abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194845439
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik moet er bijna om lachen. Bijna.
En geen spoor te bekennen van inmenging van de kant van China zoals Trump zijn volgertjes zo graag wil laten geloven:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194848435
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194848540
twitter

Dus het maakt niet uit of een stad een dem of rep mayor heeft voor de crime cinfers.
Dan is dat ook weer opgehelderd.
#Next, zou President Bartlet zeggen.
pi_194849136
twitter

Volgens mij is Christopher geen familie van Laura.

Er mag even gelachen worden.
Iemand vraagt of Sarah Cooper hiervan wat kan maken.
pi_194849654
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:15 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Dus het maakt niet uit of een stad een dem of rep mayor heeft voor de crime cinfers.
Dan is dat ook weer opgehelderd.
#Next, zou President Bartlet zeggen.
Het maakt niet uit of het een leugen is, het maakt alleen uit of zijn achterban het gelooft.
  woensdag 2 september 2020 @ 18:10:37 #206
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194849848
Number of youth voters 'definitely' voting jumps to 77 percent: poll

Vraagje: kan iemand de comments op The Hill zien? Zijn bij mij al ruim een jaar niet te zien (ook de button om naar de comments te gaan is verdwenen). Ben er nog steeds niet achter of de fout bij mij ligt, of dat The Hill Europese users blokt wegens de GDPR (General Data Protection Regulation).
Dat was tot nu toe geen groot probleem, ik kon de artikels lezen op thehill en de comments lezen en reageren op disqus.com. Maar deze week heeft disqus de notifications veranderd, bevatten nu enkel niet werkende links naar thehill.com. Vergelijkbaar met op Fok een melding krijgen dat iemand jou gequote heeft, maar zonder link, zodat je zelf op zoek moet gaan naar het topic en de post...
are we infinite or am I alone
  woensdag 2 september 2020 @ 18:28:15 #207
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194850286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:10 schreef crystal_meth het volgende:

Vraagje: kan iemand de comments op The Hill zien? Zijn bij mij al ruim een jaar niet te zien (ook de button om naar de comments te gaan is verdwenen). Ben er nog steeds niet achter of de fout bij mij ligt, of dat The Hill Europese users blokt wegens de GDPR (General Data Protection Regulation).
Dat was tot nu toe geen groot probleem, ik kon de artikels lezen op thehill en de comments lezen en reageren op disqus.com. Maar deze week heeft disqus de notifications veranderd, bevatten nu enkel niet werkende links naar thehill.com. Vergelijkbaar met op Fok een melding krijgen dat iemand jou gequote heeft, maar zonder link, zodat je zelf op zoek moet gaan naar het topic en de post...
No
pi_194850704
quote:
15s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:08 schreef Kijkertje het volgende:
Nog een rapport dat tegengehouden is door Trump & Co

[ twitter ]
En wel een bulletin rondsturen over 'anarchisten' in Portland :')

twitter
pi_194851313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:10 schreef crystal_meth het volgende:

Ik zie geen comments, ik neem aan dat die onderaan zouden staan?
  woensdag 2 september 2020 @ 20:18:44 #211
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194852317
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie geen comments, ik neem aan dat die onderaan zouden staan?
Yep, al de code om ze op te roepen lijkt aanwezig te zijn in de page source, maar wordt dus niet uitgevoerd voor EU bezoekers. Je kan ze hier lezen: https://disqus.com/home/d(...)_to_77_percent_poll/
(voor andere hill artikels: https://disqus.com/home/forum/thehill-v4/ )
are we infinite or am I alone
pi_194852358
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Yep, al de code om ze op te roepen lijkt aanwezig te zijn in de page source, maar wordt dus niet uitgevoerd voor EU bezoekers. Je kan ze hier lezen: https://disqus.com/home/d(...)_to_77_percent_poll/
(voor andere hill artikels: https://disqus.com/home/forum/thehill-v4/ )
Kan te maken hebben met spam, DDoS of de EU privacy wetgeving.
pi_194852900
Trump's poging stemmen te winnen door de focus op de rellen te leggen hebben vooralsnog geen effect.

twitter
pi_194853008
De moderators bij de debatten zijn bekend:

twitter
pi_194853756
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:53 schreef Kijkertje het volgende:
De moderators bij de debatten zijn bekend:

[ twitter ]
Wallace ken ik en lijkt een goede keuze maar die andere twee ken ik niet. Na even wat gelezen te hebben lijken mij dit niet de moderatoren die de Trump campagne graag zou zien, eigenlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 21:29:26 ]
pi_194854048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wallace ken ik en lijkt een goede keuze maar die andere twee ken ik niet. Na even wat gelezen te hebben lijken mij dit niet de moderatoren die de Trump campagne graag zou zien, eigenlijk.
Hullie van de campaign zijn dan toch akkoord gegaan.
pi_194854077
Dit is ook wel een mooi verhaal, het is een wel een bloemlezing van talent om Trump.

quote:
The scandals surrounding Trump are beginning to overlap in strange ways

President Trump’s proclamation that he’d surround himself “only with the best” people has been undermined again and again as his presidency has progressed. That’s thanks to a progression of campaign and administration officials who have been accused and convicted of crimes, turned against him, or some combination of the two.

And increasingly, these proven and alleged scandals are running together in rather remarkable ways.

Back in early 2017, a since-deleted news release from the Republican National Committee under Trump detailed its fundraising team: finance chairman Steve Wynn and deputy finance chairmen Michael Cohen, Louis DeJoy and Elliott Broidy. All four of them have now run into very big, and very public, problems.

Wynn resigned amid accusations of sexual misconduct (while denying the claims) in early 2018, and Cohen has pleaded guilty to multiple crimes while flipping on Trump and implicating him in a campaign-finance scheme involving payments to women who accused Trump of affairs. DeJoy has in recent weeks been at the center of a controversy over his actions as the new head of the U.S. Postal Service. And now, we learned Tuesday, federal prosecutors are preparing to charge Broidy, and the two sides could reach a plea deal.

https://www.washingtonpos(...)verlap-strange-ways/
pi_194854100
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:39 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hullie van de campaign zijn dan toch akkoord gegaan.
Ja, en we weten ook waarom, Trump gokt dat hij in een debat Biden aan kan. Ik denk dat hij zichzelf flink overschat maar ook dat is normaal bij Trump.
pi_194854155
Ik ben benieuwd wanneer Trey Gowdy & Co helemaal outraged zullen zijn hierover. Her emaaaaaaaaaaaails!

quote:
Melania Trump regularly used a private Trump Organization email account, an email from a MelaniaTrump.com domain, iMessage and the encrypted messaging app Signal while in the White House, according to her former senior adviser and close friend Stephanie Winston Wolkoff, who says she corresponded multiple times a day with the first lady. “Melania and I both didn’t use White House emails,” says Winston Wolkoff, in an interview with The Washington Post, upon the publication of her tell-all memoir, “Melania and Me: The Rise and Fall of My Friendship with the First Lady.”

The Post has viewed messages dated after the inauguration that appear to be from private email and messaging accounts used by Melania Trump. The messages contained discussions of government hires and contracts (including Winston Wolkoff’s), detailed schedules for the president and first lady during the Israeli and Japanese state visits, strategic partnerships for the first lady’s Be Best initiative, the logistics of the Easter egg roll, and finances for the presidential inauguration, key parts of which Winston Wolkoff, an experienced New York City events producer, planned.

https://www.washingtonpos(...)43d03bc29_story.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 21:44:03 ]
  woensdag 2 september 2020 @ 21:48:47 #220
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_194854275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
Biden spreekt met de pers op CNN.
Beantwoordt vragen zonder stotteren, heel helder en verstandig.
Ook ff gekeken en het was een verademing..helder, doordacht en gewoon ook erg netjes.
Nu je dit van Biden hebt gezien valt de incoherentie, achterdocht en de agressie jegens journalisten bij de huidige president helemaal op. Wat een verschil...
pi_194854388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:48 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Ook ff gekeken en het was een verademing..helder, doordacht en gewoon ook erg netjes.
Nu je dit van Biden hebt gezien valt de incoherentie, achterdocht en de agressie jegens journalisten bij de huidige president helemaal op. Wat een verschil...
Dat is een beeld wat de Biden campagne moet benadrukken, denk ik.
  woensdag 2 september 2020 @ 22:00:58 #222
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194854665
Weer een dag waarop Trump niets goed heeft gedaan. Ik hoop dat hij binnenkort eens iets goeds doet.

Net kwam ik het volgende citaat uit dit artikel tegen dat ik interessant vind en dat me deed denken aan dit topic (en vele andere op FOK!, evenals de Frontpage):
quote:
The Harvard psychologist Steven Pinker put it this way, “People are embraced or condemned according to their beliefs, so one function of the mind may be to hold beliefs that bring the belief-holder the greatest number of allies, protectors, or disciples, rather than beliefs that are most likely to be true.”
Ik ben benieuwd of mensen hier dit herkennen. Als het offtopic is, hoor ik het graag, maar ik vind het zelf wel relevant.

Overigens heb ik zelf met veel van dit soort onderwerpen niet echt een uitgesproken mening, omdat ik het ingewikkelde zaken vind. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken hoe veel eer Trump zou moeten krijgen van een economie die goed draait onder zijn presidentschap of hoe veel kritiek terecht is wanneer het niet goed loopt. En ik heb ook geen idee hoe veel coronadoden er waren geweest als de aanpak goed was geweest.

Zelf probeer ik oprecht te begrijpen hoe dingen zitten, waardoor ik soms ook van mening verander. Zo heb ik mijn mening over de klimaatdiscussie bijgesteld (ben niet meer sceptisch op het punt van de opwarming van de aarde die door de mens veroorzaakt is).

Ik ben geen Trump-adept maar ik vind dat hij goede dingen heeft gedaan, al word ik daarop van repliek gediend op een manier waartegen ik me niet goed kan verweren, omdat ik het niet goed kan beoordelen. Wat ik alleen wel belangrijk vind, is dat er in elk geval een poging wordt gedaan om objectief en fair naar dingen te kijken en dat mis ik hier nog weleens. Ik krijg de indruk dat veel mensen in dit topic het heerlijk vinden om Trump de hele dag af te zeiken om alles wat hij doet en denken dat ze geweldig zijn, in elk geval in vergelijking met Trump.

[ Bericht 19% gewijzigd door Federer-fan op 02-09-2020 22:09:39 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_194855723
Wat zijn dan goede dingen die hij zou hebben gedaan die je niet goed kunt beoordelen?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 2 september 2020 @ 22:42:39 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194855992
Politici kunnen geluk of pech hebben met wat ze tegen komen. Trump had in het begin geluk met de economische wind mee. En pech met Corona. Maar of er echt veel minder doden waren gevallen met een andere president?

Je kan politici ook beoordelen of ze zo nu en dan een beetje de waarheid spreken, een beetje verbindend optreden of enige empathie kunnen tonen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194856185
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:42 schreef Hyperdude het volgende:
Politici kunnen geluk of pech hebben met wat ze tegen komen. Trump had in het begin geluk met de economische wind mee. En pech met Corona. Maar of er echt veel minder doden waren gevallen met een andere president?

Je kan politici ook beoordelen of ze zo nu en dan een beetje de waarheid spreken, een beetje verbindend optreden of enige empathie kunnen tonen.
Nou ja, ik denk wel dat de VS veel meer tijd en ruimte had om de boel goed onder controle te houden. Dan helpt zo'n president als Trump in ieder geval niet.

En ik denk ook echt wel dat onder Trump maatregelen zijn genomen die de economie verder gestimuleerd hebben. De vraag is alleen ten koste van wat? De staatsschuld is alleen maar verder opgelopen, regelgeving ter bescherming van consument en leefomgeving is afgebroken en ga zo maar door.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 2 september 2020 @ 22:59:12 #226
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194856404
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:49 schreef Monolith het volgende:
En ik denk ook echt wel dat onder Trump maatregelen zijn genomen die de economie verder gestimuleerd hebben. De vraag is alleen ten koste van wat? De staatsschuld is alleen maar verder opgelopen, regelgeving ter bescherming van consument en leefomgeving is afgebroken en ga zo maar door.
De economie stimuleren door rcksichtlos geld te lenen is niet zo moeilijk nee.
pi_194856801
Promises made, promises kept!

twitter
pi_194857013
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Weer een dag waarop Trump niets goed heeft gedaan. Ik hoop dat hij binnenkort eens iets goeds doet.

Net kwam ik het volgende citaat uit dit artikel tegen dat ik interessant vind en dat me deed denken aan dit topic (en vele andere op FOK!, evenals de Frontpage):
[..]

Ik ben benieuwd of mensen hier dit herkennen. Als het offtopic is, hoor ik het graag, maar ik vind het zelf wel relevant.

Overigens heb ik zelf met veel van dit soort onderwerpen niet echt een uitgesproken mening, omdat ik het ingewikkelde zaken vind. Ik zou werkelijk niet kunnen bedenken hoe veel eer Trump zou moeten krijgen van een economie die goed draait onder zijn presidentschap of hoe veel kritiek terecht is wanneer het niet goed loopt. En ik heb ook geen idee hoe veel coronadoden er waren geweest als de aanpak goed was geweest.

Zelf probeer ik oprecht te begrijpen hoe dingen zitten, waardoor ik soms ook van mening verander. Zo heb ik mijn mening over de klimaatdiscussie bijgesteld (ben niet meer sceptisch op het punt van de opwarming van de aarde die door de mens veroorzaakt is).

Ik ben geen Trump-adept maar ik vind dat hij goede dingen heeft gedaan, al word ik daarop van repliek gediend op een manier waartegen ik me niet goed kan verweren, omdat ik het niet goed kan beoordelen. Wat ik alleen wel belangrijk vind, is dat er in elk geval een poging wordt gedaan om objectief en fair naar dingen te kijken en dat mis ik hier nog weleens. Ik krijg de indruk dat veel mensen in dit topic het heerlijk vinden om Trump de hele dag af te zeiken om alles wat hij doet en denken dat ze geweldig zijn, in elk geval in vergelijking met Trump.
Heh, ik kan natuurlijk ook vragen waarom feiten jouw mening niet veranderen. ;)

Maar ok, prima, mag ik dan vragen tegen welke posts je bezwaar hebt en welke feitelijk onjuist zijn over Trump. Want als je stelt dat mensen alleen lopen af te zeiken dan neem ik aan dat ze niet de waarheid over Trump weergeven. Toch?

En fair...tja. Hoe benader je iemand die 20.000 leugens en onwaarheden uitspreekt als President? Hoe benader je iemand die anderen de maat neemt en zelf geen thuis geeft, die zegt "I'm not responsible", een man die dochters en schoonzoons belangrijke zaken laat runnen die daar geen enkele ervaring of kennis van hebben. Zie Kushner en COVID. En ga zo maar door.

En in mijn geval, uiteraard ben ik geweldig :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 23:32:08 ]
  woensdag 2 september 2020 @ 23:50:05 #229
8369 speknek
Another day another slay
pi_194857280
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:42 schreef Hyperdude het volgende:
Maar of er echt veel minder doden waren gevallen met een andere president?
Er zijn toch weinig dingen zo honderd procent zeker als dit. Van het ontslaan van de pandemie taskforce, het ontkennen van het probleem, het liegen over de beschikbaarheid van ventilatoren in de stockpile, het tegenwerken van gouverneurs die PPE probeerden te regelen, het opzettelijk niet volgen van de infectieziektedraaiboeken omdat ze electoraal onhandig zijn, het eisen bij het gerechtshof dat staten openen op de piek, het stimuleren geen mondkapjes te dragen, het benoemen tot voorzitter van de nieuwe taskforce van de persoon wiens enige gezondheidszorgbijdrage is geweest een bidcampagne tegen HIV en homos te organiseren, het testbeleid terug te brengen, tot de statuur van het CDC kapot te maken, en ongetwijfeld dingen die ik weer vergeten ben, heeft Trump op elke stap van de weg precies het tegenovergestelde gedaan van wat iemand met het minste beetje verantwoordelijkheidsgevoel had gekozen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194857407
Witte man belt in om zijn mening te geven

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-09-2020 00:20:53 ]
  Redactie Games donderdag 3 september 2020 @ 00:20:13 #231
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_194857467
In de echte wereld heeft Biden inmiddels een aantal redelijk goeie polls voor z'n kiezen gekregen. Zowel Quinnipac als FOX hebben een redelijk zonnige voorspelling voor Joe:

twitter

twitter

Valt ook op dat de conventies dus nauwelijks van invloed zijn geweest op de polls. Zeker voor Trump, die het moet hebben van zulke rallies, zal dat wel een zware domper zijn.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_194857491
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 00:20 schreef Puddington het volgende:
In de echte wereld heeft Biden inmiddels een aantal redelijk goeie polls voor z'n kiezen gekregen. Zowel Quinnipac als FOX hebben een redelijk zonnige voorspelling voor Joe:

[ twitter ]

[ twitter ]

Valt ook op dat de conventies dus nauwelijks van invloed zijn geweest op de polls. Zeker voor Trump, die het moet hebben van zulke rallies, zal dat wel een zware domper zijn.
Tja, een Trump show gericht op mensen die toch al op hem gingen stemmen zal geen nieuwe stemmers aantrekken en al helemaal niet als het alleen maar show en geen inhoud is.

Het plan voor de volgende 4 jaar is....er is geen plan.
  donderdag 3 september 2020 @ 01:35:34 #233
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194857749
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:00 schreef Federer-fan het volgende:
Ik krijg de indruk dat veel mensen in dit topic het heerlijk vinden om Trump de hele dag af te zeiken om alles wat hij doet en denken dat ze geweldig zijn, in elk geval in vergelijking met Trump.
Daar ga je dus in de fout, mensen zijn tegen trump alleen maar om tegen trump te zijn. Over het algemeen is wordt dat allemaal ondersteund door fouten. Ten tijde van de primaries zag je hier ook veel mensen die verschillende kandidaten aanhingen, vrijwel niemand hing biden aan. En van uit die zienswijze werd er nog steeds discussie gevoerd. Er loopt hier ook niemand rond die fan is van Biden vanaf het begin. Ondanks dat hij nu gesteund lijkt te worden door de meeste mensen. Maar je kan in mijn postgeschiedenis al zien dat ik kritisch ben over hem.

Dat geld voor veel mensen, de meeste mensen in dit topic volgen de verkiezing op afstand, en hebben natuurlijk een voorkeur. Momenteel Biden omdat hij de kandidaat is, maar daar begonnen ze niet en zullen ze ook niet achter staan na de verkiezing.

Het meerendeel van de Trump fans, staan achter alles wat Trump doet no matter what. Alles is een gevecht van hun tegen wij. Er is geen middle ground voor hun. Je steunt de leider of je steunt hem niet. Discussie is niet mogelijk. Er is binnen de groep ook geen discussie mogelijk. Er is geen discussie over wie beter voor de republikeinse partij zou zijn. Het is de grote leider of niemand.

En zoals je zelf al aanhaalt.

Rechtse politiek ziet vaker bange mensen, goed gelovige mensen, religieuze mensne. Iets waar Trump nu ook weer op in speelt. Net zoals de nazi's demonstraties hielden in linkse gebieden om geweld aan te moedigen zodat ze dat als campagne konden gebruiken.

Reli conservatieve mensen zijn altijd bang, omdat hun geleerd is dat ze superieur zijn. Als dat het enige is wat je hebt als je in armoede leeft, dan stem je daarop.

Noem 1 ding dat Trump heeft gedaan om de armoede aan te pakken in de VS?
Vrijwel iedere rode staat ontvangt meer geld van de overheid dan dat ze betalen.
Vrijwel iedere blauwe staat betaald meer geld aan de overhied dan dat ze krijgen.

Welke club doet het beter?
pi_194857793
Oh nu moedigt Trump kiezers aan twee keer te stemmen 8)7

twitter

En Barr weet dat niet? Jaja :')

twitter

Hele draadje is trouwens tenenkrommend.

twitter

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Kijkertje op 03-09-2020 04:58:25 ]
pi_194858071
Dan maar weer dreigen met het inhouden van federale financiele hulp :')

twitter

Trump Moves to Cut Federal Funding From Democratic Cities

The president directed officials to identify “anarchist jurisdictions” and move to withhold funds as he tries to build his campaign around the unrest that has accompanied racial justice protests.
quote:
President Trump has directed federal officials to find ways to cut funding to a string of cities controlled by Democrats, citing violence amid protests against systemic racism in policing, a move that threatens billions of dollars for many of the country’s largest urban hubs as the president makes the unrest a centerpiece of his re-election campaign.

Mr. Trump laid out the directive in a memo, released Wednesday, to Russell T. Vought, the acting director of the Office of Management and Budget, and Attorney General William P. Barr. It accuses state and local officials of abdicating their duties.

“Anarchy has recently beset some of our states and cities,” Mr. Trump wrote in the memo, mentioning a few cities specifically: Portland, Ore.; Washington; Seattle; and the president’s birth city, New York. “My administration will not allow federal tax dollars to fund cities that allow themselves to deteriorate into lawless zones.”

With polls showing him trailing his Democratic rival, former Vice President Joseph R. Biden Jr., Mr. Trump has tried to shift the public’s attention away from his administration’s failed response to the coronavirus pandemic and to what he depicts as out-of-control crime in New York and other cities. He has seized on an uptick in crime and has tried to blame it on local Democratic leaders.

The president has repeatedly sought to paint cities as hellscapes that only he can save, regardless of how limited the violent outbreaks have been during broader protests against acts of brutality by police officers against Black people.

The memo, which was titled “Reviewing Funding to State and Local Government Recipients That Are Permitting Anarchy, Violence and Destruction in American Cities” and was first reported by The New York Post, ratchets up Mr. Trump’s argument. But the move is almost certain to face legal challenges, and Democrats and city officials reacted furiously. Officials in New York said they were reviewing their legal options.

Bill Neidhardt, a spokesman for Mayor Bill de Blasio of New York, said on Twitter: “As much as Donald Trump wants New York City to drop dead, we will never let this stand. This has nothing to do with ‘law and order’. This is a racist campaign stunt out of the Oval Office to attack millions of people of color.”

An effort by Mr. Trump to curtail funding to so-called sanctuary cities was challenged in court, but a federal appeals court ruled this year that the administration was within its rights to withhold some funds, although three other appeals courts have ruled that the administration did not have the authority.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194858080
twitter

Biggest debt ever!

En dat terwijl hij in 2016 beloofde in acht jaar wel even de schuld weg te werken

Trump's nonsensical claim he can eliminate $19 trillion in debt in eight years

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 03-09-2020 05:44:16 ]
  donderdag 3 september 2020 @ 06:25:41 #237
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194858273
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 05:27 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Biggest debt ever!

En dat terwijl hij in 2016 beloofde in acht jaar wel even de schuld weg te werken

The best economy in the history of the world.

I've got calls from all world leaders asking how I did that.

Its amazing.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_194858374
Nieuwe ad van de veteranen

Hij heeft nog steeds niet gereageerd op het incident in Syrie en ook niet op de vergiftiging van Navalny :N
pi_194858439
Op internationaal niveau moet Amerika ook weer zijn spierballen laten zien dat internationale wetten niet voor hun niet hoeven te gelden.

VS stellen sancties in tegen hoofdaanklager Internationaal Strafhof om Afghanistan-onderzoek
pi_194858475
@Kijkertje...en ging die Wolf Blitzer nog een beetje in tegen Barr met zijn draaikonterij?
( niet dat ik ervan op de hoogte ben, alleen van Barr met zijn summa cum laude verwacht ik iets meer basiskennis).

Of liet Wolf alle nonsens lekker spuien...zonder weerwoord.
Hij en die Anderson heb ik geen hoge pet op: woordspuien op tempo “hoor mij eens” .
  donderdag 3 september 2020 @ 07:50:51 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194858814
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:33 schreef OMG het volgende:
Wat zijn dan goede dingen die hij zou hebben gedaan die je niet goed kunt beoordelen?
Een paar voorbeelden:
1) Zorgen voor een historisch lage werkloosheid.
2) Proberen de betrekkingen met Noord-Korea te normaliseren.
3) Dat NAVO-landen volgens mij nu meer moeten betalen (inplaats van te leunen op de VS).
4) Het dreigen met economische sancties richting Mexico om illegale immigratie in te perken.
5) Afstand doen van zijn salaris.

Hier nog een aantal voorbeelden.

Maar goed, ik verwacht er weinig van, in een topic waarin ik eigenlijk nooit iets positiefs zie over Trump.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 3 september 2020 @ 07:57:41 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_194858905
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heh, ik kan natuurlijk ook vragen waarom feiten jouw mening niet veranderen. ;)
Omdat i maar n kant zie.
quote:
Maar ok, prima, mag ik dan vragen tegen welke posts je bezwaar hebt en welke feitelijk onjuist zijn over Trump. Want als je stelt dat mensen alleen lopen af te zeiken dan neem ik aan dat ze niet de waarheid over Trump weergeven. Toch?
Het gaat gewoon om de continue stroom aan negatieve posts. Het gaat me erom dat hij niets goed lijkt te kunnen doen in de ogen van de mensen hier. Ik heb collega's die zo behandeld worden. Alles wat ze doen wordt voorzien van negatief commentaar, terwijl ze veel fout doen maar niet alles. Een beetje een kop van jut, waarbij mensen soms met zichtbaar plezier dag in dag uit fouten van Trump benoemen.
quote:
En fair...tja. Hoe benader je iemand die 20.000 leugens en onwaarheden uitspreekt als President? Hoe benader je iemand die anderen de maat neemt en zelf geen thuis geeft, die zegt "I'm not responsible", een man die dochters en schoonzoons belangrijke zaken laat runnen die daar geen enkele ervaring of kennis van hebben. Zie Kushner en COVID. En ga zo maar door.
Hoe je zo iemand volgens mij moet benaderen is objectief. Dus al die slechte dingen benoemen maar ook erkennen "Dat heeft hij toch wel goed gedaan" als hij een keer al dan niet per ongeluk iets goed doet.

Het feit dat hij daar zit, is toch ook best een prestatie. Als je ziet hoe destijds hoe vrijwel niemand dacht dat hij kandidaat zou kunnen worden en mensen bij elke volgende stap (voorverkiezingen winnen, staat X winnen, voldoende kiesmannen krijgen) zeiden "Dat gaat hem niet lukken."
quote:
En in mijn geval, uiteraard ben ik geweldig :P
Dat lijkt me ook wel wat. *)
pi_194858940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn toch weinig dingen zo honderd procent zeker als dit. Van het ontslaan van de pandemie taskforce, het ontkennen van het probleem, het liegen over de beschikbaarheid van ventilatoren in de stockpile, het tegenwerken van gouverneurs die PPE probeerden te regelen, het opzettelijk niet volgen van de infectieziektedraaiboeken omdat ze electoraal onhandig zijn, het eisen bij het gerechtshof dat staten openen op de piek, het stimuleren geen mondkapjes te dragen, het benoemen tot voorzitter van de nieuwe taskforce van de persoon wiens enige gezondheidszorgbijdrage is geweest een bidcampagne tegen HIV en homos te organiseren, het testbeleid terug te brengen, tot de statuur van het CDC kapot te maken, en ongetwijfeld dingen die ik weer vergeten ben, heeft Trump op elke stap van de weg precies het tegenovergestelde gedaan van wat iemand met het minste beetje verantwoordelijkheidsgevoel had gekozen.
En (waarschijnlijk) de reden was dat het in den beginne in Amerika een probleem van de "blauwe", over het algemeen democratisch stemmende staten was, zodat hij het tegen d Democraten kon gebruiken.

Overigens: mensen oproepen twee keer te stemmen is ook een misdaad. Wat zou er gebeuren als iemand betrapt wordt op twee keer stemmen, voor het gerecht komt en als verdediging aanvoert dat de President van de VS zelf in persoon hem hier opdracht toe heeft gegeven?

En wat is dat met het bestraffen (?) van mensen die voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag werken? Waar komt dat ineens vandaan en waarom?

Nog eentje van de veteranen:

[ Bericht 10% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-09-2020 08:18:19 ]
pi_194859468
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Een paar voorbeelden:
3) Dat NAVO-landen volgens mij nu meer moeten betalen (inplaats van te leunen op de VS).
4) Het dreigen met economische sancties richting Mexico om illegale immigratie in te perken.

Maar goed, ik verwacht er weinig van, in een topic waarin ik eigenlijk nooit iets positiefs zie over Trump.
1) Dit is wel voortbouwend op het werk van Obama, die de economie ook nog uit de recessie van 2007-2009 moest sleuren. (Piek was 10.0% werkloosheid)
2) Een poging doen kan iedereen, maar de manier waarop was desastreus. Uiteindelijk was het meer een photo-op dan echte diplomatie. Zijn beleid wat betreft buitelandse politiek is naar mijn mening voor de ruime meerderheid niks anders dan blunders en fouten.
3) Valt mee, als ik de statistiek volgens NATO zelf lees waren de budgetten t.o.v. BBP gemiddeld genomen in Europa 2012 1.555, daalden tot 2015 1.45%, en zijn sindsdien nog maar net weer boven 2012 niveau met 1.58% (Waarbij dat als schatting wordt genomen sinds we het officile BBP van 2019 nog niet weten). Daarbij geldt wel dat als je kijkt naar hoeveel miljoenen dollars Europa per jaar "ertegenaan gooit" aangepaast voor inflatie, de stijging al sinds 2015 plaats vindt. Zal Trump hier invloed op gehad hebben? Misschien. Persoonlijk denk ik meer dat de Russische annexatie van de Krim in 2014 meer invloed heeftgehad, wat Europeanen een beetje wakker heeft geschud in de zin van "oh god ze doen ook echt nog wat inplaats van alleen boeman zijn"
4) Het dreigen van economische sancties is mijns inziens iets wat slechts een laatste middel voor oorlog moet zijn. Is het werkelijk zo moeilijk voor Trump om dit met Mexico aan te pakken, een bevriend land?
5) Dit is symboolpolitiek. Het maakt voor zijn inkomen/vermogen niet echt uit, en voor de economie van de VS is 400k/jaar nog niet eens een tiende van een druppel op een hete plaat. (De VS heeft vorig jaar 4.1 triljoen dollar gespendeerd, waar Trump's 400k salaris welgeteld 0.00000954653% van is. Is het goed? Ja, maar is het relevant? Nee. Heeft hij trouwens ook gezegd dat hij zijn presidentile pensioen heeft afgezegd? Dit vergeten een boel mensen, maar mensen die president zijn geweest hebben per de Former Presidents Act uit 1958 recht op onderhand 219k per jaar.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn vast dingen die hij goed heeft gedaan, om echt alles fout te doen zou namelijk wijzen op opzet.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
-knip-

En wat is dat met het bestraffen (?) van mensen die voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag werken? Waar komt dat ineens vandaan en waarom?
Dit is redelijk simpel. Het VS is niet onderdeel van het Internationaal Strafhof, en erkent de jurisdictie ervan niet, of in ieder geval niet als op het haar burgers aankomt. Het IS is nu bezig met onderzoek naar amerikaanse troepen, en danwel of zij oorlogsmisdaden hebben gepleegd in Afghanistan of niet. (De Taliban en Afghaanse regering worden ook onderzocht). De VS vindt dit niet zo leuk, en heeft dus sancties aan leidende IS-figuren opgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fsmxi op 03-09-2020 08:56:43 ]
  donderdag 3 september 2020 @ 08:52:40 #245
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_194859487
quote:

[..]

Een paar voorbeelden:

Je bent niet de eerste die dit lijstje deelt, en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Het zijn echter allemaal geen verdiensten van Trump, want het zijn goede omstandigheden die hij geerft heeft van Obama of goede intenties/beloftes van Trump die niet tot resultaten geleid hebben.

Wat zijn dan echte RESULTATEN die de beste man bereikt heeft, behalve een belastingkorting, wat nieuwe rechters en alles terugdraaien wat Obama gedaan heeft?

Feitelijk en objectief gezien zijn die er niet.
pi_194859509
quote:

Ben jij voorstander van de NAVO? Vind jij dat het samenwerkingsverband moet blijven bestaan?

quote:
Volgens ben jij al meerdere malen op uitgebreide en zeer beschaafde wijze van repliek gediend, dus wat is nou precies het probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 september 2020 @ 09:14:20 #247
403588 mcmlxiv
pi_194859812
quote:

[..]

Een paar voorbeelden:

Ik heb je al eens uitgebreid uitgelegd op basis van dit lijstje wat er structureel fout is aan trump.

De economische boost voor de Corona crisis is gekocht met staatsschuld
De staatsschuld die hij zou wegwerken is alleen maar sneller gegroeid
Kim was een paria, Dankzij trump zit Kim steviger in het zadel dan ooit
Enzovoort, enzovoort, enzovoort. Allemaal onderbouwt

Een wel sprekend voorbeeld van zijn incompetentie: Trump heeft in februari van dit jaar nog bezuinigd op CDC en FEMA. Met Corona onderweg en tegen alle adviezen in!

I'm a businessperson. I don't like having thousands of people around when you don't need them," Trump said. "When we need them, we can get them back very quickly.

Je eindconclusie klopt overigens. Je ziet hier zeer zelden iets positiefs over trump. Niet omdat wij perse negatief zijn, maar omdat trump een zeldzaam slechte president is. Top drie tot vijf van onderaf gemeten.
pi_194860266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Omdat i maar n kant zie.
[..]

Het gaat gewoon om de continue stroom aan negatieve posts. Het gaat me erom dat hij niets goed lijkt te kunnen doen in de ogen van de mensen hier. Ik heb collega's die zo behandeld worden. Alles wat ze doen wordt voorzien van negatief commentaar, terwijl ze veel fout doen maar niet alles. Een beetje een kop van jut, waarbij mensen soms met zichtbaar plezier dag in dag uit fouten van Trump benoemen.
[..]

Hoe je zo iemand volgens mij moet benaderen is objectief. Dus al die slechte dingen benoemen maar ook erkennen "Dat heeft hij toch wel goed gedaan" als hij een keer al dan niet per ongeluk iets goed doet.

Het feit dat hij daar zit, is toch ook best een prestatie. Als je ziet hoe destijds hoe vrijwel niemand dacht dat hij kandidaat zou kunnen worden en mensen bij elke volgende stap (voorverkiezingen winnen, staat X winnen, voldoende kiesmannen krijgen) zeiden "Dat gaat hem niet lukken."
[..]

Dat lijkt me ook wel wat. *)
Ik heb je dit al een paar maal zien vertellen en ben het er niet mee eens.
Trump kan vast wel dingen goed doen en dat zal dan ook wel zo worden erkend hier. In ieder geval door de meeste.
Maar ook als er objectief beoordeeld word kan het resultaat negatief zijn. Dat blijkt hier. Het lijkt er meer op alsof jij niet objectief oordeelt.
Jij zet negatieve beoordelingen weg met het argument: ik weet het niet maar het is negatief dus dat klopt waarschijnlijk niet ook al kan ik het niet onderbouwen.

We staan niet in de kroeg waar we om de lieve vrede te bewaren zeggen dat de waarheid maar in het midden ligt. Als je vindt dat er te weinig positiefs gemeld word, meld het dan zelf. Die punten worden hier ook gewoon erkend. Hoewel vaak met kanttekeningen omdat dit vaak gewoon niet correct wordt weergegeven en vaak losse talking points zijn. Zo ook jouw lijstje.
Proberen betrekkingen met Noord-Korea te normaliseren.
Proberen maar zwaar gefaald. En je kunt je afvragen of hij dit niet gewoon voor de buhne deed. Daar lijkt het namelijk verdacht veel op.
Navo lidstaten meer laten betalen. De afspraken met Obama dus gewoon voortzetten en de bijdrage na verloop van tijd naar 2% te brengen. Behalve wat geschreeuw is hier niets gedaan of veranderd.
Etc. Etc.
pi_194860330
quote:

[..]

Een paar voorbeelden:
Met name Trump loopt daar mee te dwepen, maar in ons land was de werkloosheid begin dit jaar bijvoorbeeld ook historisch laag. Is dat in jouw ogen een verdienste van Rutte/het kabinet? Daar hoor ik namelijk nooit iemand over. Onze zuiderburen boekten eveneens grote successen op dat vlak. En dat land had lange tijd niet eens een regering, zoals eerder deze week al werd opgemerkt door @crystal_meth.

Het staat je uiteraard vrij om Trump een schouderklopje te geven omdat de economie onder zijn bewind draait als een tierelier, maar een beetje perspectief kan geen kwaad. Bovendien moet de invloed van de politiek op het terugdringen van de werkloosheid ook niet worden overschat, zeker in tijden van hoogconjunctuur.
pi_194860349
quote:
15s.gif Op donderdag 3 september 2020 05:27 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Biggest debt ever!

De staatsschuld is even groot als de economie (GDP)? Wow. :o 8)7
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194860441
quote:

[..]

Een paar voorbeelden:

Natuurlijk wel, het is alleen maar leuk als je de discussie aangaat op deze punten :).

Zelf vind ik het al heel wat dat Trump geen nieuwe oorlog is begonnen - al ging het maar net goed met het omleggen van die Iraanse generaal.
pi_194860497
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het is alleen maar leuk als je de discussie aangaat op deze punten :).

Zelf vind ik het al heel wat dat Trump geen nieuwe oorlog is begonnen - al ging het maar net goed met het omleggen van die Iraanse generaal.
Dat laatste. Ja. Daar ben ik erg blij om. En dat zie ik ook wel als verdienste van Trump.
En ik weet ook wel dat mensen dan cynisch reageren met 'hij is nu een oorlog begonnen tegen zijn eigen bevolking'. Maar goed.

Internationaal gezien geeft de rol van de VS (door het beleid van Trump) een voorzet voor Europa. Dat wij het veel beter zelf moeten gaan regelen. En ook daar sta ik positief tegenover.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_194860512
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat vind ik ook weer zo'n vreemd compliment. Trump heeft het geluk dat de omstandigheden hem niet tot een moeilijk besluit dwongen. Obama wordt door Trump-aanhangers vaak verweten 'oorlogszuchtig' beleid te hebben gevoerd. Maar gedurende zijn twee termijn kreeg hij de Arabische Lente op z'n bordje, met revoluties en/of burgeroorlogen in Egypte, Libi, Syri en Tunesi.

Als westen moesten we daar iets mee. En Obama was extreem terughoudend met ingrijpen. De Amerikanen bijvoorbeeld geen vinger uitgestoken in Egypte. Enige wat de VS deed, was haar steun uitspreken voor de opstandelingen. Tunesi idem.

Uiteindelijk hebben westerse landen in gezamenlijkheid besloten om in te grijpen in Syri en Libi, en zelfs dat deden zij op zeer terughoudende wijze. Zo beperkte de interventie grotendeels tot luchtaanvallen, bedoeld ter ondersteuning van de rebellen.

Trump is nog niet geconfronteerd met zulke moeilijke keuzes.
pi_194860591
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat laatste. Ja. Daar ben ik erg blij om. En dat zie ik ook wel als verdienste van Trump.
Hoe is dat zijn verdienste? We moeten nou niet doen alsof Amerikaanse regeringen om de haverklap nieuwe oorlogen beginnen. Bush deed dat inderdaad, maar werd daarbij gedreven door een patriottistische golf die de VS overspoelde na 9/11 (en ja, de invasie van Irak was een enorme vergissing).

Obama, Clinton, Bush I, Reagan, Carter, Nixon: allemaal zijn ze geen oorlog begonnen. Het klopt dat onder Bush I en Clinton over werd gegaan tot militaire actie in Koeweit en voormalig Joegoslavi, maar waren de Amerikanen toen de agressor? Nee, de internationale gemeenschap veroordeelde de Iraakse invasie van Koeweit en na zorgvuldig is besloten om Hussein een halt toe te roepen. Oorlog in de Balkon is ook niet begonnen door de Amerikanen. De VN besloot dat de internationale gemeenschap er zich mee moest bemoeien. Of vind jij Nederland ook oorlogszuchtig omdat onze jongens een kampje bezetten in Srebenica?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2020 @ 10:14:55 #255
426493 crew  PippenScottie
pi_194860599
De VS is dit jaar op weg naar een begrotingstekort van zo’n 5 biljoen dollar. Dat is ongeveer 25% van het BBP.

De staatsschuld gaat hierdoor oplopen tot veel verder dan 100% BBP.

Maar de NASDAQ staat wel op een recordhoogte.
My friends all drive horses
pi_194860652
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is dat zijn verdienste? We moeten nou niet doen alsof Amerikaanse regeringen om de haverklap nieuwe oorlogen beginnen. Bush deed dat inderdaad, maar werd daarbij gedreven door een patriottistische golf die de VS overspoelde na 9/11 (en ja, de invasie van Irak was een enorme vergissing).

Obama, Clinton, Bush I, Reagan, Carter, Nixon: allemaal zijn ze geen oorlog begonnen. Het klopt dat onder Bush I en Clinton over werd gegaan tot militaire actie in Koeweit en voormalig Joegoslavi, maar waren de Amerikanen toen de agressor? Nee, de internationale gemeenschap veroordeelde de Iraakse invasie van Koeweit en na zorgvuldig is besloten om Hussein een halt toe te roepen. Oorlog in de Balkon is ook niet begonnen door de Amerikanen. De VN besloot dat de internationale gemeenschap er zich mee moest bemoeien. Of vind jij Nederland ook oorlogszuchtig omdat onze jongens een kampje bezetten in Srebenica?
Ik ben er in elk geval blij om. En ik had het wat dat betreft veel slechter ingeschat.

Is natuurlijk ook wel een beetje het resultaat van MAGA: de VS richt zich minder op de rol van wereldpolitie, en meer op zichzelf.
- Goethe, “Faust”
pi_194860683
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:19 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben er in elk geval blij om. En ik had het wat dat betreft veel slechter ingeschat.
Je noemde het 'een verdienste van Trump'.

Dat is alsof je blij bent dat een avondje stappen niet is uitgedraaid op een knokpartij, omdat je had verwacht dat je altijd agressieve kameraad het wel met iemand aan de stok zou krijgen. En je complimenteert je maat daar dan ook nog mee.
pi_194860695
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:57 schreef Federer-fan het volgende:

Dan benoem ik jou bij deze tot de "Good Trump News" ambassadeur *)
pi_194860696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vind ik ook weer zo'n vreemd compliment. Trump heeft het geluk dat de omstandigheden hem niet tot een moeilijk besluit dwongen. Obama wordt door Trump-aanhangers vaak verweten 'oorlogszuchtig' beleid te hebben gevoerd. Maar gedurende zijn twee termijn kreeg hij de Arabische Lente op z'n bordje, met revoluties en/of burgeroorlogen in Egypte, Libi, Syri en Tunesi.

Als westen moesten we daar iets mee. En Obama was extreem terughoudend met ingrijpen. De Amerikanen bijvoorbeeld geen vinger uitgestoken in Egypte. Enige wat de VS deed, was haar steun uitspreken voor de opstandelingen. Tunesi idem.

Uiteindelijk hebben westerse landen in gezamenlijkheid besloten om in te grijpen in Syri en Libi, en zelfs dat deden zij op zeer terughoudende wijze. Zo beperkte de interventie grotendeels tot luchtaanvallen, bedoeld ter ondersteuning van de rebellen.

Trump is nog niet geconfronteerd met zulke moeilijke keuzes.
Eens wat betreft Obama - die situatie was kiezen tussen slecht en slechter. Al hadden de meer belezen mensen natuurlijk wel kritiek op zijn drone-oorlog beleid, maar in die materie zit ik niet goed genoeg.

Trump heeft wel altijd geroepen dat het afgelopen moet zijn met Amerikaans interventionism, en daar wil ik hem wel krediet voor geven. De enige andere republikein die ik aan de macht heb meegemaakt werd zeer populair door het voeren van bepaalde oorlogen, die hem werden ingegeven door God, en ik ben blij dat Trump die verleiding iig heeft weerstaan. Al met al lijkt hij tot nu toe een minder schadelijke president dan Bush - al zou nog vier jaar wel erg schadelijk kunnen worden voor het klimaat.
pi_194860709
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:19 schreef capricia het volgende:

Is natuurlijk ook wel een beetje het resultaat van MAGA: de VS richt zich minder op de rol van wereldpolitie, en meer op zichzelf.
Is dat ook echt zo? Er zijn nu meer Amerikaanse troepen in het Midden-Oosten dan toen Trump aantrad:

quote:
Under President Trump, there are now more troops in the Middle East than when he took office, and he has continued the mission for tens of thousands of others far from the wars of 9/11

Bron
En nogmaals; Trump heeft nog geen grote internationale uitdagingen voor z'n kiezen gehad.
pi_194860721
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je noemde het 'een verdienste van Trump'.

Dat is alsof je blij bent dat een avondje stappen niet is uitgedraaid op een knokpartij, omdat je had verwacht dat je altijd agressieve kameraad het wel met iemand aan de stok zou krijgen. En je complimenteert je maat daar dan ook nog mee.
Ja ik zie dat ook als gevolg van zijn focus op de VS zelf. En minder op het buitenland. De VS onder Trump is meer isolationistisch bezig.

Ik hoop juist dat Europa hierdoor meer drive krijgt om buitenlands beleid en haar eigen defensie meer zelf op te pakken.
- Goethe, “Faust”
pi_194860768
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Eens wat betreft Obama - die situatie was kiezen tussen slecht en slechter. Al hadden de meer belezen mensen natuurlijk wel kritiek op zijn drone-oorlog beleid, maar in die materie zit ik niet goed genoeg.
De drone-oorlog wordt onder Trump trouwens vrolijk voortgezet, en ook nog eens veel smeriger:

Trump Inherited the Drone War but Ditched Accountability

quote:
Trump heeft wel altijd geroepen dat het afgelopen moet zijn met Amerikaans interventionism, en daar wil ik hem wel krediet voor geven. De enige andere republikein die ik aan de macht heb meegemaakt werd zeer populair door het voeren van bepaalde oorlogen, die hem werden ingegeven door God, en ik ben blij dat Trump die verleiding iig heeft weerstaan. Al met al lijkt hij tot nu toe een minder schadelijke president dan Bush - al zou nog vier jaar wel erg schadelijk kunnen worden voor het klimaat.
Nogmaals, Trump heeft die verleiding kunnen weerstand, omdat grote uitdagingen hem tot dusver bespaard zijn gebleven. Toch zijn er momenten geweest gedurende zijn termijn dat de VS leek af te stevenen op gewapende conflicten met Noord-Korea en Iran.

En minder schadelijk? Dat is maar net hoe je het bekijkt. Trump gelooft niet in de NAVO - en maakt daar ook geen geheim van. De afgelopen vier jaar heeft hij niets anders gedaan dan het vertrouwen in het bondgenootschap ondermijnen en de houdbaarheid ervan in twijfel trekken. In de zomer van 2018 bezocht hij eerst zijn NAVO-bondgenoten en gaf die een enorme veeg uit de pan, om vervolgens door te vliegen naar Helsinki en daar Poetin volledig in de reet te kruipen. Een verzwakte NAVO is voor de westerse wereld vele malen schadelijker dan wat Bush heeft gedaan in het Midden-Oosten.
pi_194860778
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja ik zie dat ook als gevolg van zijn focus op de VS zelf. En minder op het buitenland. De VS onder Trump is meer isolationistisch bezig.

Ik hoop juist dat Europa hierdoor meer drive krijgt om buitenlands beleid en haar eigen defensie meer zelf op te pakken.
De paradox is dus dat met dat isolationisme het aantal militairen buiten de VS hoger is dan onder Obama. Wat is dan de upside?

Eens over Europa, ik ben nu ook van mening dat we de NAVO moeten vervangen door een Europese variant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 10:35:04 ]
pi_194860858
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:05 schreef capricia het volgende:

[..]

En ik weet ook wel dat mensen dan cynisch reageren met 'hij is nu een oorlog begonnen tegen zijn eigen bevolking'. Maar goed.

Internationaal gezien geeft de rol van de VS (door het beleid van Trump) een voorzet voor Europa. Dat wij het veel beter zelf moeten gaan regelen. En ook daar sta ik positief tegenover.
Beetje terzijde aangezien dit richting internationale/Iraanse politiek gaat, maar

Dit was nog wel een van zijn grootste fouten qua Iraanse betrekkingen naar mijn mening. Was Soleimani een goed man? Nee, dat wil zeggen, hij was noch goed noch kwaad. Was hij een geliefd man? Ja, dit was een man die slechts bij de hardste van anti-regime mensen toch wel op z'n minst een ok-rating kreeg. Een man die vanuit simpele achtergrond zich door de rangen heeft gewerkt tot een van de machtigste mannen van het land. Een zekere "als hij het kan, kan iedereen het". Daarnaast was hij een belangrijke bondgenoot van de VS nota bene in het bestrijden van de Taliban. Dat wil zeggen, dat was hij totdat Bush Iran als onderdeel van de Axis of Evil verklaarde. En op gelijke wijze was hij ook een van de cruciale personen in het bestrijden van ISIS.

Resultaat van zijn moord? (Tijdelijke) vereniging van de Iraanse bevolking jegens de VS, en een legitieme reden tot vergeldingen. Traditionele bondgenoten hebben dit ofwel afgekeurd of in ieder geval benoemd als roekeloze actie die een gevaar was voor de stabiliteit van de regio. Hierbij ook dat dit onaangekondigd was, dit kwam uit het niets voor iedereen, wat een kenmerk is voor Trump's beleid. (Zie ook de Koerden). Als de VS werkelijk Soleimani kwijt wou, en dit wou doen op een manier die niet de hele regio riskeert, waren er subtielere methoden geweest. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar dit had heel goed anders kunnen uitpakken.

Sowieso is het algehele beleid van de VS (en in mindere mate Europa) jegens Iran belabberd. De voormalige "oppositie"groep die gesteund word is de MEK, Mujahiddeen-e Khalq, een (voormalig) marxistische cult beweging die ten tijde van de Iran-Iraq oorlog de kant van Saddam koos, en hierbij alle steun in Iran zelf verloor. Heeft meerdere aanslagen in Iran zelf gepleegd, en stond ook op de internationale lijst van terroristische groeperingen, maar is hier na veelvuldig lobbyen bij de VS ervan afgehaald, omdat ze "handig zijn". Bonuspunten voor de officile leider, Massoud Rajavi, die sinds 2003 niet meer gezien is, maar waarvan de organisatie zelf ons ervan verzekert dat hij er echt nog wel is, heus waar. In de praktijk is zijn leiderschap overgenomen door zijn vrouw, Maryam Rajavi. Het feit dat dit wordt gezien als de "oppositie" die blijkbaar een overgangsregering moet vormen na een val van het regime geeft wel blijk dat de VS geen echte belangen heeft bij stabiliteit van Iran, en dat het puur erom gaat dat het huidige regime oprot, en het ze niet intereseert wat daarna gebeurt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194860915
Dat Trump niet in NATO gelooft komt gewoon doordat hij als opdracht heeft NATO te slopen.
pi_194860969
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:40 schreef Fsmxi het volgende:

Resultaat van zijn moord? (Tijdelijke) vereniging van de Iraanse bevolking jegens de VS, en een legitieme reden tot vergeldingen. Traditionele bondgenoten hebben dit ofwel afgekeurd of in ieder geval benoemd als roekeloze actie die een gevaar was voor de stabiliteit van de regio. Hierbij ook dat dit onaangekondigd was, dit kwam uit het niets voor iedereen, wat een kenmerk is voor Trump's beleid. (Zie ook de Koerden). Als de VS werkelijk Soleimani kwijt wou, en dit wou doen op een manier die niet de hele regio riskeert, waren er subtielere methoden geweest. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar dit had heel goed anders kunnen uitpakken.
Vergaand met je eens maar je laatste zin wil ik even op in gaan, ik denk dat het helemaal niet goed gekomen is maar dat Iran zich voorbereid of afwacht tot er een goed doel is om terug te slaan. Ik heb niet het idee dat Iran van de vergeven en vergeten overtuiging is.
pi_194860986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:43 schreef Ulx het volgende:
Dat Trump niet in NATO gelooft komt gewoon doordat hij als opdracht heeft NATO te slopen.
Ja, en dat soort dingen geloof ik nu weer niet in. Trump heeft geen baas, was het maar zo.
pi_194861048
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vergaand met je eens maar je laatste zin wil ik even op in gaan, ik denk dat het helemaal niet goed gekomen is maar dat Iran zich voorbereid of afwacht tot er een goed doel is om terug te slaan. Ik heb niet het idee dat Iran van de vergeven en vergeten overtuiging is.
Mee eens, maar dan zullen ze waarschijnlijk ook terugslaan op een indirecte manier, proxies/milities. Ze weten dondersgoed dat escalatie en oorlog met de VS allesbehalve goed is voor het land, maar de VS weet evenzeer dondersgoed dat oorlog voor hen net zo goed desastreus zou zijn. (Voor meer informatie hierover, lees over Millenium Challenge 2002, een militaire oefening waarbij de VS zo hard verliezen leed tegen team rood (lees Iran) dat ze hem gereset hebben en de regels enorm moesten aanpassen zodat ze er zelf nog goed uitkwamen.
pi_194861170
Dit is Trump ten voeten uit; de nieuwe COVID adviseur van het Witte Huis (Trump dus) is Scott Atlas, een radioloog. Nu vraag je je onmiddelijk af waarom een radioloog adviezen geeft over COVID maar het antwoord is heel simpel.

Scott Atlas was een reguliere gast bij FOX News en zijn verhaal was precies wat Trump wilde horen (herd immunity, alles open, bla bal, Zweden) en dus is hij nu adviseur van de President. De ballen verstand niet van COVID, virologie of immunologie, natuurlijk, nee, hij vertelt een verhaal wat Trump wil horen.

En dan vinden mensen het gek als ik denk dat Trump niet alleen incompetent is maar nog gevaarlijk ook.
pi_194861348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en dat soort dingen geloof ik nu weer niet in. Trump heeft geen baas, was het maar zo.
Alles wat Trump doet is in het belang van zijn baas Poetin. Dat is overduidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 11:07:35 ]
pi_194861412
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Alles wat Trump doet is in het belang van zijn baas Poetin. Dat is overduidelijk.
Oneens.
pi_194861437
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oneens.
Vertel.
pi_194861568
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:

Vertel.
Huh? Ik zie de logica gewoon niet, Poetin zou nooit iemand als Trump bewust kiezen omdat Trump een ongeleid projectiel is. Voor Poetin is Trump een useful idiot die een beetje te sturen is omdat hij denkt dat hij ontzettend slim is en alles weet en Poetin is door de KGB opgeleid om dat soort sukkels te bespelen.

Maar hij is niet zijn baas, dat is gewoon nergens op gebaseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 11:17:25 ]
pi_194861782
Trump weigert tegen Poetin in te gaan. Hij stelt Russische belangen steevast voor de Amerikaanse.
Afgelopen week: Niks, terwijl de Russen aardig zaten te fucken met de Amerikanen.

De man doet braaf wat Poetin zegt. Poetin is gewoon zijn baas.
pi_194861925
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vertel.
er zijn dingen heel opvallend zoals dat Trump nog geen slecht woord over Poetin heeft gesproken, er heel veel(onder bouwde) verdenkingen zijn ten aanzien van dubieuze relaties tussen hem en Poetin. Het wel toevallig is dat Trumps zijn buitenlands beleid direct voordeel heeft voor Rusland in Geopolitiek zin. Maar denk niet dat er een dr. evil / austin powers achtige constructie is. Echter heeft Trump waarschijnlijk persoonlijke belangen en is de (kortzichtige) visie van de conservatieven in amerika redelijk het zelfde als poetin. want die is van Plato (alle verandering is slecht), rooms katholieke rijk (kerk weet wat goed is en niet verder onderzoeken), Hegel (uber cultuur), hitler (terug brengen van de aristocratie), stalin (planbare archicultuur) tot en met Poetin, Trump het zelfde: er is een natuurlijke/ goddelijkegekozen hierachie en het is aan de sterke leider om die hierachie te behouden en of te herstellen.
  donderdag 3 september 2020 @ 11:42:12 #276
403588 mcmlxiv
pi_194862047
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:29 schreef Ulx het volgende:
Trump weigert tegen Poetin in te gaan. Hij stelt Russische belangen steevast voor de Amerikaanse.
Afgelopen week: Niks, terwijl de Russen aardig zaten te fucken met de Amerikanen.

De man doet braaf wat Poetin zegt. Poetin is gewoon zijn baas.
Ik denk dat dat wat te complotterig is. Laten we niet in dezelfde valkuil trappen als dom extreem-rechts in NWS en overal complotten zien.

Strategisch - tactisch extreem dom is ruim voldoende om de stommiteiten van trump te verklaren. Trump kan niet verder dan maximaal een kwartaal vooruit kijken en een kwartaal is al een extreme uitdaging. Nu scoren, morgen bestaat niet zie je in al zijn acties terug. Strategen als Poetin en Xi maken daar moeiteloos misbruik van. Shit, zelfs Kim lijkt een superstrateeg vergeleken met die clown.
pi_194862276
Dus omdat een stel idioten beweert dat Soros en Bill Gates mensen met chips willen injecteren om weet ik veel wat voor rede KAN het niet zo zijn dat Rusland, waar Trump enorme schulden heeft bij vriendjes van Poetin, duidelijk maakt aan Trump wat hij moet doen?
pi_194862307
Ik bedoel met "baas van Trump" niet dat er een contract ligt waar dat in staat, mocht je dat denken.
pi_194862410
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:52 schreef Ulx het volgende:
Dus omdat een stel idioten beweert dat Soros en Bill Gates mensen met chips willen injecteren om weet ik veel wat voor rede KAN het niet zo zijn dat Rusland, waar Trump enorme schulden heeft bij vriendjes van Poetin, duidelijk maakt aan Trump wat hij moet doen?
Never attribute to malice what can be attributed to stupidity ;)
  donderdag 3 september 2020 @ 12:04:46 #280
403588 mcmlxiv
pi_194862497
quote:
Oh dat hij wellicht chantabel is, is goed mogelijk. Schulden, hoeren, fraude, oplichting, aanrandingen, niets menselijks is vriend trump vreemd. Dus ja, het zou kunnen, maar stupiditeit is wat mij betreft al een afdoende verklaring
pi_194862607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:54 schreef Ulx het volgende:
Ik bedoel met "baas van Trump" niet dat er een contract ligt waar dat in staat, mocht je dat denken.
Nee, je denkt in complotten.
pi_194862611
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:04 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Oh dat hij wellicht chantabel is, is goed mogelijk. Schulden, hoeren, fraude, oplichting, aanrandingen, niets menselijks is vriend trump vreemd. Dus ja, het zou kunnen, maar stupiditeit is wat mij betreft al een afdoende verklaring
Je moet je dan wel afvragen of dat zo is, Hoeren? Stormy Daniels plus zwangere vrouw, de evangelicals knipperen niet eens met hun ogen. Faillesementen, kleine aandeelhouders gewoon bankroet, het niet betalen en bankroet maken van kleine contractors, aanranding? Zijn eerste vrouw zegt dat hij haar verkracht heeft, de pussy tapes, naakte tieners bekijken, het is allemaal prima voor de Trump kiezer.

De hele familie gebruikt prive email voor overheidszaken en de Republikeinen, die van "HER EMAILS!" hoor je niet.

Een beige pak, echter, dat KAN niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 12:15:40 ]
pi_194862702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Never attribute to malice what can be attributed to stupidity ;)
Hij doet dit al jaren per ongeluk?
pi_194862742
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij doet dit al jaren per ongeluk?
Nee, hij is al jaren stupid :D
  donderdag 3 september 2020 @ 12:21:00 #285
403588 mcmlxiv
pi_194862763
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet je dan wel afvragen of dat zo is, Hoeren? Stormy Daniels plus zwangere vrouw, de evangelicals knipperen niet eens met hun ogen. Faillesementen, kleine aandeelhouders gewoon bankroet, het niet betalen en bankroet maken van kleine contractors, aanranding? Zijn eerste vrouw zegt dat hij haar verkracht heeft, de pussy tapes, naakte tieners bekijken, het is allemaal prima voor de Trump kiezer.

De hele familie gebruikt prive email voor overheidszaken en de Republikeinen, die van "HER EMAILS!" hoor je niet.

Een beige pak, echter, dat KAN niet.
Tja waarom zou je ook geen minderheden of arme mensen mogen oplichten of uitbuiten of vrouwen verkrachten/aanranden? Daar zijn ze voor gemaakt toch?

Zorgverzekeringen? Minimum loon? Milieu? Schoon drinkwater? Uitvindingen van de duivel! communisten zijn het, allemaal. Biden de antichrist!

Zoiets moet het zijn in dat soort hoofden gok ik. Dat of een indrukwekkende leegte
pi_194862852
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tja waarom zou je ook geen minderheden of arme mensen mogen oplichten of uitbuiten of vrouwen verkrachten/aanranden? Daar zijn ze voor gemaakt toch?

Zorgverzekeringen? Minimum loon? Milieu? Schoon drinkwater? Uitvindingen van de duivel! communisten zijn het, allemaal. Biden de antichrist!

Zoiets moet het zijn in dat soort hoofden gok ik. Dat of een indrukwekkende leegte
Tja...het morele kompas is vrij sterk afwezig en met name bij de religieuze Republikeinse aanhang. Een deel zit er in met de instelling van "Got mine, Fuck you", denk ik, een deel zit erin, volgens mij, met "Zolang iemand anders het maar slechter heeft dan ik want die heeft een andere kleur en hoort hier niet"

En lagere belastingen doen het altijd goed, never mind dat de wegen en bruggen instorten of dat de schuld oploopt tot duizelingwekkende hoogte.
pi_194863145
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het laatste vrees ik. Het nihilisme is oorverdovend.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194864456
Oh, voor we het vergeten, conspiracy en anti-vax wappie Joe Kennedy heeft de primary in Mass. verloren, een historische gebeurtenis omdat er nog nooit een Kennedy een primary verloren had in Massachusetts. 26 primaries, teruggaand tot 1946, op rij won een Kennedy in Massachusetts

De winnaar is de huidge Senator Ed Markey, 74, verliezer is Joe Kennedy, 39, en Markey kreeg steun van AOC en won de jongere stemmers vanwege zijn steun voor de New Green Deal.

quote:
The campaign’s killer sound bite belonged to AOC: “It’s not your age that counts,” said the politician born in 1989, 13 years after Markey was first elected to the House. “It’s the age of your ideas.”

https://www.washingtonpos(...)edb849379_story.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 13:56:18 ]
pi_194864665
Markey heeft overigens ook nog nooit een verkiezing verloren van wat ik begreep, maar die meneer gaat wat minder ver terug dan de Kennedy familie.
pi_194864723
quote:
Er wordt alleen maar terecht opgemerkt dat je op dezelfde manier redeneert als extreemrechts in dit zien van een complot. Natuurlijk kan het. Het is alleen onmogelijk te verifiren n er zijn veel logischere verklaringen voorhanden.
pi_194865764
- Doe maar niet, kom maar met een goed verhaal -

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 15:29:18 ]
  donderdag 3 september 2020 @ 16:31:23 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194867405
De VS stapt per 6 juli 2021 uit de WHO:
https://www.nu.nl/buitenl(...)lt-financiering.html

De aangevoerde redenen ook :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194867470
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

Betalen ze nog wel hun openstaande rekeningen of gaat dat op de Trump manier?

Maar zie je het voor je wat er gebeurt als de WHO onafhankelijke experts naar de VS zou sturen en kritiek leveren op hoe de VS COVID aangepakt heeft?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 16:35:51 ]
pi_194867818
quote:
13s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er wordt alleen maar terecht opgemerkt dat je op dezelfde manier redeneert als extreemrechts in dit zien van een complot. Natuurlijk kan het. Het is alleen onmogelijk te verifiren n er zijn veel logischere verklaringen voorhanden.
Welke logische verklaringen?
pi_194867864
Stukje in de MIT Tech review over media bubbles en de rol van "root porn":
https://www.technologyrev(...)aganda-social-media/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194867879
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welke logische verklaringen?
Bij NAVO kan je denken aan de intutieve logica dat alle landen ongeveer even veel aan defensie besteden en dat het inderdaad onhandig is een militaire missie te beginnen als een Montenegro wordt aangevallen.
  donderdag 3 september 2020 @ 17:00:13 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194868022
Is er trouwens iemand die 30 dagen gratis de WaPo wil lezen? Ik heb zelf een abbo cadeau gehad van een user hier en want to return the favour. Stuur me een DM. De eerste krijgt de 30 dagen gratis WaPo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_194868032
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Bij NAVO kan je denken aan de intutieve logica dat alle landen ongeveer even veel aan defensie besteden en dat het inderdaad onhandig is een militaire missie te beginnen als een Montenegro wordt aangevallen.
Dat doen ze toch ook het enige probleem is dat Amerika volledig uit de pas loopt qua uitgaven aan hun leger?
Voor de NAVO is toch ook eigenlijk geen bedreiging, misschien China.
pi_194868181
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

En dit ook echt:

quote:
18 mei gaf hij de organisatie een ultimatum om binnen dertig dagen haar zaken op orde te krijgen, nog geen twee weken later kondigde hij het definitieve uittreden van de VS aan
Een organisatie van het formaat WHO gaat het ook echt lukken om de organisatie om te gooien in 30 dagen :') Dus daarom hou ik me niet aan m'n eigen ultimatum :')2
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194868193
Oproepen tot stemfraude is een misdaad in North-Carolina.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')