abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:38:33 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
pi_194647838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef hartloper het volgende:
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.

Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
Ik wel. Zie mijn wanhoop hierboven bij je suggestie dat de 1,5m permanent wordt ook nadat er een vaccin is.

Ik *weet* dat dat bullshit is omdat elke expert dat vertelt, de overheid dat gelooft en ik de moeite heb genomen ht dus aan de wereldwijde top onderzoekers rechtstreeks te vragen en die me dat allemaal zeiden. En ik snap menselijke psychologie en weet dat het dus gewoon NIET KAN (daarom houd geen hond zich er nu ook al aan. Opzich moet ik ook aanpassen wt ik in mijn verhaal zei. Ik ben niet bang dat de 1,5m permanent wordt. Hij bestaat nu namelijk al niet meer en ik KAN gewooon al mijn vrienden knuffelen en niemand kan ons daarin tegenhouden dus feitelijk boeit dat niet. Normaal is wat mensen doen, niet wat de overheid zegt, en normaal is dus niet de 1,5m mometneel, loop in een stad over straat maar of ga kijken bij de gamestate in amsterdam. Het oude normaal is alweer 100% terug en dat zal ook zo blijven. Waar ik *eigenlijk* doodsbang voor ben is dat mijn events nooit terugkomen - hoewel ik me eigenlijk moet realiseren dat er volgende maand alweer twee zijn en dat iedereen die ik ken net als ik zegt dat niemand zich daar aan die 1,5m gaat houden dus waar maakte ik me eigenlijk zorgen om? Ik moet het gewoon loslaten en met m'n vriednen gewoon mn ding doen, dat is het enige waar ik invloed op heb en niemand kan ons stoppen als wij gewoon normaal willen leven).

Hoe dan ook, deze mensen zijn dus wel bang dat het permanent wordt, worden daar net zo depressief van als ik, zien dat ook letterlijk als een lot wat erger is dan de dood (net als ik), en zijn dus bereid ongeveer ALLES te doen om dat te voorkomen. Volkomen logisch en menselijk.

Overigens, jij bent nogmaals de enige die ik heb gehoord in 6 maanden die denkt dat dit permanentm wordt. Maar houd er wel rekening mee, dat ALS de overheid straks tegen hun belofte in zegt de 1,5m te houden na een vaccin, dat er dan wel wat meer dan 100 gaan staan. Eerder 100.000. Mensen gaan dan echt in opstand komen gewoon, masaal, waarbij dat hooguit nog enigzins gedempt zal worden doordat er verkiezingen zijn en we dus met miljoenen sterk op de PVV, FVD, en andere partijen kunnnen stemmen (kunnnen er ook een beginnen) die van de 1,5m afwillen.

Mensen zeggen nu massaal tegen elkaar 'het is maar tot een vaccin'. Daarom steunt men ook de 1,5m. Daarom wil men het vaccin überhaupt ook nemen straks. Als dat een leugen blijkt te zijn, breekt de pleuris uit. Alle planbureaus en meerdere coalitiefracties hebben alvast voorgesooorteerd door te zeggen dat dit voor hun NIET het nieuwe normaal is en tijdelijk moet zijn etc.

Je bent dan heel blij met dat stemhok-uitlaatklep, geloof me.
#WeesGeenWhales
pi_194647871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.

Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng. Mensen zijn er gewoon klaar mee.
#WeesGeenWhales
pi_194647891
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Tap tap tap
pi_194647900
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:38 schreef maily het volgende:

[..]

Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
Tap tap tap
pi_194647951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
Dat is idd volgens de hele mensheid, de overheid, de planbureas, het OMT, de tweede kamer, en ongeveer elke expert wereldwijd en vooral ook unaniem die hier in Nederland niet het geval, maar hartloper hier schrijnt er een ander idee over te hebben. Net als ik geloof sjaakievanomdehoek op nu.nl die recentelijk experimenteerde met de smaak van stoepkrijt.
#WeesGeenWhales
pi_194647976
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2020 @ 15:45:58 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194647985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn :')
-O- :*
pi_194648007
quote:
18s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
#WeesGeenWhales
pi_194648016
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng.
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
pi_194648025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn.
Het is dan ook een slechte voorspelling. Vroeg of laat, met of zonder vaccin, gaat die anderhalve meter overboord. Simpelweg omdat het zo tegenmenselijk is.
pi_194648146
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?

Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Nee, want hugs zijn beter dan drie zoenen, voetbal is kut, en kringverjaardagen zijn kut, dus dat deden we zowieso niet.

Maar ja, een jaar geleden gignen we bij elkaar op bezoek, gaven een knuffel, speelden boordspellen, keken anime naast elkaar, kookten samen, etc, en dat doen we nu exact hetzeflde.

Wat betreft de festivals: https://www.tomofairnijmegen.nl/ Ik ga niet naar muziekfestivals, maar er zijn de komende maand 2 anime events met 1000-2000 man elk. Ik garandeer je nu al dat wat de website ook zegt, wel, dit is het publiek, denk je dat dat afstand gaat houden?
Ik ook niet. De HELE groep met wie ik gaat heeft zonder een geitnje twijfel besloten daar een group hug te doen.
Collectief.

En de boardgames, karaoke, weerwolvgen, game room, cosplay catwalk etc gaan allemaal door, daar hebben ze dus toestemming voor gekregen.

Dus ja, voor 90% is mijn leven terug naar normaal. Daarom ook net mijn realisatie - ik moet me geen zorgen maken. Als ik mijn vrienden knuffel, en daar gewoon een grouphug doe en karaoke zing, en bij de gamestate het letterlijk exact 100% zo gaat als voirg jaar (en ben er 2 keer 2 uur geweest, naast een lege fles handgel bij de deur was het exact identiek in gedrag, opstelling, drukte, alles), wat boeit die papieren werkelijkheid dan? Dan moet ik gewoon stoppen metdenken over of die 1,5m ooit ophoud, en me ding doen met me vrienden, net als de rest van nederland, dan heb ik er geen last meer van.

Dat is ook omdenken. :)
#WeesGeenWhales
pi_194648157
quote:

[..]

Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ik geloof het echt niet dat die 1,5m blijft, dat is totaal onlogisch. Misschien dat een enkele individu anders gaat nadenken over handen schudden, misschien gaan eindelijk mensen hun handen eens wassen na het naar de WC gaan, maar veel zie ik op de lange termijn echt niet veranderen. Nederland is niet groot genoeg dat iedereen ten allen tijde 1,5m afstand van elkaar kan houden.
pi_194648158
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.

Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.

(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @eragon2890

team eragon! w/ :B
pi_194648188
quote:

[..]

Ik denk dat ik dat best goed begrijp ja. Maak je geen zorgen, alleen een zeer machtige politiestaat zou zoiets kunnen handhaven. Want inderdaad, eenvoudige burgers die je nu zelden hoort zullen woest zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_194648250
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648288
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen. :D

Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen. :)

Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels en richtlijnen wanneer jij voor je eigen pleziertjes en gemak ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
pi_194648308
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Beetje laf hoor je verschuilen achter regels wanneer jij voor je eigen pleziertjes ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648321
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
Verspreiding van het virus met een volstrekt nodeloos plezierreisje.
pi_194648353
Bestaat het woord covidshaming al?
Tap tap tap
pi_194648373
quote:
4s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890

WAHHAHAHAHAHAHA!!

De mooiste vind ik toch wel wat dit betreft, die shot uit de tweede kamer dat tegen einde van het corona debat recent, IEDEREEN hutje mutje op elkaar stond bij het spreekgestoelte , terwijl het er al uren om ging hoe erg het was dat mensen de maatregelen niet meer volgen.

Iemand schreef hier heel mooi over op twitter bij de foto: "Zelfs in de tweede kamer doet men niet meer aan 1,5m. Maar die geld vast alleen voor het klootjesvolk op het terras".

Het is gewoon een tegennatuurlijke, deprimerende, onmenselijke kutmaatregel, en hoe meer ik erover nadenkt, hoe meer ik besluit dat ik er gewoon klaar mee ben, en ook niet iets anders ga pretenderen.

Ik wil best afstand houden van mijn oma (als die dat zelf wilt). Ik wil best een mondkapje dragen als dát verplciht wordt. Maar ik wil niet mijn vrienden, of willekeurige mensen op een anime event (bv) waar iedereen je vriend is, dat is het leuke eraan nou juist, als een wandeledn virus zien. Als ze een knuffel willlen, krijgen ze een knuffel. Als ze samen op de foto willen, gaan we samen op de foto. Punt.

als de overheid iets met dit virus wil, verbied dan van mijn part alle bijeenkomsten met meer dan zeg 250 man. Dan kunnen we kkleine meets, festvials, concertjes etc organiseren, maar dan wel op de normale, menselijke, sociale manier. Ik wodt - en ik denk velen met mij - aanzienlijk gelukkiger van (opnieuw bv) een anime event met max 250 man waar ik gewoon mag huggen en gezellig mag doen met een met 1000-2000, waar ik als een soort autistische contactgestoorde robot altijd 1,5m vasn iedereen moet blijven en eenrichtingsverkeer moet volgen. En ik ben verdomme licht autistisch!

Als zodanig gaat dus ook geen hond dat doen, en als de overheid slim, is anticiperen ze daarop door die achterlijke 1,5m regel af te schaffen (waar toch niemand zich meer aan houd) , een max van 250 man op alle evenementen/groepen te zetten, en iedereen aan te leren automatisch overal de handen te wassen, geen hadnen te schudden (hugs kunnen wel, om de simpele reden dat je handen dan bij ander op de rug zitten, en daarvanaf komen ze niet op het gezicht van die persoon), en van mijn part mondkapjes op te zetten tot er een vaccin is. Garandéér je dat mensen daar aanzienlijk gelukkiger van worden dan deze tegennatuurlijke ellende, en daar mensen zich daar waarschijnlijk wel aan houden is dat denk ik beter voor het virus ook dan events met 2500 man waar iedereen toch mee zingt en dichter bij elkaar komt, whatever de papieren werkelijkheid van het OMT ook mag beweren.

Maar dat zijn mijn twee centen.

Twee centen waar ik vanaf exact nu naar ga leven. Fuck it.
#WeesGeenWhales
pi_194648378
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 13:29 schreef hartloper het volgende:

[..]

Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
Snap ik ook wel, maar corona heeft alles door de war gegooid en bijna nergens krijg je nog wat je toen kreeg, aan jullie om ok te kijken hoe het wel kan denk ik? je hoeft vanuit Den Haag en de samenleving ook niets te verwachten ben ik bang?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_194648390
~O>
quote:
12s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verspreiding van het virus.
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er kan genoeg binnen de regels. Ook op vakantie gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194648441
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.

Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.

Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
pi_194648469
quote:
15s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 16:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Befehl ist befehl!

Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie? *O*
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')