quote:
Op donderdag 20 augustus 2020 14:18 schreef hartloper het volgende:[..]
Ja dat wel
[..]
Dankje
[..]
Als een vaccin er is geloof ik dat er veel meer kan.
Maar ik geloof er ook in dat de 1,5 meter voorlopig de nieuwe maatschappij is. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
Ik zeg niet dat het leven wat we hadden voor corona niet meer terug komt. Ik weet dat niet, niemand weet dat.
Geloof in hetgeen wat je wilt geloven en haal daar kracht uit. Niemand kan je die zekerheid geven.
Ja, en dat is het ding, die 1,5m is dus GEEN LEVEN. Dat is geen maatschappij! Dat kan niet op termijn.
Ik wil seks kunnen hebben (met consent) als single, ik wil mogen knuffelen, en stel je voor hoe (bv.) een anime con op 1,5m dan gaat, je kan als je je vrienden ziet niet naar ze toe lopen, eerst 5 minuten omlopen. Je kan niet samen op de foto. Je kan niet van dichtbij een cosplay bekijken. Je kan niet elkaars props bekijken. Je kan niet een act doen op het podium met z'n tweën. Geen free hugs. Geen dance compos. Een vijfde van het publiek. Niet normaal boordspellen spelen. Dan is alle ziel, lol, plezier toch uit zo'n event? Dat is toch geen bestaan gvd?
Besides, hoe bedoel je dan "dank kan er veel meer"? Weet niet of je het gezien hebt, maar ALLES mag nu weer, alleen met 1,5m .Die 1,5m. is de enige nog geldende restrictie. Begrijpen we elkaar verkeerd? Ik denk ook dat die 1,5m voorlopig dat is, TOT EEN VACCIN zoals (bijna) iedere expert en regering wereldwijd unaniem roept!
Dus dan kan er niets meer. En nogmaals: ELKE expert, wereldwijd, en elke overheid, verwacht, dat die 1,5m eraf gaat na een vaccin. Kluytmans, van ranst, van damme, van gucht, gewoon letterlijk IEDEREEN. Waarom jij dan niet? En mensen gaan dat dus ook ecnt niet pikken. Nu al massaal niet. Mensen zijn sociale dieren, we hebben die aanrakingen etc gewoon NODIG om niet (letterlijk) gestoord te worden en om gelukkig te kunnne leven.
Wil jij dat singles nooit meer seks hebben? Wil jij nooit meer normaal een toneelvoorstellingen kunnne zien:? Wil jij überhaupt dat elk cafe, restaurant, bioscoop, theater, letterlijk alles, failliet gaat of 4 keer zo duur wordt?
Die 1,5m is gewoon niet houdbaar op termijn, meer dan nog hooguit een jaar, en daar is LETTERLIJK alles en iedereen, van de tweede kamer, rutte, alle planbureaus (en die maken beleid BTW, niet het virus, of we 1,5m erin houden is ALTIJD een keuze), tot elke expert, pschycholoog, viroloog, epidemioloog, en de overgrote meerderheid van Nederland het over eens. Dat gaat dus gewoon niet gebeuren.
Zie hier wat de experts die onze beleidsmakers adviseren erover zeggen:
https://www.nu.nl/weekend(...)-eens-iets-goed.html (onder "oud normaal") . en
https://www.rtlnieuws.nl/(...)15-meter-samenleving (Dat is Heesterbeek).
zie je het thema? Ze zeggen allebei dat het niet uitgeroeid gaat worden, dat boeit ook niet, maar dat we het onder controle gaan krijgen met vaccins en medicijnnen goed genoeg om die 1,5m af te schaffen. Dat denken ze in Belgie, en in de VS, en spanje, UK, Italie, etc ook, en in Nieuw Zeeland (tot paar weken teurg), en china, en nog paar landen hebben ze het al zo onder controle dat alle maatregelen daar al opgeheven zijn. Daarom ook mijn punt, en dat meende ik 100% bloedserieus, dat ik met liefde, zonder twijfel, naar China verkas, als wij deze gekte wel aan zoudne houden na een vaccin of medicijn. Maar dat zal niet, want letterlijk elke expert die ons kabinet adviseert, het hele kabinet, en de tweede kamer, zijn het erover eens dat die 1,5m tijdelijk gaat zijn, en dus is dat zo. Nog los van de verkeizingen die er aankomen. Dus waarschijnlijk is emigreren niet nodig

(en nogmaals: ik heb het gevraagd aan de absolute wereldtop op het gebied van virussen. DIe stelden me unaniem gerust dat social distancing niet permanent gaat zijn, en dat ze dat ook absoluut niet willen. Jij bent echt ongeveer DE ENIGE die ik dat hoor zeggen sinds dat dit begint, anders dan panikerende suicidiale redditgebruikers, maar qua experts dan, dus waarom dnek jij dat toch, tegen het expliciete beleid van elke overheid en zowat elke expert wereldwijd in?)
Als ik emigreer neem ik wel m'n vrienden mee, hebben we toch weer zon 30 jonge universitaire beta wetenschappers minder in NL, lijkt me precies wat de regering wilt tijdens de grootste economische crisis ooit.
Oh en even over dat vaccin: nee, als we de 1,5m houden, kan er dus niets meer dan nu.
Wil je dat mensen dat vaccin nemen? Heb je die poll gezien waar 60% ongeveer zei direct gevaccineerd te willen worden? Heb je daarbij zien staan dat de *BELANGRIJKSTE REDEN* die mensen daarvoor opgeven letterlijk was "terugkeren naar een maatschappij zonder 1,5meter en restricties of angst voor corona"?
Ik heb nieuws voor je: als er niets veranderd door het vaccin (en nogamals, er kan dan niet veel meer als de 1,5m blijft, alles kan daar nu alweer mee), dan gaat niemand dat vaccin nemen. Die 60%, als je er toch niets voor terugkrijgt, wordt dan heeeeeeel snel in naar hooguit 10-20% waarschijnlijk, en die ruim 20% die twijfelt kan je dan helemaal vergeten.
Dus realiseer je dat ook even: overheden en experts wereldwijf roepen nu unaniem dat social distancing stopt nadat een vaccin wijdverspreid is. Haal die motivatie weg, en je kan vergeten dat mensen het nemen.
Ter voorbeeld: ik heb mij net ingescrheven voor een vaccin trial. Dat had ik echt nooit gedaan als het niet door alles en iedereen unaniem wordt gepresenteerd als terugweg naar het normale leven zonder 1,5. En zowat letterlijk mijn hele vriendenkring, die gestoord worden van dei 1,5 m en allemaaal onze events terug willen, hebben me ALLEMAAL Verteld dat ze direct het vaccin gaan nemen, maar zeiden erbij dat dat ALLEEN is omdat we dan ons leven terug krijgen.
Haal dat weg, en je kan bij op zeker ruim de helft zo niet meer dan 75% van de bevolking bij voorbaat het bos in met je vaccin. Dus beter doe je wat de overheid doet en koppelt vaccnatie aan opheffen 1,5meter, of laat gevacinneerden alweer carnaval enzo vieren zonder afstand zodat paar professoren voorrstelden recentelijk, of wat je doet doe je.
Maar ik beloof je dat als we toch in deze onmenselijke 1,5m hel moeten blijven na het vasccin, dat niemand het dan neemt zowat.