Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, ik ben in mijn vriendenkring vrijwel nog de enige die zich echt aan de regels houdt. Mensen die gewoon weer naar kantoor gaan 'want er is plek zat en thuis is niks aan', geen afstand houden tot vrienden want daarvan weten ze dat die niks hebben (ja dat kun je ruiken?), die met een vriendengroep op vakantie gaan, met z'n allen in een huisje bij elkaar (ik dus niet, dus val lekker buiten de boot), of met hun ouders op vakantie gaan, gewoon bij elkaar in de auto stappen zonder andere mogelijkheden te bekijken of een mondkapje te gebruiken, iedereen lekker bij elkaar op de BBQ, naast elkaar staan kletsen, lekker aan groepssport doen en elkaar high fiven en daarna samen eten aan een tafeltje.
Het lijkt zo niks voor te stellen op het eerste gezicht, maar dit zijn wel de plekken waar veel besmettingen plaatsvinden.
Ik wel. Zie mijn wanhoop hierboven bij je suggestie dat de 1,5m permanent wordt ook nadat er een vaccin is.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:23 schreef hartloper het volgende:
Protest tegen corona maatregelen loopt gigantisch uit de hand.
Zoiets kan ik niet begrijpen.
Filmpje: https://www.dumpert.nl/it(...)z_F9y-zRrbwVoFy3T1eI
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng. Mensen zijn er gewoon klaar mee.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zegt genoeg over jouw vriendenkring dan.
Voor de meesten is het echt niet 'business as usual'. Ik zeg niet dat alle maatregelen in acht genomen worden, maar het is echt onzin om te doen alsof de meeste Nederlanders zich net zo gedragen als een jaar geleden.
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijnquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:38 schreef maily het volgende:
[..]
Knap dat jij standhoudt ... zijn het nog je vrienden?
Dat is idd volgens de hele mensheid, de overheid, de planbureas, het OMT, de tweede kamer, en ongeveer elke expert wereldwijd en vooral ook unaniem die hier in Nederland niet het geval, maar hartloper hier schrijnt er een ander idee over te hebben. Net als ik geloof sjaakievanomdehoek op nu.nl die recentelijk experimenteerde met de smaak van stoepkrijt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik mis iets, waarom is er nog 1,5 meter afstand als er een vaccin is?
quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, ik heb weinig contact met ze, dus ik weet niet of ik ooit nog sociaal kan zijn
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Natuurlijk zijn mensen er klaar mee, maar laten we ook niet te zielig doen. Nu al denken dat er nooit meer festivals zullen zijn is wel extreem doemdenken en verre van realistisch. En mocht het ooit zover komen dan zou zelfs ik ergens op een veld staan te protesteren en ik ga niet eens naar festivals.
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die vriendenkring van mij waar ik het steeds over heb, bestaat collectief uit hoogopgeleiden, veel beta, en niet een doet er nog veel mij. Zeker niet streng.
Het is dan ook een slechte voorspelling. Vroeg of laat, met of zonder vaccin, gaat die anderhalve meter overboord. Simpelweg omdat het zo tegenmenselijk is.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn.
Nee, want hugs zijn beter dan drie zoenen, voetbal is kut, en kringverjaardagen zijn kut, dus dat deden we zowieso niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik moeilijk te geloven. Jouw vriendenkring is weer overgegaan op grootschalige verjaarden waarin iedereen elkaar drie zoenen geeft? In het voetbalteam geeft iedereen weer een high-five/boks/kusje bij binnenkomst? De festivals zijn er nog gewoon?
Iets wat afwezig is valt nou eenmaal minder op dan iets wat wel weer gedaan wordt. Ik geloof dat onderaan de streep er echt nog heel veel gelaten wordt wat een jaar geleden nog normaal was. Het is vooral de vergelijking met een paar maanden terug die doet vermoeden dat het weer terug naar normaal is.
Ik geloof het echt niet dat die 1,5m blijft, dat is totaal onlogisch. Misschien dat een enkele individu anders gaat nadenken over handen schudden, misschien gaan eindelijk mensen hun handen eens wassen na het naar de WC gaan, maar veel zie ik op de lange termijn echt niet veranderen. Nederland is niet groot genoeg dat iedereen ten allen tijde 1,5m afstand van elkaar kan houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @eragon2890quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:47 schreef capricia het volgende:
@:eragon2890
Niemand weet of na deze pandemie de situatie weer 'ouderwets normaal' gaat worden.
Als jij die gedachte nodig hebt, om op de been te blijven, geloof er dan gewoon in. The more power to you.
Maar ik vind het niet terecht dat je anderen bewust opzadelt met het risico flink ziek te worden en wellicht te overlijden. Vanwege je hobbie.
Ik hoop dat je hulp zoekt en krijgt, om je leven als zinvol te ervaren, zonder die middelvinger naar de zorg en naar andere kwetsbare groepen in onze samenleving.
(Dit zeg ik je als mens tot mens. En niet als moderator hier. )
Ik denk dat ik dat best goed begrijp ja. Maak je geen zorgen, alleen een zeer machtige politiestaat zou zoiets kunnen handhaven. Want inderdaad, eenvoudige burgers die je nu zelden hoort zullen woest zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Precies, je snapt nu waarom ik zo depri werd van Hartloper voorspelling dat de 1,5m ook na een vaccin permanent zou zijn. En wat je zegt over dat zelfs jij dan protesteert, dat is precies wat ik dus ook voorspel dat er dan gebeurt. Als de overheid nja het vaccin de 1,5m er in wilt houden breekt vrij letterlijk de pleurus los. Maar dat is niet relevant want dat zijn ze zowieso niet van plan.
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890
team eragon!![]()
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels en richtlijnen wanneer jij voor je eigen pleziertjes en gemak ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen.![]()
Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen.
Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Beetje laf hoor je verschuilen achter regels wanneer jij voor je eigen pleziertjes ook willens en wetens anderen met risico's opzadelt. Waar kwam die eerste golf ook alweer vandaan? (Hint: niet de freehuggende anime fandom scene.)
Verspreiding van het virus met een volstrekt nodeloos plezierreisje.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke risico's heb ik anderen mee opgezadeld?
WAHHAHAHAHAHAHA!!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ondertussen ga je zelf echter wel gewoon leuk op vakantie waarbij je ook het ontbijtbuffet niet schuwt.... (Dit nb als Morapolizei van het COR-subforum.) Ik wil me graag uitspreken tegen deze hypocriete belerende middelvinger richting @:eragon2890
team eragon!![]()
Snap ik ook wel, maar corona heeft alles door de war gegooid en bijna nergens krijg je nog wat je toen kreeg, aan jullie om ok te kijken hoe het wel kan denk ik? je hoeft vanuit Den Haag en de samenleving ook niets te verwachten ben ik bang?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 13:29 schreef hartloper het volgende:
[..]
Deze mensen zijn ziek.
Ze horen niet vast gesnoerd te worden in mijn ogen.
Buiten dat mag dat gelukkig in Nederland ook niet (meer) 123
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verspreiding van het virus.
Befehl ist befehl!quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope. (Overigens heeft het gele land Oostenrijk een mondkapjes plicht, die ik dus ook gewoon op had).
Ik heb me meteen laten testen bij aankomst in NL. En ben binnen gebleven.
Ik ga niet bewust anderen lopen knuffelen en zo het virus verspreiden.
Er is geen regel tegen op vakantie gaan. Wel over anderhalve meter.
Hou je er gewoon aan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Befehl ist befehl!
Wat denk je trouwens dat leidend is in de keuze vakanties toe te staan? Volksgezondheid of economie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |