Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.
Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat?quote:
Ik voel mij al ongewenst genoeg, bedankt.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:02 schreef CherryLips het volgende:
Bestaat het woord covidshaming al?
Ja een dertigtal 16 tot 18-jarigen in één klaslokaal zonder anderhalve meter afstand bijvoorbeeld. Het virus zal zeker het belang van conventioneel onderwijs inzien en zich koest houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er kan genoeg binnen de regels. Inc op vakantie gaan.
Hey, hallo, luister, dat wij aan freehugs doen, straks waarschijnlijk ook echt wel, met voornamelijk 15 tot 30 jarigen, wat een direct, ERG groot, bewezen, positief effect heeft op zowel de mentale als de lichamelijke gezondheid, lijkt me eigenlijk een aanzienlijk kleiner risico, dan een ontbijtbuffet, waar mensen van allerlei leeftijden langslopen, die veel minder bewust een risico nemen (ik vraag mensen altijd al eerst of ze een knufffel willen), die waarschijnlijk goeddeels veel kwetsbaarder zijjn, en voorts daarna lekker over heel Europa terug naar huis gaan met 300 op elkaar gestampt in het vliegblik, in plaats van vanuit Nijmegen een half uur met de trein met een mondkap op.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat voelde idd niet fijn. Dat ontbijtbuffet.
Gelukkig heb ik die mensen niet hoeven knuffelen.![]()
Waarna ik me meteen heb laten testen thuis. En binnen gebleven ben. Geheel volgens de richtlijnen.
Zijn er trouwens regels tegen op vakantie gaan dan, naar een geel land? Die heb ik gemist.
Alles volgens de voorschriften.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Partner en eventuele kinderen ook getest? Geen booschappen gedaan, niet getankt?
Heel enge mentaliteit dit.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles volgens de voorschriften.
Ik hou me gewoon aan de regels.
Tis ook nooit goed hè.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heel enge mentaliteit dit.
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hugs kunnen wel want handen op de rug? Wat?
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb dit rechtstreeks uit een artikel waarin een expert werd gequote kan even niet meer vinden, maar is logisch.
Want dit is het ding: je raakt NIET geinfecteerd omdat het virus op je lichaam komt. Je raakt geinfecteerd via je NEUS/GEZICHT. Het komt dus op je HANDEN, waarmee je je gezicht aanraakt (daarom advies dat niet doen en wassen hele dag, maar het gebeurt altijd toch nog). en dan raak je geinfecteerd. Daarom geen handen schudden, dan gaat het direct van hand op hand.
Bij een hug zitten je handen op de rug van de ander, en daar je die zelf nooit aanraakt, raak je dan dus ook niet geinfecteerd, want het komt niet op je gezicht. Drie zoenen is dus weer slecht idee. Maar gewoon een knuffel is geen probleem, net als elbow pump dat niet was.
Hugs zijn echt niet heel gevaarlijk,en gigantisch belangrijk om af en toe te krijgen voor je mentale gezondheid, dát is al eindeloos lang geleden bewezen en merk ik en anderen nu zelf ook. Dat is die huidhonder waar je overhoort, en dat is géén aanstellerij.
Huggen, dus.
Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het mag?quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Alles volgens de voorschriften.
Ik hou me gewoon aan de regels.
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan. Als je dus THUIS BLIJFT BIJ KLACHTEN, en niet iemand aanhoest terwijl je knuffelt, is het prima.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima maar waar laat ik mijn hoofd?
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dus als de regels zouden zeggen dat je mocht knuffelen, met max 6 personen per maand, zoals in Belgie, omdat we morgen zouden belsuiten dat beleid over te nemen, dan zou je dat direct gaan doen, omdat de führer zegt dat het macht?
Sorry, ik heb een brein om zelf na te denken. Iets waarover Rutte trrouwens heel duidelijk zei dat die daar blij mee is bij Nederlanders.
I rest my case.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Over het algemeen dicht bij het hoofd van de ander, maar niet er tegenaan.
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Zelfs nadenken is is iets heel anders dan rebels zijn om het rebels zijn.
wel. Het een volgt uit het ander.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me aan de regels hou.
Al die invullingen doe je zelf.
Nee.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wel. Het een volgt uit het ander.
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd het te doen. Ik heb eerder laten weten wat het resultaat was; werk niet meer kunnen doen, nachten huilend wakker liggen, en zelfmoordgedachtes. Ik heb voor corona nooit enig metnaal probleem gehad.
Toen heb ik overlegd met mijn huisarts en pschygoloog, die hebben me allebei geadviseerd het weer te doen. Toen heb ik opgezocht en gezien dat het volgens experts veel minder kwaad kan dan handen schudden, en dat de klachten die ik kreeg aka gestoord worden normaal zijn als je niet knuffelt/nooit een positieve aanraking hebt, en dat het super ongezond is lichamelijk ook nog naast geestelijk, waaronder zelfs ook voor je weerstand.
Toen heb ik besloten het weer te doen. Dat is niet "rebels zijn om het rebels zijn".
Ik ga daar volgende maand gewoon huggen. Punt. Een derde ofzo is onder de 18 en mag het zowieso, en ik ga mezelf niet martelen door iedereen het te zien doen en niet mee te doen. Klaar.
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?quote:
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
wel, als het weer mag binnen de regels, dan zou je het weer doen toch?
Dat is immers het enige argument waarmee je komt. Volle klassen? Vol vliegtuis? Ontbijtbuffet? Geen rpobleem, mag van de regels. Als we beargumenteren dat je waarschijnlijk aan-zien-lijk meer virus er mee verspreid EN het tegelijkertijd itt tot iets wat voor een mens belangrijk is voor de mentale gezondheid als af en toe een hug krijgen voor normale menselijke connectie ook nog eens niets toevoegt, dan negeer je dat want "het kan binnen de regels".
Dus sorry, maar daar je kennelijk niet voor jezelf nadenkt, en blind "de regels" volgt, volgt het er wel uit. Dat als zee morgen zouden zeggen "15 man per week hoef je geeen afspraak te houden", zoals eerst in België, dat je het dan rpima vind als ik exact 15 man hug volgende maand.
En dat is eng. Erg eng.
Wel. Dat besef ik me. Zowieso is iedereen die iemand daar een dom schaap voor noemt gewoon een klootzak. Overigens: ik vroeg altijd al voor coorona ook of iemand een hug wilde, zelfs als ze met een free hug boordje lopen. Alleen doet 50+% dat daar. Het is gewoon leuk, warm, menselijk, schept een familiegevoel in je fandom,.... ahh, hugs <3quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je persoonlijke afwegingen maakt, zeker als ik dit lees. Besef wel dat je daarmee andere mensen in gevaar kunt brengen. En nee, dat zijn niet per definitie domme schapen omdat ze eventueel bereid zijn regels op te volgen.
Wait wut...quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:36 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
En dan nog iets: ik doe sekswerk voor de fun on the side. Daarbij doe ik natuurlijk geen mondkapjes, gewoon tongen uitgebreid, cuddlen, etc. Is gewoon een hobby naast me normale IT baan. Dat mag weer vanaf 1 juni zonder beperkingen.
Wel, vriendelijk vragen mag, maar zien wat ik net heb uitgelegd, wat het met me doet, blijf ik op aanraden van de twee medische experts met wie ik erover overlegd heb, gewoon lekker knuffelen.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik laat die invulling volledig voor jouw rekening.
Wil je gewoon vriendelijk vragen je aan de afstandsregels te houden. Dat mag je allemaal heel eng en klote vinden, maar in die situatie zitten we nu eenmaal.
Dat had ik toch al gezegd eerder? XD is een leuke manier om 1 tot 3 keer per maand een date te krijgen on the side, en levert 50 tot 150 euro extra op per maandquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |