Als jonge blanke man studeer ik Elektrotechniek aan een technische universiteit. 95% van de studenten aan mijn opleiding is man, 90% van de studenten aan mijn opleiding is blank.quote:Minister Van Engelshoven komt vandaag, samen met organisaties in het hoger onderwijs, met een actieplan om universiteiten diverser te maken. Op de instellingen werken nu nog te veel witte mannen en dat moet anders, vinden ze.
https://nos.nl/artikel/23(...)hoger-onderwijs.html
Persoonlijk voel ik mij de laatste jaren als blanke man steeds minder welkom en gewaardeerd in Nederland. Niet alleen door dit soort discriminatie, maar ook in sociale sfeer. Zo worden mij allerlei zaken in de schoenen geschoven die 'mijn voorouders' gedaan zouden hebben.quote:TU Eindhoven opent vacatures voorlopig alleen voor vrouwen
https://nos.nl/artikel/22(...)en-voor-vrouwen.html
Piep piep halloquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:06 schreef Klapjostiez het volgende:
Hoe kijken andere mensen hier tegenop?
Volgens mij begrijp jij niet helemaal wat men met divers bedoelt.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:12 schreef BasEnAad het volgende:
Wonen er niet gewoon heel veel blanke mannen in dit land?
Als alle sectoren divers moeten worden, moet je of 50 miljoen mensen importeren, of zijn 5 miljoen blanke mannen werkloos.
Het kan gewoon niet en het hoeft ook niet.
Wanneer het begrip 'diversiteit' inhoudt: 'minder blanken en minder mannen.' en ik een blanke man ben... Lijkt mij dat een simpele 1+1=2. Je hebt geen TU opleiding nodig om dat te snappen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het jammer dat TS zich gediscrimineerd voelt, ik begrijp niet goed waarom meer diversiteit voor hem gelijk staat met gediscrimineerd worden maar goed, prima, ik denk echter wel dat als TS in een ander land gaat werken dat hij ook daar mee gaat maken dat er een push is voor diversiteit.
Diversiteit is overigens geen discriminatie van blanke mannen. Ik zou toch hopen dat iemand die aan een TU studeert dat begrijpt of geleerd heeft.
PS: Het beleid van de TU/e is gewijzigd.
Dit is een bedrijf waar ik over 5 jaar mogelijk zou gaan werken en waar ik als man dus gediscrimineerd ga worden, omdat de overheid deze bedrijven verplicht te discrimineren tegen mannen.quote:https://archief.studio040(...)content/item?1027102
'Weinig vrouwen in top ASML'
In de top van ASML werken nauwelijks vrouwen. Slechts één op de tien hoge posities bij de Veldhovense chipmachinefabrikant wordt bezet door een vrouw.
Grote bedrijven zijn verplicht ernaar te streven dat over vier jaar 30 procent van het management vrouw is.
Haat naar blanke mannen. Wat een zwaar leven moet dat zijn. Omringt door mannen zoals je zelf al aangeeft, het overgrote deel blank, zoals je al aangeeft, en dan voel jij je gehaat. Interessant fenomeen.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:28 schreef Klapjostiez het volgende:
Uiteindelijk blijft het een kosten/baten plaatje voor mij om te emigreren, want andere landen zijn ook niet ideaal. Maar dit is wel iets wat mij pusht om hier weg te gaan naar een land dat geen haat heeft tegen blanke mannen.
Je bent totaal niet inhoudelijk ingegaan op mijn posts en je argumenten zijn dan ook erg zwak. Je bent duidelijk ongeschikt om op niveau te kunnen communiceren.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Haat naar blanke mannen. Wat een zwaar leven moet dat zijn. Omringt door mannen zoals je zelf al aangeeft, het overgrote deel blank, zoals je al aangeeft, en dan voel jij je gehaat. Interessant fenomeen.
Zoals gezegd, ik wens je veel succes een land te vinden waar je kan werken voor een ASML achtig bedrijf wat geen diversiteit nastreeft.
Ik zou het een beetje minder persoonlijk doen als ik jou was. Ok?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:41 schreef Klapjostiez het volgende:
[..]
Je bent totaal niet inhoudelijk ingegaan op mijn posts en je argumenten zijn dan ook erg zwak. Je bent duidelijk ongeschikt om op niveau te kunnen communiceren.
En waarom is dat volgens jou? Vertel eens wat jij denkt dat mijn persoonlijke overwegingen zijn zodat wij jouw intelligentie op waarde kunnen schatten?quote:Ik snap dat je vanuit persoonlijke overwegingen graag hebt dan men mensen vanwege diversiteit aanneemt in plaats van vaardigheden.
Mijn voorouders van een kant komen uit Duitsland, ik ben Nederlander. Daar is totaal niets politiek corrects aan.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:43 schreef BertV het volgende:
Het politiek correcte verhaal is dat we allemaal Nederlanders zijn.
Ook als je voorouders uit polen of marokko komen.
Alleen de daden van onze voorouders schijnen niet overdraagbaar te zijn.
Jammer weer.
De reden waarom een bedrijf als ASML geen zwarte vrouwen in hun management laag heeft, is nogal logisch en een goede zaak.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
Zoals gezegd, ik wens je veel succes een land te vinden waar je kan werken voor een ASML achtig bedrijf wat geen diversiteit nastreeft.
Waarom is dat logisch? Die moet je even uitleggen en waar baseer jij op dat ASML zwarte vrouwen moet of wil benoemen? Nogmaals, weet je uberhaupt wat diversiteit is?quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:52 schreef Klapjostiez het volgende:
[..]
De reden waarom een bedrijf als ASML geen zwarte vrouwen in hun management laag hebben, is nogal logisch en een goede zaak.
In de toekomst zal ASML dan ook de afweging gaan maken om te verhuizen in plaats van zwarte vrouwen in hun managementlagen te zetten als dit door de overheid verplicht wordt.
Lees je mijn posts uberhaupt? Het staat erin. Doe maar een gok waar je denkt dat ik het over heb. Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 1 september 2020 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom is dat logisch? Die moet je even uitleggen
Ik wil jou geen woorden in de mond leggen, dat eindigt nooit goed. Ik heb veel liever dat mensen duideliijk zeggen waarom ze geloven dat zwarte vrouwen geen management posities hebben of moeten hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:58 schreef Klapjostiez het volgende:
Lees je mijn posts uberhaupt? Het staat erin. Doe maar een gok waar je denkt dat ik het over heb. Ik ben benieuwd
Hoe oud ben je? Ik ben benieuwd, want dit is voornamelijk iets waar jonge blanke mannen die nog carrière moeten maken mee te maken krijgen. Als je ouder bent dan 35 snap ik dat je hier nooit iets mee te maken hebt gehad.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:55 schreef Hexagon het volgende:
Dat plannetje van de TU/e is allang afgeschoten door de rechter. Dus de rechtsstaat doet gewoon zijn werk in ons land.
En verder begrijp ik als blanke man geen snars van dat domme gejank van blanke mannen die zich constant bedreigd voelen. Hoe onzeker en onzelfredzaam moet je dan wel niet zijn?
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil jou geen woorden in de mond leggen, dat eindigt nooit goed. Ik heb veel liever dat mensen duideliijk zeggen waarom ze geloven dat zwarte vrouwen geen management posities hebben of moeten hebben.
Deze blanke man snapt het ook niet, quote zelf ff alsjeblieftquote:Op dinsdag 1 september 2020 14:08 schreef Klapjostiez het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.
Echt Is dit serieus zo moeilijk voor je?
Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Een uitleg geven over een statement zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor een TU-student, dat begrijp ik als simpel hbo'ertje nog wel.quote:Op dinsdag 1 september 2020 14:08 schreef Klapjostiez het volgende:
[..]
Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen, je kunt mij direct quoten want ik heb het al gezegd.
Echt Is dit serieus zo moeilijk voor je? Doe een gok.
Diversiteit is prima discrimineren van een enkele groep, als je de andere voortrekt.quote:Op dinsdag 1 september 2020 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het jammer dat TS zich gediscrimineerd voelt, ik begrijp niet goed waarom meer diversiteit voor hem gelijk staat met gediscrimineerd worden maar goed, prima, ik denk echter wel dat als TS in een ander land gaat werken dat hij ook daar mee gaat maken dat er een push is voor diversiteit.
Diversiteit is overigens geen discriminatie van blanke mannen. Ik zou toch hopen dat iemand die aan een TU studeert dat begrijpt of geleerd heeft.
PS: Het beleid van de TU/e is gewijzigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |