Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Ik wel. Zie mijn wanhoop hierboven bij je suggestie dat de 1,5m permanent wordt ook nadat er een vaccin is.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef hartloper het volgende:
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.
Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng. Mensen zijn er gewoon klaar mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.
Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijnquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
Dat is idd volgens de hele mensheid, de overheid, de planbureas, het OMT, de tweede kamer, en ongeveer elke expert wereldwijd en vooral ook unaniem die hier in Nederland niet het geval, maar hartloper hier schrijnt er een ander idee over te hebben. Net als ik geloof sjaakievanomdehoek op nu.nl die recentelijk experimenteerde met de smaak van stoepkrijt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng.
Het is dan ook een slechte voorspelling. Vroeg of laat, met of zonder vaccin, gaat die anderhalve meter overboord. Simpelweg omdat het zo tegenmenselijk is.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn.
Nee, want hugs zijn beter dan drie zoenen, voetbal is kut, en kringverjaardagen zijn kut, dus dat deden we zowieso niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?
Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Ik geloof het echt niet dat die 1,5m blijft, dat is totaal onlogisch. Misschien dat een enkele individu anders gaat nadenken over handen schudden, misschien gaan eindelijk mensen hun handen eens wassen na het naar de WC gaan, maar veel zie ik op de lange termijn echt niet veranderen. Nederland is niet groot genoeg dat iedereen ten allen tijde 1,5m afstand van elkaar kan houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @eragon2890quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.
Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.
(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Ik denk dat ik dat best goed begrijp ja. Maak je geen zorgen, alleen een zeer machtige politiestaat zou zoiets kunnen handhaven. Want inderdaad, eenvoudige burgers die je nu zelden hoort zullen woest zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890
team eragon!![]()
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels en richtlijnen wanneer jij voor je eigen pleziertjes en gemak ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen.![]()
Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen.
Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels wanneer jij voor je eigen pleziertjes ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
Verspreiding van het virus met een volstrekt nodeloos plezierreisje.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
WAHHAHAHAHAHAHA!!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890
team eragon!![]()
Snap ik ook wel, maar corona heeft alles door de war gegooid en bijna nergens krijg je nog wat je toen kreeg, aan jullie om ok te kijken hoe het wel kan denk ik? je hoeft vanuit Den Haag en de samenleving ook niets te verwachten ben ik bang?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:29 schreef hartloper het volgende:
[..]
Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verspreiding van het virus.
Befehl ist befehl!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.
Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.
Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Befehl ist befehl!
Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie?
Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.
Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat?quote:
Ik voel mij al ongewenst genoeg, bedankt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Bestaat het woord covidshaming al?
Ja een dertigtal 16 tot 18-jarigen in één klaslokaal zonder anderhalve meter afstand bijvoorbeeld. Het virus zal zeker het belang van conventioneel onderwijs inzien en zich koest houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.
Hey, hallo, luister, dat wij aan freehugs doen, straks waarschijnlijk ook echt wel, met voornamelijk 15 tot 30 jarigen, wat een direct, ERG groot, bewezen, positief effect heeft op zowel de mentale als de lichamelijke gezondheid, lijkt me eigenlijk een aanzienlijk kleiner risico, dan een ontbijtbuffet, waar mensen van allerlei leeftijden langslopen, die veel minder bewust een risico nemen (ik vraag mensen altijd al eerst of ze een knufffel willen), die waarschijnlijk goeddeels veel kwetsbaarder zijjn, en voorts daarna lekker over heel Europa terug naar huis gaan met 300 op elkaar gestampt in het vliegblik, in plaats van vanuit Nijmegen een half uur met de trein met een mondkap op.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen.![]()
Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen.
Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Alles volgens de voorschriften.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt?
Heel enge mentaliteit dit.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles volgens de voorschriften.
Ik hou me gewoon aan de regels.
Tis ook nooit goed hè.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heel enge mentaliteit dit.
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat?
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.
Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.
Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.
Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.
Huggen, dus.
Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het mag?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles volgens de voorschriften.
Ik hou me gewoon aan de regels.
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan. Als je dus THUIS BLIJFT BIJ KLACHTEN, en niet iemand aanhoest terwijl je knuffelt, is het prima.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het macht?
Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
I rest my case.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan.
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
wel. Het een volgt uit het ander.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
Nee.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wel. Het een volgt uit het ander.
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.
Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.
Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".
Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?quote:
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?
Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".
Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.
En dat is eng. Erg eng.
Wel. Dat besef ik me. Zowieso is iedereen die iemand daar een dom schaap voor noemt gewoon een klootzak. Overigens: ik vroeg altijd al voor coorona ook of iemand een hug wilde, zelfs als ze met een free hug boordje lopen. Alleen doet 50+% dat daar. Het is gewoon leuk, warm, menselijk, schept een familiegevoel in je fandom,.... ahh, hugs <3quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
Wait wut...quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.
Wel, vriendelijk vragen mag, maar zien wat ik net heb uitgelegd, wat het met me doet, blijf ik op aanraden van de twee medische experts met wie ik erover overlegd heb, gewoon lekker knuffelen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.
Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
Dat had ik toch al gezegd eerder? XD is een leuke manier om 1 tot 3 keer per maand een date te krijgen on the side, en levert 50 tot 150 euro extra op per maandquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |