken prediken en niet uitgelachen worden door de rest?

Uiteindelijk blijft het een kosten/baten plaatje voor mij om te emigreren, want andere landen zijn ook niet ideaal. Maar dit is wel iets wat mij pusht om hier weg te gaan naar een land dat geen haat heeft tegen blanke mannen.
Je hebt helemaal gelijk maar de samenleving / politiek is totaal niet rationeel te noemen.

Mijn optiek op deze principes is dat de macht binnen de EU / de TimmerFransjes onder ons een verlept ideaalbeeld hebben van de samenleving en niet rationeel kunnen nadenken en aan de touwtjes trekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:28:33 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827604
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:17 schreef Klapjostiez het volgende:
Aan de 3 users die het blijkbaar niet snappen:

ASML kiest hun managers uit een poule van mensen met de juiste kwalificaties. Deze poule bestaat uit hoog opgeleid technisch personeel dat voor 95% uit blanke mannen bestaat, een afspiegeling van de demografie van opleidingen als Elektrotechniek en Technische Natuurkunde die uiteindelijk bij bedrijven als ASML terecht gaan komen.

Neem deze informatie goed op!

Nou aan jullie de vraag: Waarom denken jullie dat het onlogisch is voor ASML om geen zwarte vrouwen in topposities in hun bedrijf te hebben.

Ik wacht op antwoord. 10 punten als je het juist hebt. :) :)
Heel simpel, omdat diversiteit financieel beter is voor een bedrijf. Je kan er wetenschappelijke onderzoeken over naslaan op de Harvard Business Review.

Oh, en dit is wat ASML te zeggen heeft:

quote:
A diverse and inclusive workforce provides the necessary mix of voices and points of view required to develop the best solutions and ideas for our business.

We’re proudly culturally diverse, with more than 120 different nationalities. Gender diversity is a concern in our industry, and we make continuous effort to recruit and retain women in our workforce. In fact, to increase our future talent pool and get young women interested in technology, ASML also supports initiatives in the Netherlands such as Girlsday, where girls aged 10-15 are given the opportunity to learn more about technology. We also support similar initiatives in the US and Asia.

We subscribe to the ‘Declaration of Amsterdam’, which is an initiative by Amsterdam-based Workplace Pride. It’s a call to action for employers, unions and governments to implement concrete changes that ensure progress in matters affecting LGBTI people.

https://www.asml.com/en/company/sustainability/people
Dat klinkt aardig anders dan wat jij zegt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:28:58 #28
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194827610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:08 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.

Echt _O- _O- Is dit serieus zo moeilijk voor je? Doe een gok.
Geforceerde quota's snap ik ook niet.. maar dat over zwarte vrouwen snao ik niet??
pi_194827618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
En waarom is dat volgens jou? Vertel eens wat jij denkt dat mijn persoonlijke overwegingen zijn zodat wij jouw intelligentie op waarde kunnen schatten?
Wat is het causale verband tussen de verwachting van TS over jouw persoonlijke overwegingen en de intelligentie van TS?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:30:19 #30
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827624
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is het causale verband tussen de verwachting van TS over jouw persoonlijke overwegingen en de intelligentie van TS?
Dat weet ik nog niet, de TS weigert de vraag te beantwoorden :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194827640
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:18 schreef luxerobots het volgende:
Ik vind het ook opvallend dat mensen die zeggen tegen racisme en voor gendergelijkheid te zijn. Gewoon met hun eigen racistische en seksistische variant komen. Maar dan nu gericht tegen blanken en mannen.
Die mensen zijn niet rationeel.

Het is een vorm van in extremen naar gelijkheid in uitkomst kijken en verantwoording afschuiven op de samenleving.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194827741
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heel simpel, omdat diversiteit financieel beter is voor een bedrijf. Je kan er wetenschappelijke onderzoeken over naslaan op de Harvard Business Review.
Het is financieel goed voor een computerchip bedrijf om meer mensen in dienst te nemen die niks van computerchips afweten, 'omdat dit in Harvard Business Review stond'. _O-

Niveau zakt erg laag. 'heb ik op facebook gelezen!!' niveau.
quote:
Oh, en dit is wat ASML te zeggen heeft:
[..]

Dat klinkt aardig anders dan wat jij zegt.
? Klinkt als een neutrale blik op de hele zaak en niet meer dan logisch. Standaard PR praatje.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:04 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:38 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Het is financieel goed voor een computerchip bedrijf om meer mensen in dienst te nemen die niks van computerchips afweten, 'omdat dit in Harvard Business Review stond'. _O-
[..]

? Klinkt als een neutrale blik op de hele zaak en niet meer dan logisch. Standaard PR praatje.
Tja. Ik wens je veel succes in de toekomst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194827773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja. Ik wens je veel succes in de toekomst.
42

is dit je leeftijd? Zou een hoop verklaren.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:41:52 #35
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194827792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:40 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

42

is dit je leeftijd?
Nee. Zoek eens op de betekenis van alles.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:48:52 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194827889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

De reden waarom een bedrijf als ASML geen zwarte vrouwen in hun management laag heeft, is nogal logisch en een goede zaak.
Wat is er logisch en goed aan? Jij kent alle zwarte vrouwen en weet of ze geschikt zouden zijn voor de functie?
pi_194827937
- Posts dienen uit wat meer te bestaan dan emotes -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 01-09-2020 14:56:47 ]
pi_194827942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:17 schreef Klapjostiez het volgende:
Aan de 3 users die het blijkbaar niet snappen:

ASML kiest hun managers uit een poule van mensen met de juiste kwalificaties. Deze poule bestaat uit hoog opgeleid technisch personeel dat voor 95% uit blanke mannen bestaat, een afspiegeling van de demografie van opleidingen als Elektrotechniek en Technische Natuurkunde die uiteindelijk bij bedrijven als ASML terecht gaan komen.

Neem deze informatie goed op!

Nou aan jullie de vraag: Waarom denken jullie dat het onlogisch is voor ASML om geen zwarte vrouwen in topposities in hun bedrijf te hebben.

Ik wacht op antwoord. 10 punten als je het juist hebt. :) :)
Je had het in je OP alleen over het aantal blanken mannen op dit moment bij jouw studie, Einstein. En 95% is geen 100%, Wittgenstein.
pi_194827959
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:51 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Je had het in je OP alleen over het aantal blanken mannen op dit moment bij jouw studie, Einstein. En 95% is geen 100%, Wittgenstein.
0 punten voor jou
pi_194827985
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:52 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

0 punten voor jou
Helaas. Ga jij maar lekker studiepunten verzamelen :W
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:54:33 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194828000
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:05 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ik ben benieuwd, want dit is voornamelijk iets waar jonge blanke mannen die nog carrière moeten maken mee te maken krijgen. Als je ouder bent dan 35 snap ik dat je hier nooit iets mee te maken hebt gehad.

Frank Baaijens, rector van de TU/e, heeft het zelf gezegd: Hij en zijn mannelijke collega's hebben hun topposities gekregen door 'systematische discriminatie tegen vrouwen en andere minderheden' waardoor zij oneerlijke voordelen kregen. Dat is wat hij zelf gezegd heeft, zijn woorden, niet die van mij.

Zijn antwoord hierop is echter niet om per direct af te treden, zijn oneerlijk verkregen loon van de afgelopen jaren in te leveren, en iemand anders te benoemen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om jonge blanke mannen die daar niks mee te maken hebben gehad, openlijk te discrimineren, waarvoor hij ook op het matje wordt geroepen.

Waarom is dat denk je?
Ik ben 37 maar ik moet nog wel even op die arbeidsmarkt.

Maar Frank Baaijens staat niet boven de wet. Dus onze rechtsstaat heeft hem gecorrigeerd.
pi_194828007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:53 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Helaas. Ga jij maar lekker studiepunten verzamelen :W
:') Jouw volledige gebrek aan denkvermogen en begrijpend lezend doet, bewijst dat jij dat beter kunt doen.
pi_194828026
95% van je opleiding is man en er zijn mensen in Nederland (en in de politiek) die vinden dat dit moet veranderen. Dat betekend niet "minder mannen", maar "meer vrouwen". Stel er zijn nu 95 mannen en 5 vrouwen, dan moet dat (bijvoorbeeld) worden: 95 mannen en 40 vrouwen.

Tot zover lijkt mij dit geen probleem.

Om dit te stimuleren zijn er mensen in Nederland (en in de politiek) die studiebeurzen geven aan vrouwen die de keuze willen maken om een technische studie te doen. Tot zover ook geen probleem lijkt me. Je kunt het "oneerlijk" vinden, maar er zijn al voldoende mannen zonder zo'n beurs en er is dus geen reden om die ook nog extra beurzen te geven.

Vervolgens is er in Nederland de aanname dat vrouwen óók geschikt zijn voor technische studies, maar door allerlei gedoe ("systematische discriminatie" "sociale normen" "verwachtingspatroon" etc) er niet voor kiezen. Deze vrouwen zijn in potentie geschikt om de opleiding met een 8 gemiddeld af te ronden (bijvoorbeeld), maar kiezen er nu toch niet voor. Juist deze vrouwen wil men stimuleren om tóch die technische studie te doen. Ook dat lijkt mij prima.

Het resultaat is nu dat de pool van afstudeerders groter wordt: van 95 man 5 vrouw naar 95 man 40 vrouw. Dat is goed nieuws voor bedrijven zoals ASML, want zij hebben nu een grotere pool van mensen om uit te kiezen. Daarmee kan er in potentie een sterker team worden samengesteld.

Er is wel een nadeel voor de "middelmatige blanke man". Die ziet zijn concurrentie toenemen met een pool van sterke vrouwen. Voor die persoon zullen de baankansen verkleinen. Maargoed, als je als blanke man onderaan je klas bungelt op een technische opleiding, dan had je beter verpleegkunde kunnen gaan studeren. Dat is een vakgebied waar mannen een enorm groot voordeel hebben: positieve discriminatie jegens de man. Zie je kansen, pluk de vruchten.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:56:11 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828029
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:17 schreef Klapjostiez het volgende:
Aan de 3 users die het blijkbaar niet snappen:

ASML kiest hun managers uit een poule van mensen met de juiste kwalificaties.

Uit de sollicitanten, wellicht.
quote:
Deze poule bestaat uit hoog opgeleid technisch personeel dat voor 95% uit blanke mannen bestaat
Hangt van de functie af, van de functiebeschrijving, en van de respondenten.
quote:
, een afspiegeling van de demografie van opleidingen als Elektrotechniek en Technische Natuurkunde die uiteindelijk bij bedrijven als ASML terecht gaan komen.

Moet jij voor de grap eens opzoeken hoeveel van de RvB van ASML eigenlijk in Eindhoven een technische studie hebben gedaan.
quote:
Neem deze informatie goed op!
Je levert geen informatie, slechts een paar vluchtige zinnetjes die eigenlijk geen verband houden en niet logisch op elkaar volgen.
quote:
Nou aan jullie de vraag: Waarom denken jullie dat het onlogisch is voor ASML om geen zwarte vrouwen in topposities in hun bedrijf te hebben.
Nee, die vraag is aan jou gesteld. Misschien eens wat moeite gaan doen om deze te beantwoorden, want er wordt gewacht op een antwoord.
pi_194828043
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:54 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

:') Jouw volledige gebrek aan denkvermogen en begrijpend lezend doet, bewijst dat jij dat beter kunt doen.
OK W.F. Hermans.
  dinsdag 1 september 2020 @ 14:57:03 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194828048
Tja, ik denk dat je carrière naar de maan is TS. Om laten bouwen en schminken, iets anders zit er niet op ben ik bang.

Nu even serieus. Als discriminatie niet zou bestaan en alle mensen (rassen/sexe) gelijkwaardig zouden zijn, dan zou een veel groter deel van de top van organisaties uit vertegenwoordigers van alle bevolkingsgroepen bestaan. Niet perse helemaal gelijk vertegenwoordigd, maar wel meer dan nu.

Dat er dus geen gelijke vertegenwoordiging is heeft 1 van twee oorzaken. Een verklaring is dat sommige groepen (vrouwen, bepaalde bevolkingsgroepen) minder capaciteiten bezitten en dus logischerwijs een mindere vertegenwoordiging kennen. Aangezien er eigenlijk geen studies zijn die dat aantonen zou dat wel eens niet waar kunnen zijn.

Een andere verklaring is dat soort haast vanzelfsprekend soort zoekt en dat dus (in Nederland) de blanke man voorgetrokken wordt. Niet omdat hij zoveel beter is, maar blanke mannen nemen nou eenmaal snel blanke mannen aan. Dat zou je discriminatie kunnen noemen. Bewust of onbewust.

Dus ja TS, je kunt pech hebben en achtergesteld worden bij een even capabel persoon. Niet op inhoud, maar vanwege het feit dat deze persoon ondervertegenwoordigd is en wel alle capaciteiten bezit voor de functie. Dat is spijtig voor jou, maar niet geheel onlogisch. Het goede nieuws voor jou is dat er nog extreem veel bedrijven zijn die wel gewoon (bewust of onbewust) discrimineren in de ouderwetse zin van het woord. Daar kun jij gewoon terecht.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:58:22 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben 37 maar ik moet nog wel even op die arbeidsmarkt.

Maar Frank Baaijens staat niet boven de wet. Dus onze rechtsstaat heeft hem gecorrigeerd.
De ironie hier is dat de CEO van ASML een van de board members van TU/e is. En nog mooier, de CEO van ASML is een accountant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef Hexagon het volgende:


En verder begrijp ik als blanke man geen snars van dat domme gejank van blanke mannen die zich constant bedreigd voelen. Hoe onzeker en onzelfredzaam moet je dan wel niet zijn?
De hele generatie 20-45 jarige blanke mannen heeft een bijzonder kleine kans op een topfunctie. Simpelweg omdat er niet wordt gekeken naar wie aansluit maar of het divers genoeg is. Er zijn geen bedrijven waar hoofdzakelijk donkere mensen of vrouwen in de top zitten. Dus kom je als blanke jongere man niet aan een baan daar.

Ik vind dat de overheid zich verre dient te houden van wie wanneer voor welke functie wordt gevraagd.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194828094
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, ik denk dat je carrière naar de maan is TS. Om laten bouwen en schminken, iets anders zit er niet op ben ik bang.

Nu even serieus. Als discriminatie niet zou bestaan en alle mensen (rassen/sexe) gelijkwaardig zouden zijn, dan zou een veel groter deel van de top van organisaties uit vertegenwoordigers van alle bevolkingsgroepen bestaan. Niet perse helemaal gelijk vertegenwoordigd, maar wel meer dan nu.

Dat er dus geen gelijke vertegenwoordiging is heeft 1 van twee oorzaken. Een verklaring is dat sommige groepen (vrouwen, bepaalde bevolkingsgroepen) minder capaciteiten bezitten en dus logischerwijs een mindere vertegenwoordiging kennen. Aangezien er eigenlijk geen studies zijn die dat aantonen zou dat wel eens niet waar kunnen zijn.

Een andere verklaring is dat soort haast vanzelfsprekend soort zoekt en dat dus (in Nederland) de blanke man voorgetrokken wordt. Niet omdat hij zoveel beter is, maar blanke mannen nemen nou eenmaal snel blanke mannen aan. Dat zou je discriminatie kunnen noemen. Bewust of onbewust.

Dus ja TS, je kunt pech hebben en achtergesteld worden bij een even capabel persoon. Niet op inhoud, maar vanwege het feit dat deze persoon ondervertegenwoordigd is en wel alle capaciteiten bezit voor de functie. Dat is spijtig voor jou, maar niet geheel onlogisch. Het goede nieuws voor jou is dat er nog extreem veel bedrijven zijn die wel gewoon (bewust of onbewust) discrimineren in de ouderwetse zin van het woord. Daar kun jij gewoon terecht.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar er is natuurlijk nog een derde oorzaak: interesse. En ik denk wel dat veel vrouwen parttime willen (niet moeten, echt zelf willen) werken en dan kom je ook niet in aanmerking voor een topfunctie.

(Ik denk trouwens dat er ook veel meer mannen parttime willen werken dan er nu doen, dat is de andere kant op)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_194828145
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:56 schreef papernote het volgende:
95% van je opleiding is man en er zijn mensen in Nederland (en in de politiek) die vinden dat dit moet veranderen. Dat betekend niet "minder mannen", maar "meer vrouwen". Stel er zijn nu 95 mannen en 5 vrouwen, dan moet dat (bijvoorbeeld) worden: 95 mannen en 40 vrouwen.
Het is niet zo dat bedrijven en onderwijsinstellingen eindeloos plek hebben om iedereen aan te nemen. Vooral bedrijven willen gewoon de best gekwalificeerde mensen als hun werknemers.
pi_194828161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat er dus geen gelijke vertegenwoordiging is heeft 1 van twee oorzaken. Een verklaring is dat sommige groepen (vrouwen, bepaalde bevolkingsgroepen) minder capaciteiten bezitten en dus logischerwijs een mindere vertegenwoordiging kennen. Aangezien er eigenlijk geen studies zijn die dat aantonen zou dat wel eens niet waar kunnen zijn.
Zulke studies zullen ook geen onderzoeksbeurzen krijgen, dat ligt politiek veul te gevoelig.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:02:49 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828163
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De hele generatie 20-45 jarige blanke mannen heeft een bijzonder kleine kans op een topfunctie. Simpelweg omdat er niet wordt gekeken naar wie aansluit maar of het divers genoeg is. Er zijn geen bedrijven waar hoofdzakelijk donkere mensen of vrouwen in de top zitten. Dus kom je als blanke jongere man niet aan een baan daar.

Ik vind dat de overheid zich verre dient te houden van wie wanneer voor welke functie wordt gevraagd.
Bijzonder kleine kans? 71% van de management functies word door mannen bekleed in Nederland. 85% van de topfuncties zijn man.

Dat zijn inderdaad wel erg kleine kansen, ja.

https://www.mt.nl/managem(...)p-nog-ver-weg/568360
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:03:42 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194828183
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben het grotendeels met je eens, maar er is natuurlijk nog een derde oorzaak: interesse. En ik denk wel dat veel vrouwen parttime willen (niet moeten, echt zelf willen) werken en dan kom je ook niet in aanmerking voor een topfunctie.
Daarom niet volledig gelijke vertegenwoordiging.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De hele generatie 20-45 jarige blanke mannen heeft een bijzonder kleine kans op een topfunctie. Simpelweg omdat er niet wordt gekeken naar wie aansluit maar of het divers genoeg is. Er zijn geen bedrijven waar hoofdzakelijk donkere mensen of vrouwen in de top zitten. Dus kom je als blanke jongere man niet aan een baan daar.

Ik vind dat de overheid zich verre dient te houden van wie wanneer voor welke functie wordt gevraagd.
Zieltje toch. Wat erg (en vooral wat een gelul). 80% van de top van de overheid en het bedrijfsleven zijn blanke mannen. Das morgen en over tien jaar ook nog zo.

Ik denk dat blanke mannen die de top niet halen vooral naar zichzelf moeten kijken. Met zo'n jankinstelling heb je niets aan de top te zoeken.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:05:47 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194828219
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:58 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De hele generatie 20-45 jarige blanke mannen heeft een bijzonder kleine kans op een topfunctie. Simpelweg omdat er niet wordt gekeken naar wie aansluit maar of het divers genoeg is. Er zijn geen bedrijven waar hoofdzakelijk donkere mensen of vrouwen in de top zitten. Dus kom je als blanke jongere man niet aan een baan daar.

Ik vind dat de overheid zich verre dient te houden van wie wanneer voor welke functie wordt gevraagd.
Hoezo men wil niet uitsluitend niet blanke mannen in topfuncties? Dus ook dat aandeel zal ververst moeten worden. Alleen hebben ze inderdaad mogelijk wat extra concurrentie om rekening mee te houden.

Dat moeten ze daar aan de top maar uitzoeken. Het is ook niet alsof Fokkers ook maar in de buurt van een topfunctie komen.
pi_194828248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet zo dat bedrijven en onderwijsinstellingen eindeloos plek hebben om iedereen aan te nemen. Vooral bedrijven willen gewoon de best gekwalificeerde mensen als hun werknemers.
Bij een numerus fixus opleiding is doel dat de zwakkere mannen worden vervangen door sterkere vrouwen; waardoor de algehele sterkte van het team / opleiding zal toenemen.

Dit drijft op de aanname dat er momenteel sterke vrouwen zijn die niet gaan studeren wegens "gedoe". En dat die vrouwen sterker zijn dan de zwakste mannen in de opleiding. Daarom wil men stimuleren dat die zwakkere mannen afvallen en plaats maken voor meer geschikte vrouwen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:07:35 #56
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194828250
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo men wil niet uitsluitend niet blanke mannen in topfuncties? Dus ook dat aandeel zal ververst moeten worden. Alleen hebben ze inderdaad mogelijk wat extra concurrentie om rekening mee te houden.

Dat moeten ze daar aan de top maar uitzoeken. Het is ook niet alsof Fokkers ook maar in de buurt van een topfunctie komen.
Het is zo fijn om een ander de schuld te kunnen geven van je eigen falen moet je maar denken.
pi_194828258
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:56 schreef papernote het volgende:
95% van je opleiding is man en er zijn mensen in Nederland (en in de politiek) die vinden dat dit moet veranderen. Dat betekend niet "minder mannen", maar "meer vrouwen". Stel er zijn nu 95 mannen en 5 vrouwen, dan moet dat (bijvoorbeeld) worden: 95 mannen en 40 vrouwen.

Tot zover lijkt mij dit geen probleem.
Hoe gaat de politiek ervoor zorgen dat dit zo 'moet worden' als vrouwen er blijkbaar zelf geen zin in hebben? Dwingen?

quote:
Om dit te stimuleren zijn er mensen in Nederland (en in de politiek) die studiebeurzen geven aan vrouwen die de keuze willen maken om een technische studie te doen. Tot zover ook geen probleem lijkt me. Je kunt het "oneerlijk" vinden, maar er zijn al voldoende mannen zonder zo'n beurs en er is dus geen reden om die ook nog extra beurzen te geven.
Lijkt mij een groot probleem want dit is discriminatie op basis van geslacht, niet zomaar 'oneerlijk'.

quote:
Vervolgens is er in Nederland de aanname dat vrouwen óók geschikt zijn voor technische studies, maar door allerlei gedoe ("systematische discriminatie" "sociale normen" "verwachtingspatroon" etc) er niet voor kiezen. Deze vrouwen zijn in potentie geschikt om de opleiding met een 8 gemiddeld af te ronden (bijvoorbeeld), maar kiezen er nu toch niet voor. Juist deze vrouwen wil men stimuleren om tóch die technische studie te doen. Ook dat lijkt mij prima.
Dat lijkt me prima en daar ben ik helemaal voor, zolang je echter niet mannen gaat discrimineren wat dus nu het geval is.

quote:
Het resultaat is nu dat de pool van afstudeerders groter wordt: van 95 man 5 vrouw naar 95 man 40 vrouw. Dat is goed nieuws voor bedrijven zoals ASML, want zij hebben nu een grotere pool van mensen om uit te kiezen. Daarmee kan er in potentie een sterker team worden samengesteld.
Eens, maar zover zijn wij nog niet.

quote:
Er is wel een nadeel voor de "middelmatige blanke man". Die ziet zijn concurrentie toenemen met een pool van sterke vrouwen.
Ik denk dat de middelmatige blanke man er erg op zit te wachten dat ook vrouwen hun steentje bij gaan dragen aan de staatskas, waardoor de belastingen in het algemeen omlaag kunnen. Nu nog steeds betalen mannen 60% meer belasting dan vrouwen. Als vrouwen productievere beroepen gaan kiezen en meer gaan verdienen, zou dit het probleem kunnen verhelpen.

quote:
Voor die persoon zullen de baankansen verkleinen. Maargoed, als je als blanke man onderaan je klas bungelt op een technische opleiding, dan had je beter verpleegkunde kunnen gaan studeren. Dat is een vakgebied waar mannen een enorm groot voordeel hebben: positieve discriminatie jegens de man. Zie je kansen, pluk de vruchten.
Blanke mannen die onderaan hun klas bungelen, krijgen geen topposities bij ASML.
pi_194828267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bijzonder kleine kans? 71% van de management functies word door mannen bekleed in Nederland. 85% van de topfuncties zijn man.

Dat zijn inderdaad wel erg kleine kansen, ja.

https://www.mt.nl/managem(...)p-nog-ver-weg/568360
Envan de nieuwe benoemingen? De kansen zouden voor iedereen gelijk moeten zijn, niet de uitkomst. Als 80% van de vrouwen en 15% van de mannen parttime werkt is er dus altijd al een scheve uitkomst. Je hebt geen topfunctie in 40 uur, laat staan in 24 uur per week.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194828296
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:07 schreef papernote het volgende:

[..]

Bij een numerus fixus opleiding is doel dat de zwakkere mannen worden vervangen door sterkere vrouwen; waardoor de algehele sterkte van het team / opleiding zal toenemen.

Dit drijft op de aanname dat er momenteel sterke vrouwen zijn die niet gaan studeren wegens "gedoe". En dat die vrouwen sterker zijn dan de zwakste mannen in de opleiding. Daarom wil men stimuleren dat die zwakkere mannen afvallen en plaats maken voor meer geschikte vrouwen.
Ik weet niet of die aanname klopt. Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die niet in zo'n mannenwereld willen studeren en werken. Maar ik denk ook dat vrouwen er gewoon gemiddeld minder aanleg voor hebben. Dat blijkt ook uit onderzoek, vrouwen scoren beter wat betreft taal, en mannen wat betreft wiskunde.
pi_194828313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:57 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, ik denk dat je carrière naar de maan is TS. Om laten bouwen en schminken, iets anders zit er niet op ben ik bang.

Nu even serieus. Als discriminatie niet zou bestaan en alle mensen (rassen/sexe) gelijkwaardig zouden zijn, dan zou een veel groter deel van de top van organisaties uit vertegenwoordigers van alle bevolkingsgroepen bestaan. Niet perse helemaal gelijk vertegenwoordigd, maar wel meer dan nu.

Dat er dus geen gelijke vertegenwoordiging is heeft 1 van twee oorzaken. Een verklaring is dat sommige groepen (vrouwen, bepaalde bevolkingsgroepen) minder capaciteiten bezitten en dus logischerwijs een mindere vertegenwoordiging kennen. Aangezien er eigenlijk geen studies zijn die dat aantonen zou dat wel eens niet waar kunnen zijn.

Een andere verklaring is dat soort haast vanzelfsprekend soort zoekt en dat dus (in Nederland) de blanke man voorgetrokken wordt. Niet omdat hij zoveel beter is, maar blanke mannen nemen nou eenmaal snel blanke mannen aan. Dat zou je discriminatie kunnen noemen. Bewust of onbewust.

Dus ja TS, je kunt pech hebben en achtergesteld worden bij een even capabel persoon. Niet op inhoud, maar vanwege het feit dat deze persoon ondervertegenwoordigd is en wel alle capaciteiten bezit voor de functie. Dat is spijtig voor jou, maar niet geheel onlogisch. Het goede nieuws voor jou is dat er nog extreem veel bedrijven zijn die wel gewoon (bewust of onbewust) discrimineren in de ouderwetse zin van het woord. Daar kun jij gewoon terecht.
Leuk hoe je maar 2 mogelijkheden geeft, wat al niet klopt. Meteen 1 afgestreept wordt en je dan concludeert dat blanke mannen voortgetrokken worden :')
pi_194828318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:08 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Hoe gaat de politiek ervoor zorgen dat dit zo 'moet worden' als vrouwen er blijkbaar zelf geen zin in hebben? Dwingen?
Het is jouw aanname dat ze er geen zin in hebben. Gebaseerd op "heb ik horen zeggen". Andere mensen (o.a. in de politiek) denken dat vrouwen er wel zin in hebben, maar niet deelnemen vanwege "gedoe".
quote:
[..]

Lijkt mij een groot probleem want dit is discriminatie op basis van geslacht, niet zomaar 'oneerlijk'.
Daarom ook 1 beurs voor een man en 1 beurs voor een vrouw :) . Overigens zijn er talloze voorbeelden van positieve discriminatie. Waarom mogen studenten gratis met het OV?
quote:
[..]

Dat lijkt me prima en daar ben ik helemaal voor, zolang je echter niet mannen gaat discrimineren wat dus nu het geval is.
Mannen worden niet gediscrimineerd. Van 95+5 gaat het naar 95+40. Diezelfde 95 mannen kunnen gewoon deelnemen in mijn voorbeeld. Geen discriminatie.
quote:
[..]

Eens, maar zover zijn wij nog niet.
Nee, maar daar gaat / moet het wel heen. En dit zijn maatregelen om te proberen daar te komen.
quote:
[..]

Ik denk dat de middelmatige blanke man er erg op zit te wachten dat ook vrouwen hun steentje bij gaan dragen aan de staatskas, waardoor de belastingen in het algemeen omlaag kunnen. Nu nog steeds betalen mannen 60% meer belasting dan vrouwen. Als vrouwen productievere beroepen gaan kiezen en meer gaan verdienen, zou dit het probleem kunnen verhelpen.
Dan lijkt het me alleen maar goed om te stimuleren dat vrouwen technische opleidingen gaan doen. En als die daarvoor een klein zetje in de rug nodig hebben, middels een beurs of het zinnetje "in het bijzonder nodigen wij vrouwen uit om te solliciteren" dan is dat helemaal prima.
quote:
[..]

Blanke mannen die onderaan hun klas bungelen, krijgen geen topposities bij ASML.
Mooi. Dan kunnen die uit de opleiding worden gezet en plaatsmaken voor sterke vrouwen die wél kans maken op een toppositie bij ASML.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:12:42 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:08 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Eens, maar zover zijn wij nog niet.
Volgens mij ben jij het vooral die het er moeilijk mee heeft, al die vrouwen.
Niet zo heel vreemd, als je in Eindhoven bent gaan studeren in plaats van aan een echte universiteit, dan kom je ook niet zo gauw met ze in aanraking.
quote:
Ik denk dat de middelmatige blanke man er erg op zit te wachten dat ook vrouwen hun steentje bij gaan dragen aan de staatskas, waardoor de belastingen in het algemeen omlaag kunnen. Nu nog steeds betalen mannen 60% meer belasting dan vrouwen. Als vrouwen productievere beroepen gaan kiezen en meer gaan verdienen, zou dit het probleem kunnen verhelpen.
Dit is wel zo niveauloos, misschien moet je eerst maar eens zorgen dat je iets bereikt in het leven voordat je zulke idiote dingen gaat zeggen.
quote:
Blanke mannen die onderaan hun klas bungelen, krijgen geen topposities bij ASML.
Nee. Dus waarschijnlijk maakt het voor jou allemaal wat minder uit. Dat scheelt weer he :).
pi_194828331
Opvallend hoe fel er wordt gereageerd op een post hier. Als je kritiek hebt wordt je gelijk gekleineerd.....

Feit is dat als er 30% allochtoon in die functies moet op straffe van een boete de k ook mende 15 jaar, senior management wisselt niet zoveel, er geen tot weinig plek is voor jongere blsnke mannen. Dat is oneerlijk en onwenselijk.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:13:37 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828335
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet niet of die aanname klopt. Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die niet in zo'n mannenwereld willen studeren en werken. Maar ik denk ook dat vrouwen er gewoon gemiddeld minder aanleg voor hebben. Dat blijkt ook uit onderzoek, vrouwen scoren beter wat betreft taal, en mannen wat betreft wiskunde.
Dat is een fabeltje.

https://www.apa.org/actio(...)researchers%20report.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:14:00 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828342
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Opvallend hoe fel er wordt gereageerd op een post hier. Als je kritiek hebt wordt je gelijk gekleineerd.....

Feit is dat als er 30% allochtoon in die functies moet op straffe van een boete de k ook mende 15 jaar, senior management wisselt niet zoveel, er geen tot weinig plek is voor jongere blsnke mannen. Dat is oneerlijk en onwenselijk.
'Feit is', en dan dingen zeggen die geen feit zijn. Sterk hoor.
pi_194828356
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij het vooral die het er moeilijk mee heeft, al die vrouwen.
Niet zo heel vreemd, als je in Eindhoven bent gaan studeren in plaats van aan een echte universiteit, dan kom je ook niet zo gauw met ze in aanraking.
[..]

Dit is wel zo niveauloos, misschien moet je eerst maar eens zorgen dat je iets bereikt in het leven voordat je zulke idiote dingen gaat zeggen.
[..]

Nee. Dus waarschijnlijk maakt het voor jou allemaal wat minder uit. Dat scheelt weer he :).
Waarom deze kleinerende opmerkingen? Je kunt ook gewoon wegblijven als je niet inhoudelijk wilt reageren.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194828378
quote:
Nee, en je eigen bron onderbouwt mijn punt:

quote:
Indeed, studies suggest that women tend to score slightly higher than men on verbal abilities, while men tend to have a slight edge when it comes to visuospatial skills, the researchers report.
Vervolgens worden de cijfers geïnterpreteerd als dat het niet biologisch is. Maar dat is speculatie.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:16:51 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828391
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Opvallend hoe fel er wordt gereageerd op een post hier. Als je kritiek hebt wordt je gelijk gekleineerd.....

Feit is dat als er 30% allochtoon in die functies moet op straffe van een boete de k ook mende 15 jaar, senior management wisselt niet zoveel, er geen tot weinig plek is voor jongere blsnke mannen. Dat is oneerlijk en onwenselijk.
Waar haal jij die 30% allochtonen ineens vandaan?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828393
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

'Feit is', en dan dingen zeggen die geen feit zijn. Sterk hoor.
Weer op de speler en niet op de bal.

Al die zittende managers verdwijnen plotseling waardoor iedereen nieuw is en er gelijke kansen zijn bij aanname?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:17:11 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828397
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Waarom deze kleinerende opmerkingen? Je kunt ook gewoon wegblijven als je niet inhoudelijk wilt reageren.
Ik reageer op iemand die klaagt dat vrouwen te weinig belasting afdragen om aanspraak te maken op 'managersfuncties' bij ASML, zeker als ze zwart zijn, maar zichzelf wel vast benadeeld voelt omdat hij immers een heuse technische opleiding in Eindhoven doet. Misschien moet hij zelf even wat minder misplaatst elitair doen :).
pi_194828408
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef papernote het volgende:

[..]

Het is jouw aanname dat ze er geen zin in hebben. Gebaseerd op "heb ik horen zeggen". Andere mensen (o.a. in de politiek) denken dat vrouwen er wel zin in hebben, maar niet deelnemen vanwege "gedoe".
En hoe gaat de overheid 'gedoe' aanpakken. Lekker vaag ook, wat is 'gedoe'? Waarom is er wel 'gedoe' op technische opleidingen maar niet bij verpleegkunde.

quote:
Daarom ook 1 beurs voor een man en 1 beurs voor een vrouw :) .
Dat is discriminatie op basis van geslacht.

quote:
Overigens zijn er talloze voorbeelden van positieve discriminatie. Waarom mogen studenten gratis met het OV?
[..]
? wat bedoel je

quote:
Mannen worden niet gediscrimineerd. Van 95+5 gaat het naar 95+40. Diezelfde 95 mannen kunnen gewoon deelnemen in mijn voorbeeld. Geen discriminatie.
Prima

quote:
Nee, maar daar gaat / moet het wel heen. En dit zijn maatregelen om te proberen daar te komen.
We kunnen ook morgen zeggen dat blanke mannen geen technische studie meer mogen doen. Dan gaan we van 95+5 naar 0+5. Opgelost toch? Lijkt jou dit wat?

quote:
Dan lijkt het me alleen maar goed om te stimuleren dat vrouwen technische opleidingen gaan doen. En als die daarvoor een klein zetje in de rug nodig hebben, middels een beurs of het zinnetje "in het bijzonder nodigen wij vrouwen uit om te solliciteren" dan is dat helemaal prima.
Schandelijk dat je openlijke discriminatie van mannen hier bagatelliseert.

quote:
Mooi. Dan kunnen die uit de opleiding worden gezet en plaatsmaken voor sterke vrouwen die wél kans maken op een toppositie bij ASML.
Ja, alleen als ze door de overheid verplicht zijn om vrouwen aan te nemen :') :')
pi_194828409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet niet of die aanname klopt. Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die niet in zo'n mannenwereld willen studeren en werken. Maar ik denk ook dat vrouwen er gewoon gemiddeld minder aanleg voor hebben. Dat blijkt ook uit onderzoek, vrouwen scoren beter wat betreft taal, en mannen wat betreft wiskunde.
Er zijn bewijzen dat die aanname wel klopt. Mocht je er in geïnteresseerd zijn, dan zou je eens het werk van Curt Rice kunnen lezen. Een witte blanke man die gedegen onderzoek heeft gedaan naar "gender equality" en daar goede stukken over schrijft. Ik heb hem eens zien spreken op een congres, was erg sceptisch over dit onderwerp, maar hij heeft mij zeker tot nadenken aangezet.

Het is maar een startpunt; er is meer recente wetenschappelijke literatuur te vinden over dit onderwerp.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:18:43 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828420
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:16 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Weer op de speler en niet op de bal.

Al die zittende managers verdwijnen plotseling waardoor iedereen nieuw is en er gelijke kansen zijn bij aanname?
Dit is niet op de speler. Jij zegt: 'Feit is' en vervolgens zeg je iets dat geen 'feit' is. Daar zeg ik wat van. Veel inhoudelijker krijg je het niet.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:18:50 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828424
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:16 schreef luxerobots het volgende:

Nee, en je eigen bron onderbouwt mijn punt:

Vervolgens worden de cijfers geïnterpreteerd als dat het niet biologisch is. Maar dat is speculatie.
Nevertheless, the studies suggested that men and women on the whole possess an equal aptitude for math and science. In fact, boy and girl infants were found to perform equally well as young as 6 months on tasks that underlie mathematics abilities.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828443
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij het vooral die het er moeilijk mee heeft, al die vrouwen.
Niet zo heel vreemd, als je in Eindhoven bent gaan studeren in plaats van aan een echte universiteit, dan kom je ook niet zo gauw met ze in aanraking.
Ik wist niet dat er aan niet-technische universiteiten überhaupt gestudeerd werd! Is toch alleen zuipen en neuken op de sociëteit.

Nu vertel je me wat nieuws.

quote:
Dit is wel zo niveauloos, misschien moet je eerst maar eens zorgen dat je iets bereikt in het leven voordat je zulke idiote dingen gaat zeggen.
- Geen persoonlijke beledigingen -

quote:
Nee. Dus waarschijnlijk maakt het voor jou allemaal wat minder uit. Dat scheelt weer he :).
IQ van 128 en cum laude afgestudeerd. Ik heb geen stress

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijger_m op 01-09-2020 15:21:02 ]
pi_194828448
TS - Ga aub normaal reageren op andere users, negeren mag ook maar stop met persoonlijke aanvallen en beledigingen, je sloopt je eigen topic op deze manier


[ Bericht 49% gewijzigd door Tijger_m op 01-09-2020 15:25:32 ]
pi_194828449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nevertheless, the studies suggested that men and women on the whole possess an equal aptitude for math and science. In fact, boy and girl infants were found to perform equally well as young as 6 months on tasks that underlie mathematics abilities.
Tja, die verschillen zullen wel later in de ontwikkeling ontstaan dan bij 6 maanden.

Maar goed, het is de nature-nurture discussie. En er is aanleg, maar ook gewoon ontwikkeling. In de jaren '60/'70 dacht men dat het voornamelijk nurture was, en nu ziet men toch wel in dat nature een belangrijke rol speelt.
pi_194828453
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar haal jij die 30% allochtonen ineens vandaan?
Dat is bij mijn werkgever het geval. Amerikaans bedrijf, verplichte quota waardoor er een verbod is op aanstellen van blanke mannen, tenzij er een heel rapport wordt bijgevoegd waarom er geen vrouw of allochtoon die functie heeft gekregen.

Per saldo zorgt dat ervoor dat blanke mannen bij ons dus achtergesteld worden, en daar is de directie nog trots op ook.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_194828474
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:13 schreef Arnold_fan het volgende:
Opvallend hoe fel er wordt gereageerd op een post hier. Als je kritiek hebt wordt je gelijk gekleineerd.....

Feit is dat als er 30% allochtoon in die functies moet op straffe van een boete de k ook mende 15 jaar, senior management wisselt niet zoveel, er geen tot weinig plek is voor jongere blsnke mannen. Dat is oneerlijk en onwenselijk.
Dat is precies wat ik bedoel met de politieke en sociale cultuur in dit land en dit forum als afspiegeling ervan.

De reacties op mijn forumpost bevestigen alleen maar meer
pi_194828480
Hemeltje pemeltje, wat is deze TS kortzichtig. En wat is hij zielig! Iedereen is tegen hem, al zijn hele leven! Zelfs zo tegen hem dat zijn hele opleiding gevuld is met mensen die er net zo uit zien als hij! En nee hoor, dat is geen bewijs dat mensen die er niet zo uitzien als hij niet dezelfde kansen krijgen: mensen die er wel zo uitzien als hij zijn gewoon veel beter dan de rest. Is toch logisch!

Groetjes
Ook een blanke man (+hoogleraar :W )
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:23:09 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828493
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:20 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat is bij mijn werkgever het geval. Amerikaans bedrijf, verplichte quota waardoor er een verbod is op aanstellen van blanke mannen, tenzij er een heel rapport wordt bijgevoegd waarom er geen vrouw of allochtoon die functie heeft gekregen.

Per saldo zorgt dat ervoor dat blanke mannen bij ons dus achtergesteld worden, en daar is de directie nog trots op ook.
Dus dat is geen feit ergens anders. En dat is nog steeds dus geen 30% allochtonen maar 30% allochtonen OF vrouwen.

30% allochtoen of vrouwen is het target bij mijn Amerikaanse bedrijf is een feit. Het is dus geen feit voor andere bedrijven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:23:40 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:20 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er aan niet-technische universiteiten überhaupt gestudeerd werd! Is toch alleen zuipen en neuken op de sociëteit.

Nu vertel je me wat nieuws.
https://www.cursor.tue.nl(...)dingen-in-eindhoven/

quote:
De TU/e moet het momenteel doen zonder ‘topopleidingen’. Die conclusie trekken de samenstellers van de Keuzegids Universiteiten 2020, die vandaag is uitgekomen. Hierin komt de TU/e met een score van 59,5 op een gedeelde achtste plaats. Geen van de beoordeelde Eindhovense bacheloropleidingen wordt dit jaar gezien als beste in zijn soort in Nederland.
Tsja, blijkbaar hebben ze tussen het zuipen door ook nog tijd om Eindhoven de loef af te steken.

quote:
IQ van 128 en cum laude afgestudeerd. Ik heb geen stress
Nee, dit is niet indrukwekkend.
pi_194828525
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef papernote het volgende:

[..]

Er zijn bewijzen dat die aanname wel klopt. Mocht je er in geïnteresseerd zijn, dan zou je eens het werk van Curt Rice kunnen lezen. Een witte blanke man die gedegen onderzoek heeft gedaan naar "gender equality" en daar goede stukken over schrijft. Ik heb hem eens zien spreken op een congres, was erg sceptisch over dit onderwerp, maar hij heeft mij zeker tot nadenken aangezet.

Het is maar een startpunt; er is meer recente wetenschappelijke literatuur te vinden over dit onderwerp.
Ik houd het erbij dat er verschillen zijn, maar dat die door ervaringen op te doen, redelijk weg te nemen zijn.

VU-hoogleraar Jelle Jolles: 'Jongens- en meisjesbrein kan even goed worden'

Overigens is er de laatste jaren juist een trend dat vrouwen het steeds beter doen in het onderwijs, en jongens achterblijven. Het lijkt me goed om dat ook eens aan te pakken, in plaats van in te hakken op de witte man (niet dat jij dat doet).
pi_194828540
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:17 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

En hoe gaat de overheid 'gedoe' aanpakken. Lekker vaag ook, wat is 'gedoe'? Waarom is er wel 'gedoe' op technische opleidingen maar niet bij verpleegkunde.
[..]

Dat is discriminatie op basis van geslacht.
Hoezo is er discriminatie? Er zijn in Nederland toch 50% mannen en 50% vrouwen?
quote:
[..]

? wat bedoel je
Je zou kunnen beargumenteren dat: "het is discriminatie dat studenten gratis met het OV mogen en ik niet, discriminatie!" Of, "het is discriminatie dat ouderen AOW ontvangen en jongeren niet." Etc... er zijn talloze voorbeelden van dit soort "discriminatie". Het is geen discriminatie: jij wordt niet achtergesteld, anderen worden voorgetrokken. Dat is een belangrijk verschil. Het geven van een beurs aan een vrouw verkleint niet jouw kansen op de studie: die blijven gelijk.
quote:
[..]

Prima
[..]

We kunnen ook morgen zeggen dat blanke mannen geen technische studie meer mogen doen. Dan gaan we van 95+5 naar 0+5. Opgelost toch? Lijkt jou dit wat?
Nee, en er is ook niemand die dit beweerd. Door dit soort argumenten in het extreme te trekken maak jij jezelf niet echt geloofwaardig. Het doel is "meer vrouwen", niet "minder mannen". Leer het verschil.
quote:
[..]

Schandelijk dat je openlijke discriminatie van mannen hier bagatelliseert.
Nogmaals, dit is geen discriminatie. Leer het verschil. Mannen worden niet uitgesloten (dat zou discriminatie zijn), maar vrouwen worden gestimuleerd om deel te nemen.
quote:
[..]

Ja, alleen als ze door de overheid verplicht zijn om vrouwen aan te nemen :') :')
Helaas is dat blijkbaar nodig.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194828544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus dat is geen feit ergens anders. En dat is nog steeds dus geen 30% allochtonen maar 30% allochtonen OF vrouwen.

30% allochtoen of vrouwen is het target bij mijn Amerikaanse bedrijf is een feit. Het is dus geen feit voor andere bedrijven.
boeien, we moeten als blanke man het heft in handen pakken. Waarom niet nastreven? Als je ton spaargeld hebt geef je toch ok niet 30% weg. Als die zgn "allochtoen" zo waardevol zijn moeten ze zelf maar knokken voor een positie of eigen bedrijf starten. Hetzelfde geldt voor vrouwen die het liefst in deeltijd werken en tussen en 30-40 gemiddeld 2.3 jaar afwezig zijn. Lekker dan. Hou hiermee op.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_194828557
- Stoppen met persoonlijke aanvallen en mensen dom noemen -

[ Bericht 93% gewijzigd door Tijger_m op 01-09-2020 15:30:18 ]
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:28:54 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:26 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

boeien, we moeten als blanke man het heft in handen pakken. Waarom niet nastreven? Als je ton spaargeld hebt geef je toch ok niet 30% weg. Als die zgn "allochtoen" zo waardevol zijn moeten ze zelf maar knokken voor een positie of eigen bedrijf starten. Hetzelfde geldt voor vrouwen die het liefst in deeltijd werken en tussen en 30-40 gemiddeld 2.3 jaar afwezig zijn. Lekker dan. Hou hiermee op.
Psst? 85% van de topbanen zijn van mannen, de regering is ook in meerderheid man en de 2e Kamer ook, wat wil je nog meer in handen pakken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828600
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:25 schreef papernote het volgende:

[..]

Hoezo is er discriminatie? Er zijn in Nederland toch 50% mannen en 50% vrouwen?
Je discrimineert op basis van geslacht in plaats van te kijken naar vaardigheden, waardoor je prima 2 mannen kunt hebben die beiden beurzen pakken.

quote:
Je zou kunnen beargumenteren dat: "het is discriminatie dat studenten gratis met het OV mogen en ik niet, discriminatie!" Of, "het is discriminatie dat ouderen AOW ontvangen en jongeren niet." Etc... er zijn talloze voorbeelden van dit soort "discriminatie".
Dat is prima, maar heeft niks te maken met deze discussie.

quote:
Het is geen discriminatie: jij wordt niet achtergesteld, anderen worden voorgetrokken. Dat is een belangrijk verschil. Het geven van een beurs aan een vrouw verkleint niet jouw kansen op de studie: die blijven gelijk.
Wat een onzin, geloof je dit zelf? Wat als we vanaf morgen iedere blanke man 500 euro gratis op zijn rekening storten. En dan zeggen we: 'nee dit is geen discriminatie, we trekken blanke mannen alleen voor. Je kunt nog altijd werken en zelf geld verdienen.' _O- :W
[/quote]
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:31:02 #89
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_194828618
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:25 schreef papernote het volgende:

[..]

Hoezo is er discriminatie? Er zijn in Nederland toch 50% mannen en 50% vrouwen?
[..]

Je zou kunnen beargumenteren dat: "het is discriminatie dat studenten gratis met het OV mogen en ik niet, discriminatie!" Of, "het is discriminatie dat ouderen AOW ontvangen en jongeren niet." Etc... er zijn talloze voorbeelden van dit soort "discriminatie". Het is geen discriminatie: jij wordt niet achtergesteld, anderen worden voorgetrokken. Dat is een belangrijk verschil. Het geven van een beurs aan een vrouw verkleint niet jouw kansen op de studie: die blijven gelijk.
[..]

Nee, en er is ook niemand die dit beweerd. Door dit soort argumenten in het extreme te trekken maak jij jezelf niet echt geloofwaardig. Het doel is "meer vrouwen", niet "minder mannen". Leer het verschil.
[..]

Nogmaals, dit is geen discriminatie. Leer het verschil. Mannen worden niet uitgesloten (dat zou discriminatie zijn), maar vrouwen worden gestimuleerd om deel te nemen.
[..]

Helaas is dat blijkbaar nodig.
Gewoon puur nieuwsgierig: Als je meer vrouwen wil in het ene veld, mogen we dan ook pleiten voor minder vrouwen in vakgebieden waarin zij oververtegenwoordigd worden? Je kunt niet zomaar extra vrouwen kweken.
Zo ben ik bijvoorbeeld voor meer mannelijke leraren in het onderwijs.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:32:42 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828640
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet zo dat bedrijven en onderwijsinstellingen eindeloos plek hebben om iedereen aan te nemen. Vooral bedrijven willen gewoon de best gekwalificeerde mensen als hun werknemers.
Ja, alleen soms is de definitie van best gekwalificeerd niet wat mensen denken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828644
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:29 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Je discrimineert op basis van geslacht in plaats van te kijken naar vaardigheden, waardoor je prima 2 mannen kunt hebben die beiden beurzen pakken.
[..]

Dat is prima, maar heeft niks te maken met deze discussie.
[..]

Wat een onzin, geloof je dit zelf? Wat als we vanaf morgen iedere blanke man 500 euro gratis op zijn rekening storten. En dan zeggen we: 'nee dit is geen discriminatie, we trekken blanke mannen alleen voor. Je kunt nog altijd werken en zelf geld verdienen.' _O- :W
:') . Ben je toevallig ook boos dat er geen witte mannen mogen meedoen met het vrouwenvoetbal? Wat een onzin kraam je uit.

Er zijn talloze voorbeelden van zogenaamde "discriminatie". Is gewoon niet zo. Als het namelijk wél zo zou zijn, dan komt het voor de rechter en wordt het opgelost: https://www.ad.nl/ad-werk(...)or-vrouwen~a9e0eb6a/ .

Die studiebeurzen bestaan al jaren en is geen discriminatie. En als je er van overtuigd bent dat het wel zo is: voel je vrij een rechtszaak te starten. We leven in een vrij land.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:33:50 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194828653
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:26 schreef Klapjostiez het volgende:

[..]

Ik heb het over de studenten, niet de mensen die de opleiding aanbieden. Leer lezen gast.

Stel je eens voor dat je zo dom bent dat je denkt dat een opleiding een 'topopleiding' is, door de kwaliteit van de studenten :')
De slimste studenten van Nederland zoeken inderdaad zorgvuldig de universiteiten uit met de slechtste opleidingen, omdat er op de andere universiteiten teveel gezopen wordt :'). Goed verhaal ja.
pi_194828682
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:31 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Gewoon puur nieuwsgierig: Als je meer vrouwen wil in het ene veld, mogen we dan ook pleiten voor minder vrouwen in vakgebieden waarin zij oververtegenwoordigd worden? Je kunt niet zomaar extra vrouwen kweken.
Zo ben ik bijvoorbeeld voor meer mannelijke leraren in het onderwijs.
Ja, want uiteindelijk is dit een "zero-sum-game". Als je ergens meer vrouwen hebt, dan dus ook ergens minder vrouwen. Ik zou pleiten voor meer mannen in de zorg, onderwijs, kinderopvang, schoonmaak en paaldansers.

Wat mij betreft komen er studiebeurzen voor mannen in de zorg en onderwijs. Er is alleen niet genoeg draagkracht voor, maar reken er maar op dat je als man praktisch baangarantie hebt in zorg/onderwijs.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194828720
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:36 schreef papernote het volgende:

[..]
Wat mij betreft komen er studiebeurzen voor mannen in de zorg en onderwijs. Er is alleen niet genoeg draagkracht voor, maar reken er maar op dat je als man praktisch baangarantie hebt in zorg/onderwijs.
Er lopen al jaren programma's om meer mannen in de zorg en het onderwijs te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:40:23 #95
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194828733
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

quote:
A diverse and inclusive workforce provides the necessary mix of voices and points of view required to develop the best solutions and ideas for our business.
Maar is dat het oprechte antwoord of het politiek correcte en dus wenselijke antwoord?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 15:41:30 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194828749
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar is dat het oprechte antwoord of het politiek correcte en dus wenselijke antwoord?
ASML heeft mensen uit 120 landen in dienst en ze willen blijven werven in die 120 landen dus vermoedelijk is dat oprecht. En eigenbelang, natuurlijk :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194828757
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:31 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Gewoon puur nieuwsgierig: Als je meer vrouwen wil in het ene veld, mogen we dan ook pleiten voor minder vrouwen in vakgebieden waarin zij oververtegenwoordigd worden? Je kunt niet zomaar extra vrouwen kweken.
Zo ben ik bijvoorbeeld voor meer mannelijke leraren in het onderwijs.
Meer mannen in het onderwijs, ja. Zou ik heel erg voor zijn.

En vrouwen hoef je niet te kweken. Want daar ligt nog genoeg 'arbeidsmarkt-reserve'.
Definitely not CIA
pi_194828766
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:33 schreef papernote het volgende:
Ben je toevallig ook boos dat er geen witte mannen mogen meedoen met het vrouwenvoetbal?
Hangt ervan af in welk stadium van de transitie ze zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 september 2020 @ 15:43:30 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_194828777
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:56 schreef papernote het volgende:
95% van je opleiding is man en er zijn mensen in Nederland (en in de politiek) die vinden dat dit moet veranderen. Dat betekend niet "minder mannen", maar "meer vrouwen". Stel er zijn nu 95 mannen en 5 vrouwen, dan moet dat (bijvoorbeeld) worden: 95 mannen en 40 vrouwen.

Tot zover lijkt mij dit geen probleem.

Om dit te stimuleren zijn er mensen in Nederland (en in de politiek) die studiebeurzen geven aan vrouwen die de keuze willen maken om een technische studie te doen. Tot zover ook geen probleem lijkt me. Je kunt het "oneerlijk" vinden, maar er zijn al voldoende mannen zonder zo'n beurs en er is dus geen reden om die ook nog extra beurzen te geven.

Vervolgens is er in Nederland de aanname dat vrouwen óók geschikt zijn voor technische studies, maar door allerlei gedoe ("systematische discriminatie" "sociale normen" "verwachtingspatroon" etc) er niet voor kiezen. Deze vrouwen zijn in potentie geschikt om de opleiding met een 8 gemiddeld af te ronden (bijvoorbeeld), maar kiezen er nu toch niet voor. Juist deze vrouwen wil men stimuleren om tóch die technische studie te doen. Ook dat lijkt mij prima.

Het resultaat is nu dat de pool van afstudeerders groter wordt: van 95 man 5 vrouw naar 95 man 40 vrouw. Dat is goed nieuws voor bedrijven zoals ASML, want zij hebben nu een grotere pool van mensen om uit te kiezen. Daarmee kan er in potentie een sterker team worden samengesteld.

Er is wel een nadeel voor de "middelmatige blanke man". Die ziet zijn concurrentie toenemen met een pool van sterke vrouwen. Voor die persoon zullen de baankansen verkleinen. Maargoed, als je als blanke man onderaan je klas bungelt op een technische opleiding, dan had je beter verpleegkunde kunnen gaan studeren. Dat is een vakgebied waar mannen een enorm groot voordeel hebben: positieve discriminatie jegens de man. Zie je kansen, pluk de vruchten.
Deze zienswijze gaat er wel vanuit dat genoemde 35 vrouwen ook daadwerkelijk de studie willen gaan volgen. Want is de stelselmatige discriminatie jegens vrouwen nu zo groot dat diegene die zo graag een technische studie willen doen zich daar door laten tegenhouden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_194828794
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2020 15:36 schreef papernote het volgende:
Ik zou pleiten voor meer mannen in de zorg, onderwijs, kinderopvang, schoonmaak en paaldansers.
En als het moet dan halen we ze uit Letland! Oh, wacht..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')