abonnement Unibet Coolblue
pi_194644191
In de GGZ instelling waar ik werkzaam ben heerst op "mijn afdeling", na paar manden rust, helaas weer corona.
Gelukkig voor de patiënten niet zo ernstig dat ze nu al naar het ziekenhuis moeten, maar wij als verplegend personeel moeten wel uiteraard alle beschermende maatregelen treffen.

Naast dat je het angstzweet over de rug rolt als je van de arts hoort dat er 4 besmettingen zijn en omdat cliënten je gewoon in je gezicht hoesten en niezen (zijn niet voor niks zwaar GGZ patiënt), zweet je je ook te pletter van het mondmasker, de spatbril, handschoenen en het corona pak. Wat was het fucking heet en benauwd.
Tig keer per dienst moet je je "omkleden", je verrekt van de dorst maar je kan ook weer niet teveel drinken want dan moet je weer teveel naar de wc. Deze dienst was weer een mokeraanslag.

Geestelijk een mokeraanslag omdat corona weer terug aan het komen is, en het ook een soort "shit gevoel" geeft. Je gaat weer beleven wat er begin dit jaar allemaal is gebeurd.
Maar ook lichamelijk is het een mokerslag.
Ik ben nu een dag vrij maar ben hartstikke uitgeput, lijk wel uitgedroogd en volgens ben ik half dronken van de 70 procent alcohol fles waar je continue je handen etc mee desinfecteert. Ik heb het gevoel alsof ik een kater heb.
Mijn handen zijn zo schraal dat ik ze net met uierzalf heb moeten behandelen, maar het heeft weinig effect.
Dit komt allemaal wel weer goed, want ik herken dat van de maanden begin dit jaar.

Maar weet je wat het ergste is?
Dat er gewoon zoveel mensen zijn die zich niet aan de basisregels houden zoals afstand houden, desinfecteren, niet met groepen bij elkaar zitten.
Als we allemaal ons eens meer aan de regels zouden houden dan konden we bovenstaande een heel stuk meer voor komen.
Maar nee .... men wilt gewoon lekker knuffelen op de bruiloft, men wilt zich vol douwen bij de BBQ en 1,5 cm afstand bewaren ipv 1,5 meter na een paar biertjes, men wilt hutje mutje op elkaar liggen op een vol strand en mensen vertikken het om zich te laten testen of gewoon met hun snotneus overal naar toe te gaan.

Aan deze mensen zeg ik: "Dankjewel"
Dankjewel dat de besmettingen weer op aan het komen zijn binnen de instellingen.
Dankjewel dat de ik mij vandaag weer hondsberoerd mag voelen omdat ik heb moeten werken in persoonlijke beschermingsmiddelen.
Dankjewel dat ik vandaag niet de geplande fotoshoot met mijn gezin kan doen omdat de lijnen van het masker op mijn wangen staan gedrukt.
Dankjewel dat ik mij weer zorgen mag gaan maken omdat ik gisteren vol in het gezicht gehoest ben en de spetters op mijn spatbril zaten.
Dankjewel dat ik mijn kind voor de tv moet zetten omdat ik vandaag even geen papa kan zijn, omdat ik lichamelijk bij te tanken heb. Als ik nu met hem ga fietsen dan val ik om omdat mijn lichaam nog niet hersteld is.

En dan werk ik nog niet eens als IC verpleegkundige / ziekenhuis verpleegkundige.
Ik heb zeer diep respect voor mijn collega's die lange dagen maken in zo'n pakken, en 10x meer patiënten hebben dat ik heb en die er 10x erger aan toe zijn.

En nee, ik klaag niet over mijn salaris want dat is best oke.
Ik hoef er niks bij te krijgen (alhoewel het altijd mag).
Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.
Het gaat namelijk weer de verkeerde kant op, in hoog tempo.

En voor alle jongeren:
Ik werk met jongeren. De mensen die op mijn afdeling ziek zijn niet ouder dan 40. Sommige ver daar onder.
Ze sporten allemaal erg veel, zijn fysiek kerngezond (voor corona). Dus ook jongeren treft het zeer zeker.

Mensen, weer alert.
Ga niet samenscholen.
Was je handen vaak.
Blijf thuis als je ziek.
Neem die 1,5 meter aub.

En als je denkt loop niet zo te lullen c.q. had je maar een ander vak moeten kiezen.
Ik geef je graag een corona pak, mondmasker, spatbril en handschoenen. Dan kun je het zelf ervaren.

Bedankt voor het lezen.
Hopelijk is het een eye opener, al is het maar een héél kleine.
pi_194644268
Ik ben het met je eens!
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 11:47:46 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194644284
Ik wens je een mooie loonsverhoging en minder coronagedoe.
pi_194644298
O+
pi_194644352
En toch hoort het bij je vak.
Politie en ambulance personeel wat weer een drankrijder van het asfalt mogen vegen.
Brandweerlieden die weer het zoveelste aangestoken brandje moeten blussen.
Vuurwerkslachtoffers, drugs allemaal mensen die zich niet aan de basisregels hielden.
Als je er niet tegen kan lijkt het mij verstandig een ander beroep te kiezen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194644380
Gelukkig is er die loonsverhoging en bonus die het het allemaal waard maken! Thnx Mark en Liego de Jonge! En je neemt het nog op voor die 2 mafkezen ook!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 20 augustus 2020 @ 11:53:35 #7
485843 crew  Jippie
pi_194644388
Dank voor je eerlijke verhaal 💜 ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken waarin we COVID-19 alleen nog op Wikipedia tegenkomen.
pi_194644395
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:51 schreef halfway het volgende:
En toch hoort het bij je vak.
Lekkere dooddoener. Alsof een pandemie de normaalste zaak van de wereld is en elke paar jaar voorbij komt.

Doe ff normaal. Dat is het niet. Mensen in de zorg hebben niet gekozen voor een pandemie als deze.

Dus roepen dat het bij je vak hoort en dat ze krijgen waar ze voor geleerd hebben en dat ze vooral hun gore bakkes dicht moeten houden en al helemaal niet moeten zeiken voor meer geld slaat als een lul op een drumstel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54:23 #9
186611 Haags
pi_194644401
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef Jippie het volgende:
Dank voor je eerlijke verhaal 💜 ik hoop dat er snel betere tijden aanbreken waarin we COVID-19 alleen nog op Wikipedia tegenkomen.
Dit ja
Zonder wrijving geen glans
pi_194644418
quote:
13s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener. Alsof een pandemie de normaalste zaak van de wereld is en elke paar jaar voorbij komt.

Doe ff normaal. Dat is het niet. Mensen in de zorg hebben niet gekozen voor een pandemie als deze.

Dus roepen dat het bij je vak hoort en dat ze krijgen waar ze voor geleerd hebben en dat ze vooral hun gore bakkes dicht moeten houden en al helemaal niet moeten zeiken voor meer geld slaat als een lul op een drumstel.
Ok die laatste paar dingen riep je niet, maar dat was meer om je ff voor te zijn :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194644451
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok die laatste paar dingen riep je niet, maar dat was meer om je ff voor te zijn :+
Bedankt voor je nutteloze aanvulling.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194644484
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:51 schreef halfway het volgende:
En toch hoort het bij je vak.
Zeer zeker.
Ik loop er ook niet voor weg. Maar een pandemie daar kies je niet voor.
Gelukkig doet het mij wel nog wat, want als ik emotieloos moest werken moest ik idd snel weg wezen.

Het punt wat ik wil maken is dat dit niet hoeft zo.
Als iedereen zich eens wat meer aan de regels zou houden.

En het belangrijkste punt: ik ervaar nu al hoe zwaar het is.
Laat staan die lieve IC verpleegkundige.

En uiteraard: politie, brandweer, wij in de GGZ hebben allemaal professionele hulp waar we op terug kunnen vallen.
pi_194644511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:41 schreef hartloper het volgende:
In de GGZ instelling waar ik werkzaam ben heerst op "mijn afdeling", na paar manden rust, helaas weer corona.
Gelukkig voor de patiënten niet zo ernstig dat ze nu al naar het ziekenhuis moeten, maar wij als verplegend personeel moeten wel uiteraard alle beschermende maatregelen treffen.

Naast dat je het angstzweet over de rug rolt als je van de arts hoort dat er 4 besmettingen zijn en omdat cliënten je gewoon in je gezicht hoesten en niezen (zijn niet voor niks zwaar GGZ patiënt), zweet je je ook te pletter van het mondmasker, de spatbril, handschoenen en het corona pak. Wat was het fucking heet en benauwd.
Tig keer per dienst moet je je "omkleden", je verrekt van de dorst maar je kan ook weer niet teveel drinken want dan moet je weer teveel naar de wc. Deze dienst was weer een mokeraanslag.

Geestelijk een mokeraanslag omdat corona weer terug aan het komen is, en het ook een soort "shit gevoel" geeft. Je gaat weer beleven wat er begin dit jaar allemaal is gebeurd.
Maar ook lichamelijk is het een mokerslag.
Ik ben nu een dag vrij maar ben hartstikke uitgeput, lijk wel uitgedroogd en volgens ben ik half dronken van de 70 procent alcohol fles waar je continue je handen etc mee desinfecteert. Ik heb het gevoel alsof ik een kater heb.
Mijn handen zijn zo schraal dat ik ze net met uierzalf heb moeten behandelen, maar het heeft weinig effect.
Dit komt allemaal wel weer goed, want ik herken dat van de maanden begin dit jaar.

Maar weet je wat het ergste is?
Dat er gewoon zoveel mensen zijn die zich niet aan de basisregels houden zoals afstand houden, desinfecteren, niet met groepen bij elkaar zitten.
Als we allemaal ons eens meer aan de regels zouden houden dan konden we bovenstaande een heel stuk meer voor komen.
Maar nee .... men wilt gewoon lekker knuffelen op de bruiloft, men wilt zich vol douwen bij de BBQ en 1,5 cm afstand bewaren ipv 1,5 meter na een paar biertjes, men wilt hutje mutje op elkaar liggen op een vol strand en mensen vertikken het om zich te laten testen of gewoon met hun snotneus overal naar toe te gaan.

Aan deze mensen zeg ik: "Dankjewel"
Dankjewel dat de besmettingen weer op aan het komen zijn binnen de instellingen.
Dankjewel dat de ik mij vandaag weer hondsberoerd mag voelen omdat ik heb moeten werken in persoonlijke beschermingsmiddelen.
Dankjewel dat ik vandaag niet de geplande fotoshoot met mijn gezin kan doen omdat de lijnen van het masker op mijn wangen staan gedrukt.
Dankjewel dat ik mij weer zorgen mag gaan maken omdat ik gisteren vol in het gezicht gehoest ben en de spetters op mijn spatbril zaten.
Dankjewel dat ik mijn kind voor de tv moet zetten omdat ik vandaag even geen papa kan zijn, omdat ik lichamelijk bij te tanken heb. Als ik nu met hem ga fietsen dan val ik om omdat mijn lichaam nog niet hersteld is.

En dan werk ik nog niet eens als IC verpleegkundige / ziekenhuis verpleegkundige.
Ik heb zeer diep respect voor mijn collega's die lange dagen maken in zo'n pakken, en 10x meer patiënten hebben dat ik heb en die er 10x erger aan toe zijn.

En nee, ik klaag niet over mijn salaris want dat is best oke.
Ik hoef er niks bij te krijgen (alhoewel het altijd mag).
Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.
Het gaat namelijk weer de verkeerde kant op, in hoog tempo.

En voor alle jongeren:
Ik werk met jongeren. De mensen die op mijn afdeling ziek zijn niet ouder dan 40. Sommige ver daar onder.
Ze sporten allemaal erg veel, zijn fysiek kerngezond (voor corona). Dus ook jongeren treft het zeer zeker.

Mensen, weer alert.
Ga niet samenscholen.
Was je handen vaak.
Blijf thuis als je ziek.
Neem die 1,5 meter aub.

En als je denkt loop niet zo te lullen c.q. had je maar een ander vak moeten kiezen.
Ik geef je graag een corona pak, mondmasker, spatbril en handschoenen. Dan kun je het zelf ervaren.

Bedankt voor het lezen.
Hopelijk is het een eye opener, al is het maar een héél kleine.
werk zelf in de zorg... andere tak met mensen met beperking. maar voel wat jij voel...
en ik vind het het ergste voor onze bewoners. die er niets van begrijpen al maanden thuis zitten . gelukkig kan ik wel met ze wandelen fietsen op het terrein . maar jou verhaal geeft aan hoe wij vd zorg nu moeten werken... al doe ik het op een andere manier
Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Geluk is tevreden zijn met jezelf. zonder goedkeuring van een ander
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 20 augustus 2020 @ 12:00:36 #14
485843 crew  Jippie
pi_194644515
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:51 schreef halfway het volgende:
En toch hoort het bij je vak.
Politie en ambulance personeel wat weer een drankrijder van het asfalt mogen vegen.
Brandweerlieden die weer het zoveelste aangestoken brandje moeten blussen.
Vuurwerkslachtoffers, drugs allemaal mensen die zich niet aan de basisregels hielden.
Als je er niet tegen kan lijkt het mij verstandig een ander beroep te kiezen.
Ook voor brandweer, politie en ambulance brengt Corona extra en bizarre risico's met zich mee. Het leven is gewoon veranderd door Corona, heeft niets te maken met je beroepskeuze. Maar het is natuurlijk wrang dat mensen die schijt aan de coronaregels hebben, na hun besmetting het vanzelfsprekend vinden dat anderen een verhoogd risico lopen als ze om zorg aankloppen. Heeft niets te maken met beroepskeuze van wie dan ook, maar met het simpel ontbrekende fatsoen van iemand om de coronaregels na te leven.
pi_194644527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:58 schreef hartloper het volgende:

[..]

Zeer zeker.
Ik loop er ook niet voor weg. Maar een pandemie daar kies je niet voor.
Gelukkig doet het mij wel nog wat, want als ik emotieloos moest werken moest ik idd snel weg wezen.

Het punt wat ik wil maken is dat dit niet hoeft zo.
Als iedereen zich eens wat meer aan de regels zou houden.

En het belangrijkste punt: ik ervaar nu al hoe zwaar het is.
Laat staan die lieve IC verpleegkundige.

En uiteraard: politie, brandweer, wij in de GGZ hebben allemaal professionele hulp waar we op terug kunnen vallen.
Neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk heb wat de basisregels betreft.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194644728
Respect Hartloper ^O^
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_194645091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:41 schreef hartloper het volgende:

-tekst-

En nee, ik klaag niet over mijn salaris want dat is best oke.
Ik hoef er niks bij te krijgen (alhoewel het altijd mag).
Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.
Het gaat namelijk weer de verkeerde kant op, in hoog tempo.

-meer tekst-

Als professional, wanneer schat jij dat we van die pandemie af zijn (het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet, maar gewoon dat we het onder controle kunnen houden goed genoeg met vaccins en medicijnen), en dus van die kut 1,5m afkunnen en weer gewoon alles kunnen doen wat we leuk vinden qua evenementen en hugs enzo?

Komend voorjaar zoals Kluytmans van het OMT recentelijk zei? Half volgend jaar?

Want dit kan je wel zeggen, maar mensen hebben ook echt een perspectief nodig zoasl Kluytmans het omschreef, een stip op de horizon, want mensen houden 1,5m afstand, niet knuffelen, geen grote leuke evenemnten etc, dit saaie kutbestaan dus, echt niet nog járen vol. Mensen worden en masse wanhopig zo langzamerhand wanneer weer gewoon alles kan, ik zie er op reddit genoeg die aan zelfmoord denken inmiddels in de support sub. Sterker nog, 11% van Amerika heefft zelfmoordgedachten volgens onderzoek de laatste maanden en meer dan 40% leid aan depressieklachten. Dit komt voornamelijk door de maatregelen, niet het virus. Ik zou zelf ook echt niet de rest van mijn leven kunnen leven met maatregelen, voor eeuwig, dat is geen bestaan, dat is geen leven, dat is overleven. Dan wil ik dood. De enige reden dat ik mentaal okay ben is dat ik WEET dat alles waarvoor ik leef en wat ik leuk vind in het leven, m'n anime conventies, mensen mogen knuffelen, gezelligheid, vrienden maken, normale sociale interactie, gewoon ooit weer terug gaat komen. Toen ik daar niet 100% van overtuigd was, wilde ik uit het raam springen, maar ik heb een aantal wereldwijde topexperts gevraagd (die allemaal zeer toegankelijk zijn via twitter enzo op hun eigen accounts), niet er bij gezegd dat ik er een einde aan wilden maken ofzo natuurlijk maar gewoon dat ik bang was dat we nooit verlost zouden worden van deze social distancing hell, en die zeiden allemaal zonder uittzondering heel duidelijk dat ik me geen zorgden hoef te maken en dat de free hugs en events enzo gewoon weer terugkomen. Dit waren mensen zoals de director van de welcome trust, wereldwijde hoofd clinical trial researcher van de WHO, echt de wereldtop dus. Dat hielp.

Dus, als stip aan de horizon: wanneer denk jij dat deze ellende over is, en we weer gewoon normaal vrij kunnen leven zonder maatregelen/afstand houden en weer naar grote evenementen toe kunnen enzo? Ik merk dat ik gewoon een idee wil hebben wanneer ik mijn leven terugkrijg waarin weer gewoon alles mag en kan :)

Ik vraag het aan jou omdat jij een expert bent en dus waarschijnlijk redelijk kan inschatten. Ergens volgend jaar zoals vrijwel alle Nederlandse experts en de politiek steeds zeggen? Ik ga zelf uit van ergens komend jaar, en zeg dat ook altijd tegen anderen, omdat al onze experts dat voorspelllen, is dat een redelijke inschatting denk je?

[ Bericht 12% gewijzigd door eragon2890 op 20-08-2020 12:42:21 ]
#WeesGeenWhales
pi_194645264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:36 schreef eragon2890 het volgende:
Als professional, wanneer schat jij dat we van die pandemie af zijn (het zal nooit helemaal weggaan, maar dat hoeft ook niet, maar gewoon dat we het onder controle kunnen houden goed genoeg met vaccins en medicijnen), en dus van die kut 1,5m afkunnen en weer gewoon alles kunnen doen wat we leuk vinden qua evenementen en hugs enzo?

Ik ben geen RIVM'er en ik kan geen analyses maken qua cijfers.
Wat ik wel weet is dat als we op deze voet zoals nu door gaan dat er binnen de kortste keren een tweede golf komt, en dat dan weer de teugels zeer fors aangetrokken zullen gaan worden voor langere tijd. Dat zal ook forse gevolgen hebben voor evenementen in 2021 dan.

Ze roepen nu wel dat dat niet zo is en dat ze lokaal gaan lockdownen, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Want mensen gaan zich dan verplaatsen naar een andere regio en de zorg is nu al helemaal overbelast, dus die kan dat gewoon niet aan. Politiek heeft een fout beeld van de zorg, en ik vraag mij daarom af of ze een goed beeld hebben over een vaccin. Het lijkt op grijpen naar middelen met olie op de handen.

2020 kunnen we afschrijven qua sociale dingen.
Ik denk dat 2021 ook een groot deel van het jaar afgeschreven kan worden.
Met name omdat ik een flinke golf verwacht de eerste maanden van 2021.
Er van uitgaande dat er in 2021 een vaccin komt schat ik in dat we vanaf 2022 weer op kunnen krabbelen.
Grote evenementen zal denk ik minimaal nog een jaar duren, maar ik zou meer neigen naar op zijn vroegst 2022.

We verknallen het op DIT moment.
Als er dadelijk een tweede golf komt die lang duurt (zeg weer mei of juni volgend jaar) dan ben je dat jaar al kwijt.

Ik snap je punt. Ik werk in de GGZ en zie inderdaad veel meer depressies.
Echter hebben we het ook zelf in de hand, net zoals Mark Rutte zegt.
Door nu zo gek te doen verschuif je alles alleen maar. Ik ben geen mark fan maar hier in heeft hij wel gelijk.
Helaas ziet een vrij groot deel van de Nederlanders dit niet en feest er gewoon lekker op los alsof we te maken hebben met een griepje.

Kei hard gezegd?
Nu "gek doen" en geen anderhalve meter bewaren, dan verdient men het ook dat in 2021 de teugels zeer strak aangetrokken blijven.

Het spijt me.
Ik denk dat we er nog heel lang niet vanaf zullen zijn.
pi_194645314
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Leren, lezen, cursussen volgen, online contacten nader uitdiepen.
Gebruik de tijd en het geld wat je bespaart met niet de deur uitgaan voor het verbeteren van jezelf, in plaats van het continue maar verschuilen achter "ik kan dit niet en ik mag dit niet en dat komt door die en die".

Er kan ontzettend veel, maar daarvoor moet je veranderen. En dat moet je durven.

Zelf werk ik als ondersteuner in de zorg; in de afgelopen maanden zijn bergen voorzieningen uit de grond gestampt die in jaren onderhandelen, budgetteren, afspraken maken en weer terugkomen bij nul niet mogelijk bleken.
Maar nu wel; de omstandigheden zijn veranderd, en dus moeten mensen hun werk anders doen.

En dat kan ook in je eigen prive leven; niet denken in wat anderen jou allemaal ontnemen, maar denken in nieuwe dingen die je kunt ondernemen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 12:52:12 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194645323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:51 schreef fietsie het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Leren, lezen, cursussen volgen, online contacten nader uitdiepen.
Gebruik de tijd en het geld wat je bespaart met niet de deur uitgaan voor het verbeteren van jezelf, in plaats van het continue maar verschuilen achter "ik kan dit niet en ik mag dit niet en dat komt door die en die".

Er kan ontzettend veel, maar daarvoor moet je veranderen. En dat moet je durven.

Zelf werk ik als ondersteuner in de zorg; in de afgelopen maanden zijn bergen voorzieningen uit de grond gestampt die in jaren onderhandelen, budgetteren, afspraken maken en weer terugkomen bij nul niet mogelijk bleken.
Maar nu wel; de omstandigheden zijn veranderd, en dus moeten mensen hun werk anders doen.

En dat kan ook in je eigen prive leven; niet denken in wat anderen jou allemaal ontnemen, maar denken in nieuwe dingen die je kunt ondernemen.
Omdenken dus .....
pi_194645360
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik ben geen RIVM'er en ik kan geen analyses maken qua cijfers.
Wat ik wel weet is dat als we op deze voet zoals nu door gaan dat er binnen de kortste keren een tweede golf komt, en dat dan weer de teugels zeer fors aangetrokken zullen gaan worden voor langere tijd. Dat zal ook forse gevolgen hebben voor evenementen in 2021 dan.

Ze roepen nu wel dat dat niet zo is en dat ze lokaal gaan lockdownen, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Want mensen gaan zich dan verplaatsen naar een andere regio en de zorg is nu al helemaal overbelast, dus die kan dat gewoon niet aan. Politiek heeft een fout beeld van de zorg, en ik vraag mij daarom af of ze een goed beeld hebben over een vaccin. Het lijkt op grijpen naar middelen met olie op de handen.

2020 kunnen we afschrijven qua sociale dingen.
Ik denk dat 2021 ook een groot deel van het jaar afgeschreven kan worden.
Met name omdat ik een flinke golf verwacht de eerste maanden van 2021.
Er van uitgaande dat er in 2021 een vaccin komt schat ik in dat we vanaf 2022 weer op kunnen krabbelen.
Grote evenementen zal denk ik minimaal nog een jaar duren, maar ik zou meer neigen naar op zijn vroegst 2022.

We verknallen het op DIT moment.
Als er dadelijk een tweede golf komt die lang duurt (zeg weer mei of juni volgend jaar) dan ben je dat jaar al kwijt.

Ik snap je punt. Ik werk in de GGZ en zie inderdaad veel meer depressies.
Echter hebben we het ook zelf in de hand, net zoals Mark Rutte zegt.
Door nu zo gek te doen verschuif je alles alleen maar. Ik ben geen mark fan maar hier in heeft hij wel gelijk.

Kei hard gezegd?
Nu "gek doen" en geen anderhalve meter bewaren, dan verdient men het ook dat in 2021 de teugels zeer strak aangetrokken blijven.

Het spijt me.
Ik denk dat we er nog heel lang niet vanaf zullen zijn.
Wel. Ik ging vanaf het begin al uit van dat bv. m'n anime conventies zonder enige restricties met gewoon iedereen knuffelen pas weer vanaf begin 2022 zou kunnen. Maakt daarvoor uit niet uit - allemaal vrijwilligerswerk, allemaal al gezegd dat ze het makkelijk uitzingn als het dan pas weer kan en dat het ze basically worst zal zijn. Mij ook, ik ben 29, en of ik op mijn 30ste of 31ste er weer als vanouds naar toe kan gaan... boeien, nog 50 jaar te gaan.

Het gaat me om de zekerheid DAT het ooit weer zal kunnen, of het nu 2021 of 2022 wordt, maar dat is natuurlijk een open deur. Stomme vraag. Maar als ik weet dat ze ooit weer als vanouds terug komen (natuurlijk gaat dat gebeuren), zal het me jeuken of het half volgend jaar is of nog een half jaartje later. Die 6 maanden overleef ik dan ook wel.

Maar. Wat ik niet snap is dit.

Even een opdrechte, geinteresseerde , wetenschappelijke vraag. Ik lees een aantal papers laatste dagen dat ook asymptomatische (bijna of helemaal) infecties een goede cellulaire immuniteit opbouwen. Waarschijnlijk worden mensen dus wel degelijk echt flink immuun.

Als zodanig. Stel nou dat iedereen zich niet aan de maatregelen houd (ik geef toe, ik knuffel ook m'n vrienden weer, ik heb geprobeerd het niet te doen, een week, het einde van die week was toen ik dus bijna zelf moord pleegde, ik huilde vijf keer per dag, en kon mijn werk letterlijk niet meer doen. Ik heb in mijjn hele leven hiervoor nooit een psychische klacht gehad. Ik zocht "touch starvation" op en het klopte precies. Vervolgens in overleg met mijn huisarts besloten heel snel mijn vrienden weer te gaan knuffelen - hij is warm voorstander). Stel dat er een giga golf komt. Als heel veel mensen daarna immuun zijn, komt het normele leven toch SNELLER terug. Dan duurt het toch juist KORTER? Want als genoeg mensen het gehad hebben, evnetueel met paar vaccins erbij, dan stopt de epidemie toch zowieso?

Dus lijkt me, dat als iedereen nu zegt "yolo fuck it', dat we juist volgended zomer weer op lowlands staan te hossen ipv 2022, omdat er geen reden meer is om verspreiding in te dammen (want groepsimmuniteit), en anders juist niet.

Vooral ook omdat hoe minder het al verspreid is, hoe meer mensen weer vaccin moeten krijgen, wat weer langer duurt.

Of mis ik nu iets?
#WeesGeenWhales
pi_194645390
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:47 schreef hartloper het volgende:

[..]

Kei hard gezegd?
Nu "gek doen" en geen anderhalve meter bewaren, dan verdient men het ook dat in 2021 de teugels zeer strak aangetrokken blijven.

Het spijt me.
Ik denk dat we er nog heel lang niet vanaf zullen zijn.
Aha, werkt het dus zo, met straf.

Weet je waarom dat alsnog niet gaat werken? Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
I'll give you something to do
pi_194645403
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:00 schreef Jippie het volgende:
Ook voor brandweer, politie en ambulance brengt Corona extra en bizarre risico's met zich mee
Ik werk nauw samen met de politie.
Men zegt hetzelfde als mij. Ook hun werken in die kolere pakken.
Ook hun worden net als wij GGZ medewerkers extra in het gezicht geniest en gehoest.
Zelfde geldt voor de gele helden.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:00 schreef Jippie het volgende:
Maar het is natuurlijk wrang dat mensen die schijt aan de coronaregels hebben, na hun besmetting het vanzelfsprekend vinden dat anderen een verhoogd risico lopen als ze om zorg aankloppen
Juist dit. Voelt erg krom.
Maar daar kan ik me wel over heen zetten.
pi_194645444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:51 schreef fietsie het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Leren, lezen, cursussen volgen, online contacten nader uitdiepen.
Gebruik de tijd en het geld wat je bespaart met niet de deur uitgaan voor het verbeteren van jezelf, in plaats van het continue maar verschuilen achter "ik kan dit niet en ik mag dit niet en dat komt door die en die".

Er kan ontzettend veel, maar daarvoor moet je veranderen. En dat moet je durven.

Zelf werk ik als ondersteuner in de zorg; in de afgelopen maanden zijn bergen voorzieningen uit de grond gestampt die in jaren onderhandelen, budgetteren, afspraken maken en weer terugkomen bij nul niet mogelijk bleken.
Maar nu wel; de omstandigheden zijn veranderd, en dus moeten mensen hun werk anders doen.

En dat kan ook in je eigen prive leven; niet denken in wat anderen jou allemaal ontnemen, maar denken in nieuwe dingen die je kunt ondernemen.
Dat doe ik ook, maar ik lééf al 11 jaar voor conventies en fandom en cosplay en heb al mijn vrienden er ook van, dus dan kan ik best voor tot errgens volgend jaar, maar op de lange termijn niet. Ik wil geen nieuw leven op de lange termijn, ik wil mijn hobby, alles waar ik voor leef, terug. En de zekerheid hebben dat dat gebeurt. Ik heb heb niets met rustig in de natuur wandelen of andere BS, ik wil gewoon mijn leven terug en weer in vrijheid m'n hobbies kunnen beoefenen.

Maar dat is natuurlijk ook zo, geen expert of politicus of wie dan ook zegt dat er nooit meer grote evenemten komen of dat de anderhalve meter voor eeuwig is. Voor nu voel ik me dan ook prima, en ben niet meer suicidaal, omdat ik WEET en niet meer twijfel dat dit niet voor eeuwig is. DAT zou een wereld zijn waar ik, en meeste vrienden zeggen hetzelfde, letterlijk niet in zou willen leven. Nooit meer knuffelen met leuke mensen op een leuk event waar je gezellig kan doen en vrienden kan maken? Nooit meer huggen en samen op de foto durven te gaan met leuke cosplayers op een con omdat je iedereen moet beschouwen als een potentiële infectiebron? FUCK IT, dat is geen leven.

Maar ik weet dat het terugkomt ooit, uiterlijk eerste helft 2022 toch wel, en houd me daar aan vast, en voor de perdiode tot dan doe ik idd wat jij zegt. Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel, want anders houd ik het mentaal niet vol, maar verder is dat een goed advies voor de periode van nog 0,5 - 1,5 jaar die we zullen moeten overbruggenn tot de pandemie over is en we alemaal weer kunnen doen wat we leuk vinden.

Dit voor eeuwig zou geen leven zijn, maar dat is dan ook niet aan de orde, geen expert of politicus die dat verwacht.
#WeesGeenWhales
pi_194645466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
Aha, werkt het dus zo, met straf.
Geen straf, maar noodzaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:57 schreef galantis het volgende:
Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
Jawel. De eerste drie maanden van corona hield een groot deel van de mensen zich aan de afspraken en kregen we steeds meer vrijheden. De zogenoemde route kaart. Dus beloning.
Sinds we het eindstation hebben genaderd gaat iedereen met de remmen los en je ziet het resultaat, de een na de ander raakt weer besmet. Dat komt echt door het niet naleven van de regels.

Hadden we ons nu aan de regels gehouden was corona niet weg uiteraard.
Maar hadden we vast en zeker meer kunnen opstaan voor nieuwe versoepelingen in de controle fase.
Nu zijn we terug bij af en zakken we de controle fase uit. Daar hoort dan mijn inziens inderdaad geen beloning bij.
We hebben als volk laten zien dat we er niet mee om kunnen gaan.
pi_194645492
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:51 schreef fietsie het volgende:
ersoonlijk ben ik van mening dat mensen moeten stoppen met het zichzelf voorhouden van opsommingen wat ze niet kunnen, en moeten leren denken in wat ze wel kunnen.
Heel goed gezegd.
Er is genoeg wat je kan doen maar inderdaad anders, en ik geloof ook dat mensen lijden aan minder sociaal contact.

Echter moet je zo denken: Nu even dit jaar op de tanden bijten. Dan kun je volgend jaar alles weer.
Laat je nu de teugels vieren dan kun je straks in 2021 ook nog veel minder.
pi_194645511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Aha, werkt het dus zo, met straf.

Weet je waarom dat alsnog niet gaat werken? Het is niet alsof we ons wel aan de maatregelen houden, dat er dan ruimte is voor versoepeling. Er is nauwelijks tot geen sprake van 'beloning', en dit weet iedereen dondersgoed.
Sterker nog, zoals ik net vroeg, volgens mij als we ons NIET houden aan de maatregelen, is er binnenkort juist ruimte voor versoepeling, namelijk geen maatregelen meer, want groepsimmuniteit bereikt en pandemie over, vaccin of niet. (en ja, ook asymptomatische, milde gevallen bouwen goede immuniteit op lijkt het).

Dus het dillema voor de overheid lijkt me hier dat de sneltste manier om van die regels af te komen, is ze zinloos maken door je er niet aan te houden.

Fijne wedstrijd voor de overheid met mensen motiveren dan.
#WeesGeenWhales
pi_194645525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heel goed gezegd.
Er is genoeg wat je kan doen maar inderdaad anders, en ik geloof ook dat mensen lijden aan minder sociaal contact.

Echter moet je zo denken: Nu even dit jaar op de tanden bijten. Dan kun je volgend jaar alles weer.

Laat je nu de teugels vieren dan kun je straks in 2021 ook nog veel minder.
Dit is gewoon niet waar. Eliminatie is een illusie. 'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen. En als laatstgenoemde een belangrijke rol speelt in je leven (voor jeugd/jongeren) dan hebben die vrij weinig boodschap aan al die loze beloftes.
I'll give you something to do
pi_194645534


[ Bericht 100% gewijzigd door galantis op 20-08-2020 13:06:45 ]
I'll give you something to do
pi_194645538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar ik lééf al 11 jaar voor conventies en fandom en cosplay en heb al mijn vrienden er ook van, dus dan kan ik best voor tot errgens volgend jaar, maar op de lange termijn niet. Ik wil geen nieuw leven op de lange termijn, ik wil mijn hobby, alles waar ik voor leef, terug. En de zekerheid hebben dat dat gebeurt. Ik heb heb niets met rustig in de natuur wandelen of andere BS, ik wil gewoon mijn leven terug en weer in vrijheid m'n hobbies kunnen beoefenen.

Maar dat is natuurlijk ook zo, geen expert of politicus of wie dan ook zegt dat er nooit meer grote evenemten komen of dat de anderhalve meter voor eeuwig is. Voor nu voel ik me dan ook prima, en ben niet meer suicidaal, omdat ik WEET en niet meer twijfel dat dit niet voor eeuwig is. DAT zou een wereld zijn waar ik, en meeste vrienden zeggen hetzelfde, letterlijk niet in zou willen leven. Nooit meer knuffelen met leuke mensen op een leuk event waar je gezellig kan doen en vrienden kan maken? Nooit meer huggen en samen op de foto durven te gaan met leuke cosplayers op een con omdat je iedereen moet beschouwen als een potentiële infectiebron? FUCK IT, dat is geen leven.

Maar ik weet dat het terugkomt ooit, uiterlijk eerste helft 2022 toch wel, en houd me daar aan vast, en voor de perdiode tot dan doe ik idd wat jij zegt. Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel, want anders houd ik het mentaal niet vol, maar verder is dat een goed advies voor de periode van nog 0,5 - 1,5 jaar die we zullen moeten overbruggenn tot de pandemie over is en we alemaal weer kunnen doen wat we leuk vinden.

Dit voor eeuwig zou geen leven zijn, maar dat is dan ook niet aan de orde, geen expert of politicus die dat verwacht.
Stop nou simpelweg eens met denken over wat je had willen doen. Gewoon helemaal.

Alleen maar bedenken wat je nu wel kunt doen, hoe je dat aanpakt en prik een moment waarop je daarmee begint.

Zonder terug te kijken op wat je deed. Gewoon niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194645541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:55 schreef eragon2890 het volgende:
Of mis ik nu iets?
Ja, je verhaal klopt deels.
Er worden veel meer mensen immuun voor corona en dat is positief.

Maar de MAAR die hier achter zit:
De zorg kan dit niet aan.
De IC's zullen dan echt over lopen.
Met als gevolg dat er heel veel mensen zullen sterven die niet hoeven te sterven, en dat er geen reguliere ziekenhuis zorg meer verleent kan worden. Dus mensen met een hartoperatie zullen sterven of mensen met kanker zullen sterven.

Voor dit kiest Nederland niet.
pi_194645553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Heel goed gezegd.
Er is genoeg wat je kan doen maar inderdaad anders, en ik geloof ook dat mensen lijden aan minder sociaal contact.

Echter moet je zo denken: Nu even dit jaar op de tanden bijten. Dan kun je volgend jaar alles weer.
Laat je nu de teugels vieren dan kun je straks in 2021 ook nog veel minder.
Zoals ik op hem reageerde, ik ben het met jullie eens in het basisidee "houd je nu in, straks kan alles zowieso weer, houd je daar aan vast, neem je voor dan je oude leven helemaal op te pakken en helemaal los te gaan als je van festivals en iedereen knuffelen enzo houd, maar vind voor nu wat anders leuks om deze periode door te komen, wat is 1-2 jaar op een mensenleven?", want dat is het idee van jullie volgens mij?

Maar. Ik snap dus niet je redenering. Leg me dat nu toch eens uit,ik snap dat het oneerlijk voelt, maar volgens mij zorgt groepsimmuniteit er toch echt voor dat juist de maatregelen negeren ze sneller overbodig maakt.

Het maakt daarvoor toch niet uit of dat volgend jaar gebeurt door een vaccin of nu omdat het snel verspreid?
#WeesGeenWhales
pi_194645562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 12:47 schreef hartloper het volgende:
2020 kunnen we afschrijven qua sociale dingen.
Ik denk dat 2021 ook een groot deel van het jaar afgeschreven kan worden.
Met name omdat ik een flinke golf verwacht de eerste maanden van 2021.
Er van uitgaande dat er in 2021 een vaccin komt schat ik in dat we vanaf 2022 weer op kunnen krabbelen.
Grote evenementen zal denk ik minimaal nog een jaar duren, maar ik zou meer neigen naar op zijn vroegst 2022.

We verknallen het op DIT moment.
Je kunt toch niet met droge ogen een vooruitzicht geven dat het pas vanaf 2022 enigszins normaal gaat worden en dan verwachten dat mensen nu braaf binnen gaan zitten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194645572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:00 schreef eragon2890 het volgende:
Hoewel ik wel m; n vrienden nog knuffel
Door dat heel veel mensen denken en doen raken de IC's overvol met alle gevolgen van dien.
pi_194645574
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:07 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ja, je verhaal klopt deels.
Er worden veel meer mensen immuun voor corona en dat is positief.

Maar de MAAR die hier achter zit:
De zorg kan dit niet aan.
De IC's zullen dan echt over lopen.
Met als gevolg dat er heel veel mensen zullen sterven die niet hoeven te sterven, en dat er geen reguliere ziekenhuis zorg meer verleent kan worden. Dus mensen met een hartoperatie zullen sterven of mensen met kanker zullen sterven.

Voor dit kiest Nederland niet.
Ik had het over je verhaal dat het dan langer duurt voordat alles weer kan. Dat is dus gewoon niet waar. Dat duurt dan korter.

Dat zeggen is dus niet een manier om mensen te motiveren, want iederen met twee breincellen weet dat het gelul is, en andersom werkt, en denkt dus "hahahaha".
#WeesGeenWhales
pi_194645584
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:09 schreef hartloper het volgende:

[..]

Door dat heel veel mensen denken en doen raken de IC's overvol met alle gevolgen van dien.
Mijn huisarts denkt daar anders over zei letterlijk "met de huidige infectiedruk zie ik er geen probleem in", en ik wil niet weer suicidaal worden na een week en me baan kwijtraken en letterlijk 6 uur achter elkaar snachts huilend wakker liggen, dus dat stukje blijf ik gewoon doen. punt.
#WeesGeenWhales
pi_194645593
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar. Eliminatie is een illusie. 'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen. En als laatstgenoemde een belangrijke rol speelt in je leven (voor jeugd/jongeren) dan hebben die vrij weinig boodschap aan al die loze beloftes.
Maar dat vaccin komt waarschijnlijk volgend jaar al, vandaar.
#WeesGeenWhales
pi_194645617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:04 schreef eragon2890 het volgende:
Sterker nog, zoals ik net vroeg, volgens mij als we ons NIET houden aan de maatregelen, is er binnenkort juist ruimte voor versoepeling
Nee, die illusie moet je even uit je hoofd halen.
Er zijn meer problemen dan alleen dat mensen ziek worden.
Het ziek zijn is nog niet zo het probleem, maar de zieke mens niet kunnen behandelen door dat het ziekenhuis vol ligt is het probleem.

En geloof mij ... bij weer een golf zullen er veel zorgverleners uit vallen.
Dus een nog groter probleem.
Men is nu nog aan het bij komen van de eerste golf, want dat was geen kattepis.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef galantis het volgende:
Dit is gewoon niet waar.
Je hebt gelijk

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:05 schreef galantis het volgende:
'Alles weer kunnen' resulteert direct weer in een toename, dus dat komt echt niet voor het vaccin. De 1,5 meter is heilig geworden, en feesten/festivals compleet afgezworen
Klopt. Dat laat het nu wel weer zien.

Qua feesten en evenementen ... verzekeringen zullen ook veel moeilijker gaan doen.
Ik denk dat na volgend jaar helaas heel veel organisaties de stekker uit een feest moeten trekken.
Hetzelfde geldt voor muziekbands.
pi_194645622
Ik zou die gasten gewoon meer vastbinden of bed ofzo? Het is maar even niet anders.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194645637
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat vaccin komt waarschijnlijk volgend jaar al, vandaar.
Ja maar na een geslaagd vaccin mag alles sowieso weer, en ervoor niet, dus dan maakt het geen zak uit of je je ervoor aan de regels houdt of niet.
I'll give you something to do
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 13:14:09 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194645638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:13 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou die gasten gewoon meer vastbinden of bed ofzo? Het is maar even niet anders.
Doe normaal.
pi_194645655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt toch niet met droge ogen een vooruitzicht geven dat het pas vanaf 2022 enigszins normaal gaat worden en dan verwachten dat mensen nu braaf binnen gaan zitten?
Daarom was die oproep van die bejaarde man zo goed.
Zij zaten in de oorlog als kind en jongvolwassene jaren in een situatie waarin bijna niks kon. Door oorlog.
En wij jengelen nu dat we ‘niks’ mogen, voor een paar maanden.
pi_194645663
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:14 schreef maily het volgende:

[..]

Doe normaal.
Hoezo? Die mensen zijn blijkbaar moeilijk te hanteren en je doet wat je kan. Maar wat niet kan dat kan niet.

Is ook niet als straf bedoeld he maar gewoon kijken waar je op tijd en/of moeite kunt besparen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194645667
Sterker nog, onder dat "niks mogen" valt 90% luxe gebeuren wat in de jaren 50, 60 en zelfs 70 niet eens bestond.
Pure luxe.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194645672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
"houd je nu in, straks kan alles zowieso weer,
Probeer dat uit je hoofd te zetten. Want niemand op de wereld weet of alles weer kan zoals voor corona.
Waarschijnlijk is het antwoord helaas nee.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef eragon2890 het volgende:
maar volgens mij zorgt groepsimmuniteit er toch echt voor dat juist de maatregelen negeren ze sneller overbodig maakt.
er worden dan teveel mensen ziek in 1x met als gevolg dat de Nederlandse gezondheidszorg het niet aan kan.Zo is het simpelste gezegd.
pi_194645708
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Je kunt toch niet met droge ogen een vooruitzicht geven dat het pas vanaf 2022 enigszins normaal gaat worden en dan verwachten dat mensen nu braaf binnen gaan zitten?
Maar wij als zorgverleners mogen wel verwachten dat we overspoeld worden door zieke mensen?
En de mensen die een eigen bedrijf hebben mogen wel verwachten dat hun bedrijf failliet gaat door dat mensen zich niet aan de regels houden?

Je hoeft ook niet binnen te zitten.
Je mag in Nederland nog heel veel. Op anderhalve meter afstand.

Zolang we laten zien dat we daar niet mee om kunnen gaan, zoals nu het geval blijkt, zullen teugels aan getrokken worden en dingen verplicht gaan worden. Bv verplichte quarantaine.
Vind ik dat leuk? Nee
Maaar het is nu eemaal zo.
pi_194645762
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stop nou simpelweg eens met denken over wat je had willen doen. Gewoon helemaal.

Alleen maar bedenken wat je nu wel kunt doen, hoe je dat aanpakt en prik een moment waarop je daarmee begint.

Zonder terug te kijken op wat je deed. Gewoon niet.
Hier heb ik een woord op: "DOEI".

Luister. Dit is letterlijk mijn leven. Ik kan accepteren dat het even niet kan, tot er een vaccin of medicijn is, tot de pandemie over is. En tot die tijd doen wat je zegt.

Maar het zou toch *achterlijk* zijn om maar gewoon te zeggen "alles wat we al duizenden jaren leuk vinden" voor 2020 doen we gewoon nooit meer? Ben je goed bij je hoofd? Fuck, ik moet stoppen met hierover te denken, want ik merk letterlijk na maanden nu weer suicidale gedachtes in mijn hoofd opkomen als een direct gevolg vasn dit lezen en het überhaupt contempleren.

Luister. Fandom en conventies zijn LETTERLIJK mijn leven. Ik heb AL mijn vrienden daarvan. Ik zal NOOIT accepteren dat dat gewoon niet meer bestaat, en dat hoeft ook niet, want NIEMAND voorspeld dat. NIEMAND (die niet een achterlijke mongool is) voorspelt dat we voor eeuwig met 1,5 m hoeven leven en nooit meer een groot evenement kunnen doen.

Dus: je mindset is slim VOOR NU. Maar het is óók belangrijk dat mensen zich realiseren dat dit niet voor eeuwig is, dat de pandemie ooit eindigt, en dat we daarna weer kunnen doen wat we leuk vinden. Dat is belangrijk voor je mentale gezondheid ook.

Ik kan niet "gewoon niet" nadenken aan het feit dat alles wat ik leuk vond in het leven van me is afgenomen, dat is een mongolen-idee. Ik kan wel accepteren dat het *tijdelijk* tot het einde van de pandemie niet kan tot ergens volgend jaar of begin 2022, en dat het dan gewoon weer terugkomt omdat elke expert en politicus dat verwacht en duizenden mensen er naar snachten en ze al gepland staan voor als het weer kan, en in de tussentijd nu iets anders verzinnen om te doen. Zie je het verschil?

Maar nee, ik kan niet gewoon niet meer denken aan waar sinds 2009 letterlijk mijn hele leven om draaide, al mijn vrienden uit komen, etc. Dat zou toch debiel zijn?

En toch ook nergens voor nodig? Na de pandemie komt het gewoon terug, als de 1,5m eraf is of het nu komend jaar is of het jaar daarna, worden er gewoon weer evenementen georganiseerd, dus waarom in godsnaam zou ik me daar niet aan vast mogen houden om deze kutperiode door te komen, en tegelijk iets vinden om nu te doen?

Nogmaals, ik kan niet, wil niet, en ga niet, accepteren dat letterlijk alles waar ik voor leef permanent verdwenen zou zijn. Als je dat wilt kan je doodvallen. Dan pleeg ik direct zelfmoord, als ik dat echt zou denken. Zoals ik zeg, ik voel mezelf nu al letterlijk misselijk worden en een woedeaanval opkomen bij uberhaupt het idee.

Maar gelukkig hoeft dat ook niet, want dit is niet voor eeuwig. Dus, ik houd me er aan vast, dat het na de pandemie gewoon terugkomt, zoals Rutte ook steeds zegt, en wat ook common sense is, en verheug me daar op voor door terugte denken aan hoe leuk het altijd was en hoe geweldig de eerste keer gaat worden als straks alles weer kan, en in de tussentijd doe ik wat jij zei en verzin wat anders voor de tussenperiode.

Maar het si compleet, achterlijk, debiel, gestoord, en ook niet mentaal gezond, om maar gewoon te doen alsof mijn leven niet meer bestaat en alles wat ik leuk vind erin maar gewoon verdwenen is en vrolijk fluitend te proberen verder te gaan. Dat is een idiote suggestie, en ook helemaal niet ndoig, want die 1,5m en restricties op events enzo is niet voor eeuwig.
#WeesGeenWhales
pi_194645769
Ik hoop ook echt dat het gaat lukken bij een wel toenemende ziektebelasting door Covid-`19 om onze zorgverleners normale 36 urige werkweken te laten maken.

Anders is het burn-out effect en de groep die ontslag neemt straks zo groot, dat we niet meer van een structureel tekort aan zorgpersoneel moeten spreken, maar van een acuut belemmerend te kort aan zorgpersoneel.

Ook daarom moet de instroom naar de verpleegafdelingen en IC's nu al omlaag.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194645779
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:09 schreef eragon2890 het volgende:
Ik had het over je verhaal dat het dan langer duurt voordat alles weer kan. Dat is dus gewoon niet waar. Dat duurt dan korter.
Als er meer mensen ziek worden en de IC overbelast is dan kunnen we alles op onze buik schrijven.
Eerst moet die zorg stabiel zijn, alvorens er verder versoepeld kan worden en dus meer kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef eragon2890 het volgende:
met de huidige infectiedruk zie ik er geen probleem in"
Klopt, maar we weten hoe snel die omhoog kan schieten.
Krom antwoord van een arts.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef eragon2890 het volgende:
dus dat stukje blijf ik gewoon doen. punt.
Ik vind dat niet fair ten opzichte van je vrienden en familie.
Jij kan je daar wel goed bij voelen maar je kan andere ook ziek maken.
Stel je voor je besmet je ouders of je opa of oma. Wil jij hun dood op je geweten hebben?
Of ze naar adem moeten zien happen tgv corona?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:10 schreef eragon2890 het volgende:
k wil niet weer suicidaal worden na een week en me baan kwijtraken
Je hebt dan wellicht professionele hulp nodig. Triest als een huisarts je dan niet door stuurt.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:24:18 #50
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194645784
Kort je verhaal in en stuur het naar de kranten, geheid minstens 1 die het plaatst.

Tevens sterkte.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194645785
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:15 schreef mootie het volgende:
Zij zaten in de oorlog als kind en jongvolwassene jaren in een situatie waarin bijna niks kon
Dit is gewoon aantoonbaar niet waar. Het voetbal ging bv. overal gewoon door. Sterker nog:
quote:
Voetbal bleef in Nederland tijdens de bezetting niet alleen populair, het werd zelfs nog veel populairder dan voorheen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog verdubbelde het bezoek aan voetbalwedstrijden ongeveer
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194645798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:19 schreef hartloper het volgende:
Maar wij als zorgverleners mogen wel verwachten dat we overspoeld worden door zieke mensen?
Maar jullie worden helemaal niet overspoeld momenteel. Verre van.

quote:
En de mensen die een eigen bedrijf hebben mogen wel verwachten dat hun bedrijf failliet gaat door dat mensen zich niet aan de regels houden?
En de bedrijven die failliet gaan omdat we tot begin 2022 krampachtig blijven leven?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194645799
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:14 schreef galantis het volgende:
Ja maar na een geslaagd vaccin mag alles sowieso weer, en ervoor niet, dus dan maakt het geen zak uit of je je ervoor aan de regels houdt of niet.
Druk op de gezondheidszorg is hier het antwoord op.

Als jou vader een hartaanval krijgt en hij moet met spoed naar de IC.
Dan heb je kans dat er wordt gezegd: Beste man, we laten u rustig en pijnloos overlijden.
Anders had hij wellicht op de IC opgenomen kunnen worden en behandeld kunnen worden.

Van maart tot mei ofzo lagen de ziekenhuizen enkel vol met corona patienten.
Er heeft zoveel reguliere zorg onder geleden, dat is vreselijk. Er zijn ook heel veel mensen aan gestorven.
pi_194645850
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:16 schreef AQuila360 het volgende:
Die mensen zijn blijkbaar moeilijk te hanteren en je doet wat je kan.
Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
pi_194645885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar jullie worden helemaal niet overspoeld momenteel. Verre van.

Nu niet inderdaad.
Maar men realiseert zich niet hoe snel het kan gaan.
In februari lagen er 2 mensen in het ziekenhuis in Tilburg. 3 weken later lag alles bomvol.
pi_194645886
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:25 schreef hartloper het volgende:

[..]

Druk op de gezondheidszorg is hier het antwoord op.

Als jou vader een hartaanval krijgt en hij moet met spoed naar de IC.
Dan heb je kans dat er wordt gezegd: Beste man, we laten u rustig en pijnloos overlijden.
Anders had hij wellicht op de IC opgenomen kunnen worden en behandeld kunnen worden.

Van maart tot mei ofzo lagen de ziekenhuizen enkel vol met corona patienten.
Er heeft zoveel reguliere zorg onder geleden, dat is vreselijk. Er zijn ook heel veel mensen aan gestorven.
M'n moeder gaat normaal gesproken twee keer per jaar op controle voor haar hart, maar die afspraak is van het voorjaar verzet naar het najaar, en ondertussen heeft ze van de zomer dus klachten gekregen (wat anders bij de controle van het voorjaar al was opgevallen) en kon ze de medische molen in. Wat ze het liefst uitstelde tot die controle want ziekenhuizen worden nog gezien als eng en mensen willen de artsen ontzien, zijn bang daar besmet te raken, enz. Maar ik hoop dus niet dat de ziekenhuizen weer overspoeld raken en m'n moeder een bepaalde ingreep niet kan ondergaan omdat iemand zo nodig moest knuffelen met z'n conventievriendjes. Door dat geknuffel van anderen durf ik niets te ondernemen - ook niet op anderhalve meter afstand. Zoals stadswandelingen met een gids, of de bioscoop, of het museum. Dingen die nu mogelijk zijn maar nee, ik zit ook al die tijd binnen, en lees dan keer op keer over free hugs en conventies en furry's en weet ik veel wat je leuk vindt, terwijl ik me hier thuis zit op te vreten. Ik heb nu bijvoorbeeld al een week niemand gesproken en ben misschien tien minuten buiten geweest (was ook veel te warm trouwens :') ).
Maar hey, ga lekker knuffelen.
Tap tap tap
pi_194645894
@hartloper
Wouw. Goed geschreven. Dank je.
Definitely not CIA
pi_194645907
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:31 schreef hartloper het volgende:
In februari lagen er 2 mensen in het ziekenhuis in Tilburg. 3 weken later lag alles bomvol.
Uiteraard, maar het is nu geen februari en de meeste Nederlanders hebben hun gedrag significant aangepaste t.o.v. februari (ondanks dat sommigen graag anders geloven).

En zo snel als ze vol liepen, zo snel liepen ze in mei/juni ook weer leeg.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194645917
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:16 schreef hartloper het volgende:

[..]

Probeer dat uit je hoofd te zetten. Want niemand op de wereld weet of alles weer kan zoals voor corona.
Waarschijnlijk is het antwoord helaas nee.
[..]

Hoezo? Je zegt toch zelf ook "als we nu jaartje inhouden kan alles volgend jaar weer" en "als er een golf komt niet, ik zie grote evenemten enzo dan pas weer vanaf begin 2022"?

Dan zeg je toch zelf ook dat het gewoon weer kan straks? De vraag is alleen, 2021 of 2022?

En nee, ik kan het niet uit me hoofd zetten. Ik moet gewoon weten dat de 1,5meter niet voor eeuwig is, dat ik straks gewoon weer naar een conventie kan, iemand met een leuke cosplay kan zijn, kan knuffelen, smaen foto kan maken, vrienden kan maken, gezellig kan doen, met andere worden een normaal sociaal leven, gewoon een fucking MENS kan zijn.

Ik wil, kan, en ga niet accepteren dat we permanent op 1,5 m afstand van elkaar moeten blijven de rest van mijn leven en nooit meer normaal naar een event kan gaan of mensen kan knuffelen. Ik kan er best mee leven (behalve bij m'n vrienden dus) tot er een vaccin of medicijn is, maar op de lange termijn, na de pandemie, wil ik gwoon mijn leven terug, mijn vrijheid terug, en dus weer gewoon naar events kunnne zonder 1,5m.

Ik wil niet de rest van mijn leven op 1,5m afstand moeten blijven van iedereen, nooit meer spontaan mogen doen, nooit meer mogen knuffelen, nooit meer samen op de foto mogen, iedereen altijd beschouwen spastisch als een wandelend virus, dat is geen bestaan, dan wil ik DOOD. En als je even op reddit kijkt in de support thread of de mental health polls uit Amerika bekijkt, letterlijk miljoenen met mij.

Dus, tot vaccin/medicijn? Prima. Maar daarna wil ik gewoon weer events, zonder 1,5m. en dan wil ik geoon vrij rond kunnen lopen zonder looproutes, vrienden kunnen maken, huggen, fotos maken samen, nieuwe mensen leren kennen, leuke cosplays bewonderen, props uitwisselen, en alle andere normale menselijke dingen doen die we gewoon botweg nodig hebben als sociale wezens. Ik mag dan wel asperger heb, ik ben niet een letterlijk onmenselijke contactgestoorde robot zonder gevoel die plezier kan maken uit autistisch "safe" fun hebben op 1,5m waar elke ziel, plezier, en spontantieit uit is getrokken de rest van mijn "leven". Daar pas ik voor.Vaccins, medicijnen, pandemie over, DOOR.

En voor zover ik kan zijn, voorspelt elke expert en politicus ook gewoon dat dat weer kan. Kluytmans ("ik zie de1,5m op termijnj ook niet als houdbaar"), Osterhaus, Van Gucht, Fauci, Rutte, iedereen. Ik heb nog niet één nederlandse expert gezien eigenlijk die iets anders beweert. Nergens.

Dus ik denk niet dat ik me veel zorgen hoef te maken. Wat goed is, want ik wil hier niet aan gaan twijelen, want dan lig ik weer 6 uur bibberend in angstzweet suicidaal te huilen in bed vannacht. Dat is al 3 maanden bijna niet gebeurt omdat ik heb geaccepteerd dat dit iets tijdelijks is, en dat wil ik graag zou houden.

[ Bericht 9% gewijzigd door eragon2890 op 20-08-2020 13:38:17 ]
#WeesGeenWhales
pi_194645935
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:31 schreef hartloper het volgende:

[..]

Nu niet inderdaad.
Maar men realiseert zich niet hoe snel het kan gaan.
In februari lagen er 2 mensen in het ziekenhuis in Tilburg. 3 weken later lag alles bomvol.
In de 2e lijns zorg is men nog -lang- niet door het volume patienten heen die niet gezien zijn tijdens de eerste golf; die verdringen nu ook de mensen die nu een zorgvraag hebben nog steeds flink.
Die golven zie je niet in RIVM cijfers, niet in persconferenties, maar wel in de uitpuilende agenda's van poliklinieken, die allemaal ook hun capaciteit hebben moeten reduceren om 1.5m mogelijk te maken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194645936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n moeder gaat normaal gesproken twee keer per jaar op controle voor haar hart, maar die afspraak is van het voorjaar verzet naar het najaar, en ondertussen heeft ze van de zomer dus klachten gekregen (wat anders bij de controle van het voorjaar al was opgevallen) en kon ze de medische molen in. Wat ze het liefst uitstelde tot die controle want ziekenhuizen worden nog gezien als eng en mensen willen de artsen ontzien, zijn bang daar besmet te raken, enz. Maar ik hoop dus niet dat de ziekenhuizen weer overspoeld raken en m'n moeder een bepaalde ingreep niet kan ondergaan omdat iemand zo nodig moest knuffelen met z'n conventievriendjes. Door dat geknuffel van anderen durf ik niets te ondernemen - ook niet op anderhalve meter afstand. Zoals stadswandelingen met een gids, of de bioscoop, of het museum. Dingen die nu mogelijk zijn maar nee, ik zit ook al die tijd binnen, en lees dan keer op keer over free hugs en conventies en furry's en weet ik veel wat je leuk vindt, terwijl ik me hier thuis zit op te vreten. Ik heb nu bijvoorbeeld al een week niemand gesproken en ben misschien tien minuten buiten geweest (was ook veel te warm trouwens :') ).
Maar hey, ga lekker knuffelen.
Mooie aanvulling!
Dit bedoel ik nu.
Jou mama is de dupe geworden van iemand die geen reguliere zorg heeft gekregen door corona.

Dit gaat ook weer gebeuren als we het nu niet onder controle weten te behouden.
Daarom mensen ... let hierop. Lees dit verhaal en snap het aub.
pi_194645958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Uiteraard, maar het is nu geen februari en de meeste Nederlanders hebben hun gedrag significant aangepaste t.o.v. februari (ondanks dat sommigen graag anders geloven).
Hadden hun gedrag. Als ik nu beelden zie, waar ik wellicht anders naar kijk, schrik ik van heel veel dingen.
Mensenmassa's. Knuffelsessies. Etc.
Daarom liep het in juni ook weer zo snel leeg.
pi_194645964


[ Bericht 100% gewijzigd door eragon2890 op 20-08-2020 13:35:54 ]
#WeesGeenWhales
pi_194645987
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:35 schreef hartloper het volgende:

[..]

Hadden hun gedrag. Als ik nu beelden zie, waar ik wellicht anders naar kijk, schrik ik van heel veel dingen.
Mensenmassa's. Knuffelsessies. Etc.
Daarom liep het in juni ook weer zo snel leeg.
Nee, hebben*.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194646000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar het is nu geen februari en de meeste Nederlanders hebben hun gedrag significant aangepaste t.o.v. februari (ondanks dat sommigen graag anders geloven).

En zo snel als ze vol liepen, zo snel liepen ze in mei/juni ook weer leeg.
Wat fijn is, want we willen niet terug naar de vorige situatie.

Dat leeglopen is ook een beetje cru gezegd. De mensen die niet dood zijn gegaan, zijn ontslagen maar hebben nu nog steeds last van de gevolgen. Best een poffer voor je lichaam.
pi_194646020
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:37 schreef Azula het volgende:
zijn ontslagen maar hebben nu nog steeds last van de gevolgen. Best een poffer voor je lichaam.
Dat is ook nog maar de vraag. Niemand die enig zicht heeft op het aantal mensen dat daadwerkelijk langdurige schade overhoudt. Uiteraard circuleren er allerlei berichten rond, maar een bericht als 'tientallen mensen weer gewoon de oude na coronainfectie' is nou eenmaal niet nieuwswaardig. En artsen zien natuurlijk alleen de mensen bij wie het slecht gaat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194646021
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:32 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoezo? Je zegt toch zelf ook "als we nu jaartje inhouden kan alles volgend jaar weer" en "als er een golf komt niet, ik zie grote evenemten enzo dan pas weer vanaf begin 2022"?

Dan zeg je toch zelf ook dat het gewoon weer kan straks? De vraag is alleen, 2021 of 2022?

En nee, ik kan het niet uit me hoofd zetten. Ik moet gewoon weten dat de 1,5meter niet voor eeuwig is, dat ik straks gewoon weer naar een conventie kan, iemand met een leuke cosplay kan zijn, kan knuffelen, smaen foto kan maken, vrienden kan maken, gezellig kan doen, met andere worden een normaal sociaal leven, gewoon een fucking MENS kan zijn.

Ik wil, kan, en ga niet accepteren dat we permanent op 1,5 m afstand van elkaar moeten blijven de rest van mijn leven en nooit meer normaal naar een event kan gaan of mensen kan knuffelen. Ik kan er best mee leven (behalve bij m'n vrienden dus) tot er een vaccin of medicijn is, maar op de lange termijn, na de pandemie, wil ik gwoon mijn leven terug, mijn vrijheid terug, en dus weer gewoon naar events kunnne zonder 1,5m.

Ik wil niet de rest van mijn leven op 1,5m afstand moeten blijven van iedereen, nooit meer spontaan mogen doen, nooit meer mogen knuffelen, nooit meer samen op de foto mogen, iedereen altijd beschouwen spastisch als een wandelend virus, dat is geen bestaan, dan wil ik DOOD. En als je even op reddit kijkt in de support thread of de mental health polls uit Amerika bekijkt, letterlijk miljoenen met mij.

Dus, tot vaccin/medicijn? Prima. Maar daarna wil ik gewoon weer events, zonder 1,5m.

En voor zover ik kan zijn, voorspelt elke expert en politicus ook gewoon dat dat weer kan. Kluytmans ("ik zie de1,5m op termijnj ook niet als houdbaar"), Osterhaus, Van Gucht, Fauci, Rutte, iedereen. Ik heb nog niet één nederlandse expert gezien eigenlijk die iets anders beweert. Nergens.

Dus ik denk niet dat ik me veel zorgen hoef te maken. Wat goed is, want ik wil hier niet aan gaan twijelen, want dan lig ik weer 6 uur bibberend in angstzweet suicidaal te huilen in bed vannacht. Dat is al 3 maanden bijna niet gebeurt omdat ik heb geaccepteerd dat dit iets tijdelijks is, en dat wil ik graag zou houden.
Je mag die gedachten hebben en als je dat gerust stelt is het prima.
Ik ben niet je hulpverlener maar gewoon een mede fokker.

Ik wil je wel een ding mee geven:
Hoop hebben is heel goed. Maar hoop is altijd hoop.
Als hoop niet uit komt of omdat je gebrainwashed bent door foutief denken (let op: ik zeg niet dat dit bij jou zo is) dan krijg je een mega harde klap als dan eens iets NIET kan uitkomen.

PS: Als het je aan het hart gaat dit topic is het misschien beter om het over te slaan. We willen allemaal niet dat je vannacht je niet lekker voelt.

Hou je haaks!
Ik hoop dat het goed af loopt
pi_194646053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat is ook nog maar de vraag. Niemand die enig zicht heeft op het aantal mensen dat daadwerkelijk langdurige schade overhoudt. Uiteraard circuleren er allerlei berichten rond, maar een bericht als 'tientallen mensen weer gewoon de oude na coronainfectie' is nou eenmaal niet nieuwswaardig. En artsen zien natuurlijk alleen de mensen bij wie het slecht gaat.
Het long revalidatie centrum naast mijn werk bestaat veelal uit corona patienten die na maanden nog steeds moeten herstellen.
Corona, de ernstige vorm sowieso, deelt stevige klappen uit aan je hele lichaam.
Waarschijnlijk zelfs aan je hersenen
pi_194646087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, hebben*.
Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Tap tap tap
pi_194646094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:42 schreef hartloper het volgende:

[..]

Het long revalidatie centrum naast mijn werk bestaat veelal uit corona patienten die na maanden nog steeds moeten herstellen.
Corona, de ernstige vorm sowieso, deelt stevige klappen uit aan je hele lichaam.
Waarschijnlijk zelfs aan je hersenen
Dit kan ik bevestigen; revalitatie en fysiotherapie kunnen qua deze patientgroep het werk niet aan
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194646118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is ook nog maar de vraag. Niemand die enig zicht heeft op het aantal mensen dat daadwerkelijk langdurige schade overhoudt. Uiteraard circuleren er allerlei berichten rond, maar een bericht als 'tientallen mensen weer gewoon de oude na coronainfectie' is nou eenmaal niet nieuwswaardig. En artsen zien natuurlijk alleen de mensen bij wie het slecht gaat.
Bij het doormaken van een lichte besmetting is het daarna weer prima ja. Als je op een Corona afdeling of IC hebt gelegen, was het een ernstige besmetting waar zowat al je organen een opdoffer van hebben gekregen.

Dat het bij velen niet zo loopt maakt de gevallen die gewoon arbeidsongeschikt zijn geworden niet minder erg ofzo. Van de IC betekent niet uit je lichaam.
pi_194646120
@eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.

Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.

(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Definitely not CIA
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:53:40 #73
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194646217
Hier doen mensen die zich niet aan de regeltjes houden natuurlijk helemaal niks mee, dus hopelijk heeft het je in elk geval opgelucht om dat hele stuk te typen.
pi_194646258
Bedankt voor je harde werk, dat wil ik graag zeggen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194646300
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:39 schreef hartloper het volgende:

[..]

Je mag die gedachten hebben en als je dat gerust stelt is het prima.
Ik ben niet je hulpverlener maar gewoon een mede fokker.

Ik wil je wel een ding mee geven:
Hoop hebben is heel goed. Maar hoop is altijd hoop.
Als hoop niet uit komt of omdat je gebrainwashed bent door foutief denken (let op: ik zeg niet dat dit bij jou zo is) dan krijg je een mega harde klap als dan eens iets NIET kan uitkomen.

PS: Als het je aan het hart gaat dit topic is het misschien beter om het over te slaan. We willen allemaal niet dat je vannacht je niet lekker voelt.

Hou je haaks!
Ik hoop dat het goed af loopt
Nou, het thread niet meer volgen gaat nu ook niet meer helpen, het zaadje twijfel is na ruim 2maanden alweer gezaait. Je bedoelt het vast goed, en dat waardeer ik, maar:

Ik zie gewoon je niet uitleggen waarom je eerst zegt "dan kan alles volgend jaar weer "en "of grote evenemetnen pas vanaf begin 2022", wat exact is waar ik ook van uitga, en dan ineens doet alsof we voor de rest van de eeuwigheid 1,5m afstand moeten houden. Ik wordt van die gedachte direct letterlijk wanhopig. Ik krijg er een onmiddelijke zenuwinzinking in, en het enige wat me daar uithaalt is iemand die me geruststelt dat het niet waar is.

Ik kan me niet haaks houden. Er zijn twee opties: of die 1,5m gaat eraf, of ik en al mijjn vrienden willen dood. Een tussenwg is er niet. We willn gewoon niet leven in een wereld waar, wel wat ik hierboven schreef; "ik als een autistisce gevoelloze robot aleen maar naar santized safe fun events kan gaan met elke ziel, spontaniteit, en plezier eruitgezogen". Sorry, we zijn niet contactgestoord. ZElfs als (lichte) autist wil ik daar gewoon niet eens aan denken.

Ik wil gewoon ZEKER WETEN, en tot je die ene zin schreef wist ik dat ook al maanden, dat ik weer, en dat kan best tot 2021 of 2022 duren, dat NA de pandemie de 1,5meter opgeheven wordt, en ik en mijn vrienden dus gewoon naar een conventie kunnen, vrij rond kunnen lopen, vrij kunnen pratne met elkaar, nieuwe vrienden kunnen maken, samen op de foto mogen, knufflen met random mensen die er rondlopen, en gewoonn NORMAAL MENSELIJK kunnen doen!!!

En gezien het feit dat letterlijk ELKE expert in nederland ook steeds zegt dat wel zal kunnen, omdat we het virus gewoon goed genoeg onder controle krijgen met vaccins en medicijnen, en jij dit eerst ook zo, en ik het met je eens was over de huidige perdiode, zie ik niet in waarom je nog even me mentaal moest slopen nadat ik letterlijk zij dat ik me weer lekker voelde DOORDAT Ik die zekerheid voor mezelf had na het letterlijk vragen direct aan de absolute wereldtop, door die twijfel te zaaien, om DAARNA te zeggen dat het prima is als ik me daar aan vasthoud!

Waarom zouden Fauci, van Gucht, Kluytmans, Osterhaus, etc etc etc ongelijk hebben, en we niet straks gewoon weer zonder 1,5m van evenenten kunnen genieten? Vaker onze handen blijven wasssen, thuis bij ziekte, allemaal helelmaal voor, maar waarom zouden we na dit flutvirusje (in verhouding tot eerdere pandemiën waarna alle normale mensnelijke dingen gewoon weer terugkwamen), niet gewoon weer zonder afstand kunnen genieten van events en mensen kunnen knuffelen? WAAROM? Waarom denk je dat alle experts ongelijk hebben collectief in hun voorspellingen? En waarom zei ja dan eerst "volgend jaar kan alles weer gewoon" om daarna met die mentale moker te komen?

Geen therapie, geen hulpverlener, geen niets niet, gaat mij ooit, niet gewoon dood willen laten gaan, als deze ellende permanent is. Dan spring ik uit het raam. Punt. En m'n vrienden ook. Ik ga gewoon botweg niet leven in een wereld waar ik nooit meer spontaan normaal gezellig lan doen met mijn medemens op een evetn. En voor nu hug ik mijjnn vrienden. En iederen die daar een pobleem mee heeft, heeft pech.

Mensen zijn groepsdieren. Apen in experiemtnen die opgroeiden zonder aanraking werden letterlijk gestoord, en agressief. Onderzoekers maken zich al jaren ernstige zorgen over het feit dat er steeds minder positive touch is.

Ik woon op mezelf. Knuffels, crowds, evenementen, gezelligheid etc: ze zijjn geen luxe. Het zijn primaire (mentale) levensbehoeften. Dit is een bekend wetenschappelijk gegeven. Een die jij als het goed is weet gezien je werk.

Een wereld waarin knuffels, samenkomen, etc permanent onmogelijk zijn (of je bij een event geforceerd 1,5m uit elkaar moet staan en nooit spontaan plezier mag hebben, gek mag doen, etc.) is LETTERLIJK onmenselijk.

Het kan toch niet zo zijn dat dat permanent wordt?

Of bedoel je iets anders? Maar wat dan? Ook jij kan toch niet denken dat die 1,5m en geen events permanent worden, ook na een vaccin of mediicijj? Dat zij je eerst toch ook helemaal niet?

Er zijn dan twee opties:

1) ik pleeg zelfmoord

2) (veel waarschijnlijker) ik laat Nederland de kolere genieten, bedankt voor het betalen van mijn 2 universitaire studies van je belastinggeld, en verkas naar het eerste beste land waar alles gewoon weer mag. China ziet er momenteel goed uit wat ik zie van Wuhan dit weekend, en ik weet dat de clubs enzo in Shenzhen bv. alweer open zijn vanaf januari. Er zijn daar letterlijk nog 0 restricties. Ga ik lekker daar leven de rest van m'n leven. Poltiieke vrijheid kan me dan gestolen worden in ruil voor de sociale, en twee weken quarantaine, kosten, en Chinees moeten leren heb ik GRAAG over voor weer normaal menselijk sociaal kunnen leven! (Bedenk je overigens even hoeveel Jonge mensen dat ook gaan doen, wat deze braindrain betekent voor onze economie, en of je dat wilt stimuleren, maar dat terzijde).
#WeesGeenWhales
  donderdag 20 augustus 2020 @ 13:58:25 #76
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194646309
quote:
13s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener. Alsof een pandemie de normaalste zaak van de wereld is en elke paar jaar voorbij komt.

Doe ff normaal. Dat is het niet. Mensen in de zorg hebben niet gekozen voor een pandemie als deze.

Dus roepen dat het bij je vak hoort en dat ze krijgen waar ze voor geleerd hebben en dat ze vooral hun gore bakkes dicht moeten houden en al helemaal niet moeten zeiken voor meer geld slaat als een lul op een drumstel.
Deze baas!
pi_194646311
Ik ben zo’n persoon die 1,5 meter onzin vind. Die niet telkens de handen wast en zeker niet 20 seconden. Die niet thuisblijft bij een snotneus/hoesten/niezen. Die het mandje of de winkelwagen niet desinfecteert.

Ik heb niks met mensen, dus het kan me vrij weinig schelen, ook of ik zelf ziek zou worden. (Ik zit in risicogroep, heb het nog niet gehad.) Maar als je je werk niet meer leuk vindt, stop je er toch mee?

Zulke mensen als ik zijn er, en zullen er altijd zijn, hoe vaak je ook uitlegt hoe en wat. Als je andere mensen niet kan veranderen, verander dan iets bij jezelf (door dus bijv te stoppen met dit werk).
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_194646325
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:58 schreef -Ferb- het volgende:
Ik ben zo’n persoon die 1,5 meter onzin vind. Die niet telkens de handen wast en zeker niet 20 seconden. Die niet thuisblijft bij een snotneus/hoesten/niezen. Die het mandje of de winkelwagen niet desinfecteert.

Ik heb niks met mensen, dus het kan me vrij weinig schelen, ook of ik zelf ziek zou worden. (Ik zit in risicogroep, heb het nog niet gehad.) Maar als je je werk niet meer leuk vindt, stop je er toch mee?

Zulke mensen als ik zijn er, en zullen er altijd zijn, hoe vaak je ook uitlegt hoe en wat. Als je andere mensen niet kan veranderen, verander dan iets bij jezelf (door dus bijv te stoppen met dit werk).
Tnx, dankzij jou zit ik thuis tegen een leeg saai weekend op te hikken.
Tap tap tap
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:00:34 #79
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194646357
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tnx, dankzij jou zit ik thuis tegen een leeg saai weekend op te hikken.
Hij zegt toch dat hem dat niet boeit? Schuldgevoel aanpraten zal niet lukken hoor.
pi_194646399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:00 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat hem dat niet boeit? Schuldgevoel aanpraten zal niet lukken hoor.
Wel eng hoor, van die loslopende Ted Bundy's.
Tap tap tap
pi_194646447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tnx, dankzij jou zit ik thuis tegen een leeg saai weekend op te hikken.
Je bent niet alleen, of nou ja eigenlijk wel. :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:05:36 #82
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194646451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wel eng hoor, van die loslopende Ted Bundy's.
Tja, die heb je nou eenmaal. En stukjes over hoe zwaar je het hebt in de zorg, of in je privéleven, zullen daar niks aan veranderen.
pi_194646472
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.

Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.

(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Uhm, ik zie dat ik mijn hobby weer terugwil NA de pandemie, dat is onderdeel van weer normaal leven. Niet nu! Nu knuffel ik alleen af en toe een vriend, letterlijk om mentaal gezond te blijven. En gezien het feit dat ik sekswerk on the side doe als hobby en dat ook weer mag, met random strangers, denk ik dat af en toe een jonge gezonde vriend knuffelen dan weinig kwaad meer kan, EN ik heb het overlegd met mijn huisarts (en ook een pschycholoog trouwens herinner ik me nu), en die vonden het allebei prima.

En sorry, maar elke expert verwacht ongeveer dat die 1,5m niet voor eeuwig is en we weer events hebbne hierna, de politiek zet er keihard op in, en na de spaanse griep, zwarte dood, etc enzo gingen we ook weer normaal sociaal doen, dus ik zie erg weinig reden om aan te nemen waarom dat hierna anders zou zijn.

En inderdaad, daarom ben ik nog niet dood. Zelfmoord kan altijd nog als ik me vergis, even afwachten.

En wel, like I said, er hoeft maar EEN land te zijn waar men normaal gaat doen, en ik verkas gewoon lekker daarheen anders, probleem ook opgelost. Maar seriues, het feit dat in Niuew Zeeland, China, Bulgarije etc. men DIRECT na de pandemie (nieuw zeeland nu weer even niet maar thats besides the point) men gewoon meteen weer terug ging naar 100% normaal, lijkt me toch vrij duidelijk aan te geven dat dat wel de tendens is.

En zelfs tijdens de pandemie houd men zich er al niet aan. Laat staan dan erna! Mensden zijn sociale groepsdieren en zullen dat altijd blijven, het zit letterlijk in onze natuur.

De enige echte vraag is dus niet of ik over 2 jaar weer op een cosplay event rondloop, maar of dat er een is in Nederland, of in China, waar alles gewoon alweer mag. Voor m'n vrijheid verhuizen naar China, niet iets wat ik een jaar terug verwacht had :') Het kan verkeren!

Maar hoe dan, met een bachelor japans, en een master inforamtica, allebei van de uni, met een specialisatie in quantummechanica/computing, verwacht ik wereldwijd wel aan de bak te kunnne, dus ik kan gewoon verkassen naar wherever de hel ik weer normaal sociaal kan doen straks. China, nieuw-zeeland, bulgarije, IDC! XD Zal vast wel érgens kunnen, gezien dat het nu alweer gebeurt in die landen en de Chinese staatsmedia dat feest in Wuhan zelfs als reclame gebruiken.

Voor nu ga ik er nog van uit dat het in Nederland weer kan.
#WeesGeenWhales
pi_194646475
Daarom is het tijd voor een coronawet, met een goed doorwrocht hoofdstuk over DNA profilering en opsporingsbevoegdheden, zodat we aansprakelijkstelling, verhaalbaarheid en strafbaarheid goed en grondig regelen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194646503
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:32 schreef eragon2890 het volgende:
Dus ik denk niet dat ik me veel zorgen hoef te maken. Wat goed is, want ik wil hier niet aan gaan twijelen, want dan lig ik weer 6 uur bibberend in angstzweet suicidaal te huilen in bed vannacht. Dat is al 3 maanden bijna niet gebeurt omdat ik heb geaccepteerd dat dit iets tijdelijks is, en dat wil ik graag zou houden.
Een beetje offtopic, maar als ik het zo allemaal lees ben je (hoe zeg ik dat subtiel? hmm geen idee...) een Oxitocine junkie...
https://www.scientias.nl/(...)tere-kant-te-hebben/
pi_194646506
quote:
81s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:05 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Tja, die heb je nou eenmaal. En stukjes over hoe zwaar je het hebt in de zorg, of in je privéleven, zullen daar niks aan veranderen.
Nee stel je voor dat we in een samenleving terecht zouden komen. Brrr.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:12:47 #87
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194646556
quote:
13s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:09 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Nee stel je voor dat we een in samenleving terecht zouden komen. Brrr.
Mensen die geen fuck on anderen geven bestaan, daar doe jij of ik of ts zijn verhaal nis aan, jammer maar helaas. Daar kun je natuurlijk een mening over hebben, maar mijn punt was dat proberen in te spelen op hun emoties een totaal nutteloze oefening is.
pi_194646602
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:09 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Een beetje offtopic, maar als ik het zo allemaal lees ben je (hoe zeg ik dat subtiel? hmm geen idee...) een Oxitocine junkie...
https://www.scientias.nl/(...)tere-kant-te-hebben/
Klopt! Overigens wel eerste keer dat ik hier van hoor, zal verder onderzocht meoten worden. WAt bekend is dat knuffelaars zoals ik als we een tijd niet aangeraakt kunnen worden dat gewoon letterlijk niet vol KUNNEN Houden, zonder agressief te worden, suicidaal, depri, etc.

Dus leuk verhaal hierzo, maar ik blijf me vrienden knuffelen, want het alternatief is dat ik bij m'n klaten de computers sloop omdat ik m'n hoofd er niet bij kan houden, de irritante Karen klant op haar bek sla, en na twee weken emotionele marteling uit het raam spring. Dat is ook wat ik ervaarde, en toen ik het op ging zoeken, klopte het ook. Huidhonger is echt verschrikkelijk. Die neuropschyloog op tv had gelijk een paar weken terug toen hij zei "aanraking is een primaire levensbehoefte".

RIVM kwam natuurlijk ook niet voor niets met seksbuddys aanzetten tijd terug al.

Ik kan niet wachten tot dat vaccin er is en alles weer gewoon kan (ik ga dus uit van hier en anders wel in China waar het nu al zo is en dan verhuis ik lekker daarheen, dat is bijzaak verder), maar tot die tijd moet ik op z'n minst de knuffels hebben. Oxytocine is inderdaad leven. Op een con als ik like 50 mensen hug in een half uur voel ik ook gewoon letterlijk de warmte door me heen gaan.
#WeesGeenWhales
pi_194646610
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je bent niet alleen, of nou ja eigenlijk wel. :')
Het is ook echt een firstworldproblem :@
Tap tap tap
pi_194646640
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:53 schreef herverwijderd het volgende:
Hier doen mensen die zich niet aan de regeltjes houden natuurlijk helemaal niks mee, dus hopelijk heeft het je in elk geval opgelucht om dat hele stuk te typen.
Ja dat wel

quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
Bedankt voor je harde werk, dat wil ik graag zeggen.
Dankje

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:58 schreef eragon2890 het volgende:
k zie gewoon je niet uitleggen waarom je eerst zegt "dan kan alles volgend jaar weer "en "of grote evenemetnen pas vanaf begin 2022", wat exact is waar ik ook van uitga, en dan ineens doet alsof we voor de rest van de eeuwigheid 1,5m afstand moeten houden.
Als een vaccin er is geloof ik dat er veel meer kan.
Maar ik geloof er ook in dat de 1,5 meter voorlopig de nieuwe maatschappij is. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
Ik zeg niet dat het leven wat we hadden voor corona niet meer terug komt. Ik weet dat niet, niemand weet dat.
Geloof in hetgeen wat je wilt geloven en haal daar kracht uit. Niemand kan je die zekerheid geven.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 14:19:47 #91
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194646670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ja dat wel
Gelukkig.
En dan kan ik je verder alleen maar sterkte toewensen.
pi_194646677
Ik vind ook de naiviteit om te denken dat er na covid-19 niet meer nieuwe, mogelijk zelfs gevaarlijkere uitbraken zullen komen.

De transportsnelheid om de aardbol is zo groot, en de politieke verdeeldheid en spanningen (en daarmee de bereidheid dingen te verzwijgen) is zo sterk, dat we er van uit moeten gaan dat er meer volgt.
Niet morgen, maar ook niet, zoals in het verleden, pas over een mensenleven weer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194646683
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is ook echt een firstworldproblem :@
Maar het vreet je wel op, mij ook.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194646710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:20 schreef fietsie het volgende:
Ik vind ook de naiviteit om te denken dat er na covid-19 niet meer nieuwe, mogelijk zelfs gevaarlijkere uitbraken zullen komen.

De transportsnelheid om de aardbol is zo groot, en de politieke verdeeldheid en spanningen (en daarmee de bereidheid dingen te verzwijgen) is zo sterk, dat we er van uit moeten gaan dat er meer volgt.
Niet morgen, maar ook niet, zoals in het verleden, pas over een mensenleven weer.
Eerst even deze overleven hoor.
Tap tap tap
pi_194646883
quote:
81s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:19 schreef herverwijderd het volgende:
Gelukkig.
En dan kan ik je verder alleen maar sterkte toewensen.
Dankjewel.
Komt goed. We gaan door.
pi_194647172
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ja dat wel
[..]

Dankje
[..]

Als een vaccin er is geloof ik dat er veel meer kan.
Maar ik geloof er ook in dat de 1,5 meter voorlopig de nieuwe maatschappij is. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
Ik zeg niet dat het leven wat we hadden voor corona niet meer terug komt. Ik weet dat niet, niemand weet dat.
Geloof in hetgeen wat je wilt geloven en haal daar kracht uit. Niemand kan je die zekerheid geven.

Ja, en dat is het ding, die 1,5m is dus GEEN LEVEN. Dat is geen maatschappij! Dat kan niet op termijn.

Ik wil seks kunnen hebben (met consent) als single, ik wil mogen knuffelen, en stel je voor hoe (bv.) een anime con op 1,5m dan gaat, je kan als je je vrienden ziet niet naar ze toe lopen, eerst 5 minuten omlopen. Je kan niet samen op de foto. Je kan niet van dichtbij een cosplay bekijken. Je kan niet elkaars props bekijken. Je kan niet een act doen op het podium met z'n tweën. Geen free hugs. Geen dance compos. Een vijfde van het publiek. Niet normaal boordspellen spelen. Dan is alle ziel, lol, plezier toch uit zo'n event? Dat is toch geen bestaan gvd?

Besides, hoe bedoel je dan "dank kan er veel meer"? Weet niet of je het gezien hebt, maar ALLES mag nu weer, alleen met 1,5m .Die 1,5m. is de enige nog geldende restrictie. Begrijpen we elkaar verkeerd? Ik denk ook dat die 1,5m voorlopig dat is, TOT EEN VACCIN zoals (bijna) iedere expert en regering wereldwijd unaniem roept!

Dus dan kan er niets meer. En nogmaals: ELKE expert, wereldwijd, en elke overheid, verwacht, dat die 1,5m eraf gaat na een vaccin. Kluytmans, van ranst, van damme, van gucht, gewoon letterlijk IEDEREEN. Waarom jij dan niet? En mensen gaan dat dus ook ecnt niet pikken. Nu al massaal niet. Mensen zijn sociale dieren, we hebben die aanrakingen etc gewoon NODIG om niet (letterlijk) gestoord te worden en om gelukkig te kunnne leven.

Wil jij dat singles nooit meer seks hebben? Wil jij nooit meer normaal een toneelvoorstellingen kunnne zien:? Wil jij überhaupt dat elk cafe, restaurant, bioscoop, theater, letterlijk alles, failliet gaat of 4 keer zo duur wordt?

Die 1,5m is gewoon niet houdbaar op termijn, meer dan nog hooguit een jaar, en daar is LETTERLIJK alles en iedereen, van de tweede kamer, rutte, alle planbureaus (en die maken beleid BTW, niet het virus, of we 1,5m erin houden is ALTIJD een keuze), tot elke expert, pschycholoog, viroloog, epidemioloog, en de overgrote meerderheid van Nederland het over eens. Dat gaat dus gewoon niet gebeuren.

Zie hier wat de experts die onze beleidsmakers adviseren erover zeggen: https://www.nu.nl/weekend(...)-eens-iets-goed.html (onder "oud normaal") . en https://www.rtlnieuws.nl/(...)15-meter-samenleving (Dat is Heesterbeek).

zie je het thema? Ze zeggen allebei dat het niet uitgeroeid gaat worden, dat boeit ook niet, maar dat we het onder controle gaan krijgen met vaccins en medicijnnen goed genoeg om die 1,5m af te schaffen. Dat denken ze in Belgie, en in de VS, en spanje, UK, Italie, etc ook, en in Nieuw Zeeland (tot paar weken teurg), en china, en nog paar landen hebben ze het al zo onder controle dat alle maatregelen daar al opgeheven zijn. Daarom ook mijn punt, en dat meende ik 100% bloedserieus, dat ik met liefde, zonder twijfel, naar China verkas, als wij deze gekte wel aan zoudne houden na een vaccin of medicijn. Maar dat zal niet, want letterlijk elke expert die ons kabinet adviseert, het hele kabinet, en de tweede kamer, zijn het erover eens dat die 1,5m tijdelijk gaat zijn, en dus is dat zo. Nog los van de verkeizingen die er aankomen. Dus waarschijnlijk is emigreren niet nodig :) (en nogmaals: ik heb het gevraagd aan de absolute wereldtop op het gebied van virussen. DIe stelden me unaniem gerust dat social distancing niet permanent gaat zijn, en dat ze dat ook absoluut niet willen. Jij bent echt ongeveer DE ENIGE die ik dat hoor zeggen sinds dat dit begint, anders dan panikerende suicidiale redditgebruikers, maar qua experts dan, dus waarom dnek jij dat toch, tegen het expliciete beleid van elke overheid en zowat elke expert wereldwijd in?)

Als ik emigreer neem ik wel m'n vrienden mee, hebben we toch weer zon 30 jonge universitaire beta wetenschappers minder in NL, lijkt me precies wat de regering wilt tijdens de grootste economische crisis ooit.

Oh en even over dat vaccin: nee, als we de 1,5m houden, kan er dus niets meer dan nu.

Wil je dat mensen dat vaccin nemen? Heb je die poll gezien waar 60% ongeveer zei direct gevaccineerd te willen worden? Heb je daarbij zien staan dat de *BELANGRIJKSTE REDEN* die mensen daarvoor opgeven letterlijk was "terugkeren naar een maatschappij zonder 1,5meter en restricties of angst voor corona"?

Ik heb nieuws voor je: als er niets veranderd door het vaccin (en nogamals, er kan dan niet veel meer als de 1,5m blijft, alles kan daar nu alweer mee), dan gaat niemand dat vaccin nemen. Die 60%, als je er toch niets voor terugkrijgt, wordt dan heeeeeeel snel in naar hooguit 10-20% waarschijnlijk, en die ruim 20% die twijfelt kan je dan helemaal vergeten.

Dus realiseer je dat ook even: overheden en experts wereldwijf roepen nu unaniem dat social distancing stopt nadat een vaccin wijdverspreid is. Haal die motivatie weg, en je kan vergeten dat mensen het nemen.

Ter voorbeeld: ik heb mij net ingescrheven voor een vaccin trial. Dat had ik echt nooit gedaan als het niet door alles en iedereen unaniem wordt gepresenteerd als terugweg naar het normale leven zonder 1,5. En zowat letterlijk mijn hele vriendenkring, die gestoord worden van dei 1,5 m en allemaaal onze events terug willen, hebben me ALLEMAAL Verteld dat ze direct het vaccin gaan nemen, maar zeiden erbij dat dat ALLEEN is omdat we dan ons leven terug krijgen.

Haal dat weg, en je kan bij op zeker ruim de helft zo niet meer dan 75% van de bevolking bij voorbaat het bos in met je vaccin. Dus beter doe je wat de overheid doet en koppelt vaccnatie aan opheffen 1,5meter, of laat gevacinneerden alweer carnaval enzo vieren zonder afstand zodat paar professoren voorrstelden recentelijk, of wat je doet doe je.

Maar ik beloof je dat als we toch in deze onmenselijke 1,5m hel moeten blijven na het vasccin, dat niemand het dan neemt zowat.
#WeesGeenWhales
pi_194647551
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.

Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
pi_194647647
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:25 schreef hartloper het volgende:

[..]

Druk op de gezondheidszorg is hier het antwoord op.

Collectief denken is niet meer van deze tijd.

Dus dit:

quote:
of je je ervoor aan de regels houdt of niet.
Koppelt men los van dit:

quote:
Van maart tot mei ofzo lagen de ziekenhuizen enkel vol met corona patienten.
En al helemaal van dit:

quote:
Als jou vader een hartaanval krijgt en hij moet met spoed naar de IC.
Dan heb je kans dat er wordt gezegd: Beste man, we laten u rustig en pijnloos overlijden.
Anders had hij wellicht op de IC opgenomen kunnen worden en behandeld kunnen worden.
I'll give you something to do
pi_194647740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:42 schreef hartloper het volgende:

[..]

Het long revalidatie centrum naast mijn werk bestaat veelal uit corona patienten die na maanden nog steeds moeten herstellen.
Corona, de ernstige vorm sowieso, deelt stevige klappen uit aan je hele lichaam.
Waarschijnlijk zelfs aan je hersenen
Nogmaals, grote bias in die steekproef.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194647766
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt.
Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.

Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:38:33 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
pi_194647838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef hartloper het volgende:
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.

Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
Ik wel. Zie mijn wanhoop hierboven bij je suggestie dat de 1,5m permanent wordt ook nadat er een vaccin is.

Ik *weet* dat dat bullshit is omdat elke expert dat vertelt, de overheid dat gelooft en ik de moeite heb genomen ht dus aan de wereldwijde top onderzoekers rechtstreeks te vragen en die me dat allemaal zeiden. En ik snap menselijke psychologie en weet dat het dus gewoon NIET KAN (daarom houd geen hond zich er nu ook al aan. Opzich moet ik ook aanpassen wt ik in mijn verhaal zei. Ik ben niet bang dat de 1,5m permanent wordt. Hij bestaat nu namelijk al niet meer en ik KAN gewooon al mijn vrienden knuffelen en niemand kan ons daarin tegenhouden dus feitelijk boeit dat niet. Normaal is wat mensen doen, niet wat de overheid zegt, en normaal is dus niet de 1,5m mometneel, loop in een stad over straat maar of ga kijken bij de gamestate in amsterdam. Het oude normaal is alweer 100% terug en dat zal ook zo blijven. Waar ik *eigenlijk* doodsbang voor ben is dat mijn events nooit terugkomen - hoewel ik me eigenlijk moet realiseren dat er volgende maand alweer twee zijn en dat iedereen die ik ken net als ik zegt dat niemand zich daar aan die 1,5m gaat houden dus waar maakte ik me eigenlijk zorgen om? Ik moet het gewoon loslaten en met m'n vriednen gewoon mn ding doen, dat is het enige waar ik invloed op heb en niemand kan ons stoppen als wij gewoon normaal willen leven).

Hoe dan ook, deze mensen zijn dus wel bang dat het permanent wordt, worden daar net zo depressief van als ik, zien dat ook letterlijk als een lot wat erger is dan de dood (net als ik), en zijn dus bereid ongeveer ALLES te doen om dat te voorkomen. Volkomen logisch en menselijk.

Overigens, jij bent nogmaals de enige die ik heb gehoord in 6 maanden die denkt dat dit permanentm wordt. Maar houd er wel rekening mee, dat ALS de overheid straks tegen hun belofte in zegt de 1,5m te houden na een vaccin, dat er dan wel wat meer dan 100 gaan staan. Eerder 100.000. Mensen gaan dan echt in opstand komen gewoon, masaal, waarbij dat hooguit nog enigzins gedempt zal worden doordat er verkiezingen zijn en we dus met miljoenen sterk op de PVV, FVD, en andere partijen kunnnen stemmen (kunnnen er ook een beginnen) die van de 1,5m afwillen.

Mensen zeggen nu massaal tegen elkaar 'het is maar tot een vaccin'. Daarom steunt men ook de 1,5m. Daarom wil men het vaccin überhaupt ook nemen straks. Als dat een leugen blijkt te zijn, breekt de pleuris uit. Alle planbureaus en meerdere coalitiefracties hebben alvast voorgesooorteerd door te zeggen dat dit voor hun NIET het nieuwe normaal is en tijdelijk moet zijn etc.

Je bent dan heel blij met dat stemhok-uitlaatklep, geloof me.
#WeesGeenWhales
pi_194647871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.

Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng. Mensen zijn er gewoon klaar mee.
#WeesGeenWhales
pi_194647891
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Tap tap tap
pi_194647900
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:38 schreef maily het volgende:

[..]

Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
Tap tap tap
pi_194647951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Dat is idd volgens de hele mensheid, de overheid, de planbureas, het OMT, de tweede kamer, en ongeveer elke expert wereldwijd en vooral ook unaniem die hier in Nederland niet het geval, maar hartloper hier schrijnt er een ander idee over te hebben. Net als ik geloof sjaakievanomdehoek op nu.nl die recentelijk experimenteerde met de smaak van stoepkrijt.
#WeesGeenWhales
pi_194647976
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:45:58 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
-O- :*
pi_194648007
quote:
18s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
#WeesGeenWhales
pi_194648016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng.
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194648025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn.
Het is dan ook een slechte voorspelling. Vroeg of laat, met of zonder vaccin, gaat die anderhalve meter overboord. Simpelweg omdat het zo tegenmenselijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194648146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Nee, want hugs zijn beter dan drie zoenen, voetbal is kut, en kringverjaardagen zijn kut, dus dat deden we zowieso niet.

Maar ja, een jaar geleden gignen we bij elkaar op bezoek, gaven een knuffel, speelden boordspellen, keken anime naast elkaar, kookten samen, etc, en dat doen we nu exact hetzeflde.

Wat betreft de festivals: https://www.tomofairnijmegen.nl/ Ik ga niet naar muziekfestivals, maar er zijn de komende maand 2 anime events met 1000-2000 man elk. Ik garandeer je nu al dat wat de website ook zegt, wel, dit is het publiek, denk je dat dat afstand gaat houden?
Ik ook niet. De HELE groep met wie ik gaat heeft zonder een geitnje twijfel besloten daar een group hug te doen.
Collectief.

En de boardgames, karaoke, weerwolvgen, game room, cosplay catwalk etc gaan allemaal door, daar hebben ze dus toestemming voor gekregen.

Dus ja, voor 90% is mijn leven terug naar normaal. Daarom ook net mijn realisatie - ik moet me geen zorgen maken. Als ik mijn vrienden knuffel, en daar gewoon een grouphug doe en karaoke zing, en bij de gamestate het letterlijk exact 100% zo gaat als voirg jaar (en ben er 2 keer 2 uur geweest, naast een lege fles handgel bij de deur was het exact identiek in gedrag, opstelling, drukte, alles), wat boeit die papieren werkelijkheid dan? Dan moet ik gewoon stoppen metdenken over of die 1,5m ooit ophoud, en me ding doen met me vrienden, net als de rest van nederland, dan heb ik er geen last meer van.

Dat is ook omdenken. :)
#WeesGeenWhales
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 15:53:13 #113
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_194648157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ik geloof het echt niet dat die 1,5m blijft, dat is totaal onlogisch. Misschien dat een enkele individu anders gaat nadenken over handen schudden, misschien gaan eindelijk mensen hun handen eens wassen na het naar de WC gaan, maar veel zie ik op de lange termijn echt niet veranderen. Nederland is niet groot genoeg dat iedereen ten allen tijde 1,5m afstand van elkaar kan houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_194648158
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.

Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.


(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @eragon2890

team eragon! w/ :B
pi_194648188
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ik denk dat ik dat best goed begrijp ja. Maak je geen zorgen, alleen een zeer machtige politiestaat zou zoiets kunnen handhaven. Want inderdaad, eenvoudige burgers die je nu zelden hoort zullen woest zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648250
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

team eragon! w/ :B
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D


Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Definitely not CIA
pi_194648288
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels en richtlijnen wanneer jij voor je eigen pleziertjes en gemak ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
pi_194648308
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beetje laf hoor je verschuilen achter regels wanneer jij voor je eigen pleziertjes ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
Definitely not CIA
pi_194648321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
Verspreiding van het virus met een volstrekt nodeloos plezierreisje.
pi_194648353
Bestaat het woord covidshaming al?
Tap tap tap
pi_194648373
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

team eragon! w/ :B
WAHHAHAHAHAHAHA!!

De mooiste vind ik toch wel wat dit betreft, die shot uit de tweede kamer dat tegen einde van het corona debat recent, IEDEREEN hutje mutje op elkaar stond bij het spreekgestoelte , terwijl het er al uren om ging hoe erg het was dat mensen de maatregelen niet meer volgen.

Iemand schreef hier heel mooi over op twitter bij de foto: "Zelfs in de tweede kamer doet men niet meer aan 1,5m. Maar die geld vast alleen voor het klootjesvolk op het terras".

Het is gewoon een tegennatuurlijke, deprimerende, onmenselijke kutmaatregel, en hoe meer ik erover nadenkt, hoe meer ik besluit dat ik er gewoon klaar mee ben, en ook niet iets anders ga pretenderen.

Ik wil best afstand houden van mijn oma (als die dat zelf wilt). Ik wil best een mondkapje dragen als dát verplciht wordt. Maar ik wil niet mijn vrienden, of willekeurige mensen op een anime event (bv) waar iedereen je vriend is, dat is het leuke eraan nou juist, als een wandeledn virus zien. Als ze een knuffel willlen, krijgen ze een knuffel. Als ze samen op de foto willen, gaan we samen op de foto. Punt.

als de overheid iets met dit virus wil, verbied dan van mijn part alle bijeenkomsten met meer dan zeg 250 man. Dan kunnen we kkleine meets, festvials, concertjes etc organiseren, maar dan wel op de normale, menselijke, sociale manier. Ik wodt - en ik denk velen met mij - aanzienlijk gelukkiger van (opnieuw bv) een anime event met max 250 man waar ik gewoon mag huggen en gezellig mag doen met een met 1000-2000, waar ik als een soort autistische contactgestoorde robot altijd 1,5m vasn iedereen moet blijven en eenrichtingsverkeer moet volgen. En ik ben verdomme licht autistisch!

Als zodanig gaat dus ook geen hond dat doen, en als de overheid slim, is anticiperen ze daarop door die achterlijke 1,5m regel af te schaffen (waar toch niemand zich meer aan houd) , een max van 250 man op alle evenementen/groepen te zetten, en iedereen aan te leren automatisch overal de handen te wassen, geen hadnen te schudden (hugs kunnen wel, om de simpele reden dat je handen dan bij ander op de rug zitten, en daarvanaf komen ze niet op het gezicht van die persoon), en van mijn part mondkapjes op te zetten tot er een vaccin is. Garandéér je dat mensen daar aanzienlijk gelukkiger van worden dan deze tegennatuurlijke ellende, en daar mensen zich daar waarschijnlijk wel aan houden is dat denk ik beter voor het virus ook dan events met 2500 man waar iedereen toch mee zingt en dichter bij elkaar komt, whatever de papieren werkelijkheid van het OMT ook mag beweren.

Maar dat zijn mijn twee centen.

Twee centen waar ik vanaf exact nu naar ga leven. Fuck it.
#WeesGeenWhales
pi_194648378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:29 schreef hartloper het volgende:

[..]

Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
Snap ik ook wel, maar corona heeft alles door de war gegooid en bijna nergens krijg je nog wat je toen kreeg, aan jullie om ok te kijken hoe het wel kan denk ik? je hoeft vanuit Den Haag en de samenleving ook niets te verwachten ben ik bang?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194648390
~O>
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verspreiding van het virus.
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er kan genoeg binnen de regels. Ook op vakantie gaan.
Definitely not CIA
pi_194648441
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
pi_194648469
quote:
15s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan. :P
Definitely not CIA
pi_194648487
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan. :P
Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt? *O*
pi_194648501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat? :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Bestaat het woord covidshaming al?
Ik voel mij al ongewenst genoeg, bedankt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648614
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan. :P
Ja een dertigtal 16 tot 18-jarigen in één klaslokaal zonder anderhalve meter afstand bijvoorbeeld. Het virus zal zeker het belang van conventioneel onderwijs inzien en zich koest houden. -O-

Maar oh wee, als die eragon aan het free huggen slaat nou dan is hij echt een egoistisch monster dat speelt met de levens van anderen!
pi_194648621
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Hey, hallo, luister, dat wij aan freehugs doen, straks waarschijnlijk ook echt wel, met voornamelijk 15 tot 30 jarigen, wat een direct, ERG groot, bewezen, positief effect heeft op zowel de mentale als de lichamelijke gezondheid, lijkt me eigenlijk een aanzienlijk kleiner risico, dan een ontbijtbuffet, waar mensen van allerlei leeftijden langslopen, die veel minder bewust een risico nemen (ik vraag mensen altijd al eerst of ze een knufffel willen), die waarschijnlijk goeddeels veel kwetsbaarder zijjn, en voorts daarna lekker over heel Europa terug naar huis gaan met 300 op elkaar gestampt in het vliegblik, in plaats van vanuit Nijmegen een half uur met de trein met een mondkap op.

Twee punten:

- 1) ontbijtbuffets zijn niet, zoals de neuropschygoloog het noemde, "een eerste levensbehoefte", positieve aanraking wel. Touch starvation leid, bewezen, tot o.a, depressie, zelfmoordneigingen, zwakker immuunsysteem (!!), agressie, en meer. Daar ik single ben in een studentenstudio van 28m² is het dus zeer wenselijk als ik af en toe iemand knuffel voor een normale, menselijke, sociale band en connectie, als je niet wilt dat ik iemand in elkaar stomp over 2 weken als die me verkeerd aankeek of dus weer zoals eerder 6 uur huilend wakker lig snachts. Toch iets wat niet zal gebeuren als ik een broodje bij de to go pak ipv het ontbijtbuffet te gebruiken. Elkaar mogen knuffelen is dus nét iets belangrijker voor ons mentale welzijn en daarmee de volkgsgezondheid dan een hotel-ontbijtbuffet. Iets maar.

- 2) hugs zijn dus helemaal geen grote overbrenger van ziekte. Het is die 1,5m fetish waardoor we dat denken, maar het is onzin. Handen schudden wel. Daarom deden we eerst de elbow pump. Hugs kunnen ook.

Sorry, maar je ontbijtbufet is gewoon op alle mogelijke manieren aanzienlijk kutter. Het is 100x erger voor het verspreiden van het virus en tegelijkertijd bied het letterlijk 0 voordeel voor welzijn. Kunnen nknuffelen wel, het beschermt letterlijk tegen gestoord worden. En versterkt dus je weerstand - wat goed zou kunnen betekenen dat verspreiding minder is op termijn als mensen dat af en toe doen ipv autistisch de richtlijnen van het RIVM letter voor letter te volgen terwijl we ondertussen geestelijk patiënt worden door een gebrek aan normaal menselijk contact.

Er is een reden dat mijn huisarts EN psycholoog/begeleider mij allebei ten dringste aanraadden weer te knuffelen, die kennen echt de regels wel.
#WeesGeenWhales
pi_194648642
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt? *O*
Alles volgens de voorschriften.

Ik hou me gewoon aan de regels.
Definitely not CIA
pi_194648661
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Alles volgens de voorschriften.

Ik hou me gewoon aan de regels.
Heel enge mentaliteit dit. -O-
pi_194648689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Heel enge mentaliteit dit. -O-
Tis ook nooit goed hè. :o
Definitely not CIA
pi_194648739
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat? :')
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.

Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.

Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.

Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.

Huggen, dus.
#WeesGeenWhales
pi_194648778
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.

Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.

Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.

Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.

Huggen, dus.
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648784
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Alles volgens de voorschriften.

Ik hou me gewoon aan de regels.
Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het mag?

Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
#WeesGeenWhales
pi_194648825
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan. Als je dus THUIS BLIJFT BIJ KLACHTEN, en niet iemand aanhoest terwijl je knuffelt, is het prima.

als je je er echt zorgen om maakt, doe wat iedereen buiten nederland doet, en draag een mondkapje (die werken namelijk wel), en dan kan je helemaal 100% zeker veilig huggen.
#WeesGeenWhales
pi_194648827
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het macht?

Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
Definitely not CIA
pi_194648854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan.
I rest my case.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648914
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.

Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.

Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".

Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
#WeesGeenWhales
pi_194648923
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
wel. Het een volgt uit het ander.
#WeesGeenWhales
pi_194648933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel. Het een volgt uit het ander.
Nee.
Definitely not CIA
pi_194649002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.

Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.

Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".

Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194649105
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?

Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".

Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.

En dat is eng. Erg eng.
#WeesGeenWhales
pi_194649194
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?

Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".

Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.

En dat is eng. Erg eng.
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.

Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
Definitely not CIA
pi_194649219
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
Wel. Dat besef ik me. Zowieso is iedereen die iemand daar een dom schaap voor noemt gewoon een klootzak. Overigens: ik vroeg altijd al voor coorona ook of iemand een hug wilde, zelfs als ze met een free hug boordje lopen. Alleen doet 50+% dat daar. Het is gewoon leuk, warm, menselijk, schept een familiegevoel in je fandom,.... ahh, hugs <3

Anyhow, mijjn punt is. Alles heeft een risico. Je kan je alleen afvragen, als bewezen is dat mensen gestoord worden van een gebrek aan aanraking, letterlijk, en aggresief, en suicidaal, en depressief, en ook nog eens een slechter immuunsysteem krijgen, of het dan aan te raden is om oma te verbieden haar kleinzoon te knuffelen, of vrienden elkaar, of ja, jongeren op een anime event. Ze weten dat het slecht voor mensen is; dat was het letterlijke argument om onder de 18 de regels te laten varen! Wel, verassing: op m'n 29ste heb ik ze nog steeds nodig, en als mensen daar knuffels willen, dan gééf ik ze. Wel ga ik denk ik zowieso en mondkapje opdoen, hoe hard het RIVM ook als laatste der Mohicanen nog roept dat ze niet werken.

En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.

Waarom zou het dan zo erg zijn als ik een keer in de paar maanden misschien 30 mensen knuffel die jong en kerngezond zijn, en een keer per week een vriend daarbuiten?! Vertel mij de logica maar!
#WeesGeenWhales
pi_194649251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.

Wait wut...
pi_194649296
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.

Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
Wel, vriendelijk vragen mag, maar zien wat ik net heb uitgelegd, wat het met me doet, blijf ik op aanraden van de twee medische experts met wie ik erover overlegd heb, gewoon lekker knuffelen.

En dan hopen dat dat vaccin snel komt zodat de convneties weer gewoon kunnen zoals tot vorig jaar. :D Ik heb goede hoop op eind volgend jaar augustus.

Okay, dit is me vrije dag, en ik ben al sinds 11 uur vanochtend op internet aan het hangen weer, ik ga NU offline om serie verer te lezen en met een game te beginnen wat ik twee dagen terug al wilde doen!

Internet is te verslavend. :D byyyeeeeeee fijne dag nog!

(....*HUG* :P ;) )
#WeesGeenWhales
pi_194649314
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wait wut...
Dat had ik toch al gezegd eerder? XD is een leuke manier om 1 tot 3 keer per maand een date te krijgen on the side, en levert 50 tot 150 euro extra op per maand :D Don't worry, ik geef alles netjes op bij de belastingen volgend jaar ;)

(en ja voor dat werk gelden al sinds 1 juni 0 beperkingen, regels, restricties meer, geen mondkapjes verplciht, geen afstand, alle standjes mogen., meerdere klanten tegelijk mag, alles! niet meegekregen toen? XD)

Ik ga, fijne middag nog! :D
#WeesGeenWhales
pi_194649391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

Vertel mij de logica maar!
That ship has sailed!

En no offence maar ik denk dat je sterk moet overwegen dat je mentale gesteldheid hier vooral het probleem is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 16:46:15 #152
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194649435
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel. Dat besef ik me. Zowieso is iedereen die iemand daar een dom schaap voor noemt gewoon een klootzak. Overigens: ik vroeg altijd al voor coorona ook of iemand een hug wilde, zelfs als ze met een free hug boordje lopen. Alleen doet 50+% dat daar. Het is gewoon leuk, warm, menselijk, schept een familiegevoel in je fandom,.... ahh, hugs <3

Anyhow, mijjn punt is. Alles heeft een risico. Je kan je alleen afvragen, als bewezen is dat mensen gestoord worden van een gebrek aan aanraking, letterlijk, en aggresief, en suicidaal, en depressief, en ook nog eens een slechter immuunsysteem krijgen, of het dan aan te raden is om oma te verbieden haar kleinzoon te knuffelen, of vrienden elkaar, of ja, jongeren op een anime event. Ze weten dat het slecht voor mensen is; dat was het letterlijke argument om onder de 18 de regels te laten varen! Wel, verassing: op m'n 29ste heb ik ze nog steeds nodig, en als mensen daar knuffels willen, dan gééf ik ze. Wel ga ik denk ik zowieso en mondkapje opdoen, hoe hard het RIVM ook als laatste der Mohicanen nog roept dat ze niet werken.

En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.

Waarom zou het dan zo erg zijn als ik een keer in de paar maanden misschien 30 mensen knuffel die jong en kerngezond zijn, en een keer per week een vriend daarbuiten?! Vertel mij de logica maar!
Weet je zeker dat al die andere mensen kerngezond zijn?
pi_194649511
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:46 schreef maily het volgende:

[..]

Weet je zeker dat al die andere mensen kerngezond zijn?
Wel, die kans is 99%, en hoe dan ook, like I said, ik vraag mensen altijd of ze en knuffel willen. Ze willen het zelf ook, omdat ze ze net zo desperate missen. Hun keuze, dus. Ze kunnne ook gewoon nee zeggen,heel soms gebeurde dat, dat heb ik altijd al gewoon gerespecteerd...

Anyway, ik ga dus wat verlaat (T_T) aan de dingen beginnen die wilde doen vandaag, dus bye, ik laat het hier ff bij voor de komende paar uur :)
#WeesGeenWhales
pi_194649545
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

That ship has sailed!

En no offence maar ik denk dat je sterk moet overwegen dat je mentale gesteldheid hier vooral het probleem is.
Die is nu juist prima, sinds ik geaccepteerd heb dat dit tijdelijk is, events en zo zonder 1,5m zoals we ze kendne echt wel weer terugkomen, en in d etussentijd ik gewoon af en toe weer iemand hug. :D

Zoals ik zei, ik ga ervandoor, toedels~
#WeesGeenWhales
  donderdag 20 augustus 2020 @ 17:09:31 #155
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_194649917
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Daarom was die oproep van die bejaarde man zo goed.
Zij zaten in de oorlog als kind en jongvolwassene jaren in een situatie waarin bijna niks kon. Door oorlog.
En wij jengelen nu dat we ‘niks’ mogen, voor een paar maanden.
nou het grote verschil en ook meteen het probleem is dat een oorlog je relatief duidelijk zicht hebt of je de oorlog wint of niet, uiteraard weet ook hier niet wanneer die voorbij is. En bij deze pandemie is het maar afwachten of het vaccin werkt en wanneer je weer normaal kan doen. Je hebt hier geen frontlinie, geen leger waarmee je veldslagen wint.

En dat stoort zeker de jeugd, maar ook ouderen die met pensioen zijn. Die hebben jaren gewerkt om te kunnen genieten en kunnen dat nu ook niet. En roepen dat de verwachting is voorjaar 2021 het vaccin is nog geen garantie dat je dan ook weer normaal kan doen. Want wie zegt dat het vaccin dan ook werkt. Bij een oorlog heb je een "bevrijd" gebied en daar kan je weer normaal doen want je bent vrij. bij een vaccin heb je "bevrijd" gebied, je neemt het vaccin of je neemt het niet, het vaccin werkt of het vaccin werkt niet.

Daarom snap ik de jongeren, jeugd en ook ouderen die denken "ik doe gewoon mijn eigen ding en doe gewoon normaal". want dit is geen leven, je raakt sociaal geisoleerd, zeker deze groep heeft naast het sociaal leven (hobby's, vriendengroepen, festivals etc) niks. En ook vele zijn alleenstaand en hebben thuis dus ook niks, en gaan dus vrienden, familie etc opzoeken omdat ze gewoon bij mensen willen zijn.
At the end Justice will prevail
pi_194654114
Nog een praktijk verhaal van een verpleegkundige:
https://www.linda.nl/nieu(...)7wLF0xi4tzUlwKKiT2b0

En dit is wat een patholoog omschrijft na dat ze overleden corona patiënten heeft onderzocht:
https://www.limburger.nl/(...)kvCct7lJgNfF7Suh5FCQ

[ Bericht 43% gewijzigd door hartloper op 20-08-2020 21:37:23 ]
pi_194668872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:41 schreef hartloper het volgende:
En nee, ik klaag niet over mijn salaris want dat is best oke.
Ik hoef er niks bij te krijgen (alhoewel het altijd mag).
Maar wat ik echt wil is dat mensen zich gaan in zien dat corona nog niet klaar is met ons en we ons echt aan de RIVM richtiljnen moeten gaan houden.
Het gaat namelijk weer de verkeerde kant op, in hoog tempo.
-nee- Leuk dat jij er niks bij wil, maar door dit te roepen lijkt het net alsof de rest van de beroepsgroep ook tevreden is met het salaris.

beetje matennaaier actie als je het mij vaagt.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 21-08-2020 20:54:08 ]
hardcoholic
pi_194668898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 20:51 schreef Ferdii het volgende:
beetje matennaaier actie als je het mij vaagt.
Zo bedoel ik dat niet.
Was meer om statement af te geven. Wordt zoveel gerept nu in de media over mee salaris.
Maar mij zul je blijer maken met meer afstand houden etc.
Tuurlijk verdienen we in de zorg financieel ook meer
pi_194672802
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:19 schreef hartloper het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet binnen te zitten.
Je mag in Nederland nog heel veel. Op anderhalve meter afstand.
anderhalve meter afstand houden werkt niet in de binnensteden met zijn smalle stoepen en fietspaden.
quote:
Zolang we laten zien dat we daar niet mee om kunnen gaan, zoals nu het geval blijkt, zullen teugels aan getrokken worden en dingen verplicht gaan worden. Bv verplichte quarantaine.
Vind ik dat leuk? Nee
Maaar het is nu eemaal zo.
Hopelijk komt er binnenkort een goede en snellere speeksel-test die al binnen 3 uur een uitslag geeft. Daar zijn onderzoekers in Amerika al mee bezig.

Als die er is zou je als samenleving elke inwoner moeten testen en als dat gebeurd is zou er niemand meer, zonder dat hij of zij getest is, ons land binnen mogen via Schiphol en de andere buitengrenzen. Zo krijg je de epidemie eerder onder controle en voorkom je een volgende lockdown.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_194679658
Constant je handen desinfecteren met alcohol :') Dat maakt je handen kapot en is ook nog eens slecht voor de goede bacterien.
pi_194680092
Niet aanstellen, is gewoon deel van je werk
pi_194681285
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:33 schreef Nerdslayer het volgende:
Niet aanstellen, is gewoon deel van je werk
Wanneer is het weer Turkse bruiloft fissa?

NWS / In Amsterdam zijn bruiloften een belangrijke besmettingsbron

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar of dat helpt? Aynur Felik van Sky Palace denkt van niet. Zeker, de bruiloften vormen een risico. Maar de meeste besmettingen, zegt ze, vinden plaats vóór het feest. „Dat proberen we ook aan de GGD uit te leggen. Turkse bruiloften beginnen al een paar dagen van tevoren, met familiebijeenkomsten en hennafeestjes. Bij die gelegenheden wordt echt geen afstand gehouden.”

Felik wijst naar buiten, waar vijf vrouwen uit een klein autootje stappen en bij de concurrerende feestzaal naar binnen gaan. „Kijk, daar begint het al mee. Ik acht de kans heel klein dat zij allemaal familie zijn van elkaar.”
pi_194717486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 20:33 schreef Nerdslayer het volgende:
Niet aanstellen, is gewoon deel van je werk
Dankjewel @Nerdslayer
pi_194927509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 23:46 schreef paulgo het volgende:
Hopelijk komt er binnenkort een goede en snellere speeksel-test die al binnen 3 uur een uitslag geeft. Daar zijn onderzoekers in Amerika al mee bezig.
De eerste voorzichtige resultaten zijn er.
Zou echt een uitkomst zijn. Maar hoe betrouwbaar zijn ze. Dat is de hamvraag en zal goed onderzocht moeten worden.

Maar zoals het nu is kan het ook niet meer.
De GGD loopt nu al bomvol, en dan is het griepseizoen nog niet begonenn.
pi_195097940
Een maand verder vanaf de datum van de openingspost.
Toen was het nog minimaal. En als we kijken hoe het nu weer gaat, nog geen 4 weken verder.
Er zijn inmiddels alweer veel testen gedaan bij clienten. Volgens mij is 3/4 van de afdeling getest.
pi_195100623
Ik ga heel eerlijk zijn, ik erger me kapot aan deze thread, met name dit deel:

quote:
Aan deze mensen zeg ik: "Dankjewel"
Dankjewel dat de besmettingen weer op aan het komen zijn binnen de instellingen.
Dankjewel dat de ik mij vandaag weer hondsberoerd mag voelen omdat ik heb moeten werken in persoonlijke beschermingsmiddelen.
Dankjewel dat ik vandaag niet de geplande fotoshoot met mijn gezin kan doen omdat de lijnen van het masker op mijn wangen staan gedrukt.
Dankjewel dat ik mij weer zorgen mag gaan maken omdat ik gisteren vol in het gezicht gehoest ben en de spetters op mijn spatbril zaten.
Dankjewel dat ik mijn kind voor de tv moet zetten omdat ik vandaag even geen papa kan zijn, omdat ik lichamelijk bij te tanken heb. Als ik nu met hem ga fietsen dan val ik om omdat mijn lichaam nog niet hersteld is.
Alle respect voor mensen in de zorg, ook voor jou, maar dit soort histronisch gedoe valt bij mij verkeerd.
pi_195100965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:37 schreef Za het volgende:
Ik ga heel eerlijk zijn, ik erger me kapot aan deze thread, met name dit deel:
[..]

Alle respect voor mensen in de zorg, ook voor jou, maar dit soort histronisch gedoe valt bij mij verkeerd.
Waar erger je je aan?

Ik kan uit ervaring zeggen dat TS niet overdrijft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195105214
Als het voor jou een ver-van-mijn-bed show is kan ik me dat goed voorstellen @Za

Deze thread is vorige maand geschreven, recht uit het hart (gevoel).
Dus in die zin is er niet lang over nagedacht. Maar feit is wel dat het klopt wat er staat.

Ik erger mij vooral aan mensen die doen alsof er maar weinig aan de hand is.
Maar iets in mij zegt ook dat men het niet kan weten.
Sta je er niet dichtbij (in bv de zorg) dan weet men lang niet alles wat zich NU al achter de deuren af begint te spelen. Gelukkig maar.
pi_195105279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wel, die kans is 99%, en hoe dan ook, like I said, ik vraag mensen altijd of ze en knuffel willen. Ze willen het zelf ook, omdat ze ze net zo desperate missen. Hun keuze, dus. Ze kunnne ook gewoon nee zeggen,heel soms gebeurde dat, dat heb ik altijd al gewoon gerespecteerd...

Anyway, ik ga dus wat verlaat (T_T) aan de dingen beginnen die wilde doen vandaag, dus bye, ik laat het hier ff bij voor de komende paar uur :)
Of ze een knuffel willen? Ben je wel helemaal 100?
pi_195105422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:55 schreef HansCojona het volgende:
Of ze een knuffel willen? Ben je wel helemaal 100?
Hij behoort tot een groep mensen die leven van knuffels etc @HansCojona
Anime / cosplay.

Bezoeken oa dit soort evenementen: https://www.tomofairnijmegen.nl/cosplay-catwalk/
Dus als er begin oktober een uitbraak is in Nijmegen weet je waar van ;)
pi_195105442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Behoort tot een groep mensen die leven van knuffels etc.
Anime / cosplay.

Bezoeken oa dit soort evenementen: https://www.tomofairnijmegen.nl/cosplay-catwalk/
Dus als er begin oktober een uitbraak is in Nijmegen weet je waar van ;)
Maar ik ben helemaal niet "desperate" (Zo wat akwasi interresant staat dit engelse woord) voor een knuffel.
pi_195105479
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:04 schreef HansCojona het volgende:
Maar ik ben helemaal niet "desperate" (Zo wat akwasi interresant staat dit engelse woord) voor een knuffel.
Zal een soort scene zijn. Doen ze niet willekeurig op straat is mij uitgelegd.
Maar op bovengenoemde festivals worden heel veel knuffels uitgedeeld (snap niet dat zoiets mag in deze tijd, maar goed)
pi_195105490
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:06 schreef hartloper het volgende:

[..]

Zal een soort scene zijn. Doen ze niet willekeurig op straat is mij uitgelegd.
Maar op bovengenoemde festivals worden heel veel knuffels uitgedeeld (snap niet dat zoiets mag in deze tijd, maar goed)
Dan mogen de parenclubs ook weer open.
pi_195105592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:06 schreef HansCojona het volgende:
Dan mogen de parenclubs ook weer open.
Ik denk dat de parenclubs etc meer bekend zijn dan die Anime Evenementen.
Als men alles zou weten wat zich daar af speelt mbt knuffelen zouden dit soort evenementen denk ik heel snel voor heel lange tijd gesloten worden.
pi_195105990
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:03 schreef hartloper het volgende:

[..]

Hij behoort tot een groep mensen die leven van knuffels etc @:HansCojona
Anime / cosplay.

Bezoeken oa dit soort evenementen: https://www.tomofairnijmegen.nl/cosplay-catwalk/
Dus als er begin oktober een uitbraak is in Nijmegen weet je waar van ;)
Ff zodat @Hans weet waar het over gaat 😂

Yes, anime is leven 😆 het is gewoon een super creatief geweldig leuk medium, het is jammer dat mensen hier meestal alleen studio ghibli en Pokémon kennen, er is zoveel meer ;_; ook voor volwassenen.

Nu is dat wel een foto van vorig jaar he, dit jaar wordt er maar iets van 15 of 20 procent van de tickets verkocht dus zo druk zal het niet zijn zoals er ook staat 😂

En het is vrij bekend hoor, het is erg populair de laatste jaren met zo'n 10 grote evenementen per jaar (tot vorig jaar dan natuurlijk) en toen animecon (de grootste, drie dagen) nog in den haag was kregen ze voor zover ik weet ook een goede deal van het world forum omdat dat van de gemeente is en die wilden natuurlijk leuke evenementen voor jongeren aantrekken. Werd volgens mij ook op de gemeente site gepromoot enzo. Maar ja dat was van 2013 tot 2018, world forum was geweldig, vorig jaar was het Ahoy
.... Dat was vrij kut. Maar het is erg populair dus hoor en best bekend. Een aantal jaar terug kwamen er zelfs zoveel events dat er een aantal omvielen ondanks dat het allemaal non profits zijn, het werden er gewoon te veel XD. Nu dus zo'n 10 per jaar.

Maar ja het is altijd super gezellig, leuke events, shows, lezingen, workshops etc, wedstrijden van japans schaken (shogi, is leuk!) tot anime muziekvideos maken tot beste cosplay (kostuum), want mensen maken ze meestal helemaal zelf, en nog veel meer, en verder gewoon rondlopen, leuke mensen leren kennen, heel veel fotos en normaal inderdaad veel hugs 😂

Nu als elk groot evenement (wat nog doorgaat zijn de kleinste, met minder publiek etc) wachten op een vaccin. Ab Osterhaus zei recentelijk dat hij dacht dat lowlands volgend jaar misschien kon als vorig jaar, en anders 2022 wist hij het zowieso "absoluut zeker", de meeste andere expert voorspellingen (zoals who nog gisteren) zijn ongeveer vergelijkbaar qua tijdlijn, dus ik en m'n vrienden houden de hoop erin 😄

Okay, ik moet gaan werken, maar dat dus XD ik ga al sinds 2009 en het blijft geweldig, heb al mn vrienden er ook van (iedereen is fan van hetzelde dus je maakt er altijd veel op een event lol)
#WeesGeenWhales
pi_195107053
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef eragon2890 het volgende:
veel hugs
Ik denk dat het kabinet en de veiligheidsregio niet weet.
Anders ging het echt niet door denk ik.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:39 schreef eragon2890 het volgende:
Ab Osterhaus zei recentelijk dat hij dacht dat lowlands volgend jaar misschien kon als vorig jaar, en anders 2022 wist hij het zowieso "absoluut zeker",
Dit is waar we het vaker over hebben gehad. Dit is hoop.
Ik snap ook niet dat Ab zoiets zegt, want dat is allemaal nog niet zeker.
Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
pi_195108680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet en de veiligheidsregio niet weet.
Anders ging het echt niet door denk ik.
[..]

Dit is waar we het vaker over hebben gehad. Dit is hoop.
Ik snap ook niet dat Ab zoiets zegt, want dat is allemaal nog niet zeker.
Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
Natuurlijk is het hoop, maar het is niet alleen Osterhaus, het is ook de WHO, Fauci, de directeur van de cdc gisteren nog, Kluytmans, Vossen, Van Gucht, de vorige directeur van ons RIVM (letterlijk citaat uit iets van Juni: "alles wordt weer hoe het was, maar we moeten een a twee jaar in totaal zo aanmodderen tot dat vaccin breed is uitgerold), Van Dissel, en letterlijk 90%+ van iedere expert en viroloog die in de media verschijnt. En dat is ondanks het feit dat media graag slecht nieuws schrijft want dat verkoopt goed, dus als er echt veel een andere mening zouden hebben zouden we dat vaker lezen dan een keer per maand ergens achteraf van cnn en dan is het een of andere persoon van de universiteit van Alberta-drie-hoog-achter. Feit is dat het over- overgrote merendeel van de experts dat gewoon verwachten, in loop tweede helft volgend jaar omdat die dingen na goedkeuring ook nog gemaakt moeten worden.

Plus dat ik het dus zelf direct aan een aantal gevraagd heb - hoofdwereltrialonderzoeker van de who, John hopkins, directeur welcome trust, een toponderzoeker hiernaar in een BSL-1 lab etc- die zeiden dat ook onafhankelijk van elkaar unaniem. (En de onderzoeker nog hoe erg ze zelf hugs misten lol, die bleek zelf ook fan te zijn dus dat was leuk want daarna zaten we ook nog te tweeten over favorite series een tijdje en conventiefotos uit te wisselen 😂).

Dus ja, als dat de verwachting is van bijna iedere expert dan verwacht ik dat ook samen met onze regering en ja dan is dat ook mijn hoop ja, ik had al eerder gezegd dat dat me momenteel mentaal overeind houd dus dat wil ik graag zou houden. Maar zelfs 100% objectief lijkt afgaan op 90+% van onze nl experts + fauci + de who + de cdc me een redelijke gok. Ik zou graag 10 euro met je willen wedden erop lol, gratis geld 😂

Dus ja, de volgende berg-formaat asteroïde kan ook morgen op de aarde storten, zou passen bij 2020 😅, maar persoonlijk houd ik de hoop er graag in, zeker als die overeenkomt met wat de absolute wereldtop van experts me persoonlijk verteld. Houd me ook op de been dus like I said 😛

Dan over dat muteren: ja het muteert, elk virus muteert altijd, ook elk virus waarvoor al decennia nia het zelfde vaccin bestaat, maar het is al maanden bekent dat het dat veel langzamer doet dan bv influenza en ook al maanden algemeen bekend dat alle experts en vaccinontwikkelaars dat als heel goed nieuws zien en er van uitgaan dat hoewel boosters misschien elk jaar of elke paar jaar nodig zullen zijn, het waarschijnlijk niet zoals het griepvaccin elk jaar aangepast hoeft te worden, wat de kans op een duurzame oplossing veel en veel groter maakt. Een van de vele redenen dat de WHO ook verwacht dat dit en daarmee de maatregelen achter ons liggen uiterlijk in 2022 en misschien eerder (in rijke landen waarschijnlijk tweede helft volgend jaar dus al). Het muteert tot nu toe zowieso niet in het infectiemechanisme, of iig niet het gedeelte wat de vaccins targeted. Dat spike eiwit is gewoon dezelfde schietschijf die hij zes maanden terug was. Beweringen dat er een nieuw vaccin nu nodig zou zijn wat jij zegt stonden idd heel even in de media maar zijn nooit waargeweest en al 100x door experts ontkracht...

Er is dus wel gewoon een vaccin tegeb corona, of beter gezegd, als (zoals gemiddeld bij infectieziekten) 44% het haalt zijn er straks pak em beet 115 over 1-2 jaar, en 4 a 6 in de komende zes maanden.

Die allemaal hetzelde virus bestrijden op een andere manier. Daar ze tot nu toe allemaal goede resultaten lijken te gaan boeken (en nee, niets is zeker, er zullen er vast wat sneuvelen, daarom o.a. zoveel verschillende technieken), sommigen ook bij 55+ zelfs etc, is het dus redelijk om aan te nemen, samen met de WHO, dat er met een aantal maanden een aantal vaccins zijn en in de loop van volgend jaar een aantal bijkomen nog. Punt.
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 21:14:06 #179
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195187719
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik denk dat het kabinet en de veiligheidsregio niet weet.
Anders ging het echt niet door denk ik.
[..]

Dit is waar we het vaker over hebben gehad. Dit is hoop.
Ik snap ook niet dat Ab zoiets zegt, want dat is allemaal nog niet zeker.
Er is niet eens een vaccin en als het er is kan het ook nog flink klappen, en moet men op zoek naar iets nieuws. Daarnaast is er niet 1 vaccin voor corona, het is gemuteerd.
Mensen hebben hoop nodig om een einde aan maatregelen te zien, een soort licht aan het einde van een tunnel, anders gaan ze zich er niet aan houden. Als er geen einddatum aan zit denken mensen: "Laat ook maar lekker, ik vind het allemaal wel prima"

Naar mijn idee was één van de redenen dat juni/juli goed ging omdat er een routekaart was, wat kan er wanneer. Als je alleen blind gaat verbieden zonder alternatieven gaan mensen in de verdediging.

Daarbij, wel bedankt dat je je verhaal opgetekend hebt, maar vergeet niet dat niemand alleenrecht heeft op zich vervelend voelen. Mijn zwager en schoonzus hebben een IVF behandeling die al gepland was door corona tot nader order moeten laten annuleren. Mijn opa heeft mijn dochter al 7 maanden niet meer op schoot gehad. Mijn dochter heeft haar eerste verjaardag thuis in quarantaine, zonder opa en oma en de rest van de familie gehad, en ga zo maar door.

Het eerste jaar van mn dochter was ontzettend beroerd, met constant ziekenhuis in en ziekenhuis uit, dus die eerste verjaardag (waarvan initieel gedacht werd dat ze die niet eens zou halen) was echt een gigantisch ding. Dat in duigen zien vallen door de maatregelen heeft er bij ons heel flink ingehakt.

En dan is mijn verhaal een hele simpele, een lichte. Deze pandemie/situatie is voor iedereen zwaar, inclusief het zorgpersoneel en alle aanverwantte takken, maar het gros van de mensen die de regels misschien niet zo strak opvolgt doet het echt niet omdat ze een hekel aan zorgpersoneel hebben oid.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195215792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef chratnox het volgende:
Mensen hebben hoop nodig om een einde aan maatregelen te zien, een soort licht aan het einde van een tunnel, anders gaan ze zich er niet aan houden
Denk dat die routekaart inderdaad goed is,
Maar nu een routekaart opstellen zou ernstige gevolgen hebben, want groen licht voor leuke dingen is er pas over een half jaar vrees ik.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:14 schreef chratnox het volgende:
maar het gros van de mensen die de regels misschien niet zo strak opvolgt doet het echt niet omdat ze een hekel aan zorgpersoneel hebben oid.
Dat geloof ik ook wel.
Maar ik vind wel dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de medemens.

Je haalt goede voorbeelden aan hoe iedereen getroffen wordt door het virus. Natuurlijk is het voor iedereen erg. En heb ik voor iedereen begrip. Behalve de mensen die zich echt NIET aan de regels houden en hutje mutje op elkaar kruipen
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:16:28 #181
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195215827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef hartloper het volgende:

[..]

Denk dat die routekaart inderdaad goed is,
Maar nu een routekaart opstellen zou ernstige gevolgen hebben, want groen licht voor leuke dingen is er pas over een half jaar vrees ik.
[..]

Dat geloof ik ook wel.
Maar ik vind wel dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor de medemens.

Je haalt goede voorbeelden aan hoe iedereen getroffen wordt door het virus. Natuurlijk is het voor iedereen erg. En heb ik voor iedereen begrip. Behalve de mensen die zich echt NIET aan de regels houden en hutje mutje op elkaar kruipen
Dank je wel voor je reactie. Je hoeft geen datum aan de routekaart te verbinden he, gewoon een situatie. Bijvoorbeeld, als er x tijd onder de y ziekenhuisopnames zijn kunnen we langzaam weer gaan versoepelen, soort omgekeerde signaalwaarde.

De huidige signaalwaarde is bijvoorbeeld meer dan 10 IC opnames voor 3 dagen achter elkaar. Je zou kunnen denken aan een signaalwaarde als minder dan 2 IC opnames voor 14 dagen (ofzo).

Wat betreft die verantwoordelijkheid, 100% eens. Ik kan ook geen begrip opbrengen voor mensen die overal schijt aan hebben, maar ik snap wel dat mensen het lastiger beginnen te vinden zich aan de simpele dingen te houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195215893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef chratnox het volgende:
Je hoeft geen datum aan de routekaart te verbinden he
Goeie.
Ik zou zeggen mail de rijksoverheid eens :)
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:29:47 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195216015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef hartloper het volgende:

[..]

Goeie.
Ik zou zeggen mail de rijksoverheid eens :)
https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier
Goed idee! Done (snippet, persoonlijkere deel weggelaten :)):

quote:
Ik ben iemand die (bijna manisch) met informatie bezig is, en neem ook telkens de cijfers tot me. Veel goede gesprekken met vrienden, bekenden, maar ook onbekenden over wat er nog wel en niet kan. Echter, op dit moment valt me op dat de communicatie vanuit de overheid vrijwel alleen gericht is op wat er niet kan, dat er signaalwaardes zijn waarop er maatregelen genomen worden.

Wat nu als we als land nadenken over signaalwaardes wanneer nagedacht kan worden dat maatregelen misschien wel omlaag kunnen? De huidige signaalwaarde voor IC bijvoorbeeld is 10 opnames in 3 dagen, waarna er een soort van alarm af gaat (en je in het rood komt). We kunnen ook de andere kant op denken en zeggen: Als er 14 dagen minder dan 2 (of 3, of 4, dat laat ik graag aan de experts over) IC opnames zijn, gaan we kijken hoever we kunnen versoepelen.

Dit kun je voor alle positieve signaalwaardes doen. Er hoeft geen datum aan de signaalwaardes geknoopt te worden, maar het moet gewoon uitdragen dat de situatie tijdelijk is. Ik denk dat dat heel erg kan helpen met de beeldvorming en begrip van mensen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195216061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goed idee! Done (snippet, persoonlijkere deel weggelaten :)):
[..]

Topper.

Ik heb ook al eens gemaild en heb ook netjes reactie / antwoord terug gekregen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')