abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:38:33 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
pi_194647838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef hartloper het volgende:
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.

Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
Ik wel. Zie mijn wanhoop hierboven bij je suggestie dat de 1,5m permanent wordt ook nadat er een vaccin is.

Ik *weet* dat dat bullshit is omdat elke expert dat vertelt, de overheid dat gelooft en ik de moeite heb genomen ht dus aan de wereldwijde top onderzoekers rechtstreeks te vragen en die me dat allemaal zeiden. En ik snap menselijke psychologie en weet dat het dus gewoon NIET KAN (daarom houd geen hond zich er nu ook al aan. Opzich moet ik ook aanpassen wt ik in mijn verhaal zei. Ik ben niet bang dat de 1,5m permanent wordt. Hij bestaat nu namelijk al niet meer en ik KAN gewooon al mijn vrienden knuffelen en niemand kan ons daarin tegenhouden dus feitelijk boeit dat niet. Normaal is wat mensen doen, niet wat de overheid zegt, en normaal is dus niet de 1,5m mometneel, loop in een stad over straat maar of ga kijken bij de gamestate in amsterdam. Het oude normaal is alweer 100% terug en dat zal ook zo blijven. Waar ik *eigenlijk* doodsbang voor ben is dat mijn events nooit terugkomen - hoewel ik me eigenlijk moet realiseren dat er volgende maand alweer twee zijn en dat iedereen die ik ken net als ik zegt dat niemand zich daar aan die 1,5m gaat houden dus waar maakte ik me eigenlijk zorgen om? Ik moet het gewoon loslaten en met m'n vriednen gewoon mn ding doen, dat is het enige waar ik invloed op heb en niemand kan ons stoppen als wij gewoon normaal willen leven).

Hoe dan ook, deze mensen zijn dus wel bang dat het permanent wordt, worden daar net zo depressief van als ik, zien dat ook letterlijk als een lot wat erger is dan de dood (net als ik), en zijn dus bereid ongeveer ALLES te doen om dat te voorkomen. Volkomen logisch en menselijk.

Overigens, jij bent nogmaals de enige die ik heb gehoord in 6 maanden die denkt dat dit permanentm wordt. Maar houd er wel rekening mee, dat ALS de overheid straks tegen hun belofte in zegt de 1,5m te houden na een vaccin, dat er dan wel wat meer dan 100 gaan staan. Eerder 100.000. Mensen gaan dan echt in opstand komen gewoon, masaal, waarbij dat hooguit nog enigzins gedempt zal worden doordat er verkiezingen zijn en we dus met miljoenen sterk op de PVV, FVD, en andere partijen kunnnen stemmen (kunnnen er ook een beginnen) die van de 1,5m afwillen.

Mensen zeggen nu massaal tegen elkaar 'het is maar tot een vaccin'. Daarom steunt men ook de 1,5m. Daarom wil men het vaccin überhaupt ook nemen straks. Als dat een leugen blijkt te zijn, breekt de pleuris uit. Alle planbureaus en meerdere coalitiefracties hebben alvast voorgesooorteerd door te zeggen dat dit voor hun NIET het nieuwe normaal is en tijdelijk moet zijn etc.

Je bent dan heel blij met dat stemhok-uitlaatklep, geloof me.
#WeesGeenWhales
pi_194647871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.

Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng. Mensen zijn er gewoon klaar mee.
#WeesGeenWhales
pi_194647891
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Tap tap tap
pi_194647900
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:38 schreef maily het volgende:

[..]

Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
Tap tap tap
pi_194647951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Dat is idd volgens de hele mensheid, de overheid, de planbureas, het OMT, de tweede kamer, en ongeveer elke expert wereldwijd en vooral ook unaniem die hier in Nederland niet het geval, maar hartloper hier schrijnt er een ander idee over te hebben. Net als ik geloof sjaakievanomdehoek op nu.nl die recentelijk experimenteerde met de smaak van stoepkrijt.
#WeesGeenWhales
pi_194647976
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:45:58 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
-O- :*
pi_194648007
quote:
18s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
#WeesGeenWhales
pi_194648016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng.
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
pi_194648025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn.
Het is dan ook een slechte voorspelling. Vroeg of laat, met of zonder vaccin, gaat die anderhalve meter overboord. Simpelweg omdat het zo tegenmenselijk is.
pi_194648146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Nee, want hugs zijn beter dan drie zoenen, voetbal is kut, en kringverjaardagen zijn kut, dus dat deden we zowieso niet.

Maar ja, een jaar geleden gignen we bij elkaar op bezoek, gaven een knuffel, speelden boordspellen, keken anime naast elkaar, kookten samen, etc, en dat doen we nu exact hetzeflde.

Wat betreft de festivals: https://www.tomofairnijmegen.nl/ Ik ga niet naar muziekfestivals, maar er zijn de komende maand 2 anime events met 1000-2000 man elk. Ik garandeer je nu al dat wat de website ook zegt, wel, dit is het publiek, denk je dat dat afstand gaat houden?
Ik ook niet. De HELE groep met wie ik gaat heeft zonder een geitnje twijfel besloten daar een group hug te doen.
Collectief.

En de boardgames, karaoke, weerwolvgen, game room, cosplay catwalk etc gaan allemaal door, daar hebben ze dus toestemming voor gekregen.

Dus ja, voor 90% is mijn leven terug naar normaal. Daarom ook net mijn realisatie - ik moet me geen zorgen maken. Als ik mijn vrienden knuffel, en daar gewoon een grouphug doe en karaoke zing, en bij de gamestate het letterlijk exact 100% zo gaat als voirg jaar (en ben er 2 keer 2 uur geweest, naast een lege fles handgel bij de deur was het exact identiek in gedrag, opstelling, drukte, alles), wat boeit die papieren werkelijkheid dan? Dan moet ik gewoon stoppen metdenken over of die 1,5m ooit ophoud, en me ding doen met me vrienden, net als de rest van nederland, dan heb ik er geen last meer van.

Dat is ook omdenken. :)
#WeesGeenWhales
pi_194648157
quote:

[..]

Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ik geloof het echt niet dat die 1,5m blijft, dat is totaal onlogisch. Misschien dat een enkele individu anders gaat nadenken over handen schudden, misschien gaan eindelijk mensen hun handen eens wassen na het naar de WC gaan, maar veel zie ik op de lange termijn echt niet veranderen. Nederland is niet groot genoeg dat iedereen ten allen tijde 1,5m afstand van elkaar kan houden.
pi_194648158
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.

Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.

(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @eragon2890

team eragon! w/ :B
pi_194648188
quote:

[..]

Ik denk dat ik dat best goed begrijp ja. Maak je geen zorgen, alleen een zeer machtige politiestaat zou zoiets kunnen handhaven. Want inderdaad, eenvoudige burgers die je nu zelden hoort zullen woest zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_194648250
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648288
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels en richtlijnen wanneer jij voor je eigen pleziertjes en gemak ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
pi_194648308
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beetje laf hoor je verschuilen achter regels wanneer jij voor je eigen pleziertjes ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
Verspreiding van het virus met een volstrekt nodeloos plezierreisje.
pi_194648353
Bestaat het woord covidshaming al?
Tap tap tap
pi_194648373
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

WAHHAHAHAHAHAHA!!

De mooiste vind ik toch wel wat dit betreft, die shot uit de tweede kamer dat tegen einde van het corona debat recent, IEDEREEN hutje mutje op elkaar stond bij het spreekgestoelte , terwijl het er al uren om ging hoe erg het was dat mensen de maatregelen niet meer volgen.

Iemand schreef hier heel mooi over op twitter bij de foto: "Zelfs in de tweede kamer doet men niet meer aan 1,5m. Maar die geld vast alleen voor het klootjesvolk op het terras".

Het is gewoon een tegennatuurlijke, deprimerende, onmenselijke kutmaatregel, en hoe meer ik erover nadenkt, hoe meer ik besluit dat ik er gewoon klaar mee ben, en ook niet iets anders ga pretenderen.

Ik wil best afstand houden van mijn oma (als die dat zelf wilt). Ik wil best een mondkapje dragen als dát verplciht wordt. Maar ik wil niet mijn vrienden, of willekeurige mensen op een anime event (bv) waar iedereen je vriend is, dat is het leuke eraan nou juist, als een wandeledn virus zien. Als ze een knuffel willlen, krijgen ze een knuffel. Als ze samen op de foto willen, gaan we samen op de foto. Punt.

als de overheid iets met dit virus wil, verbied dan van mijn part alle bijeenkomsten met meer dan zeg 250 man. Dan kunnen we kkleine meets, festvials, concertjes etc organiseren, maar dan wel op de normale, menselijke, sociale manier. Ik wodt - en ik denk velen met mij - aanzienlijk gelukkiger van (opnieuw bv) een anime event met max 250 man waar ik gewoon mag huggen en gezellig mag doen met een met 1000-2000, waar ik als een soort autistische contactgestoorde robot altijd 1,5m vasn iedereen moet blijven en eenrichtingsverkeer moet volgen. En ik ben verdomme licht autistisch!

Als zodanig gaat dus ook geen hond dat doen, en als de overheid slim, is anticiperen ze daarop door die achterlijke 1,5m regel af te schaffen (waar toch niemand zich meer aan houd) , een max van 250 man op alle evenementen/groepen te zetten, en iedereen aan te leren automatisch overal de handen te wassen, geen hadnen te schudden (hugs kunnen wel, om de simpele reden dat je handen dan bij ander op de rug zitten, en daarvanaf komen ze niet op het gezicht van die persoon), en van mijn part mondkapjes op te zetten tot er een vaccin is. Garandéér je dat mensen daar aanzienlijk gelukkiger van worden dan deze tegennatuurlijke ellende, en daar mensen zich daar waarschijnlijk wel aan houden is dat denk ik beter voor het virus ook dan events met 2500 man waar iedereen toch mee zingt en dichter bij elkaar komt, whatever de papieren werkelijkheid van het OMT ook mag beweren.

Maar dat zijn mijn twee centen.

Twee centen waar ik vanaf exact nu naar ga leven. Fuck it.
#WeesGeenWhales
pi_194648378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:29 schreef hartloper het volgende:

[..]

Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
Snap ik ook wel, maar corona heeft alles door de war gegooid en bijna nergens krijg je nog wat je toen kreeg, aan jullie om ok te kijken hoe het wel kan denk ik? je hoeft vanuit Den Haag en de samenleving ook niets te verwachten ben ik bang?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194648390
~O>
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verspreiding van het virus.
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er kan genoeg binnen de regels. Ook op vakantie gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648441
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
pi_194648469
quote:
15s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648487
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt? *O*
pi_194648501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat? :')
[..]
pi_194648515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Bestaat het woord covidshaming al?
Ik voel mij al ongewenst genoeg, bedankt.
[..]
pi_194648614
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja een dertigtal 16 tot 18-jarigen in één klaslokaal zonder anderhalve meter afstand bijvoorbeeld. Het virus zal zeker het belang van conventioneel onderwijs inzien en zich koest houden. -O-

Maar oh wee, als die eragon aan het free huggen slaat nou dan is hij echt een egoistisch monster dat speelt met de levens van anderen!
pi_194648621
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Hey, hallo, luister, dat wij aan freehugs doen, straks waarschijnlijk ook echt wel, met voornamelijk 15 tot 30 jarigen, wat een direct, ERG groot, bewezen, positief effect heeft op zowel de mentale als de lichamelijke gezondheid, lijkt me eigenlijk een aanzienlijk kleiner risico, dan een ontbijtbuffet, waar mensen van allerlei leeftijden langslopen, die veel minder bewust een risico nemen (ik vraag mensen altijd al eerst of ze een knufffel willen), die waarschijnlijk goeddeels veel kwetsbaarder zijjn, en voorts daarna lekker over heel Europa terug naar huis gaan met 300 op elkaar gestampt in het vliegblik, in plaats van vanuit Nijmegen een half uur met de trein met een mondkap op.

Twee punten:

- 1) ontbijtbuffets zijn niet, zoals de neuropschygoloog het noemde, "een eerste levensbehoefte", positieve aanraking wel. Touch starvation leid, bewezen, tot o.a, depressie, zelfmoordneigingen, zwakker immuunsysteem (!!), agressie, en meer. Daar ik single ben in een studentenstudio van 28m² is het dus zeer wenselijk als ik af en toe iemand knuffel voor een normale, menselijke, sociale band en connectie, als je niet wilt dat ik iemand in elkaar stomp over 2 weken als die me verkeerd aankeek of dus weer zoals eerder 6 uur huilend wakker lig snachts. Toch iets wat niet zal gebeuren als ik een broodje bij de to go pak ipv het ontbijtbuffet te gebruiken. Elkaar mogen knuffelen is dus nét iets belangrijker voor ons mentale welzijn en daarmee de volkgsgezondheid dan een hotel-ontbijtbuffet. Iets maar.

- 2) hugs zijn dus helemaal geen grote overbrenger van ziekte. Het is die 1,5m fetish waardoor we dat denken, maar het is onzin. Handen schudden wel. Daarom deden we eerst de elbow pump. Hugs kunnen ook.

Sorry, maar je ontbijtbufet is gewoon op alle mogelijke manieren aanzienlijk kutter. Het is 100x erger voor het verspreiden van het virus en tegelijkertijd bied het letterlijk 0 voordeel voor welzijn. Kunnen nknuffelen wel, het beschermt letterlijk tegen gestoord worden. En versterkt dus je weerstand - wat goed zou kunnen betekenen dat verspreiding minder is op termijn als mensen dat af en toe doen ipv autistisch de richtlijnen van het RIVM letter voor letter te volgen terwijl we ondertussen geestelijk patiënt worden door een gebrek aan normaal menselijk contact.

Er is een reden dat mijn huisarts EN psycholoog/begeleider mij allebei ten dringste aanraadden weer te knuffelen, die kennen echt de regels wel.
#WeesGeenWhales
pi_194648642
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt? *O*
Alles volgens de voorschriften.

Ik hou me gewoon aan de regels.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648661
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Heel enge mentaliteit dit. -O-
pi_194648689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Heel enge mentaliteit dit. -O-
Tis ook nooit goed hè. :o
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648739
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat? :')
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.

Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.

Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.

Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.

Huggen, dus.
#WeesGeenWhales
pi_194648778
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:17 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.

Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.

Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.

Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.

Huggen, dus.
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
[..]
pi_194648784
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het mag?

Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
#WeesGeenWhales
pi_194648825
quote:
5s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan. Als je dus THUIS BLIJFT BIJ KLACHTEN, en niet iemand aanhoest terwijl je knuffelt, is het prima.

als je je er echt zorgen om maakt, doe wat iedereen buiten nederland doet, en draag een mondkapje (die werken namelijk wel), en dan kan je helemaal 100% zeker veilig huggen.
#WeesGeenWhales
pi_194648827
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
[..]
pi_194648841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het macht?

Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan.
I rest my case.
[..]
pi_194648914
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.

Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.

Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".

Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
#WeesGeenWhales
pi_194648923
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
wel. Het een volgt uit het ander.
#WeesGeenWhales
pi_194648933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel. Het een volgt uit het ander.
Nee.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194649002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.

Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.

Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".

Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
[..]
pi_194649105
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?

Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".

Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.

En dat is eng. Erg eng.
#WeesGeenWhales
pi_194649194
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?

Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".

Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.

En dat is eng. Erg eng.
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.

Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194649219
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
Wel. Dat besef ik me. Zowieso is iedereen die iemand daar een dom schaap voor noemt gewoon een klootzak. Overigens: ik vroeg altijd al voor coorona ook of iemand een hug wilde, zelfs als ze met een free hug boordje lopen. Alleen doet 50+% dat daar. Het is gewoon leuk, warm, menselijk, schept een familiegevoel in je fandom,.... ahh, hugs <3

Anyhow, mijjn punt is. Alles heeft een risico. Je kan je alleen afvragen, als bewezen is dat mensen gestoord worden van een gebrek aan aanraking, letterlijk, en aggresief, en suicidaal, en depressief, en ook nog eens een slechter immuunsysteem krijgen, of het dan aan te raden is om oma te verbieden haar kleinzoon te knuffelen, of vrienden elkaar, of ja, jongeren op een anime event. Ze weten dat het slecht voor mensen is; dat was het letterlijke argument om onder de 18 de regels te laten varen! Wel, verassing: op m'n 29ste heb ik ze nog steeds nodig, en als mensen daar knuffels willen, dan gééf ik ze. Wel ga ik denk ik zowieso en mondkapje opdoen, hoe hard het RIVM ook als laatste der Mohicanen nog roept dat ze niet werken.

En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.

Waarom zou het dan zo erg zijn als ik een keer in de paar maanden misschien 30 mensen knuffel die jong en kerngezond zijn, en een keer per week een vriend daarbuiten?! Vertel mij de logica maar!
#WeesGeenWhales
pi_194649251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.

Wait wut...
pi_194649296
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.

Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
Wel, vriendelijk vragen mag, maar zien wat ik net heb uitgelegd, wat het met me doet, blijf ik op aanraden van de twee medische experts met wie ik erover overlegd heb, gewoon lekker knuffelen.

En dan hopen dat dat vaccin snel komt zodat de convneties weer gewoon kunnen zoals tot vorig jaar. :D Ik heb goede hoop op eind volgend jaar augustus.

Okay, dit is me vrije dag, en ik ben al sinds 11 uur vanochtend op internet aan het hangen weer, ik ga NU offline om serie verer te lezen en met een game te beginnen wat ik twee dagen terug al wilde doen!

Internet is te verslavend. :D byyyeeeeeee fijne dag nog!

(....*HUG* :P ;) )
#WeesGeenWhales
pi_194649314
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wait wut...
Dat had ik toch al gezegd eerder? XD is een leuke manier om 1 tot 3 keer per maand een date te krijgen on the side, en levert 50 tot 150 euro extra op per maand :D Don't worry, ik geef alles netjes op bij de belastingen volgend jaar ;)

(en ja voor dat werk gelden al sinds 1 juni 0 beperkingen, regels, restricties meer, geen mondkapjes verplciht, geen afstand, alle standjes mogen., meerdere klanten tegelijk mag, alles! niet meegekregen toen? XD)

Ik ga, fijne middag nog! :D
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')