abonnement Unibet Coolblue
pi_194733343


Crowdfunding is hot!! In 2019 is in Nederland 424 miljoen europ opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 329 miljoen euro (2017: 223 miljoen euro). Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 10.000 projecten en ondernemingsplannen mogelijk (2019: > 8.700). En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
All4funding (A4F), inspirerend investeren

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_194737137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:46 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Jaco078, ik vond eerlijk gezegd de tarieven van CrowdPartners niet helemaal helder omschreven. Betaal je daar per saldo meer dan bij andere platformen?
1%, dus netto 4,5% op deze propositie.
https://www.crowdpartners.nl/tarieven
pi_194740478
NLinvesteert,

helemaal onderaan staat

De Stichting Zekerheden NLInvesteert verkrijgt ten behoeve van de investeerders een notariële volmacht om het object in Etten-Leur te verkopen en de vrijkomende gelden te gebruiken voor (terug)betaling van de hoofdsom, rente en kosten.

dus geen hypotheek maar wel mogen verkopen snap ik niet
pi_194740610
NLI heeft bij de betreffende lener al een miljoen uitstaan. Pitch niet meer te zien op de site en ook niet genoemd in de nieuwe pitch.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_194741156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:35 schreef Aalsmeer15 het volgende:
NLinvesteert,

helemaal onderaan staat

De Stichting Zekerheden NLInvesteert verkrijgt ten behoeve van de investeerders een notariële volmacht om het object in Etten-Leur te verkopen en de vrijkomende gelden te gebruiken voor (terug)betaling van de hoofdsom, rente en kosten.

dus geen hypotheek maar wel mogen verkopen snap ik niet
Een volmacht houdt volgens mij in, dat je de woning mag verkopen, maar niet direct dat je ook de beschikking krijgt over de verkoopopbrengst. Deze zullen primair naar de eigenaar of hypotheek houder van het pand gaan.
pi_194742628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 08:59 schreef VDF het volgende:
NLI heeft bij de betreffende lener al een miljoen uitstaan. Pitch niet meer te zien op de site en ook niet genoemd in de nieuwe pitch.
Dat klopt. Ook deze- net als de vorige- wordt door innercrowd van NLI gefinancierd. Ze willen dan niet open en bloot alle info zichtbaar hebben voor alle sitebezoekers.

Nadeel hiervan: de pitches zijn alleen nog te lezen via de link in de initiële e-mail.
pi_194743219
Wel degelijk wordt er nagedacht of de verhuur moreel door de beugel kan.
Dat is een van de redenen dat de openstaande projecten bij SiG niet vollopen.

Andere projecten die wel prima zijn, lopen nog steeds prima bij SiG en zijn snel vol.
pi_194743244
quote:
Klopt stond in de laatste nieuwsbrief
pi_194745070
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:11 schreef dyna18 het volgende:
Wel degelijk wordt er nagedacht of de verhuur moreel door de beugel kan.
Dat is een van de redenen dat de openstaande projecten bij SiG niet vollopen.

Andere projecten die wel prima zijn, lopen nog steeds prima bij SiG en zijn snel vol.
Of het moreel verantwoord is , is ook nog ieders persoonlijke afweging, of het vergunningtechnisch allemaal in orde en correct is zeker ook van belang, om evt gelazer te voorkomen.

Men kan (en evt moet) daar in pitches iets over gaan vermelden. Bij CRE / Berlagetjes pitches worden daar weleens mededelingen over gedaan, en kun je de aanvragen, meldingen en besluiten ook zelf terugvinden op internet. Zaandam & Groningen en de laatsten van SIG heb ik nog niets over gevonden
pi_194746026
Aankoop bedrijfspand truckcentrum
https://www.collincrowdfund.nl/truck-centrum-bergh/
pi_194746625
Overdrachtsbelasting beleggers (niet zelf-bewoners) gaat naar 8%:

https://www.ad.nl/wonen/k(...)r-starters~a6849608/
pi_194746799
Het kabinet gaat daarom de overdrachtsbelasting voor particuliere beleggers verhogen van 2 naar 8 procent.
Daarnaast gaat het kabinet de overdrachtsbelasting voor bedrijfspanden verhogen van 6 naar 8 procent.

Dit zou echt bizar zijn
pi_194746862
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:54 schreef Beagle_W het volgende:
Overdrachtsbelasting beleggers (niet zelf-bewoners) gaat naar 8%:

https://www.ad.nl/wonen/k(...)r-starters~a6849608/
Als inwoner van Nederlander denk ik een oke, maatregel. Als belleger minder intresant, zeker omdat dit ook een klap gaat geven in panden in verhuurde staat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanzul2 op 27-08-2020 16:39:03 ]
pi_194747051
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:54 schreef Beagle_W het volgende:
Overdrachtsbelasting beleggers (niet zelf-bewoners) gaat naar 8%:

https://www.ad.nl/wonen/k(...)r-starters~a6849608/
Dit zal dus zeker van invloed zijn op de waarde van de op SIG gefinancierde panden. Ben benieuwd of dit terug gaan zien in het rente percentage in met name schaal 2 en 3.
pi_194747161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit zal dus zeker van invloed zijn op de waarde van de op SIG gefinancierde panden. Ben benieuwd of dit terug gaan zien in het rente percentage in met name schaal 2 en 3.
Die bellegers kunnen denk ik beter gaan stoppen, als je eerst al 10-12% kosten moet maken (8% + kosten notaris,taxatie en kosten SIG), bij de huidige prijzen. Ben eerder benieuwd of we nog veel projecten bij SIG gaan zien en wat dit betekend voor de continuïteit, van het platform.
pi_194747442
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:35 schreef Hanzul2 het volgende:
Ben eerder benieuwd of we nog veel projecten bij SIG gaan zien
Voor de lange termijn beleggers misschien juist nu een extra stimulans om voor 1 januari nog wat extra panden aan te kopen.
pi_194747545
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Voor de lange termijn beleggers misschien juist nu een extra stimulans om voor 1 januari nog wat extra panden aan te kopen.
Dat denk ik ook ja, gaat per 1-1-2021 deze regel in?
pi_194747585
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:55 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja, gaat per 1-1-2021 deze regel in?
Volgens het AD wel...
Maar kan natuurlijk nog 10 keer wijzigen.
Voor ons als investeerders in veel van deze panden natuurlijk een slechte zaak. Weer een deur dicht om risico arm wat rendement te maken.
pi_194747691
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 16:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens het AD wel...
Maar kan natuurlijk nog 10 keer wijzigen.
Voor ons als investeerders in veel van deze panden natuurlijk een slechte zaak. Weer een deur dicht om risico arm wat rendement te maken.
Het kabinet gaat daarom de overdrachtsbelasting voor particuliere beleggers verhogen van 2 naar 8 procent.
Daarnaast gaat het kabinet de overdrachtsbelasting voor bedrijfspanden verhogen van 6 naar 8 procent.

Betekent wel alleen particulieren?
Dan gaat iedereen in B.V.'s beleggen lijkt mij?
pi_194747763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:02 schreef impact9 het volgende:

[..]

Het kabinet gaat daarom de overdrachtsbelasting voor particuliere beleggers verhogen van 2 naar 8 procent.
Daarnaast gaat het kabinet de overdrachtsbelasting voor bedrijfspanden verhogen van 6 naar 8 procent.

Betekent wel alleen particulieren?
Dan gaat iedereen in B.V.'s beleggen lijkt mij?
Huurinkomsten is voor particulieren onbelast. Dat was juist de truc voor de particuliere belegger
pi_194747830
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Huurinkomsten is voor particulieren onbelast. Dat was juist de truc voor de particuliere belegger
Dat weet ik.. Ging meer of de hogere overdrachtsbelasting ook voor BV's geldt
pi_194747881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:09 schreef impact9 het volgende:

[..]

Dat weet ik.. Ging meer of de hogere overdrachtsbelasting ook voor BV's geldt
Ja, alleen moeten ze dan wel andere belasting betalen. Vraag me dan ook af hoe wooningaankopen vanuit een b.v gaan zien. Mogelijk word het dan een zakelijke investering en is het ook 8% overdrachtsbelasting.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanzul2 op 27-08-2020 17:48:41 ]
pi_194748526
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 15:54 schreef Beagle_W het volgende:
Overdrachtsbelasting beleggers (niet zelf-bewoners) gaat naar 8%:

https://www.ad.nl/wonen/k(...)r-starters~a6849608/
Ben benieuwd hoe dat vastgesteld gaat worden en of dat niet heel makkelijk te omzeilen is.
pi_194748897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 17:52 schreef fok321 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe dat vastgesteld gaat worden en of dat niet heel makkelijk te omzeilen is.
Zat ik me ook al af te vragen. Wie gaat deze verschillen 0%, 2%, 8% controleren en toepassen?
pi_194749436
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen. Wie gaat deze verschillen 0%, 2%, 8% controleren en toepassen?
De notaris.
Deze kan ook bij het kadaster opvragen of een koper al een of meerdere woningen op zijn of haar naam heeft staan.
pi_194749719
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De notaris.
Deze kan ook bij het kadaster opvragen of een koper al een of meerdere woningen op zijn of haar naam heeft staan.
Maar het gaat niet om bezit van meerdere woningen maar op het wel/niet zelfbewonen (welk termijn hangt daar dan ook aan?).

Zou je in theorie niet een zelfbewoning(inschrijfadres) kunnen hebben voor 1,2, 6, X maanden en dan verhuur (bij verkamering kan je dan andere kamers toch ook al verhuren?)
pi_194750190
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 18:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zat ik me ook al af te vragen. Wie gaat deze verschillen 0%, 2%, 8% controleren en toepassen?
De notaris. Hij zou een soort van omgekeerde bewijslast kunnen toepassen, dus standaard 8% tenzij koper met deugdelijk bewijs komt dat....
Pecunia non olet
pi_194751148
Bericht van: (HCN)

Een mail van Bar Pif! Met een kleine update en een groot welkom aan jullie allen.

Jeetje, dat was niet de opstart die wij hadden verwacht. De deuren van Bar Pif hadden zich op 1 april moeten openen, maar we weten allemaal wat er toen gebeurde. Dat was even schakelen. Maar groot voordeel was dat we het rustig aan konden doen met verbouwen en omdat we zoveel tijd hadden, ook het meeste opknapwerk zelf konden uitvoeren. Eigenlijk is dat veel leuker dan het door iemand anders te laten opknappen. We zijn daarnaast ook een take-out begonnen. Elke dag hebben we de openslaande deuren open gezet en verkochten we flessen wijn, borrelboxen en oesters to go. Het was een goede manier om de buurt vast te laten weten dat we er waren, en mensen te vertellen wat we gingen doen.

En toen mochten we eindelijk open op 1 juni! Dat was wel gek hoor, in plaats van een groot openingsfeest met veel zielen en vreugde konden er maar 30 mensen naar binnen. Op gepaste afstand. Het maakte het geluk niet minder, we mochten open en dat was op zich al fantastisch! En dat openingsfeest, ach, misschien volgend jaar een keertje.
Om een beetje een impressie te geven heb ik wat screenshots en links bijgevoegd van leuke stukjes die zijn verschenen in de (social) media. Maar uiteindelijk kun je een sfeer natuurlijk het beste zelf proeven. We zien jullie daarom graag verschijnen! En voor iedereen staat zijn incentive dan klaar (zie het overzicht hieronder). Reserveren is aan te raden, vooral als je ’s avonds wil komen. Geef daarbij meteen even aan dat je een crowdfunder bent, dan kunnen we de incentive voorbereiden! Dan kan ik er ook voor zorgen dat ik er ben om persoonlijk kennis te maken en je te bedanken voor de investering en het vertrouwen.

Hopelijk tot snel bij Bar Pif!


Alle investeerders krijgen bij hun eerste bezoek een glas wijn en een oester, zodat je ons kunt leren kennen
Investering van ¤ 1.500 of meer: kom met je moeder/vader, geliefde of BFF langs en je krijgt een heerlijke fles wijn en 6 oesters
Investering van ¤ 5.000 of meer: een gehele VrijMiBo voor 5 personen. Jij en je vrienden kunnen komen genieten van een geheel verzorgd borrelarrangement
Pecunia non olet
pi_194751406
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:21 schreef obligataire het volgende:
Bericht van: (HCN)

Een mail van Bar Pif! Met een kleine update en een groot welkom aan jullie allen.

Jeetje, dat was niet de opstart die wij hadden verwacht. De deuren van Bar Pif hadden zich op 1 april moeten openen, maar we weten allemaal wat er toen gebeurde. Dat was even schakelen. Maar groot voordeel was dat we het rustig aan konden doen met verbouwen en omdat we zoveel tijd hadden, ook het meeste opknapwerk zelf konden uitvoeren. Eigenlijk is dat veel leuker dan het door iemand anders te laten opknappen. We zijn daarnaast ook een take-out begonnen. Elke dag hebben we de openslaande deuren open gezet en verkochten we flessen wijn, borrelboxen en oesters to go. Het was een goede manier om de buurt vast te laten weten dat we er waren, en mensen te vertellen wat we gingen doen.

En toen mochten we eindelijk open op 1 juni! Dat was wel gek hoor, in plaats van een groot openingsfeest met veel zielen en vreugde konden er maar 30 mensen naar binnen. Op gepaste afstand. Het maakte het geluk niet minder, we mochten open en dat was op zich al fantastisch! En dat openingsfeest, ach, misschien volgend jaar een keertje.
Om een beetje een impressie te geven heb ik wat screenshots en links bijgevoegd van leuke stukjes die zijn verschenen in de (social) media. Maar uiteindelijk kun je een sfeer natuurlijk het beste zelf proeven. We zien jullie daarom graag verschijnen! En voor iedereen staat zijn incentive dan klaar (zie het overzicht hieronder). Reserveren is aan te raden, vooral als je ’s avonds wil komen. Geef daarbij meteen even aan dat je een crowdfunder bent, dan kunnen we de incentive voorbereiden! Dan kan ik er ook voor zorgen dat ik er ben om persoonlijk kennis te maken en je te bedanken voor de investering en het vertrouwen.

Hopelijk tot snel bij Bar Pif!


Alle investeerders krijgen bij hun eerste bezoek een glas wijn en een oester, zodat je ons kunt leren kennen
Investering van ¤ 1.500 of meer: kom met je moeder/vader, geliefde of BFF langs en je krijgt een heerlijke fles wijn en 6 oesters
Investering van ¤ 5.000 of meer: een gehele VrijMiBo voor 5 personen. Jij en je vrienden kunnen komen genieten van een geheel verzorgd borrelarrangement
Ja alleen een dom foutje van madam Burggraaf. In haar ethousiasme heeft ze maar alle investeerders in de send to gezet in plaats van in de BCC. :( 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-08-2020 20:38:10 ]
pi_194753105
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 20:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja alleen een dom foutje van madam Burggraaf. In haar ethousiasme heeft ze maar alle investeerders in de send to gezet in plaats van in de BCC. :( 8)7
Gek, ik zie de andere mailadressen niet. Meerdere batches denk ik!
pi_194754527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:44 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Gek, ik zie de andere mailadressen niet. Meerdere batches denk ik!
idem, evenwel toch netjes een berichtje, zouden meer ondernemers kunnen doen, en met support vd platformen, in deze tijd, geeft goodwill

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 27-08-2020 22:58:45 ]
pi_194757752
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 21:44 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Gek, ik zie de andere mailadressen niet. Meerdere batches denk ik!
Dat zou kunnen. Ik heb ongeveer 30 @mail adressen meegekregen met de mail. Vermoedelijk zat ik in een van de eerste batches en heeft een van de ontvangers haar gewaarschuwd. Blijft natuurlijk wel dom en vervelend.
pi_194758465
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2020 20:37 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ik wou de link ook delen maar had een foutmelding op Fok. Ben wel benieuwd naar de reactie van CP.

Tankstation ligt trouwens aan de doorgaande weg in het eerste echte dorp tussen Groningen en oa het mooiste dorp van Nederland (Winsum).

Eerste deel(van stad tm Adorp) van de weg is vorige zomer aangepakt. Tweede deel(Sauwerd het dorp van Ranomi, komt na Adorp) afgelopen zomer, ik weet niet of volgend jaar nog een derde deel aangepakt wordt maar verder zal deze belangrijke lokale weg voorlopig geen onderhoud nodig hebben.

De prijs was een paar jaar geleden toen ik nog vaak in Adorp kwam altijd scherp, en volgens mij nog wel dus wordt ook wel veel getankt.
Het tankstation kende een vliegende start met 84% inleg maar inmiddels lijkt het te zijn stilgevallen. Ik ben benieuwd...... Gezien het achterliggende verhaal, met een transactie tussen familieleden, zou het me niet verbazen als ze ook wel met een lager cf bedrag akkoord zouden gaan i.c.m. een hogere familielening.

Ik begreep trouwens inmiddels dat het echtpaar Neum*** in priv'e tekent dus dat heeft wel meerwaarde wat mij betreft. Het was me uit de pitch niet duidelijk of dat er nog een BV' tje of zo tussen zat.
Pecunia non olet
pi_194758737
Twee nieuwe projecten op Collin:

• Kantoorunits Purmerend
https://www.collincrowdfund.nl/vof-man-vastgoed/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
Looptijd: 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing, een verhoogde aflossing in de zevende termijn van ¤ 50.000,- en een slottermijn van ¤ 220.000,-

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 350.000,- op het bedrijfspand aan de Slenkstraat 201 te Purmerend verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 416.500,- op basis van een recent taxatierapport d.d. 19-07-2020.

[...] Op dit moment is de privévermogenspositie van één van de ondernemers beperkt en van de andere onderneemster ruim.

https://man-vastgoed.nl/man-vastgoed/over-ons

Vermoedelijk deze units (6 units op de 3e etage)
http://www.renedijkstra.nl/bg-22106-7-6046/bog/empty.html

• Fietsenzaak in Tilburg

https://www.collincrowdfund.nl/bike-repair-centre/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
De looptijd: 60 maanden waarvan de eerste 5 maanden aflossingsvrij, de 6e termijn een aflossing van ¤ 100.000,- en daarna lineaire maandelijkse aflossing met een slottermijn van ¤ 200.000,-.

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 350.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed aan het Pater van den Elsenplein 35 te Tilburg verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een aankoopwaarde van ¤ 450.000,-.
pi_194759071
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:12 schreef Tsundoku het volgende:
Twee nieuwe projecten op Collin:

• Kantoorunits Purmerend
https://www.collincrowdfund.nl/vof-man-vastgoed/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
Looptijd: 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing, een verhoogde aflossing in de zevende termijn van ¤ 50.000,- en een slottermijn van ¤ 220.000,-

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 350.000,- op het bedrijfspand aan de Slenkstraat 201 te Purmerend verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 416.500,- op basis van een recent taxatierapport d.d. 19-07-2020.

[...] Op dit moment is de privévermogenspositie van één van de ondernemers beperkt en van de andere onderneemster ruim.

https://man-vastgoed.nl/man-vastgoed/over-ons

Vermoedelijk deze units (6 units op de 3e etage)
http://www.renedijkstra.nl/bg-22106-7-6046/bog/empty.html

• Fietsenzaak in Tilburg

https://www.collincrowdfund.nl/bike-repair-centre/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
De looptijd: 60 maanden waarvan de eerste 5 maanden aflossingsvrij, de 6e termijn een aflossing van ¤ 100.000,- en daarna lineaire maandelijkse aflossing met een slottermijn van ¤ 200.000,-.

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 350.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed aan het Pater van den Elsenplein 35 te Tilburg verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een aankoopwaarde van ¤ 450.000,-.
I k heb wel interesse in een linkje van beiden.
pi_194759150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:12 schreef Tsundoku het volgende:
Twee nieuwe projecten op Collin:

• Kantoorunits Purmerend
https://www.collincrowdfund.nl/vof-man-vastgoed/
Heeft ook ooit kort een project bij sameningeld gehad
https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
pi_194759202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:29 schreef crowder07 het volgende:

[..]

I k heb wel interesse in een linkje van beiden.
Ik vind vooral de fietsenzaak erg interessant door de 100k aflossing in maand 7.
pi_194759482
Idd, zien er beide oke, projecten uit. Vooral de fietsenmaker vind ik intresant. Wanneer er linkjes, zijn ontvang ik ze ook graag. Hoe vinden/krijgen jullie ze over het algemeen.
pi_194759641
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:12 schreef Tsundoku het volgende:
Twee nieuwe projecten op Collin:

• Kantoorunits Purmerend
https://www.collincrowdfund.nl/vof-man-vastgoed/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
Looptijd: 60 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing, een verhoogde aflossing in de zevende termijn van ¤ 50.000,- en een slottermijn van ¤ 220.000,-

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 350.000,- op het bedrijfspand aan de Slenkstraat 201 te Purmerend verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 416.500,- op basis van een recent taxatierapport d.d. 19-07-2020.

[...] Op dit moment is de privévermogenspositie van één van de ondernemers beperkt en van de andere onderneemster ruim.

https://man-vastgoed.nl/man-vastgoed/over-ons

Vermoedelijk deze units (6 units op de 3e etage)
http://www.renedijkstra.nl/bg-22106-7-6046/bog/empty.html

• Fietsenzaak in Tilburg

https://www.collincrowdfund.nl/bike-repair-centre/

Leenbedrag: ¤ 350.000,-
Rente: 6,5%
De looptijd: 60 maanden waarvan de eerste 5 maanden aflossingsvrij, de 6e termijn een aflossing van ¤ 100.000,- en daarna lineaire maandelijkse aflossing met een slottermijn van ¤ 200.000,-.

[...] Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 350.000,- op het bedrijfsmatig onroerend goed aan het Pater van den Elsenplein 35 te Tilburg verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een aankoopwaarde van ¤ 450.000,-.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:35 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik vind vooral de fietsenzaak erg interessant door de 100k aflossing in maand 7.
Ik neem ook alleen de fietsenzaak mee.

De fietsenman koop zijn pand casco voor 450k en gaat het dan “winkel klaar” maken. De waarde van het pand van het vastgoed bedrijf neem ik daarentegen met een korrel zout (marktwaarde in verhuurde staat is getaxeerd op 416k). Of de taxatiewaarde een beetje klopt kunnen we bij Collin niet beoordelen omdat Collin moeilijk blijft doen als je het taxatierapport wil inzien.

Ook de totale aflossing gedurende de looptijd is bij de fietsenzaak hoger zodat aan het einde looptijd een veel betere ltv overblijft.
pi_194759878
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ik neem ook alleen de fietsenzaak mee.

De fietsenman koop zijn pand casco voor 450k en gaat het dan “winkel klaar” maken. De waarde van het pand van het vastgoed bedrijf neem ik daarentegen met een korrel zout (marktwaarde in verhuurde staat is getaxeerd op 416k). Of de taxatiewaarde een beetje klopt kunnen we bij Collin niet beoordelen omdat Collin moeilijk blijft doen als je het taxatierapport wil inzien.

Ook de totale aflossing gedurende de looptijd is bij de fietsenzaak hoger zodat aan het einde looptijd een veel betere ltv overblijft.
Had moeite om de deze fietsenmaker uit Tilburg te vinden op internet. Facebook laatste post enige jaten geleden. linkedin 3 volgers. Dit is zijn huidige stek. https://www.google.com/ma(...).5679266!4d5.0918719
pi_194759897
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]

Ik neem ook alleen de fietsenzaak mee.

De fietsenman koop zijn pand casco voor 450k en gaat het dan “winkel klaar” maken. De waarde van het pand van het vastgoed bedrijf neem ik daarentegen met een korrel zout (marktwaarde in verhuurde staat is getaxeerd op 416k). Of de taxatiewaarde een beetje klopt kunnen we bij Collin niet beoordelen omdat Collin moeilijk blijft doen als je het taxatierapport wil inzien.

Ook de totale aflossing gedurende de looptijd is bij de fietsenzaak hoger zodat aan het einde looptijd een veel betere ltv overblijft.
Fietsenmaker
https://www.smitsvanbeek.nl/aanbod/33786940
pi_194759962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Had moeite om de deze fietsenmaker uit Tilburg te vinden op internet. Facebook laatste post enige jaten geleden. linkedin 3 volgers. Dit is zijn huidige stek. https://www.google.com/ma(...).5679266!4d5.0918719
https://www.bikerepaircentre.nl/

https://www.funda.nl/koop(...)jan-grewenstraat-16/
pi_194760002
quote:
Heeft vermoedelijk ook nog een ander facebook adres wat ik eerder gevonden had.. Deze is wel actief https://www.facebook.com/bikerepaircentrebrc/
pi_194760031
Ik vond vrij gemakkelijk veel info over de fietsenmaker. Kreeg er een goed gevoel bij
pi_194760044
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 11:33 schreef KrekelJapie het volgende:
Heeft ook ooit kort een project bij sameningeld gehad
https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
Die herken ik, een van m'n eerste projecten bij sig. Na eerder uitstel is dat project (nadat gelden al beschikbaar waren) om voor mij onduidelijk reden uiteindelijk geannuleerd, de geldnemer had uiteindelijk besloten om niet naar de notaris te gaan voor het ondertekenen. Wel is uiteindelijk over een periode van 8 dagen een rentevergoeding betaald.
pi_194760309
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194760568
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top!
pi_194760641
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx, die lust obli wel😛🥂
Pecunia non olet
pi_194760687
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek nog even naar het pand waar hij voorheen zat op funda. Als je de entree ziet denk je een kleine garage maar die oude werkplaats is meer dan 20 meter diep! Dus ook daar kon hij al behoorlijk uit de voeten. Afijn de fietsen verkoop zit nog steeds in de lift en ook de mensen die op internet kopen hebben behoefte aan plaatselijke service en zo te lezen is het wel een vakman, Ik ga hem vanavond nog even bekijken en dan neem ik hem vermoedelijk wel mee. We hebben nog wel even de tijd want als ik het goed zie is hij nog niet eens officieel gepubliceerd. bedankt voor de link!
pi_194760757
Dit was toch een collin project?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bootje in de ramsj. Benieuwd wat dat op gaat brengen
pi_194760760
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cheers :Y
pi_194760820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:15 schreef rockenfeller het volgende:
Dit was toch een collin project?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bootje in de ramsj. Benieuwd wat dat op gaat brengen
pff die heeft niet lang gelopen (zit er zelf gelukkig niet in)

https://www.collincrowdfund.nl/njord-rivercruises-b-v/
https://www.collincrowdfund.nl/actieve-vaarvakanties/
pi_194760920
quote:
Zit er zelf niet in, maar lees dat conform de taxatie beide schepen 1.8 mio waard zijn. Voor collin zal dit nieuw zijn (schepen en scheepshandel is toch een aparte tak van onroerend goed handel, t.o.v. (bedrijfs)panden.
Collin kan wat mij betreft in deze casus goed laten zien wat ze kunnen en een nette afhandeling (uiteraard veel externe factoren waar collin ook geen invloed op heeft) zal zorgen voor veel goodwill.
pi_194761030
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
pi_194761039
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt!
Ik heb hem meegenomen.
pi_194761165
Renteverhoging 10% vanwege haast
quote:
Sevriens Schoonmaakdiensten - al 70% gefund - geeft het project een boost met verhoging rente naar 10%
Na overleg met Kapitaal Op Maat heeft ondernemer Wouter Nagelhout besloten om het rentepercentage te verhogen naar 10%. Het project krijgt hiermee hopenlijk de boost die nodig is om dit weekend de 100% te bereiken.​

Wouter: 'Het duwtje is nodig omdat we simpelweg haast hebben nu het voorlopig koopcontract bijna afloopt. We zijn de huidige investeerders ontzettend dankbaar voor de 70% van de funding en hun vertrouwen in ons.'​
pi_194761892
quote:
Laat ik varen. 2e Hypotheek geeft onvoldoende comfort als het mis zou gaan.
Pecunia non olet
pi_194761980
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 12:35 schreef Horsemen het volgende:
Voor de geïnteresseerde in de Collin fietsenwinkel hierbij het linkje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt
pi_194762436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:06 schreef crowder07 het volgende:

[..]

Bedankt
Ik ben zelf minder enthousiast over dit project;
- hockeystick omzet van 43k in 2019 naar 168k in 2021
- een pand om fietsen te verkopen voor 450k excl verbouwing is dat niet erg veel

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 28-08-2020 15:42:47 ]
pi_194762633
Ik heb inmiddels wat antwoorden op mijn vragen aan OPC over W*rr*bb*n gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al voor mij de tweede keer dat er met de voorwaarden / zekerheden achteraf dingen niet blijken te kloppen bij dit platform. In dit geval komt alles wellicht goed, in het andere geval betekent het minder recovery door faillissement. Da's dus wel een gele kaart voor het platform op aanpak/opvolging.
pi_194762780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:54 schreef TechLight het volgende:
Ik heb inmiddels wat antwoorden op mijn vragen aan OPC over W*rr*bb*n gekregen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al voor mij de tweede keer dat er met de voorwaarden / zekerheden achteraf dingen niet blijken te kloppen bij dit platform. In dit geval komt alles wellicht goed, in het andere geval betekent het minder recovery door faillissement. Da's dus wel een gele kaart voor het platform op aanpak/opvolging.
Ik zit in de eerste pitch. Begrijp ik het goed dat de 2e hypotheek (nog) niet is gevestigd? Ik krijg KOM-flashbacks, die bleken hypotheken doorgaans ook niet te vestigen (dat gaat nu vast beter, maar ik ben om meerdere redenen alsnog gestopt bij KOM). Denk dat ik OPC ook maar op de zwarte lijst ga zetten.
pi_194762808
quote:
Volgens mij woont deze dame hier . https://www.google.com/ma(...).8226049!4d4.7668385

Er is in ieder geval voorlopig werk genoeg in deze branche. Ik durf het wel aan voor 9%. Dus als iemand een link heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 28-08-2020 16:13:30 ]
pi_194763102
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik ben zelf minder enthousiast over dit project;
- hockeystick omzet van 43k in 2019 naar 168k in 2021
- een pand om fietsen te verkopen voor 450k excl verbouwing is dat niet erg veel
Dat ben ik met je eens als alle kosten van dit pand nog terug verdiend moeten worden. Vermoedelijk maakt hij een leuke winst op zijn vorige pand wat hypotheek vrij is. Deze brengt hij in in het pand waardoor zijn vaste kosten een stuk dalen. Je kan je natuurlijk afvragen of die 350k die hij in deze zaak steekt niet op een andere manier lucratiever belegd kunnen worden.

Na teruggave BTW houdt hjj een rente dragende lening van 250K over tegen 6,5% dus ongeveer 1300 euro in de maand aan rente lasten.
pi_194763549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:06 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Ik zit in de eerste pitch. Begrijp ik het goed dat de 2e hypotheek (nog) niet is gevestigd? Ik krijg KOM-flashbacks, die bleken hypotheken doorgaans ook niet te vestigen (dat gaat nu vast beter, maar ik ben om meerdere redenen alsnog gestopt bij KOM). Denk dat ik OPC ook maar op de zwarte lijst ga zetten.
Bij mij staat OPC al een paar jaar op de rode lijst, en sinds dit jaar definitief op de zwarte.
Naast alle debacles, moet je ook altijd maanden tevoren je geld al storten en eindeloos wachten op de eerste aflossing en/of rente.

Overigens, pluim voor de Teamasters die netjes de eindstreep haalden, was leuk rendement met ook nog eens een superleuke incentive die onverwacht als kerstsurprise kwam in 2018.
pi_194763689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens als alle kosten van dit pand nog terug verdiend moeten worden. Vermoedelijk maakt hij een leuke winst op zijn vorige pand wat hypotheek vrij is. Deze brengt hij in in het pand waardoor zijn vaste kosten een stuk dalen. Je kan je natuurlijk afvragen of die 350k die hij in deze zaak steekt niet op een andere manier lucratiever belegd kunnen worden.

Na teruggave BTW houdt hjj een rente dragende lening van 250K over tegen 6,5% dus ongeveer 1300 euro in de maand aan rente lasten.
Kan je redenatie volgen. Anderzijds zie ik dat hij het risico neemt en loopt. Hij zal daarom wanneer het misgaat alles doen om gedwongen verkoop te voorkomen. Als investeerder schat ik in dat de kans klein is dat je inleg niet terugkrijgt, zeker wanneer de 6 maanden voorbij zijn. Daarnaast vind ik de investering maatschappelijk zeer verantwoord, vandaar dat ik heb mee gedaan.

Als ik in zijn schoenen had gestaan, had ik inplaats van een nieuw pand overwogen, om te blijven zitten waar ik zat. Woongedeelde voor een redelijk prijsje verhuren aan een betrouwbare huurder en de zaak op dezelfde plaats voortzetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanzul2 op 28-08-2020 17:16:34 ]
pi_194763816
Supermarkt/slijterij met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfu(...)rmarkt-en-slijterij/

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 28-08-2020 18:04:38 ]
pi_194763897
quote:
Grote kans dat deze maar een looptijd heeft van 12 maanden. Voor mij te kort om er tijd en energie in te steken.
pi_194764219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:37 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik ben zelf minder enthousiast over dit project;
- hockeystick omzet van 43k in 2019 naar 168k in 2021
- een pand om fietsen te verkopen voor 450k excl verbouwing is dat niet erg veel
Zn hele hebben en houwen gaat erin.
Als alles klopt, maakt het niet uit of het 100k is of 500k
pi_194764889
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:06 schreef Hanzul2 het volgende:
zeker wanneer de 6 maanden voorbij zijn
Pand is inmiddels onder voorbehoud verkocht volgens funda
pi_194765211
Hebben meer deze vreemde mail ontvangen?
quote:
Welkom bij SamenInGeld, het platform om met een gerust hart te investeren in vastgoed.

Via deze weg houden wij onze leden op de hoogte van de laatste kansen en mogelijkheden, plus helpen wij iedereen naar hun eerste rendement op investering.​
Wanneer u uw aanmelding onderstaand bevestigd zullen wij ook u op de hoogte brengen van de laatste tips & adviezen.​
Ze hebben het over leden en hulp bij eerste rendement. Volgens mij is sameningeld geen vereniging met leden en ik heb er 40+ investeringen reeds lopen

[ Bericht 12% gewijzigd door KrekelJapie op 28-08-2020 18:43:34 ]
pi_194765293
Zojuist de ontvangst van Funding Circle geanalyseerd. Ik word hier toch redelijk vrolijk van. Het bloedbad blijft uit. Ik mis slechts 2 bedragen die niet gelijk zorgwekkend zijn, wel diverse achterstanden ingelopen en zelfs 3 gevallen van recovery waaronder die flapdrol stucadoor VDHoe*, nog een paar tientjes en we zijn bij hem uit de rode cijfers *O*
Pecunia non olet
pi_194765354
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Supermarkt/slijterij met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfu(...)rmarkt-en-slijterij/
Hmm, apart een Turk met een Poolse winkel. Ik durf hier wel wat in te investeren, de vraag naar sterke drank zal niet gauw opdrogen voorzichtig gezegd :9 . En hij lost netjes in 10 jaar af dus na een paar jaar minimaal risico, rente ook prima met 6.5%.
Pecunia non olet
pi_194765425
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 13:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik ga hem vanavond nog even bekijken en dan neem ik hem vermoedelijk wel mee. We hebben nog wel even de tijd want als ik het goed zie is hij nog niet eens officieel gepubliceerd. bedankt voor de link!
Project is nu gepubliceerd en zou dus maandag open kunnen gaan, al lijken er eerst andere projecten 'aan de beurt'
pi_194765623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:06 schreef Tsundoku het volgende:
Ik zit in de eerste pitch. Begrijp ik het goed dat de 2e hypotheek (nog) niet is gevestigd? Ik krijg KOM-flashbacks, die bleken hypotheken doorgaans ook niet te vestigen (dat gaat nu vast beter, maar ik ben om meerdere redenen alsnog gestopt bij KOM). Denk dat ik OPC ook maar op de zwarte lijst ga zetten.
Klopt. Kreeg een tijdje terug een mail omdat ik ook in deel 1 zit dat er een tweede deel kwam. Naar aanleiding daarvan heb ik vragen gesteld (zie ook hier in deel #262). Die tweede hypotheek is er nog niet (of inmiddels nu net wel, gezien het 'vervolgproject' inmiddels wel rond zou moeten zijn). Ben ook maar niet in het tweede deel gestapt, ondanks dat de zekerheden daar veel beter werden (en rendement lager).

Ben op zich wel tevreden met hoe OPC gereageerd heeft. Ondanks dat het wat tijd kostte zijn mijn vragen wel netjes beantwoord. Dat gaat vaak ook niet in 1x (of helemaal niet).

Misschien dat ik nog bij kadaster nakijk of de hypotheek inmiddels gevestigd is, maar daar wacht ik nog eventjes mee om 't iets meer tijd te geven.
pi_194767208
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:46 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmm, apart een Turk met een Poolse winkel. Ik durf hier wel wat in te investeren, de vraag naar sterke drank zal niet gauw opdrogen voorzichtig gezegd :9 . En hij lost netjes in 10 jaar af dus na een paar jaar minimaal risico, rente ook prima met 6.5%.
Ik durf hem ook wel aan. Pandje ziet er aardig uit is wel klein zo te zien. Straat lijkt ook niet verkeerd. 4 huizen verder zit de Lidl.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:31:37 #80
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194769248
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:43 schreef obligataire het volgende:
Zojuist de ontvangst van Funding Circle geanalyseerd. Ik word hier toch redelijk vrolijk van
Helemaal mee eens! Die recovery afdeling daar doet goed werk, er worden mooie inhaalslagen gemaakt.
En de rest blijft ook mooi doorbetalen. Best jammer eigenlijk dat dit platform voor ons niet meer toegankelijk is om nieuwe projecten te financieren...
pi_194772599
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Supermarkt/slijterij met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfu(...)rmarkt-en-slijterij/
Ik ben ook geïnteresseerd in een linkje, maar zie weinig contactgegevens
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 29-08-2020 07:44:32 ]
pi_194773916
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 05:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben ook geïnteresseerd in een linkje, maar zie weinig contactgegevens
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Worden de linkjes die hier gedeeld worden meestal opgevraagd bij de ondernemer? Of is het soms gewoon te vinden doordat een ondernemer het deelt op social media.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 05:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik ben ook geïnteresseerd in een linkje, maar zie weinig contactgegevens
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 22:31 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Die recovery afdeling daar doet goed werk, er worden mooie inhaalslagen gemaakt.
En de rest blijft ook mooi doorbetalen. Best jammer eigenlijk dat dit platform voor ons niet meer toegankelijk is om nieuwe projecten te financieren...
FNC blijft inderdaad tot op heden goed doordraaien. Zoals ik vluchtig zag heeft 1 van mijn corona gevallen de achterstand ingelopen. Heb alleen een andere die nu niet betaald heeft, hopelijk is dit een gewone zomervakantie dip en wordt die de komende maanden weer ingelopen.
pi_194774684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 09:50 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Worden de linkjes die hier gedeeld worden meestal opgevraagd bij de ondernemer? Of is het soms gewoon te vinden doordat een ondernemer het deelt op social media.

Ik vind ze meestal gewoon op het internet/social media maar krijg ze ook wel eens van het desbetreffende platform.
pi_194775861
Teamasters van waardevoorjegeld heeft deze maand de lening netjes terugbetaald. ^O^
pi_194779097
quote:
Viel me op:
Markthuur volgens taxatierapport: 11700
Financieringskosten: 13900
Nettohuur volgens pitch: 15400

De leners hebben hiermee het hele blok in bezit, dat zal wel de hoofdreden zijn van deze aankoop want rijk worden ze er niet van. Zal inderdaad wel na 12 maand afgelost worden. Vind het netjes van newfunding dat ze zo'n uitgebreide taxatierapport bijvoegen.
pi_194787794


[ Bericht 100% gewijzigd door zeeland6 op 30-08-2020 00:35:55 ]
pi_194791458
Nu ook op RTL7:

https://tvblik.nl/de-leeuw-van-zeeland


Hij heeft het ook lastig door de crisis, betaalt momenteel alleen nog de rente....

[ Bericht 22% gewijzigd door obligataire op 30-08-2020 12:16:39 ]
Pecunia non olet
pi_194797298
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 12:05 schreef obligataire het volgende:
betaalt momenteel alleen nog de rente....
Is dat "omdat het werd aangebonden", of "omdat het noodzakelijk was en moest om te kunnen overleven" ? Ik twijfel...

Ik zal zeker de eerste zijn die toegeeft dat de olie&gas sector het niet gemakkelijk heeft, al m'n klanten zitten in die sector. Of genoemde partij het ook echt zo heel moeilijk heeft en niet kan aflossen weet ik niet. Ze hebben afgelopen maanden bijvoorbeeld wel (kosteloos) de Westerschelde Ferry BV (100% eigendom van Provincie Zeeland) geholpen met het technische beheer/onderhoud aan het fiets-voet veer. (link)

Het is overigens een leuke documentaire serie die ook al eens eerder via Omroep Zeeland is uitgezonden.
pi_194806385
Haha wat een vergelijking...
twitter
pi_194806431
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:07 schreef KrekelJapie het volgende:
Haha wat een vergelijking...
[ twitter ]
De bekende appels met peren vergelijking. Als je dan toch appels met peren wil vergelijken gebruik dan het juiste peren soort en dat is het netto (dus gecorrigeerd voor kosten en default) rente percentage. :R voor GvE.
pi_194806533
Kabellegger collin van 6,5% naar 7%:
quote:
Wijziging leningaanvraag

26 augustus jl. is de crowdfunding van Depatra/Marcelis Holding live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarom met de klant en het intermediair in overleg gegaan. De klant wil zeer graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kondigen we de volgende wijzigingen aan:

De rente wordt verhoogd naar 7,0%.
Naast de hypothecaire dekking op het onroerend goed worden ook de roerende zaken van het bedrijf verpand ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund.
Familie van de ondernemer is bereid gevonden de tijdelijke overbruggingsfinanciering van ¤ 70.000 te financieren waardoor het streefbedrag wordt verlaagd tot ¤ 540.000,-.
De 2e hypothecaire inschrijving op het woonhuis komt te vervallen.
In onderstaande pitch hebben we deze wijzigingen doorgevoerd. De vervallen zekerheid hebben we doorgestreept zodat de investeerders kunnen zien wat er gewijzigd cq. vervallen is.
Het vervallen van de 2e hypotheek lijkt mij eerder een verslechtering.

Het doorstrepen van de vervallen zekerheden is trouwens ook niet helemaal goed gegaan :X


[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 31-08-2020 10:28:28 ]
pi_194806645
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Kabellegger collin van 6,5% naar 7%:
[..]

Het vervallen van de 2e hypotheek lijkt mij eerder een verslechtering.

Het doorstrepen van de vervallen zekerheden is trouwens ook niet helemaal goed gegaan :X
[ afbeelding ]
De streper heeft mee gelezen en inmiddels een correctie aangebracht. Deze verandering gaat inderdaad deze aanvraag naar mijn idee ook niet over de streep trekken. Afijn de tijd gaat het leren.
pi_194806847
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:22 schreef KrekelJapie het volgende:
Kabellegger collin van 6,5% naar 7%:
[..]

Het vervallen van de 2e hypotheek lijkt mij eerder een verslechtering.

Waarom zou dit dan een verslechtering zijn? Bij verkoop zou deze 2e hypotheek toch vervallen tegen een aflossing van 70k. Nu loop je geen risico meer mbt de opbrengst van de woning. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_194806923
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom zou dit dan een verslechtering zijn? Bij verkoop zou deze 2e hypotheek toch vervallen tegen een aflossing van 70k. Nu loop je geen risico meer mbt de opbrengst van de woning. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie het ook niet als een verslechtering. Heb mijn investering ook laten staan. Ben wel bang dat deze lening nog steeds niet vol gaat komen.
pi_194806937
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom zou dit dan een verslechtering zijn? Bij verkoop zou deze 2e hypotheek toch vervallen tegen een aflossing van 70k. Nu loop je geen risico meer mbt de opbrengst van de woning. Of zie ik iets over het hoofd?
Dit bedrag zou na een paar maanden naar rato verminderd worden op de investering. Je had dus eerder een wat groter deel terug van de investering waardoor het risico verlaagd zou worden (vergelijkbaar met de ton van de fietsenmaker). Nu krijg je de vervroegde terugbetaling niet. Het was m.i. beter geweest als de 70.000 in mindering werd gebracht op de nieuwe woning.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 31-08-2020 11:00:17 ]
pi_194807127
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 10:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dit bedrag zou na een paar maanden naar rato verminderd worden op de investering. Je had dus eerder een wat groter deel terug van de investering waardoor het risico verlaagd zou worden (vergelijkbaar met de ton van de fietsenmaker). Nu krijg je de vervroegde terugbetaling niet. Het was m.i. beter geweest als de 70.000 in mindering werd gebracht op de nieuwe woning.
Bij de fietsenmaker lag het anders. De aflossing van de BTW leidt daar direct tot een lagere LTV omdat de zekerheid volledig op het bedrijfspand rust. Bij de kabellegger was een separate zekerheid geregeld dus de LTV op het hoofdobject blijft na die aflossing exact hetzelfde.

Wat zijn ook al weer jullie overwegingen om wel te investeren c.q. de inschrijving te laten staan?
Pecunia non olet
pi_194807210
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij de fietsenmaker lag het anders. De aflossing van de BTW leidt daar direct tot een lagere LTV omdat de zekerheid volledig op het bedrijfspand rust. Bij de kabellegger was een separate zekerheid geregeld dus de LTV op het hoofdobject blijft na die aflossing exact hetzelfde.

Wat zijn ook al weer jullie overwegingen om wel te investeren c.q. de inschrijving te laten staan?
Kan zijn, maar zo kijk ik er niet naar. Als ik van een investering van 500 euro na een paar maanden weer 100 terug kan krijgen vind ik dat een betere regeling/minder risico, dan wanneer de schuld na een paar maanden nog steeds 500 is. Voor iedereen is dit anders.
pi_194807304
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kan zijn, maar zo kijk ik er niet naar. Als ik van een investering van 500 euro na een paar maanden weer 100 terug kan krijgen vind ik dat een betere regeling/minder risico, dan wanneer de schuld na een paar maanden nog steeds 500 is. Voor iedereen is dit anders.
Voor mezelf sprekend: bepalend is de LTV en daarnaast of het over woningen of over commercieel vastgoed gaat en dan nog de courantheid daarvan.

Ik zou eerder 500 (of meer!) inleggen op de fietsenmaker op zijn gloednieuwe bedrijfspand naast de Jumbo en met 50% LTV, dan 400 euro op de kabelleger met een veel hogere LTV op een tamelijk verwaarloosde locatie....
Pecunia non olet
pi_194807334
Weer een DH Property geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22720

4,5% rente, maar een tlv van 35%
quote:
Inschrijving ten bedrage van ¤ 100.000,- op het bedrijfspand aan de Oosteinde 55, 2548 AK te Den Haag, met een marktwaarde van ¤ 285.000,- in verhuurde staat (taxatiedatum 24-8-2020).

De overwaarde bedraagt ¤ 285.000,- minus ¤ 100.000,- is ¤ 185.000,-. De LTV bedraagt 35%.
https://www.google.com/ma(...).0273272!4d4.2898462
pi_194807344
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bij de fietsenmaker lag het anders. De aflossing van de BTW leidt daar direct tot een lagere LTV omdat de zekerheid volledig op het bedrijfspand rust. Bij de kabellegger was een separate zekerheid geregeld dus de LTV op het hoofdobject blijft na die aflossing exact hetzelfde.

Wat zijn ook al weer jullie overwegingen om wel te investeren c.q. de inschrijving te laten staan?
De onzekerheid of hij wel of niet zijn huis tegen een goede prijs kan verkopen met de bijbehorende aflossing en zekerheid op die aflossing wordt weggenomen door deze extra familie lening. Dus op zich kan je zeggen dat de lening wat overzichtelijker wordt en de echte zekerheden niet veranderen. Daarnaast wordt de rente 0.5% hoger. Dus per saldo verbeteren de condities.
Dus voor mij geen reden om me terug te trekken. Als de rente 1% i.p.v. 0.5% was verhoogd had ik mijn bedrag verhoogd en geholpen de lening over de streep te trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-08-2020 11:38:21 ]
pi_194809374
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dus per saldo verbeteren de condities.
Dus voor mij geen reden om me terug te trekken. Als de rente 1% i.p.v. 0.5% was verhoogd had ik mijn bedrag verhoogd en geholpen de lening over de streep te trekken.
Mee eens.
Ik laat mijn investering ook staan maar een half procentje is te weinig om mijn investeringsbedrag te verhogen.
pi_194810826
Prima dit ivm moeilijke business. Project fundingcircle
quote:
CaterCreations is een cateringbedrijf die opgericht is in 2014 te Amsterdam. Het bedrijf houdt zich voornamelijk bezig met het verzorgen van lunches en maaltijden, deze worden vervolgens bezorgd op locatie. Naast deze activiteiten houden zij zich bezig met eventcatering voor B2B events, crewcatering voor festivals en artiestencatering. De lening is aangewend om uit te breiden. In verband met een hypotheekaanvraag is besloten de lening volledig af te lossen. Het bedrag is reeds overgemaakt.
pi_194810862
Verkoop woning fietsenmaker Collin is nu definitief
pi_194811637
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een DH Property geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22720

4,5% rente, maar een tlv van 35%
[..]

https://www.google.com/ma(...).0273272!4d4.2898462
is vlgs mij zijn eigen bedrijfs/vestigingspand
pi_194812520
Project CRE Nieuwegein ging open en is ondertussen vol.
https://www.crowdrealesta(...)sformatie-nieuwegein
pi_194812589
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:31 schreef dyna18 het volgende:
Project CRE Nieuwegein ging open en is ondertussen vol.
https://www.crowdrealesta(...)sformatie-nieuwegein
ha jammer, had wel een bedragje er in willen stoppen
pi_194813278
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:31 schreef dyna18 het volgende:
Project CRE Nieuwegein ging open en is ondertussen vol.
https://www.crowdrealesta(...)sformatie-nieuwegein
Breda newfunding ook in no time vol
pi_194815207
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een DH Property geldvoorelkaar:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22720

4,5% rente, maar een tlv van 35%
[..]

https://www.google.com/ma(...).0273272!4d4.2898462
4,5% rente, dus zo'n 4% netto.
Ik zou deze niet eens meenemen als het een hypotheek op een woonhuis betrof, dus met een hypotheek op een bedrijfspand al helemaal niet.
pi_194815372
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:31 schreef dyna18 het volgende:
Project CRE Nieuwegein ging open en is ondertussen vol.
https://www.crowdrealesta(...)sformatie-nieuwegein
Voorinschrijving (en betaling van voorinschrijving binnen de 100% was al een tijdje terug).
Nu inderdaad mail gekregen dat hij vol was. Geen idee of buiten inschrijving iets mogelijk was
pi_194819845
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Verkoop woning fietsenmaker Collin is nu definitief
Fietsenmaker ook meegenomen, thnx voor the link

Vooralsnog laat ik DH prop 12 (120mnd) en Purmerend lopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 01-09-2020 08:32:41 ]
pi_194820652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik durf hem ook wel aan. Pandje ziet er aardig uit is wel klein zo te zien. Straat lijkt ook niet verkeerd. 4 huizen verder zit de Lidl.
Heeft iemand toevallig een linkje kunnen vinden van de Poolse supermarkt?
Pecunia non olet
pi_194822622
Waardevoorjegeld gaat over op betaling in een bedrag, met specificatie per mail.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194823058
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:11 schreef lykkefund het volgende:
Waardevoorjegeld gaat over op betaling in een bedrag, met specificatie per mail.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had er alleen voor gekozen om de specificatie mail op dezelfde dag als de betaling te vesturen, niet een paar dagen later
pi_194823318
Ik zat nog even te kijken naar de Branchevereniging Crowdfunding.
Deze probeert aandacht te geven dat elk platform een bepaalde kwaliteit levert. Zo dienen de rendementen transparant gedeeld te worden, dient er een plan te zijn bij het stoppen van het platform zelf, gelden dienen gewaarborgd en beschermd te worden via een derdenrekening, etc.

Op dit moment zijn er 5 platformen lid van de branchevereniging. Opvallend is dat GeldVoorElkaar en KapitaalOpMaat juist eruit zijn gestapt. Dat is natuurlijk slecht nieuws dat zij zich niet willen conformeren aan deze kwaliteitsstandaarden.

Speelt dit nog mee voor jullie keuze van het platform?

Update: MatchingCapital en Waardevoorjegeld zijn net lid geworden van deze branchevereniging, dat was voor mij de trigger.

[ Bericht 9% gewijzigd door dyna18 op 01-09-2020 10:39:30 ]
pi_194823491
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 09:51 schreef dyna18 het volgende:
Ik zat nog even te kijken naar de Branchevereniging Crowdfunding.
Deze probeert aandacht te geven dat elk platform een bepaalde kwaliteit levert. Zo dienen de rendementen transparant gedeeld te worden, dient er een plan te zijn bij het stoppen van het platform zelf, gelden dienen gewaarborgd en beschermd te worden via een derdenrekening, etc.

Op dit moment zijn er 5 platformen lid van de branchevereniging. Opvallend is dat GeldVoorElkaar en KapitaalOpMaat juist eruit zijn gestapt. Dat is natuurlijk slecht nieuws dat zij zich niet willen conformeren aan deze kwaliteitsstandaarden.

Speelt dit nog mee voor jullie keuze van het platform?
Zal kwestie van tijd zijn voordat fundingcircle er ook uit stapt
pi_194823932
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Zal kwestie van tijd zijn voordat fundingcircle er ook uit stapt
Waarom denk je dat?
pi_194824168
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat ze niet meer aan crowdfunding doen
  dinsdag 1 september 2020 @ 10:57:45 #118
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194824180
Heeft CRE nu heel sneaky zonder iets te zeggen de rente op project Schwanbeck fors verhoogd? Of ben ik nu even helemaal in de bonen??
pi_194824216
5 projecten sinds vorige week in de wachtkamer bij collin, maar ze komen maar niet online
pi_194824230
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:57 schreef InVestEerder het volgende:
Heeft CRE nu heel sneaky zonder iets te zeggen de rente op project Schwanbeck fors verhoogd? Of ben ik nu even helemaal in de bonen??
Van 5 naar 6,5% volgens mij B:)B
pi_194824232
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Van 5 naar 6,5% volgens mij B:)B
en van 60 naar 36 maanden
pi_194824291
Weer een aankondigingmail van Depatra/Marcelis @ CCF
Nog steeds meerdere fouten in de pitch, waaronder leenbedrag en overbruggingsfinanciering. Slordig
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:10:26 #123
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194824324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Van 5 naar 6,5% volgens mij
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:02 schreef fok321 het volgende:
en van 60 naar 36 maanden
Daar zouden we blij van kunnen worden maar misschien ook wel achterdochtig. Hoe hoog is de nood daar?
En sowieso niet netjes van CRE om dit niet vooraf te communiceren, lijkt mij.
pi_194824674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Zal kwestie van tijd zijn voordat fundingcircle er ook uit stapt
Stapt er per 1 september uit volgens de site van nederlandcrowdfunding
pi_194824773
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef InVestEerder het volgende:
En sowieso niet netjes van CRE om dit niet vooraf te communiceren
Zodra een (openbaar leesbaar) project wordt aangepast hoor je dat gewoon transparant te doen door aan te geven wat er wanneer is aangepast. Bij alle andere werkwijzes loop je een grote kans dat iemand er iets achter gaat zoeken, zoals mogelijk ook hier..
pi_194825196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef InVestEerder het volgende:

[..]


[..]

Daar zouden we blij van kunnen worden maar misschien ook wel achterdochtig. Hoe hoog is de nood daar?
En sowieso niet netjes van CRE om dit niet vooraf te communiceren, lijkt mij.
Heb je hier toevallig al navraag over gedaan bij het platform zelf?
  dinsdag 1 september 2020 @ 13:22:42 #127
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194826507
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:02 schreef Jaco078 het volgende:
Heb je hier toevallig al navraag over gedaan bij het platform zelf?
Nee, mede ook omdat ik toch niet echt een eerlijk antwoord verwacht.
pi_194826606
Truck Centrum B*rgh met 1e hypotheek op pand.

Link is gelijk investeringslink:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194827399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 10:57 schreef InVestEerder het volgende:
Heeft CRE nu heel sneaky zonder iets te zeggen de rente op project Schwanbeck fors verhoogd? Of ben ik nu even helemaal in de bonen??
Appartementen Schwanbeck​ | Verbeterde condities
Investeren in 32 appartementen met een eerste recht van hypotheek

U investeert middels deze propositie in een appartementencomplex in Schwanbeck in de Duitse deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. De looptijd is 36 maanden en de vaste rente bedraagt 6,5% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek met voldoende overwaarde en een verpanding van de huuropbrengsten.

Belangrijkste kenmerken van deze propositie:

Looptijd van 36 maanden;
Vaste rente van 6,5% per jaar;
Eerste recht van hypotheek;
Loan-to-value van maximaal 88,7%;
Exploitatie bij aanvang dekkend;
Verpanding van de huuropbrengsten;
Aantrekkelijk opwaarts huurpotentieel;
Spreiding over 32 appartementen;
Maandelijkse uitbetaling;
Direct rentedragend vanaf storting;
Investeren kan al vanaf ¤ 500.
pi_194828011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Appartementen Schwanbeck​ | Verbeterde condities
Investeren in 32 appartementen met een eerste recht van hypotheek

U investeert middels deze propositie in een appartementencomplex in Schwanbeck in de Duitse deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. De looptijd is 36 maanden en de vaste rente bedraagt 6,5% per jaar. Als investeerder krijgt u het eerste recht van hypotheek met voldoende overwaarde en een verpanding van de huuropbrengsten.

Belangrijkste kenmerken van deze propositie:

Looptijd van 36 maanden;
Vaste rente van 6,5% per jaar;
Eerste recht van hypotheek;
Loan-to-value van maximaal 88,7%;
Exploitatie bij aanvang dekkend;
Verpanding van de huuropbrengsten;
Aantrekkelijk opwaarts huurpotentieel;
Spreiding over 32 appartementen;
Maandelijkse uitbetaling;
Direct rentedragend vanaf storting;
Investeren kan al vanaf ¤ 500.
Hmmm, misschien is het teveel eer, maar de commentaren alhier(?) hebben de condities verbeterd van een project waaraan ik sowieso al wel had meegedaan :) .

Dus mopper lekker verder zou ik zeggen *O*
Pecunia non olet
pi_194829070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 14:55 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, misschien is het teveel eer, maar de commentaren alhier(?) hebben de condities verbeterd van een project waaraan ik sowieso al wel had meegedaan :) .

Dus mopper lekker verder zou ik zeggen *O*
En gelijk vol
pi_194829495
Vastgoed zonder hypotheek Geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22790
pi_194830137
Wat betreft het Geldrop project op GvE wat we een dikke maand geleden over hebben moeten maken, ik heb ze even gemaild waarom het zolang moet duren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het duurt dus anderhalve maand totdat het project gepasseerd wordt bij de notaris, waarna we nog eens 6 weken mogen wachten tot de eerste uitbetalingsdatum.
pi_194830195
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:06 schreef Buurman_ het volgende:
Wat betreft het Geldrop project op GvE wat we een dikke maand geleden over hebben moeten maken, ik heb ze even gemaild waarom het zolang moet duren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het duurt dus anderhalve maand totdat het project gepasseerd wordt bij de notaris, waarna we nog eens 6 weken mogen wachten tot de eerste uitbetalingsdatum.
Ik vermoed pas 3 november als eerste uitbetaling, zo'n 8 weken na totstandkoming

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 01-09-2020 18:24:27 ]
pi_194830209
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:06 schreef Buurman_ het volgende:
Wat betreft het Geldrop project op GvE wat we een dikke maand geleden over hebben moeten maken, ik heb ze even gemaild waarom het zolang moet duren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het duurt dus anderhalve maand totdat het project gepasseerd wordt bij de notaris, waarna we nog eens 6 weken mogen wachten tot de eerste uitbetalingsdatum.
Tja, inderdaad niet echt meer van deze tijd. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Collin dan kom je bij GvE gewoon 1 maand rente te kort.
pi_194831695
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, inderdaad niet echt meer van deze tijd. Als je dit vergelijkt met bijvoorbeeld Collin dan kom je bij GvE gewoon 1 maand rente te kort.
Ik kan ook niet begrijpen dat GVE nog zo ouderwets is met betaalverzoeken, soms een maand na investering??
Vervolgens stort er iemand niet en kan er weer een nieuw contract gemaakt worden.
GVE heeft dit als enige platform zeer slecht geregeld
pi_194831803
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik kan ook niet begrijpen dat GVE nog zo ouderwets is met betaalverzoeken, soms een maand na investering??
Vervolgens stort er iemand niet en kan er weer een nieuw contract gemaakt worden.
GVE heeft dit als enige platform zeer slecht geregeld
Het is ook niet voor niets dat de interesse voor de projecten van geldvoorelkaar zo terugloopt. Paar jaar geleden hoefden ze voor geen elk project enige moeite te doen. Collin heeft die rol glansrijk overgenomen en Geldvoorelkaar heeft totaal geen innovatie doorgevoerd. Het is een super ouderwets platform geworden.
pi_194833803
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Truck Centrum B*rgh met 1e hypotheek op pand.

Link is gelijk investeringslink:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om een of andere reden ben ik niet erg enthousiast, wat denken anderen hierover?
-
pi_194833842
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Truck Centrum B*rgh met 1e hypotheek op pand.

Link is gelijk investeringslink:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leek mij op het eerste gezicht wel aardig, wat vinden de experts ervan?
Groot bedrag maar de jaaromzet is ook vele miljoenen. Op google streetview te zien staat het terrein sinds 2018 te koop, maar goed zo'n groot terrein met grondvervuiling en een verouderde woning is lastig verkopen. Volgens de pitch nu opgeknapt in elk geval. Ook op streetview is te zien dat het andere adres van meneer, op nummer 35 een paar deuren verderop, in 2018 nog van TTH (Truck Trading Holland) was. Ik was eerst in de veronderstelling dat het bedrijf van naam veranderd was maar TTH blijkt een ander bedrijf dat nu vanaf een achteraf terrein in Ulft handelt al hebben ze het adres in de tekst van hun website nog niet aangepast. Daarnaast niet te verwarren met Truck Service Bergh, wat weer een ander bedrijf is.
pi_194834071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:09 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Om een of andere reden ben ik niet erg enthousiast, wat denken anderen hierover?
Bij gunstige inkoop met hogere marges zou ook de omzet toch hoger moeten zijn? Er zijn veel koopkansen lijkt het in de pitch, maar een lagere omzet van 1/3e.
De NAR-Methode ken ik niet goed bij een objectfinanciering. Die wordt toch veelal bij verhuur gebruikt?
pi_194834339
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoed zonder hypotheek Geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22790
935000 Euro aan vastgoed levert uiteindelijk 7000 per jaar op. Hij hoeft er niet van te leven maar waarom dan? Hobby? Als het een keer ietsje tegen zit met onderhoud kost het geld.
pi_194834512
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:20 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Bij gunstige inkoop met hogere marges zou ook de omzet toch hoger moeten zijn? Er zijn veel koopkansen lijkt het in de pitch, maar een lagere omzet van 1/3e.
De NAR-Methode ken ik niet goed bij een objectfinanciering. Die wordt toch veelal bij verhuur gebruikt?
Er staat in de pitch NAR methodiek = netto aanvangs rendement-methode , er kan volgens mij geen rendement gemaakt worden op iets wat je enkel zelf gebruikt. Hooguit een huurbesparing als je van huur naar koop gaat, maar dat is in deze case niet het geval..

Of ze prognotiseren eerst een verwachte huurobrengst en doen dat dan vervolgens keer X om een waarde te bepalen.

Mocht het misgaan dan is zoiets niet snel te verkopen, en zeker niet tegen 960k. Ik denk dat er bij een executieveiling max 400k van over blijft..
-
pi_194837856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:35 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

935000 Euro aan vastgoed levert uiteindelijk 7000 per jaar op. Hij hoeft er niet van te leven maar waarom dan? Hobby? Als het een keer ietsje tegen zit met onderhoud kost het geld.
- De lening wordt tijdens de looptijd van 6 jaar voor 50% afgelost. Na 6 jaar zullen de inkomsten dus sterk stijgen.
- Daarnaast voegt vastgoed op 2 manieren waarde toe. Op basis van huurinkomsten en waardestijging van het vastgoed. Zeker met geleend geld is dat vaak erg interessant omdat er zo een hefboom ontstaat, welke meer oplevert dan de inflatie.

Die 7000 is niet de winst die hij maakt. Op de huidige 5 panden heeft hij 45.000 huurinkomsten en 14.000 winst. Dat is niet verkeerd. Wel lijkt de GvE lening een during lening te zijn die flink op zijn rendement inhakt. Er is dan nog maar een winst van 6000 puur op de huurinkomsten. Dat is echter wel inclusief aflossing, waardoor hij straks een vastgoedportefeuille in bezit heeft met een lage LTV.
Niet verkeerd om zo de toekomst in te gaan.

Ik ga echter niet investeren.
- Er is al een eerste hypotheek, waarbij deze een recht van 222.000 beslaat (+40% voor kosten waarschijnlijk), terwijl de taxatiewaarde nu 300.000 is.
- Hij wil daar nog 78.000 bij legen. Met de GVE lening krijgt hij een LTV van 100%.
- Geen harde zekerheden

Bij SiG krijg je meer rente en meer zekerheid.

[ Bericht 11% gewijzigd door dyna18 op 01-09-2020 23:46:05 ]
pi_194840731
Lening van de Timmerman op collin is aangepast:
Wijziging leningaanvraag d.d. 2 september 2020

Beste investeerder,

18 augustus jl. is de crowdfunding van Carpenter Investments LIVE gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant en de intermediair. De klant wil zeer graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijzigingen aankondigen:

Het streefbedrag wordt neerwaarts aangepast tot ¤ 1.300.000,-
De aflossingen worden na rato aangepast tot ¤ 65.000,- over de 5 jaar waardoor de slottermijn ¤ 1.235.000,- wordt.
De panden Elzenlaan 3 te Apeldoorn en Marchantstraat 11 te Apeldoorn vallen weg uit de zekerheid voor de investeerders van Collin Crowdfund. Hierdoor daalt de totale waarde van het onderpand van ¤ 2.781.000 tot ¤ 1.814.000. Doordat ook het streefbedrag daalt blijft de LTV (Loan to Value) bij de start ongewijzigd met 72%.
De ondernemer heeft reeds een aanbieding voor de financiering van de bovengenoemde panden ontvangen waardoor alsnog het totale bedrag, zoals in de originele pitch vermeld, zal worden behaald. Binnenkort zal hij besluiten bij welke financier hij de panden zal financieren.

Samengevat wordt de nieuwe opzet als volgt:

Leenbedrag: ¤ 1.300.000,-
Rente: 6%
Looptijd: 60 maanden, met een slottermijn van ¤ 1.235.000,-
Zekerheden en voorwaarden per 31 augustus 2020:

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van het leenbedrag op de verhuurde panden aan de Hoofdstraat 206A en 208, Paul Krugerstraat 3A, 3B, 3C, Laan van de Ram 66A en 21 parkeerplaatsen, alle gevestigd te Apeldoorn, Aaldert Geertstraat 5 en 5A te Olst en Deltalaan 198 te Deventer en op het woonhuis Voorhoevestraat 31 te Ugchelen verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.814.000,- op basis van recente taxatierapporten.
De debiteuren zijn Carpenter Investments B.V., Carpenter Holding B.V., Carpenter II Holding B.V. en de heer P.W. Timmerman in privé. De ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag.
De (huidige en toekomstige) huurpenningen uit de verhuur van het onderpand worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund
pi_194840796
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 20:44 schreef bonenstaak het volgende:

[..]Of ze prognotiseren eerst een verwachte huurobrengst en doen dat dan vervolgens keer X om een waarde te bepalen.
Dat vermoedde ik ook al. Een chique naam dus voor een waardebepaling van likmevestje.
Pecunia non olet
pi_194840819
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:50 schreef KrekelJapie het volgende:
Lening van de Timmerman op collin is aangepast:
Wijziging leningaanvraag d.d. 2 september 2020

Beste investeerder,

18 augustus jl. is de crowdfunding van Carpenter Investments LIVE gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant en de intermediair. De klant wil zeer graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijzigingen aankondigen:

Het streefbedrag wordt neerwaarts aangepast tot ¤ 1.300.000,-
De aflossingen worden na rato aangepast tot ¤ 65.000,- over de 5 jaar waardoor de slottermijn ¤ 1.235.000,- wordt.
De panden Elzenlaan 3 te Apeldoorn en Marchantstraat 11 te Apeldoorn vallen weg uit de zekerheid voor de investeerders van Collin Crowdfund. Hierdoor daalt de totale waarde van het onderpand van ¤ 2.781.000 tot ¤ 1.814.000. Doordat ook het streefbedrag daalt blijft de LTV (Loan to Value) bij de start ongewijzigd met 72%.
De ondernemer heeft reeds een aanbieding voor de financiering van de bovengenoemde panden ontvangen waardoor alsnog het totale bedrag, zoals in de originele pitch vermeld, zal worden behaald. Binnenkort zal hij besluiten bij welke financier hij de panden zal financieren.

Samengevat wordt de nieuwe opzet als volgt:

Leenbedrag: ¤ 1.300.000,-
Rente: 6%
Looptijd: 60 maanden, met een slottermijn van ¤ 1.235.000,-
Zekerheden en voorwaarden per 31 augustus 2020:

Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van het leenbedrag op de verhuurde panden aan de Hoofdstraat 206A en 208, Paul Krugerstraat 3A, 3B, 3C, Laan van de Ram 66A en 21 parkeerplaatsen, alle gevestigd te Apeldoorn, Aaldert Geertstraat 5 en 5A te Olst en Deltalaan 198 te Deventer en op het woonhuis Voorhoevestraat 31 te Ugchelen verkregen ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Het onroerend goed kent een marktwaarde van ¤ 1.814.000,- op basis van recente taxatierapporten.
De debiteuren zijn Carpenter Investments B.V., Carpenter Holding B.V., Carpenter II Holding B.V. en de heer P.W. Timmerman in privé. De ondernemer is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele leenbedrag.
De (huidige en toekomstige) huurpenningen uit de verhuur van het onderpand worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
Met vriendelijke groet,

Collin Crowdfund
Ik heb mijn investering geannuleerd, krentjes zijn uit de pap gevist
pi_194840872
Vind het raar dat ik van Timmerman, geen mail heb gekregen van Collin.

Ik zie dit als een achteruitgang, gaat een groot deel van de investeringen aan woningen uit, waaronder de grootste eigen woning. Vind ook dat collin dit niet zo als voldwongen feit kan neerleggen.

Al met al in mijn ogen flinke achteruitgang/misleiding, want eerste pitch was veel beter, waarbij ik vind dat je niet tijdens het traject ten nadelen van de investeerders kan aanpassen.
pi_194840895
Eens, ook ik heb geen notificatie gekregen.
De woning en het appartement zijn het courantst.
We blijven nu zitten met minder courant onderpand.
Dan had mi de LTV flnk moeten verbeteren, maar deze is hetzelfde gebleven.
pi_194840930
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:07 schreef impact9 het volgende:
Eens, ook ik heb geen notificatie gekregen.
De woning en het appartement zijn het courantst.
We blijven nu zitten met minder courant onderpand.
Dan had mi de LTV flnk moeten verbeteren, maar deze is hetzelfde gebleven.
tov de mogelijke 1,8 miljoen aan funding is de ltv zelfs hoger. Aflossing is ook met 1/3 verlaagd.
pi_194840986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef Hanzul2 het volgende:
Vind het raar dat ik van Timmerman, geen mail heb gekregen van Collin.

Ik zie dit als een achteruitgang, gaat een groot deel van de investeringen aan woningen uit, waaronder de grootste eigen woning. Vind ook dat collin dit niet zo als voldwongen feit kan neerleggen.

Al met al in mijn ogen flinke achteruitgang/misleiding, want eerste pitch was veel beter, waarbij ik vind dat je niet tijdens het traject ten nadelen van de investeerders kan aanpassen. Ik heb dan ook terug getrokken en dit moet niet te vaak voorkomen, want dan is collin niet meer geloofwaardig.
pi_194841032
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:05 schreef Hanzul2 het volgende:
Vind het raar dat ik van Timmerman, geen mail heb gekregen van Collin.

Ik zie dit als een achteruitgang, gaat een groot deel van de investeringen aan woningen uit, waaronder de grootste eigen woning. Vind ook dat collin dit niet zo als voldwongen feit kan neerleggen.

Al met al in mijn ogen flinke achteruitgang/misleiding, want eerste pitch was veel beter, waarbij ik vind dat je niet tijdens het traject ten nadelen van de investeerders kan aanpassen.
Stel voor jezelf de vraag, is dit een persoon met wie ik zaken wil doen?
Pecunia non olet
pi_194841456
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Stel voor jezelf de vraag, is dit een persoon met wie ik zaken wil doen?
Ook geannuleerd.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_194841940
quote:
Daar kan je m.i. heel wat beter je centjes insteken.
pi_194841948
quote:
Leuk project, had al hoger ingeschreven dan normaal. Ik ben erg gecharmeerd van dat pand. En fietsen verkopen prima in deze tijd......
Pecunia non olet
pi_194842244
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Leuk project, had al hoger ingeschreven dan normaal. Ik ben erg gecharmeerd van dat pand. En fietsen verkopen prima in deze tijd......
Staat nu op 89% dus die gaat vandaag wel vol komen. Kan deze fietsenmaker een stap vooruit maken. Heb er wel vertrouwen in.

De timmerman sprokkelt er ook nog wat investeringen bij ondanks een aantal afzeggingen hier. Kennelijk hebben een groot aantal mensen er toch vertrouwen in. Afijn ik hoop voor de leningnemer en Collin dat het allemaal gaat lukken zoals het nu gepitcht is. Zoals het oorspronkelijke plan was was het zeker niet gelukt. Ik doe overgens ook niet meer mee.

[ Bericht 20% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-09-2020 11:36:40 ]
pi_194842388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Staat nu op 89% dus die gaat vandaag wel vol komen. Kan deze fietsenmaker een stap vooruit maken. Heb er wel vertrouwen in.

De timmerman sprokkelt er ook nog wat investeringen bij ondanks een aantal afzeggingen hier. Kennelijk hebben een groot aantal mensen er toch vertrouwen in. Afijn ik hoop voor de leningnemer en Collin dat het allemaal gaat lukken zoals het nu gepitcht is. Zoals het oorspronkelijke plan was was het zeker niet gelukt. Ik doe overgens ook niet meer mee.
Vol
pi_194842848
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:37 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vol
Grappig eigenlijk: staat wekenlang op 60%. Vervolgens wordt het tot 100% gefinancierd. Dan komt er een mail en volgen de annuleringen. Maar de laatste 1 a 2 procent (vanaf 98/99%) zit in een paar minuten vol. Soort Fear Of Missing Out.

Ik heb helemaal niets met de timmerman gedaan en mijn euro's zitten in de fietsenzaak. Inderdaad erg mooi pand, @obligataire.
pi_194842986
Nog iemand een linkje kunnen bemachtigen van VlaanderenC, Chata en de jachtwerf @ CCF?
pi_194843057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:09 schreef impact9 het volgende:
Nog iemand een linkje kunnen bemachtigen van VlaanderenC, Chata en de jachtwerf @ CCF?
voor de jachtwerf heb je waarschijnlijk geen linkje voor nodig gezien het hoge bedrag. Deze zal niet in 1 dag vol zitten. De andere twee worden lastig, weinig over te vinden.
pi_194843506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

voor de jachtwerf heb je waarschijnlijk geen linkje voor nodig gezien het hoge bedrag. Deze zal niet in 1 dag vol zitten. De andere twee worden lastig, weinig over te vinden.
Chata geprobeerd, maar enkel communicatie in het Pools. Gestrand.
pi_194844130
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Leuk project, had al hoger ingeschreven dan normaal. Ik ben erg gecharmeerd van dat pand. En fietsen verkopen prima in deze tijd......
Mooi pand, maar wel in een zeer matige omgeving.
pi_194844815
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:01 schreef Jaco078 het volgende:
Grappig eigenlijk: staat wekenlang op 60%. Vervolgens wordt het tot 100% gefinancierd. Dan komt er een mail en volgen de annuleringen. Maar de laatste 1 a 2 procent (vanaf 98/99%) zit in een paar minuten vol. Soort Fear Of Missing Out.
Inmiddels staat er weer 19k open. Er zijn dus best een flink aantal annuleringen.
pi_194845083
link jachtwerf CCF, nu op 17%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194845112
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inmiddels staat er weer 19k open. Er zijn dus best een flink aantal annuleringen.
Dat is de hele dag al. Zo'n beetje tussen de 30 en 20k staat er open. Het is voor dit project ook maar 1%, dat zal gen dealbreker zijn.
pi_194845241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:15 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Mooi pand, maar wel in een zeer matige omgeving.

Tsja Tilburg is sowieso geen Bloemendaal of Wassenaar :)

Maar ze zijn wel actief bezig met de ontwikkeling van dat plein begrijp ik:
https://www.bd.nl/tilburg(...)de-wangen~a0856186f/
https://www.bd.nl/tilburg(...)gribushoek~a6dff8c6/
Pecunia non olet
pi_194845378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja Tilburg is sowieso geen Bloemendaal of Wassenaar :)

Maar ze zijn wel actief bezig met de ontwikkeling van dat plein begrijp ik:
https://www.bd.nl/tilburg(...)de-wangen~a0856186f/
https://www.bd.nl/tilburg(...)gribushoek~a6dff8c6/
Als ik het goed lees kunnen er 3000 E-bikes worden verkocht. :)
pi_194848198
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:10 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

[..]

Daar zouden we blij van kunnen worden maar misschien ook wel achterdochtig. Hoe hoog is de nood daar?
En sowieso niet netjes van CRE om dit niet vooraf te communiceren, lijkt mij.
Ze hadden inderdaad haast, vandaag al betaalverzoek
pi_194850593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:06 schreef Buurman_ het volgende:
Het duurt dus anderhalve maand totdat het project gepasseerd wordt bij de notaris
Mij is anderhalve week geleden al toegezegd dat de lening eerder rentedragend zou worden, heb nogmaals om concrete invullen van die toezegging gevraagd.
pi_194851110
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:46 schreef tnhb het volgende:

[..]

Mij is anderhalve week geleden al toegezegd dat de lening eerder rentedragend zou worden, heb nogmaals om concrete invullen van die toezegging gevraagd.
Lening is toch vanaf storting al rentedragend. Eerder kan toch niet?
Status is: Geldvoorelkaar gaat het project afronden. Dan duurt het bij Geldvoorelkaar nog steeds even voordat het rentedragend is. Waarschijnlijk zullen eerst nog contracten opgemaakt en ondertekend moeten worden. Veel eerder dan 9-9 zal het niet worden.

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 03-09-2020 05:08:37 ]
pi_194851470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Lening is toch vanaf storting al rentedragend. Eerder kan toch niet?
Bij GvE niet.
pi_194852364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:46 schreef tnhb het volgende:

[..]

Mij is anderhalve week geleden al toegezegd dat de lening eerder rentedragend zou worden, heb nogmaals om concrete invullen van die toezegging gevraagd.
Lening is toch vanaf storting al rentedragend. Eerder kan toch niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij GvE niet.
Ik dacht dat om Schwanbeck ging. mijn fout.
pi_194857195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja Tilburg is sowieso geen Bloemendaal of Wassenaar :)

Maar ze zijn wel actief bezig met de ontwikkeling van dat plein begrijp ik:
https://www.bd.nl/tilburg(...)de-wangen~a0856186f/
https://www.bd.nl/tilburg(...)gribushoek~a6dff8c6/
Vandaag snelweg bij Tilburg afgegaan en een kleine tour gemaakt. Eerst door de Nachtegaalstraat 21 (GVE 21966), keurig basic pandje, beneden was het leeg, boven rolluiken dicht, misschien klein verbouwinkje. Vervolgens door naar het plein van onze Fietsenman. Buiten de Jumbo zijn nog alle winkelruimtes vacant (te huur / te koop) Kon ook niet direct achterhalen welke ruimte onze Fietsenman nu heeft genomen. Keurig appartement-complex met volgens mij sociale huur appartementjes er boven, zag er strak en netjes uit. Dit is in de plaats gekomen van een oud winkelblok waarin vlgs streetview ook de voormalige winkel van ons Royke Donders heeft gezeten (achterzijde parallel aan de tuinbouwstraat).

Het plein verder heeft nogwel een knappe make-over nodig. Het oude dichtgetimmerde pand van de Jumbo staat er nog. De woningen aan de straatzijde van het plein zijn oke, die aan de pleinzijde, soit, lijken mij deels verhuurpandjes /kamerverhuur. Het oude pand van de Jumbo moet echt een keer weg om vervolgens iets met het plein te kunnen doen.

Vervolgens ff doorgereden naar de oude locatie van onze Fietsenman, had de sat.nav nodig. Is een keurig smal straatje midden in de wijk. Moest zelfs achteruitrijden om het Brabant Water busje voorbij te laten gaan. Je komt er omdat je er moet zijn, er is in tegenstelling tot het nieuwe plein / winkel geen sprake van volk / verkeer dat langs komt. De locatie op het plein is ...much better, parkeerruimte / veel loop & volk vanwege de Jumbo + zichtlocatie.

Er moet inderdaad nog wat gebeuren met het plein, maar het begin is gemaakt.
Jammer genoeg had ik niet genoeg tijd meer (afspraak) om bij onze Fietsenman uit te stappen en hem te feliciteren met een 1 hour full funding bij Collin.

Nieuwe locatie echt beter vlgs mij, plus een buurtvriendelijke sociale "fietsenman" met reparaties /2e hands fietsen past wel in die buurt. Een Blaricum, Oud-Zuid zal het nooit worden, maar ook niets mis met een volkswijk waar nog wat aan gerepareerd moet worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 02-09-2020 23:57:37 ]
pi_194858149
quote:
12s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:38 schreef peterc het volgende:

[..]

Vandaag snelweg bij Tilburg afgegaan en een kleine tour gemaakt. Eerst door de Nachtegaalstraat 21 (GVE 21966), keurig basic pandje, beneden was het leeg, boven rolluiken dicht, misschien klein verbouwinkje. Vervolgens door naar het plein van onze Fietsenman. Buiten de Jumbo zijn nog alle winkelruimtes vacant (te huur / te koop) Kon ook niet direct achterhalen welke ruimte onze Fietsenman nu heeft genomen. Keurig appartement-complex met volgens mij sociale huur appartementjes er boven, zag er strak en netjes uit. Dit is in de plaats gekomen van een oud winkelblok waarin vlgs streetview ook de voormalige winkel van ons Royke Donders heeft gezeten (achterzijde parallel aan de tuinbouwstraat).

Het plein verder heeft nogwel een knappe make-over nodig. Het oude dichtgetimmerde pand van de Jumbo staat er nog. De woningen aan de straatzijde van het plein zijn oke, die aan de pleinzijde, soit, lijken mij deels verhuurpandjes /kamerverhuur. Het oude pand van de Jumbo moet echt een keer weg om vervolgens iets met het plein te kunnen doen.

Vervolgens ff doorgereden naar de oude locatie van onze Fietsenman, had de sat.nav nodig. Is een keurig smal straatje midden in de wijk. Moest zelfs achteruitrijden om het Brabant Water busje voorbij te laten gaan. Je komt er omdat je er moet zijn, er is in tegenstelling tot het nieuwe plein / winkel geen sprake van volk / verkeer dat langs komt. De locatie op het plein is ...much better, parkeerruimte / veel loop & volk vanwege de Jumbo + zichtlocatie.

Er moet inderdaad nog wat gebeuren met het plein, maar het begin is gemaakt.
Jammer genoeg had ik niet genoeg tijd meer (afspraak) om bij onze Fietsenman uit te stappen en hem te feliciteren met een 1 hour full funding bij Collin.

Nieuwe locatie echt beter vlgs mij, plus een buurtvriendelijke sociale "fietsenman" met reparaties /2e hands fietsen past wel in die buurt. Een Blaricum, Oud-Zuid zal het nooit worden, maar ook niets mis met een volkswijk waar nog wat aan gerepareerd moet worden.
Dank voor je uitgebreide verslag! Leuk dat je even ben wezen kijken ^O^
pi_194858263
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inmiddels staat er weer 19k open. Er zijn dus best een flink aantal annuleringen.
Nu staat er 30k open voor de timmerman, dus meer annuleringen dan nieuwe inschrijvers.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 03-09-2020 06:29:20 ]
pi_194859192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 05:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dank voor je uitgebreide verslag! Leuk dat je even ben wezen kijken ^O^
En hopen dat de ander commerciële ruimtes snel gebruikt gaan worden, zodat er wat reuring ontstaat, en zsm die oude Jumbo weg die eigenlijk plompverloren midden op het plein is gezet indertijd, dat soort strakke stadsbebouwing zou nu nooit meer zo gebeuren. Mij lijkt dat dit type Fietsenman wel deel uit kan gaan maken van de buurt

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 03-09-2020 08:32:59 ]
pi_194861066
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 06:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nu staat er 30k open voor de timmerman, dus meer annuleringen dan nieuwe inschrijvers.
Ja want vanochtend is er nog ruim 10K ingelegd. Afijn verder is het natuurlijk niet zo spannend, als je op een bedrag van in totaal 2000k uiteindelijk misschien rond de 50k minder ophaalt zal het project toch gewoon wel doorgaan. Immers er zal toch wel wat in de reserve pot zitten om tegenslagen op te vangen.
pi_194861261
De jachtwerf staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/jachtwerf-allemansgeest/
Ik laat deze vermoedelijk voorbij gaan. Lijkt me dat dit OG niet courant is. Rente van 7% is wel mooi hoog.
pi_194861655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De jachtwerf staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/jachtwerf-allemansgeest/
Ik laat deze vermoedelijk voorbij gaan. Lijkt me dat dit OG niet courant is. Rente van 7% is wel mooi hoog.
Ik laat hem ook voorbij gaan.. Mij net iets teveel risico als het misgaat.
-
pi_194861693
^O^ 3 september al m'n betalingen van SIG zijn binnen, het gaat de goede kant op :)
pi_194862152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:22 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Ik laat hem ook voorbij gaan.. Mij net iets teveel risico als het misgaat.
Wat ik o.a. niet begrijp dat men zo'n nietszeggend filmpje van wat varende bootjes in en rond Amsterdam bij deze pitch zet. Zet er dan een impressie bij van de Werf. Door het op deze wijze te presenteren lijkt het alsof je iets te verbergen hebt.
  donderdag 3 september 2020 @ 14:01:38 #182
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_194864549
Vlaanderen online
en in een halve minuut vol
te laat dus

[ Bericht 31% gewijzigd door crowd-fundi op 03-09-2020 14:13:54 ]
pi_194864896
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef crowd-fundi het volgende:
Vlaanderen online
en in een halve minuut vol
te laat dus
Dan verwacht ik morgen 11.00 de supermarkt
pi_194865196
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:01 schreef crowd-fundi het volgende:
Vlaanderen online
en in een halve minuut vol
te laat dus
Zijn er die hele dag zitten te refreshen ofzo? Zonder linkje namelijk altijd te laat...
pi_194865419
Helaas inderdaad te laat. Mocht er nog iemand zijn met het linkje voor die Poolse supermarkt, ik hou me graag aanbevolen!
pi_194865506
Hypotheekaktes zijn geïntegreerd binnen de website van sameningeld
quote:
Het digitale afschrift van de hypotheekakte, inschrijving bij het Kadaster en de getekende hypotheek offerte van de geldaanvrager kunt u vinden bij het betreffende project op de SIG website onder de titel "Documenten".
pi_194868197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:50 schreef iguana1981 het volgende:
Helaas inderdaad te laat. Mocht er nog iemand zijn met het linkje voor die Poolse supermarkt, ik hou me graag aanbevolen!
Welkom!
Dit was je eerste post. Heb je al langer lopende projecten? Of pas net begonnen?
pi_194868388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dan verwacht ik morgen 11.00 de supermarkt
Zijn de Directs altijd om 11 of 14u stipt open? Is nu namelijk niet bij te zijn zo snel gaat het.. 😕

(En ja ik ben ook nieuw, las hier al een tijdje dankbaar mee en nu maar account aangemaakt. Vorige maand begonnen op Collin. Vooral voor de leuk erbij.)

[ Bericht 0% gewijzigd door FryskeFaam op 03-09-2020 17:22:36 (Vorige maand bedoel ik ) ]
pi_194870387
Allen,
op verzoek geen publieke linkjes deling voor Chata de supermarkt.

PM me (makkelijker dan DM!) voor het linkje van Chata.
pi_194871258
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:14 schreef Jaco078 het volgende:
Allen,
op verzoek geen publieke linkjes deling voor Chata de supermarkt.

PM me (makkelijker dan DM!) voor het linkje van Chata.
Je hebt een berichtje :)

Gelijk een vraagje aan iedereen hier. Ik ben nu ongeveer een halfjaar bezig met crowdfunding en merk dat ik moeite heb met een goed overzicht tussen investeringen, betalingen en terugbetaling. Totaal bedrag aan investeringen is nu ongeveer 50k. Hoe doen jullie dit?
-
pi_194871608
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:57 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Je hebt een berichtje :)

Gelijk een vraagje aan iedereen hier. Ik ben nu ongeveer een halfjaar bezig met crowdfunding en merk dat ik moeite heb met een goed overzicht tussen investeringen, betalingen en terugbetaling. Totaal bedrag aan investeringen is nu ongeveer 50k. Hoe doen jullie dit?
Ik heb ook berichtje na speurder Jacco gestuurd.

Wat voor overzicht wil je hebben. Wanneer wat afloopt? Of er wel betaald wordt. Weet dat een aantal hier heel ver in gaan. Zelf houdt ik alleen het totaal uitstaande geld aan, per platform bij. Ook omdat ik nog niet gehoord heb dat de administratie van een platform niet klopt.

Dit update ik een keer per maand. Zodat ik overzicht heb, hoeveel ik uit heb staan en op welk platform. Met afschrijvingen heb ik gellukig nog niet te maken gehad (inmiddels 130 projecten, dus zal in de toekomst echt wel een keer gebeuren). Heb tot nu toe alleen nog maar uitstel van aflossing gehad en dan het Snow project, echter ga ik ervanuit dat ik die niet hoef af te schrijven.
pi_194871708
Er investeert iemand 9.900 in de garage in Venlo op Geldvoorelkaar. Dat schiet wel aardig op voor een project van 77.000.
pi_194871989
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:08 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Welkom!
Dit was je eerste post. Heb je al langer lopende projecten? Of pas net begonnen?
Bedankt! Crowdfunding doe ik nu sinds 2014 en het is nu een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden. Op dit moment is crowdfunding ongeveer 30% van mijn geinvesteerd risicokapitaal de andere 30% zijn aandelen en nog eens 40% zit in garageboxen. Ik gebruik dit forum vooral om wat achtergrondinformatie te krijgen over de verschillende projecten. Ook ben ik erg blij met de linkjes die er worden gedeeld, de "krenten uit de pap" zitten zeker de laatste tijd wel erg snel vol. Al met al ben ik net zoals velen een vooral "volgend" lid. Oh ja jacco ik kan je nog geen PB sturen omdat ik nog geen 10 posts heb, maar zou je me toch die link kunnen sturen:)
pi_194872046
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:11 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik heb ook berichtje na speurder Jacco gestuurd.

Wat voor overzicht wil je hebben. Wanneer wat afloopt? Of er wel betaald wordt. Weet dat een aantal hier heel ver in gaan. Zelf houdt ik alleen het totaal uitstaande geld aan, per platform bij. Ook omdat ik nog niet gehoord heb dat de administratie van een platform niet klopt.

Dit update ik een keer per maand. Zodat ik overzicht heb, hoeveel ik uit heb staan en op welk platform. Met afschrijvingen heb ik gellukig nog niet te maken gehad (inmiddels 130 projecten, dus zal in de toekomst echt wel een keer gebeuren). Heb tot nu toe alleen nog maar uitstel van aflossing gehad en dan het Snow project, echter ga ik ervanuit dat ik die niet hoef af te schrijven.
Ik denk vooral aan een overzichtje van de startdatum en de einddatum, en misschien dat ik dan iets in excel kan bouwen dat automatisch berekend hoeveel er ontvangen is en wat het openstaande saldo is o.i.d.
Vooral voor het overzicht op mijn cashflow en het feit dat ik mij soms inschrijf en dan vergeet dat ik nog het e.e.a. moet gaan betalen bij definitief worden.. Is op dit moment met mijn inkomen niet zo een probleem maar in de toekomst met een normaal inkomen gaat dat het wel worden :')
-
pi_194872338
quote:
11s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:32 schreef iguana1981 het volgende:

[..]

Bedankt! Crowdfunding doe ik nu sinds 2014 en het is nu een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden. Op dit moment is crowdfunding ongeveer 30% van mijn geinvesteerd risicokapitaal de andere 30% zijn aandelen en nog eens 40% zit in garageboxen. Ik gebruik dit forum vooral om wat achtergrondinformatie te krijgen over de verschillende projecten. Ook ben ik erg blij met de linkjes die er worden gedeeld, de "krenten uit de pap" zitten zeker de laatste tijd wel erg snel vol. Al met al ben ik net zoals velen een vooral "volgend" lid. Oh ja jacco ik kan je nog geen PB sturen omdat ik nog geen 10 posts heb, maar zou je me toch die link kunnen sturen:)
Wat is je mailadres dan mail ik je.
pi_194874158
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:14 schreef Jaco078 het volgende:
Allen,
op verzoek geen publieke linkjes deling voor Chata de supermarkt.

PM me (makkelijker dan DM!) voor het linkje van Chata.
Super, bedankt :)
pi_194875067
Volgens mij heb ik naar alle 20 nu de Chata gestuurd. PM me nogmaals als ik je vergeten ben...
pi_194875659
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 20:35 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Ik denk vooral aan een overzichtje van de startdatum en de einddatum, en misschien dat ik dan iets in excel kan bouwen dat automatisch berekend hoeveel er ontvangen is en wat het openstaande saldo is o.i.d.
Vooral voor het overzicht op mijn cashflow en het feit dat ik mij soms inschrijf en dan vergeet dat ik nog het e.e.a. moet gaan betalen bij definitief worden.. Is op dit moment met mijn inkomen niet zo een probleem maar in de toekomst met een normaal inkomen gaat dat het wel worden :')
Zoiets doe ik. Per project een kolom met investeringsbedrag, terugbetaling hoofdsom (gewoon steeds toevoegen 1+2+3 etc), betaling rente (idem), investeringsdatum, startdatum terugbetalingen, einddatum terugbetalingen, en nog wat parameters zoals platformnaam, rentepercentage etc.

Bij elke betaling update ik dat dus, dus weet altijd waar alles staat. Kost natuurlijk wel wat aan moeite, maar ik spreid niet zo extreem als sommige (totaal ca 100 projecten) en vind het (nog) leuk om dat zo te doen. Ik vind het ook een prettig gevoel dat ik niet van de platform administratie afhankelijk ben, want dat loopt niet altijd even soepel.

Bij annuitaire leningen is het soms wel even goed kijken welke bedragen aflossing en rente steeds zijn, dus ik denk er over om dat samen in 1 kolom te gieten. Alleen is dat wat lastiger als een project mis gaat en recovery gaat lopen, omdat dat natuurlijk op basis van resterende hoofdsom gaat met afschrijving e.d.
pi_194877336
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:20 schreef FryskeFaam het volgende:

[..]

Zijn de Directs altijd om 11 of 14u stipt open? Is nu namelijk niet bij te zijn zo snel gaat het.. 😕

(En ja ik ben ook nieuw, las hier al een tijdje dankbaar mee en nu maar account aangemaakt. Vorige maand begonnen op Collin. Vooral voor de leuk erbij.)
De Directs zunnen eigenlijk de gehele dag opengaan, en dat deden ze in het verleden dan ook vaak 10, 14, 15 allemaal opties (meestal volgens mij wel het hele uur). Echter sinds Corona komt 11 uur dus vaker voor en wordt er door Collin ook een mailtje gestuurd, dit was eerst niet het geval.
pi_194878428
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 23:04 schreef Jaco078 het volgende:
Volgens mij heb ik naar alle 20 nu de Chata gestuurd. PM me nogmaals als ik je vergeten ben...
^O^ Dank maar weer!
pi_194880309
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:14 schreef Jaco078 het volgende:
Allen,
op verzoek geen publieke linkjes deling voor Chata de supermarkt.

PM me (makkelijker dan DM!) voor het linkje van Chata.
Voor de liefhebbers van de supermarkt die nog geen linkje hadden staat hij nu open.
https://www.collincrowdfu(...)rmarkt-en-slijterij/
pi_194880392
Hotelboot collin opeens vervroegd afgelost
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al in de 40 maanden dat de lening gelopen heeft een prima rendement: 122% van investering terugontvangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 04-09-2020 11:45:32 ]
pi_194883376
Het Eiland:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo nee, wat gebeurt er dan? Ik krijg bijna zin om het uit te proberen.
De opbrengst zal toch al niet meer dan een waterijsje een paar magnums bedragen.... :@
Pecunia non olet
pi_194883659
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:10 schreef obligataire het volgende:
Het Eiland:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo nee, wat gebeurt er dan? Ik krijg bijna zin om het uit te proberen.
De opbrengst zal toch al niet meer dan een waterijsje een paar magnums bedragen.... :@
Haha inderdaad E 3,70 per 100 euro investering over drie jaar. Je moet ook nog geduld hebben voor je magnum.

Staat niet echt in wat er bij een nee gaat gebeuren

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 04-09-2020 14:41:59 ]
pi_194883989
Weer een supermarkt op collin met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/
pi_194884096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een supermarkt op collin met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/
Zo op het eerste gezicht wil ik wel participeren in deze lening. Vanavond nog even het pandje opzoeken op maps.
Dus als iemand een linkje tegen komt hoor ik het graag.
pi_194884175
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht wil ik wel participeren in deze lening. Vanavond nog even het pandje opzoeken op maps.
Dus als iemand een linkje tegen komt hoor ik het graag.
Ziet er goed uit idd. Die herfinanciering aan het einde zou een makkie moeten zijn.

https://www.google.nl/map(...).0606305!4d4.2955594
Pecunia non olet
pi_194884177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zo op het eerste gezicht wil ik wel participeren in deze lening. Vanavond nog even het pandje opzoeken op maps.
Dus als iemand een linkje tegen komt hoor ik het graag.
Idem, het enige dat ik neit begrijp is de foto van de Doner-zaak :)
pi_194884225
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:55 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Idem, het enige dat ik neit begrijp is de foto van de Doner-zaak :)
Zal wel in het pand zitten
pi_194884258
Het assortiment bestaat onder andere uit brood, een ruim aanbod aan exotische producten, een eigen slijterij en daarnaast weten de veelal vaste klanten de winkel goed te vinden voor een broodje döner.
Pecunia non olet
pi_194884312
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:01 schreef obligataire het volgende:
Het assortiment bestaat onder andere uit brood, een ruim aanbod aan exotische producten, een eigen slijterij en daarnaast weten de veelal vaste klanten de winkel goed te vinden voor een broodje döner.
K, thanks. overheen gelezen precies.
pi_194884356
En twee vastgoedondernemers op collin. Ik loop er nog niet echt warm voor.
pi_194884494
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Haha inderdaad E 3,70 per 100 euro investering over drie jaar. Je moet ook nog geduld hebben voor je magnum.

Staat niet echt in wat er bij een nee gaat gebeuren
Logischerwijs zal de schuldhulpverlener zeggen dat ze dan naar de rechter gaan voor een dwangakkoord.
Echter zolang @obligataire geen 49% belang heeft in dit project zal zijn nee stem niet resulteren in een afwijzing van het voorstel door GvE: er zijn altijd slechts weinig investeerders die een voorstel niet accepteren.
pi_194885230
Vandaag is er weer minimaal 10k ingelegd bij Collins project van Timmerman. Ondanks dat zie ik het openstaande bedrag nog niet teruglopen. Nog maar een week te gaan maar op die laatste 35k laat Timmerman deze lening vast niet schieten.
pi_194885463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Weer een supermarkt op collin met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/
Deze supermarkt zit ongeveer om de hoek van de andere Collin supermarkt van Vastgoedfinanciering Ak*aba (vorige week) en dus ook in de zelfde (niet al te beste!) buurt van Den Haag.

Verder lijken ook dit mij hardwerkende mensen die op een goede manier hun centjes verdienen. Mijn planning is om ook dit project mee te nemen.

Overigens weet Collin haar aanbod in nieuwe projecten netjes op peil te houden. Mijn complimenten ^O^
pi_194885478
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:09 schreef optrandje het volgende:
En twee vastgoedondernemers op collin. Ik loop er nog niet echt warm voor.
Deze is hier toch al eerder voorbij gekomen? Ik laat deze ook lopen.
pi_194886494
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze is hier toch al eerder voorbij gekomen? Ik laat deze ook lopen.
ze hebben ook wel een goed motto, alleen dan lees ik verderop een solvabiliteit van 4,8%
pi_194887085
Scootmobielen bergingen met 1e hypotheek
https://www.collincrowdfund.nl/scootmobielberging-nl/
Vreemd genoeg een looptijd van 48 maanden met een slotermijn IPV 60 maanden

https://www.funda.nl/koop(...)6565693-sterrebos-9/

https://www.vbo.nl/koopwo(...)335-sterrebos-9.html

Grond staat sinds april 2019 te koop

[ Bericht 13% gewijzigd door KrekelJapie op 04-09-2020 18:32:35 ]
pi_194887898
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze is hier toch al eerder voorbij gekomen? Ik laat deze ook lopen.
Ja, maar is nu blijkbaar pas weer in beeld, zie dit bericht, zoals al aangegeven laat ik deze aan me voorbij gaan, om een of andere reden geen goed gevoel bij al weet ik niet wat het precies is.
pi_194887949
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 18:35 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ja, maar is nu blijkbaar pas weer in beeld, zie dit bericht, zoals al aangegeven laat ik deze aan me voorbij gaan, om een of andere reden geen goed gevoel bij al weet ik niet wat het precies is.
Was eerder langs gekomen, maar staat sinds vandaag in de pre publicatie. De Oekraïner met zijn trucks nog steeds niet.
pi_194889255
Hoera, met de betaling van KOM deze maand ben ik break even, alle grijpstuivers die er nu nog komen is mooi meegenomen rendement.
pi_194889851
Vanmiddag project 3 appartementen II van CRE afgerekend. Ik realiseer me ineens dat ik geen kosten heb hoeven betalen.... :) Waarschijnlijk omdat dit de verlenging is van een oud project waaraan ik niet meedeed.

Nogmaals dank aan degene die de link deelde *O*
Pecunia non olet
pi_194890041
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef obligataire het volgende:
Vanmiddag project 3 appartementen II van CRE afgerekend. Ik realiseer me ineens dat ik geen kosten heb hoeven betalen.... :) Waarschijnlijk omdat dit de verlenging is van een oud project waaraan ik niet meedeed.

Nogmaals dank aan degene die de link deelde *O*
klopt wij konden vrij van kosten deelnemen. Ik heb nog een verhoging staan maar twijfel nog, zaten zoveel bijzondere voorwaarden bij
pi_194890090
de supermarkt ziet er goed uit!
pi_194890181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef obligataire het volgende:
Vanmiddag project 3 appartementen II van CRE afgerekend. Ik realiseer me ineens dat ik geen kosten heb hoeven betalen.... :) Waarschijnlijk omdat dit de verlenging is van een oud project waaraan ik niet meedeed.

Nogmaals dank aan degene die de link deelde *O*
Dat is vreemd, ik heb op 25 augustus via de link die hier gedeeld is geïnvesteerd. Investering percentage was toen nog onder de 100%. Echter kan ik mijn investering nu nog niet afronden.
We zullen zien of ik op tijd af kan ronden als mijn betaal link actief wordt.
pi_194890334
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is vreemd, ik heb op 25 augustus via de link die hier gedeeld is geïnvesteerd. Investering percentage was toen nog onder de 100%. Echter kan ik mijn investering nu nog niet afronden.
We zullen zien of ik op tijd af kan ronden als mijn betaal link actief wordt.
Ik heb er zelfs nog eentje over :@ Ik had drie hapjes gereserveerd, daarvan 2 benut vandaag. Vreemd dat niet iedereen de bewuste mail heeft gehad.

(Maaruh, als je kijkt in je portefeuille, staat daar dan nu niet een groene betaalknop achter de reservering?)
Pecunia non olet
pi_194890597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:49 schreef cubje het volgende:

[..]

klopt wij konden vrij van kosten deelnemen. Ik heb nog een verhoging staan maar twijfel nog, zaten zoveel bijzondere voorwaarden bij
Hebben ze trouwens nog aangegeven, waarom het project niet is afgesloten na de normale looptijd?
Pecunia non olet
pi_194891386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hebben ze trouwens nog aangegeven, waarom het project niet is afgesloten na de normale looptijd?
Het project zou sowieso 5 tot 8 jaar lopen, waarvan de eerste fase 36 maanden.
pi_194892073
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:04 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs nog eentje over :@ Ik had drie hapjes gereserveerd, daarvan 2 benut vandaag. Vreemd dat niet iedereen de bewuste mail heeft gehad.

(Maaruh, als je kijkt in je portefeuille, staat daar dan nu niet een groene betaalknop achter de reservering?)
Net als ETphonehome heb ik ook meteen binnen het streefbedrag gereserveerd, ook aan mijn neus gaat het project nu voorbij:
"Momenteel hebben alle investeerders met reserveringen binnen het streefbedrag de exclusieve mogelijkheid om hun betaling en investering af te ronden. Vervolgens zal de propositie in aansluitende fases worden opengesteld voor investeerders met reserveringen buiten het streefbedrag. Zodra u uw deelname kunt afronden ontvangt u van ons een bericht."

Het project Schwanbeck, heb ik juist buiten het streefbedrag toegezegd (stond al op 107% ofzo) en kon ik onlangs wél meteen afronden.

Ik vind dit een vreemde gang van zaken en begin een beetje te twijfelen aan de administratie daar...
pi_194892292
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:52 schreef cubje het volgende:

[..]

Het project zou sowieso 5 tot 8 jaar lopen, waarvan de eerste fase 36 maanden.
OK, het is dus niet zo dat ze het project wilden afstoten maar dat er geen kopers waren.

Dan blijft m.i. de conclusie dat dit een pareltje is (mooi opgeknapt o/g, LTV 46%), en nog zonder kosten ook :)

Misschien dat ik die derde dan toch ook maar meepak.
Pecunia non olet
pi_194892623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:58 schreef zeeland6 het volgende:
Hoera, met de betaling van KOM deze maand ben ik break even, alle grijpstuivers die er nu nog komen is mooi meegenomen rendement.
Gefeliciteerd. Toch mooi meegenomen dat je er bij KOM positief van af komt.
pi_194893104
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:58 schreef zeeland6 het volgende:
Hoera, met de betaling van KOM deze maand ben ik break even, alle grijpstuivers die er nu nog komen is mooi meegenomen rendement.
Ik zit nog niet op mijn break even punt maar hij komt wel in zicht.
Over mijn totaal rendement van de afgelopen 5 jaar heb ik overigens niets te klagen. Op dit moment sta ik volgens mijn eigen berekening op 5,5% netto, volgens de berekeningen van KoM zou dat overigens een stuk hoger uitkomen.

Over mijn rendement bij KoM heb ik dus niks te klagen. Over de rest van de KoM organisatie des te meer. Ik ben zó blij dat ik een aantal jaren geleden gestopt ben bij ze.
pi_194893689
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

OK, het is dus niet zo dat ze het project wilden afstoten maar dat er geen kopers waren.

Dan blijft m.i. de conclusie dat dit een pareltje is (mooi opgeknapt o/g, LTV 46%), en nog zonder kosten ook :)

Misschien dat ik die derde dan toch ook maar meepak.
Ja ik twijfel ook nog, heb veel gereserveerd in delen. Maar alle documenten deden me toch wat twijfelen, heb die hoeveelheid aan bijzondere voorwaarden ed nog niet eerder gezien en gezien de rente maakt me dat toch iets huiverig haha.
pi_194893988
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 23:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit nog niet op mijn break even punt maar hij komt wel in zicht.
Over mijn totaal rendement van de afgelopen 5 jaar heb ik overigens niets te klagen. Op dit moment sta ik volgens mijn eigen berekening op 5,5% netto, volgens de berekeningen van KoM zou dat overigens een stuk hoger uitkomen.

Over mijn rendement bij KoM heb ik dus niks te klagen. Over de rest van de KoM organisatie des te meer. Ik ben zó blij dat ik een aantal jaren geleden gestopt ben bij ze.
Ik heb de betaling van deze maand nog niet binnen. Als die hetzelfde is als de afgelopen maanden, bereik ik deze maand break even. Dan is dit avontuur redelijk goed afgelopen.

Mijn grootste verliespost binnen crowdfunding zal uiteindelijk LendaHand zijn door de afboeking van NPFC.
pi_194894216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is vreemd, ik heb op 25 augustus via de link die hier gedeeld is geïnvesteerd. Investering percentage was toen nog onder de 100%. Echter kan ik mijn investering nu nog niet afronden.
We zullen zien of ik op tijd af kan ronden als mijn betaal link actief wordt.
idem
pi_194894966
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:18 schreef peterc het volgende:

[..]

idem
Wellicht hebben er na onze investering nog veel investeerders uit het originele project hun herinvestering bevestigd, en krijgen die nu voorrang. En was obligataire eerder als ons bij het gebruik maken van de link.
pi_194895342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is vreemd, ik heb op 25 augustus via de link die hier gedeeld is geïnvesteerd. Investering percentage was toen nog onder de 100%. Echter kan ik mijn investering nu nog niet afronden.
We zullen zien of ik op tijd af kan ronden als mijn betaal link actief wordt.
Kijk even in je dashboard, daar staat als het goed is de betaallink ook. Misschien is de mail ergens tussen de spam beland. Ik heb de investering vandaag af kunnen ronden. Ook mij mij staat er nog een bedragje open, er zal nog een mogelijkheid komen om het laatste plukje in te leggen voor andere investeerders.

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 05-09-2020 06:33:28 ]
pi_194896156
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 05:53 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Kijk even in je dashboard, daar staat als het goed is de betaallink ook. Misschien is de mail ergens tussen de spam beland. Ik heb de investering vandaag af kunnen ronden. Ook mij mij staat er nog een bedragje open, er zal nog een mogelijkheid komen om het laatste plukje in te leggen voor andere investeerders.
Heb net ingelogd maar helaas nog niet de mogelijkheid om te investeren (was bij mij ook nog onder de 100% toen ik ging reserveren)
pi_194896373
Lendahand blijft de accounts gijzelen van de investeerders die de nieuwe algemene voorwaarden niet willen accepteren. Dashboards zijn niet meer beschikbaar.
pi_194896501
Ik hoop voor de kabellegger dat hij een ontbindende financieringsvoorwaarde in zijn koopcontract heeft staan.
pi_194896735
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:11 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Heb net ingelogd maar helaas nog niet de mogelijkheid om te investeren (was bij mij ook nog onder de 100% toen ik ging reserveren)
idem, afwachten dus, anders een beetje raar en bad luck, ...... maar goed vlgs het crowdfund spreekwoord............beter een goed project gemist als in een slechte ingestapt
pi_194896738
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:44 schreef KrekelJapie het volgende:
Lendahand blijft de accounts gijzelen van de investeerders die de nieuwe algemene voorwaarden niet willen accepteren. Dashboards zijn niet meer beschikbaar.
Ja, echt een schandalige situatie.
Gaat LDH het eerste Nederlandse platform worden dat zijn investeerders doelbewust gaat oplichten? Het afdwingen om met terugwerkende kracht voorwaarden te accepteren voor investeringen die je in het verleden gedaan hebt is natuurlijk onacceptabel. Om dan het vrijgevallen geld te gijzelen komt aardig in de buurt van oplichting/diefstal. #AFM kan dit zomaar?
pi_194897001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, echt een schandalige situatie.
Gaat LDH het eerste Nederlandse platform worden dat zijn investeerders doelbewust gaat oplichten? Het afdwingen om met terugwerkende kracht voorwaarden te accepteren voor investeringen die je in het verleden gedaan hebt is natuurlijk onacceptabel. Om dan het vrijgevallen geld te gijzelen komt aardig in de buurt van oplichting/diefstal. #AFM kan dit zomaar?
Lendahand heeft deze werkwijze in het verleden vaker toegepast. Toen werden na klachten de dashboards wel weer vrijgegeven. Nu lijkt dit niet te gaan gebeuren.

Ik heb deze maand een terugbetaling staan. In mijn niet beschikbare account is ingesteld dat de gelden binnen 24 uur worden overgemaakt naar mijn bankrekening. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit gewoon gaat gebeuren. Maar de hele werkwijze daar is erg belachelijk.
pi_194897829
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:11 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Heb net ingelogd maar helaas nog niet de mogelijkheid om te investeren (was bij mij ook nog onder de 100% toen ik ging reserveren)
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:11 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Heb net ingelogd maar helaas nog niet de mogelijkheid om te investeren (was bij mij ook nog onder de 100% toen ik ging reserveren)
Ik heb net nog een derde deel kunnen betalen. Heb nu nog een vierde en vijfde openstaan die ik ook gewoon kan betalen.. Ben herinvesteerder, en had naast de originele nog extra bedragen gereserveerd om even over na te denken. Zodra ik op betalen klik, staat dat er nog maar voor 89% is ontvangen. Dus we zitten nog niet aan de 100. Maar het zal wel eerst voor de echte herinvesteerders open staan nu dan?
pi_194898194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:26 schreef cubje het volgende:

[..]

[..]

Ik heb net nog een derde deel kunnen betalen. Heb nu nog een vierde en vijfde openstaan die ik ook gewoon kan betalen.. Ben herinvesteerder, en had naast de originele nog extra bedragen gereserveerd om even over na te denken. Zodra ik op betalen klik, staat dat er nog maar voor 89% is ontvangen. Dus we zitten nog niet aan de 100. Maar het zal wel eerst voor de echte herinvesteerders open staan nu dan?
Ik heb vannacht die derde ook maar binnengehaald. Je weet maar nooit of ze zich bedenken daar c.q. wakker worden :9
Pecunia non olet
pi_194898246
Grappig dat velen in delen inleggen bij CRE. Ik dacht altijd dat ik de enige was die dat zo deed, omdat je een (bij nader inzien) te hoog bedrag later niet meer kunt verminderen. Zo ben je flexibel. En zijn anderen die boven de 100% inleggen normaliter niet kansloos :)
Pecunia non olet
pi_194898377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:54 schreef obligataire het volgende:
Grappig dat velen in delen inleggen bij CRE. Ik dacht altijd dat ik de enige was die dat zo deed, omdat je een (bij nader inzien) te hoog bedrag later niet meer kunt verminderen. Zo ben je flexibel. En zijn anderen die boven de 100% inleggen normaliter niet kansloos :)
in dit geval ben je misschien wel kansloos als je al onder de 100% had toegezegd, zoals ik ook nu ervaar... raar verhaal.

KOM: daar had ik 10 projecten lopen die nu allemaal zijn afgelost (sommige met wat vertraging, maar toch).
Mazzel gehad.

LDH: daar ben ik nu ook klaar (mee), met alleen nog een afboeking op NPFC. Ook blij dat ik daar al een paar jaar niks meer inleg.

Zonder hypotheek doe ik vrijwel niets meer.
pi_194898417
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:54 schreef obligataire het volgende:
Grappig dat velen in delen inleggen bij CRE. Ik dacht altijd dat ik de enige was die dat zo deed, omdat je een (bij nader inzien) te hoog bedrag later niet meer kunt verminderen. Zo ben je flexibel. En zijn anderen die boven de 100% inleggen normaliter niet kansloos :)
Betekent dat dan dat als je in blokjes van ¤500 inlegt, je ook maandelijks losse betalingen krijgt per ¤500?
pi_194898525
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Betekent dat dan dat als je in blokjes van ¤500 inlegt, je ook maandelijks losse betalingen krijgt per ¤500?
nee
pi_194898544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:21 schreef cubje het volgende:

[..]

nee
Maar je schrijft wel meerdere keren in in de voorpublicatie?
pi_194899027
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Maar je schrijft wel meerdere keren in in de voorpublicatie?
Klopt, als je twijfelt tussen 500 en 1K dan doe je 2x 500. Vaak worden er hier nog interessante dingen besproken die van invloed zijn op de uiteindelijke keuze.
Pecunia non olet
pi_194899638
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Maar je schrijft wel meerdere keren in in de voorpublicatie?
klopt. ik heb vorige keer ook in meerdere malen geïnvesteerd en het komt wel in meerdere malen in je portefeuille overzicht maar de rente wordt als één batch uitbetaald per propositie.
pi_194906575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:55 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is vreemd, ik heb op 25 augustus via de link die hier gedeeld is geïnvesteerd. Investering percentage was toen nog onder de 100%. Echter kan ik mijn investering nu nog niet afronden.
We zullen zien of ik op tijd af kan ronden als mijn betaal link actief wordt.
Voor mij geldt precies hetzelfde.
Als ik inlog en bij mijn inschrijving kijk zie ik:
Momenteel hebben alle investeerders met reserveringen binnen het streefbedrag de exclusieve mogelijkheid om hun betaling en investering af te ronden. Vervolgens zal de propositie in aansluitende fases worden opengesteld voor investeerders met reserveringen buiten het streefbedrag. Zodra u uw deelname kunt afronden ontvangt u van ons een bericht.
Vreemd, want ik zat toch echt binnen het streefbedrag.
Ik zal ze eens vragen hoe dit zit.
pi_194909033
no worries 10k binnen het streefbedrag valt vrij voor jullie dus grijp je kans straks ;-)
pi_194911036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 23:12 schreef cubje het volgende:
no worries 10k binnen het streefbedrag valt vrij voor jullie dus grijp je kans straks ;-)
En totaal is het project maar 5% overschreven, dus ook niet super veel concurrentie. Ik laat ook een bedrag staan voor deze groep.

Er is ook weer een aankondiging van een nieuw project Saksen I obv 36mnd en 6,5%

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 06-09-2020 05:18:17 ]
pi_194911189
Investeringslink VOF MAN Vastgoed
https://www.collincrowdfu(...)9f0847058a6ee1ef6fa6
pi_194914286
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 06:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink VOF MAN Vastgoed
https://www.collincrowdfu(...)9f0847058a6ee1ef6fa6
Dankje, meegepakt!
-
pi_194915044
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 06:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink VOF MAN Vastgoed
https://www.collincrowdfu(...)9f0847058a6ee1ef6fa6
Dank voor het delen. Ik sla over. Is de taxatie niet wat hoog? In 2012 was het pand te koop voor 200k. https://ventu.nl/Kantoor/(...)DE-8D9E-D88CEAB1FD46
pi_194929857
woonplicht wint terrein in de Randstad

https://www.vastgoedmarkt(...)_content=nieuwsbrief
pi_194930658
quote:
12s.gif Op maandag 7 september 2020 09:10 schreef peterc het volgende:
woonplicht wint terrein in de Randstad

https://www.vastgoedmarkt(...)_content=nieuwsbrief
Verkameren is wel een heel net woord voor verhokken wat je soms ziet bij de leningnemers van Sameningeld. Op zich zou verkameren met een minimale oppervlak per kamer en acceptabele huurprijs niet zo'n probleem zijn. Dat helpt de nood bij jongeren/studenten oplossen.

Overigens staan er nu nog 3 leningen bij SIG open die alle drie niet boven de 40% komen na een behoorlijke tijd open staan. Ben benieuwd of/en wanneer ze vol gestort worden.
pi_194930754
Laatste aflossing ontvangen van Pak van je hart (oneplanetcrowd). ^O^
pi_194930787
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:24 schreef lykkefund het volgende:
Laatste aflossing ontvangen van Pak van je hart (oneplanetcrowd). ^O^
Was het ook een pak van je hart dat je alles is terugbetaald? of liep alles voorspoedig?
pi_194932224
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 12:48 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Dank voor het delen. Ik sla over. Is de taxatie niet wat hoog? In 2012 was het pand te koop voor 200k. https://ventu.nl/Kantoor/(...)DE-8D9E-D88CEAB1FD46
" Niet wat hoog? " is zeer voorzichtig uitgedrukt als ik naar de volgende grafiek kijk en dan naar kantoorpanden:
https://www.nvm.nl/nvm-business/prijsindex-commercieel-vastgoed/

Het zijn maar gemiddelden, maar toch denk ik een beetje aan gebakken lucht :)
Pecunia non olet
pi_194932330
Nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.

Woensdag 9 september om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfundin(...)o-amsterdam-2zlg56px
pi_194933142
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 10:52 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

[..]

We hebben vorige week een mail van het platform gehad en ik ben daarvoor óók al diverse malen met heer Reintke in contact geweest.
Ik denk dat het in Frankrijk allemaal wel wat losser gaat dan in NL, maar linksom of rechtsom, zolang er nog geen centen op de rekening van de notaris staan, zal hij de akte niet laten passeren.
Volgens email zou geld in afgelopen dagen moeten zijn overgemaakt en dan kan akte komende week passeren. Maar uit mail bleek wel dat heer Reintke er zelf ook nog niet alle vertrouwen heeft dat dit inderdaad gaat gebeuren.
Niets meer gehoord over de aflossing van project Village des Cigales
pi_194933220
Geldvoorelkaar op new business radio
https://m.soundcloud.com/newbusinessradio/edwin-adams-directeur

Nieuw label is Credion Funding: https://www.credionfunding.nl/. Hier lijken een aantal white label projecten gefund te worden.

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 07-09-2020 13:33:45 ]
pi_194933360
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 10:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Was het ook een pak van je hart dat je alles is terugbetaald? of liep alles voorspoedig?
Het eerste jaar wel een beetje, door de tendens van de updates van ondernemer. Maar de laatste 2 jaar niet meer, en er is altijd keurig op tijd betaald. Al met al was dit een goed project. :)
pi_194933728
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Geldvoorelkaar op new business radio
https://m.soundcloud.com/newbusinessradio/edwin-adams-directeur

Nieuw label is Credion Funding: https://www.credionfunding.nl/. Hier lijken een aantal white label projecten gefund te worden.
Misschien wel interessant om daar ook af en toe te kijken
pi_194934249
Kon nu alsnog de CRE investering (3 appartementen) afronden. Hopelijk heeft iedereen hier nu ook de mail gehad?
pi_194934364
Alle investeerders die tijdens de voorinschrijving een deelname hebben gereserveerd voor de propositie "Drie appartementsgebouwen II" kunnen nu de betaling en investering afronden.
pi_194934569
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef lykkefund het volgende:
Kon nu alsnog de CRE investering (3 appartementen) afronden. Hopelijk heeft iedereen hier nu ook de mail gehad?
Ik heb die mail gehad en inmiddels geïnvesteerd.
pi_194935285
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 14:29 schreef lykkefund het volgende:
Kon nu alsnog de CRE investering (3 appartementen) afronden. Hopelijk heeft iedereen hier nu ook de mail gehad?
Ook ontvangen, en geïnvesteerd.
Was voor mij zoals (meen ik) obligataire al eerder opmerkte ook zonder fee!
pi_194935301
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:00 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ook ontvangen, en geïnvesteerd.
Was voor mij zoals (meen ik) obligataire al eerder opmerkte ook zonder fee!
Klopt ja, dat vergat ik nog te vermelden! Dat was dan wel weer een fijne meevaller, wat mij betreft het langer moeten wachten wel weer goedgemaakt zo!
pi_194937294
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Geldvoorelkaar op new business radio
https://m.soundcloud.com/newbusinessradio/edwin-adams-directeur

Nieuw label is Credion Funding: https://www.credionfunding.nl/. Hier lijken een aantal white label projecten gefund te worden.
Vandaag meteen een account aangemaakt. De omgeving lijkt wel verdacht veel op die van Geldvoorelkaar. Geldvoorelkaar wordt zelfs genoemd als partij in de te tekenen overeenkomst. Waarom er een aparte website is opgericht voor Credion is me nog niet helemaal duidelijk. Het werkt toch prima via de website van Geldvoorelkaar? Zou het een soort samenwerking zijn zoals tussen Collin en Knab? In veel projecten op Knab kon je toen ook in investeren via Collin.

Het enige project tot op heden betreft het Kwantum project in Soesterberg. Ik ben nog benieuwd naar het drempelbedrag, want 2x ¤150.000 inleggen, zoals bij het Kwantum project, is voor mij niet haalbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door djtiesto8 op 07-09-2020 19:00:39 ]
pi_194937543
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 16:02 schreef lykkefund het volgende:

[..]

Klopt ja, dat vergat ik nog te vermelden! Dat was dan wel weer een fijne meevaller, wat mij betreft het langer moeten wachten wel weer goedgemaakt zo!
idem, bedacht straks nog als laatste voor het naar huis gaan op mijn werk ff CRE checken 3 app, en nog ff af kunnen ronden, als een van de laatste I guess, bedrag was op een paar K vol, thanks w/ *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 07-09-2020 19:41:24 ]
pi_194939651
Zojuist nieuwe cashflow prognose ontvangen voor CRE 3 appartementgebouwen..
Ziet er niet super rooskleurig uit haha. Helft staat leeg, tevens ontbreekt opeens de rente voor de overige 50% van de financiering... terwijl die wel achtergesteld is aan ons. Zonder deze rente maar net een positieve cashflow. Tevens geen renovatiekosten beraamd, enkel wat onderhoudskosten.
pi_194943968
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:18 schreef cubje het volgende:
Zojuist nieuwe cashflow prognose ontvangen voor CRE 3 appartementgebouwen..
Ziet er niet super rooskleurig uit haha. Helft staat leeg, tevens ontbreekt opeens de rente voor de overige 50% van de financiering... terwijl die wel achtergesteld is aan ons. Zonder deze rente maar net een positieve cashflow. Tevens geen renovatiekosten beraamd, enkel wat onderhoudskosten.
waar is die zichtbaar i d project-pitch, kijk ik er overheen? Of heb je hem separaat ontvangen? Kun je hem dan i d spoiler [plakken ? Die van het 1e proj kan ik vinden in pitch I. Thanks voor het delen van je info alvast

Ook benieuwd naar status Steyl, ivm aflossing voor eind sept, nu duurt dat dus nog een weekje of 3, wanneer er witte rook uit de schoorsteen komt?

Ook Zegenstraat van SIG staat voor 1 okt 2020 op de aflos-rol. Van de week ff kieken naar wat dit jaar nog meer moet komen

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 07-09-2020 23:36:58 ]
pi_194945060
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:18 schreef cubje het volgende:
Zojuist nieuwe cashflow prognose ontvangen voor CRE 3 appartementgebouwen..
Ziet er niet super rooskleurig uit haha. Helft staat leeg, tevens ontbreekt opeens de rente voor de overige 50% van de financiering... terwijl die wel achtergesteld is aan ons. Zonder deze rente maar net een positieve cashflow. Tevens geen renovatiekosten beraamd, enkel wat onderhoudskosten.
Ik zou ook graag willen weten waar je dit kan zien.
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:08:01 #280
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_194947391
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Niets meer gehoord over de aflossing van project Village des Cigales
Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd naar de man van A4F. Hij had de vrijdag daarvóór contact gehad met de ondernemers en die zouden navraag gaan doen bij de notaris.
Mijn indruk is dat heer Reintke zeer aardig, maar véél te lief is. De leningnemers nemen een loopje met hem, zo lijkt het. Heb wel eens gevraagd of hij zijn info uit onafhankelijke bron krijgt (notaris of de nieuwe kopers), maar dat is niet het geval. Hij heeft alleen maar contact met de leningnemers.
Ik snap wel dat hij (nog) niet wil aansturen op een executieverkoop, maar er wordt óók geen maandelijkse rente uitbetaald. Ik heb begrip voor de vervelende situatie waarin A4F zich bevind, maar dit vind ik toch allemaal té veel 'slappe hap'.
pi_194947426
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik zou ook graag willen weten waar je dit kan zien.
Ik heb hem opgevraagd. zal later vandaag even kijken of ik wat knip en plakwerk kan doen voor jullie
pi_194947448
quote:
12s.gif Op maandag 7 september 2020 22:29 schreef peterc het volgende:
Ook Zegenstraat van SIG staat voor 1 okt 2020 op de aflos-rol. Van de week ff kieken naar wat dit jaar nog meer moet komen
Er staan zelfs drie panden van dezelfde leningnemer op de aflos-rol. Aflossingsdatum zou 5-9 zijn.
2x Zegenstraat en 1x Jaersveltstraat

[ Bericht 2% gewijzigd door KrekelJapie op 08-09-2020 08:41:39 ]
pi_194948647
quote:
Schuld > 1000K dat lijkt me nog al wat voor een relatief kleine onderneming.
pi_194948727
quote:
Ik begrijp dat ze nog maar een paar jaar in dit pand zitten, op filmpje ziet het er wel netjes uit. Om dan nu op zoek te gaan naar 40k tegen 8% om het kantoor te moderniseren met een schuld (lang+kort) van > 1 miljoen dan wordt ik nog niet enthousiast. Zonder goed (aanvullend) verhaal laat ik het aan me voorbij gaan.
pi_194948861
Goed nieuws mbt achterstand collin
quote:
In juli hebben wij u voor het laatst geïnformeerd over de afwikkeling van de financiering van P*r*d*s* *l*ctr*n*cs. Om een gedwongen verkoop van onroerend goed te voorkomen heeft de klant ons toegezegd uiterlijk komende maand de lening af te lossen. Deze toezegging is voor ons reden om de in gang gezette rechtsmaatregelen (tijdelijk) op te schorten.
pi_194948873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:09 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ze nog maar een paar jaar in dit pand zitten, op filmpje ziet het er wel netjes uit. Om dan nu op zoek te gaan naar 40k tegen 8% om het kantoor te moderniseren met een schuld (lang+kort) van > 1 miljoen dan wordt ik nog niet enthousiast. Zonder goed (aanvullend) verhaal laat ik het aan me voorbij gaan.
ik verwacht zelf dat er niet veel verbouwd gaat worden maar dat de 40K nodig is om wat schuldeisers af te koelen.
pi_194949271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:20 schreef KrekelJapie het volgende:
Goed nieuws mbt achterstand collin
[..]

Je kan je afvragen in hoeverre dat goed nieuws is van een klant die na 1 maand al niet meer betaalde en daarna ook verschillende keren zijn afspraken niet is nagekomen. Van mij had Collin de procedure gewoon door mogen laten lopen. Afijn we gaan zien of men nu wel zijn afspraken nakomt ....................
pi_194949400
Nog 1.000 voor de fietsenmaker van collin voor de liefhebber:
https://www.collincrowdfund.nl/bike-repair-centre/

Inmiddels weer vol

[ Bericht 9% gewijzigd door KrekelJapie op 08-09-2020 11:15:05 ]
pi_194949529
Supermarkt Collin staat open
pi_194949540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Supermarkt Collin staat open
https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/ bij aanvang al 18% vol. Meegenomen.
pi_194949560
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/ bij aanvang al 18% vol. Meegenomen.
Ook meegenomen.
pi_194949859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/ bij aanvang al 18% vol. Meegenomen.
Ook meegenomen!
-
pi_194950002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

https://www.collincrowdfund.nl/sofu-supermarkt/ bij aanvang al 18% vol. Meegenomen.
En vol binnen een half uur
pi_194952782
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Er staan zelfs drie panden van dezelfde leningnemer op de aflos-rol. Aflossingsdatum zou 5-9 zijn.
2x Zegenstraat en 1x Jaersveltstraat
De betalingen zijn binnen :)
pi_194956934
De glasvezelkabellegger van Collin zit ook vol. Toen ik vanmorgen keek zat hij nog op ruim 60%. Kennelijk heeft Collin net als SIG ook een paar superinvesteerders achter de hand vanochtend heeft iemand er 175K in gestopt en lening nu vol.
Afijn volgens mij een redelijk project met als onderpand woonhuis, bedrijfsruimte en ook nog wat grond in een stedelijke omgeving. Misschien is het pand op dit moment wat verwaarloosd maar ik denk dat deze jongen handig genoeg is om de boel snel in redelijke staat te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 08-09-2020 18:06:46 ]
pi_194958579
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Supermarkt Collin staat open
Meh. Te laat. Werkverlpichtingen maakte dat ik wat laat was. Toen ik het zag stond er nog 3.500 open. Inloggen/inschrijven & geld storten en toen "sorry, project vol".
Ah well.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_194959226
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:38 schreef fok321 het volgende:

[..]

De betalingen zijn binnen :)
Pfff, inderdaad, 3x prijs. Maar geen boeterente zo te zien. ;(
Pecunia non olet
pi_194959438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Pfff, inderdaad, 3x prijs. Maar geen boeterente zo te zien. ;(
Hoezo boete rente, project was gewoon afgelopen conform contract. Al vind ik het persoonlijk jammer dat de projecten zijn afgelopen. Zekerheden waren inmiddels zo hard door de gestegen door de huizenprijzen. Jammer dat de geldnemer niet wil herfinancieren bij SIG, al snap ik het van hem dondersgoed, kan bij een bank met de huidige LTV veel goedkoper uitzijn, mocht nog een hypotheek nodig zijn.
pi_194959782
quote:
14s.gif Op maandag 7 september 2020 12:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw HcN project:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Amsterdam. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.

Woensdag 9 september om 12:00 uur zal het project worden opengesteld voor het nog resterende te financieren deel.

https://horecacrowdfundin(...)o-amsterdam-2zlg56px
Wat vinden jullie van deze nieuwe van HCN? Ziet er niet slecht uit volgens mij ondanks de moeilijke tijden voor de horeca.
pi_194960020
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:11 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Hoezo boete rente, project was gewoon afgelopen conform contract.
Inderdaad :D :D

Afgelost bij KOM, met enige moeite, De Sandwich Club, mijn allereerste KOM project *)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')